W tym tygodniu zakończono prace związane z wypełnieniem kilkunastu kilometrów szczelin na 4-hektarowej płycie postoju dla 5 samolotów. Wykonano również impregnację powierzchni płyty, która zabezpieczy ją przed zimą.
W tej chwili wykonywane są podkłady betonowe pod ławy fundamentowe i stopy przyszłego terminalu: w otwory w ziemi wlewany jest chudy beton, tworząc ok. 10-centymetrową warstwę. Na takim podkładzie stawiane jest zbrojenie i budowane są stopy i ławy. – Budimex chce jak najszybciej zakończyć prace ziemne, wyjść na powierzchnię, tak by pod zadaszeniem kontynuować budowę zimą – wyjaśnia Jankowski. – Czasu jest niewiele, więc trzeba wykorzystać każdy moment, a zimowa aura nie może być przeszkodą w budowie.
Budimex równocześnie wykonuje podkłady betonowe pod stopami i ławami fundamentowymi przyszłego budynku techniczno-garażowego. Trwa tam również wykonywanie izolacji poziomej.
– Rozpoczęto też prace przy budynku lotniskowej straży pożarnej, tutaj również wykonywane są podkłady betonowe pod ławy fundamentowe – dodaje rzecznik. – Wykonawca chce w ciągu miesiąca rozpocząć montaż konstrukcji stalowej: ściany staną na ławach, słupy podtrzymujące oprą się o betonowe stopy.
Makroniwelacja, czyli przesuwanie mas ziemi celem wyrównania poziomów w terenie (różnice poziomów sięgały nawet siedmiu metrów) została wykonana w ok. 80 procentach. Kontynuowane są prace na kolejnych odcinkach drogi startowej, w dalszym ciągu układana jest warstwa geokompozytu oraz warstwa mrozoochronna. Podobny charakter mają prace prowadzone na stanowisku samolotu zagrożonego.
Postęp prac na budowie można śledzić za pomocą 3 kamer internetowych umieszczonych na stronie www.airport.lublin.pl. Można też odbyć „Wirtualny spacer po lotnisku”. Natomiast do końca tygodnia mieszkańcy Kraśnika i Opola Lubelskiego mogą oglądać wystawę fotografii prezentującą przebieg inwestycji. W Kraśniku wystawa stoi na Rynku starego miasta, przy pomniku „Cegły Kraśnickiej”, natomiast w Opolu Lubelskim na skwerku miejskim przy ulicy Stary Rynek.