Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

9 listopada 2009 r.
19:36
Edytuj ten wpis

Lublin 2016 - ruszył wyścig o Europejską Stolicę Kultury 2016 roku

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 12 A A

1,5 mln euro dostanie Lublin, jeśli zostanie Europejską Stolicą Kultury 2016 r., nie wspominając o pieniądzach, które zostawią u nas turyści. Dziś ruszył konkurs, którego finałem będzie wybór takiej stolicy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Co roku wybierane są dwa miasta, które otrzymują tytuł Europejskiej Stolicy Kultury: jedno spośród "starych krajów” Unii Europejskiej i drugie z nowych.

W 2016 r. przyjdzie czas na Hiszpanię i Polskę. Kto będzie reprezentować nasz kraj? To pokaże dopiero konkurs, który dziś ogłosiło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKiDN).

Lublin, który również o ten tytuł chce walczyć, ma 10 miesięcy na złożenie dokumentów.

Miasta ubiegające się o ten tytuł do końca sierpnia przyszłego roku muszą złożyć do ministerstwa komplet dokumentów.

– Powinny przygotować taki program, z którym chcą i mogą identyfikować się mieszkańcy danego miasta – mówi Monika Smoleń, wiceminister kultury. – Musi to być program, który wpisuje kulturę jako jeden z podstawowych punktów rozwoju miasta, a nie jako jednorazowe przedsięwzięcie – zastrzega.

– Zakładamy utrzymanie obecnych wydatków na kulturę, a nawet ich nieduży wzrost, wspieranie organizacji pozarządowych i utworzenie nowych przestrzeni – mówi Włodzimierz Wysocki, zastępca prezydenta.

– Realne jest dokończenie Teatru w Budowie, dzięki czemu w mieście powstanie nowa instytucja kultury, zakładamy wyremontowanie Warsztatów Kultury, niedługo powinniśmy też uzyskać przestrzeń dla lubelskiej Zachęty (chodzi o pomieszczenia w rozbudowanej Plazie – przyp. red.) – wylicza. Miasto ma też odnowić Centrum Kultury i Teatr Stary, utworzyło też nową instytucję "Rozdroża”.

We wrześniu przyszłego roku wnioskami zajmie się komisja złożona z 13 ekspertów, w tym przedstawicieli różnych instytucji unijnych. Sześć osób w jej składzie stanowić mają reprezentanci ministra.

Selekcję przejdzie od dwóch do czterech miast, które trafią na tzw. krótką listę. Zwycięzca powinien być znany na początku 2011 r.

– Bezpośrednim finansowym zyskiem dla miasta ze strony Komisji Europejskiej jest 1,5 mln euro nagrody – informuje Smoleń. – Tych zysków jest znacznie więcej: to jest promocja miasta, turyści, często nowe inwestycje i podniesienie jakości życia.

Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 10 listopada 2009 o 13:05
0
Myslę, że najsłuszniejszą drogą byłoby promowanie się jako skansen Taki powrót do natury I miasto wyjątkowe tym, że kobiety nie maja biustów, a drogi mają głównie dziury
Avatar
Osiolek / 10 listopada 2009 o 12:06
0
~buba~ napisał:
Ty nie jesteś osiołek. Ty osioł zwyczajny! skompromitowałeś się tą wypowiedzią doszczętnie. jak widac najwi ęcej pisza ci co najmniej wiedzą. poczytaj sobie o ESK, lubelskiek kulturze itp i potem zabieraj głos


Spiewac lub pisac kazdy moze - jeden troche lepiej, drugi toche gorzej...
Jak tak bardzo wierzysz w slowo pisane to tak na wszelki wypadek, zanim sprawdzisz czy napis na plocie odpowiada zawartosci to lepiej rekawice ochronne zaloz.
Co zas sie tyczy mojego gatunku to jestesmy szczegolnie podatne na marchewke i kija ;p


Spiewac lub pisac kazdy moze - jeden troche lepiej, drugi toche gorzej...
Jak tak bardzo wierzysz w slowo pisane to tak na wszelki wypadek, zanim sprawdzisz czy napis na plocie odpowiada zawartosci to lepiej rekawice ochronne zaloz.
Co zas sie tyczy mojego gatunku to jestesmy szczegolnie podatne na marchewke i kija ;p rozwiń
Avatar
mosquito / 10 listopada 2009 o 08:21
0
Gość napisał:
mosquito to jakiś zakompleksiony nieudacznik i nie ma co się przejmować jego dyrdymałami

ja też Cię kocham !
Avatar
~buba~ / 10 listopada 2009 o 08:19
0
Ty nie jesteś osiołek. Ty osioł zwyczajny! skompromitowałeś się tą wypowiedzią doszczętnie. jak widac najwi ęcej pisza ci co najmniej wiedzą. poczytaj sobie o ESK, lubelskiek kulturze itp i potem zabieraj głos



Osiolek napisał:
Skad wiesz, ze nie ma pojecia o lubelskiej kulturze? Konkursy czy tez inne formy zbierania pomyslow oglos jak byc ESK?
Kto bedzie decydowal gdzie zostana wydane pieniadze z budzetu na ubieganie sie o ESK? Moze nowy dyrektor Wydzialu Rozwoju UML
zostanie koordynatorem - sprawdzil sie w stawianiu "slupow wyborczych" to i moze Lublin na ESK postawi?
Widzialas moze okolice "teatru w budowie" golym okiem? A moze warunki POzyskania lokalu na "galerie" tuz obok najwiekszej nekropolii lubelskiej znasz - nekropolia bedzie promowala galerie czy galeria nekropolie?
Widzialas w krajach UE lub innych czesci swiata galerie obok miesca wiecznego spoczynku ludzkich szczatkow? A moze "teatr w budowie" na Majdanek przeniesc trzeba albo gdzies w okolice Kirkutu zeby byl bardziej atrakcyjny kulturowo?
Bylas ostatnio w okolicach miejsc pierwszego kontaktu przyjezdnych z kandydatem do ESK 2016? Zaiste, szczegolnie wjazdy do Lublina i to te od zachodu zachecaja do spedzania tu czasu i poznych powrotow do domu.
Byc moze "mosquito" przebywa czasowo lub na stale poza Lublinem i jedynym jego punktem odniesienia jest jeden z lokalnych politykow stale goszczacy w rubrykach spoleczno - kulturalno - politycznych?
Nie wiem czy Ty wiesz, ze pomimo "marchewek i tubtina" ruch turystyczny a naszym kierunku sukcesywnie spada - chcesz byc stolica kultury dla Europy czy dla samego Lublina? Jezeli miara uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych sa "sami swoi" to POra zmienic nazwe na bardziej odpowiadajaca warunkom - Lublin kandydatem na Lubelska Stolice Kultury 20016. Jak sie wezmiemy dzisiaj do roboty to moze w 2016 inne miasta wojewodztwa przescigniemy;p
rozwiń
Avatar
mosquito / 10 listopada 2009 o 08:17
0
folkatka napisał:
Mylisz się mosquito.
Najwyraźniej nie masz pojecia o lubelksiej kulturze.

nie mam bo o czym tu mieć ? Luminatorzy biorą kasę o którą zresztą ciągle się kłócą. Między sobą. Dzieła nie widać. Kultura to "Arena" na miasteczku UMCS. Koła gospodyń wiejskich więcej mają związku z kulturą niż zapyziały Lublin.
Avatar
mosquito / 10 listopada 2009 o 08:14
0
Lubelską kulturę widać na zaśmieconych ulicach z psimi odchodami. Da, my kulturnyj narod.
Avatar
Osiolek / 10 listopada 2009 o 07:29
0
folkatka napisał:
Mylisz się mosquito.
Najwyraźniej nie masz pojecia o lubelksiej kulturze.

Skad wiesz, ze nie ma pojecia o lubelskiej kulturze? Konkursy czy tez inne formy zbierania pomyslow oglos jak byc ESK?
Kto bedzie decydowal gdzie zostana wydane pieniadze z budzetu na ubieganie sie o ESK? Moze nowy dyrektor Wydzialu Rozwoju UML
zostanie koordynatorem - sprawdzil sie w stawianiu "slupow wyborczych" to i moze Lublin na ESK postawi?
Widzialas moze okolice "teatru w budowie" golym okiem? A moze warunki POzyskania lokalu na "galerie" tuz obok najwiekszej nekropolii lubelskiej znasz - nekropolia bedzie promowala galerie czy galeria nekropolie?
Widzialas w krajach UE lub innych czesci swiata galerie obok miesca wiecznego spoczynku ludzkich szczatkow? A moze "teatr w budowie" na Majdanek przeniesc trzeba albo gdzies w okolice Kirkutu zeby byl bardziej atrakcyjny kulturowo?
Bylas ostatnio w okolicach miejsc pierwszego kontaktu przyjezdnych z kandydatem do ESK 2016? Zaiste, szczegolnie wjazdy do Lublina i to te od zachodu zachecaja do spedzania tu czasu i poznych powrotow do domu.
Byc moze "mosquito" przebywa czasowo lub na stale poza Lublinem i jedynym jego punktem odniesienia jest jeden z lokalnych politykow stale goszczacy w rubrykach spoleczno - kulturalno - politycznych?
Nie wiem czy Ty wiesz, ze pomimo "marchewek i tubtina" ruch turystyczny a naszym kierunku sukcesywnie spada - chcesz byc stolica kultury dla Europy czy dla samego Lublina? Jezeli miara uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych sa "sami swoi" to POra zmienic nazwe na bardziej odpowiadajaca warunkom - Lublin kandydatem na Lubelska Stolice Kultury 20016. Jak sie wezmiemy dzisiaj do roboty to moze w 2016 inne miasta wojewodztwa przescigniemy;p

Skad wiesz, ze nie ma pojecia o lubelskiej kulturze? Konkursy czy tez inne formy zbierania pomyslow oglos jak byc ESK?
Kto bedzie decydowal gdzie zostana wydane pieniadze z budzetu na ubieganie sie o ESK? Moze nowy dyrektor Wydzialu Rozwoju UML
zostanie koordynatorem - sprawdzil sie w stawianiu "slupow wyborczych" to i moze Lublin na ESK postawi?
Widzialas moze okolice "teatru w budowie" golym okiem? A moze warunki POzyskania lokalu na "galerie" tuz obok najwiekszej nekrop... rozwiń
Avatar
Gość / 10 listopada 2009 o 00:11
0
mosquito to jakiś zakompleksiony nieudacznik i nie ma co się przejmować jego dyrdymałami
Avatar
folkatka / 9 listopada 2009 o 23:06
0
Mylisz się mosquito.
Najwyraźniej nie masz pojecia o lubelksiej kulturze.
Avatar
mosquito / 9 listopada 2009 o 22:13
0
przecież to chodzi o to żeby "zaprzyjaźnione" firmy zrobiły na kampaniach promocyjnych bo kuda miastu do stlicy kultury ? Z czym ? Zteatrem w wiecznej budowie ?
Avatar
Gość / 10 listopada 2009 o 13:05
0
Myslę, że najsłuszniejszą drogą byłoby promowanie się jako skansen Taki powrót do natury I miasto wyjątkowe tym, że kobiety nie maja biustów, a drogi mają głównie dziury
Avatar
Osiolek / 10 listopada 2009 o 12:06
0
~buba~ napisał:
Ty nie jesteś osiołek. Ty osioł zwyczajny! skompromitowałeś się tą wypowiedzią doszczętnie. jak widac najwi ęcej pisza ci co najmniej wiedzą. poczytaj sobie o ESK, lubelskiek kulturze itp i potem zabieraj głos


Spiewac lub pisac kazdy moze - jeden troche lepiej, drugi toche gorzej...
Jak tak bardzo wierzysz w slowo pisane to tak na wszelki wypadek, zanim sprawdzisz czy napis na plocie odpowiada zawartosci to lepiej rekawice ochronne zaloz.
Co zas sie tyczy mojego gatunku to jestesmy szczegolnie podatne na marchewke i kija ;p


Spiewac lub pisac kazdy moze - jeden troche lepiej, drugi toche gorzej...
Jak tak bardzo wierzysz w slowo pisane to tak na wszelki wypadek, zanim sprawdzisz czy napis na plocie odpowiada zawartosci to lepiej rekawice ochronne zaloz.
Co zas sie tyczy mojego gatunku to jestesmy szczegolnie podatne na marchewke i kija ;p rozwiń
Avatar
mosquito / 10 listopada 2009 o 08:21
0
Gość napisał:
mosquito to jakiś zakompleksiony nieudacznik i nie ma co się przejmować jego dyrdymałami

ja też Cię kocham !
Avatar
~buba~ / 10 listopada 2009 o 08:19
0
Ty nie jesteś osiołek. Ty osioł zwyczajny! skompromitowałeś się tą wypowiedzią doszczętnie. jak widac najwi ęcej pisza ci co najmniej wiedzą. poczytaj sobie o ESK, lubelskiek kulturze itp i potem zabieraj głos



Osiolek napisał:
Skad wiesz, ze nie ma pojecia o lubelskiej kulturze? Konkursy czy tez inne formy zbierania pomyslow oglos jak byc ESK?
Kto bedzie decydowal gdzie zostana wydane pieniadze z budzetu na ubieganie sie o ESK? Moze nowy dyrektor Wydzialu Rozwoju UML
zostanie koordynatorem - sprawdzil sie w stawianiu "slupow wyborczych" to i moze Lublin na ESK postawi?
Widzialas moze okolice "teatru w budowie" golym okiem? A moze warunki POzyskania lokalu na "galerie" tuz obok najwiekszej nekropolii lubelskiej znasz - nekropolia bedzie promowala galerie czy galeria nekropolie?
Widzialas w krajach UE lub innych czesci swiata galerie obok miesca wiecznego spoczynku ludzkich szczatkow? A moze "teatr w budowie" na Majdanek przeniesc trzeba albo gdzies w okolice Kirkutu zeby byl bardziej atrakcyjny kulturowo?
Bylas ostatnio w okolicach miejsc pierwszego kontaktu przyjezdnych z kandydatem do ESK 2016? Zaiste, szczegolnie wjazdy do Lublina i to te od zachodu zachecaja do spedzania tu czasu i poznych powrotow do domu.
Byc moze "mosquito" przebywa czasowo lub na stale poza Lublinem i jedynym jego punktem odniesienia jest jeden z lokalnych politykow stale goszczacy w rubrykach spoleczno - kulturalno - politycznych?
Nie wiem czy Ty wiesz, ze pomimo "marchewek i tubtina" ruch turystyczny a naszym kierunku sukcesywnie spada - chcesz byc stolica kultury dla Europy czy dla samego Lublina? Jezeli miara uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych sa "sami swoi" to POra zmienic nazwe na bardziej odpowiadajaca warunkom - Lublin kandydatem na Lubelska Stolice Kultury 20016. Jak sie wezmiemy dzisiaj do roboty to moze w 2016 inne miasta wojewodztwa przescigniemy;p
rozwiń
Avatar
mosquito / 10 listopada 2009 o 08:17
0
folkatka napisał:
Mylisz się mosquito.
Najwyraźniej nie masz pojecia o lubelksiej kulturze.

nie mam bo o czym tu mieć ? Luminatorzy biorą kasę o którą zresztą ciągle się kłócą. Między sobą. Dzieła nie widać. Kultura to "Arena" na miasteczku UMCS. Koła gospodyń wiejskich więcej mają związku z kulturą niż zapyziały Lublin.
Avatar
mosquito / 10 listopada 2009 o 08:14
0
Lubelską kulturę widać na zaśmieconych ulicach z psimi odchodami. Da, my kulturnyj narod.
Avatar
Osiolek / 10 listopada 2009 o 07:29
0
folkatka napisał:
Mylisz się mosquito.
Najwyraźniej nie masz pojecia o lubelksiej kulturze.

Skad wiesz, ze nie ma pojecia o lubelskiej kulturze? Konkursy czy tez inne formy zbierania pomyslow oglos jak byc ESK?
Kto bedzie decydowal gdzie zostana wydane pieniadze z budzetu na ubieganie sie o ESK? Moze nowy dyrektor Wydzialu Rozwoju UML
zostanie koordynatorem - sprawdzil sie w stawianiu "slupow wyborczych" to i moze Lublin na ESK postawi?
Widzialas moze okolice "teatru w budowie" golym okiem? A moze warunki POzyskania lokalu na "galerie" tuz obok najwiekszej nekropolii lubelskiej znasz - nekropolia bedzie promowala galerie czy galeria nekropolie?
Widzialas w krajach UE lub innych czesci swiata galerie obok miesca wiecznego spoczynku ludzkich szczatkow? A moze "teatr w budowie" na Majdanek przeniesc trzeba albo gdzies w okolice Kirkutu zeby byl bardziej atrakcyjny kulturowo?
Bylas ostatnio w okolicach miejsc pierwszego kontaktu przyjezdnych z kandydatem do ESK 2016? Zaiste, szczegolnie wjazdy do Lublina i to te od zachodu zachecaja do spedzania tu czasu i poznych powrotow do domu.
Byc moze "mosquito" przebywa czasowo lub na stale poza Lublinem i jedynym jego punktem odniesienia jest jeden z lokalnych politykow stale goszczacy w rubrykach spoleczno - kulturalno - politycznych?
Nie wiem czy Ty wiesz, ze pomimo "marchewek i tubtina" ruch turystyczny a naszym kierunku sukcesywnie spada - chcesz byc stolica kultury dla Europy czy dla samego Lublina? Jezeli miara uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych sa "sami swoi" to POra zmienic nazwe na bardziej odpowiadajaca warunkom - Lublin kandydatem na Lubelska Stolice Kultury 20016. Jak sie wezmiemy dzisiaj do roboty to moze w 2016 inne miasta wojewodztwa przescigniemy;p

Skad wiesz, ze nie ma pojecia o lubelskiej kulturze? Konkursy czy tez inne formy zbierania pomyslow oglos jak byc ESK?
Kto bedzie decydowal gdzie zostana wydane pieniadze z budzetu na ubieganie sie o ESK? Moze nowy dyrektor Wydzialu Rozwoju UML
zostanie koordynatorem - sprawdzil sie w stawianiu "slupow wyborczych" to i moze Lublin na ESK postawi?
Widzialas moze okolice "teatru w budowie" golym okiem? A moze warunki POzyskania lokalu na "galerie" tuz obok najwiekszej nekrop... rozwiń
Avatar
Gość / 10 listopada 2009 o 00:11
0
mosquito to jakiś zakompleksiony nieudacznik i nie ma co się przejmować jego dyrdymałami
Avatar
folkatka / 9 listopada 2009 o 23:06
0
Mylisz się mosquito.
Najwyraźniej nie masz pojecia o lubelksiej kulturze.
Avatar
mosquito / 9 listopada 2009 o 22:13
0
przecież to chodzi o to żeby "zaprzyjaźnione" firmy zrobiły na kampaniach promocyjnych bo kuda miastu do stlicy kultury ? Z czym ? Zteatrem w wiecznej budowie ?
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Konrad Nowak wraca do składu Motoru na mecz ze Stalą Rzeszów

Konrad Nowak wraca do składu Motoru na mecz ze Stalą Rzeszów 0 0

Po dwóch meczach pauzy za czerwoną kartkę z Kraśnika do gry wraca Konrad Nowak. Można powiedzieć, że wraca w idealnym momencie, bo przed Motorem ważny mecz w Rzeszowie ze Stalą (sobota, godz. 15)

Śledztwo w sprawie janowskiej stadniny przedłużone już po raz czwarty. Dlaczego?

Śledztwo w sprawie janowskiej stadniny przedłużone już po raz czwarty. Dlaczego? 0 0

Prokuratura Regionalna po raz czwarty przedłuża śledztwo w sprawie niegospodarności w stadninie w Janowie Podlaskim. Tym razem do 9 kwietnia przyszłego roku.

Paweł Gil z Lublina pojedzie na Klubowe Mistrzostwa Świata

Paweł Gil z Lublina pojedzie na Klubowe Mistrzostwa Świata 2 0

W dniach 12-22 grudnia w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zostaną rozegrane Klubowe Mistrzostwa Świata. W imprezie weźmie udział Paweł Gil z Lublina, który znalazł się w gronie sędziów VAR

Koncert Jolki Sip w Hadesie
25 października 2018, 19:00
film

Koncert Jolki Sip w Hadesie 1 0

Co Gdzie Kiedy. W czwartek, 25 października o godz. 19 w Restauracji Hades Szeroka (ul. Grodzka 21) wystąpi Jolanta Sip z zespołem.

Finał XVIII Dnia Papieskiego w Puławach
21 października 2018, 18:00

Finał XVIII Dnia Papieskiego w Puławach 1 0

Co Gdzie Kiedy. 21 października w Puławach zakończy się tegoroczna edycja, XVIII Dnia Papieskiego w Puławach. O godz. 18 w Kościele Św. Rodziny odbędzie się Msza Święta, a po niej, o godz. 19, koncert w wykonaniu Marcina Stycznia Pieśń o Bogu ukrytym.

Tragiczny wypadek. Zginęły dwie piłkarki klubu z Wyszkowa

Tragiczny wypadek. Zginęły dwie piłkarki klubu z Wyszkowa 2 1

Dwie 20-letnie piłkarki UKS Loczki Wyszków na Mazowszu i ich koleżanka zginęły w tragicznym wypadku na drodze z Porządzia do Białegobłota

Mistrzostwa Europy U-20 i U-23 w podnoszeniu ciężarów od soboty w Zamościu

Mistrzostwa Europy U-20 i U-23 w podnoszeniu ciężarów od soboty w Zamościu 5 0

W sobotę w Zamościu rozpoczynają się Mistrzostwa Europy U-20 i U-23. Weźmie w nich udział 35-osobowa reprezentacja Polski

Lublin: Ile miasto zarobiło na banerach wyborczych? [zdjęcia]
galeria

Lublin: Ile miasto zarobiło na banerach wyborczych? [zdjęcia] 2 3

Ponad 18 tysięcy złotych zarobi miasto na banerach wyborczych.

W miastach potrzebne są jak największe drzewa

W miastach potrzebne są jak największe drzewa 0 12

Produkują tlen, nawilżają i oczyszczają powietrze. Ułatwiają retencjonowanie wody i obniżają temperaturę w czasie upałów. – Ale w miastach potrzebne są duże drzewa, a nie małe sadzonki – tłumaczy dr Dominik Drzazga z Uniwersytetu Łódzkiego

Akademia Zapomnianych Arcydzieł Filmowych: "Gasnący płomień"
25 października 2018, 18:00

Akademia Zapomnianych Arcydzieł Filmowych: "Gasnący płomień" 1 0

Co Gdzie Kiedy. W czwartek, 25 października o godz. 18 w DDK Węglin (ul. Judyma 2a) odbędzie się projekcja filmu Gasnący płomień. Wstęp wolny.

Kierowca potrącił rowerzystkę na przejściu dla pieszych [wideo]
film

Kierowca potrącił rowerzystkę na przejściu dla pieszych [wideo] 9 15

Kierowca renault clio potrącił 72-letnią rowerzystkę na przejściu dla pieszych w Łukowie. Kobieta trafiła do szpitala, ale na całe szczęście skończyło się tylko na siniakach.

"Najbardziej dotkliwy środek zapobiegawczy" dla mężczyzny, który zaatakował policjanta podczas marszu równości
galeria

"Najbardziej dotkliwy środek zapobiegawczy" dla mężczyzny, który zaatakował policjanta podczas marszu równości 46 15

Do zdarzenia doszło 13 października na skrzyżowaniu ul. Lubartowskiej z ul. Bajkowskiego podczas zabezpieczenia marszu równości. Policjant ruchu drogowego zabezpieczał ulicę aby samochody w tym czasie nie wjeżdżały na skrzyżowanie.

Strażacy z poniatowskiej OSP z nowym sprzętem. „Gabrysia” zastąpiła „Jelonka”

Strażacy z poniatowskiej OSP z nowym sprzętem. „Gabrysia” zastąpiła „Jelonka” 0 2

Jest czerwony, ma mocną sikawkę i nie boi się największych bezdroży. Zmieści sześciu strażaków. Po wielu latach starań druhowie z OSP Poniatowa mają nowy wóz strażacki, którego matką chrzestną została posłanka Gabriela Masłowska. Na jej cześć wóz strażacki nosi imię „Gabrysia”

Rekolekcje z siostrą Małgorzatą Chmielewską dla studentów

Rekolekcje z siostrą Małgorzatą Chmielewską dla studentów 0 0

Siostra Małgorzata Chmielewska wygłosi rekolekcje „na dobry początek” roku akademickiego. Pierwsze spotkanie z zakonnicą niosącą pomoc osobom ubogim, bezdomnym, osamotnionym i chorym już w środę w Kościele Akademickim KUL.

Paweł Sasin (Górnik Łęczna): Musimy odblokować głowy

Paweł Sasin (Górnik Łęczna): Musimy odblokować głowy 2 2

ROZMOWA Z Pawłem Sasinen, obrońcą Górnika Łęczna

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.