Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

5 kwietnia 2009 r.
19:55
Edytuj ten wpis

Nie będzie więcej lasów słupów

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 11 A A

Mieszańcy ulic, przez które mają biec nowe odcinki trakcji trolejbusowej, nie muszą się martwić. Nie będzie sytuacji jak na ul. Orkana, która została oszpecona słupami. Ratusz: Druty dla trolejbusów i latarnie mają wisieć na tych samych słupach.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
"Nie może zaistnieć sytuacja, że na odcinkach projektowanej trakcji trolejbusowej pojawią się słupy trakcyjne, a oświetlenie pozostanie (lub będzie projektowane) na oddzielnych słupach oświetleniowych”.

Taki wymóg Ratusz postawił w ogłoszonym niedawno przetargu na projekt nowych odcinków trakcji. W pierwszej wersji dokumentów nie było tego zapisu. Urzędnicy dodali go później, po pytaniach od wykonawców.

- Zarówno trakcja, jak i lampy muszą być zawieszone na tym samym słupie - potwierdza Marek Kuzaj z Wydziału Inwestycji lubelskiego Urzędu Miasta. To oznacza, że projektanci będą musieli zaplanować przeniesienie lamp na nowe słupy. A stare latarnie o ile będą w dobrym stanie, przydadzą się na innych ulicach.

Miejscy urzędnicy w ten sposób wyciągnęli wnioski z wpadki przy budowie nowej trakcji na Czubach. Przez ich decyzje oszpecona została m.in. ul. Orkana, gdzie obok starych, czarnych latarni robotnicy ustawili nowe, betonowe słupy dla trakcji trolejbusowej. Podobnie wyglądają też: Roztocze, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino, Wileńska i Głęboka od Wileńskiej do Filaretów.

Nikt nie zadbał o to, żeby w projekcie inwestycji zapisać, że lampy mają być przeniesione na słupy dla trolejbusów. Dlatego nie powstała nawet podziemna instalacja, dzięki której można by przyłączyć słupy trakcyjne do kabli zasilających latarnie.

Aby naprawić błąd trzeba by kopać rowy pod nowe kable, a co gorsza, podkopywać się z nimi pod betonowymi słupami. Urzędnicy zatwierdzający ówczesny projekt wychwycili to przeoczenie, ale ścisłe kierownictwo Ratusza poleciło im zatwierdzić dokumenty, by nie przedłużać formalności, tak by budowa mogła się jak najszybciej rozpocząć, żeby MPK nie straciło unijnej dotacji.

Teraz projektanci, którzy wygrają ogłoszony przez miasto przetarg mają zaplanować budowę 32 km nowych odcinków trakcji trolejbusowej. Trolejbusy dojadą m.in. na Czechów.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
lubelak 2 / 6 kwietnia 2009 o 19:34
0
Po pierwsze obiecano że usuną zbędne slupy z Orkana i innych ulic a oprawy uliczne przeniosą na nowe- czekamy wciąż na naprawę tego błędu, tego nie można odpuścić !!!. Po drugie nie wpychać się z nowym projektem trakcji trolejbusowej w al. Tysiąclecia, tego błędu jeszcze trudniej będzie później naprawić, i winnych znów nie będzie. Czy zawsze w tym LUBLYNIE wszystko trzeba spieprzyć ( patrz hala GLOBUS, stadion, lotnisko, tunel pod Racławickimi, trasę ZIELONĄ, skrzyżowanie Sikorskiego - Tysiąclecia, przebudowa Kunickiego, teraz pozwolenie na budowę Alchemi bez gratyfikacji przebudowy skrzyżowania Hanki Świętoduskiej z Tysiąclecia itd ).
Po pierwsze obiecano że usuną zbędne slupy z Orkana i innych ulic a oprawy uliczne przeniosą na nowe- czekamy wciąż na naprawę tego błędu, tego nie można odpuścić !!!. Po drugie nie wpychać się z nowym projektem trakcji trolejbusowej w al. Tysiąclecia, tego błędu jeszcze trudniej będzie później naprawić, i winnych znów nie będzie. Czy zawsze w tym LUBLYNIE wszystko trzeba spieprzyć ( patrz hala GLOBUS, stadion, lotnisko, tunel pod Racławickimi, trasę ZIELONĄ, skrzyżowanie Sikorskiego - Tysiąclecia, przebudowa Kunickiego, teraz p... rozwiń
Avatar
Arthorious / 6 kwietnia 2009 o 16:09
0
Otóż to nie jest byle jak i z byle czego. Po prostu nie ma potrzeby i nie opłaca się instalować innego typu słupów na osiedlach na odcinkach prostych bo nie przenoszą one dużych naprężeń. Poza tym w innych państwach np. Francji betonowe słupy z latarniami coś w deseń tych trakcyjno-oświetleniowych są ustawiane i nikt tam nie robi z tego powodu tragedii. Według mnie to szukasz dziury w całym, a ważniejszą sprawą była rezygnacja z trakcji na Krakowskim praktycznie przemilczana przez media nie wiem czemu, oraz wspomniany przeze mnie rodzaj przystanków. Tak więc jeszcze raz powtórzę nie będzie prawie żadnej różnicy in minus po zastąpieniu betonowych latarni betonowymi słupami trakcyjno-oświetleniowymi, a koszty w stosunku do podobnej liczby słupów stalowych będą zapewne znacząco niższe.
Otóż to nie jest byle jak i z byle czego. Po prostu nie ma potrzeby i nie opłaca się instalować innego typu słupów na osiedlach na odcinkach prostych bo nie przenoszą one dużych naprężeń. Poza tym w innych państwach np. Francji betonowe słupy z latarniami coś w deseń tych trakcyjno-oświetleniowych są ustawiane i nikt tam nie robi z tego powodu tragedii. Według mnie to szukasz dziury w całym, a ważniejszą sprawą była rezygnacja z trakcji na Krakowskim praktycznie przemilczana przez media nie wiem czemu, oraz wspomniany przeze mnie rodzaj przy... rozwiń
Avatar
a7 / 6 kwietnia 2009 o 15:31
0
Dbałość o szczegół nawet nie przez wszystkich zauważalny, jest tym co różni nas od krajów zachodnich. Teraz gdy możemy korzystać ze srodków europejskich jest moment do przyjęcia dobrych wzorów. Nie robmy wszystkiego jak dotąd byle jak, z byle czego, a wcale nie zawsze najtaniej.
Avatar
Arthorious / 6 kwietnia 2009 o 15:14
0
Zapominasz tylko że te słupy trzeba jeszcze utrzymać. Wiesz nie sztuką jest kupić mercedesa ale sztuką jest go utrzymać. Pomijając fakt droższego zakupu słupów metalowych pozostaje jeszcze problem ich malowania i konserwacji, a utrzymanie słupów betonowych jest tańsze. Zresztą na osiedlach to nie będzie stanowić żadnego problemu, zwłaszcza że już teraz znajdują się na nich betonowe latarnie. Dla mnie ważniejszą sprawą jest zmiana wiat i słupków przystankowych i ich utrzymanie, i wolał bym żeby pieniądze zaoszczędzone na utrzymaniu i ewentualnych wymianach słupów metalowych przeznaczyć na ten cel. Zapewniam cię że miasto by na tym zyskało, bo na słupy mało kto zwraca uwagę, a na to jak wygląda wiata już owszem, tak więc jakaś nowoczesna wiata została by na pewno zapamiętana w przeciwieństwie do betonowego słupa jakich pełno przy drodze.
Zapominasz tylko że te słupy trzeba jeszcze utrzymać. Wiesz nie sztuką jest kupić mercedesa ale sztuką jest go utrzymać. Pomijając fakt droższego zakupu słupów metalowych pozostaje jeszcze problem ich malowania i konserwacji, a utrzymanie słupów betonowych jest tańsze. Zresztą na osiedlach to nie będzie stanowić żadnego problemu, zwłaszcza że już teraz znajdują się na nich betonowe latarnie. Dla mnie ważniejszą sprawą jest zmiana wiat i słupków przystankowych i ich utrzymanie, i wolał bym żeby pieniądze zaoszczędzone na utrzymaniu i ewentual... rozwiń
Avatar
a7 / 6 kwietnia 2009 o 14:49
0
Arthorious napisał:
Proszę nie siać paniki bo latarnie mocowane tak jak ty pokazałeś są montowane na bocznych uliczkach czy na wsiach.

Ale tu nie chodzi tylko o sposób montowania latarni, ale o same słupy. Jak słusznie napisałeś te betonowe słupy nadają się na wieś, ale nawet tam nie powinny być montowane, bo polska wieś zasługuje na coś lepszego. Przecież to jest inwestycja na dziesiatki lat i będziemu musieli na to patrzeć. Dlaczego nie można zastosować słupów takich jak na Lipowej, prostych, metalowych, czarnych, oczywiście w wersji nowoczesnej, czyli bez pastorału. Napewno są trochę droższe od tego badziewia betonowego, ale moim zdaniem warto dopłacić, szczególnie ze teraz w dobie kryzysu można uzyskać dobre ceny.

Ale tu nie chodzi tylko o sposób montowania latarni, ale o same słupy. Jak słusznie napisałeś te betonowe słupy nadają się na wieś, ale nawet tam nie powinny być montowane, bo polska wieś zasługuje na coś lepszego. Przecież to jest inwestycja na dziesiatki lat i będziemu musieli na to patrzeć. Dlaczego nie można zastosować słupów takich jak na Lipowej, prostych, metalowych, czarnych, oczywiście w wersji nowoczesnej, czyli bez pastorału. Napewno są trochę droższe od tego badziewia betonowego, ale moim zdaniem warto dopłaci... rozwiń
Avatar
Arthorious / 6 kwietnia 2009 o 14:38
0
Do ~@a7 Ile razy można wam mówić że latarnie będą montowane tak

[img]http://www.pktgdynia.pl/img/kacze_02.jpg[/img]

Proszę nie siać paniki bo latarnie mocowane tak jak ty pokazałeś są montowane na bocznych uliczkach czy na wsiach.
Avatar
Arthorious / 6 kwietnia 2009 o 14:35
0
[quote name='"Jurand"']Czy warto inwestować w trolejbusy , które są "zawalidrogą"[/quote]

No widzę że kolejny znawca w temacie. HALO to nie lata 60 czy 70 XX wieku jak byś kolego nie zauważył. A jak nie to radzę się przejechać trolejbusem najlepiej z silnikiem asynchronicznym(PR110AC #752, 826, 830 lub którymś z ST12M) i najlepiej po jakimś zmodernizowanym skrzyżowaniu(WolskaxD. M. MajdankaxHutniczaxFabryczna) żebyś się wreszcie zdziwił że tkwisz jeszcze w zacofaniu. Zresztą jak nie chce ci się ruszyć 4 liter z domu to na Youtube możesz sobie pooglądać filmiki jaki trolejbus to zawalidroga

[quote name='"Jurand"']i czy nie lepiej zastosować na głownych obwodowych arteriach miasta lini tramwajowych , które zdają egzamin w zakorkowanych miastach.[/quote]

Nie nie lepiej. W Lublinie mamy dwa systemy transportowe(autobusy i trolejbusy) które są bardzo zapuszczone i wymagają wymiany zarówno zaplecza technicznego jak i taboru. Pchanie się w takim momencie w trzeci system który dodatkowo żeby obsłużyć główne relacje musiał by w centrum jeździć w tunelu jest bezsensowne. W Lublinie wystarczy spokojnie wydzielić na ważniejszych arteriach BUS-pasy po których będą jeździć autobusy i trolejbusy oraz zamknąć centrum dla ruchu indywidualnego(z wyjątkiem służb miejskich, komunikacji, zaopatrzenia i mieszkańców) by rozwiązać problem(podobnie jak w normalnych miastach europejskich). Problem tłoku można rozwiązać puszczając trolejbusy 18m i zapewniam cię że z szyderczym uśmieszkiem spoglądał bym na twarze zażenowanych kierowców stojących w korku(zazwyczaj jadą sami marnując miejsce na drodze tworząc korek) mijając ich obok cichym trolejbusem jadącym sobie obok BUS-pasem. Problem polega tylko na tym że do takich reform potrzeba kogoś z jajami bo lobby samochodowe jest silne, a w Polsce panuje jakaś dziwna moda podjechać nawet do kiosku 20m własnym autem. Może kiedyś dorośniemy do tego żeby patrzeć na transport z innej lepszej perspektywy jak na zachodzie, a nie z potrzeby pokazania innym jaką to ja mam furę(co z tego że z zachodu i używana).
[quote name='"Jurand"']Czy warto inwestować w trolejbusy , które są "zawalidrogą"[/quote]

No widzę że kolejny znawca w temacie. HALO to nie lata 60 czy 70 XX wieku jak byś kolego nie zauważył. A jak nie to radzę się przejechać trolejbusem najlepiej z silnikiem asynchronicznym(PR110AC #752, 826, 830 lub którymś z ST12M) i najlepiej po jakimś zmodernizowanym skrzyżowaniu(WolskaxD. M. MajdankaxHutniczaxFabryczna) żebyś się wreszcie zdziwił że tkwisz jeszcze w zacofaniu. Zresztą jak nie chce ci się ruszyć 4 liter... rozwiń
Avatar
a7 / 6 kwietnia 2009 o 14:35
0
Bardzo się cieszę że wreszcie normalne rozwiązanie zwyciężyło. Jeszcze jest sprawa wyglądu samych słupów pod trakcję. Myślę że jest to zadanie dla Dziennika Wschodniego żeby przypominać urzędnikom, o tym że sa słupy estetyczne jak np. na ul. Lipowej, ale są też właśnie takie jak na Orkana które połączone z latarniami wyglądają ochydnie. Betonowe słupy są po prostu brzydkie, po deszczu mają zacieki. Mam wrażenie że jakaś firma promuje ten model w Lublinie, pojawia sie ich coraz więcej jako słupy energrtyczne. Myślę że nie tylko ja nie chcę, żeby cały Lublin była w takich słupach jak na moim zdjęciu: [img]http://i602.photobucket.com/albums/tt106/anotak7/estetyka1/IMG_7428.jpg[/img]
Bardzo się cieszę że wreszcie normalne rozwiązanie zwyciężyło. Jeszcze jest sprawa wyglądu samych słupów pod trakcję. Myślę że jest to zadanie dla Dziennika Wschodniego żeby przypominać urzędnikom, o tym że sa słupy estetyczne jak np. na ul. Lipowej, ale są też właśnie takie jak na Orkana które połączone z latarniami wyglądają ochydnie. Betonowe słupy są po prostu brzydkie, po deszczu mają zacieki. Mam wrażenie że jakaś firma promuje ten model w Lublinie, pojawia sie ich coraz więcej jako słupy energrtyczne. Myślę że nie tylko ja nie chcę, ż... rozwiń
Avatar
Druciarz / 6 kwietnia 2009 o 12:40
0
Bo Główny architekt był głuchy jak mu MPK mówiło że należy przenieść oświetlenie i nie trzeba takiej ilości słupów pod trakcję.Wszak nikt nie będzie mówił wielkiemu fachowcowi z ratusza że powinien iść jeszcze raz do szkoły bo nie ma racji.Bo to obraza urzędnika.
Avatar
Jurand / 6 kwietnia 2009 o 08:48
0
Wreszcie ktoś w urzędzie zaczął myśleć bo średnio intelgentny nastolatek by takie rozwiązanie zastosował . Dawno temu jeszcze za komuny to były np. na skrzyżowaniach latarnie na słupach trakcyjnych i jest to stary pomysł na obniżenie kosztów i podniesienie estetyki. Czy warto inwestować w trolejbusy , które są "zawalidrogą" i czy nie lepiej zastosować na głownych obwodowych arteriach miasta lini tramwajowych , które zdają egzamin w zakorkowanych miastach. Może i jest to droższe ale warto czasem ponieść koszty ,bo biednego nie stać na tańsze tymczasowe prowizoryczne rozwiązania a więcej trolejbusów nie rozwiąże problemów miasta z "korkami" a przeciwnie bedą jeszcze większe.
Wreszcie ktoś w urzędzie zaczął myśleć bo średnio intelgentny nastolatek by takie rozwiązanie zastosował . Dawno temu jeszcze za komuny to były np. na skrzyżowaniach latarnie na słupach trakcyjnych i jest to stary pomysł na obniżenie kosztów i podniesienie estetyki. Czy warto inwestować w trolejbusy , które są "zawalidrogą" i czy nie lepiej zastosować na głownych obwodowych arteriach miasta lini tramwajowych , które zdają egzamin w zakorkowanych miastach. Może i jest to droższe ale warto czasem ponieść koszty ,bo biednego nie st... rozwiń
Avatar
lubelak 2 / 6 kwietnia 2009 o 19:34
0
Po pierwsze obiecano że usuną zbędne slupy z Orkana i innych ulic a oprawy uliczne przeniosą na nowe- czekamy wciąż na naprawę tego błędu, tego nie można odpuścić !!!. Po drugie nie wpychać się z nowym projektem trakcji trolejbusowej w al. Tysiąclecia, tego błędu jeszcze trudniej będzie później naprawić, i winnych znów nie będzie. Czy zawsze w tym LUBLYNIE wszystko trzeba spieprzyć ( patrz hala GLOBUS, stadion, lotnisko, tunel pod Racławickimi, trasę ZIELONĄ, skrzyżowanie Sikorskiego - Tysiąclecia, przebudowa Kunickiego, teraz pozwolenie na budowę Alchemi bez gratyfikacji przebudowy skrzyżowania Hanki Świętoduskiej z Tysiąclecia itd ).
Po pierwsze obiecano że usuną zbędne slupy z Orkana i innych ulic a oprawy uliczne przeniosą na nowe- czekamy wciąż na naprawę tego błędu, tego nie można odpuścić !!!. Po drugie nie wpychać się z nowym projektem trakcji trolejbusowej w al. Tysiąclecia, tego błędu jeszcze trudniej będzie później naprawić, i winnych znów nie będzie. Czy zawsze w tym LUBLYNIE wszystko trzeba spieprzyć ( patrz hala GLOBUS, stadion, lotnisko, tunel pod Racławickimi, trasę ZIELONĄ, skrzyżowanie Sikorskiego - Tysiąclecia, przebudowa Kunickiego, teraz p... rozwiń
Avatar
Arthorious / 6 kwietnia 2009 o 16:09
0
Otóż to nie jest byle jak i z byle czego. Po prostu nie ma potrzeby i nie opłaca się instalować innego typu słupów na osiedlach na odcinkach prostych bo nie przenoszą one dużych naprężeń. Poza tym w innych państwach np. Francji betonowe słupy z latarniami coś w deseń tych trakcyjno-oświetleniowych są ustawiane i nikt tam nie robi z tego powodu tragedii. Według mnie to szukasz dziury w całym, a ważniejszą sprawą była rezygnacja z trakcji na Krakowskim praktycznie przemilczana przez media nie wiem czemu, oraz wspomniany przeze mnie rodzaj przystanków. Tak więc jeszcze raz powtórzę nie będzie prawie żadnej różnicy in minus po zastąpieniu betonowych latarni betonowymi słupami trakcyjno-oświetleniowymi, a koszty w stosunku do podobnej liczby słupów stalowych będą zapewne znacząco niższe.
Otóż to nie jest byle jak i z byle czego. Po prostu nie ma potrzeby i nie opłaca się instalować innego typu słupów na osiedlach na odcinkach prostych bo nie przenoszą one dużych naprężeń. Poza tym w innych państwach np. Francji betonowe słupy z latarniami coś w deseń tych trakcyjno-oświetleniowych są ustawiane i nikt tam nie robi z tego powodu tragedii. Według mnie to szukasz dziury w całym, a ważniejszą sprawą była rezygnacja z trakcji na Krakowskim praktycznie przemilczana przez media nie wiem czemu, oraz wspomniany przeze mnie rodzaj przy... rozwiń
Avatar
a7 / 6 kwietnia 2009 o 15:31
0
Dbałość o szczegół nawet nie przez wszystkich zauważalny, jest tym co różni nas od krajów zachodnich. Teraz gdy możemy korzystać ze srodków europejskich jest moment do przyjęcia dobrych wzorów. Nie robmy wszystkiego jak dotąd byle jak, z byle czego, a wcale nie zawsze najtaniej.
Avatar
Arthorious / 6 kwietnia 2009 o 15:14
0
Zapominasz tylko że te słupy trzeba jeszcze utrzymać. Wiesz nie sztuką jest kupić mercedesa ale sztuką jest go utrzymać. Pomijając fakt droższego zakupu słupów metalowych pozostaje jeszcze problem ich malowania i konserwacji, a utrzymanie słupów betonowych jest tańsze. Zresztą na osiedlach to nie będzie stanowić żadnego problemu, zwłaszcza że już teraz znajdują się na nich betonowe latarnie. Dla mnie ważniejszą sprawą jest zmiana wiat i słupków przystankowych i ich utrzymanie, i wolał bym żeby pieniądze zaoszczędzone na utrzymaniu i ewentualnych wymianach słupów metalowych przeznaczyć na ten cel. Zapewniam cię że miasto by na tym zyskało, bo na słupy mało kto zwraca uwagę, a na to jak wygląda wiata już owszem, tak więc jakaś nowoczesna wiata została by na pewno zapamiętana w przeciwieństwie do betonowego słupa jakich pełno przy drodze.
Zapominasz tylko że te słupy trzeba jeszcze utrzymać. Wiesz nie sztuką jest kupić mercedesa ale sztuką jest go utrzymać. Pomijając fakt droższego zakupu słupów metalowych pozostaje jeszcze problem ich malowania i konserwacji, a utrzymanie słupów betonowych jest tańsze. Zresztą na osiedlach to nie będzie stanowić żadnego problemu, zwłaszcza że już teraz znajdują się na nich betonowe latarnie. Dla mnie ważniejszą sprawą jest zmiana wiat i słupków przystankowych i ich utrzymanie, i wolał bym żeby pieniądze zaoszczędzone na utrzymaniu i ewentual... rozwiń
Avatar
a7 / 6 kwietnia 2009 o 14:49
0
Arthorious napisał:
Proszę nie siać paniki bo latarnie mocowane tak jak ty pokazałeś są montowane na bocznych uliczkach czy na wsiach.

Ale tu nie chodzi tylko o sposób montowania latarni, ale o same słupy. Jak słusznie napisałeś te betonowe słupy nadają się na wieś, ale nawet tam nie powinny być montowane, bo polska wieś zasługuje na coś lepszego. Przecież to jest inwestycja na dziesiatki lat i będziemu musieli na to patrzeć. Dlaczego nie można zastosować słupów takich jak na Lipowej, prostych, metalowych, czarnych, oczywiście w wersji nowoczesnej, czyli bez pastorału. Napewno są trochę droższe od tego badziewia betonowego, ale moim zdaniem warto dopłacić, szczególnie ze teraz w dobie kryzysu można uzyskać dobre ceny.

Ale tu nie chodzi tylko o sposób montowania latarni, ale o same słupy. Jak słusznie napisałeś te betonowe słupy nadają się na wieś, ale nawet tam nie powinny być montowane, bo polska wieś zasługuje na coś lepszego. Przecież to jest inwestycja na dziesiatki lat i będziemu musieli na to patrzeć. Dlaczego nie można zastosować słupów takich jak na Lipowej, prostych, metalowych, czarnych, oczywiście w wersji nowoczesnej, czyli bez pastorału. Napewno są trochę droższe od tego badziewia betonowego, ale moim zdaniem warto dopłaci... rozwiń
Avatar
Arthorious / 6 kwietnia 2009 o 14:38
0
Do ~@a7 Ile razy można wam mówić że latarnie będą montowane tak

[img]http://www.pktgdynia.pl/img/kacze_02.jpg[/img]

Proszę nie siać paniki bo latarnie mocowane tak jak ty pokazałeś są montowane na bocznych uliczkach czy na wsiach.
Avatar
Arthorious / 6 kwietnia 2009 o 14:35
0
[quote name='"Jurand"']Czy warto inwestować w trolejbusy , które są "zawalidrogą"[/quote]

No widzę że kolejny znawca w temacie. HALO to nie lata 60 czy 70 XX wieku jak byś kolego nie zauważył. A jak nie to radzę się przejechać trolejbusem najlepiej z silnikiem asynchronicznym(PR110AC #752, 826, 830 lub którymś z ST12M) i najlepiej po jakimś zmodernizowanym skrzyżowaniu(WolskaxD. M. MajdankaxHutniczaxFabryczna) żebyś się wreszcie zdziwił że tkwisz jeszcze w zacofaniu. Zresztą jak nie chce ci się ruszyć 4 liter z domu to na Youtube możesz sobie pooglądać filmiki jaki trolejbus to zawalidroga

[quote name='"Jurand"']i czy nie lepiej zastosować na głownych obwodowych arteriach miasta lini tramwajowych , które zdają egzamin w zakorkowanych miastach.[/quote]

Nie nie lepiej. W Lublinie mamy dwa systemy transportowe(autobusy i trolejbusy) które są bardzo zapuszczone i wymagają wymiany zarówno zaplecza technicznego jak i taboru. Pchanie się w takim momencie w trzeci system który dodatkowo żeby obsłużyć główne relacje musiał by w centrum jeździć w tunelu jest bezsensowne. W Lublinie wystarczy spokojnie wydzielić na ważniejszych arteriach BUS-pasy po których będą jeździć autobusy i trolejbusy oraz zamknąć centrum dla ruchu indywidualnego(z wyjątkiem służb miejskich, komunikacji, zaopatrzenia i mieszkańców) by rozwiązać problem(podobnie jak w normalnych miastach europejskich). Problem tłoku można rozwiązać puszczając trolejbusy 18m i zapewniam cię że z szyderczym uśmieszkiem spoglądał bym na twarze zażenowanych kierowców stojących w korku(zazwyczaj jadą sami marnując miejsce na drodze tworząc korek) mijając ich obok cichym trolejbusem jadącym sobie obok BUS-pasem. Problem polega tylko na tym że do takich reform potrzeba kogoś z jajami bo lobby samochodowe jest silne, a w Polsce panuje jakaś dziwna moda podjechać nawet do kiosku 20m własnym autem. Może kiedyś dorośniemy do tego żeby patrzeć na transport z innej lepszej perspektywy jak na zachodzie, a nie z potrzeby pokazania innym jaką to ja mam furę(co z tego że z zachodu i używana).
[quote name='"Jurand"']Czy warto inwestować w trolejbusy , które są "zawalidrogą"[/quote]

No widzę że kolejny znawca w temacie. HALO to nie lata 60 czy 70 XX wieku jak byś kolego nie zauważył. A jak nie to radzę się przejechać trolejbusem najlepiej z silnikiem asynchronicznym(PR110AC #752, 826, 830 lub którymś z ST12M) i najlepiej po jakimś zmodernizowanym skrzyżowaniu(WolskaxD. M. MajdankaxHutniczaxFabryczna) żebyś się wreszcie zdziwił że tkwisz jeszcze w zacofaniu. Zresztą jak nie chce ci się ruszyć 4 liter... rozwiń
Avatar
a7 / 6 kwietnia 2009 o 14:35
0
Bardzo się cieszę że wreszcie normalne rozwiązanie zwyciężyło. Jeszcze jest sprawa wyglądu samych słupów pod trakcję. Myślę że jest to zadanie dla Dziennika Wschodniego żeby przypominać urzędnikom, o tym że sa słupy estetyczne jak np. na ul. Lipowej, ale są też właśnie takie jak na Orkana które połączone z latarniami wyglądają ochydnie. Betonowe słupy są po prostu brzydkie, po deszczu mają zacieki. Mam wrażenie że jakaś firma promuje ten model w Lublinie, pojawia sie ich coraz więcej jako słupy energrtyczne. Myślę że nie tylko ja nie chcę, żeby cały Lublin była w takich słupach jak na moim zdjęciu: [img]http://i602.photobucket.com/albums/tt106/anotak7/estetyka1/IMG_7428.jpg[/img]
Bardzo się cieszę że wreszcie normalne rozwiązanie zwyciężyło. Jeszcze jest sprawa wyglądu samych słupów pod trakcję. Myślę że jest to zadanie dla Dziennika Wschodniego żeby przypominać urzędnikom, o tym że sa słupy estetyczne jak np. na ul. Lipowej, ale są też właśnie takie jak na Orkana które połączone z latarniami wyglądają ochydnie. Betonowe słupy są po prostu brzydkie, po deszczu mają zacieki. Mam wrażenie że jakaś firma promuje ten model w Lublinie, pojawia sie ich coraz więcej jako słupy energrtyczne. Myślę że nie tylko ja nie chcę, ż... rozwiń
Avatar
Druciarz / 6 kwietnia 2009 o 12:40
0
Bo Główny architekt był głuchy jak mu MPK mówiło że należy przenieść oświetlenie i nie trzeba takiej ilości słupów pod trakcję.Wszak nikt nie będzie mówił wielkiemu fachowcowi z ratusza że powinien iść jeszcze raz do szkoły bo nie ma racji.Bo to obraza urzędnika.
Avatar
Jurand / 6 kwietnia 2009 o 08:48
0
Wreszcie ktoś w urzędzie zaczął myśleć bo średnio intelgentny nastolatek by takie rozwiązanie zastosował . Dawno temu jeszcze za komuny to były np. na skrzyżowaniach latarnie na słupach trakcyjnych i jest to stary pomysł na obniżenie kosztów i podniesienie estetyki. Czy warto inwestować w trolejbusy , które są "zawalidrogą" i czy nie lepiej zastosować na głownych obwodowych arteriach miasta lini tramwajowych , które zdają egzamin w zakorkowanych miastach. Może i jest to droższe ale warto czasem ponieść koszty ,bo biednego nie stać na tańsze tymczasowe prowizoryczne rozwiązania a więcej trolejbusów nie rozwiąże problemów miasta z "korkami" a przeciwnie bedą jeszcze większe.
Wreszcie ktoś w urzędzie zaczął myśleć bo średnio intelgentny nastolatek by takie rozwiązanie zastosował . Dawno temu jeszcze za komuny to były np. na skrzyżowaniach latarnie na słupach trakcyjnych i jest to stary pomysł na obniżenie kosztów i podniesienie estetyki. Czy warto inwestować w trolejbusy , które są "zawalidrogą" i czy nie lepiej zastosować na głownych obwodowych arteriach miasta lini tramwajowych , które zdają egzamin w zakorkowanych miastach. Może i jest to droższe ale warto czasem ponieść koszty ,bo biednego nie st... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Graffiti psuje krajobraz? Bolesław Stelmach chce by je zamalować i posadzić bluszcz

Graffiti psuje krajobraz? Bolesław Stelmach chce by je zamalować i posadzić bluszcz 3 3

Zamalowania graffiti na murach wzdłuż al. Solidarności koło skansenu i ogrodu botanicznego domaga się Rada Kultury Przestrzeni. Zamiast malowideł z zeszłorocznej imprezy Meeting of Styles wolałaby tu zieloną ścianę z bluszczu. Ratusz zapowiada jednak, że w sierpniu… powstanie tu nowe graffiti

Powrót Granicy, zmiana trenera w Łazach

Powrót Granicy, zmiana trenera w Łazach 2 0

Granica Terespol wygrała rywalizację w grupie I bialskiej klasy A i wywalczyła awans do bialskiej klasy okręgowej

Przedszkolak wybierze sobie przyszły zawód. Nowy pomysł MEN

Przedszkolak wybierze sobie przyszły zawód. Nowy pomysł MEN 0 1

Dzieci w przedszkolach będą miały zajęcia z doradztwa zawodowego – wynika z projektu rozporządzenia przygotowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Przyszły zawód dzieci mają wybierać przez zabawę

Pracownicy Aldika grożą strajkiem. Rozmowy ostatniej szansy

Pracownicy Aldika grożą strajkiem. Rozmowy ostatniej szansy 2 0

30 lipca przedstawiciele komisji zakładowej NSZZ Solidarność spotkają się z przedstawicielami sieci Aldik. Będą rozmawiać o podwyżkach. Jeśli nie usłyszą konkretów, nie wykluczają rozpoczęcia strajku.

Sprzedaż mieszkań zaczyna zwalniać

Sprzedaż mieszkań zaczyna zwalniać 0 1

W drugim kwartale tego roku Polacy kupili mniej nowych mieszkań niż rok wcześniej. W statystykach GUS widać pierwsze symptomy spadku aktywności deweloperów – oceniają eksperci. Liczba nowych pozwoleń na budowę rośnie, ale wolniej niż kiedyś.

Koncert w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku
22 lipca 2018, 17:00

Koncert w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku 1 0

Co Gdzie Kiedy. Trwa Festiwal Fresków w Lublinie. W najbliższą niedzielę, 22 lipca o godz. 17 w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku odbędzie się koncert Szymona Krzemiania i Grzegorza Siedlaczka.

Jej mąż miotał się z bólu, ale nie chcieli go przyjąć do szpitala. Zmarł kilka dni później

Jej mąż miotał się z bólu, ale nie chcieli go przyjąć do szpitala. Zmarł kilka dni później 42 12

Ostry ból głowy, 40-stopniowa gorączka, wymioty. – Stan męża się pogarszał, dosłownie miotał się z bólu, a ja byłam bezsilna – opowiada Katarzyna Gnaś. Mimo to, 26-latek nie został przyjęty do szpitala w Poniatowej. Kilka dni później zmarł

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku 0 0

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski 6 2

W rewanżowym meczu I rundy eliminacji do Ligi Mistrzów zespół z Warszawy pokonał na swoim stadionie niżej notowanego rywala z Irlandii i awansował do dalszej fazy rozgrywek

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka 3 1

Kolejna stłuczka na rondzie Wyszyńskiego w Zamościu. Od 6 czerwca obowiązuje tu ruch okrężny a kierowcy nadal mają problemy

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł 7 5

Ponad 900 tys. zł udało się odzyskać miastu od zadłużonych najemców mieszkań komunalnych, którzy zgłosili się do programu dającego im szansę na umorzenie do 70 proc. zaległości. Z takiej możliwości skorzystała prawie co siódma z uprawnionych osób. Jak dużych długów mogą się pozbyć?

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie 2 3

Maria Kosidło z Radzynia Podlaskiego zaczęła we wtorek pikietę pod Urzędem Miasta. W toczącym się od dwóch lat sporze chodzi o mieszkanie komunalne. Kobieta zarzuca urzędnikom, że bezprawnie rozwiązali z nią umowę i zajęli lokum

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!"
film

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!" 37 26

Hodowcy świń z okolic Parczewa zablokowali samochód lekarzy weterynarii, którzy zamierzali przeprowadzić ubój zwierząt zagrożonych afrykańskim pomorem świń. – Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła – nie ukrywa przewodniczący rolniczego stowarzyszenia, który przyjechał wesprzeć okolicznych mieszkańców

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku
galeria

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku 10 24

Poprawiono napis na odsłoniętym w niedzielę kraśnickim pomniku. Figura Lecha Kaczyńskiego została podpisana jako „Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej”. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy drugiego z tych słów nie należałoby odmienić.

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu 5 11

Woda na kortach tenisowych w Świdniku. Urząd Miasta przyznaje, że po poniedziałkowych ulewnych deszczach był problem z odprowadzaniem wody

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.