Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 października 2019 r.
17:04

Nowy dworzec autobusowy w Lublinie. Miasto szykuje się do ogłoszenia przetargu

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
38 26 A A

W Urzędzie Miasta leży już komplet wniosków o pozwolenie na budowę nowego dworca autobusowego między ul. Młyńską a Gazową. – Dzięki temu możemy teraz uzyskać pozwolenie na budowę – podkreślają władze miasta, które szykują się już do ogłoszenia przetargu na wykonanie dworca oraz dróg dojazdowych

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Sama budowa dworca może potrwać dwa lata, ale zanim się zacznie, Ratusz musi wybrać jej wykonawcę. Żeby go wybrać, ogłosi przetarg, ale najpierw musi uzyskać pozwolenie na budowę. Z kolei o takie pozwolenie nie można się starać, nie mając decyzji środowiskowej. – Już ją mamy – cieszy się Marzena Szczepańska, zastępca dyrektora Wydziału Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta. To odblokowało Ratuszowi dalsze działania w sprawie nowego dworca.

– Przygotowywana jest dokumentacja pod pozwolenie na budowę, podjęliśmy już stosowne działania – mówi prezydent Krzysztof Żuk. W miejskim wydziale architektury zarejestrowany został już pakiet wniosków o pozwolenia budowlane. Dotyczą nie tylko samego dworca z podziemnym parkingiem, peronami, placem manewrowym, ale też przyłącza cieplnego i budynku socjalnego.
Prezydenta czeka jeszcze podpisanie z zarządem województwa umowy o unijne dofinansowanie inwestycji. – Taka umowa powinna być podpisana na przełomie grudnia i stycznia – mówi Żuk.

Sam przetarg na wykonanie dworca z placem manewrowym oraz przebudowę okolicznych dróg może się ciągnąć miesiącami. – Zajmie pewnie połowę roku – szacuje prezydent.

Dlaczego aż tyle? Ze względu na dużą wartość zlecenia miasto musi dać zainteresowanym firmom więcej czasu na przygotowanie ofert. Takie jest prawo. Ratusz będzie też musiał odpowiedzieć na każde z pytań od firm proszących o doprecyzowanie projektu dworca. Przy tak dużej budowie pytania mogą być liczone nawet w setkach, dlatego Urząd Miasta zakłada, że wybór wykonawcy potrwa nawet sześć miesięcy.

Największym problemem nie będą jednak procedury, tylko pieniądze. Nawet prezydent nie ma pewności, że miastu wystarczy pieniędzy na budowę dworca. – Przetarg pokaże, jaka to będzie kwota. Mam nadzieję, że firmy nie będą oczekiwać zbyt dużych kwot – mówi Żuk.

W Ratuszu jest już zaktualizowany kosztorys dworca, z którego wynika, że inwestycja może kosztować prawie 300 mln zł i to po wyłączeniu z niej budowy przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80. Przypomnijmy, że w Urzędzie Miasta zapadła już decyzja o odłożeniu na później budowy dwujezdniowej drogi od stadionu Arena Lublin do skrzyżowania Diamentowej z Krochmalną.
Planowany dworzec ma pomieścić m.in. ponad 40 peronów dla komunikacji zamiejskiej, podziemny parking na 200 samochodów i przystanki komunikacji miejskiej, a przy Krochmalnej zaprojektowano plac postojowy dla autobusów.

Dach przeszklonego budynku ma być obsadzony zielenią i będzie pełnić rolę tarasu spacerowego. – Na dach będzie można się dostać z poziomu pl. Dworcowego windą lub wewnętrzną klatką schodową – mówi Szczepańska. Projekt dostrzeżony w jednym z prestiżowych konkursów architektonicznych przewiduje nawet zastosowanie „antysmogowej” nawierzchni, która będzie zawierać substancje rozkładające zanieczyszczenia powietrza. Nie wiadomo jeszcze, czy taka nawierzchnia zostanie uwzględniona ostatecznie w projekcie wykonawczym.

e-Wydanie

Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 3 października 2019 o 18:26
+12
bardzo ładne, ale nie wrysowano jeszcze dziesiątek starych gratów upchanych po krzywych chodnikach czy rozjeżdżonych trawnikach.
Avatar
oby się udało / 3 października 2019 o 18:44
+10
projekt dworca odjechany ale OK. Gorzej z przekuciem wizji artysty w materię. Zawsze jest tak gdy architekt projektuje dla krezusa. A za takiego najwidoczniej uznano UML. Z perspektywy czasu może się okazać, że nie stać nas na taką formę dworca (choć sam w sobie jest miastu szalenie potrzebny - zwłaszcza w tym miejscu....). Trzymać kciuki za kasę, inaczej będziemy mieli 2gi teatr w budowie.
Avatar
kol90 / 3 października 2019 o 20:00
+9
Tak tylko wydziwiają z tymi projektami. Szkło, żelazo, plastik i "napompowany" beton który po kilku latach już się kruszy. Ma być solidnie i przede wszystkim praktycznie. Dworzec to nie muzeum sztuki współczesnej ! A jak historia pokazuje takie budowy czy remonty mają miejsce raz na kilkadziesiąt lat. A swoją drogą ptactwo będzie mieć gdzie siedzieć i wić gniazda na tych wydziwianych szkieletowych podporach utrzymującym dach.
Avatar
Najważniejsza informacja z artykułu to ta: / 3 października 2019 o 18:41
+9
... w Urzędzie Miasta zapadła już decyzja o odłożeniu na później budowy dwujezdniowej drogi od stadionu Arena Lublin do skrzyżowania Diamentowej z Krochmalną.
Avatar
Gość / 3 października 2019 o 18:21
+9
Zaraz się okaże, że nie ma pieniędzy i będzie jakiś okrojony blaszak.
Avatar
. / 3 października 2019 o 19:43
+7
A jakieś szacunki wydłużenia czy skrocenia czasu przejazdu z zadupia na ktorym sie znajduje dw. pkp ktoś poczynił. Bo argument ze dworzec pkp i pks powinny znajdować się obok ma sens jak oba sa w centrum miasta. W tym momencie dworzec znajduje sie na skrzyzowaniu arterii zapewniajacych wyjazd w kierunku wschód, zachód, północ. Trochę slabiej. Ile trwa dojazd od granic miasta do dworca pks z kazdego ww kierunku a ile bedzie trwał z okolic pkp!?
Avatar
gość / 3 października 2019 o 17:47
+7
Jeśliby rzeczywiście udało się wybudować taki dworzec, to miasto powinno zyskać. Bo teraz pasażerów PKP "wita " paskudny widok i turyści od razu sobie wyrabiają zdanie o Lublinie. Mimo, że mamy naprawdę piękne rejony.
Avatar
nadejdzie rewolucja / 3 października 2019 o 17:44
+7
Dworzec Metropolitalny może spowodować niemałą rewolucję w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, w tym liczne zmiany w sieci połączeń, jedne linie zyskają na znaczeniu, inne nieco stracą, jeszcze innych sens istnienia może okazać się zbędny itp. itd. mogą nastąpić korekty tras, pojawić się nowe trasy i zmiany częstotliwości tak aby realnie odpowiadały zapotrzebowaniu przewozowemu( by ścisku nie było niemiłosiernego a z drugiej strony by nie było także zbytniego wożenia powietrza). Trzeba się liczyć z tym, że wszystkie główne arterie komunikacyjne naszego miasta będą posiadały buspasy. Tylko w ten sposób udrożni się ruch komunikacji miejskiej tym samym nadając przywilej priorytetowości dla transportu zbiorowego. Pomyślcie tylko sobie jak byłoby fajnie, gdyby linie trolejbusowe były jak tramwaje i kursowały co 10 minut - to aż by się chciało częściej na miasto wychodzić, rola autobusów także nie byłaby zbędna - one mogłyby stanowić trzon wspomagający - te ważniejsze linie jeździłyby co 20 minut( z paroma wyjątkami co 15 minut) natomiast reszta to linie uzupełniające jeżdżące co 30 minut i marginalne jadące co godzinę a może i rzadziej. Uporządkować należałoby także kwestię linii nocnych - jeżdżą tylko 3 takie linie, a powinno być ich więcej( maksymalnie dziewięć N1-N9), jeździć po krótszych nieco trasach, za to z częstotliwością lepszą - tj. co 20 minut w okresie wiosna-lato-jesień, w pory roku kiedy jest ciepło, dzięki temu rozwinie się w mieście swego rodzaju night-life, nocne życie - wzorem Krakowa. Ważne jest to aby nastąpił rozdział komunikacji miejskiej od podmiejskiej, bo obecnie jedna z drugą się zlepiła, przez co ważniejsi stają się pasażerowie gmin ościennych niż mieszkańcy-pasażerowie lubelscy. Z pewnością może to umożliwić inwestycja jaką jest Dworzec Metropolitalny, to może być niemały przełom w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Wówczas można zrobić w ten sposób - linie miejskie otrzymają numerację zaczynającą się od liczby 100( jedynka na przodzie sugeruje zatem pierwszą strefę) - np. nie byłoby linii 40 a 140, nie 34 a 134. Linie podmiejskie/dalekobieżne otrzymają numerację od liczby 200( dwójka sugeruje drugą strefę) - z tym że wszystkie linie podmiejskie będą kończyć swoje trasy na pętli pod Dworcem Metropolitalnym. Ustalenie tras linii podmiejskich leży po stronie gmin ościennych, one będą same sobie ustalać w zależności od możliwości finansowych jak często także mają te linie jeździć. Jeśli zaś chodzi o numerację linii trolejbusowych należy przyjąć numerację niższego gabarytu - np. nie będzie linii 151 a 51, nie 152, a 52 itp. itd. Linie cmentarne powinny uzyskać oznaczenie CM1, CM2 itp. itd. Linie zjazdowe powinny otrzymać oznaczenia Z1, Z2, Z3 itp. itd. A i na koniec dodam, że bilety normalne powinny kosztować nie więcej jak 3,00zł a ulgowe nie więcej jak 1,50zł. Dzięki wprowadzanym buspasom bilety papierowe nie będą 30-minutowe a 20-minutowe, gdyż udrożniona komunikacja miejska nie będzie sterczeć w korkach. Z kolei pętle P+R(parkuj i jedź) zachęcą kierowców spod lubelskich gmin do parkowania samochodów na peryferiach miasta i zamieniania się w pasażerów mpk, udających się na pętlę autobusową by wybrać najbardziej pożądane przez siebie połączenie komunikacyjne do miasta. Jestem niemal pewien, że już w ciągu nadchodzących 10 lat komunikacja miejska w Lublinie jest w stanie autentycznie przezwyciężyć prywatny transport samochodowy, potrzeba tylko czasu, cierpliwości i pieniędzy.
Dworzec Metropolitalny może spowodować niemałą rewolucję w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, w tym liczne zmiany w sieci połączeń, jedne linie zyskają na znaczeniu, inne nieco stracą, jeszcze innych sens istnienia może okazać się zbędny itp. itd. mogą nastąpić korekty tras, pojawić się nowe trasy i zmiany częstotliwości tak aby realnie odpowiadały zapotrzebowaniu przewozowemu( by ścisku nie było niemiłosiernego a z drugiej strony by nie było także zbytniego wożenia powietrza). Trzeba się liczyć z tym, że wszystkie główne arterie komunika... rozwiń
Avatar
Gość / 3 października 2019 o 17:14
+7
Bardzo mi się podoba
Avatar
Bok / 3 października 2019 o 18:16
+6
Już piec lat o tym piszecie no ileż mozna? Miasto lepiej niech sie tej inwestycji niepodejmuje. Trzy zatoczki(Krańcowa, DMM, Kunickiego) już od sierpnia remontuja i jak narazie końca niewidac.
 Bo to są zatoki z betonu, dłużej je się buduje niż z kostki, poza tym ten beton musi się uleżeć. Taka zatoka wytrzyma kilka lat bez remontu nawet przy dużym obciążeniu (jak przy dworcu PKS) a z kostki po kilku miesiącach wymaga remontu (jak przy pl. Litewskim).
Avatar
Gość / 4 października 2019 o 08:18
0
Poseł Soboń może pomóc. On działa ponad podziałami, na rzecz miasta!
Avatar
Gość / 4 października 2019 o 07:27
+1
Coś praktycznego by postawili. I zapewnili połaczenia dobre.
Avatar
Karol / 4 października 2019 o 07:22
-4
Dworzec Metropolitalny może spowodować niemałą rewolucję w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, w tym liczne zmiany w sieci połączeń, jedne linie zyskają na znaczeniu, inne nieco stracą, jeszcze innych sens istnienia może okazać się zbędny itp. itd. mogą nastąpić korekty tras, pojawić się nowe trasy i zmiany częstotliwości tak aby realnie odpowiadały zapotrzebowaniu przewozowemu( by ścisku nie było niemiłosiernego a z drugiej strony by nie było także zbytniego wożenia powietrza). Trzeba się liczyć z tym, że wszystkie główne arterie komunikacyjne naszego miasta będą posiadały buspasy. Tylko w ten sposób udrożni się ruch komunikacji miejskiej tym samym nadając przywilej priorytetowości dla transportu zbiorowego. Pomyślcie tylko sobie jak byłoby fajnie, gdyby linie trolejbusowe były jak tramwaje i kursowały co 10 minut - to aż by się chciało częściej na miasto wychodzić, rola autobusów także nie byłaby zbędna - one mogłyby stanowić trzon wspomagający - te ważniejsze linie jeździłyby co 20 minut( z paroma wyjątkami co 15 minut) natomiast reszta to linie uzupełniające jeżdżące co 30 minut i marginalne jadące co godzinę a może i rzadziej. Uporządkować należałoby także kwestię linii nocnych - jeżdżą tylko 3 takie linie, a powinno być ich więcej( maksymalnie dziewięć N1-N9), jeździć po krótszych nieco trasach, za to z częstotliwością lepszą - tj. co 20 minut w okresie wiosna-lato-jesień, w pory roku kiedy jest ciepło, dzięki temu rozwinie się w mieście swego rodzaju night-life, nocne życie - wzorem Krakowa. Ważne jest to aby nastąpił rozdział komunikacji miejskiej od podmiejskiej, bo obecnie jedna z drugą się zlepiła, przez co ważniejsi stają się pasażerowie gmin ościennych niż mieszkańcy-pasażerowie lubelscy. Z pewnością może to umożliwić inwestycja jaką jest Dworzec Metropolitalny, to może być niemały przełom w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Wówczas można zrobić w ten sposób - linie miejskie otrzymają numerację zaczynającą się od liczby 100( jedynka na przodzie sugeruje zatem pierwszą strefę) - np. nie byłoby linii 40 a 140, nie 34 a 134. Linie podmiejskie/dalekobieżne otrzymają numerację od liczby 200( dwójka sugeruje drugą strefę) - z tym że wszystkie linie podmiejskie będą kończyć swoje trasy na pętli pod Dworcem Metropolitalnym. Ustalenie tras linii podmiejskich leży po stronie gmin ościennych, one będą same sobie ustalać w zależności od możliwości finansowych jak często także mają te linie jeździć. Jeśli zaś chodzi o numerację linii trolejbusowych należy przyjąć numerację niższego gabarytu - np. nie będzie linii 151 a 51, nie 152, a 52 itp. itd. Linie cmentarne powinny uzyskać oznaczenie CM1, CM2 itp. itd. Linie zjazdowe powinny otrzymać oznaczenia Z1, Z2, Z3 itp. itd. A i na koniec dodam, że bilety normalne powinny kosztować nie więcej jak 3,00zł a ulgowe nie więcej jak 1,50zł. Dzięki wprowadzanym buspasom bilety papierowe nie będą 30-minutowe a 20-minutowe, gdyż udrożniona komunikacja miejska nie będzie sterczeć w korkach. Z kolei pętle P+R(parkuj i jedź) zachęcą kierowców spod lubelskich gmin do parkowania samochodów na peryferiach miasta i zamieniania się w pasażerów mpk, udających się na pętlę autobusową by wybrać najbardziej pożądane przez siebie połączenie komunikacyjne do miasta. Jestem niemal pewien, że już w ciągu nadchodzących 10 lat komunikacja miejska w Lublinie jest w stanie autentycznie przezwyciężyć prywatny transport samochodowy, potrzeba tylko czasu, cierpliwości i pieniędzy.
 CHŁOPIE , opamietaj się
 CHŁOPIE , opamietaj się rozwiń
Avatar
Gosc / 4 października 2019 o 07:14
-4
Pieniądze będą,Żuko weźmie kredyt.
Avatar
Dno dnów / 4 października 2019 o 02:16
-7
A brzydszego projektu nie było?
Avatar
wybitny ekonomista z Lądynu / 4 października 2019 o 00:19
0
piniędzy nie ma i nie będzie
Avatar
jerbie / 3 października 2019 o 23:19
+5
Po co nam dworzec jak jest w Berlinie?
Avatar
oko / 3 października 2019 o 22:35
-2
Pewnie będzie tak  jak z basenami AQUA - po 4 latach się wszytko zacznie psuć i rozwalać :)
 I o to chodzi, ktos znowu zarobi a winnych bedzie brak.
Avatar
Gość / 3 października 2019 o 22:31
+2
Po co oglaszac przetarg jak wiadomo ze wygra budimex a cena bedzie 2x wieksza niz realna wycena a budowa 2 razy dluzsza niz w umowie i nie bedzie zadnych kar. I wszystko jasne.
Avatar
Gość / 3 października 2019 o 20:01
+3
Pewnie będzie tak jak z basenami AQUA - po 4 latach się wszytko zacznie psuć i rozwalać :)
Zobacz wszystkie komentarze 26

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Arteria ma już pozwolenie. Powstanie nowa dwupasmówka

Lublin: Arteria ma już pozwolenie. Powstanie nowa dwupasmówka 11 7

Prezydent Lublina wydał zezwolenie na budowę nowej dwupasmówki, która pobiegnie od ronda na Drodze Męczenników Majdanka (skrzyżowanie z ul. Dekutowskiego i Franczaka) do ul. Wyzwolenia i Głuskiej. Ulica będzie mieć prawie 2,5 km długości, a jej projekt przewiduje też nową pętlę dla komunikacji miejskiej

Dlaczego młodzi mieszkańcy Lublina nie poszli na wybory?

Dlaczego młodzi mieszkańcy Lublina nie poszli na wybory? 0 12

Według sondażu przeprowadzonego przez IPSOS frekwencja wyborcza była najgorsza wśród najmłodszej grupy wiekowej. Tylko 46,6 proc. osób uprawnionych do głosowania w wieku 18-29 lat zdecydowało się na oddanie głosu. Dla porównania w grupie wiekowej 40-49 zagłosowało około 75 proc.

Wznowiono kursy pociągów na trasie Warszawa - Puławy. Lada dzień będziemy mogli jeździć do Lublina

Wznowiono kursy pociągów na trasie Warszawa - Puławy. Lada dzień będziemy mogli jeździć do Lublina 81 8

Od niedzieli wznowione ma być kursowanie pociągów z Warszawy do Puław. A za miesiąc dojedziemy koleją ze stolicy przez Dęblin do Lublina

"Przemysław Pierwszy". Komentarz powyborczy redaktora naczelnego

"Przemysław Pierwszy". Komentarz powyborczy redaktora naczelnego 6 23

- PiS ma nowego lidera w województwie. Nazywa się Czarnek, Przemysław Czarnek. Startując z drugiego miejsca pokonał w cuglach „jedynkę” Sylwestra Tułajewa, przeskakując go aż o 33 tys. głosów - pisze Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny Dziennika Wschodniego

"Jak stworzyć własny podcast" - warsztaty dla młodzieży w Puławach
22 października 2019, 17:00

"Jak stworzyć własny podcast" - warsztaty dla młodzieży w Puławach 0 0

We wtorek, 22 października o godz. 17 w Bibliotece Miejskiej w Puławach (ul. Głęboka 7a) odbędą się warsztaty dla młodzieży "Jak stworzyć własny podcast", które poprowadzi dziennikarka Aga Gorczyca.

Lubelskie: Wypadek wozu strażackiego, który jechał do interwencji

Lubelskie: Wypadek wozu strażackiego, który jechał do interwencji 10 5

Do groźnego zdarzenia doszło na drodze wojewódzkiej nr 827. Wóz strażacki z OSP w Wojciechowie przewrócił się na bok. Droga jest całkowicie zablokowana.

Lublin: Przestawili postój taksówkowy w centrum miasta. Mandat goni mandat, a na kołach szczęki

Lublin: Przestawili postój taksówkowy w centrum miasta. Mandat goni mandat, a na kołach szczęki 11 13

Już 40 mandatów wlepiła Straż Miejska kierowcom stającym na ul. Peowiaków, odkąd postój TAXI przeniesiono z początku ulicy na jej środek. Zmianę zarządzili urzędnicy z Ratusza, który zapewniają, że dzięki temu przybyło miejsc parkingowych. Jednak kierowcy odjeżdżający stąd z mandatem raczej nie są zachwyceni

Wybory 2019. Sasin z najlepszym wynikiem. Haidar zostaje posłem, a Bierecki nadal senatorem
Wybory 2019

Wybory 2019. Sasin z najlepszym wynikiem. Haidar zostaje posłem, a Bierecki nadal senatorem 3 24

Wicepremier Jacek Sasin (PiS) zdobył najwięcej głosów w okręgu chełmsko – bialsko –zamojskim – ponad 91 tys. Na miejsce przy Wiejskiej może też liczyć Dariusz Stefaniuk, obecny wicemarszałek województwa czy Riad Haidar, ordynator neonatologii w bialskim szpitalu. Mandat senatora utrzyma również po raz trzeci Grzegorz Bierecki (PiS).

Prawie 14 mln zł. dofinansowania na szpitale z województwa lubelskiego

Prawie 14 mln zł. dofinansowania na szpitale z województwa lubelskiego 0 4

Ponad 13,6 mln zł przekazało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju na projekt, który realizuje sześć szpitali marszałkowskich w Lublinie (wojewódzki przy al. Kraśnickiej, wojewódzki im. Jana Bożego i Szpital Neuropsychiatryczny), Białej Podlaskiej, Chełmie i Zamościu.

Najwięksi wygrani tegorocznych wyborów w okręgach nr 6 i 7 [sylwetki]
Wybory 2019
galeria

Najwięksi wygrani tegorocznych wyborów w okręgach nr 6 i 7 [sylwetki] 20 21

Rekordzistą pod względem ilości głosów został Jacek Sasin z PiS, który w okręgu nr 7 dostał ich aż 91 241. Rekord w okręgu nr 6 ustanowił Przemysław Czarnek, również z PiS. Wraz z Lewicą do Sejmu powraca Jacek Czerniak.

Finał Festiwalu Organowego Lublin-Czuby 2019
16 października 2019, 19:00

Finał Festiwalu Organowego Lublin-Czuby 2019 0 0

Dobiega końca tegoroczna edycja Międzynarodowego Festiwalu Organowego Lublin-Czuby. Na finał projektu, 16 października o godz. 19 w Parafii Świętej Rodziny (ul. Jana Pawła II), wystąpi Dyrektor Festiwalu Robert Grudzień.

MKS Padwa Zamość lepsza od Azotów II Puławy

MKS Padwa Zamość lepsza od Azotów II Puławy 0 1

W derbach regionu MKS Padwa Zamość pokonała rezerwy Azotów Puławy 41:26. Akademicy z Białej Podlaskiej nie mieli problemów z ograniem MTS Chrzanów

Uczniowie z ZS Vetterów są niezadowoleni z przeprowadzki. Porozrzucano ich po całym mieście

Uczniowie z ZS Vetterów są niezadowoleni z przeprowadzki. Porozrzucano ich po całym mieście 14 4

Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomicznych im. A. i J. Vetterów w Lublinie rozpoczną wkrótce naukę w nowym miejscu. Z budynku szkoły przy ulicy Bernardyńskiej zostaną rozrzuceni po praktycznie całym miastem.

Palit GeForce RTX 2080 SUPER WGRP: Biała, podświetlona i wydajna

Palit GeForce RTX 2080 SUPER WGRP: Biała, podświetlona i wydajna 0 0

A do tego podkręcona i z podwójnym BIOS-em. A ile kosztuje karta graficzna Palit GeForce RTX 2080 SUPER WGRP?

Pierwszoklasiści z lubelskich szkół oficjalnie pasowani [zdjęcia]
galeria

Pierwszoklasiści z lubelskich szkół oficjalnie pasowani [zdjęcia] 2 1

Pierwszoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 16 im. Fryderyka Chopina i Szkoły Podstawowej nr 43 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Lublinie zostali w poniedziałek uroczyście pasowani na uczniów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.