Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 maja 2009 r.
15:27
Edytuj ten wpis

Obwodnica Lublina - zobacz dokładny przebieg trasy (pobierz pdf-y z mapą))

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio

Dwa, a czasami nawet trzy, pasy ruchu w jednym kierunku, droga równa jak stół, bezkolizyjne skrzyżowanie, żadnych traktorów, rowerzystów i pieszych - tak za trzy lata ma wyglądać obwodnica Lublina.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Popuśćmy wodze fantazji. Jest koniec maja 2012 roku. Wjeżdżamy właśnie na najnowszą w Polsce drogę, czyli na fragment S-17, od węzła "Sielce” do Piask. 73 kilometry raju dla kierowców.

W węźle "Sielce”, gmina Końskowla, tuż przed Kurowem, łączą się dwie ważne drogi: S-17 z ekspresową S-12 ( Piotrków Trybunalski-Lublin-Dorohusk). Bezkolizyjny dwupoziomowy ślimak zapewnia maksimum bezpieczeństwa. Takich skrzyżowań będzie 10 na odcinku, który zostanie oddany do użytku do 2012 roku.

Mnóstwo tuneli

Stara droga warszawska zostaje po prawej stronie i obsługuje ruch lokalny. Na nowej samochody mkną po dwóch pasach w kierunku Lublina i Warszawy. Każdy pas ma 3,5 metra szerokości. - Kierowcy będą mieli także do dyspozycji pas awaryjny szerokości 2,5 metra - dodaje Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie. - A na całym przebiegu pozostaje rezerwa ziemi, aby można było dołożyć w przyszłości po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

Droga spełnia wszystkie unijne wymogi. Ruch lokalny "jedzie” po drogach serwisowych, zwierzęta małe i duże mogą przechodzić pod drogą przepustami. Natomiast rolnicy co kilkaset metrów mają do dyspozycji tunele, którymi mogą dojechać do pól. Między jezdniami jest 4-5-metrowy pas rozdzielający, w tym opaski bezpieczeństwa.

Z węzła "Sielce” można zjechać w kierunku miejscowości Chrząchów i Chrząchówek.

Między węzłami "Kurów” - "Przybysławice” - "Bogucin”

Dalej jedziemy drogą dwupasmową, na której maksymalnie można pędzić 110 km/h. Już nie ma co chwila - jak na starej trasie - znaku z ograniczeniem do "50” i złowrogo zerkających masztów fotoradarów. Trzeba się jednak pilnować, bo policyjne laserowe wideo może namierzyć zbyt szybkiego kierowcę z bardzo dużej odległości.

Z węzła "Kurów” zjeżdżamy do stolicy kożuchów. Przez węzeł "Przybsławice” możemy się dostać do Markuszowa, Zagród i Garbowa. Przed tym węzłem zaplanowano pierwszy MOP - Miejsce Obsługi Podróżnych. Po polsku parking z toaletą (skończą się wizyty w lesie i epatowanie z pobocza walorami męskości) i drobnym zapleczem gastronomicznym. Z węzła "Bogucin” do Jastkowa i Lublina.

Węzeł "Dąbrowica”

To umowny początek obwodnicy Lublina. Jadąc od Warszawy, w prawo jedziemy do Rzeszowa, w lewo do Białegostoku, Zamościa i Chełma.

Niestety, przez ten węzeł - co najmniej do 2014 - nie wjedziemy do Lublina.
Aby dostać się do południowej części miasta, trzeba będzie zjechać na węźle "Bogucin” i po obecnym przebiegu drogi warszawskiej, przez Sławinek, dostać się do stolicy regionu. Do wspomnianej daty, a być może dłużej, Lublin nie wybuduje przedłużenia alei Solidarności, a zatem przez węzeł "Dąbrowica” nie będzie można połączyć obwodnicy z miastem.

Z węzła "Dąbrowica” można skierować się w kierunku Rzeszowa, Tam jednak jeszcze w tym czasie będą trwały prace, których zakończenie zaplanowano na 2013 rok.

Jest też i dobra informacja - od węzła "Dąbrowica” przez "Jakubowice” aż do węzła "Lubartów” drogowcy zbudują prawdziwą autostradę, z trzema pasami w każdym kierunku. Po tym szlaku będą biegły razem trzy ważne drogi - S-12, S-17 i S-19 (kierunek Białystok - Rzeszów).

Ślepe \"Jakubowice”, cywilizowany \"Lubartów”

Lublin z węzłem "Jakubowice” może będzie połączony przedłużeniem ulicy Poligonowej. Kiedy? Być może w 2014 r. Aby bezpośrednio z obwodnicy wjechać do Lublina, trzeba będzie pokonać kilka kolejnych kilometrów, do węzła "Lubartów”. W maju 2012 r. będzie to cywilizowany zjazd z obwodnicy do Lublina. A to za sprawą nowoczesnego dwujezdniowego łącznika, który zbuduje GDDKiA w Lublinie. Droga zostanie wpięta do dwujezdniowej alei Spółdzielczości Pracy.

Na tym węźle do obwodnicy dobiegnie także droga S-19, z kierunku Lubartów i Białystok.

Dalej do "piaseckiej”

Po minięciu węzła "Lubartów” jedziemy do węzła "Włodawa”. Po drodze przekraczamy Bystrzycę i to przez prawie kilometrową estakadę. Podróżujemy kilkanaście metrów nad ziemią, zostawiając w dole rzekę i łąki To chyba będzie najpiękniejszy fragment obwodnicy, o ile przejdzie wariant I, bo w II wariancie już nie ma tej estakady. Jest most w okolicach ruin zamku w Jakubowicach Murowanych.

Po minięciu węzła "Włodawa”, na którym można zjechać w kierunku Łęcznej, po paru kilometrach pojawia się węzeł "Mełgiewska”, który łączy obwodnicę z lotniskiem i nowym wjazdem do Świdnika. Potem krótki skok i węzeł "Witosa”, gdzie droga płynnie wtapia się w dwupasmówkę do Piask. Na tym węźle kończy się północno-wschodnia obwodnica Lublina i wirtualna podróż w 2012 roku.
Kontrowersje

W związku z obowiązywaniem nowego prawa inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, musiała pod koniec 2008 roku przedstawić warianty alternatywne wobec dobrze znanego przebiegu trasy (potoczenie zwanego wariantem 1). Nowe przebiegi (wariant 2) zaproponowano pomiędzy węzłem "Sielce” i "Kurów” oraz tuż za nim. Największe zmiany jednak dotyczyły przebiegu trasy pomiędzy węzłami "Bogucin” i "Dąbrowica” oraz "Włodawa” i "Mełgiewska”.

Oba warianty poddano konsultacjom społecznym. Ludzie zdecydowanie opowiedzieli się za wariantem 1. Podczas konsultacji społecznych wpłynęły 463 głosy za wariantem 1 i 90 za drugim.
Decyzja w rękach eko-urzędników

Wpływ na środowisko naturalne i oddziaływanie społeczne oceniła krakowska firm Ekkom. Kilkusetstronicowy raport trafił w minionym tygodniu do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Urzędnicy zajmujący się ochroną środowiska w ciągu 180 dni, czyli do listopada, mają czas na podjęcie decyzji, który wariant drogi S-12/S-17 i północno-wschodniej części obwodnicy Lublina będzie realizowany. Od tej decyzji także można się odwołać do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
Przetargi i czas na budowę

Drogowcy mają mało czasu. Zaraz po uzyskaniu decyzji z RDOŚ, na początku 2010 roku rozpiszą przetargi na poszczególne części 73-kilometrowego odcinka drogi. Przetarg potrwa ok. 6 miesięcy, kolejne 3 miesiące to zakładany czas na protesty firm startujących w przetargu (przecież idzie o 2,5 miliarda złotych). W III kwartale 2010 roku szpadle powinny być wbite w ziemię równocześnie na kilku odcinkach.

Ile to będzie kosztowało?

Szacowany koszt inwestycji Sielce-Piaski to 2 miliardy 502 miliony 700 tysięcy złotych (w tym środki unijne: 905 mln 600 tysięcy złotych).

Andrzej Maciejewski rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie:

Budowa drogi ekspresowej S-17 jest ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012 oraz w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, co świadczy o tym, że została uznana przez rząd za bardzo ważną inwestycję.

Planowana budowa drogi ekspresowej S-17 na odcinku Warszawa-Lublin-Hrebenne-granica państwa jest zadaniem priorytetowym dla GDDKiA. Nie ma ryzyka, że w związku z koniecznością wykonywania inwestycji zaplanowanych ramach przygotowań Polski do Euro 2012, jakiekolwiek pieniądze przeznaczone na inwestycje wyżej wymienione drogi ekspresowe zostaną przesunięte na inne zadania.

Zdajemy sobie sprawę, że inwestycje te są niezbędne i muszą być prowadzone zgodnie z wcześniej przyjętymi założeniami. Oddania w podziale na odcinki planowane są następująco: Warszawa-Garwolin w 2013 roku, Garwolin-Kurów w 2013 roku, Kurów-Lublin -Piaski oraz obwodnica Lublina w 2012 roku.

Przygotowania do Euro 2012 nie mają żadnego wpływu na te inwestycje. •

Pozostałe informacje

PGE Start Lublin zdobył Pekao Superpuchar Polski. Pierwsze trofeum w historii

PGE Start Lublin zdobył Pekao Superpuchar Polski. Pierwsze trofeum w historii

To jest niezwykle ciężkie do wytłumaczenia. PGE Start Lublin w pierwszej połowie nie istniał na parkiecie i był kompletnie zdominowany przez Energę Trefl Sopot. Po zmianie stron jednak „czerwono-czarni” włączyli zdecydowanie wyższy bieg i wygrali 82:77. Nie trzeba dodawać, że jest to pierwszy taki triumf w historii klubu.

Orlen Oil Motor Lublin gonił z całych sił, ale nie obronił mistrzostwa PGE Ekstraligi
ZDJĘCIA
galeria

Orlen Oil Motor Lublin gonił z całych sił, ale nie obronił mistrzostwa PGE Ekstraligi

Orlen Oil Motor Lublin był blisko odrobienia ogromnych strat z Torunia w drugim finale PGE Ekstraligi. „Koziołki” wygrały na swoim torze z PRES Grupą Deweloperską 52:38, ale do obrony tytułu ostatecznie zabrakło im czterech „oczek”

Łada łatwo ograła Bug, a Hetman zrobił swoje w Majdanie Starym

Łada rozbiła groźnego beniaminka, dwie czerwone kartki w Krasnymstawie i siódma wygrana Hetmana

W ósmej kolejce ciekawie zapowiadało się spotkanie w Biłgoraju. Łada podejmowała groźnego beniaminka z Hanny, który potrafił odebrać już punkty Hetmanowi Zamość i Lubliniance. W sobotę drużyna Bartosza Bodysa była jednak tylko tłem dla rywali. Przegrała 0:5, a mogła jeszcze wyżej.

Dave Assuncao zaliczył w niedzielę dwie asysty

Avia lepsza od Podlasia, skromna wygrana Chełmianki

Po derbowej porażce ze Świdniczanką nastroje w obozie Avii nie mogły być najlepsze. Drużyna Wojciecha Szaconia błyskawicznie powetowała sobie jednak straty. Najpierw odprawiła z kwitkiem Ruch Chorzów w STS Pucharze Polski, a w niedzielę przywiozła komplet punktów z kolejnych derbów, tym razem w Białej Podlaskiej.

Bez celnego strzału i bez punktów. Górnik Łęczna przegrał z Chrobrym

Bez celnego strzału i bez punktów. Górnik Łęczna przegrał z Chrobrym

W tym sezonie nie brakowało meczów, w których Górnik Łęczna zasługiwał na więcej. Niestety, niedzielne spotkanie w Głogowie do nich nie należało. Bardzo mało wykreowanych sytuacji, ani jednego celnego strzału, a na koniec w pełni zasłużona porażka z Chrobrym 0:2. A to oznacza, że zielono-czarni po jedenastu kolejkach pozostają jedynym zespołem w Betclic I lidze bez zwycięstwa.

Kibice przed wejściem na Z5
galeria

Motor kontra Toruń – emocje sięgają zenitu. Opinie kibiców spotkanych przed Z5

Kibice z niepokojem patrzą w niebo i zaklinają pogodę na minuty przed wielkim rewanżem w finale żużlowej ligi. Na torze spotkają się Lublin i Toruń. Oba zespoły wierzą w swoje szanse, choć ton wypowiedzi kibiców zdradza różne nastroje – od pełnej wiary po ostrożny optymizm.

Po liturgii w Bazylice Narodzenia NMP, uczestnicy w uroczystym pochodzie udali się do siedziby Akademii przy ul. Wojsławickiej.
galeria

Ćwierć wieku nauki i tradycji. PANS w Chełmie świętuje jubileuszowy rok akademicki

Państwowa Akademia Nauk Stosowanych w Chełmie zainaugurowała jubileuszowy – 25. rok akademicki. Uroczystość stała się nie tylko okazją do świętowania historii, lecz także do podkreślenia przyszłych ambicji uczelni.

Znamy mistrza PGE Ekstraligi 2025. Orlen Oil Motor Lublin - PRES Grupa Deweloperska Toruń [zapis relacji na żywo]

Znamy mistrza PGE Ekstraligi 2025. Orlen Oil Motor Lublin - PRES Grupa Deweloperska Toruń [zapis relacji na żywo]

O godzinie 19.30 rozpocznie się rewanżowy mecz finału PGE Ekstraligi pomiędzy Orlen Oil Motorem Lublin, a PRES Grupą Deweloperską Toruń. Czy "Koziołki" odrobią 18 punktów straty z Torunia i po raz kolejny zostaną mistrzami Polski? Zapraszamy na wspólne sportowe emocje

System kaucyjny ma zmniejszyć liczbę odpadów, w tym plastikowych butelek.
sonda

System kaucyjny tuż-tuż. Co się zmieni?

Od 1 października w Polsce obowiązywać będzie system kaucyjny. Co to w praktyce oznacza i w jaki sposób wpłynie na nasze życie?

Zatrzymany jest już w celi

Jeździł na „podwójnym gazie”, ukrywał się w pensjonacie

Lubelscy „łowcy głów” zatrzymali 31-latka, którego poszukiwano listem gończym i dwoma nakazami. Mężczyzna łącznie do odbycia ma karę prawie 2 lat pozbawienia wolności. Poszukiwany został namierzony w jednym z pensjonatów na terenie powiatu krasnostawskiego.

Lubelscy naukowcy pracują nad rewolucją w światowej psychiatrii. Można im pomóc!
galeria

Lubelscy naukowcy pracują nad rewolucją w światowej psychiatrii. Można im pomóc!

Czy możliwe jest wykrywanie zaburzeń lękowych na podstawie aktywności mózgu, bez konieczności długich wywiadów psychiatrycznych? Naukowcy z Politechniki Lubelskiej i Uniwersytetu Medycznego w Lublinie rozpoczynają nowatorski projekt, którego celem jest stworzenie narzędzia diagnostycznego opartego na analizie fal mózgowych EEG.

Dzisiejszy targ staroci
galeria

Jesienna aura na targu staroci

Plac Zamkowy w Lublinie, jak zwykle w ostatnią niedzielę miesiąca, zamienił się w olbrzymi pchli targ. Już od rana ustawiali się sprzedawcy, którzy na straganach wystawili wiekowe różności.

Edach Budowlani Lublin wygrali drugi mecz w sezonie

Edach Budowlani Lublin odjechali rywalom po przerwie

W meczu czwartej kolejki Edach Budowlani Lublin pokonali na wyjeździe AZS AWF Warszawa 62:21

Stal Kraśnik urwała punkt liderowi tabeli z Ostrowca Świętokrzyskiego

Stal Kraśnik wywalczyła punkt na boisku lidera. "Oby nam się poukładało w klubie"

W polskiej piłce nie raz i nie dwa zdarzało się, że kluby, które miały problemy finansowe potrafiły osiągać bardzo dobre wyniki. To samo można już chyba napisać o Stali Kraśnik. Drużyna Roberta Chmury w sobotę po raz kolejny pokazała się z dobrej strony. Tym razem urwała punkt liderowi tabeli i to w Ostrowcu Świętokrzyskim po remisie 2:2.

Zdjęcie ilustracyjne

Nowy rok akademicki z kilkoma zmianami. Będą mLegitymacje studenckie

W rozpoczynającym się roku akademickim 2025/26 będą już obowiązywać niewielkie, ale znaczące dla środowiska przepisy, np. wprowadzające mLegitymacje studenckie czy raportowanie inwestycji tylko powyżej 100 tys. zł. Na te kluczowe i nowelizację tzw. ustawy Gowina trzeba jednak jeszcze poczekać.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Ogłoszenia

Najnowsze · Promowane
Budownictwo -> Materiały -> Sprzedam

zawór

ZAMOŚĆ

43,00 zł

Budownictwo -> Materiały -> Sprzedam

ruraelas

ZAMOŚĆ

43,00 zł

Budownictwo -> Materiały -> Sprzedam

rurakom

ZAMOŚĆ

129,00 zł

Budownictwo -> Materiały -> Sprzedam

kolkom

ZAMOŚĆ

69,00 zł

Budownictwo -> Materiały -> Sprzedam

rurakom

ZAMOŚĆ

139,00 zł

Komunikaty