Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

13 października 2011 r.
18:14
Edytuj ten wpis

Parkomaty wkraczają do śródmieścia Lublina. Zapłacimy za parkowanie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 17 A A
W mieście będzie 1700 płatnych miejsc postojowych. Dzicy parkingowi tylko do kwietnia (Archiwum)
W mieście będzie 1700 płatnych miejsc postojowych. Dzicy parkingowi tylko do kwietnia (Archiwum)

Prawie trzykrotnie ma wzrosnąć liczba płatnych miejsc parkingowych w śródmieściu. Tu, gdzie stoimy teraz za darmo, będziemy musieli płacić. Taką propozycję prezydent skierował do Rady Miasta.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Strefa płatnego parkowania ma być ograniczona al. Tysiąclecia, al. Solidarności, ul. Lubomelską, Wieniawską, Lipową, Narutowicza, pl. Wolności, Bernardyńską, ul. Żmigród, Podwale i pl. Zamkowym. Na placu też trzeba będzie płacić.

Wcześniej Ratusz chciał poprowadzić granicę ul. Dolną Panny Marii, zamykając w strefie także ul. Wschodnią, Górną, Graniczną i Środkową. Ale się z tego wycofał.

Nie tylko w tej kwestii miasto zmienia zdanie. – Uchwała będzie dotyczyć drogi, nie obejmując placów poza nimi, np. parking "na górce” przy ul. Wieniawskiej będzie wyłączony ze strefy – deklaruje Krzysztof Żuk, prezydent miasta.

Bezpłatny ma być też postój na placu pomiędzy ul. Czechowską, Lubomelską i al. Solidarności. Prezydent zapowiada, że zmieni projekt uchwały, który teraz wymienia te miejsca jako płatne parkingi.

Bilety mają obowiązywać na 1700 miejscach. Będą dostępne m.in. przez komórkę i w ulicznych parkomatach. – Chcemy zainstalować ok. 200 takich urządzeń – mówi Żuk. Nie wiadomo jeszcze, czy kupi je miasto, czy prywatna firma, która w zamian dostawałaby określony procent wpływów z biletów. O tym prezydent ma rozmawiać z radnymi.

Opłaty w strefie obowiązywałyby tylko w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8–17. Nie dotyczyłyby służb komunalnych i motocykli.

Głosowanie ma się odbyć na sesji zaplanowanej na najbliższy czwartek. Uchwała weszłaby w życie 1 kwietnia 2012.

Cennik

• Pierwsza godzina postoju kosztowałaby 2 zł • druga 2,40 zł, • trzecia 2,80 zł • Każda następna 2 zł, a • bilet dobowy 15 zł. Godzina postoju autobusu wycieczkowego na pl. Zamkowym kosztowałaby 10 zł.

Abonamenty

Cennik przewiduje też abonamenty.
• Ten z literą "A” byłby dostępny dla każdego i przypisany do konkretnego pojazdu. Miesięczny kosztowałby 150 zł, półroczny 750 zł, a roczny 1300 zł.
• Mniej płaciliby mieszkańcy strefy – roczny abonament "M” wyceniono na 100 zł. Przysługiwałby tylko na pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,5 t, a jego posiadacze mogliby parkować tylko w bezpośrednim sąsiedztwie swojego domu, na ulicach, które urzędnicy w taki abonament wpiszą. Roczny karnet "N” dla niepełnosprawnych z orzeczeniem i ważną kartą parkingową miałby kosztować 50 zł. A rezerwację "koperty” miasto wycenia na 600 zł miesięcznie.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
LUkasz / 15 października 2011 r. o 11:53
0
[quote name='Mieszkaniec śródmieścia' timestamp='1318574771' post='547214']
Mieszkam w śródmieściu, pracuje na Czubach. Dlaczego do cholery mam nagle płacić 100 zł tylko dlatego, że moje tico stoi pod domem? Co za idiotyzm i draństwo! Niech mieszkańcy Zemborzyc płacą za to, że maja blisko do zalewu!
[/quote]
27 groszy dziennie wychodzi przy zalozeniu ze zmniejszy sie ilosc samochodow w srodmiesciu zaoszczedzisz paliwa na szukanie miejsca parkingowego o nerwach nie wspomne
[quote name='Mieszkaniec śródmieścia' timestamp='1318574771' post='547214']
Mieszkam w śródmieściu, pracuje na Czubach. Dlaczego do cholery mam nagle płacić 100 zł tylko dlatego, że moje tico stoi pod domem? Co za idiotyzm i draństwo! Niech mieszkańcy Zemborzyc płacą za to, że maja blisko do zalewu!
[/quote]
27 groszy dziennie wychodzi przy zalozeniu ze zmniejszy sie ilosc samochodow w srodmiesciu zaoszczedzisz paliwa na szukanie miejsca parkingowego o nerwach nie wspomne rozwiń
Avatar
Kierowca Bombowca / 14 października 2011 r. o 15:20
0
3xTAK!
Primo:
Skończy się zarobek "panów parkingowych" przy Bajkowskiego, Krakowskim, I Armii, którzy tak zapamiętują się w swojej "robocie", że proponują "popilnowanie" nawet po 18-ej w dni powszednie oraz w dni wolne od pracy.
Secundo:
Miasto będzie miało wyższe wpływy nie tylko dlatego, że panowie "parkingowi" nie będą już gumkami ścierać poddawanych "recyklingowi" biletów, lecz także dlatego, że system ich dystrybucji z pomocą parkometrów będzie tańszy (bez drukowania dość drogich blankietów z hologramami i marż detalicznych - zostaje tylko koszt obsługi parkometru przez Urząd lub wynajętą do tego firmę).
Tertio:
Może w końcu kilka osób dostrzeże, że płacenie za parkowanie to norma w centrum i rozważy bardziej ekologiczne środki transportu... lub choćby jakąś formę "car poolignu" u siebie w firmie/urzędzie. Może w końcu da się przejść chodnikiem przez Ewangelicką, I Armii, Chmielną, De Tramecourta, Spokojną, Cichą, Jasną, Karskiego, Peowiaków, Wieniawską, Leszczyńskiego bez konieczności omijania zaparkowanych na nich aut urzędników i ich petentów...

...na chwilę obecną bowiem, najgęściej obstawionymi nieprzepisowo zaparkowanymi pojazdami ulicami w tym pięknym mieście są te, na których parkują święte krowy (przepraszam - "szanowni urzędnicy") raz w tym roku widziałem lawetę na de Tramecourta (bo Pan urzędnik/petent zablokował wyjazd w Lubomelską)... a przecież mogłaby tam przyjeżdżać kilka razy dziennie... to samo na Spokojnej (przy Starostwie), na Okopowej (przy Prokuraturze), na Orlej (z powodu sąsiedztwa Prokuratury), Ogrodowej i Chmielnej (Prokuratura/"gdaka"/klinika)... tylko święta krowa w Indiach i urzędnik w Polsce to stworzenia nietykalne i im przeszkadzać nie wolno... nawet jak cały chodnik zastawią na pół dnia, służby porządkowe (Policja, Straż Miejska) mają obejść niczym nietykalny obejść musi "placek" zostawiony przez świętą krowę.

Warunkiem spełnienia się tych trzech powyższych jest jedno: skuteczne ściganie i kontrolowanie aut parkujących w strefie.
3xTAK!
Primo:
Skończy się zarobek "panów parkingowych" przy Bajkowskiego, Krakowskim, I Armii, którzy tak zapamiętują się w swojej "robocie", że proponują "popilnowanie" nawet po 18-ej w dni powszednie oraz w dni wolne od pracy.
Secundo:
Miasto będzie miało wyższe wpływy nie tylko dlatego, że panowie "parkingowi" nie będą już gumkami ścierać poddawanych "recyklingowi" biletów, lecz także dlatego, że system ich dystrybucji z pomocą parkometrów będzie tańszy (bez dru... rozwiń
Avatar
thunder93 / 14 października 2011 r. o 09:43
0
Wreszcie, pomysł z płatną strefą i parkomatami jest świetny.
Jako mieszkańca śródmieścia cieszy mnie to niezmiernie. Zaplace 100 zl i przynajmniej bede miec szanse zeby zostawic auto pod swoim domem. Jak dotąd prawie jest to nie możliwe przed godz. 18 bo cala ulica pozastawiana jest samochodami pacjentow szpitala, osób odwiedzających pacjentów, oraz studentów.
Avatar
lubelak / 14 października 2011 r. o 09:21
0
Należy wybudować na peryferiach miasta nowy budynek biurowy i przenieść do niego wszystkie urzędy miejskie, powiatowe i wojewódzkie. Wokół zrobić parking za kilka tysięcy samochodów i problem rozwiązany. Nigdy bym nie jeździł do centrum miasta samochodem, gdybym nie musiał odwiedzać różnych urzędów i załatwiać spraw. Do tego jeszcze urzędy rozwleczone po całym centrum i aby cokolwiek załatwić trzeba zrobić kilka kilometrów pieszo. Z centrum zniknęły by samochody urzędników i petentów i już jest luz. Ktoś zapyta z czego sfinansować inwestycję? Sprzedać budynki w centrum i wziąć dopłaty z UE. Ot co.
Należy wybudować na peryferiach miasta nowy budynek biurowy i przenieść do niego wszystkie urzędy miejskie, powiatowe i wojewódzkie. Wokół zrobić parking za kilka tysięcy samochodów i problem rozwiązany. Nigdy bym nie jeździł do centrum miasta samochodem, gdybym nie musiał odwiedzać różnych urzędów i załatwiać spraw. Do tego jeszcze urzędy rozwleczone po całym centrum i aby cokolwiek załatwić trzeba zrobić kilka kilometrów pieszo. Z centrum zniknęły by samochody urzędników i petentów i już jest luz. Ktoś zapyta z czego sfinansować inwestycję... rozwiń
Avatar
Mieszkaniec śródmieścia / 14 października 2011 r. o 08:46
0
Mieszkam w śródmieściu, pracuje na Czubach. Dlaczego do cholery mam nagle płacić 100 zł tylko dlatego, że moje tico stoi pod domem? Co za idiotyzm i draństwo! Niech mieszkańcy Zemborzyc płacą za to, że maja blisko do zalewu!
Avatar
sd / 14 października 2011 r. o 08:37
0
Czy jakiś urzędnik może coś w końcu wymyślić, co ułatwi mieszkańcom Lublina życie, bez sięgania do ich kieszeni?
Avatar
VS / 14 października 2011 r. o 01:10
0
Wreszcie normalność wkroczy do tego miasta,żeby tylko radni przejrzeli na oczy!
Avatar
AD / 13 października 2011 r. o 21:54
0
[quote name='owner199' timestamp='1318534125' post='547113']
Mylisz się W cywilizowanych krajach płaci się za parkowanie. A parking w centrum jedynie dla mieszkańców tudzież pracowników firm - płatne. Chyba że parkujesz pod marketem
[/quote]
Czytaj ze zrozumieniem. Konieczność płacenia za parkowanie tam gdzie jest za mało miejsc jest zrozumiała, to w sumie normalna zasada wolnego rynku. Inna rzecz że władze powinny dążyć do zapewnienia odpowiedniej ilości miejsc parkingowych, no ale to nie zawsze jest możliwe.

Mój poprzednik wyskoczył jednak z pomysłem praktycznie całkowitego zakazu ruchu - a to już rażące przegięcie, sugerujące jakiegoś fanatyka.
[quote name='owner199' timestamp='1318534125' post='547113']
Mylisz się W cywilizowanych krajach płaci się za parkowanie. A parking w centrum jedynie dla mieszkańców tudzież pracowników firm - płatne. Chyba że parkujesz pod marketem
[/quote]
Czytaj ze zrozumieniem. Konieczność płacenia za parkowanie tam gdzie jest za mało miejsc jest zrozumiała, to w sumie normalna zasada wolnego rynku. Inna rzecz że władze powinny dążyć do zapewnienia odpowiedniej ilości miejsc parkingowych, no ale to nie zawsze j... rozwiń
Avatar
owner199 / 13 października 2011 r. o 21:28
0
[quote name='AD' timestamp='1318532142' post='547102']
Masz dziwną wizję normalnego kraju.
[/quote]

Mylisz się W cywilizowanych krajach płaci się za parkowanie. A parking w centrum jedynie dla mieszkańców tudzież pracowników firm - płatne. Chyba że parkujesz pod marketem
Avatar
AD / 13 października 2011 r. o 20:55
0
[quote name='m' timestamp='1318527817' post='547051']
niech jada MPK w żadnym normalnym kraju nie można wjechać do ścisłego centrum oprucz mieszkańców centrum zaopatrzenia i służb!!!!!!!
[/quote]
Masz dziwną wizję normalnego kraju.
Avatar
LUkasz / 15 października 2011 r. o 11:53
0
[quote name='Mieszkaniec śródmieścia' timestamp='1318574771' post='547214']
Mieszkam w śródmieściu, pracuje na Czubach. Dlaczego do cholery mam nagle płacić 100 zł tylko dlatego, że moje tico stoi pod domem? Co za idiotyzm i draństwo! Niech mieszkańcy Zemborzyc płacą za to, że maja blisko do zalewu!
[/quote]
27 groszy dziennie wychodzi przy zalozeniu ze zmniejszy sie ilosc samochodow w srodmiesciu zaoszczedzisz paliwa na szukanie miejsca parkingowego o nerwach nie wspomne
[quote name='Mieszkaniec śródmieścia' timestamp='1318574771' post='547214']
Mieszkam w śródmieściu, pracuje na Czubach. Dlaczego do cholery mam nagle płacić 100 zł tylko dlatego, że moje tico stoi pod domem? Co za idiotyzm i draństwo! Niech mieszkańcy Zemborzyc płacą za to, że maja blisko do zalewu!
[/quote]
27 groszy dziennie wychodzi przy zalozeniu ze zmniejszy sie ilosc samochodow w srodmiesciu zaoszczedzisz paliwa na szukanie miejsca parkingowego o nerwach nie wspomne rozwiń
Avatar
Kierowca Bombowca / 14 października 2011 r. o 15:20
0
3xTAK!
Primo:
Skończy się zarobek "panów parkingowych" przy Bajkowskiego, Krakowskim, I Armii, którzy tak zapamiętują się w swojej "robocie", że proponują "popilnowanie" nawet po 18-ej w dni powszednie oraz w dni wolne od pracy.
Secundo:
Miasto będzie miało wyższe wpływy nie tylko dlatego, że panowie "parkingowi" nie będą już gumkami ścierać poddawanych "recyklingowi" biletów, lecz także dlatego, że system ich dystrybucji z pomocą parkometrów będzie tańszy (bez drukowania dość drogich blankietów z hologramami i marż detalicznych - zostaje tylko koszt obsługi parkometru przez Urząd lub wynajętą do tego firmę).
Tertio:
Może w końcu kilka osób dostrzeże, że płacenie za parkowanie to norma w centrum i rozważy bardziej ekologiczne środki transportu... lub choćby jakąś formę "car poolignu" u siebie w firmie/urzędzie. Może w końcu da się przejść chodnikiem przez Ewangelicką, I Armii, Chmielną, De Tramecourta, Spokojną, Cichą, Jasną, Karskiego, Peowiaków, Wieniawską, Leszczyńskiego bez konieczności omijania zaparkowanych na nich aut urzędników i ich petentów...

...na chwilę obecną bowiem, najgęściej obstawionymi nieprzepisowo zaparkowanymi pojazdami ulicami w tym pięknym mieście są te, na których parkują święte krowy (przepraszam - "szanowni urzędnicy") raz w tym roku widziałem lawetę na de Tramecourta (bo Pan urzędnik/petent zablokował wyjazd w Lubomelską)... a przecież mogłaby tam przyjeżdżać kilka razy dziennie... to samo na Spokojnej (przy Starostwie), na Okopowej (przy Prokuraturze), na Orlej (z powodu sąsiedztwa Prokuratury), Ogrodowej i Chmielnej (Prokuratura/"gdaka"/klinika)... tylko święta krowa w Indiach i urzędnik w Polsce to stworzenia nietykalne i im przeszkadzać nie wolno... nawet jak cały chodnik zastawią na pół dnia, służby porządkowe (Policja, Straż Miejska) mają obejść niczym nietykalny obejść musi "placek" zostawiony przez świętą krowę.

Warunkiem spełnienia się tych trzech powyższych jest jedno: skuteczne ściganie i kontrolowanie aut parkujących w strefie.
3xTAK!
Primo:
Skończy się zarobek "panów parkingowych" przy Bajkowskiego, Krakowskim, I Armii, którzy tak zapamiętują się w swojej "robocie", że proponują "popilnowanie" nawet po 18-ej w dni powszednie oraz w dni wolne od pracy.
Secundo:
Miasto będzie miało wyższe wpływy nie tylko dlatego, że panowie "parkingowi" nie będą już gumkami ścierać poddawanych "recyklingowi" biletów, lecz także dlatego, że system ich dystrybucji z pomocą parkometrów będzie tańszy (bez dru... rozwiń
Avatar
thunder93 / 14 października 2011 r. o 09:43
0
Wreszcie, pomysł z płatną strefą i parkomatami jest świetny.
Jako mieszkańca śródmieścia cieszy mnie to niezmiernie. Zaplace 100 zl i przynajmniej bede miec szanse zeby zostawic auto pod swoim domem. Jak dotąd prawie jest to nie możliwe przed godz. 18 bo cala ulica pozastawiana jest samochodami pacjentow szpitala, osób odwiedzających pacjentów, oraz studentów.
Avatar
lubelak / 14 października 2011 r. o 09:21
0
Należy wybudować na peryferiach miasta nowy budynek biurowy i przenieść do niego wszystkie urzędy miejskie, powiatowe i wojewódzkie. Wokół zrobić parking za kilka tysięcy samochodów i problem rozwiązany. Nigdy bym nie jeździł do centrum miasta samochodem, gdybym nie musiał odwiedzać różnych urzędów i załatwiać spraw. Do tego jeszcze urzędy rozwleczone po całym centrum i aby cokolwiek załatwić trzeba zrobić kilka kilometrów pieszo. Z centrum zniknęły by samochody urzędników i petentów i już jest luz. Ktoś zapyta z czego sfinansować inwestycję? Sprzedać budynki w centrum i wziąć dopłaty z UE. Ot co.
Należy wybudować na peryferiach miasta nowy budynek biurowy i przenieść do niego wszystkie urzędy miejskie, powiatowe i wojewódzkie. Wokół zrobić parking za kilka tysięcy samochodów i problem rozwiązany. Nigdy bym nie jeździł do centrum miasta samochodem, gdybym nie musiał odwiedzać różnych urzędów i załatwiać spraw. Do tego jeszcze urzędy rozwleczone po całym centrum i aby cokolwiek załatwić trzeba zrobić kilka kilometrów pieszo. Z centrum zniknęły by samochody urzędników i petentów i już jest luz. Ktoś zapyta z czego sfinansować inwestycję... rozwiń
Avatar
Mieszkaniec śródmieścia / 14 października 2011 r. o 08:46
0
Mieszkam w śródmieściu, pracuje na Czubach. Dlaczego do cholery mam nagle płacić 100 zł tylko dlatego, że moje tico stoi pod domem? Co za idiotyzm i draństwo! Niech mieszkańcy Zemborzyc płacą za to, że maja blisko do zalewu!
Avatar
sd / 14 października 2011 r. o 08:37
0
Czy jakiś urzędnik może coś w końcu wymyślić, co ułatwi mieszkańcom Lublina życie, bez sięgania do ich kieszeni?
Avatar
VS / 14 października 2011 r. o 01:10
0
Wreszcie normalność wkroczy do tego miasta,żeby tylko radni przejrzeli na oczy!
Avatar
AD / 13 października 2011 r. o 21:54
0
[quote name='owner199' timestamp='1318534125' post='547113']
Mylisz się W cywilizowanych krajach płaci się za parkowanie. A parking w centrum jedynie dla mieszkańców tudzież pracowników firm - płatne. Chyba że parkujesz pod marketem
[/quote]
Czytaj ze zrozumieniem. Konieczność płacenia za parkowanie tam gdzie jest za mało miejsc jest zrozumiała, to w sumie normalna zasada wolnego rynku. Inna rzecz że władze powinny dążyć do zapewnienia odpowiedniej ilości miejsc parkingowych, no ale to nie zawsze jest możliwe.

Mój poprzednik wyskoczył jednak z pomysłem praktycznie całkowitego zakazu ruchu - a to już rażące przegięcie, sugerujące jakiegoś fanatyka.
[quote name='owner199' timestamp='1318534125' post='547113']
Mylisz się W cywilizowanych krajach płaci się za parkowanie. A parking w centrum jedynie dla mieszkańców tudzież pracowników firm - płatne. Chyba że parkujesz pod marketem
[/quote]
Czytaj ze zrozumieniem. Konieczność płacenia za parkowanie tam gdzie jest za mało miejsc jest zrozumiała, to w sumie normalna zasada wolnego rynku. Inna rzecz że władze powinny dążyć do zapewnienia odpowiedniej ilości miejsc parkingowych, no ale to nie zawsze j... rozwiń
Avatar
owner199 / 13 października 2011 r. o 21:28
0
[quote name='AD' timestamp='1318532142' post='547102']
Masz dziwną wizję normalnego kraju.
[/quote]

Mylisz się W cywilizowanych krajach płaci się za parkowanie. A parking w centrum jedynie dla mieszkańców tudzież pracowników firm - płatne. Chyba że parkujesz pod marketem
Avatar
AD / 13 października 2011 r. o 20:55
0
[quote name='m' timestamp='1318527817' post='547051']
niech jada MPK w żadnym normalnym kraju nie można wjechać do ścisłego centrum oprucz mieszkańców centrum zaopatrzenia i służb!!!!!!!
[/quote]
Masz dziwną wizję normalnego kraju.
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 7 lipca 2020 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 7 lipca 2020 r.

Lubelskie: 10-letni chłopiec na motocyklu crossowym wjechał pod samochód

Lubelskie: 10-letni chłopiec na motocyklu crossowym wjechał pod samochód

Z poważnymi obrażeniami ciała przetransportowano śmigłowcem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego 10-latka z gminy Adamów w powiecie łukowskim.

Lublin: To oni docieplą „kolejówkę”

Lublin: To oni docieplą „kolejówkę”

Prawie 4,8 mln zł będzie kosztować gruntowna termomodernizacja Zespołu Szkół Transportowo-Komunikacyjnych.

Dlaczego tony truskawek zostały na polach? Lubelscy plantatorzy liczą straty

Dlaczego tony truskawek zostały na polach? Lubelscy plantatorzy liczą straty

Tuż przed sezonem największym zmartwieniem była susza i brak pracowników sezonowych. Potem przyszły ulewy i w efekcie znaczna część owoców została na polach. – A do tego ceny na skupie dwa razy niższe niż rok wcześniej – zżyma się jeden z rolników.

Biała Podlaska: Minister podaje termin przetargu na budowę autostrady A2

Biała Podlaska: Minister podaje termin przetargu na budowę autostrady A2

Kolejną obietnicę w sprawie autostrady A2 złożył w Białej Podlaskiej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Chodzi o termin przetargu.

Tydzień z Warsztatami Kultury. Program wydarzeń
10 lipca 2020, 14:00

Tydzień z Warsztatami Kultury. Program wydarzeń

Warsztaty Kultury w Lublinie (ul. Grodzka 5a) zaprezentowały program działań na najbliższe dni. Będą zarówno wydarzenia online, jak i spotkania w przestrzeni realnej. W programie koncert, kino i warsztaty.

Jak PiS wybiera dyrektorów od kultury. Teatr Osterwy w Lublinie to kolejne takie miejsce

Jak PiS wybiera dyrektorów od kultury. Teatr Osterwy w Lublinie to kolejne takie miejsce

– Zostaliśmy zmuszeni do głosowania uchwały, że nikt nie spełnia kryteriów – zdradza jeden z członków komisji konkursowej, która miała wyłonić dyrektora Teatru im. J. Osterwy w Lublinie. Wiele wskazuje na to, że teatrem pokieruje osoba wyznaczona przez zarząd województwa. Podobnie jak ma to miejsce w CSK, Muzeum Wsi Lubelskiej czy w Muzeum Lubelskim.

Kolejna podlubelska gmina ma problem z wodą

Kolejna podlubelska gmina ma problem z wodą

O problemach z wodą poinformowała w poniedziałek gmina Konopnica.

Włodawa: Projekt Czworoboku konsultowany w pośpiechu. Aktywiści krytykują i mają wiele pytań

Włodawa: Projekt Czworoboku konsultowany w pośpiechu. Aktywiści krytykują i mają wiele pytań

W ekspresowym tempie przebiegły ubiegłotygodniowe konsultacje projektu przebudowy włodawskiego Czworoboku. Trudno było się o nich dowiedzieć.

Szef MON podziękuje w Puławach wojskowym medykom

Szef MON podziękuje w Puławach wojskowym medykom

Mariusz Błaszczak, Minister Obrony Narodowej, we wtorek odwiedzi puławski Ośrodek Diagnostyki i Zwalczania Zagrożeń Biologicznych przy ul. Lubelskiej. Szef resortu będzie dziękował personelowi za zaangażowanie w walce z pandemią.

Chełm: Bądź jak Kubica. Orlen zaprasza na letni festyn
galeria

Chełm: Bądź jak Kubica. Orlen zaprasza na letni festyn

Już we wtorek, 7 lipca do Chełma przyjedzie 21-metrowa ciężarówka wypełniona po brzegi atrakcjami. Biało-czerwony konwój akcji #WspieramyPolskę zatrzyma się na sześć godzin na parkingu przy Aquaparku u zbiegu ulic Trubakowskiej i Szpitalnej.

Lubelskie: Obywatel pije skażoną wodę, bo urzędnik ma wolne
Alarm 24

Lubelskie: Obywatel pije skażoną wodę, bo urzędnik ma wolne

– Dlaczego nie dostaliśmy SMS-ów, że woda w kranach jest skażona? Kto w niedzielę zagląda na stronę internetową urzędu?! – oburza się mieszkanka Woli Niemieckiej. – Zrobiliśmy, co mogliśmy, urzędnicy też mają niedzielę – odpowiada wójt gminy Niemce.

Straszny widok nad stawem w Sernikach. Mnóstwo śniętych ryb w wodzie i na brzegu
Alarm 24
galeria

Straszny widok nad stawem w Sernikach. Mnóstwo śniętych ryb w wodzie i na brzegu

W stawach należących do gminy Serniki jest mnóstwo śniętych ryb. Wiele z nich leży na brzegu. Wędkarze mówią, że winny jest remont przepustu. – Insynuacje – odpowiada wójt.

Minister sportu w aquaparku w Świdniku. To nie koniec inwestycji w tym miejscu
Zdjęcia
galeria

Minister sportu w aquaparku w Świdniku. To nie koniec inwestycji w tym miejscu

Baseny i boiska już są, jesienią w pobliżu Parku Avia przy ul. Fabrycznej w Świdniku ma zostać otwarty też park linowy. Planowana jest także budowa hali sportowej. Dzisiaj, otwarty w niedzielę świdnicki aquapark oglądała minister sportu Danuta Dmowska-Andrzejuk.

Odmrozili treningi grupowe w Aqua Lublin i siłowni Fit Gym Complex

Odmrozili treningi grupowe w Aqua Lublin i siłowni Fit Gym Complex

Od dziś znów można korzystać ze zorganizowanych zajęć w kompleksie wodnym Aqua Lublin oraz działającej pod tym samym adresem siłowni Fit Gym Complex.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.