Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 września 2018 r.
21:12

Pierwszy Marsz Równości przejdzie ulicami Lublina. Nie będzie zmiany terminu

Autor: Zdjęcie autora toma
0 70 A A

W sobotę 13 października ulicami Lublina po raz pierwszy przejdzie Marsz Równości. Jego uczestnicy chcą wyrazić poparcie m.in. dla osób wykluczonych z powodu orientacji seksualnej, tożsamości płciowej czy pochodzenia etnicznego. Przeciwko inicjatywie protestują środowiska narodowe. Były też sugestie, by wydarzenie odbyło się po wyborach samorządowych.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Pochód ma ruszyć o godz. 13 z pl. Zamkowego i przejść ulicami Kowalską, Lubartowską, Krakowskim Przedmieściem i Al. Racławickimi pod Centrum Spotkania Kultur. Trasa została zmieniona, bo według pierwszych informacji korowód z Krakowskiego Przedmieścia miał skręcić w ul. Chopina i ulicami Okopową i Zesłańców Sybiru dojść do Centrum Kultury.

– W CSK odbędą się wydarzenia towarzyszące marszowi. O godz. 15 odbędzie się debata „Rreligia a LGBT”, w której wezmą udział m. in. członkowie stowarzyszenia Wiara i Tęcza. O godz. 17 planujemy dyskusję o roli Konstytucji w życiu homoseksualnym Polek i Polaków. Uczestniczyć w niej będą zastępca Rzecznika Praw Obywatelskich Sylwia Spurek, sędzia Trybunału Konstytucyjnego Mirosław Wyrzykowski i prof. Monika Płatek. Na godz. 19 zapraszamy na pokaz filmu dokumentalnego „Artykuł osiemnasty” – mówi Bartosz Staszewski, współorganizator Marszu Równości w Lublinie.

Z organizacji wydarzenia wycofały się Komitet Obrony Demokracji i Ogólnopolski Strajk Kobiet. Powodem był termin marszu, który wypada tydzień przed wyborami samorządowymi. – Uznaliśmy, że będzie to miało wpływ na upolitycznienie marszu. Jedni mogą wykorzystać go do promocji, inni do ataków. Straci na tym idea marszu, bo zostanie zagubiona w przedwyborczych rozgrywkach – mówi nam Magdalena Bielska, przedstawicielka obu organizacji.

Z kolei według naszych informacji do organizatorów wpływały też sugestie od reprezentantów ugrupowań politycznych, by marsz odbył się po wyborach. – Były takie propozycje, ale termin ustaliliśmy już dawno. Mieliśmy pewne zobowiązania, ze względu na które zmiana daty nie była możliwa – tłumaczy Staszewski.

Przeciwko inicjatywie protestują środowiska narodowe. Na portalu społecznościowym Facebook powstało kilka wydarzeń wyrażających sprzeciw wobec marszu. Wszystkie były blokowane przez administratora serwisu. W internecie można jednak znaleźć komentarze nawołujące do zablokowania pochodu.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 70

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 22 września 2018 r. o 21:33
+22
Ryfka w pierwszym rzędzie?
Avatar
Gość / 22 września 2018 r. o 22:49
+18
Ci biedni chorzy ludzie potrzebują pomocy. Choroby psychiczne są bardzo niebezpieczne. Mój pies nawet wie, żeby nie walić kundla sąsiada w koko tylko lata za suczkami a Ci nie rozumieją i jeszcze będą się z tym obnosic.
Avatar
Gość / 22 września 2018 r. o 22:32
+18
Przykro się czyta czyta te komentarze. Czy naprawdę chcecie piętnować kochające się osoby bo nie jest to wasza wizja świata :( Marsz ma za zadanie wesprzeć ich, pokazać że są ludzie którzy wiedzą że miłość jest ważniejsza niż nasze uprzedzenia i nie są osamotnieni.
Avatar
młoda matka... / 22 września 2018 r. o 22:43
+14
Brawo Oni....już od kilku tygodni mam ten event wpisany do notesu i zabiorę całą rodzinę, aby od najmłodszych lat edukować moje dzieci o tym, że wśród nas (być może tuz obok) żyją ludzie pragnący być akceptowanymi za to, kim są! Posiadają niezbywalne prawo do odmienności i przykro mi, że muszą każdego dnia walczyć o poszanowanie dla własnej inności ... Chętnie pomaszeruję wraz z nimi!
Avatar
lewy / 23 września 2018 r. o 00:27
+12
A co na to Żuk? Też popiera kochających inaczej !!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar
Zaciekawiony / 22 września 2018 r. o 23:36
+11
Akurat Motor gra mecz kilka godzin pozniej. Czyzby prowokacja?
Avatar
anka / 22 września 2018 r. o 23:25
+7
Wydarzenie roku :D. Do cyrku nie będzie trzeba iść :).
Avatar
Spoko ziomek / 22 września 2018 r. o 21:48
+7
ale was cebulaki dupa (hehe) boli. ojjj boolii ;) normalni ludzie mają w *** czy przejdzie protest prostytutek, parada operatorów młotów mechanicznych czy kurła zlot satanistów. a p.oj.eby sie nudzą i nie moga zniesc tego, że ktoś ma inne poglądy niż oni. a procesja to co ? to też jest k.u.r.w.a manifestowanie swoich pogladow całemu miastu i jakoś nikt nie broni. jesteście poprostu z.j.e.b.a.n.i. tak samo jak z aborcja co kogo z was obchodzi *** jakiejs innej kobiety ? gó.w.no. ale wasze urojone pohecie wiekszosci każe wam blokować i krytykować wszystko co nie po mysli tej "wiekszosci". zgorszenie dla dzieci ? to k.u.r.w.a ich nie bierz na lubartowska w czasie tych 15 minut tego dnia to sie nie zgorsza. ja tam homo ogólnie mam w *** (hehe) ani nie będe ich wspierać bo co mnie oni obchodza, ani nie będe ich krytykować bo niby za co i z jakiej podstawy ale w życiu nie bede blokować żadnych marszow. jak chca isc katolicy niech ida, jak chca isc satanisci niech ida. ale wy patusy marsz golych lesbijek byście chcieli ale geje wam przeszkadzaja. to chyba strach przed zgwałceniem. jak zwierz. też ze strachu reaguje agresja.
ale was cebulaki dupa (hehe) boli. ojjj boolii ;) normalni ludzie mają w *** czy przejdzie protest prostytutek, parada operatorów młotów mechanicznych czy kurła zlot satanistów. a p.oj.eby sie nudzą i nie moga zniesc tego, że ktoś ma inne poglądy niż oni. a procesja to co ? to też jest k.u.r.w.a manifestowanie swoich pogladow całemu miastu i jakoś nikt nie broni. jesteście poprostu z.j.e.b.a.n.i. tak samo jak z aborcja co kogo z was obchodzi *** jakiejs innej kobiety ? gó.w.no. ale wasze urojone pohecie wiekszosci każe wam blokować i krytyk... rozwiń
Avatar
Gość / 22 września 2018 r. o 21:14
+6
Marsz dziwolagow i psychicznie skrzywdzonych istot.
Avatar
Gość / 23 września 2018 r. o 12:42
+5
Powiem tak. Kto gorszy kto lepszy ? - nie sądźcie abyście nie byli sądzeni - osąd należy do Boga. Wszyscy kiedyś staniemy w prawdzie przed Nim. Nie chce powiedzieć że miłość homoseksualna jest czymś dobrym. Wszyscy jesteśmy grzeszni. Bóg i tylko On nas osądzi z całego życia i nie mamy prawa stawiać się wyżej ponad jakimkolwiek człowiekiem nawet homoseksualnym, że jesteśmy lepsi. Jezus nas pouczył gdy ludzie chcieli ukamienować jawnogrzesznice " ktokolwiek z was jest bez winy niech pierwszy uderzy w nią kamieniem" - i nikt nie uderzył i Jezus jej nie potępił.
Powiem tak. Kto gorszy kto lepszy ? - nie sądźcie abyście nie byli sądzeni - osąd należy do Boga. Wszyscy kiedyś staniemy w prawdzie przed Nim. Nie chce powiedzieć że miłość homoseksualna jest czymś dobrym. Wszyscy jesteśmy grzeszni. Bóg i tylko On nas osądzi z całego życia i nie mamy prawa stawiać się wyżej ponad jakimkolwiek człowiekiem nawet homoseksualnym, że jesteśmy lepsi. Jezus nas pouczył gdy ludzie chcieli ukamienować jawnogrzesznice " ktokolwiek z was jest bez winy niech pierwszy uderzy w nią kamieniem" - i nikt nie ude... rozwiń
Avatar
Gość / 7 listopada 2018 r. o 11:37
+1
Jako lekarz powtarzam za ARYSTOTELESEM 9ojcem nauki) : homosexualizm to stan chorobliwy ,jak i sorosowy zbrodniczy absurdalny feminizm!!! P.S.***s://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Unrug
Avatar
LUBLIN STREFA WOLNA OD PEDAŁÓW / 13 października 2018 r. o 10:55
+2
Do Biedronia przyszedł Żuk.. W okieneczko go puk puk puk...
Avatar
WQ / 27 września 2018 r. o 17:16
+1
***s://***facebook.com/groups/709480222764655/about/ zapraszamy!
Avatar
Opat / 25 września 2018 r. o 14:04
+2
ale was cebulaki dupa (hehe) boli. ojjj boolii ;) normalni ludzie mają w *** czy przejdzie protest prostytutek, parada operatorów młotów mechanicznych czy kurła zlot satanistów. a p.oj.eby sie nudzą i nie moga zniesc tego, że ktoś ma inne poglądy niż oni. a procesja to co ? to też jest k.u.r.w.a manifestowanie swoich pogladow  całemu miastu i jakoś nikt nie broni. jesteście poprostu z.j.e.b.a.n.i. tak samo jak z aborcja co kogo z was obchodzi *** jakiejs innej kobiety ? gó.w.no. ale wasze urojone pohecie wiekszosci każe wam blokować i krytykować wszystko co nie po mysli tej "wiekszosci". zgorszenie dla dzieci ? to k.u.r.w.a ich nie bierz na lubartowska w czasie tych 15 minut tego dnia to sie nie zgorsza. ja tam homo ogólnie mam w *** (hehe) ani nie będe ich wspierać bo co mnie oni obchodza, ani nie będe ich krytykować bo niby za co i z jakiej podstawy ale w życiu nie bede blokować żadnych marszow. jak chca isc katolicy niech ida, jak chca isc satanisci niech ida. ale wy patusy marsz golych lesbijek byście chcieli ale geje wam przeszkadzaja. to chyba strach przed zgwałceniem. jak zwierz. też ze strachu reaguje agresja.
Mylisz normalnych ludzi z egoistycznymi lemingami. W rozwiniętych społeczeństwach ludzie jednak interesują się tym, co dzieje się wokół. Patrzenie tylko na czubek własnego nosa nie jest przejawem normalności, tylko egoizmu. A bezczynność prowadzi do szerzenia się tego, co zbędne, dewiacji także.
W rozwinietych społeczenstwach nikt nie ocenia ludzi za to z kim ida do łóżka. Tyle. W rozwiniętych społeczeństwach jak powiem, że spie codziennie z inna panienka to mi powiedzą ok, right, that's your life i don't care a w ciemniogrodzie katolickim mi powiedza zebym sie ożenił bo jak to tak ! Grzeszysz ! Dajesz zły przykład dzieciom i je gorszysz ! A czesc bedzie miała w.y.j.e.b.a.n.e bo sama to robi i sa katolickimi hipokrytami. Zapamiętaj jedna rzecz: zboczenie jest złe kiedy robi sie komuś krzywde. Jeżeli bede miał fetysz wachania kobiecych majtek to mimo ze to zboczone moge to robic i CHVJ mi mozesz zrobic. I mnie nie obchodzi że gorsze tym twoje dzieci. Tak samo z homo dopoki nie gwałca dzieci to moga robic co im sie podoba a tobie i podobnym CHVJ do tego.
Owszem, mogę zrobić. Jeżeli będziesz robić to publicznie, w dodatku w mojej obecności, sporo ryzykujesz. Anonimie mocny w gębie. Ach, sorry, w necie.
Owszem, mogę zrobić. Jeżeli będziesz robić to publicznie, w dodatku w mojej obecności, sporo ryzykujesz. Anonimie mocny w gębie. Ach, sorry, w necie. rozwiń
Avatar
Marek / 24 września 2018 r. o 15:54
+1
Pod marszałka. Sosnowski z Grabczukiem witają. A o dyrektorze CSK różnie się mówi...
Avatar
Gość / 24 września 2018 r. o 02:48
0
Zostańcie w domach i nie reagujcie na to w ogóle, niech przejdą wzdłuż pustego miasta niczym z westernu i tyle. Data nie jest przypadkowa, bo to tydzień przed wyborami, opozycja chce prowokować, wzniecać zamieszki, bo to jest ich cel. Tak jak powiedziałem - 13 Października zostajemy w domach, nie wychodzimy na miasto, niech się zdziwią brakiem zainteresowania, to może dadzą sobie raz na zawsze spokój i nie będą szerzyć tych świństw. A miasto Lublin powinno się wstydzić za to, że dopuścili takie wydarzenie do porządku dziennego, obecny prezydent zaszkodził sobie na swoim wizerunku, bo jak kiedyś go pytano czy zgodziłby się na przemarsz parady równości to uchylił to pytanie w żaden sposób się do niego nie odnosząc, przykre jest to, że walka o fotel prezydencki tak zmienia ludzi, że zapominają o własnym zdaniu i kierują się tylko tym by za wszelką cenę pozostać przy władzy, fala konformizmu bierze górę nad rozsądkiem i to jest niebezpieczne.
Zostańcie w domach i nie reagujcie na to w ogóle, niech przejdą wzdłuż pustego miasta niczym z westernu i tyle. Data nie jest przypadkowa, bo to tydzień przed wyborami, opozycja chce prowokować, wzniecać zamieszki, bo to jest ich cel. Tak jak powiedziałem - 13 Października zostajemy w domach, nie wychodzimy na miasto, niech się zdziwią brakiem zainteresowania, to może dadzą sobie raz na zawsze spokój i nie będą szerzyć tych świństw. A miasto Lublin powinno się wstydzić za to, że dopuścili takie wydarzenie do porządku dziennego, obecny prezyd... rozwiń
Avatar
Walcz z zabobonem / 24 września 2018 r. o 00:37
+1
Oj, może zamiast przerzucać swoje irracjonalne fobie na dzieci, zajrzał(a)by Pan(i) do słownika ortograficznego?... 
Avatar
Boże chroń nas przed durnotą / 24 września 2018 r. o 00:22
+2
Gościu „od tych biednych chorych ludzi”, Gdyby głupota miała skrzydła, to latał(a)byś jak gołąb/gołębica.
Avatar
Spoko ziomek / 23 września 2018 r. o 21:39
+1
ale was cebulaki dupa (hehe) boli. ojjj boolii ;) normalni ludzie mają w *** czy przejdzie protest prostytutek, parada operatorów młotów mechanicznych czy kurła zlot satanistów. a p.oj.eby sie nudzą i nie moga zniesc tego, że ktoś ma inne poglądy niż oni. a procesja to co ? to też jest k.u.r.w.a manifestowanie swoich pogladow  całemu miastu i jakoś nikt nie broni. jesteście poprostu z.j.e.b.a.n.i. tak samo jak z aborcja co kogo z was obchodzi *** jakiejs innej kobiety ? gó.w.no. ale wasze urojone pohecie wiekszosci każe wam blokować i krytykować wszystko co nie po mysli tej "wiekszosci". zgorszenie dla dzieci ? to k.u.r.w.a ich nie bierz na lubartowska w czasie tych 15 minut tego dnia to sie nie zgorsza. ja tam homo ogólnie mam w *** (hehe) ani nie będe ich wspierać bo co mnie oni obchodza, ani nie będe ich krytykować bo niby za co i z jakiej podstawy ale w życiu nie bede blokować żadnych marszow. jak chca isc katolicy niech ida, jak chca isc satanisci niech ida. ale wy patusy marsz golych lesbijek byście chcieli ale geje wam przeszkadzaja. to chyba strach przed zgwałceniem. jak zwierz. też ze strachu reaguje agresja.
Mylisz normalnych ludzi z egoistycznymi lemingami. W rozwiniętych społeczeństwach ludzie jednak interesują się tym, co dzieje się wokół. Patrzenie tylko na czubek własnego nosa nie jest przejawem normalności, tylko egoizmu. A bezczynność prowadzi do szerzenia się tego, co zbędne, dewiacji także.
 W rozwinietych społeczenstwach nikt nie ocenia ludzi za to z kim ida do łóżka. Tyle. W rozwiniętych społeczeństwach jak powiem, że spie codziennie z inna panienka to mi powiedzą ok, right, that's your life i don't care a w ciemniogrodzie katolickim mi powiedza zebym sie ożenił bo jak to tak ! Grzeszysz ! Dajesz zły przykład dzieciom i je gorszysz ! A czesc bedzie miała w.y.j.e.b.a.n.e bo sama to robi i sa katolickimi hipokrytami. Zapamiętaj jedna rzecz: zboczenie jest złe kiedy robi sie komuś krzywde. Jeżeli bede miał fetysz wachania kobiecych majtek to mimo ze to zboczone moge to robic i CHVJ mi mozesz zrobic. I mnie nie obchodzi że gorsze tym twoje dzieci. Tak samo z homo dopoki nie gwałca dzieci to moga robic co im sie podoba a tobie i podobnym CHVJ do tego.
 W rozwinietych społeczenstwach nikt nie ocenia ludzi za to z kim ida do łóżka. Tyle. W rozwiniętych społeczeństwach jak powiem, że spie codziennie z inna panienka to mi powiedzą ok, right, that's your life i don't care a w ciemniogrodzie katolickim mi powiedza zebym sie ożenił bo jak to tak ! Grzeszysz ! Dajesz zły przykład dzieciom i je gorszysz ! A czesc bedzie miała w.y.j.e.b.a.n.e bo sama to robi i sa katolickimi hipokrytami. Zapamiętaj jedna rzecz: zboczenie jest złe kiedy robi sie komuś krzywde. Jeżeli bede miał fetysz ... rozwiń
Avatar
Gość / 23 września 2018 r. o 21:02
0
Wykluczeni? Serio? Chyba nie mają pojęcia czym jest wykluczenie. Niech wsiądą w PL na wózek inwalidzki i spróbują pojechać pociągiem, dostać się do urzędu, znaleźć pracę. Spotka ich co najwyżej politowanie, odrzucenie w oczach innych. Problem tkwi w głowach. Nie dostrzegają, że są pospolitym narzędziem w globalnej polityce, zgodnie ze starą doktryną dziel i rządź. Tworzą organizacje, które nie rozwiązują problemów, a tworzą konflikty. Kosztowne, społeczne konflikty. Nikt inny tak otwarcie nie eskponuje swoich preferencji seksualnych, jak grupy, które domagają się, by nikt im do łóżek nie zaglądał. Schizofrenia? Szczególna. Zafiksowana tematycznie pokrętna logika? Być może. W tym kraju prawdziwie wykluczonych ludzi jest mnóstwo, głównie ze względów ekonomicznych, socjalnych, miejsca zamieszkania, ale seksualnych? Nikomu nic do tego, jeśli się sami zainteresowani wulgarnie z tym nie obnoszą. Bo w istocie, niewiele to kogokolwiek obecnie obchodzi. Taki sztucznie nadymany balon. Stanowią margines społeczeństwa, a krzyczą głośno i donośnie, jedynie prowokując. Jakby to ostatnie było rzeczywistym celem działań. Jakby od tego zależała wysokość grantów z zagranicy. Niemniej życzę powodzenia, bo wbrew niektórym mamy nadal wolny kraj i patrząc na za zachód - pluralistyczny. Nikt też nie powinien przeszkadzać w legalnych manifestacjach. Żadna ze stron! Jednak odczuwam tylko wstyd za tych, którzy będąc w ten, czy w inny sposób powiązani z liberalną opozycją - KOD, OSK - dla krótkoterminowych zysków swoich protektorów nie traktują organizatorów marszu z należytą powagą. Spadły słupki sondażowe a za nimi również odwaga? Aż taka obawa przed wyborami? Niestety, jak widać tego typu manifestacje są jedynie narzędziem w polityce. Raz się przydają, by paradować w pierwszym szeregu, innym kompromitując się, zdystansować się dla paru punktów procentowych. Doprawdy wstyd mi za taką opozycję. Chorągiewka na wietrze.
Wykluczeni? Serio? Chyba nie mają pojęcia czym jest wykluczenie. Niech wsiądą w PL na wózek inwalidzki i spróbują pojechać pociągiem, dostać się do urzędu, znaleźć pracę. Spotka ich co najwyżej politowanie, odrzucenie w oczach innych. Problem tkwi w głowach. Nie dostrzegają, że są pospolitym narzędziem w globalnej polityce, zgodnie ze starą doktryną dziel i rządź. Tworzą organizacje, które nie rozwiązują problemów, a tworzą konflikty. Kosztowne, społeczne konflikty. Nikt inny tak otwarcie nie eskponuje swoich preferencji seksualnych, jak gru... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 70

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

POM Iskra Piotrowice – Start Krasnystaw 2:1. Czwarta wygrana z rzędu

POM Iskra Piotrowice – Start Krasnystaw 2:1. Czwarta wygrana z rzędu

Trwa świetna passa beniaminka z Piotrowic. Drużyna Daniela Koczona właśnie wygrała czwarty mecz z rzędu, tym razem ze Startem Krasnystaw 2:1.

Stal Stalowa Wola – Lewart Lubartów 0:0. Trener na kwarantannie

Stal Stalowa Wola – Lewart Lubartów 0:0. Trener na kwarantannie

W sobotnim meczu w Stalowej Woli piłkarze Lewartu musieli sobie radzić bez swojego trenera. Tomasz Bednaruk przebywa na kwarantannie. Wyjątkowo zastąpili go: asystent Dawid Pożak i trener juniorów Waldemar Bednarczyk. Tymczasowy duet szkoleniowców wywalczył cenny punkt, bo beniaminek zremisował bezbramkowo ze spadkowiczem z II ligi.

Orlęta Spomlek – Wisła Sandomierz 0:0. Zneutralizowali atuty rywali

Orlęta Spomlek – Wisła Sandomierz 0:0. Zneutralizowali atuty rywali

Podopieczni Artura Bożyka w sobotę dopisali do swojego konta jeden punkt. Biało-zieloni zremisowali z Wisłą Sandomierz 0:0. Obie drużyny nie miały zbyt wielu sytuacji, gospodarze najgroźniejsi byli dopiero w doliczonym czasie gry.

Nauczyciel z Bychawy zbudował łódź. "TyByś" już po wodowaniu [zdjęcia]
galeria

Nauczyciel z Bychawy zbudował łódź. "TyByś" już po wodowaniu [zdjęcia]

Zna go od stępki do topu, bo sam od początku do końca go wybudował. Poświęcił na to kilka lat. Projekt wziął z internetu, a imię podsunęła mu żona. Drewniany jacht „TyByś”, którego budowniczym jest Waldemar Kot, nauczyciel z Bychawy w piątek był wodowany nad Zalewem Zembrzyckim.

Wisła Puławy – Stal Kraśnik 2:0. Pierwsza porażka na wyjeździe

Wisła Puławy – Stal Kraśnik 2:0. Pierwsza porażka na wyjeździe

Nie było łatwo, ale Wisła w szóstym meczu u siebie wywalczyła szósty komplet punktów. Tym razem pokonała Stal Kraśnik 2:0. Dla podopiecznych Bohdana Bławackiego to była pierwsza porażka na wyjeździe w tym sezonie.

Koronawirus. Kolejne liceum w Lublinie zawiesza lekcje

Koronawirus. Kolejne liceum w Lublinie zawiesza lekcje

Tym razem chodzi o jedną klasę w XIV LO. Poinformował o tym dyrektor zespołu szkół, w skład której wchodzi placówka.

MKS Perła – Piotrcovia 27:26. Emocje do ostatnich sekund!

MKS Perła – Piotrcovia 27:26. Emocje do ostatnich sekund!

Drugie ligowe zwycięstwo mają na swoim koncie podopieczne Kima Rasmussena. Tym razem MKS Perła Lublin po bardzo zaciętym meczu okazała się minimalnie lepsza od Piotrcovii Piotrków Trybunalski.

Lublin, Zamość, Chełm, Biała Podlaska. Pogoda na niedzielę 20 września

Lublin, Zamość, Chełm, Biała Podlaska. Pogoda na niedzielę 20 września

Pierwsza część dnia może być pochmurna, ale potem będzie słonecznie. Deszcz nie jest przewidywany. Tak będzie w Lublinie, a w innych miastach?

Podlasie – Hetman 5:2. Katastrofa przed przerwą, walka w drugiej połowie

Podlasie – Hetman 5:2. Katastrofa przed przerwą, walka w drugiej połowie

Hetman prowadził w Białej Podlaskiej z tamtejszym Podlasiem 1:0, ale ostatecznie przegrał 2:5. Gospodarze już w pierwszej połowie na bramkę rywali odpowiedzieli trzema trafieniami. I mimo problemów przełamali kiepską passę.

Wozy pancerne pod Tomaszowem Lubelskim, a w niedzielę wielka bitwa
wideo
galeria
film

Wozy pancerne pod Tomaszowem Lubelskim, a w niedzielę wielka bitwa

W piątek odbył się raj pojazdów historycznych, a to tylko zapowiedź tego, co wydarzy się w niedzielę. Wtedy będzie można zobaczyć rekonstrukcję bitwy pod Tomaszowem.

Tunele i labirynt. Takiego placu zabaw dla psów w Lublinie jeszcze nie było
zdjęcia
galeria

Tunele i labirynt. Takiego placu zabaw dla psów w Lublinie jeszcze nie było

Przy centrum handlowym Skende otwarto Strefę Psa. To miejsce, którego w Lublinie brakowało. Strefa to nie zwyczajny wybieg dla psów, ale stworzony z myślą o czworonogach plac zabaw. Znajdują się tam tunele czy labirynt i dosyć miejsca, żeby pies mógł sobie pobiegać. Strefa czynna jest codziennie i jest ogólnodostępna.

Koronawirus. Zmarł zakonnik z Lublina. „Dziękujemy za jego życie i powołanie”.
covid-19

Koronawirus. Zmarł zakonnik z Lublina. „Dziękujemy za jego życie i powołanie”.

Lubelscy kapucyni żegnają swojego brata. Wojciech Kaczmarek zmarł w piątek w szpitalu przy ul. Staszica w Lublinie.

Avia Świdnik – Chełmianka 5:1. Nie przestają strzelać [zdjęcia]
galeria

Avia Świdnik – Chełmianka 5:1. Nie przestają strzelać [zdjęcia]

Sześć, sześć, trzy i pięć. Tyle goli w czterech ostatnich meczach zdobyli piłkarze ze Świdnika. W sobotę Avia nie miała większych problemów z pokonaniem Chełmianki. Derby zakończyły się wygraną żółto-niebieskich aż 5:1.

Jej sprawą zainteresowała się kancelaria Andrzeja Dudy, ale prokuratura nie widzi przestępstwa

Jej sprawą zainteresowała się kancelaria Andrzeja Dudy, ale prokuratura nie widzi przestępstwa

Prokuratura nie dopatrzyła się przestępstwa w sprawie, o zbadanie której wystąpiła Maria Kosidło. Kobieta od ponad trzech lat toczyła spór z władzami Radzynia Podlaskiego o mieszkanie komunalne.

Auto uderzyło w przyłącze gazowe, trzy osoby spłonęły
wideo
film

Auto uderzyło w przyłącze gazowe, trzy osoby spłonęły

Kierowca stracił panowanie nad autem, wypadł z drogi, uderzył w sąsiedni dom i przyłącze gazu. W Płocku zginęły trzy osoby.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.