Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

29 stycznia 2013 r.
15:48
Edytuj ten wpis

PKS Wschód tnie rozkłady jazdy

Autor: Zdjęcie autora Rafał Panas
0 12 A A
 (Jacek Świerczyński)
(Jacek Świerczyński)

Ubędzie kursów w komunikacji lokalnej. Pod nóż poszły też pośpieszne: Krasnystaw–Kielce, Lublin–Wałbrzych (Szklarska Poręba) oraz Terespol–Lublin.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Przewoźnik należący do samorządu województwa wprowadzi nowe rozkłady jazdy 1 lutego. Z powodu oszczędności rezygnuje z kursów, które przynosiły straty. Bez zmian pozostaną dające pieniądze kursy szkolne.

– Rodzaj autobusu – bus, autobus dalekobieżny – który ma obsługiwać dany kurs będzie zależał od ilości rzeczywiście sprzedanych biletów – zapowiada w wydanym oświadczeniu Józef Penar, dyrektor oddziału PKS Lublin.

Szczegóły miały być podane we wtorek po południu na stronie internetowej PKS Wschód (www.pkswschod.pl). Do zamknięcia tego wydania "Dziennika Wschodniego” informacja nie ukazała się.

Tymczasem Zarząd Województwa zastanawiał się we wtorek, co zrobić z PKS Wschód. Żeby dokończyć plan uzdrawiania firmy potrzeba ok. 2 mln zł. Tyle miał zarobić przewoźnik na sprzedaży dworca i budynku przy ulicy Dworcowej w Lublinie. Jednak nie znalazł się kupiec. Dlatego marszałek zastanawia się nad pożyczeniem PKS Wschód brakujących pieniędzy. Decyzja nie zapadła.

Pieniądze potrzebne są na m. in. wyodrębnienie nowych spółek-córek PKS Wschód: PKS Lublin i PKS Włodawa. Akty notarialne mają być podpisane jutro. PKS Lublin ma rozpocząć działalność z "wyzerowanym” kontem – stąd decyzja o cięciu niedochodowych kursów.

Jednak lubelski oddział ma również wewnętrzne problemy, które nie pozwalają wyjść firmie na prostą. Dyrektor Penar jest skonfliktowany z częścią związków zawodowych, które nie chcą, żeby został szefem PKS Lublin.

– Nie ma czasu na eksperymenty i awantury personalne. Nie chcemy mieć nowej Białej Podlaskiej – mówi członek Zarządu Województwa Jacek Sobczak (PO). PKS Biała Podlaska upadł półtora roku temu po tym, jak załoga nie zgodziła się na wyrzeczenia.

PKS Wschód ma za 11 miesięcy ubiegłego roku prawie milion złotych straty i 4,6 mln zł długów. Kilka miesięcy temu żeby spłacić zobowiązania za paliwo i wydzielić spółki, przewoźnik pożyczył 4 mln zł od Urzędu Marszałkowskiego.

Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 29 czerwca 2015 o 20:04
0
busiarze wojt lubelskim gminie biala podlaska nie bedzie kursow busiarza ,, garden servis ,, przestanie jstniec na nowe rynku przewozowym w bialej podlasce i gminach nadburzanskich konczy wozenie pasarzerow w powt bialo podlaskim i gminach nadburzanskich przestanie jezdzic wogule wojewodztwie nadburzanskim .. zastapi go nowe przewozy autobusowe .. // nadburzanske linie autobusowe // w bialej podlasce i gminach nadburzanskich zacznie wozic pasarzerow wszystkich gminach nadburzanskich . A gminy nadburzanskie uruchamiaja polaczenia nowe // gmina komunikacja autobusowa // gminy janow podlaski , gnojno , borsuki , serpelice , konstatynow podlaski , lesna podlaska , komarno , rokitno , rozkosz, koden , terespol .
busiarze wojt lubelskim gminie biala podlaska nie bedzie kursow busiarza ,, garden servis ,, przestanie jstniec na nowe rynku przewozowym w bialej podlasce i gminach nadburzanskich konczy wozenie pasarzerow w powt bialo podlaskim i gminach nadburzanskich przestanie jezdzic wogule wojewodztwie nadburzanskim .. zastapi go nowe przewozy autobusowe .. // nadburzanske linie autobusowe // w bialej podlasce i gminach nadburzanskich zacznie wozic pasarzerow wszystkich gminach nadburzanskich . A gminy nadburzanskie uruchamiaja polaczenia nowe // gmin... rozwiń
Avatar
Dariusz / 30 stycznia 2013 o 10:22
0
niech robia tak dalej ...prywaciarze zacierają ręce...
Avatar
aron / 30 stycznia 2013 o 09:42
0
Przy obecnych cenach paliwa duży autobus nie ma sensu ekonomicznego.
Avatar
empe / 30 stycznia 2013 o 07:58
0
PKS-y "ciężko zapracowały" na swoją pozycję. Mając taką pozycję wyjściową kilkanaście lat temu nie udało im się zrobić konkurencji dla prywatnych przewoźników. Pamiętam jak w latach 80-tych dojeżdżałam do liceum, to był taki Pan kierowca PKS, taki gość, który miał władzę, bo mógł się na przystanku zatrzymać lub nie, bo tak mu się akurat chciało, mógł odjechać wcześniej, rzucał wulgaryzmami, bo akurat miesięczny był nie na tą godzinę, itp.
Avatar
Pasażer / 30 stycznia 2013 o 07:52
0
[quote name='kokos' timestamp='1359526200' post='727262']
To co się dzieje w PKS-ach (nie tylko lubelskim) to zasługa pasażerów, którzy wybierają busy.
Narzekaliście swego czasu na te PKSy, że brudno, że głośno, że wolno, że drogo...
Nie piszę tego aby krytykować, że źle ludziska robią, iż walą do busów. Mają prawo wybrać co chcą, ale piszę to by jednocześnie zaznaczyć, że zaczynają się głosy narzekań na busy z czasem jak już funkcjonują kilka ładnych lat. Czyli najpierw narzekali na PKS-y, teraz na BUSY:

- że ciasno (siedzenia naćkane jak się da, w korytarzu walizy),
- że nieżadko nie można się zabrać bo już zajęte (zarezerwowane),
- że gnają na złamanie karku ryzykując życie pasażerów,
- że ostatnio bilety drożeją wprost proporcjonalnie do likwidowanych kursów konkurencji ze strony PKS.[/quote]

Dokładnie. Dopóki była konkurencja ze strony PKS-u, to busiarze musieli się starać o klienta - przyciągali go wyższym standardem pojazdu lub/i niższą ceną. A jak już wykończyli PKS, to jeżdżą jak chcą, czym chcą i kiedy chcą.
[quote name='kokos' timestamp='1359526200' post='727262']
To co się dzieje w PKS-ach (nie tylko lubelskim) to zasługa pasażerów, którzy wybierają busy.
Narzekaliście swego czasu na te PKSy, że brudno, że głośno, że wolno, że drogo...
Nie piszę tego aby krytykować, że źle ludziska robią, iż walą do busów. Mają prawo wybrać co chcą, ale piszę to by jednocześnie zaznaczyć, że zaczynają się głosy narzekań na busy z czasem jak już funkcjonują kilka ładnych lat. Czyli najpierw narzekali na PKS-y, teraz na... rozwiń
Avatar
kokos / 30 stycznia 2013 o 07:13
0
[quote name='could rtrrowi' timestamp='1359488466' post='727160']
tak , koleje PKP już " usprawniono " w ten sposób.
blisko 50 spółek , przewoźnicy bez taboru, spółki z szynami bez taboru . to jest to !
[/quote]
Dokładnie. Taeraz mamy burdel PKP na kółkach. Dzięki za takie usprawnienie...
Avatar
kokos / 30 stycznia 2013 o 07:10
0
To co się dzieje w PKS-ach (nie tylko lubelskim) to zasługa pasażerów, którzy wybierają busy.
Narzekaliście swego czasu na te PKSy, że brudno, że głośno, że wolno, że drogo...
Nie piszę tego aby krytykować, że źle ludziska robią, iż walą do busów. Mają prawo wybrać co chcą, ale piszę to by jednocześnie zaznaczyć, że zaczynają się głosy narzekań na busy z czasem jak już funkcjonują kilka ładnych lat. Czyli najpierw narzekali na PKS-y, teraz na BUSY:

- że ciasno (siedzenia naćkane jak się da, w korytarzu walizy),
- że nieżadko nie można się zabrać bo już zajęte (zarezerwowane),
- że gnają na złamanie karku ryzykując życie pasażerów,
- że ostatnio bilety drożeją wprost proporcjonalnie do likwidowanych kursów konkurencji ze strony PKS.

Słowem... na początku busiarze się starali, bo klientów kusili, a jak już wykosili PKSy ceną, to teraz sami ją podnoszą, a i starać się mniej starają, zarówno w obsłudze (ludzi traktuje się czasem jak bydło - bo jak nazwać wożenie ludzi w tych małych puszkach?) jak i specjalnie cenę teraz podnoszą (kurs z Puław do Garwolina kosztował 10zł, potem 12zł, potem 15zł, a ostatno 17zł.). Sorki - własnym autem się zaczyna opłacać jechać.

Chcieliśta busy, to mata.

W PKS-ach przynajmniej były duże autobusy, człowiek siedział wygodniej, a kursy były bardziej bezpieczne, bo kierowcy jeżdżą rozważniej. Poza tym w dużym pojeździe jest bezpieczniej niż w tej mikrofalówce na kółkach. Owszem, są busiarze, którzy inwestują, kupują nowe większe pojazdy - czasem autobusy. Ale to mało.

Chętnych jest teraz naprawdę na tyle dużo, że może pora zakupić duży autobus a nie wciąż busikiem śmigać. Tyle lat i się jeszcze nie dorobili autobusu?
To co się dzieje w PKS-ach (nie tylko lubelskim) to zasługa pasażerów, którzy wybierają busy.
Narzekaliście swego czasu na te PKSy, że brudno, że głośno, że wolno, że drogo...
Nie piszę tego aby krytykować, że źle ludziska robią, iż walą do busów. Mają prawo wybrać co chcą, ale piszę to by jednocześnie zaznaczyć, że zaczynają się głosy narzekań na busy z czasem jak już funkcjonują kilka ładnych lat. Czyli najpierw narzekali na PKS-y, teraz na BUSY:

- że ciasno (siedzenia naćkane jak się da, w korytarzu walizy),
rozwiń
Avatar
aron / 30 stycznia 2013 o 04:48
0
Do kolei regionalnej dopłacamy 70 mln zł rocznie, a wozi ona 7 razy mniej osób niż PKS Wschód. Gdzie tu sens gdzie logika?
Avatar
lubelak / 29 stycznia 2013 o 21:15
0
Co za spedalony deb*** wymyslił te poje*bane wpisy w unikalnych kodach bezpieczeństwach? Polak Polakowi h***em na kazdym kroku! I o to chodzi!!!
Avatar
lubelak / 29 stycznia 2013 o 21:12
0
Zlikwidujcie to całe tałatajstwo w pi*zdu i po bólu!!! Przecież marszałek nie da z własnego portfela tylko z publicznego!!! Po co? Dla prezesa,zastepcy???
Avatar
Gość / 29 czerwca 2015 o 20:04
0
busiarze wojt lubelskim gminie biala podlaska nie bedzie kursow busiarza ,, garden servis ,, przestanie jstniec na nowe rynku przewozowym w bialej podlasce i gminach nadburzanskich konczy wozenie pasarzerow w powt bialo podlaskim i gminach nadburzanskich przestanie jezdzic wogule wojewodztwie nadburzanskim .. zastapi go nowe przewozy autobusowe .. // nadburzanske linie autobusowe // w bialej podlasce i gminach nadburzanskich zacznie wozic pasarzerow wszystkich gminach nadburzanskich . A gminy nadburzanskie uruchamiaja polaczenia nowe // gmina komunikacja autobusowa // gminy janow podlaski , gnojno , borsuki , serpelice , konstatynow podlaski , lesna podlaska , komarno , rokitno , rozkosz, koden , terespol .
busiarze wojt lubelskim gminie biala podlaska nie bedzie kursow busiarza ,, garden servis ,, przestanie jstniec na nowe rynku przewozowym w bialej podlasce i gminach nadburzanskich konczy wozenie pasarzerow w powt bialo podlaskim i gminach nadburzanskich przestanie jezdzic wogule wojewodztwie nadburzanskim .. zastapi go nowe przewozy autobusowe .. // nadburzanske linie autobusowe // w bialej podlasce i gminach nadburzanskich zacznie wozic pasarzerow wszystkich gminach nadburzanskich . A gminy nadburzanskie uruchamiaja polaczenia nowe // gmin... rozwiń
Avatar
Dariusz / 30 stycznia 2013 o 10:22
0
niech robia tak dalej ...prywaciarze zacierają ręce...
Avatar
aron / 30 stycznia 2013 o 09:42
0
Przy obecnych cenach paliwa duży autobus nie ma sensu ekonomicznego.
Avatar
empe / 30 stycznia 2013 o 07:58
0
PKS-y "ciężko zapracowały" na swoją pozycję. Mając taką pozycję wyjściową kilkanaście lat temu nie udało im się zrobić konkurencji dla prywatnych przewoźników. Pamiętam jak w latach 80-tych dojeżdżałam do liceum, to był taki Pan kierowca PKS, taki gość, który miał władzę, bo mógł się na przystanku zatrzymać lub nie, bo tak mu się akurat chciało, mógł odjechać wcześniej, rzucał wulgaryzmami, bo akurat miesięczny był nie na tą godzinę, itp.
Avatar
Pasażer / 30 stycznia 2013 o 07:52
0
[quote name='kokos' timestamp='1359526200' post='727262']
To co się dzieje w PKS-ach (nie tylko lubelskim) to zasługa pasażerów, którzy wybierają busy.
Narzekaliście swego czasu na te PKSy, że brudno, że głośno, że wolno, że drogo...
Nie piszę tego aby krytykować, że źle ludziska robią, iż walą do busów. Mają prawo wybrać co chcą, ale piszę to by jednocześnie zaznaczyć, że zaczynają się głosy narzekań na busy z czasem jak już funkcjonują kilka ładnych lat. Czyli najpierw narzekali na PKS-y, teraz na BUSY:

- że ciasno (siedzenia naćkane jak się da, w korytarzu walizy),
- że nieżadko nie można się zabrać bo już zajęte (zarezerwowane),
- że gnają na złamanie karku ryzykując życie pasażerów,
- że ostatnio bilety drożeją wprost proporcjonalnie do likwidowanych kursów konkurencji ze strony PKS.[/quote]

Dokładnie. Dopóki była konkurencja ze strony PKS-u, to busiarze musieli się starać o klienta - przyciągali go wyższym standardem pojazdu lub/i niższą ceną. A jak już wykończyli PKS, to jeżdżą jak chcą, czym chcą i kiedy chcą.
[quote name='kokos' timestamp='1359526200' post='727262']
To co się dzieje w PKS-ach (nie tylko lubelskim) to zasługa pasażerów, którzy wybierają busy.
Narzekaliście swego czasu na te PKSy, że brudno, że głośno, że wolno, że drogo...
Nie piszę tego aby krytykować, że źle ludziska robią, iż walą do busów. Mają prawo wybrać co chcą, ale piszę to by jednocześnie zaznaczyć, że zaczynają się głosy narzekań na busy z czasem jak już funkcjonują kilka ładnych lat. Czyli najpierw narzekali na PKS-y, teraz na... rozwiń
Avatar
kokos / 30 stycznia 2013 o 07:13
0
[quote name='could rtrrowi' timestamp='1359488466' post='727160']
tak , koleje PKP już " usprawniono " w ten sposób.
blisko 50 spółek , przewoźnicy bez taboru, spółki z szynami bez taboru . to jest to !
[/quote]
Dokładnie. Taeraz mamy burdel PKP na kółkach. Dzięki za takie usprawnienie...
Avatar
kokos / 30 stycznia 2013 o 07:10
0
To co się dzieje w PKS-ach (nie tylko lubelskim) to zasługa pasażerów, którzy wybierają busy.
Narzekaliście swego czasu na te PKSy, że brudno, że głośno, że wolno, że drogo...
Nie piszę tego aby krytykować, że źle ludziska robią, iż walą do busów. Mają prawo wybrać co chcą, ale piszę to by jednocześnie zaznaczyć, że zaczynają się głosy narzekań na busy z czasem jak już funkcjonują kilka ładnych lat. Czyli najpierw narzekali na PKS-y, teraz na BUSY:

- że ciasno (siedzenia naćkane jak się da, w korytarzu walizy),
- że nieżadko nie można się zabrać bo już zajęte (zarezerwowane),
- że gnają na złamanie karku ryzykując życie pasażerów,
- że ostatnio bilety drożeją wprost proporcjonalnie do likwidowanych kursów konkurencji ze strony PKS.

Słowem... na początku busiarze się starali, bo klientów kusili, a jak już wykosili PKSy ceną, to teraz sami ją podnoszą, a i starać się mniej starają, zarówno w obsłudze (ludzi traktuje się czasem jak bydło - bo jak nazwać wożenie ludzi w tych małych puszkach?) jak i specjalnie cenę teraz podnoszą (kurs z Puław do Garwolina kosztował 10zł, potem 12zł, potem 15zł, a ostatno 17zł.). Sorki - własnym autem się zaczyna opłacać jechać.

Chcieliśta busy, to mata.

W PKS-ach przynajmniej były duże autobusy, człowiek siedział wygodniej, a kursy były bardziej bezpieczne, bo kierowcy jeżdżą rozważniej. Poza tym w dużym pojeździe jest bezpieczniej niż w tej mikrofalówce na kółkach. Owszem, są busiarze, którzy inwestują, kupują nowe większe pojazdy - czasem autobusy. Ale to mało.

Chętnych jest teraz naprawdę na tyle dużo, że może pora zakupić duży autobus a nie wciąż busikiem śmigać. Tyle lat i się jeszcze nie dorobili autobusu?
To co się dzieje w PKS-ach (nie tylko lubelskim) to zasługa pasażerów, którzy wybierają busy.
Narzekaliście swego czasu na te PKSy, że brudno, że głośno, że wolno, że drogo...
Nie piszę tego aby krytykować, że źle ludziska robią, iż walą do busów. Mają prawo wybrać co chcą, ale piszę to by jednocześnie zaznaczyć, że zaczynają się głosy narzekań na busy z czasem jak już funkcjonują kilka ładnych lat. Czyli najpierw narzekali na PKS-y, teraz na BUSY:

- że ciasno (siedzenia naćkane jak się da, w korytarzu walizy),
rozwiń
Avatar
aron / 30 stycznia 2013 o 04:48
0
Do kolei regionalnej dopłacamy 70 mln zł rocznie, a wozi ona 7 razy mniej osób niż PKS Wschód. Gdzie tu sens gdzie logika?
Avatar
lubelak / 29 stycznia 2013 o 21:15
0
Co za spedalony deb*** wymyslił te poje*bane wpisy w unikalnych kodach bezpieczeństwach? Polak Polakowi h***em na kazdym kroku! I o to chodzi!!!
Avatar
lubelak / 29 stycznia 2013 o 21:12
0
Zlikwidujcie to całe tałatajstwo w pi*zdu i po bólu!!! Przecież marszałek nie da z własnego portfela tylko z publicznego!!! Po co? Dla prezesa,zastepcy???
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Nowy żłobek przy ul. Zelwerowicza przyjmie dzieci od września? Problem z kuchnią

Nowy żłobek przy ul. Zelwerowicza przyjmie dzieci od września? Problem z kuchnią 0 0

Unieważniony został przetarg na sprzęt dla nowego żłobka przy ul. Zelwerowicza. Problemem okazało się wyposażenie kuchni. Mimo to władze miasta zapewniają, że placówka zostanie otwarta zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, a posiłki będą początkowo dowożone z kuchni innego żłobka.

Jerzy Brzęczek: Lewandowski pozostanie kapitanem reprezentacji

Jerzy Brzęczek: Lewandowski pozostanie kapitanem reprezentacji 1 0

Nowy selekcjoner reprezentacji Polski Jerzy Brzęczek spotkał się z mediami na swojej pierwszej konferencji prasowej. 47-letni szkoleniowiec zapewnił, że kadrę czeka ewolucja i stopniowe wprowadzanie nowych zawodników, a jej kapitanem pozostanie Robert Lewandowski

Jechał i pił piwo. Zauważył go ten policjant

Jechał i pił piwo. Zauważył go ten policjant 3 1

47-letni mieszkaniec Białej Podlaskiej jechał samochodem i pił. Inni kierowcy musieli zjeżdżać mu z drogi. Wyczyny 47-latka zauważył przypadkiem policjant jadący do pracy

Lubartów: Oczyszczalnia już prawie gotowa

Lubartów: Oczyszczalnia już prawie gotowa 1 0

Modernizacja oczyszczalni ścieków zbliża się do końca. W przyszłym tygodniu kolejne instalacje będą uruchamiane. Zaawansowanie robót modernizacyjnych oczyszczalni osiągnęło ok. 90 proc. Wybudowane zostały wszystkie obiekty, trwają ostatnie prace połączeniowe sieci między obiektami.

Turyści w Polsce. Skąd najczęściej do nas przyjeżdżają?

Turyści w Polsce. Skąd najczęściej do nas przyjeżdżają? 0 0

Najczęściej odwiedzają nas turyści z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Ukrainy – wynika z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego.

Wypadek w Ciecierzynie. Droga zablokowana, duże korki [zdjęcia]
galeria

Wypadek w Ciecierzynie. Droga zablokowana, duże korki [zdjęcia] 6 1

Do wypadku doszło na drodze krajowej nr 19 koło Lublina

Piotr spod Białej Podlaskiej idzie pieszo przez Europę. Do celu dotrze za 5 miesięcy
galeria

Piotr spod Białej Podlaskiej idzie pieszo przez Europę. Do celu dotrze za 5 miesięcy 0 2

22-letni Piotr Żuk wyruszył spod Białej Podlaskiej do Santiago de Compostela w Hiszpanii. Do pokonania ma ponad 3700 kilometrów. Jego samotna piesza pielgrzymka wiedzie przez 9 krajów.

Kontrolerzy biletów mają mieć ochronę

Kontrolerzy biletów mają mieć ochronę 0 4

Władze miasta szukają firmy ochroniarskiej, która w godzinach nocnych zapewni bezpieczeństwo kontrolerom sprawdzającym bilety w miejskiej komunikacji.

Śmigłowiec LPR zmieni bazę. Trwa budowa nowego hangaru

Śmigłowiec LPR zmieni bazę. Trwa budowa nowego hangaru 1 2

W pobliże lotniska w Świdniku przeniesiona zostanie baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które stacjonuje teraz w podlubelskim Radawcu.

Wielkie testowanie Podlasiu Biała Podlaska

Wielkie testowanie Podlasiu Biała Podlaska 1 1

Piłkarze z Białej Podlaskiej mają za sobą kolejny mecz kontrolny. Przy okazji obozu w Mielniku Podlasie zremisowało z Turem Bielsk Podlaski 2:2. Pierwsza połowa należała do rywali, którzy prowadzili 2:0. Po zmianie stron drużyna trenera Tomasza Złomańczuka zdołała jednak wyrównać

Avia Świdnik – Hetman Zamość 2:0. Zadecydowała końcówka

Avia Świdnik – Hetman Zamość 2:0. Zadecydowała końcówka 1 0

Ciekawy sparing został rozegrany na stadionie w Świdniku. Tamtejsza Avia podejmowała Hetmana Zamość, którego trenerem jest doskonale znany przy ul. Sportowej Jacek Ziarkowski. W lepszych humorach zawody kończyli gospodarze, którzy wygrali 2:0

Lublin: Skarpa i Górki bez ciepłej wody

Lublin: Skarpa i Górki bez ciepłej wody 18 0

Tysiące mieszkańców osiedli Skarpa i Górki będą przez trzy dni pozbawieni ciepłej wody w kranach.

Wyrzucił psa z auta i odjechał. Gdy wpadł, próbował się tłumaczyć

Wyrzucił psa z auta i odjechał. Gdy wpadł, próbował się tłumaczyć 19 2

Mężczyzna wyrzucił psa z auta i odjechał. Udało się go odnaleźć, bo całe zdarzenie widział inny kierowca.

Łęczna: 18-latka zdenerwowała dziewczyna, nietypowo odreagował

Łęczna: 18-latka zdenerwowała dziewczyna, nietypowo odreagował 1 2

18-latek po kłótni z dziewczyną uszkodził kilka samochodów. Teraz grozi mu do 5 lat więzienia

20. rocznica śmierci Zbigniewa Herberta. Uroczystości w lubelskim IPN
27 lipca 2018, 16:00

20. rocznica śmierci Zbigniewa Herberta. Uroczystości w lubelskim IPN 2 1

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 27 lipca o godz. 16 w lubelskim oddziale Instytutu Pamięci Narodowej (ul. Wodopojna 2) odbędą się obchody upamiętniające 20. rocznicę śmierci Zbigniewa Herberta.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.