Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

1 lutego 2014 r.
8:00
Edytuj ten wpis

Policjant zatrzymywał podejrzanych o rozwieszanie antysemickich plakatów. Kto mu grozi?

2 24 A A

Mundurowi szukają autora napisu, który pojawił się ścianie jednego z bloków w Lublinie. Hasło z pogróżkami skierowane było do policjanta, który brał udział w zatrzymaniu grupy podejrzanej o rozwieszanie antysemickich plakatów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Na murze bloku na LSM, obok imienia i nazwiska policjanta ktoś umieścił hasło "Ty k...o j...a skończysz jak Papała”. Napis pojawił się w nocy z wtorku na środę. Policjant służy w wydziale kryminalnym lubelskiej komendy wojewódzkiej. Brał udział w niedawnym zatrzymaniu grupy podejrzewanej o propagowanie faszyzmu i nawoływanie do nienawiści na tle narodowościowym.

– Nie wykluczamy, że te dwie sprawy się łączą – przyznaje Janusz Wójtowicz, rzecznik KWP w Lublinie. – Prowadzimy już postępowanie. Szukamy sprawcy.
Nie będzie to łatwe, bo miejsca, w którym pojawił się napis nie obejmuje żadna kamera monitoringu. Na obecnym etapie policjanci traktują sprawę jako chuligański wybryk.

Zatrzymanie grupy podejrzanej o antysemickie akcje to efekt pracy specjalnego zespołu policjantów. Jak ustaliliśmy nieoficjalnie, już od 2012 obserwowali oni głównych podejrzanych. Sprawdzali też, co robią w sieci, np. na portalach społecznościowych.

Trzech członków grupy wpadło w ubiegłym tygodniu. Zatrzymano ich na gorącym uczynku, kiedy rozwieszali antysemickie plakaty na przystanku przy ul. Doświadczalnej w Lublinie. Na afiszach widniały hasła: "Syjoniści won z Lublina” i "Nasze ulice! Nasze kamienice!”. Zatrzymani to Bartłomiej K., Łukasz P. i Krzysztof. K. – syn emerytowanego profesora UMCS. Wszyscy to bezrobotni z Lublina – mają od 34 do 35.
Po nich wpadł jeszcze m.in. 50-letni Krzysztof K. – pracownik Państwowego Muzeum na Majdanku, a jednocześnie – jak wynika z jego aktywności w sieci – sympatyk Obozu Narodowo Radykalnego. Już dwa lata temu nazwisko Krzysztofa K. pojawiło się w kontekście antysemickich ataków. Grupa hakerska Anonymous włamała się wtedy na nacjonalistyczne strony internetowe. Zdobyła tam listę nazwisk, na której pojawił się właśnie pracownik muzeum. On sam zaprzeczał, by miał cokolwiek wspólnego z rasistowską działalnością. W muzeum odpowiadał m.in. za przygotowanie materiałów graficznych do wystaw i wydawnictw, upamiętniających Holocaust. W wolnych chwilach, na służbowym sprzęcie, miał produkować antysemickie plakaty. Biegli ustalili, że wydrukował, co najmniej dwa afisze.

Policjanci wiążą zatrzymaną grupę ze wszystkimi akcjami o rasistowskim charakterze, do których doszło w Lublinie od 2010 roku. Chodzi głównie o rozwieszanie plakatów nawołujących do nienawiści. Z nieoficjalnych informacji wynika, że śledczym nie udało się jeszcze powiązać konkretnych osób z atakami na mieszkanie Tomasza Pietrasiewicza, dyrektor Ośrodka Brama Grodzka–Teatr NN. Ktoś wrzucił mu przez okno dwie cegły, a na parapecie zostawił atrapę bomby.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku
Czytaj więcej o:

Komentarze 24

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
hist / 3 lutego 2014 r. o 07:26
0

Słaek, przestań bredzić - to nie gospodarka decyduje o czyjejś lewicowości lub prawicowości, a ogół poglądów, szczególnie te najbardziej wpływające na życie inny. W przypadku nazistów są to skrajnie PRAWICOWE poglądy, np. antysemityzm :) Wiem, że pewnie cię boli, że Hitler był PRAWICOWCEM, bo sam nim jesteś, ale przestań zakłamywać historię, bo faktów tym nie zmienisz :)



Prawica to nie etatyzm tylko wolnosc gospodarcza i osobista. Hitler nie był prawicowcem tylko rasistą i zmodyfikowanym na rasistowska modłę socjalistą. Żadna prawica nie opiera gospodarki na totalitarnej władzy państwa i inwestycjach publicznych. Nawet stosunek do kościoła naziści mieli lewicowy czyli wrogi, paru zastraszonych i oglupionych biskupów tego nie zmienia. Naziści gardzili Kościołem Katolickim.


Prawica to nie etatyzm tylko wolnosc gospodarcza i osobista. Hitler nie był prawicowcem tylko rasistą i zmodyfikowanym na rasistowska modłę socjalistą. Żadna prawica nie opiera gospodarki na totalitarnej władzy państwa i inwestycjach publicznych. Nawet stosunek do kościoła naziści mieli lewicowy czyli wrogi, paru zastraszonych i oglupionych biskupów tego nie zmienia. Naziści gardzili Kościołem Katolickim. rozwiń
Avatar
Przemek Leniak / 1 lutego 2014 r. o 22:44
0
coż wy wypisujecie? policja nie moze scigać ani lewicy ani prawicy bo tego zabrania konstytucja - zabroniona jest dyskryminacja ze względu na poglądy polityczne
gdyby np Krzysztof K. pracownik Muzeum Majdanek chciał pozwać Dziennik albo gdyby chciał to zrobić ONR - to wygrają
bo to co sie dzieje jest zwyczajnie niezgodne z prawem
nie wolno w Polsce propagowac ustroju totalitarnego - ale tego na pewno nie robiły zadne plakaty za to robi to kilka organizacji lewackich ktorych nikt nie sciga bo wiadomo tworzą je dzieci establiszmentu ...
z TNN-em jest olbrzymi problem bo to nie tylko olbrzymia defraudacja finansowa i nepotyzm ale i żerowanie na ofiarach holokaustu
w sposób obrzydliwy czasem....
i o tym oczywiscie trzeba mówić i pokazywać efekty dzialań ludzi z plakatów - np ten stary kirkut z walającymi się ludzkimi koscmi
gdzie Pietrasiewicz chciał otwierać knajpę...
mafia rodzinno- biznesowa bron się przed celną krytyką plakatową za pomocą więzienia ale to nic nie da
tak jak Żuk przegrał proces o organizację manifestacji przeciwko finansowaniu Homo Fabra
tak prokuratura i Pietrsiewicz przegra sprawę o plakaty
ludzie widzą absurdalność oskarżeń, niesprawiedliwość sytuacji
a sondaże idą w dół
Żuk się nie uratuje a z nim. i Pietrasiewicz - nawet w Izraelu nie Haretz nie wspomina juz Pietrasiewicza pisząc wyłącznie o Majuku
i to mimo tego ze afera z usmierceniem 80 Żydów i tam jest znana...
coż wy wypisujecie? policja nie moze scigać ani lewicy ani prawicy bo tego zabrania konstytucja - zabroniona jest dyskryminacja ze względu na poglądy polityczne
gdyby np Krzysztof K. pracownik Muzeum Majdanek chciał pozwać Dziennik albo gdyby chciał to zrobić ONR - to wygrają
bo to co sie dzieje jest zwyczajnie niezgodne z prawem
nie wolno w Polsce propagowac ustroju totalitarnego - ale tego na pewno nie robiły zadne plakaty za to robi to kilka organizacji lewackich ktorych nikt nie sciga bo wiadomo tworzą je dzieci establiszmen... rozwiń
Avatar
asdfg / 1 lutego 2014 r. o 22:37
0

W przypadku nazistów są to skrajnie PRAWICOWE poglądy,

------------

dlatego partia nazistowska miala w nazwie slowo "socjalistyczna"?

np. antysemityzm

----

przypominam ze dosc zawzietym antysemita byl Marks, mimo ze sam byl Zydem, a Stalin organizowal czystki antyżydowskie, wiec kolego chyba nie tedy droga. Choc masz racje: nie tylko o gospodarke chodzi. Jak chcesz to powiem ci o co w tym sporze chodzi,.

Avatar
wiedzący z Lublina / 1 lutego 2014 r. o 22:19
0

Siedzą w więzieniu, rodzina nie ma do nich dostępu, jak mogli kogokolwiek zawiadomić, kto ich zatrzymał? Ludzie! Myślcie trochę! Niedługo jak pies nasra pod drzwiami komisariatu lub sądu to też będą winni "antysemici"?

Avatar
marco / 1 lutego 2014 r. o 19:29
0

To raczej zwykły chuligański wybryk, wątpię w to, aby ludzie o takich poglądach szli na otwartą wojnę z Policją. Zwróćcie uwagę na głoszone przez nich idee. Żaden prawdziwy narodowiec nie powinien negować konstytucyjnych organów państwa, co najwyżej poszczególnych jego przedstawicieli, bo to zaprzecza podstawom ich działania. A poza tym to nie są jakieś półgłówki, które nie zdają sobie sprawy z tego, że jak się zrobi krzywdę policjantowi to jego koledzy i wszystkich wyłapią i im dokopią.

Te organy JASIU jak piszesz to mają tyle wspólnego z demokracją czy konstytucją co na Ukrainie ,Białorusi czy w innych republikach bananowych. Tusk musi odejść z całym tym czerwonym,komunistycznym łajnem, może dopiero wtedy się coś w tym dzikim kraju zmieni.

Te organy JASIU jak piszesz to mają tyle wspólnego z demokracją czy konstytucją co na Ukrainie ,Białorusi czy w innych republikach bananowych. Tusk musi odejść z całym tym czerwonym,komunistycznym łajnem, może dopiero wtedy się coś w tym dzikim kraju zmieni.

rozwiń
Avatar
qwertyu / 1 lutego 2014 r. o 19:05
0

To raczej zwykły chuligański wybryk, wątpię w to, aby ludzie o takich poglądach szli na otwartą wojnę z Policją. Zwróćcie uwagę na głoszone przez nich idee. Żaden prawdziwy narodowiec nie powinien negować konstytucyjnych organów państwa, co najwyżej poszczególnych jego przedstawicieli, bo to zaprzecza podstawom ich działania. A poza tym to nie są jakieś półgłówki, które nie zdają sobie sprawy z tego, że jak się zrobi krzywdę policjantowi to jego koledzy i wszystkich wyłapią i im dokopią.

Avatar
ja / 1 lutego 2014 r. o 16:10
0

Słaek, przestań bredzić - to nie gospodarka decyduje o czyjejś lewicowości lub prawicowości, a ogół poglądów, szczególnie te najbardziej wpływające na życie inny. W przypadku nazistów są to skrajnie PRAWICOWE poglądy, np. antysemityzm :) Wiem, że pewnie cię boli, że Hitler był PRAWICOWCEM, bo sam nim jesteś, ale przestań zakłamywać historię, bo faktów tym nie zmienisz :)

Avatar
Gość / 1 lutego 2014 r. o 15:37
0

Powiem ci że na tych wydrukach z którymi ich zatrzymali nie zauważyłem by komukolwiek grozili ... tymbardziej śmiercią ;P

Chodzi o napis na murze a tym bardziej pisze się oddzielnie.

Avatar
hahacz / 1 lutego 2014 r. o 14:51
0

Powiem ci że na tych wydrukach z którymi ich zatrzymali nie zauważyłem by komukolwiek grozili ... tymbardziej śmiercią ;P

Avatar
Gość / 1 lutego 2014 r. o 14:43
0

Więźniowie polityczni? Myślałem że te czasy skończyły się w 89 roku. Jednak nie!

Ciekawi mnie na czyje zlecenie zostali aresztowani za wydruki na kartkach A4. Jeżeli nasza policja i prokuratura słucha ludzi robiących plakaty wyśmiewające ofiary zbrodni katyńskiej to niewiem czy w naszym kraju jest przestrzeganie jakiekolwiek prawo.

Grożenie komuś śmiercią jest w Polsce przestępstwem.

Grożenie komuś śmiercią jest w Polsce przestępstwem.

rozwiń
Avatar
hist / 3 lutego 2014 r. o 07:26
0

Słaek, przestań bredzić - to nie gospodarka decyduje o czyjejś lewicowości lub prawicowości, a ogół poglądów, szczególnie te najbardziej wpływające na życie inny. W przypadku nazistów są to skrajnie PRAWICOWE poglądy, np. antysemityzm :) Wiem, że pewnie cię boli, że Hitler był PRAWICOWCEM, bo sam nim jesteś, ale przestań zakłamywać historię, bo faktów tym nie zmienisz :)



Prawica to nie etatyzm tylko wolnosc gospodarcza i osobista. Hitler nie był prawicowcem tylko rasistą i zmodyfikowanym na rasistowska modłę socjalistą. Żadna prawica nie opiera gospodarki na totalitarnej władzy państwa i inwestycjach publicznych. Nawet stosunek do kościoła naziści mieli lewicowy czyli wrogi, paru zastraszonych i oglupionych biskupów tego nie zmienia. Naziści gardzili Kościołem Katolickim.


Prawica to nie etatyzm tylko wolnosc gospodarcza i osobista. Hitler nie był prawicowcem tylko rasistą i zmodyfikowanym na rasistowska modłę socjalistą. Żadna prawica nie opiera gospodarki na totalitarnej władzy państwa i inwestycjach publicznych. Nawet stosunek do kościoła naziści mieli lewicowy czyli wrogi, paru zastraszonych i oglupionych biskupów tego nie zmienia. Naziści gardzili Kościołem Katolickim. rozwiń
Avatar
Przemek Leniak / 1 lutego 2014 r. o 22:44
0
coż wy wypisujecie? policja nie moze scigać ani lewicy ani prawicy bo tego zabrania konstytucja - zabroniona jest dyskryminacja ze względu na poglądy polityczne
gdyby np Krzysztof K. pracownik Muzeum Majdanek chciał pozwać Dziennik albo gdyby chciał to zrobić ONR - to wygrają
bo to co sie dzieje jest zwyczajnie niezgodne z prawem
nie wolno w Polsce propagowac ustroju totalitarnego - ale tego na pewno nie robiły zadne plakaty za to robi to kilka organizacji lewackich ktorych nikt nie sciga bo wiadomo tworzą je dzieci establiszmentu ...
z TNN-em jest olbrzymi problem bo to nie tylko olbrzymia defraudacja finansowa i nepotyzm ale i żerowanie na ofiarach holokaustu
w sposób obrzydliwy czasem....
i o tym oczywiscie trzeba mówić i pokazywać efekty dzialań ludzi z plakatów - np ten stary kirkut z walającymi się ludzkimi koscmi
gdzie Pietrasiewicz chciał otwierać knajpę...
mafia rodzinno- biznesowa bron się przed celną krytyką plakatową za pomocą więzienia ale to nic nie da
tak jak Żuk przegrał proces o organizację manifestacji przeciwko finansowaniu Homo Fabra
tak prokuratura i Pietrsiewicz przegra sprawę o plakaty
ludzie widzą absurdalność oskarżeń, niesprawiedliwość sytuacji
a sondaże idą w dół
Żuk się nie uratuje a z nim. i Pietrasiewicz - nawet w Izraelu nie Haretz nie wspomina juz Pietrasiewicza pisząc wyłącznie o Majuku
i to mimo tego ze afera z usmierceniem 80 Żydów i tam jest znana...
coż wy wypisujecie? policja nie moze scigać ani lewicy ani prawicy bo tego zabrania konstytucja - zabroniona jest dyskryminacja ze względu na poglądy polityczne
gdyby np Krzysztof K. pracownik Muzeum Majdanek chciał pozwać Dziennik albo gdyby chciał to zrobić ONR - to wygrają
bo to co sie dzieje jest zwyczajnie niezgodne z prawem
nie wolno w Polsce propagowac ustroju totalitarnego - ale tego na pewno nie robiły zadne plakaty za to robi to kilka organizacji lewackich ktorych nikt nie sciga bo wiadomo tworzą je dzieci establiszmen... rozwiń
Avatar
asdfg / 1 lutego 2014 r. o 22:37
0

W przypadku nazistów są to skrajnie PRAWICOWE poglądy,

------------

dlatego partia nazistowska miala w nazwie slowo "socjalistyczna"?

np. antysemityzm

----

przypominam ze dosc zawzietym antysemita byl Marks, mimo ze sam byl Zydem, a Stalin organizowal czystki antyżydowskie, wiec kolego chyba nie tedy droga. Choc masz racje: nie tylko o gospodarke chodzi. Jak chcesz to powiem ci o co w tym sporze chodzi,.

Avatar
wiedzący z Lublina / 1 lutego 2014 r. o 22:19
0

Siedzą w więzieniu, rodzina nie ma do nich dostępu, jak mogli kogokolwiek zawiadomić, kto ich zatrzymał? Ludzie! Myślcie trochę! Niedługo jak pies nasra pod drzwiami komisariatu lub sądu to też będą winni "antysemici"?

Avatar
marco / 1 lutego 2014 r. o 19:29
0

To raczej zwykły chuligański wybryk, wątpię w to, aby ludzie o takich poglądach szli na otwartą wojnę z Policją. Zwróćcie uwagę na głoszone przez nich idee. Żaden prawdziwy narodowiec nie powinien negować konstytucyjnych organów państwa, co najwyżej poszczególnych jego przedstawicieli, bo to zaprzecza podstawom ich działania. A poza tym to nie są jakieś półgłówki, które nie zdają sobie sprawy z tego, że jak się zrobi krzywdę policjantowi to jego koledzy i wszystkich wyłapią i im dokopią.

Te organy JASIU jak piszesz to mają tyle wspólnego z demokracją czy konstytucją co na Ukrainie ,Białorusi czy w innych republikach bananowych. Tusk musi odejść z całym tym czerwonym,komunistycznym łajnem, może dopiero wtedy się coś w tym dzikim kraju zmieni.

Te organy JASIU jak piszesz to mają tyle wspólnego z demokracją czy konstytucją co na Ukrainie ,Białorusi czy w innych republikach bananowych. Tusk musi odejść z całym tym czerwonym,komunistycznym łajnem, może dopiero wtedy się coś w tym dzikim kraju zmieni.

rozwiń
Avatar
qwertyu / 1 lutego 2014 r. o 19:05
0

To raczej zwykły chuligański wybryk, wątpię w to, aby ludzie o takich poglądach szli na otwartą wojnę z Policją. Zwróćcie uwagę na głoszone przez nich idee. Żaden prawdziwy narodowiec nie powinien negować konstytucyjnych organów państwa, co najwyżej poszczególnych jego przedstawicieli, bo to zaprzecza podstawom ich działania. A poza tym to nie są jakieś półgłówki, które nie zdają sobie sprawy z tego, że jak się zrobi krzywdę policjantowi to jego koledzy i wszystkich wyłapią i im dokopią.

Avatar
ja / 1 lutego 2014 r. o 16:10
0

Słaek, przestań bredzić - to nie gospodarka decyduje o czyjejś lewicowości lub prawicowości, a ogół poglądów, szczególnie te najbardziej wpływające na życie inny. W przypadku nazistów są to skrajnie PRAWICOWE poglądy, np. antysemityzm :) Wiem, że pewnie cię boli, że Hitler był PRAWICOWCEM, bo sam nim jesteś, ale przestań zakłamywać historię, bo faktów tym nie zmienisz :)

Avatar
Gość / 1 lutego 2014 r. o 15:37
0

Powiem ci że na tych wydrukach z którymi ich zatrzymali nie zauważyłem by komukolwiek grozili ... tymbardziej śmiercią ;P

Chodzi o napis na murze a tym bardziej pisze się oddzielnie.

Avatar
hahacz / 1 lutego 2014 r. o 14:51
0

Powiem ci że na tych wydrukach z którymi ich zatrzymali nie zauważyłem by komukolwiek grozili ... tymbardziej śmiercią ;P

Avatar
Gość / 1 lutego 2014 r. o 14:43
0

Więźniowie polityczni? Myślałem że te czasy skończyły się w 89 roku. Jednak nie!

Ciekawi mnie na czyje zlecenie zostali aresztowani za wydruki na kartkach A4. Jeżeli nasza policja i prokuratura słucha ludzi robiących plakaty wyśmiewające ofiary zbrodni katyńskiej to niewiem czy w naszym kraju jest przestrzeganie jakiekolwiek prawo.

Grożenie komuś śmiercią jest w Polsce przestępstwem.

Grożenie komuś śmiercią jest w Polsce przestępstwem.

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 24

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Tragiczny wypadek. Samochód uderzył w drzewo i stanął w ogniu. 19-latka nie żyje

Tragiczny wypadek. Samochód uderzył w drzewo i stanął w ogniu. 19-latka nie żyje

W nocy z poniedziałku na wtorek na drodze z Sielc do Końskowoli (pow. puławski) doszło do śmiertelnego wypadku. 19-latka kierująca renault megane z niewiadomych przyczyn zjechała z jezdni i uderzyła w drzewo. Auto stanęło w ogniu. Młoda kobieta zginęła na miejscu.

Do szpitala dotarło 1800 rozmrożonych szczepionek. Musieli szybko znaleźć chętnych na szczepienie
Wideo
film

Do szpitala dotarło 1800 rozmrożonych szczepionek. Musieli szybko znaleźć chętnych na szczepienie

Do krakowskiego szpitala im. Żeromskiego dotarło ponad 1800 rozmrożonych szczepionek przeciwko COVID-19. Na ich wykorzystanie było zaledwie kilka dni. Trzeba było błyskawicznie zorganizować chętnych na szczepienie.

"Sztuka dla Niny". Aukcja charytatywna

"Sztuka dla Niny". Aukcja charytatywna

Nałęczowski Ośrodek Kultury oraz Galeria 1 im. B. Słomki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego zapraszają do uczestnictwa w charytatywnej aukcji dzieł sztuki na rzecz chorej na SMA Niny Słupskiej.

Fryzjer, kosmetyczka, tatuażystka. Kazali im zamknąć zakłady, a pomocy brak

Fryzjer, kosmetyczka, tatuażystka. Kazali im zamknąć zakłady, a pomocy brak

Fryzjerzy, kosmetyczki, tatuażyści z niepokojem wsłuchują się w rządowe komunikaty. Czekają nie tylko na możliwość działania, ale także na pomoc, która wciąż nie nadchodzi.

Badania. Pogoda ma wpływ na zakażenia koronawirusem

Badania. Pogoda ma wpływ na zakażenia koronawirusem

Przy wysokiej temperaturze, silnym nasłonecznieniu i umiarkowanej wilgotności powietrza ryzyko zakażeń koronawirusem jest zdecydowanie mniejsze niż w przypadku niskich temperatur, małej ilości słońca oraz bardzo wysokiej, ale też bardzo niskiej wilgotności powietrza - wynika z badań i analiz IMGW i CMKP.

Wakacje w Lublinie nie muszą być nudne

Wakacje w Lublinie nie muszą być nudne

28 propozycji zgłoszono do miejskiego konkursu ofert na zajęcia w ramach tegorocznej akcji „Lato w mieście”.

Druk 3D pomaga zaplanować operacje. Powstał trójwymiarowy model żyły ze zmianami nowotworowymi

Druk 3D pomaga zaplanować operacje. Powstał trójwymiarowy model żyły ze zmianami nowotworowymi

Polscy naukowcy wydrukowali trójwymiarowy model żyły pacjenta ze zmianami nowotworowymi. Dzięki temu lekarzom udało się precyzyjnie i bezpiecznie zaplanować zabieg usunięcia guza.

Lublin. Radna skarży się na ciężarówki

Lublin. Radna skarży się na ciężarówki

O zabezpieczenie przed zniszczeniem jezdni ul. Sowińskiego i Kazimierza Wielkiego apeluje do Ratusza miejska radna Monika Kwiatkowska (klub prezydenta Żuka).

Liga Mistrzów. Rewanżowe mecze ćwierćfinałowe - gdzie oglądać? Transmisja w TV, stream online

Liga Mistrzów. Rewanżowe mecze ćwierćfinałowe - gdzie oglądać? Transmisja w TV, stream online

We wtorek i środę poznamy półfinalistów piłkarskiej Ligi Mistrzów. Niezwykle ciężkie zadanie w meczach rewanżowych czeka Liverpool i Bayern Monachium. Bawarczycy zmagają się z istną plaga kontuzji, a wśród niezdolnych do gry jest między innymi Robert Lewandowski

Komisja badała doniesienia o mobbingu u marszałka. Co ustaliła?

Komisja badała doniesienia o mobbingu u marszałka. Co ustaliła?

Powołana przez marszałka województwa komisja nie dopatrzyła się mobbingu w jednym z departamentów w urzędzie. Jeden z pracowników pyta, czy to nie jest przyzwolenie na dalsze podobne działania.

Przedsiębiorca z Lublina dziś robi przyszłość. Zamiast karty implant pod skórą

Przedsiębiorca z Lublina dziś robi przyszłość. Zamiast karty implant pod skórą

Przedsiębiorca z Lublina stworzył pierwszy na świecie implant płatniczy wszczepiany pod skórę człowieka. To nie fantastyka. Można go już kupić i płacić nim nawet w osiedlowym sklepiku.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 13 kwietnia 2021 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 13 kwietnia 2021 roku

Respiratory od lubelskiego browaru

Respiratory od lubelskiego browaru

Dwa respiratory przekazała szpitalom z regionu Perła Browary Lubelskie. Urządzenia trafiły do lecznic w Lublinie i Hrubieszowie.

Strajk Kobiet, aborcja i Trybunał Konstytucyjny. Film Dziennika Wschodniego: "Matka (nie)Polka"
film

Strajk Kobiet, aborcja i Trybunał Konstytucyjny. Film Dziennika Wschodniego: "Matka (nie)Polka"

Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 22 października 2020 r. w sprawie aborcji podzielił polskie społeczeństwo. Część osób wyraziła swoje niezadowolenie, wychodząc na ulice wielu polskich miast i biorąc udział w wielotysięcznych manifestacjach. Z kolei inni cieszyli się, że Trybunał podjął ten temat i ograniczył możliwości dokonywania zabiegów przerywania ciąży. Porozmawialiśmy z osobami, których ta sprawa bezpośrednio dotyczy. Zapraszamy do obejrzenia filmu Dziennika Wschodniego

We wtorek Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej [program obchodów w Lublinie]

We wtorek Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej [program obchodów w Lublinie]

13 kwietnie obchodzimy Dzień Pamięci Ofiar Zbrodni Katyńskiej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.