Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

23 lipca 2012 r.
18:25
Edytuj ten wpis

Próba sił w lubelskiej Platformie

Autor: Zdjęcie autora Rafał Panas
0 50 A A
 (Bartłomiej Żurawski/ Archiwum)
(Bartłomiej Żurawski/ Archiwum)

Czy prezydent Lublina Krzysztof Żuk (PO) pomógł przychylnym sobie radnym w przejęciu władzy w klubie radnych Platformy?

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W lubelskiej PO trwa spór, jak ma wyglądać współpraca z prezydentem Lublina. Część działaczy irytuje nieliczenie się Żuka ze zdaniem partii. Krytycznie jego pracę oceniał m.in. przewodniczący klubu miejskich radnych PO Stanisław Podgórski. Część zwolenników ścisłej współpracy z Żukiem postanowiła go odwołać. Oficjalny powód: Podgórski chciał, żeby targowisko przy ul. Ruskiej w Lublinie działało przez kolejnych 10 lat.

Posiedzenie klubu w swojej sprawie Podgórski zwołał na 21 lipca. Wtedy mógł przyjść szef PO w Lublinie Jacek Sobczak (niechętny Żukowi) i poseł Stanisław Żmijan, szef Platformy w regionie. Podgórski liczył na ich wsparcie. Jednak zwolennicy Żuka ubiegli go i zwołali posiedzenie wcześniej. Sobczak był na urlopie, a Żmijan na spotkaniu z premierem Tuskiem. Podgórskiego odwołało ośmiu radnych, sześciu nie przyszło. Nowym przewodniczącym został Wojciech Krakowski.

W decyzji pomogła radnym opinia radcy prawnego Urzędu Miasta. Dotarliśmy do niej. Radca Monika Drozd tłumaczy na trzech stronach, że posiedzenie klubu zostało zwołane prawidłowo, a klub może "podejmować prawnie skuteczne i wiążące decyzje”, bo zgodnie z jego regulaminem może być zwołany niezwłocznie na wniosek co najmniej 1/4 członków.

– Problem w tym, że prezydent stanął po jednej ze stron sporu i zaangażował do tego aparat urzędniczy – mówi nam jeden z działaczy partii.

– Czy zlecanie opinii prawnikowi ma sens, skoro regulamin nie wynika z przepisów prawa? Moim zdaniem nie – wtóruje Stanisław Podgórski.

Urząd Miasta mieli poprosić o pomoc radni zamierzający odwołać przewodniczącego. – Każdy radny, ich grupa lub klub może przyjść do biura radców prawnych i poprosić o opinię w sprawie związanej z funkcjonowaniem samorządu, w tym Rady Miasta – mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik prezydenta Lublina. Tłumaczy, że dyrektor biura radców był na urlopie. Prawnicy są w pionie podlegającym prezydentowi, więc to Żuk przekazał sprawę radcom. – Pani mecenas dokonała opinii prawnej – stwierdza rzecznik.

Zarząd regionu lubelskiej PO chce teraz wyrzucenia Krakowskiego z partii. Powód: "działanie na szkodę partii”. Według Żmijana miał też zwołać klub niezgodnie z regulaminem.

– Nie czuję się winny, działałem zgodnie z regulaminem. Radcy służą do załatwiania spraw radnych. Ja zwróciłem się do nich w sprawie opinii, pewnie też rozmawiałem z prezydentem – stwierdza Krakowski.

Komentarze 50

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
paula / 25 lipca 2012 o 11:01
0
Opinia radcy prawnego, skąd ja znam to nazwisko ???? Kolesie z PO wreszcie pokazali o co im wreszcie chodzi a Jacek to zwyczajny dupek. Pozdrawiam.
Avatar
aleocochodzi? / 24 lipca 2012 o 22:19
0
dodam od siebie coś do tak merytorycznej dyskusji
od początku kadencji Prezydenta Żuka lublinianie widzą zmiany i nie trzeba ich wymieniać ...coś drgneło ...jest jakiś plan i działanie ...
nastomiast mi się nie podoba partyjniactwo w wydaniu podgórskiego i tułąjewa, jeden podżegany jaśnie panem żmijanem a drugi panem michałkiewiczem , i trzeba być ślepym żeby uważać że jest to działanie na chwałę Lublina a nie na polityczną kasę tych panów
dodam od siebie coś do tak merytorycznej dyskusji
od początku kadencji Prezydenta Żuka lublinianie widzą zmiany i nie trzeba ich wymieniać ...coś drgneło ...jest jakiś plan i działanie ...
nastomiast mi się nie podoba partyjniactwo w wydaniu podgórskiego i tułąjewa, jeden podżegany jaśnie panem żmijanem a drugi panem michałkiewiczem , i trzeba być ślepym żeby uważać że jest to działanie na chwałę Lublina a nie na polityczną kasę tych panów rozwiń
Avatar
nick / 24 lipca 2012 o 20:27
0
ja wcale nie chce zrobic z ciebie lemingu kretyna. Bo i po co, twoje wpisy same świadczą o tym kim jesteś. A czytasz chyba nie merytoryczne zestawienia tylko to co płodzi Żuk na użytek naiwnych. po prostu towarzystwo wzajemnej adoracji
Avatar
leming / 24 lipca 2012 o 18:18
0
[quote name='nick' timestamp='1343141415' post='655793']
a jemu zalezy tylko na swojej autokreacji za kase mieszkańców
[/quote]
Mistrzem autokreacji to jest Jacek "Banan" Sobczak, promuje sie na budowie lotniska za pieniadze miasta.
Avatar
leming / 24 lipca 2012 o 18:14
0
[quote name='nick' timestamp='1343141415' post='655793']
do leminga. Wina czy nie wina a zaplacicbędzie musieló miasto czyli Żuk zadłużył mieszkańcow na dziesięciolecia. Jak Żuk byłby mądrym prezydentem to by znalazł sposób aby tak miasta nie zadłużać. a jemu zalezy tylko na swojej autokreacji za kase mieszkańców
[/quote] Albo jestes nieukiem albo ignorantem albo chcesz zrobic ze mnie kretyna. Piszesz o czyms o czym nie masz wogole pojecia. Prosze wysil sie troche z argumentami. bo mam wrazenie ze pisze z dzieckiem z podstawowki. Zwracalem Ci juz uwage co do merytorycznosci postu i pseudoargumentach. Sprawdz sobie laskawie jak wygladalo zadluzenie w latach poprzednich, porownaj z srodkami uzyskanymi z Uni, dla ulatwienia podpowiem Ci ze zadluzenie wzroslo 2X a srodki pozyskane z UE 5X. Nastepnie poczytaj co to jest wskaznik obslugi zadluzenia.
[quote name='nick' timestamp='1343141415' post='655793']
do leminga. Wina czy nie wina a zaplacicbędzie musieló miasto czyli Żuk zadłużył mieszkańcow na dziesięciolecia. Jak Żuk byłby mądrym prezydentem to by znalazł sposób aby tak miasta nie zadłużać. a jemu zalezy tylko na swojej autokreacji za kase mieszkańców
[/quote] Albo jestes nieukiem albo ignorantem albo chcesz zrobic ze mnie kretyna. Piszesz o czyms o czym nie masz wogole pojecia. Prosze wysil sie troche z argumentami. bo mam wrazenie ze pisze ... rozwiń
Avatar
nick / 24 lipca 2012 o 16:50
0
do leminga. Wina czy nie wina a zaplacicbędzie musieló miasto czyli Żuk zadłużył mieszkańcow na dziesięciolecia. Jak Żuk byłby mądrym prezydentem to by znalazł sposób aby tak miasta nie zadłużać. a jemu zalezy tylko na swojej autokreacji za kase mieszkańców
Avatar
leming / 24 lipca 2012 o 16:29
0
[quote name='nick' timestamp='1343136840' post='655764']
Do prezydeckiego leminga. dzięki że sie przyznałeś kim jesteś.
[/quote] W odroznienu od Ciebie potrafire przyznac sie kogo popieram oraz potrafie to merytorycznie uzasadnic.[quote name='nick' timestamp='1343136840' post='655764']
ja mówie to co mysle i to co widzą inni w urzędzie i społkach.
[/quote] Aha czyli kolega zdradzil sie, tylko nie wiem z ktora zagrozona odcieciem od koryta jest zwiazany. Podgorski czy Tulajew?
[quote name='nick' timestamp='1343136840' post='655764']
tak samo jak juz nie da sie ukryc gigantycznego zadłużenia miasta i żadnych nowych inwestycji mogących generowac przychody na splatę tych długów
[/quote]Prosze tylko nie wyjezdzaj mi tu z pseudoargumentami Twojego idola Tulajewa ktory zadna uczciwa praca sie nie skalal. Zadluzenie Lublina wzroslo z powodu olbrzymich inwestycji w infrastrukture. W latach 2010-12 miasto zainwestowalo w Lotnisko-wina Zuka. Tak? Dojazdy do obwodnicy, Melgiewska-wina Zuka. Inwestycja w zintegrowany transport miejski nastepne kilkadziesiad milionow-wina Zuka.
[quote name='nick' timestamp='1343136840' post='655764']
Do prezydeckiego leminga. dzięki że sie przyznałeś kim jesteś.
[/quote] W odroznienu od Ciebie potrafire przyznac sie kogo popieram oraz potrafie to merytorycznie uzasadnic.[quote name='nick' timestamp='1343136840' post='655764']
ja mówie to co mysle i to co widzą inni w urzędzie i społkach.
[/quote] Aha czyli kolega zdradzil sie, tylko nie wiem z ktora zagrozona odcieciem od koryta jest zwiazany. ... rozwiń
Avatar
anka / 24 lipca 2012 o 16:03
0
[quote name='jas' timestamp='1343137301' post='655768']
W gwoli ścisłości: głównym udziałowcem w lotnisku jest miasto nie województwo, s17 to zasługa spotakania Karpińskiego i Żuka z minister Bieńkowską i za jej wstawiennictwem ta droga znalazła się w planie rządowym.[/quote] - to już jak ma być tak ściśle, to może należy wspomnieć, że ludzie - mieszkańcy także mają zasługi w tej S17. Zatem chyba te "chody" pana Żuka niezbyt wiele znaczą. Poza tym to i tak jest żałosne, że potrzebne są jakieś zabiegi, strajki, blokady, aby powstała droga, która powinna już istnieć od lat.
I co z tego wynika, że głównym udziałowcem jest miasto? Te udziały to były nabywane jeszcze zanim p. Żuk został prezydentem. A swoją drogą to ktoś powinien odpowiedzieć za to, że najpierw wydano kilkanaście milionów na wykup działek w Niedźwiadzie, a potem kolejne na tych pod Świdnikiem oraz za to, że przez ponad 10 lat otrzymywali wynagrodzenie wszelkiej maści prezesi, a potem dyrektorzy za pracę w spółce (PLL), która nic nie budowała tylko istniała na papierze. Do dzisiaj trudno zrozumieć, po co w tej spólce 3 prezesów i niezliczona ilość dyrektorów.
[quote name='jas' timestamp='1343137301' post='655768']
W gwoli ścisłości: głównym udziałowcem w lotnisku jest miasto nie województwo, s17 to zasługa spotakania Karpińskiego i Żuka z minister Bieńkowską i za jej wstawiennictwem ta droga znalazła się w planie rządowym.[/quote] - to już jak ma być tak ściśle, to może należy wspomnieć, że ludzie - mieszkańcy także mają zasługi w tej S17. Zatem chyba te "chody" pana Żuka niezbyt wiele znaczą. Poza tym to i tak jest żałosne, że potrzebne są jakieś zabiegi, ... rozwiń
Avatar
Baba leśna / 24 lipca 2012 o 15:58
0
Ja nic nie rozumiem Klub Radnych PO jest własnością Prezydenta startował z List PO czy Prezydenta ??? !!! a prawnicy PO to prawnicy prezydenta czy urzędu ????? Pani Katarzyna Mieczkowska- Czerniak nie jest z PO a wypowiada się za zgodność z prawem działań radnych PO ???? Chyba trzeba sie zwrócić z pytaniem prawnym do SN lub TK oj trzeba. A może każdy radny i jego mandat jest niezależny i to jest oczywista oczywistość. Jednak skoro startowali z List PO to wypada jakoś partię zawiadomić co się robi przynajmniej grzecznościowo bo to nie jest tak że się startuje a potem cztery lata człowiek jest wolny jak konik polny i wraca po 4 latach żeby go znowu na listę wpisać !
Ja nic nie rozumiem Klub Radnych PO jest własnością Prezydenta startował z List PO czy Prezydenta ??? !!! a prawnicy PO to prawnicy prezydenta czy urzędu ????? Pani Katarzyna Mieczkowska- Czerniak nie jest z PO a wypowiada się za zgodność z prawem działań radnych PO ???? Chyba trzeba sie zwrócić z pytaniem prawnym do SN lub TK oj trzeba. A może każdy radny i jego mandat jest niezależny i to jest oczywista oczywistość. Jednak skoro startowali z List PO to wypada jakoś partię zawiadomić co się robi przynajmniej grzecznościowo bo to... rozwiń
Avatar
jas / 24 lipca 2012 o 15:41
0
[quote name='Tom' timestamp='1343124015' post='655626']
Oprócz skoku w rozwoju miejskiej kultury, którą zapoczątkował już wasilewski to trudno doszukać się jakichś większych sukcesów. Lotnisko nie jest zasługą miasta tylko województwa, s17 to inwestycja rządowa. Miasto miało przebudowac skrzyżowanie na ducha & solidarnosci, głębokiej & sowińskiego, zbudowac stadion etc a tego niestety nie widać.
[/quote]

W gwoli ścisłości: głównym udziałowcem w lotnisku jest miasto nie województwo, s17 to zasługa spotakania Karpińskiego i Żuka z minister Bieńkowską i za jej wstawiennictwem ta droga znalazła się w planie rządowym.
[quote name='Tom' timestamp='1343124015' post='655626']
Oprócz skoku w rozwoju miejskiej kultury, którą zapoczątkował już wasilewski to trudno doszukać się jakichś większych sukcesów. Lotnisko nie jest zasługą miasta tylko województwa, s17 to inwestycja rządowa. Miasto miało przebudowac skrzyżowanie na ducha & solidarnosci, głębokiej & sowińskiego, zbudowac stadion etc a tego niestety nie widać.
[/quote]

W gwoli ścisłości: głównym udziałowcem w lotnisku jest miasto nie województwo, s17... rozwiń
Avatar
paula / 25 lipca 2012 o 11:01
0
Opinia radcy prawnego, skąd ja znam to nazwisko ???? Kolesie z PO wreszcie pokazali o co im wreszcie chodzi a Jacek to zwyczajny dupek. Pozdrawiam.
Avatar
aleocochodzi? / 24 lipca 2012 o 22:19
0
dodam od siebie coś do tak merytorycznej dyskusji
od początku kadencji Prezydenta Żuka lublinianie widzą zmiany i nie trzeba ich wymieniać ...coś drgneło ...jest jakiś plan i działanie ...
nastomiast mi się nie podoba partyjniactwo w wydaniu podgórskiego i tułąjewa, jeden podżegany jaśnie panem żmijanem a drugi panem michałkiewiczem , i trzeba być ślepym żeby uważać że jest to działanie na chwałę Lublina a nie na polityczną kasę tych panów
dodam od siebie coś do tak merytorycznej dyskusji
od początku kadencji Prezydenta Żuka lublinianie widzą zmiany i nie trzeba ich wymieniać ...coś drgneło ...jest jakiś plan i działanie ...
nastomiast mi się nie podoba partyjniactwo w wydaniu podgórskiego i tułąjewa, jeden podżegany jaśnie panem żmijanem a drugi panem michałkiewiczem , i trzeba być ślepym żeby uważać że jest to działanie na chwałę Lublina a nie na polityczną kasę tych panów rozwiń
Avatar
nick / 24 lipca 2012 o 20:27
0
ja wcale nie chce zrobic z ciebie lemingu kretyna. Bo i po co, twoje wpisy same świadczą o tym kim jesteś. A czytasz chyba nie merytoryczne zestawienia tylko to co płodzi Żuk na użytek naiwnych. po prostu towarzystwo wzajemnej adoracji
Avatar
leming / 24 lipca 2012 o 18:18
0
[quote name='nick' timestamp='1343141415' post='655793']
a jemu zalezy tylko na swojej autokreacji za kase mieszkańców
[/quote]
Mistrzem autokreacji to jest Jacek "Banan" Sobczak, promuje sie na budowie lotniska za pieniadze miasta.
Avatar
leming / 24 lipca 2012 o 18:14
0
[quote name='nick' timestamp='1343141415' post='655793']
do leminga. Wina czy nie wina a zaplacicbędzie musieló miasto czyli Żuk zadłużył mieszkańcow na dziesięciolecia. Jak Żuk byłby mądrym prezydentem to by znalazł sposób aby tak miasta nie zadłużać. a jemu zalezy tylko na swojej autokreacji za kase mieszkańców
[/quote] Albo jestes nieukiem albo ignorantem albo chcesz zrobic ze mnie kretyna. Piszesz o czyms o czym nie masz wogole pojecia. Prosze wysil sie troche z argumentami. bo mam wrazenie ze pisze z dzieckiem z podstawowki. Zwracalem Ci juz uwage co do merytorycznosci postu i pseudoargumentach. Sprawdz sobie laskawie jak wygladalo zadluzenie w latach poprzednich, porownaj z srodkami uzyskanymi z Uni, dla ulatwienia podpowiem Ci ze zadluzenie wzroslo 2X a srodki pozyskane z UE 5X. Nastepnie poczytaj co to jest wskaznik obslugi zadluzenia.
[quote name='nick' timestamp='1343141415' post='655793']
do leminga. Wina czy nie wina a zaplacicbędzie musieló miasto czyli Żuk zadłużył mieszkańcow na dziesięciolecia. Jak Żuk byłby mądrym prezydentem to by znalazł sposób aby tak miasta nie zadłużać. a jemu zalezy tylko na swojej autokreacji za kase mieszkańców
[/quote] Albo jestes nieukiem albo ignorantem albo chcesz zrobic ze mnie kretyna. Piszesz o czyms o czym nie masz wogole pojecia. Prosze wysil sie troche z argumentami. bo mam wrazenie ze pisze ... rozwiń
Avatar
nick / 24 lipca 2012 o 16:50
0
do leminga. Wina czy nie wina a zaplacicbędzie musieló miasto czyli Żuk zadłużył mieszkańcow na dziesięciolecia. Jak Żuk byłby mądrym prezydentem to by znalazł sposób aby tak miasta nie zadłużać. a jemu zalezy tylko na swojej autokreacji za kase mieszkańców
Avatar
leming / 24 lipca 2012 o 16:29
0
[quote name='nick' timestamp='1343136840' post='655764']
Do prezydeckiego leminga. dzięki że sie przyznałeś kim jesteś.
[/quote] W odroznienu od Ciebie potrafire przyznac sie kogo popieram oraz potrafie to merytorycznie uzasadnic.[quote name='nick' timestamp='1343136840' post='655764']
ja mówie to co mysle i to co widzą inni w urzędzie i społkach.
[/quote] Aha czyli kolega zdradzil sie, tylko nie wiem z ktora zagrozona odcieciem od koryta jest zwiazany. Podgorski czy Tulajew?
[quote name='nick' timestamp='1343136840' post='655764']
tak samo jak juz nie da sie ukryc gigantycznego zadłużenia miasta i żadnych nowych inwestycji mogących generowac przychody na splatę tych długów
[/quote]Prosze tylko nie wyjezdzaj mi tu z pseudoargumentami Twojego idola Tulajewa ktory zadna uczciwa praca sie nie skalal. Zadluzenie Lublina wzroslo z powodu olbrzymich inwestycji w infrastrukture. W latach 2010-12 miasto zainwestowalo w Lotnisko-wina Zuka. Tak? Dojazdy do obwodnicy, Melgiewska-wina Zuka. Inwestycja w zintegrowany transport miejski nastepne kilkadziesiad milionow-wina Zuka.
[quote name='nick' timestamp='1343136840' post='655764']
Do prezydeckiego leminga. dzięki że sie przyznałeś kim jesteś.
[/quote] W odroznienu od Ciebie potrafire przyznac sie kogo popieram oraz potrafie to merytorycznie uzasadnic.[quote name='nick' timestamp='1343136840' post='655764']
ja mówie to co mysle i to co widzą inni w urzędzie i społkach.
[/quote] Aha czyli kolega zdradzil sie, tylko nie wiem z ktora zagrozona odcieciem od koryta jest zwiazany. ... rozwiń
Avatar
anka / 24 lipca 2012 o 16:03
0
[quote name='jas' timestamp='1343137301' post='655768']
W gwoli ścisłości: głównym udziałowcem w lotnisku jest miasto nie województwo, s17 to zasługa spotakania Karpińskiego i Żuka z minister Bieńkowską i za jej wstawiennictwem ta droga znalazła się w planie rządowym.[/quote] - to już jak ma być tak ściśle, to może należy wspomnieć, że ludzie - mieszkańcy także mają zasługi w tej S17. Zatem chyba te "chody" pana Żuka niezbyt wiele znaczą. Poza tym to i tak jest żałosne, że potrzebne są jakieś zabiegi, strajki, blokady, aby powstała droga, która powinna już istnieć od lat.
I co z tego wynika, że głównym udziałowcem jest miasto? Te udziały to były nabywane jeszcze zanim p. Żuk został prezydentem. A swoją drogą to ktoś powinien odpowiedzieć za to, że najpierw wydano kilkanaście milionów na wykup działek w Niedźwiadzie, a potem kolejne na tych pod Świdnikiem oraz za to, że przez ponad 10 lat otrzymywali wynagrodzenie wszelkiej maści prezesi, a potem dyrektorzy za pracę w spółce (PLL), która nic nie budowała tylko istniała na papierze. Do dzisiaj trudno zrozumieć, po co w tej spólce 3 prezesów i niezliczona ilość dyrektorów.
[quote name='jas' timestamp='1343137301' post='655768']
W gwoli ścisłości: głównym udziałowcem w lotnisku jest miasto nie województwo, s17 to zasługa spotakania Karpińskiego i Żuka z minister Bieńkowską i za jej wstawiennictwem ta droga znalazła się w planie rządowym.[/quote] - to już jak ma być tak ściśle, to może należy wspomnieć, że ludzie - mieszkańcy także mają zasługi w tej S17. Zatem chyba te "chody" pana Żuka niezbyt wiele znaczą. Poza tym to i tak jest żałosne, że potrzebne są jakieś zabiegi, ... rozwiń
Avatar
Baba leśna / 24 lipca 2012 o 15:58
0
Ja nic nie rozumiem Klub Radnych PO jest własnością Prezydenta startował z List PO czy Prezydenta ??? !!! a prawnicy PO to prawnicy prezydenta czy urzędu ????? Pani Katarzyna Mieczkowska- Czerniak nie jest z PO a wypowiada się za zgodność z prawem działań radnych PO ???? Chyba trzeba sie zwrócić z pytaniem prawnym do SN lub TK oj trzeba. A może każdy radny i jego mandat jest niezależny i to jest oczywista oczywistość. Jednak skoro startowali z List PO to wypada jakoś partię zawiadomić co się robi przynajmniej grzecznościowo bo to nie jest tak że się startuje a potem cztery lata człowiek jest wolny jak konik polny i wraca po 4 latach żeby go znowu na listę wpisać !
Ja nic nie rozumiem Klub Radnych PO jest własnością Prezydenta startował z List PO czy Prezydenta ??? !!! a prawnicy PO to prawnicy prezydenta czy urzędu ????? Pani Katarzyna Mieczkowska- Czerniak nie jest z PO a wypowiada się za zgodność z prawem działań radnych PO ???? Chyba trzeba sie zwrócić z pytaniem prawnym do SN lub TK oj trzeba. A może każdy radny i jego mandat jest niezależny i to jest oczywista oczywistość. Jednak skoro startowali z List PO to wypada jakoś partię zawiadomić co się robi przynajmniej grzecznościowo bo to... rozwiń
Avatar
jas / 24 lipca 2012 o 15:41
0
[quote name='Tom' timestamp='1343124015' post='655626']
Oprócz skoku w rozwoju miejskiej kultury, którą zapoczątkował już wasilewski to trudno doszukać się jakichś większych sukcesów. Lotnisko nie jest zasługą miasta tylko województwa, s17 to inwestycja rządowa. Miasto miało przebudowac skrzyżowanie na ducha & solidarnosci, głębokiej & sowińskiego, zbudowac stadion etc a tego niestety nie widać.
[/quote]

W gwoli ścisłości: głównym udziałowcem w lotnisku jest miasto nie województwo, s17 to zasługa spotakania Karpińskiego i Żuka z minister Bieńkowską i za jej wstawiennictwem ta droga znalazła się w planie rządowym.
[quote name='Tom' timestamp='1343124015' post='655626']
Oprócz skoku w rozwoju miejskiej kultury, którą zapoczątkował już wasilewski to trudno doszukać się jakichś większych sukcesów. Lotnisko nie jest zasługą miasta tylko województwa, s17 to inwestycja rządowa. Miasto miało przebudowac skrzyżowanie na ducha & solidarnosci, głębokiej & sowińskiego, zbudowac stadion etc a tego niestety nie widać.
[/quote]

W gwoli ścisłości: głównym udziałowcem w lotnisku jest miasto nie województwo, s17... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 50

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy"

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy" 1 0

Nową-starą koncepcję Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej pokazał w poniedziałek pełnomocnik wojewody lubelskiego. Jest to odświeżona wersja planów sprzed ośmiu lat. Zakłada budowę nowych przystanków kolejowych w Lublinie, Kraśniku i obok wiaduktu w Konopnicy. Nie ma na razie konkretnych projektów ani funduszy na budowę.

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł 0 0

„Sen o mieście” wraca na dziedziniec lubelskiego zamku. Widowisko w reżyserii Janusza Opryńskiego zobaczymy 4, 5, 10, 11 sierpnia, godz. 21. Właśnie ruszyła sprzedaż biletów.

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka
galeria

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka 47 31

Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej czy Rzeczypospolitej Polskiej? Na napisie umieszczonym na odsłoniętym w niedzielę pomniku smoleńskim w Kraśniku z postacią prezydenta Lecha Kaczyńskiego jest ta pierwsza wersja. Zdaniem językoznawcy prof. Jerzego Bralczyka obie formy są dopuszczalne, choć w sytuacjach uroczystych lepiej jest odmienić obydwa człony.

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia]
galeria
film

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia] 5 2

Pierwsza odkryta pływalnia w mieście już otwarta. Obiekt powstał przy Państwowej Szkole Wyższej. Pierwszy do wody wskoczył rektor prof. Józef Bergier.

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki
Zdjęcia
galeria

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki 29 3

Na al. Witosa w Lublinie doszło do zderzenia chevroleta z busem pasażerskim. Kilka osób jest rannych.

Ciężarówka wjechała w samochód osobowy. Dwie osoby nie żyją
galeria

Ciężarówka wjechała w samochód osobowy. Dwie osoby nie żyją 8 10

Tragiczny wypadek w miejscowości Leokadiów na trasie DK-12. Nie żyją dwie osoby,

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem 14 2

11-letnie dziecko zostało porażone prądem w wesołym miasteczku w Okunince.

"Wystaw to!" w Labiryncie
20 lipca 2018, 19:00

"Wystaw to!" w Labiryncie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt 2 (ul. Grodzka 3) zaprasza na wernisaż ekspozycji Wystaw to!. Otwarcie wystawy odbędzie się 20 lipca o godz. 19.

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi 35 12

Ze Straży Miejskiej odchodzi co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy – alarmują kontrolerzy z Ratusza. Komendant odpowiada, że zarobki są nieatrakcyjne, a fundusz płac zależy od tego, ile pieniędzy przekaże mu Ratusz. Czy w miejskiej kasie znajdą się pieniądze na podwyżki dla strażników?

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać 0 0

Podawał się za szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na operację córki. Wyłudził od kobiety ponad tysiąc złotych.

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie 2 0

Zawodniczki Górnika Łęczna wracają ze zgrupowania z zaledwie jednym zwycięstwem. Podopiecznym Piotra Mazurkiewicza udało się pokonać białoruski FK Mińsk

W Lubartowie powstanie kompleks sportowy [wizualizacje]
galeria

W Lubartowie powstanie kompleks sportowy [wizualizacje] 0 0

Będzie kolejny etap inwestycji przy ul. Parkowej w Lubartowie. Do końca września ma powstać budynek szatniowo-sanitarny z pełną infrastrukturą, a do lipca przyszłego roku: pełnowymiarowe boisko z naturalną nawierzchnią

Francja odbiera puchar mistrzostw świata, a w Strefie Kibica pustki
Od Czytelnika
galeria

Francja odbiera puchar mistrzostw świata, a w Strefie Kibica pustki 47 21

W niedzielę podczas finału Mistrzostw Świata nie było chętnych na wspólne kibicowanie w Strefie Kibica w Lublinie

Dziś będzie lało i grzmiało. Ostrzeżenie IMGW. Jaka pogoda w kolejne dni?

Dziś będzie lało i grzmiało. Ostrzeżenie IMGW. Jaka pogoda w kolejne dni? 8 2

Cały tydzień ma być deszczowy. Dzisiaj możemy spodziewać się również burz. IMGW wydał ostrzeżenie

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce 0 3

Na 400 zł została ustalona stawka za jedno miejsce pod wózek gastronomiczny na odnowionym deptaku.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.