Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

28 listopada 2017 r.
6:45

Trakcja za 5 mln zł już jest, ale trolejbusów nadal nie ma. Będą jeździły sporadycznie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 38 A A
(fot. Wojciech Nieśpiałowski)

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Ratusza trolejbusy nie dotrą w tym roku do nowych osiedli wzdłuż ul. Jana Pawła II. Przygotowana dla nich sieć za 5 mln zł będzie na razie wisieć bezużytecznie, potem będzie wykorzystywana... w znikomym stopniu

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Nowa sieć za 5 mln ciągnie się od pętli na Węglinie przez ul. Jana Pawła II aż do pętli koło os. Poręba. Miała pozwolić na wydłużenie trasy linii trolejbusowych 151 i 161. Zamiast kończyć kursy na Węglinie obie linie miały jechać na Czuby, obok nowych, szybko rosnących blokowisk wzdłuż ul. Jana Pawła II. Trasy linii 151 i 161, według zapewnień Zarządu Transportu Miejskiego, miały być wydłużone „bliżej końca roku”.

Rzeczywistość coraz bardziej rozmija się z tymi zapowiedziami. Sieć miała być gotowa w sierpniu, a powstała dopiero na jesień. Ratusz tłumaczy, że w projekcie były nieścisłości, ich efektem był dłuższy przestój, dlatego trzeba było dać wykonawcy dodatkowy czas na pracę.

Roboty już się skończyły, ale nie oznacza to, że sieć jest gotowa do jazdy. – Przystępujemy do procedur odbiorowych. Mogą potrwać do końca roku – przewiduje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Potem urzędnicy od dróg muszą „przekazać” sieć kolegom od komunikacji, którzy „przekażą” sieć Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu. To potrwa.

Nie ma już szans, co otwarcie przyznają urzędnicy, by jeszcze w tym roku pod nową siecią zaczęły jeździć trolejbusy. Ale nawet kiedy już zaczną, będą jeździły... sporadycznie.

– Linia nr 161 zostanie skierowana na nowy odcinek w weekendy, a także w dzień powszedni w godzinach szczytowych wybranymi kursami – zapowiada Anna Zalewska z Zarządu Transportu Miejskiego. – Natomiast dalej analizujemy linię nr 151.

ZTM nie pozostawia złudzeń: trolejbusy wzdłuż nowych osiedli nie pojadą zbyt często, bo nie zmieszczą się na zatłoczonej pętli obok os. Poręba. – Z uwagi na pojemność pętli, pełna obsługa nowego odcinka sieci trakcyjnej na ul. Jana Pawła II będzie możliwa dopiero po modernizacji tej pętli, która jest zaplanowana w obecnej perspektywie wykorzystania środków unijnych – stwierdza Zalewska.

Modernizacja nie zacznie się bez projektów technicznych, które są już zamówione, ale mają być gotowe dopiero na koniec przyszłego roku. Dopiero mając taką dokumentację miasto będzie mogło ogłosić przetarg na wygospodarowanie dodatkowego miejsca na trolejbusy. Dodajmy, że wspomniana przez rzeczniczkę ZTM „perspektywa wykorzystania środków unijnych” kończy się w roku 2022.

Komentarze 38

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 28 listopada 2017 o 09:19
+1
Trakcji jest dużo, bo tego wymagają unijne przepisy. Bez uwzględnienia budowy trakcji w projektach, Lublin nie dostałby dofinansowania do remontów wielu ulic. Jak widać niektórzy o tym nie wiedzą.
Avatar
pasażer trajlusia / 29 listopada 2017 o 11:00
0
Każdy lublinianin chce trolejbusów, bo to jest symbol miasta. Nie ma Lublina bez trolejbusów. Inna sprawa, że ZTM nie prezentuje sensownego pomysłu na wykorzystanie nowych sieci trakcjnych. Pomysł na kursowanie na nowym odcinku JPII tylko linii 161 i to jedynie w godzinach szczytu i w weekendy, jest skandaliczny, podobnie jak skandaliczne jest rzadkie kursowanie stosunkowo nowych linii 154 i 157. To faktyczie marnowanie unijnej kasy. Nie zgadzam się z tezą, że nowe słupy szpecą miasto. To są przecież najczęściej także nowe latarnie, po świeżej wymianie. Żaden trolejbus nie blokuje też drogi. To nie te czasy, kiedy pałąki spadały na środku skrzyżowania i kobieta-kieorwca właziła na dach po drabince, aby je naprawić.  
Każdy lublinianin chce trolejbusów, bo to jest symbol miasta. Nie ma Lublina bez trolejbusów. Inna sprawa, że ZTM nie prezentuje sensownego pomysłu na wykorzystanie nowych sieci trakcjnych. Pomysł na kursowanie na nowym odcinku JPII tylko linii 161 i to jedynie w godzinach szczytu i w weekendy, jest skandaliczny, podobnie jak skandaliczne jest rzadkie kursowanie stosunkowo nowych linii 154 i 157. To faktyczie marnowanie unijnej kasy. Nie zgadzam się z tezą, że nowe słupy szpecą miasto. To są przecież najczęściej także nowe latarnie, po śwież... rozwiń
Avatar
Gość / 28 listopada 2017 o 18:30
0
Co za badziew, zamiast zaprojektowac dla nowej dzielnicy linie tramwajowa o duzo wiekszej wydajnosci niz autobusy/trolejbusy, to pchaja te trolejbusy bezmyslnie na nowe osiedla, a one przeciez niczym sie od autobusow nie roznia pojemnością...
Avatar
Gość / 28 listopada 2017 o 17:37
0
I się skomplikowało, linia 151 pasowałaby po tym nowym odcinku, 161 trochę nie pasuje, lepiej byłoby stworzyć nowe połączenie Czuby-Felin, po jakiejś prostej trasie niż kluczenie tej linii po al. Kraśnickiej i Zana, co znacznie wydłuża czas przejazdu
Avatar
bb / 28 listopada 2017 o 16:49
0
PIS już  majstrują \eprzy ordynacji wyborczej.
Avatar
ja / 28 listopada 2017 o 13:43
0
guest napisał:
ja napisał:
undefined napisał:
 Trakcji jest dużo, bo tego wymagają unijne przepisy. Bez uwzględnienia budowy trakcji w projektach, Lublin nie dostałby dofinansowania do remontów wielu ulic. Jak widać niektórzy o tym nie wiedzą.
Można gdzieś poczytać o tym bo jestem bardzo ciekawy jak to UE wymaga budowy trakcji aby dofinansować remont ulic.
Z tego co słyszałem nawet sam Żuk o tym mówił na spotkaniach z mieszkańcami.
 Ja słyszałem o promowaniu komunikacji publicznej przez budowę np. buspasów ale o trakcji trolejbusowej nie słyszałem więc chętnie o tym poczytam!
 Ja słyszałem o promowaniu komunikacji publicznej przez budowę np. buspasów ale o trakcji trolejbusowej nie słyszałem więc chętnie o tym poczytam! rozwiń
Avatar
Rumcajs / 28 listopada 2017 o 13:22
0
Fachowcy,nawet najnowocześniejsze akumulatory nie zapewnią by autobus cały dzień kursował z ogrzewaniem lub klimatyzacją.To nie kwestia kilku lat tylko kilkudziesięciu i w międzyczasie może się okazać tak jak z procesorami że osiągnie się górną granicę możliwości i będzie się dokładać ilością.Autobus przegubowy i tylko z 12 metrową przestrzenią dla pasażerów.
Avatar
gość / 28 listopada 2017 o 13:21
0
prosty sposób na rozluźnienie pętli Os. Poręba: 1) cofnąć 13 do dworca PKP, z Poręby mamy bezpośrednie 152 (ew. zwiększenie taktu) z JPII od ronda Kowcza dodatkowo 45 2) wycofać 57 i "połączyć" z 10 po trasie: GĘSIA-Roztocze-Orkana-AK-BMC-Willeńska-Głęboka-...-MEŁGIEWSKA WSEI 3) zostawić 161 na Węglinie, do dworca PKP mamy 152, na al. Kraśnicką (szpital) dojedziemy 151, na ul. Zana zawiezie nas 14,42,152
Avatar
xyz / 28 listopada 2017 o 13:19
0
Dumny Lublin napisał:
Żaden rodowity Lublinianin  nie powie złego słowa o trolejbusach ,ale "ziemianinom" nic nie pasuje ale hektary sprzedać i do miasta i roszczenia i  utyskiwania , a Gdynia dumna jest z trajtków i Lublin jest miedzy innymi rozpoznawany  z tego środka komunikacji zbiorowej . Jest wiele miast na świecie gdzie jeżdżą trajtki, miedzy innym USA ,Niemcy , i utrzymują ten rodzaj komunikacji i jakoś nikt nie neguje, co do akumulatorowców to jeszcze długa droga,fakt jeżdżą i u nas w mieście też ale tylko na szczytach i tylko wybrane kursy.
 dodam jeszcze Austrię, Szwajcarię, Słowację, Czechy... autobusy elektryczne mają swoje minusy, baterie mają ograniczoną żywotność, wysoki koszt wymiany, mozliwość rozładowania w przypadku stania w mega korkach, ograniczenie siły/mocy przy wzniesieniach itd.
 dodam jeszcze Austrię, Szwajcarię, Słowację, Czechy... autobusy elektryczne mają swoje minusy, baterie mają ograniczoną żywotność, wysoki koszt wymiany, mozliwość rozładowania w przypadku stania w mega korkach, ograniczenie siły/mocy przy wzniesieniach itd. rozwiń
Avatar
Dumny Lublin / 28 listopada 2017 o 13:08
0
Żaden rodowity Lublinianin nie powie złego słowa o trolejbusach ,ale "ziemianinom" nic nie pasuje ale hektary sprzedać i do miasta i roszczenia i utyskiwania , a Gdynia dumna jest z trajtków i Lublin jest miedzy innymi rozpoznawany z tego środka komunikacji zbiorowej . Jest wiele miast na świecie gdzie jeżdżą trajtki, miedzy innym USA ,Niemcy , i utrzymują ten rodzaj komunikacji i jakoś nikt nie neguje, co do akumulatorowców to jeszcze długa droga,fakt jeżdżą i u nas w mieście też ale tylko na szczytach i tylko wybrane kursy.
Avatar
pasażer trajlusia / 29 listopada 2017 o 11:00
0
Każdy lublinianin chce trolejbusów, bo to jest symbol miasta. Nie ma Lublina bez trolejbusów. Inna sprawa, że ZTM nie prezentuje sensownego pomysłu na wykorzystanie nowych sieci trakcjnych. Pomysł na kursowanie na nowym odcinku JPII tylko linii 161 i to jedynie w godzinach szczytu i w weekendy, jest skandaliczny, podobnie jak skandaliczne jest rzadkie kursowanie stosunkowo nowych linii 154 i 157. To faktyczie marnowanie unijnej kasy. Nie zgadzam się z tezą, że nowe słupy szpecą miasto. To są przecież najczęściej także nowe latarnie, po świeżej wymianie. Żaden trolejbus nie blokuje też drogi. To nie te czasy, kiedy pałąki spadały na środku skrzyżowania i kobieta-kieorwca właziła na dach po drabince, aby je naprawić.  
Każdy lublinianin chce trolejbusów, bo to jest symbol miasta. Nie ma Lublina bez trolejbusów. Inna sprawa, że ZTM nie prezentuje sensownego pomysłu na wykorzystanie nowych sieci trakcjnych. Pomysł na kursowanie na nowym odcinku JPII tylko linii 161 i to jedynie w godzinach szczytu i w weekendy, jest skandaliczny, podobnie jak skandaliczne jest rzadkie kursowanie stosunkowo nowych linii 154 i 157. To faktyczie marnowanie unijnej kasy. Nie zgadzam się z tezą, że nowe słupy szpecą miasto. To są przecież najczęściej także nowe latarnie, po śwież... rozwiń
Avatar
Gość / 28 listopada 2017 o 18:30
0
Co za badziew, zamiast zaprojektowac dla nowej dzielnicy linie tramwajowa o duzo wiekszej wydajnosci niz autobusy/trolejbusy, to pchaja te trolejbusy bezmyslnie na nowe osiedla, a one przeciez niczym sie od autobusow nie roznia pojemnością...
Avatar
Gość / 28 listopada 2017 o 17:37
0
I się skomplikowało, linia 151 pasowałaby po tym nowym odcinku, 161 trochę nie pasuje, lepiej byłoby stworzyć nowe połączenie Czuby-Felin, po jakiejś prostej trasie niż kluczenie tej linii po al. Kraśnickiej i Zana, co znacznie wydłuża czas przejazdu
Avatar
bb / 28 listopada 2017 o 16:49
0
PIS już  majstrują \eprzy ordynacji wyborczej.
Avatar
ja / 28 listopada 2017 o 13:43
0
guest napisał:
ja napisał:
undefined napisał:
 Trakcji jest dużo, bo tego wymagają unijne przepisy. Bez uwzględnienia budowy trakcji w projektach, Lublin nie dostałby dofinansowania do remontów wielu ulic. Jak widać niektórzy o tym nie wiedzą.
Można gdzieś poczytać o tym bo jestem bardzo ciekawy jak to UE wymaga budowy trakcji aby dofinansować remont ulic.
Z tego co słyszałem nawet sam Żuk o tym mówił na spotkaniach z mieszkańcami.
 Ja słyszałem o promowaniu komunikacji publicznej przez budowę np. buspasów ale o trakcji trolejbusowej nie słyszałem więc chętnie o tym poczytam!
 Ja słyszałem o promowaniu komunikacji publicznej przez budowę np. buspasów ale o trakcji trolejbusowej nie słyszałem więc chętnie o tym poczytam! rozwiń
Avatar
Rumcajs / 28 listopada 2017 o 13:22
0
Fachowcy,nawet najnowocześniejsze akumulatory nie zapewnią by autobus cały dzień kursował z ogrzewaniem lub klimatyzacją.To nie kwestia kilku lat tylko kilkudziesięciu i w międzyczasie może się okazać tak jak z procesorami że osiągnie się górną granicę możliwości i będzie się dokładać ilością.Autobus przegubowy i tylko z 12 metrową przestrzenią dla pasażerów.
Avatar
gość / 28 listopada 2017 o 13:21
0
prosty sposób na rozluźnienie pętli Os. Poręba: 1) cofnąć 13 do dworca PKP, z Poręby mamy bezpośrednie 152 (ew. zwiększenie taktu) z JPII od ronda Kowcza dodatkowo 45 2) wycofać 57 i "połączyć" z 10 po trasie: GĘSIA-Roztocze-Orkana-AK-BMC-Willeńska-Głęboka-...-MEŁGIEWSKA WSEI 3) zostawić 161 na Węglinie, do dworca PKP mamy 152, na al. Kraśnicką (szpital) dojedziemy 151, na ul. Zana zawiezie nas 14,42,152
Avatar
xyz / 28 listopada 2017 o 13:19
0
Dumny Lublin napisał:
Żaden rodowity Lublinianin  nie powie złego słowa o trolejbusach ,ale "ziemianinom" nic nie pasuje ale hektary sprzedać i do miasta i roszczenia i  utyskiwania , a Gdynia dumna jest z trajtków i Lublin jest miedzy innymi rozpoznawany  z tego środka komunikacji zbiorowej . Jest wiele miast na świecie gdzie jeżdżą trajtki, miedzy innym USA ,Niemcy , i utrzymują ten rodzaj komunikacji i jakoś nikt nie neguje, co do akumulatorowców to jeszcze długa droga,fakt jeżdżą i u nas w mieście też ale tylko na szczytach i tylko wybrane kursy.
 dodam jeszcze Austrię, Szwajcarię, Słowację, Czechy... autobusy elektryczne mają swoje minusy, baterie mają ograniczoną żywotność, wysoki koszt wymiany, mozliwość rozładowania w przypadku stania w mega korkach, ograniczenie siły/mocy przy wzniesieniach itd.
 dodam jeszcze Austrię, Szwajcarię, Słowację, Czechy... autobusy elektryczne mają swoje minusy, baterie mają ograniczoną żywotność, wysoki koszt wymiany, mozliwość rozładowania w przypadku stania w mega korkach, ograniczenie siły/mocy przy wzniesieniach itd. rozwiń
Avatar
Dumny Lublin / 28 listopada 2017 o 13:08
0
Żaden rodowity Lublinianin nie powie złego słowa o trolejbusach ,ale "ziemianinom" nic nie pasuje ale hektary sprzedać i do miasta i roszczenia i utyskiwania , a Gdynia dumna jest z trajtków i Lublin jest miedzy innymi rozpoznawany z tego środka komunikacji zbiorowej . Jest wiele miast na świecie gdzie jeżdżą trajtki, miedzy innym USA ,Niemcy , i utrzymują ten rodzaj komunikacji i jakoś nikt nie neguje, co do akumulatorowców to jeszcze długa droga,fakt jeżdżą i u nas w mieście też ale tylko na szczytach i tylko wybrane kursy.
Avatar
Olo / 28 listopada 2017 o 11:24
0
Czy ktoś te trolejbusy w Lublinie na siłę rozbudowuje? Wydawać 5 baniek po to by raz w tygodniu coś tam szurnęło po trasie? Tak to my Polski nie zbudujemy z takim myśleniem. Jestem miłośnikiem techniki, ale i zdrowego rozsądku....
Zobacz wszystkie komentarze 38

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

"Jesień średniowiecza" przed biurami PiS w Lublinie. Protest w obronie edukacji seksualnej
Wideo, zdjęcia
galeria
film

"Jesień średniowiecza" przed biurami PiS w Lublinie. Protest w obronie edukacji seksualnej 106 31

– Chcemy żyć świadomie. Żeby każdy młody człowiek wiedział jak się zabezpieczać nie tylko przed niechcianą ciążą, ale też przed chorobami przenoszonymi drogą płciową. Przykład Holandii, gdzie edukacja seksualna jest prawidłowo prowadzona pokazuje, że jej skutki są bardzo pozytywne. Jest tam bardzo mały odsetek młodocianych ciąż i aborcji – mówi Patrycja Kluch, jedna z uczestniczek środowego protestu "Jesień średniowiecza" przed biurami poselskimi PiS w Lublinie.

Już wiadomo kim jest mężczyzna znaleziony dziś na torach w Lublinie

Już wiadomo kim jest mężczyzna znaleziony dziś na torach w Lublinie 74 2

Dzięki przekazanym telefoniczne informacjom policjanci z VI Komisariatu Policji w Lublinie ustalili tożsamość mężczyzny znalezionego dzisiaj po południu na torach przy ul. Grodzickiego w Lublinie.

Stal Mielec – Azoty Puławy 25:27. Wygrana w pełni kontrolowana

Stal Mielec – Azoty Puławy 25:27. Wygrana w pełni kontrolowana 0 0

Zespół z Puław pokonał na wyjeździe zajmującą ostatnie miejsce w tabeli Stal Mielec

"Usłyszałem trzask, zdążyłem tylko odskoczyć". Zawaliła się ściana kamienicy w Lublinie [zdjęcia, wideo]
Wideo
galeria
film

"Usłyszałem trzask, zdążyłem tylko odskoczyć". Zawaliła się ściana kamienicy w Lublinie [zdjęcia, wideo] 8 9

– Akurat zamiatałem chodnik przed domem, kiedy usłyszałem trzask. Zdążyłem tylko odskoczyć – relacjonuje mieszkaniec domu sąsiadującego z kamienicą przy ul. Dzierżawnej w Lublinie, w której w środę wieczorem zawaliła się jedna ze ścian.

Bioteka powstanie w Lublinie. Taki mają pomysł na przyciągnięcie czytelników
Wizualizacje
galeria

Bioteka powstanie w Lublinie. Taki mają pomysł na przyciągnięcie czytelników 29 4

Zaczyna się przebudowa pomieszczeń dawnej Karczmy Słupskiej, gdzie powstaną wypożyczalnie Miejskiej Biblioteki Publicznej. Oprócz książek papierowych będzie tu można dostać również mówione. Prace powinny się zakończyć w połowie grudnia, otwarcie nowej placówki jest planowane na wiosnę lub lato 2020 r.

Orlęta Spomlek – Podlasie Biała Podlaska 1:1. Serie bez wygranych przedłużone

Orlęta Spomlek – Podlasie Biała Podlaska 1:1. Serie bez wygranych przedłużone 0 2

Zaległe derby pomiędzy Orlętami Spomlek, a Podlasiem na remis. Dla gości to czwarty podział punktów z rzędu. Obie ekipy liczyły na przełamanie serii meczów bez porażki, ale zamiast tego znowu je przedłużyły i na wygrane czekają już niemal dwa miesiące

Podtapiali w wannie, przypalali żelazkiem. Trzech podejrzanych w areszcie, ale prokuratura ma problem

Podtapiali w wannie, przypalali żelazkiem. Trzech podejrzanych w areszcie, ale prokuratura ma problem 5 5

Sprawa trzech Ukraińców oskarżonych o brutalne napady w okolicach Chełma wróciła do sądu. Prokuraturze nie udało się jednak znaleźć bezpośrednich dowodów przeciwko Maksymowi S. i jego kompanom. Jest za to cały szereg poszlak.

Chełmianka ograła Ogniwo Wierzbica 4:1 i gra dalej w okręgowym Pucharze Polski

Chełmianka ograła Ogniwo Wierzbica 4:1 i gra dalej w okręgowym Pucharze Polski 0 7

Do przerwy zanosiło się na niespodziankę, ale ostatecznie wszystko skończyło się zgodnie z planem. Chełmianka pokonała na wyjeździe Ogniwo Wierzbica i awansowała do półfinału Pucharu Polski w okręgu chełmskim

Poseł Włodzimierz Karpiński znajdzie pracę w Lublinie? Może wejść do zarządu jednej z miejskich spółek

Poseł Włodzimierz Karpiński znajdzie pracę w Lublinie? Może wejść do zarządu jednej z miejskich spółek 32 68

Poseł mijającej kadencji Włodzimierz Karpiński (PO) może dostać posadę w zarządzie Lubelskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej – dowiadujemy się nieoficjalnie.

Piesi na szczęście zachowali czujność. Niebezpieczna sytuacja na przejściu w Lublinie [wideo]
film

Piesi na szczęście zachowali czujność. Niebezpieczna sytuacja na przejściu w Lublinie [wideo] 21 24

Nagranie zarejestrowane w piątek 11 października na al. Smorawińskiego w Lublinie przesłał do naszej redakcji Czytelnik. Publikujemy je ku przestrodze dla kierowców i pieszych.

Mieszkańcy miasta skorzystają z darmowych atrakcji. To nagroda za wysoką frekwencję w wyborach

Mieszkańcy miasta skorzystają z darmowych atrakcji. To nagroda za wysoką frekwencję w wyborach 6 4

W piątek w Biłgoraju zaczyna się Weekend Powyborczy. To nagroda za wysoką frekwencję w ostatnich wyborach. Do urn poszło ponad 60 proc. uprawnionych. Teraz gratis pójdą do kina, na siłownię i muzeum.

Sytuacja w schronisku w Krzesimowie jest krytyczna. Potrzebna pomoc dla psów

Sytuacja w schronisku w Krzesimowie jest krytyczna. Potrzebna pomoc dla psów 8 4

Sytuacja w schronisku w Krzesimowie jest krytyczna – nie kryją członkowie Świdnickiego Stowarzyszenia Opieki nad Zwierzętami.

Hyundai i30 N Project C. Koreański wojownik podkręca emocje

Hyundai i30 N Project C. Koreański wojownik podkręca emocje 0 0

Ten atleta nazywa się i30 N Project C. Jest lżejszy, niższy, a dynamiczny wygląd wywoła uśmiech na twarzy najbardziej wymagającego kierowcy. Tak Hyundai chce trafić do ludzi napędzanych adrenaliną.

Nie daj się próchnicy. 60 szkół w woj. lubelskim bierze udział w programie

Nie daj się próchnicy. 60 szkół w woj. lubelskim bierze udział w programie 0 0

60 szkół z całego województwa lubelskiego przyłączyło się do tegorocznej 7. już edycji ogólnopolskiego programu „Dziel się Uśmiechem”.

Nowe zasady przyznawania stypendiów dla uczniów w Lublinie

Nowe zasady przyznawania stypendiów dla uczniów w Lublinie 0 1

Do 500 zł wzrośnie kwota jednorazowego stypendium wypłacanego przez miasto wybitnie uzdolnionym uczniom podstawówek, zaś uczniowie szkół ponadpodstawowych będą mogli dostać 750 zł. To jedna ze zmian w programie stypendialnym, nad którymi w czwartek ma głosować Rada Miasta. Inną dużą zmianą jest to, że pieniądze będą mogli otrzymać wszyscy uzdolnieni uczniowie uczący się w Lublinie bez względu na miejsce zamieszkania.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.