Quantcast

Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

27 listopada 2014 r.
19:00
Edytuj ten wpis

Urząd miasta zapyta o ciepło ze śmieci i prąd ze ścieków

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
2 6 A A

Na opinie w sprawie zakładu przetwarzającego odpady będzie czekać od piątku Urząd Miasta Lublin, który zapowiedział społeczne konsultacje na ten temat.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Wytwarzanie energii w taki sposób planuje elektrociepłownia MEGATEM-EC działająca na terenie dawnej Fabryki Samochodów. Rozpoczynające się w piątek konsultacje potrwają trzy tygodnie, do 18 grudnia.

Nowy blok elektrociepłowni zasilany ma być paliwem alternatywnym wytwarzanym z odpadów komunalnych oraz osadami z oczyszczalni ścieków. - Inwestycja jest na wstępnym etapie uzgodnień z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska i sanepidem - informuje Joanna Bobowska z Urzędu Miasta.

Łącznie w ciągu roku spalanych może tu być nawet 125 tys. ton takich odpadów. Według informacji Urzędu Miasta moc cieplna bloku ma wynieść 30 MW, zaś elektryczna ok. 8,6 MW. - W ramach bloku zostanie zastosowany optymalny system oczyszczania spalin - dodaje Bobowska.

W ramach konsultacji każdy może złożyć do tego projektu swoje uwagi pisemnie, elektronicznie lub ustnie w Wydziale Ochrony Środowiska (ul. Zana 38, tel. 81 466 26 22) w godz. 7.30-15. To do Ratusza będzie należeć wydanie decyzji środowiskowej.

Niedawno budowę własnej elektrociepłowni na odpady zapowiedziały także władze miasta, które prowadzą w tej sprawie rozmowy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Właśnie ten bank miałby wyłożyć niezbędne pieniądze na tę inwestycję.

Zaprojektowanie takiego zakładu w ciągu przyszłego roku deklarował niedawno w rozmowie z nami prezydent miasta, Krzysztof Żuk. Prąd i ciepło ze śmieci zamierza wytwarzać również Bydgoszcz, gdzie budowa zakładu już trwa, niedawno postawiono komin, a cała inwestycja ma być gotowa najpóźniej pod koniec przyszłego roku. Bydgoski zakład będzie kosztować 500 milionów złotych, z czego połowa będzie pochodzić z funduszy unijnych.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku
Czytaj więcej o:

Komentarze 6

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
popieram / 28 listopada 2014 r. o 09:14

Spalarnia śmieci w centrum miasta ! Proponuje też wykorzystać teren na podzamczu na kompostownie ! Trzeba też coś wymyślić na czubach, tam mieszka najwięcej ludzi - może jakieś Regionalne centrum śmieci.....

problem podzamcza rozwiązany...

Avatar
~nikt / 28 listopada 2014 r. o 09:11

Spalarnia śmieci w centrum miasta ! Proponuje też wykorzystać teren na podzamczu na kompostownie ! Trzeba też coś wymyślić na czubach, tam mieszka najwięcej ludzi - może jakieś Regionalne centrum śmieci.....

Avatar
jOOj / 28 listopada 2014 r. o 08:59

Do "t" oczywiście wszystko wina komunistów i "ruskich"...! Jak długo zakompleksieni i nieudolni polacy będą swoją głupotę, lenistwo, warcholstwo itp  tłumaczyć komunizmem a wszystkie porażki gospodarcze działaniem "kremlowskiej agentury" Czy "t" wie co to jest ekonomia...? To nauka która decyduje że przedsiębiorstwo wybiera najbardziej ekonomiczne technologi a obecnie najbardziej ekonomiczny w energetyce zawodowej jest niestety ( tu się zgadzam z przedmówcą) węgiel i gaz. Jestem zwolennikiem odnawialnych źródeł energii i popieram takie inwestycje jak opisana w art. Też uważam że energetyka rozproszona z OZE jest jedyną drogą do uniezależnienia energetycznego kraju ale jak można wyciągać tak głupie wnioski że Polacy kochają Putina i dlatego chcą jego gazu...? Wszelkie OZE i inne alternatywne źródła energii są na razie droższe niż konwencjonalne ale to inwestycja na przyszłość. 

Do "t" oczywiście wszystko wina komunistów i "ruskich"...! Jak długo zakompleksieni i nieudolni polacy będą swoją głupotę, lenistwo, warcholstwo itp  tłumaczyć komunizmem a wszystkie porażki gospodarcze działaniem "kremlowskiej agentury" Czy "t" wie co to jest ekonomia...? To nauka która decyduje że przedsiębiorstwo wybiera najbardziej ekonomiczne technologi a obecnie najbardziej ekonomiczny w energetyce zawodowej jest niestety ( tu się zgadzam z przedmówcą) węgiel i gaz. Jestem zwolennikiem odnawialnych źródeł energii i popieram tak... rozwiń

Avatar
kopalnie / 28 listopada 2014 r. o 08:42

Cytaty choćby takie:

"Jak informował w połowie września Taras, spośród 14 jej kopalń (chodzi o Kompanię Węglową) rentowność utrzymywały trzy. Wynik finansowy po sześciu miesiącach wyniósł minus 342,3 mln zł, wobec 228,7 mln zł straty przed rokiem.”

albo takie coś

"Jak prezes JSW chce postawić firmę na nogi? M.in. przez obniżenie kosztów pracy. – Nie można dostawać czternastu pensji rocznie tylko dlatego, że jest się górnikiem. Koszty pracy to połowa wszystkich kosztów działalności JSW. Dlatego w przyszłym roku nie chcemy wypłacać czternastek, a w kolejnych latach uzależnimy ich wypłatę od efektów pracy. To uczciwe podejście. Prowadzimy rozmowy o zmianach ze związkami zawodowymi, ale to nie jest łatwe – mówił prezes JSW. Wskazał, że czternasta pensja przekłada się na wydatek 230 mln zł rocznie, deputat węglowy dla pracowników to 140 mln zł, a deputat dla emerytowanych górników – 68 mln zł."

Cytaty choćby takie:

"Jak informował w połowie września Taras, spośród 14 jej kopalń (chodzi o Kompanię Węglową) rentowność utrzymywały trzy. Wynik finansowy po sześciu miesiącach wyniósł minus 342,3 mln zł, wobec 228,7 mln zł straty przed rokiem.”

albo takie coś

"Jak prezes JSW chce postawić firmę na nogi? M.in. przez obniżenie kosztów pracy. – Nie można dostawać czternastu pensji rocznie tylko dlatego, że jest się górnikiem. Koszty pracy to połowa wszystkich kosztów działalności JSW. Dlatego w przyszłym roku nie c... rozwiń

Avatar
Górnik / 28 listopada 2014 r. o 06:55

będą wszyscy na "nie".

wg większości Polaków prąd można robić tylko z trującego, drogiego i dotowanego z naszych podatków węgla wydobywanego przez przepłacanych górników.

Musi być drogo i nieracjonalnie. Górnicy muszą mieć b. dobre pensje i wczesne emerytury, choć nie ma to żadnego ekonomicznego uzasadnienia.

wg większości Polaków ciepło można robić albo z węgla, albo z rosyjskiego gazu. Chodzi o to, żeby Putin nie stracił przychodów. Polacy bardzo kochają Putina i Rosję i chcą, żeby Rosja miała dużo pieniędzy za nasze ciepło.

Jakiekolwiek inne źródła pozyskania ciepła i prądu w Polsce nie mają szans. Szczególnie tanie i tworzone na miejscu.

Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie wiele wiesz o górnictwie i górnikach. Proponowałbym powściągliwość :)

wypowiedzi wnioskuję, że nie wiele wiesz o górnictwie i górnikach. Proponowałbym powściągliwość :)

rozwiń
Avatar
t / 27 listopada 2014 r. o 20:43

będą wszyscy na "nie".

wg większości Polaków prąd można robić tylko z trującego, drogiego i dotowanego z naszych podatków węgla wydobywanego przez przepłacanych górników.

Musi być drogo i nieracjonalnie. Górnicy muszą mieć b. dobre pensje i wczesne emerytury, choć nie ma to żadnego ekonomicznego uzasadnienia.

wg większości Polaków ciepło można robić albo z węgla, albo z rosyjskiego gazu. Chodzi o to, żeby Putin nie stracił przychodów. Polacy bardzo kochają Putina i Rosję i chcą, żeby Rosja miała dużo pieniędzy za nasze ciepło.

Jakiekolwiek inne źródła pozyskania ciepła i prądu w Polsce nie mają szans. Szczególnie tanie i tworzone na miejscu.

będą wszyscy na "nie".

wg większości Polaków prąd można robić tylko z trującego, drogiego i dotowanego z naszych podatków węgla wydobywanego przez przepłacanych górników.

Musi być drogo i nieracjonalnie. Górnicy muszą mieć b. dobre pensje i wczesne emerytury, choć nie ma to żadnego ekonomicznego uzasadnienia.

wg większości Polaków ciepło można robić albo z węgla, albo z rosyjskiego gazu. Chodzi o to, żeby Putin nie stracił przychodów. Polacy bardzo kochają Putina i Rosję i chcą, żeby Rosja miała dużo pieniędzy za nas... rozwiń

Avatar
popieram / 28 listopada 2014 r. o 09:14

Spalarnia śmieci w centrum miasta ! Proponuje też wykorzystać teren na podzamczu na kompostownie ! Trzeba też coś wymyślić na czubach, tam mieszka najwięcej ludzi - może jakieś Regionalne centrum śmieci.....

problem podzamcza rozwiązany...

Avatar
~nikt / 28 listopada 2014 r. o 09:11

Spalarnia śmieci w centrum miasta ! Proponuje też wykorzystać teren na podzamczu na kompostownie ! Trzeba też coś wymyślić na czubach, tam mieszka najwięcej ludzi - może jakieś Regionalne centrum śmieci.....

Avatar
jOOj / 28 listopada 2014 r. o 08:59

Do "t" oczywiście wszystko wina komunistów i "ruskich"...! Jak długo zakompleksieni i nieudolni polacy będą swoją głupotę, lenistwo, warcholstwo itp  tłumaczyć komunizmem a wszystkie porażki gospodarcze działaniem "kremlowskiej agentury" Czy "t" wie co to jest ekonomia...? To nauka która decyduje że przedsiębiorstwo wybiera najbardziej ekonomiczne technologi a obecnie najbardziej ekonomiczny w energetyce zawodowej jest niestety ( tu się zgadzam z przedmówcą) węgiel i gaz. Jestem zwolennikiem odnawialnych źródeł energii i popieram takie inwestycje jak opisana w art. Też uważam że energetyka rozproszona z OZE jest jedyną drogą do uniezależnienia energetycznego kraju ale jak można wyciągać tak głupie wnioski że Polacy kochają Putina i dlatego chcą jego gazu...? Wszelkie OZE i inne alternatywne źródła energii są na razie droższe niż konwencjonalne ale to inwestycja na przyszłość. 

Do "t" oczywiście wszystko wina komunistów i "ruskich"...! Jak długo zakompleksieni i nieudolni polacy będą swoją głupotę, lenistwo, warcholstwo itp  tłumaczyć komunizmem a wszystkie porażki gospodarcze działaniem "kremlowskiej agentury" Czy "t" wie co to jest ekonomia...? To nauka która decyduje że przedsiębiorstwo wybiera najbardziej ekonomiczne technologi a obecnie najbardziej ekonomiczny w energetyce zawodowej jest niestety ( tu się zgadzam z przedmówcą) węgiel i gaz. Jestem zwolennikiem odnawialnych źródeł energii i popieram tak... rozwiń

Avatar
kopalnie / 28 listopada 2014 r. o 08:42

Cytaty choćby takie:

"Jak informował w połowie września Taras, spośród 14 jej kopalń (chodzi o Kompanię Węglową) rentowność utrzymywały trzy. Wynik finansowy po sześciu miesiącach wyniósł minus 342,3 mln zł, wobec 228,7 mln zł straty przed rokiem.”

albo takie coś

"Jak prezes JSW chce postawić firmę na nogi? M.in. przez obniżenie kosztów pracy. – Nie można dostawać czternastu pensji rocznie tylko dlatego, że jest się górnikiem. Koszty pracy to połowa wszystkich kosztów działalności JSW. Dlatego w przyszłym roku nie chcemy wypłacać czternastek, a w kolejnych latach uzależnimy ich wypłatę od efektów pracy. To uczciwe podejście. Prowadzimy rozmowy o zmianach ze związkami zawodowymi, ale to nie jest łatwe – mówił prezes JSW. Wskazał, że czternasta pensja przekłada się na wydatek 230 mln zł rocznie, deputat węglowy dla pracowników to 140 mln zł, a deputat dla emerytowanych górników – 68 mln zł."

Cytaty choćby takie:

"Jak informował w połowie września Taras, spośród 14 jej kopalń (chodzi o Kompanię Węglową) rentowność utrzymywały trzy. Wynik finansowy po sześciu miesiącach wyniósł minus 342,3 mln zł, wobec 228,7 mln zł straty przed rokiem.”

albo takie coś

"Jak prezes JSW chce postawić firmę na nogi? M.in. przez obniżenie kosztów pracy. – Nie można dostawać czternastu pensji rocznie tylko dlatego, że jest się górnikiem. Koszty pracy to połowa wszystkich kosztów działalności JSW. Dlatego w przyszłym roku nie c... rozwiń

Avatar
Górnik / 28 listopada 2014 r. o 06:55

będą wszyscy na "nie".

wg większości Polaków prąd można robić tylko z trującego, drogiego i dotowanego z naszych podatków węgla wydobywanego przez przepłacanych górników.

Musi być drogo i nieracjonalnie. Górnicy muszą mieć b. dobre pensje i wczesne emerytury, choć nie ma to żadnego ekonomicznego uzasadnienia.

wg większości Polaków ciepło można robić albo z węgla, albo z rosyjskiego gazu. Chodzi o to, żeby Putin nie stracił przychodów. Polacy bardzo kochają Putina i Rosję i chcą, żeby Rosja miała dużo pieniędzy za nasze ciepło.

Jakiekolwiek inne źródła pozyskania ciepła i prądu w Polsce nie mają szans. Szczególnie tanie i tworzone na miejscu.

Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie wiele wiesz o górnictwie i górnikach. Proponowałbym powściągliwość :)

wypowiedzi wnioskuję, że nie wiele wiesz o górnictwie i górnikach. Proponowałbym powściągliwość :)

rozwiń
Avatar
t / 27 listopada 2014 r. o 20:43

będą wszyscy na "nie".

wg większości Polaków prąd można robić tylko z trującego, drogiego i dotowanego z naszych podatków węgla wydobywanego przez przepłacanych górników.

Musi być drogo i nieracjonalnie. Górnicy muszą mieć b. dobre pensje i wczesne emerytury, choć nie ma to żadnego ekonomicznego uzasadnienia.

wg większości Polaków ciepło można robić albo z węgla, albo z rosyjskiego gazu. Chodzi o to, żeby Putin nie stracił przychodów. Polacy bardzo kochają Putina i Rosję i chcą, żeby Rosja miała dużo pieniędzy za nasze ciepło.

Jakiekolwiek inne źródła pozyskania ciepła i prądu w Polsce nie mają szans. Szczególnie tanie i tworzone na miejscu.

będą wszyscy na "nie".

wg większości Polaków prąd można robić tylko z trującego, drogiego i dotowanego z naszych podatków węgla wydobywanego przez przepłacanych górników.

Musi być drogo i nieracjonalnie. Górnicy muszą mieć b. dobre pensje i wczesne emerytury, choć nie ma to żadnego ekonomicznego uzasadnienia.

wg większości Polaków ciepło można robić albo z węgla, albo z rosyjskiego gazu. Chodzi o to, żeby Putin nie stracił przychodów. Polacy bardzo kochają Putina i Rosję i chcą, żeby Rosja miała dużo pieniędzy za nas... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 6

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubelska posłanka PiS i jej drugie podejście do 37 tys. zł pensji. Tym razem się uda?

Lubelska posłanka PiS i jej drugie podejście do 37 tys. zł pensji. Tym razem się uda?

Lubelska posłanka PiS Gabriela Masłowska została zgłoszona przez partię jako kandydatka na członka Rady Polityki Pieniężnej. Po raz drugi, bo na początku tego roku zrezygnowała z ubiegania się o to stanowisko.

Co ma zrobić kobieta, która dziecka nie może karmić piersią? Jest Bank Mleka

Co ma zrobić kobieta, która dziecka nie może karmić piersią? Jest Bank Mleka

Każda mama, która nie może karmić swojego dziecka mlekiem z piersi, ma prawo otrzymać pokarm z Banku Mleka Kobiecego, który działa w Lublinie. Nie wszystkie szpitale w regionie z niego korzystają, dlatego lekarki apelują do kobiet, aby upominały się o swoje.

Pogrzeb Franciszka Pieczki. Aktor miał 94 lata
wideo
film

Pogrzeb Franciszka Pieczki. Aktor miał 94 lata

Dziś odbył się pogrzeb Franciszka Pieczki, między innymi bohatera "Żywotu Mateusza", niezapomnianego karczmarza Taga z "Austerii", Kiemlicza z "Potopu", Jańcia Wodnika czy Gustlika z serialu "Czterej pancerni i pies".

Nie może być ani jednego sęka. To jedna z tajemnic dobrej beczki z Rejowca Fabrycznego

Nie może być ani jednego sęka. To jedna z tajemnic dobrej beczki z Rejowca Fabrycznego

Czerpią z tradycji sięgającej 1932 roku. Mimo że lata 90. ubiegłego wieku przyniosły bankructwo wynikające z naszego zachłyśnięcia się plastikiem to teraz znów święcą tryumfy popularności. Bo moda na bednarstwo powróciła.

Kolejny koncert z cyklu "Ballady i Romanse" w Kazimierzu Dolnym
2 października 2022, 16:00

Kolejny koncert z cyklu "Ballady i Romanse" w Kazimierzu Dolnym

Przed nami kolejne wydarzenie w ramach festiwalu "Ballady i Romanse" w Kazimierzu Dolnym. 2 października o godz. 16 w Auli Gminnego Zespołu Szkół (ul. Szkolna 1) odbędzie się koncert Martina Garcii Garcii.

Polarne muzeum w Puławach. Kiedy pierwsza wystawa?
galeria

Polarne muzeum w Puławach. Kiedy pierwsza wystawa?

Muzeum Badań Polarnych w Puławach czeka zapowiadana przeprowadzka na ul. 4 Pułku Piechoty. Kulturalna instytucja ma zająć parter budynku zajmowanego obecnie w całości przez filię UMCS. Pierwsza wystawa planowana jest na początku przyszłego roku.

Poznawanie sztuki przez puzzle - dlaczego warto?

Poznawanie sztuki przez puzzle - dlaczego warto?

Jak zrobić łóżko z płyty osb?

Jak zrobić łóżko z płyty osb?

Ofiara molestowania: Chcę tylko, żeby ksiądz przeprosił

Ofiara molestowania: Chcę tylko, żeby ksiądz przeprosił

Nie zależy mi na wyroku więzienia dla niego. Chciałabym, aby wyraził skruchę i po prostu przeprosił – mówi 28-letnia kobieta, która jako 17-latka była molestowana przez księdza. Proces duchownego rozpoczął się przed Sądem Rejonowym w Biłgoraju.

Polski Cukier Start Lublin zmierzy się z Tauron GTK Gliwice

Polski Cukier Start Lublin zmierzy się z Tauron GTK Gliwice

W tym meczu zadebiutuje Dayshon Scoochie Smith

Kupujesz pierścionek zaręczynowy online? Sprawdź, na co zwrócić uwagę

Kupujesz pierścionek zaręczynowy online? Sprawdź, na co zwrócić uwagę

Zakupy online znacznie ułatwiają nasze życie codzienne. Dzięki nim bez wychodzenia z domu możemy kupić rzeczy codziennego użytku oraz te na specjalne okazje. Zakup pierścionka zaręczynowego online to świetna propozycja, która daje nam wiele możliwości. Zanim jednak zdecydujesz się na sfinalizowanie zamówienia, poznaj kilka prostych zasad.

Indiański piknik rodzinny w Olesinie
1 października 2022, 13:00

Indiański piknik rodzinny w Olesinie

Gminny Ośrodek Kultury w Kurowie zaprasza do Olesina na Indiański piknik rodzinny, który odbędzie się 1 października o godz. 13 w dawnym POMie.

Lublin i pech 100-lecia. Zgubił telefon podczas włamania

Lublin i pech 100-lecia. Zgubił telefon podczas włamania

Nie było żadnych problemów z namierzeniem sprawcy. 17-latek już usłyszał pięć zarzutów.

Stand-up w puławskim Peweksie. Karol Modzelewski
4 października 2022, 19:00

Stand-up w puławskim Peweksie. Karol Modzelewski

Klub Peweks Art & Music w Puławach (ul. Centralna 1) zaprasza na wieczór stand-up z udziałem Karola Modzelewskiego. Komik wystąpi z nowym programem pt. "Afryka" 4 października o godz. 19.

Żart, czy to tak na poważnie? Jest internetowa porównywarka cen węgla. Ile punktów w Lubelskiem?

Żart, czy to tak na poważnie? Jest internetowa porównywarka cen węgla. Ile punktów w Lubelskiem?

Rząd uruchomił serwis, dzięki któremu można wyszukać składy w swojej okolicy, które mają w sprzedaży węgla. Wypada to blado.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty