Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 lutego 2013 r.
15:22
Edytuj ten wpis

Uwaga kierowcy. Dożywotnia utrata prawa jazdy to nie martwy przepis

0 16 A A
Stanisław Z., latem ubiegłego roku po pijanemu spowodował wypadek w Wólce Rokickiej pod Lubartowem (
Stanisław Z., latem ubiegłego roku po pijanemu spowodował wypadek w Wólce Rokickiej pod Lubartowem (

Już co najmniej kilkunastu kierowców zostało tak ukaranych przez lubelskie sądy. To wyrok za spowodowanie poważnego wypadku po pijanemu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Stanisław Z., latem ubiegłego roku po pijanemu spowodował wypadek w Wólce Rokickiej pod Lubartowem. Jego samochód zjechał na przeciwny pas i uderzył w inne auto. Zginęła żona Stanisława Z. i jego dwie córeczki. Trzy kolejne osoby zostały ciężko ranne. W ubiegły czwartek Sąd Rejonowy w Lubartowie nieprawomocnym wyrokiem skazał go na cztery lata więzienia. Oprócz tego usłyszał, że nigdy już nie może usiąść za kierownicą samochodu.

Tego samego dnia, taki sam zakaz usłyszał Jerzy F. Traktorzysta w kwietniu zeszłego roku w Zagrodach prowadził ciągnik mając ponad 0,6 promila. Skręcając w lewo nie ustąpił pierwszeństwa motocykliście, który wjechał w maszynę podczepioną do traktora. Motocyklista nie przeżył a pojazd Jerzego F. ciągnął jeszcze jego zwłoki przez dwa kilometry. Traktorzysta za spowodowanie po pijanemu śmiertelnego wypadku i ucieczkę z miejsca zdarzenia, oprócz dożywotniego zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych, został skazany nieprawomocnie na półtora roku więzienia.
Kierowcy odpowiadali na podstawie zapisów kodeksu karnego, które weszły w życie w lipcu 2010 roku.
– Sąd musi orzec zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych na zawsze wobec sprawców, którzy pod wpływem alkoholu spowodowali śmiertelne wypadki, doprowadzili do poważnych obrażeń albo uciekli z miejsca wypadku – mówi Artur Ozimek, rzecznik Sądu Okręgowego w Lublinie. – Tylko w wyjątkowych przypadkach można od takiego zakazu odstąpić.

Sądy nie prowadzą statystyk ilu kierowcom wymierzono dożywotni zakaz prowadzenia samochodów. Wiadomo tylko ile miały spraw dotyczących pijanych sprawców poważnych wypadków, w których takie zakazy powinny zapaść. W zeszłym roku w sądach rejonowych podległych Sądowi Okręgowemu w Lublinie było ich 11.

– Pamiętam cztery sprawy, w których zapadły zakazy prowadzenia pojazdów na zawsze – mówi Artur Kubik, prokurator rejonowy w Hrubieszowie. – Np. w Trzeszczanach i Hrubieszowie, w których zginęli pasażerowie pojazdów prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

Komentarze 16

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Zx / 4 lutego 2013 o 09:51
0
[quote name='STACHO' timestamp='1359922290' post='729469']
Dla statystyki pod pokazówkę z PJ udupili traktorzystę i klawisza myśląc że zamydlą nam oczy . Ciekaw na ile lat zabiorą PJ tej co karton zabaczyła na Al. Kraśnickiej i zabiła starsze małżeństwo , miała więcej promili niż traktorzysta .
[/quote]
Co się pije, żeby karton zobaczyć? Dyktę?
Avatar
Zx / 4 lutego 2013 o 09:47
0
[quote name='a' timestamp='1359908284' post='729358']
śmieszna ta kara. powinien byc przepadek mienia sluzacego popelnieniu przestepstwa czyli przepadek pojazdu na rzecz skarbu panstwa. orzekanie zakazu prowadzenia pojazdu jest zalosne, poniewaz szansa na to ze kogos zatrzyma policja do rutynowej kontroli (nie mylic z zatrzymaniem po dokonaniu wykroczenia) sa niemal zerowe. kierowca gdy nie lamie w sposob razacy przepisow moze jezdzic latami po drogach bez jakiejkolwiek kontroli!!!
[/quote]
Tu masz rację, ja jeżdże 23 lata, w każdą porę roku, każdego dnia i po całej Polsce - do kontroli zatrzymano mnie przez ten czas 1 (jeden) raz!!!
[quote name='a' timestamp='1359908284' post='729358']
śmieszna ta kara. powinien byc przepadek mienia sluzacego popelnieniu przestepstwa czyli przepadek pojazdu na rzecz skarbu panstwa. orzekanie zakazu prowadzenia pojazdu jest zalosne, poniewaz szansa na to ze kogos zatrzyma policja do rutynowej kontroli (nie mylic z zatrzymaniem po dokonaniu wykroczenia) sa niemal zerowe. kierowca gdy nie lamie w sposob razacy przepisow moze jezdzic latami po drogach bez jakiejkolwiek kontroli!!!
[/quote]
rozwiń
Avatar
xd / 4 lutego 2013 o 09:39
0
[quote name='stefan' timestamp='1359922324' post='729471']
już mówię, 82 % wypadków ( śmiertelnych też ) powodują kierowcy trzeźwi
[/quote]

Więc reszta czyli 18% wypadków jest spowodowanych przez moczymordy i ćpunów - ich też dołóżmy do tej kolekcji, bo robią się coraz groźniejsi. Zróbmy takie robocze założenie, że prawdopodobieństwo spowodowania groźnego wypadku przez pijaka/ćpuna jest ta ze 3x większe niż przez osobnika trzeźwego, ale równie niebezpiecznego (np. nabuzowanego testosteronem domokrążcy, przepraszam - akwizytora, lub zawziętą businesswoman która po trupach do celu i nie potrafi odróżnić sytuacji na drodze od sytuacji w swojej karierze - wbrew pozorom to nie takie rzadkie). Założenie bierze się stąd, że trzeźwy osobnik choćby nie wiem jak "szybki i wściekły" jednak ma większą szansę opanowania sytuacji kolizyjnej niż umysł zamroczony. Nie wiem jak to jest w rzeczywistości, ale tak sobie przyjąłem.
Czyli by wychodziło, że około 6% kierowców na drogach w każdej chwili w Polsce to zamroczeni alkoholem lub innymi paskudztwami. Swoje "specyfiki" zażyli świadomie, nikt im nie grdyk nie ściskał i nie wlewał do gardeł, doprowadzają się do tego stanu celowo (co samo w sobie nie jest złe pod warunkiem że siedzi się na tyłku we własnej chałupie). Gorzej gdy celowo wsiadają za stery pojazdu mechanicznego i celowo stanowią zagrożenie w ruchu lądowym/wodnym.
Dla mnie ta liczba jeśli jest prawdziwa, jest porażająca. Czy chciałbyś wyjść na ulicę, gdzie 6% czyli mniej więcej co siedemnasty człowiek świadomie posiada np. jakąś broń i ot tak sobie na chybił-trafił beztrosko od czasu do czasu strzela po murach lub rzuca nożem w różne strony, nie zważając na nikogo?
[quote name='stefan' timestamp='1359922324' post='729471']
już mówię, 82 % wypadków ( śmiertelnych też ) powodują kierowcy trzeźwi
[/quote]

Więc reszta czyli 18% wypadków jest spowodowanych przez moczymordy i ćpunów - ich też dołóżmy do tej kolekcji, bo robią się coraz groźniejsi. Zróbmy takie robocze założenie, że prawdopodobieństwo spowodowania groźnego wypadku przez pijaka/ćpuna jest ta ze 3x większe niż przez osobnika trzeźwego, ale równie niebezpiecznego (np. nabuzowanego testosteronem do... rozwiń
Avatar
podatnik / 4 lutego 2013 o 09:20
0
Może i to nie jest martwy przepis, ale zbyt żadko stosowany!!!
Ilu kierwcom zasądzono dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów??? Jedno jest pewne nie wielu!!!
To powinno być stosowane za każdym razem, a nie tylko pogrożenie paluszkiem i jakiś śmieszny mandat po czym te pijusy i tak jeżdżą sobie w najlepsze. To są potencjalni mordecy!!!
A jako dodatkowa kara zwrot wszystkich kosztów akcji ratowniczej oraz usunięcia szkód, dlaczego podatnicy mają płacić za bandziorów???!!!
Avatar
gość / 4 lutego 2013 o 08:01
0
[quote name='a' timestamp='1359908284' post='729358']
śmieszna ta kara. powinien byc przepadek mienia sluzacego popelnieniu przestepstwa czyli przepadek pojazdu na rzecz skarbu panstwa. orzekanie zakazu prowadzenia pojazdu jest zalosne, poniewaz szansa na to ze kogos zatrzyma policja do rutynowej kontroli (nie mylic z zatrzymaniem po dokonaniu wykroczenia) sa niemal zerowe. kierowca gdy nie lamie w sposob razacy przepisow moze jezdzic latami po drogach bez jakiejkolwiek kontroli!!!
[/quote]

Najczęsciej jest to już wrak albo pojazd poważnie uszkodzony- straszna kara, straci gość 500 zł od złomiarza. A dla państwa koszty dodatkowe. Nawet jeśli mu zabiorą to kupi sobie kolejny.
[quote name='a' timestamp='1359908284' post='729358']
śmieszna ta kara. powinien byc przepadek mienia sluzacego popelnieniu przestepstwa czyli przepadek pojazdu na rzecz skarbu panstwa. orzekanie zakazu prowadzenia pojazdu jest zalosne, poniewaz szansa na to ze kogos zatrzyma policja do rutynowej kontroli (nie mylic z zatrzymaniem po dokonaniu wykroczenia) sa niemal zerowe. kierowca gdy nie lamie w sposob razacy przepisow moze jezdzic latami po drogach bez jakiejkolwiek kontroli!!!
[/quote]
rozwiń
Avatar
Kierowca Bombowca / 4 lutego 2013 o 00:05
0
Ale dlaczego tylko za spowodowanie wypadku na "dwóch gazach" mają odbierać prawo jazdy dożywotnio?
Tego nie rozumiem...
[url="http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/640075,taksowkarz-przejechal-19-latke-i-chwali-sie-ze-kiwa-prawo,id,t.html?cookie=1"]Taksówkarz z Małopolski[/url], który spowodował w przeciągu pół roku cztery wypadki, w tym jeden śmiertelny (ostatni) i trzy z ciężkimi obrażeniami ciała nadal jeździ, bo nikt mu prawa jazdy nie zatrzymał (i nie zatrzyma do prawomocnego wyroku w którejkolwiek ze spraw).
Fakt - wożenie ludzi to dla niego źródło utrzymania, więc nie było podstaw... no i do tego trzeźwy był we wszystkich czterech przypadkach.

Dlaczego trzeźwych zabójców traktuje się lepiej niż tych, którzy zabijali po pijaku?
Czy zabicie kogoś na trzeźwo jest choć odrobinę lepsze od zabicia kogoś po pijaku?
Ale dlaczego tylko za spowodowanie wypadku na "dwóch gazach" mają odbierać prawo jazdy dożywotnio?
Tego nie rozumiem...
[url="http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/640075,taksowkarz-przejechal-19-latke-i-chwali-sie-ze-kiwa-prawo,id,t.html?cookie=1"]Taksówkarz z Małopolski[/url], który spowodował w przeciągu pół roku cztery wypadki, w tym jeden śmiertelny (ostatni) i trzy z ciężkimi obrażeniami ciała nadal jeździ, bo nikt mu prawa jazdy nie zatrzymał (i nie zatrzyma do prawomocnego wyroku w którejkolwiek ze spraw).
... rozwiń
Avatar
Gość / 3 lutego 2013 o 22:14
0
[quote name='stelmach z Krzywej' timestamp='1359913487' post='729394']
Prawda!
Dowodem są nader liczne przypadki, gdy kierowca z orzeczonym sądownie zakazem jeździł i to często po pijanemu, gdy PJ zawieszono właśnie za jazdę na "dwóch gazach".

Mocnym remedium na pijaną dzicz drogową byłoby orzekanie z mocy prawa (czyli obligatoryjnie, bez wyjątków) przepadku narzędzia przestępstwa - czyli samochodu wszystkim jadącym z promilami powyżej 0,5 - gdyż jest to PRZESTĘPSTWO!
Tym bardziej, że w polskim kodeksie karnym jest już dawno zapis o przepadku narzędzia przestępstwa z mocy prawa - wystarczy zastosować go do pijanych jaskiniowców za kierownicą i w ten sposób radykalnie poprawić sytuację na drogach, zabierając patologicznej hołocie możliwość wyjeżdżania na drogę!
[/quote]


A kolejarzowi zabrać cały pociąg, a pilotowi Boeinga.
[quote name='stelmach z Krzywej' timestamp='1359913487' post='729394']
Prawda!
Dowodem są nader liczne przypadki, gdy kierowca z orzeczonym sądownie zakazem jeździł i to często po pijanemu, gdy PJ zawieszono właśnie za jazdę na "dwóch gazach".

Mocnym remedium na pijaną dzicz drogową byłoby orzekanie z mocy prawa (czyli obligatoryjnie, bez wyjątków) przepadku narzędzia przestępstwa - czyli samochodu wszystkim jadącym z promilami powyżej 0,5 - gdyż jest to PRZESTĘPSTWO!
T... rozwiń
Avatar
Emil / 3 lutego 2013 o 21:53
0
Utrata prawo jazdy to nie powód żeby przestać jeździć. Pytanie do internautów. Komu z was trafiła się prewencyjna kontrola drogowa ze sprawdzaniem dokumentów?
Wystarczy nie przekraczać zbytnio (jazda zgodnie z przepisami często przez patrole traktowana jest jako podejrzana) prędkości, nie trafić na "trzeźwy poranek") i można w Polsce jeździć bez prawka wiele lat. Smutne to, ale prawdziwe w kraju, gdzie ściga się TYLKO za prędkość.
Avatar
stefan / 3 lutego 2013 o 21:12
0
[quote name='krzesimir' timestamp='1359914164' post='729405']
Warto przejrzeć statystyki zanim nakręcimy się. Ilu pijaków statystycznie zabija na drodze a ilu małolatów przekraczających prędkość...
[/quote]
już mówię, 82 % wypadków ( śmiertelnych też ) powodują kierowcy trzeźwi
Avatar
STACHO / 3 lutego 2013 o 21:11
0
Dla statystyki pod pokazówkę z PJ udupili traktorzystę i klawisza myśląc że zamydlą nam oczy . Ciekaw na ile lat zabiorą PJ tej co karton zabaczyła na Al. Kraśnickiej i zabiła starsze małżeństwo , miała więcej promili niż traktorzysta .
Avatar
Zx / 4 lutego 2013 o 09:51
0
[quote name='STACHO' timestamp='1359922290' post='729469']
Dla statystyki pod pokazówkę z PJ udupili traktorzystę i klawisza myśląc że zamydlą nam oczy . Ciekaw na ile lat zabiorą PJ tej co karton zabaczyła na Al. Kraśnickiej i zabiła starsze małżeństwo , miała więcej promili niż traktorzysta .
[/quote]
Co się pije, żeby karton zobaczyć? Dyktę?
Avatar
Zx / 4 lutego 2013 o 09:47
0
[quote name='a' timestamp='1359908284' post='729358']
śmieszna ta kara. powinien byc przepadek mienia sluzacego popelnieniu przestepstwa czyli przepadek pojazdu na rzecz skarbu panstwa. orzekanie zakazu prowadzenia pojazdu jest zalosne, poniewaz szansa na to ze kogos zatrzyma policja do rutynowej kontroli (nie mylic z zatrzymaniem po dokonaniu wykroczenia) sa niemal zerowe. kierowca gdy nie lamie w sposob razacy przepisow moze jezdzic latami po drogach bez jakiejkolwiek kontroli!!!
[/quote]
Tu masz rację, ja jeżdże 23 lata, w każdą porę roku, każdego dnia i po całej Polsce - do kontroli zatrzymano mnie przez ten czas 1 (jeden) raz!!!
[quote name='a' timestamp='1359908284' post='729358']
śmieszna ta kara. powinien byc przepadek mienia sluzacego popelnieniu przestepstwa czyli przepadek pojazdu na rzecz skarbu panstwa. orzekanie zakazu prowadzenia pojazdu jest zalosne, poniewaz szansa na to ze kogos zatrzyma policja do rutynowej kontroli (nie mylic z zatrzymaniem po dokonaniu wykroczenia) sa niemal zerowe. kierowca gdy nie lamie w sposob razacy przepisow moze jezdzic latami po drogach bez jakiejkolwiek kontroli!!!
[/quote]
rozwiń
Avatar
xd / 4 lutego 2013 o 09:39
0
[quote name='stefan' timestamp='1359922324' post='729471']
już mówię, 82 % wypadków ( śmiertelnych też ) powodują kierowcy trzeźwi
[/quote]

Więc reszta czyli 18% wypadków jest spowodowanych przez moczymordy i ćpunów - ich też dołóżmy do tej kolekcji, bo robią się coraz groźniejsi. Zróbmy takie robocze założenie, że prawdopodobieństwo spowodowania groźnego wypadku przez pijaka/ćpuna jest ta ze 3x większe niż przez osobnika trzeźwego, ale równie niebezpiecznego (np. nabuzowanego testosteronem domokrążcy, przepraszam - akwizytora, lub zawziętą businesswoman która po trupach do celu i nie potrafi odróżnić sytuacji na drodze od sytuacji w swojej karierze - wbrew pozorom to nie takie rzadkie). Założenie bierze się stąd, że trzeźwy osobnik choćby nie wiem jak "szybki i wściekły" jednak ma większą szansę opanowania sytuacji kolizyjnej niż umysł zamroczony. Nie wiem jak to jest w rzeczywistości, ale tak sobie przyjąłem.
Czyli by wychodziło, że około 6% kierowców na drogach w każdej chwili w Polsce to zamroczeni alkoholem lub innymi paskudztwami. Swoje "specyfiki" zażyli świadomie, nikt im nie grdyk nie ściskał i nie wlewał do gardeł, doprowadzają się do tego stanu celowo (co samo w sobie nie jest złe pod warunkiem że siedzi się na tyłku we własnej chałupie). Gorzej gdy celowo wsiadają za stery pojazdu mechanicznego i celowo stanowią zagrożenie w ruchu lądowym/wodnym.
Dla mnie ta liczba jeśli jest prawdziwa, jest porażająca. Czy chciałbyś wyjść na ulicę, gdzie 6% czyli mniej więcej co siedemnasty człowiek świadomie posiada np. jakąś broń i ot tak sobie na chybił-trafił beztrosko od czasu do czasu strzela po murach lub rzuca nożem w różne strony, nie zważając na nikogo?
[quote name='stefan' timestamp='1359922324' post='729471']
już mówię, 82 % wypadków ( śmiertelnych też ) powodują kierowcy trzeźwi
[/quote]

Więc reszta czyli 18% wypadków jest spowodowanych przez moczymordy i ćpunów - ich też dołóżmy do tej kolekcji, bo robią się coraz groźniejsi. Zróbmy takie robocze założenie, że prawdopodobieństwo spowodowania groźnego wypadku przez pijaka/ćpuna jest ta ze 3x większe niż przez osobnika trzeźwego, ale równie niebezpiecznego (np. nabuzowanego testosteronem do... rozwiń
Avatar
podatnik / 4 lutego 2013 o 09:20
0
Może i to nie jest martwy przepis, ale zbyt żadko stosowany!!!
Ilu kierwcom zasądzono dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów??? Jedno jest pewne nie wielu!!!
To powinno być stosowane za każdym razem, a nie tylko pogrożenie paluszkiem i jakiś śmieszny mandat po czym te pijusy i tak jeżdżą sobie w najlepsze. To są potencjalni mordecy!!!
A jako dodatkowa kara zwrot wszystkich kosztów akcji ratowniczej oraz usunięcia szkód, dlaczego podatnicy mają płacić za bandziorów???!!!
Avatar
gość / 4 lutego 2013 o 08:01
0
[quote name='a' timestamp='1359908284' post='729358']
śmieszna ta kara. powinien byc przepadek mienia sluzacego popelnieniu przestepstwa czyli przepadek pojazdu na rzecz skarbu panstwa. orzekanie zakazu prowadzenia pojazdu jest zalosne, poniewaz szansa na to ze kogos zatrzyma policja do rutynowej kontroli (nie mylic z zatrzymaniem po dokonaniu wykroczenia) sa niemal zerowe. kierowca gdy nie lamie w sposob razacy przepisow moze jezdzic latami po drogach bez jakiejkolwiek kontroli!!!
[/quote]

Najczęsciej jest to już wrak albo pojazd poważnie uszkodzony- straszna kara, straci gość 500 zł od złomiarza. A dla państwa koszty dodatkowe. Nawet jeśli mu zabiorą to kupi sobie kolejny.
[quote name='a' timestamp='1359908284' post='729358']
śmieszna ta kara. powinien byc przepadek mienia sluzacego popelnieniu przestepstwa czyli przepadek pojazdu na rzecz skarbu panstwa. orzekanie zakazu prowadzenia pojazdu jest zalosne, poniewaz szansa na to ze kogos zatrzyma policja do rutynowej kontroli (nie mylic z zatrzymaniem po dokonaniu wykroczenia) sa niemal zerowe. kierowca gdy nie lamie w sposob razacy przepisow moze jezdzic latami po drogach bez jakiejkolwiek kontroli!!!
[/quote]
rozwiń
Avatar
Kierowca Bombowca / 4 lutego 2013 o 00:05
0
Ale dlaczego tylko za spowodowanie wypadku na "dwóch gazach" mają odbierać prawo jazdy dożywotnio?
Tego nie rozumiem...
[url="http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/640075,taksowkarz-przejechal-19-latke-i-chwali-sie-ze-kiwa-prawo,id,t.html?cookie=1"]Taksówkarz z Małopolski[/url], który spowodował w przeciągu pół roku cztery wypadki, w tym jeden śmiertelny (ostatni) i trzy z ciężkimi obrażeniami ciała nadal jeździ, bo nikt mu prawa jazdy nie zatrzymał (i nie zatrzyma do prawomocnego wyroku w którejkolwiek ze spraw).
Fakt - wożenie ludzi to dla niego źródło utrzymania, więc nie było podstaw... no i do tego trzeźwy był we wszystkich czterech przypadkach.

Dlaczego trzeźwych zabójców traktuje się lepiej niż tych, którzy zabijali po pijaku?
Czy zabicie kogoś na trzeźwo jest choć odrobinę lepsze od zabicia kogoś po pijaku?
Ale dlaczego tylko za spowodowanie wypadku na "dwóch gazach" mają odbierać prawo jazdy dożywotnio?
Tego nie rozumiem...
[url="http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/640075,taksowkarz-przejechal-19-latke-i-chwali-sie-ze-kiwa-prawo,id,t.html?cookie=1"]Taksówkarz z Małopolski[/url], który spowodował w przeciągu pół roku cztery wypadki, w tym jeden śmiertelny (ostatni) i trzy z ciężkimi obrażeniami ciała nadal jeździ, bo nikt mu prawa jazdy nie zatrzymał (i nie zatrzyma do prawomocnego wyroku w którejkolwiek ze spraw).
... rozwiń
Avatar
Gość / 3 lutego 2013 o 22:14
0
[quote name='stelmach z Krzywej' timestamp='1359913487' post='729394']
Prawda!
Dowodem są nader liczne przypadki, gdy kierowca z orzeczonym sądownie zakazem jeździł i to często po pijanemu, gdy PJ zawieszono właśnie za jazdę na "dwóch gazach".

Mocnym remedium na pijaną dzicz drogową byłoby orzekanie z mocy prawa (czyli obligatoryjnie, bez wyjątków) przepadku narzędzia przestępstwa - czyli samochodu wszystkim jadącym z promilami powyżej 0,5 - gdyż jest to PRZESTĘPSTWO!
Tym bardziej, że w polskim kodeksie karnym jest już dawno zapis o przepadku narzędzia przestępstwa z mocy prawa - wystarczy zastosować go do pijanych jaskiniowców za kierownicą i w ten sposób radykalnie poprawić sytuację na drogach, zabierając patologicznej hołocie możliwość wyjeżdżania na drogę!
[/quote]


A kolejarzowi zabrać cały pociąg, a pilotowi Boeinga.
[quote name='stelmach z Krzywej' timestamp='1359913487' post='729394']
Prawda!
Dowodem są nader liczne przypadki, gdy kierowca z orzeczonym sądownie zakazem jeździł i to często po pijanemu, gdy PJ zawieszono właśnie za jazdę na "dwóch gazach".

Mocnym remedium na pijaną dzicz drogową byłoby orzekanie z mocy prawa (czyli obligatoryjnie, bez wyjątków) przepadku narzędzia przestępstwa - czyli samochodu wszystkim jadącym z promilami powyżej 0,5 - gdyż jest to PRZESTĘPSTWO!
T... rozwiń
Avatar
Emil / 3 lutego 2013 o 21:53
0
Utrata prawo jazdy to nie powód żeby przestać jeździć. Pytanie do internautów. Komu z was trafiła się prewencyjna kontrola drogowa ze sprawdzaniem dokumentów?
Wystarczy nie przekraczać zbytnio (jazda zgodnie z przepisami często przez patrole traktowana jest jako podejrzana) prędkości, nie trafić na "trzeźwy poranek") i można w Polsce jeździć bez prawka wiele lat. Smutne to, ale prawdziwe w kraju, gdzie ściga się TYLKO za prędkość.
Avatar
stefan / 3 lutego 2013 o 21:12
0
[quote name='krzesimir' timestamp='1359914164' post='729405']
Warto przejrzeć statystyki zanim nakręcimy się. Ilu pijaków statystycznie zabija na drodze a ilu małolatów przekraczających prędkość...
[/quote]
już mówię, 82 % wypadków ( śmiertelnych też ) powodują kierowcy trzeźwi
Avatar
STACHO / 3 lutego 2013 o 21:11
0
Dla statystyki pod pokazówkę z PJ udupili traktorzystę i klawisza myśląc że zamydlą nam oczy . Ciekaw na ile lat zabiorą PJ tej co karton zabaczyła na Al. Kraśnickiej i zabiła starsze małżeństwo , miała więcej promili niż traktorzysta .
Zobacz wszystkie komentarze 16

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele
galeria

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele 24 6

Z jednej strony mobilizacja do uczestnictwa w pikiecie i referendum strajkowym, z drugiej oskarżenia o działanie „godzące w dobre imię spółki”. Związki zawodowe w puławskich Azotach już dawno nie były ze sobą tak skłócone.

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie?
Alarm 24

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie? 5 2

Setki rejsów zostały odwołane z powodu strajku pilotów linii Ryanair. Chodzi także o loty z Polski i do Polski. Pechowi pasażerowie mają prawo do odszkodowania od linii lotniczych. Pieniędzy można żądać także wtedy, gdy lot opóźni się o co najmniej dwie godziny.

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje 21 1

Z powodu wysokiego stanu Wisły nie działa przeprawa promowa z Kazimierza Dolnego do Janowca.

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze
Zdjęcia
galeria

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze 121 11

Na samochody dla misjonarzy zbierano w niedzielę pieniądze w lubelskich kościołach, a obok nich można było poświęcić swój pojazd. Tak zaczął się 18. Ogólnopolski Tydzień św. Krzysztofa.

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo]
film

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo] 348 14

W związku z pożarami lasów w środkowej części Szwecji, polski rząd podjął decyzję o udzieleniu wsparcia. W sobotę ze Świnoujścia wyruszyła grupa prawie 140 strażaków, którzy mają pomóc szwedzkim ratownikom. Do Szwecji pojechał również 44 wozy ratowniczo-gaśnicze.

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin
27 lipca 2018, 19:00

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin 1 0

Co Gdzie Kiedy. Radio Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) zaprasza na koncert formacji Cheap Tobacco. Wydarzenie odbędzie się 27 lipca o godz. 19.

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia]
galeria

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia] 4 1

Po lubelskich dzielnicach krąży już Cyrk Podwórkowy, który co roku jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów.

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper
galeria

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper 21 9

Nie jedna, a dwie firmy zbudują razem pierwszą w Chełmie dużą galerię handlową. Prace budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze
27 lipca 2018, 20:00

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. 27 lipca o godz. 20 w klubie Plener (Park Ludowy) wystąpi popularny raper i wokalista Ten Typ Mes. Artysta rozkręci soundsystemową imprezę z udziałem producenta Stasiaka oraz DJ'ów Black Belta Grega i Raz Dwa.

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy
galeria
film

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy 7 4

W piątek zakończyły się wojewódzkie eliminacje do XVIII finału Kynologicznych Mistrzostw Policji Sułkowice 2018. Zwyciężył pies IBAR i jego przewodnik st. sierż. Artur Lipski z KMP w Zamościu.

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada
film

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada 0 3

Poseł Nowoczesnej Piotr Misiło zapowiada złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez policję podczas piątkowej demonstracji przed Sejmem.

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach
galeria

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach 16 6

W niedzielę minęły 74 lata od ostatecznej likwidacji niemieckiego obozu koncentracyjnego Majdanek, który działał przez blisko trzy lata.

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury
25 lipca 2018, 21:00

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury 3 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami ostatnie lipcowe spotkanie w ramach cyklu Miasto movie analogowo w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a). W środę, 25 lipca o godz. 21 w tamtejszej Próbie Cafe wyświetlony zostanie kultowy Terminator.

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie 0 0

Zawodniczka AZS UMCS Lublin Paulina Guba bez najmniejszych problemów wywalczyła złoty medal w pchnięciu kulą. Lubelska zawodniczka uzyskała rezultat 18.82 i nad drugą w klasyfikacji zawodniczką miała blisko dwa metry

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela 3 3

W czerwcu w lesie w miejscowości Rokitno (pow. bialski) przypadkowy świadek zauważył błąkające się w rejonie leśnej ścieżki zwierzę.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.