Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

24 września 2009 r.
20:31
Edytuj ten wpis

W MPK będzie można zapłacić za bilet przez komórkę

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 10 A A

Nadciąga rewolucja w miejskich autobusach i trolejbusach. Za miesiąc za przejazd MPK będzie można płacić przez telefon komórkowy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Ustalamy już dokładny harmonogram wprowadzenia takiej usługi. W przyszłym tygodniu ogłosimy szczegółowe zasady korzystania z tej formy płatności – zapowiada Lech Pudło, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

– Operator, z którym chcemy podpisać umowę, obsługuje już system działający w Warszawie – dodaje.

Aby płacić za przejazd przez telefon, trzeba będzie wcześniej założyć sobie konto, dzwoniąc pod specjalny numer telefonu i ustalić czterocyfrowy kod PIN. Następnym krokiem jest zasilenie konta.

Można to zrobić przelewając pieniądze na rachunek bankowy operatora systemu. Później tę kwotę można już wydawać na zakup biletów. Dalsze korzystanie z systemu e-biletu jest podobne do korzystania z telefonu komórkowego na kartę.

Sam zakup zajmuje tylko chwilę. – Wystarczy połączyć się ze specjalnym numerem telefonu i wpisać kod przypisany do danego rodzaju biletu – wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik ZTM Warszawa. Później wystarczy zatwierdzić transakcję swoim kodem PIN i gotowe. Bilet jest kupiony.

Jak wygląda kontrola? – Jeśli pasażer oświadczy, ze kupił bilet przez telefon, wtedy kontroler prosi go o to, by połączył się na chwilę z numerem, pod którym taki bilet kupił – tłumaczy Krajnow. – Wtedy na telefonie kontrolera, w którym jest zainstalowana odpowiednia aplikacja pojawia się potwierdzenie, że dany pasażer ma ważny bilet. To wszystko.

Jest jedno "ale”. – Nie da się kupić biletu w momencie kontroli, bo system będzie działać z pewnym opóźnieniem – mówi Pudło.

Bilet kupowany w ten sposób będzie mieć tę samą cenę, co kupowany w kiosku. Dodatkowym kosztem dla pasażera będzie tylko koszt połączenia, choć nie w każdym przypadku. W Warszawie sieć Plus nie pobiera za to dodatkowych opłat.

Wynagrodzeniem operatora systemu, podobnie jak w przypadku kioskarzy, będzie prowizja od sprzedanych biletów.

Jakie bilety będą dostępne przez telefon? – W pierwszym etapie w taki sposób będzie można kupić tylko bilety jednorazowe i dobowe – zapowiada dyrektor.

ZTM nie spodziewa się jednak, że lublinianie masowo porzucą kasowniki na rzecz telefonów. W Warszawie miesięcznie drogą elektroniczną sprzedawanych jest 10 tys. biletów. A to niewiele, bo takich samych biletów w formie papierowej sprzedaje się 6,5 mln.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
remek / 18 stycznia 2010 o 21:28
0
neli napisał:
ciekawe wczoraj jechałam autobusem w lublinie i własnie dowiedzialam sie ze mozna placic sms za bilet tylko w plusie a jak ktos kozysta z innej sieci to bez sensu moze nie do konca znam regulamin i nie wiem czy usluga jest juz aktywna oczywiscie w lublinie Pozdrawiam

Sporo w tym nieporozumienia.
1. Nie wysyla sie SMS a laczy sie na numer zaczynajacy na * (np *145) ktory jest
bezplatnym polaczeniem wewnetrz sieci.
2. Oplata za parking jest za rzeczywisty czas stania , wlaczam i wychodze,
wylaczam gdy wracam do samochodu. To jest b. wygodne gdy nie wiadomo ile trzeba stac na parkingu.
3. Zakup biletow komunikacji b. wygodny za przejazd 20 min/40/.60/90 lub 1, 3, 7 dni.
4. Najwygodnie gdy ma sie tel. w Plusie i konto w CitiBank. Transakcja jest realizowana wprost z konta.
Polecam
45) ktory jest
bezplatnym polaczeniem wewnetrz sieci.
2. Oplata za parking jest za rzeczywisty czas stania , wlaczam i wychodze,
wylaczam gdy wracam do samochodu. To jest b. wygodne gdy nie wiadomo ile trzeba stac na parkingu.
3. Zakup biletow komunikacji b. wygodny za przejazd 20 min/40/.60/90 lub 1, 3, 7 dni.
4. Najwygodnie gdy ma sie tel. w Plusie i konto w CitiBank. Transakcja jest realizowana wprost z konta.
Polecam rozwiń
Avatar
neli / 31 grudnia 2009 o 11:42
0
ciekawe wczoraj jechałam autobusem w lublinie i własnie dowiedzialam sie ze mozna placic sms za bilet tylko w plusie a jak ktos kozysta z innej sieci to bez sensu moze nie do konca znam regulamin i nie wiem czy usluga jest juz aktywna oczywiscie w lublinie Pozdrawiam
Avatar
m / 25 września 2009 o 15:29
0
Napisz jak już będzie można.
Avatar
VIP / 25 września 2009 o 12:43
0
off napisał:
Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów.


To jest dokłdnie co juz pisał inny użytkownik na forum. Wysyłasz smsa z numerem pojazdu i numerem linii do którego wsiadasz, dostajesz potwierdzenie smsem który w razie kontroli pokazujesz. Zabepieczeniem dla przewoźnika jest numer z którego dostajesz smsa zwrotnego z potwierdzeniem uniszczenia opłaty. Ot cała filozofia tego rozwiązania.


To jest dokłdnie co juz pisał inny użytkownik na forum. Wysyłasz smsa z numerem pojazdu i numerem linii do którego wsiadasz, dostajesz potwierdzenie smsem który w razie kontroli pokazujesz. Zabepieczeniem dla przewoźnika jest numer z którego dostajesz smsa zwrotnego z potwierdzeniem uniszczenia opłaty. Ot cała filozofia tego rozwiązania. rozwiń
Avatar
dd / 25 września 2009 o 12:11
0
Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym tropem - do bazy zapisuje sie info o tym (przejazd + numer tel. uzytkownika) i kontroler moze to zdalnie sprawdzic.

Tylko takie rozwiązanie ma sens dla okazyjnie korzystających z MPK
Avatar
off / 25 września 2009 o 11:31
0
VIP napisał:
Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji.


Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów.


Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów. rozwiń
Avatar
VIP / 25 września 2009 o 10:03
0
off napisał:
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Widzę same plusy tego rozwiązania, nie trzeba szukać kiosku, nie trzeba mieć drobnych przy sobie. Ja to rozwiązanie traktuje jako awaryjne, na co dzień z niego nie korzystam. A że jest to wprowadzone jako dodatkowa forma zakupu biletu to wypada się z tego cieszyć.
Pozdrawiam


Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji.


Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji. rozwiń
Avatar
Kirsen / 25 września 2009 o 09:52
0
Przeciez to bez sensu - musze na koncie jakiegos operatora zamrozic pieniadze na iles biletow do przodu. Co to za placenie komorka, jak w rzeczywistosci to jest tylko "kasowanie" biletu przez komorke - biletu ktory wirtualnie kupilem wczesniej wplacajac pieniadze na konto operatora.

Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym tropem - do bazy zapisuje sie info o tym (przejazd + numer tel. uzytkownika) i kontroler moze to zdalnie sprawdzic.

Pozdrawiam,
K
Przeciez to bez sensu - musze na koncie jakiegos operatora zamrozic pieniadze na iles biletow do przodu. Co to za placenie komorka, jak w rzeczywistosci to jest tylko "kasowanie" biletu przez komorke - biletu ktory wirtualnie kupilem wczesniej wplacajac pieniadze na konto operatora.

Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym trope... rozwiń
Avatar
off / 25 września 2009 o 08:31
0
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Widzę same plusy tego rozwiązania, nie trzeba szukać kiosku, nie trzeba mieć drobnych przy sobie. Ja to rozwiązanie traktuje jako awaryjne, na co dzień z niego nie korzystam. A że jest to wprowadzone jako dodatkowa forma zakupu biletu to wypada się z tego cieszyć.
Pozdrawiam
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Wi... rozwiń
Avatar
P. / 25 września 2009 o 07:51
0
"Bilet będzie kosztował tyle samo, co kupiony normalnie".... plus opłata za połączenie przy kupowaniu biletu, plus opłata za połączenie przy kontroli. Wiedziałem, że jest jakiś "haczyk".
Avatar
remek / 18 stycznia 2010 o 21:28
0
neli napisał:
ciekawe wczoraj jechałam autobusem w lublinie i własnie dowiedzialam sie ze mozna placic sms za bilet tylko w plusie a jak ktos kozysta z innej sieci to bez sensu moze nie do konca znam regulamin i nie wiem czy usluga jest juz aktywna oczywiscie w lublinie Pozdrawiam

Sporo w tym nieporozumienia.
1. Nie wysyla sie SMS a laczy sie na numer zaczynajacy na * (np *145) ktory jest
bezplatnym polaczeniem wewnetrz sieci.
2. Oplata za parking jest za rzeczywisty czas stania , wlaczam i wychodze,
wylaczam gdy wracam do samochodu. To jest b. wygodne gdy nie wiadomo ile trzeba stac na parkingu.
3. Zakup biletow komunikacji b. wygodny za przejazd 20 min/40/.60/90 lub 1, 3, 7 dni.
4. Najwygodnie gdy ma sie tel. w Plusie i konto w CitiBank. Transakcja jest realizowana wprost z konta.
Polecam
45) ktory jest
bezplatnym polaczeniem wewnetrz sieci.
2. Oplata za parking jest za rzeczywisty czas stania , wlaczam i wychodze,
wylaczam gdy wracam do samochodu. To jest b. wygodne gdy nie wiadomo ile trzeba stac na parkingu.
3. Zakup biletow komunikacji b. wygodny za przejazd 20 min/40/.60/90 lub 1, 3, 7 dni.
4. Najwygodnie gdy ma sie tel. w Plusie i konto w CitiBank. Transakcja jest realizowana wprost z konta.
Polecam rozwiń
Avatar
neli / 31 grudnia 2009 o 11:42
0
ciekawe wczoraj jechałam autobusem w lublinie i własnie dowiedzialam sie ze mozna placic sms za bilet tylko w plusie a jak ktos kozysta z innej sieci to bez sensu moze nie do konca znam regulamin i nie wiem czy usluga jest juz aktywna oczywiscie w lublinie Pozdrawiam
Avatar
m / 25 września 2009 o 15:29
0
Napisz jak już będzie można.
Avatar
VIP / 25 września 2009 o 12:43
0
off napisał:
Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów.


To jest dokłdnie co juz pisał inny użytkownik na forum. Wysyłasz smsa z numerem pojazdu i numerem linii do którego wsiadasz, dostajesz potwierdzenie smsem który w razie kontroli pokazujesz. Zabepieczeniem dla przewoźnika jest numer z którego dostajesz smsa zwrotnego z potwierdzeniem uniszczenia opłaty. Ot cała filozofia tego rozwiązania.


To jest dokłdnie co juz pisał inny użytkownik na forum. Wysyłasz smsa z numerem pojazdu i numerem linii do którego wsiadasz, dostajesz potwierdzenie smsem który w razie kontroli pokazujesz. Zabepieczeniem dla przewoźnika jest numer z którego dostajesz smsa zwrotnego z potwierdzeniem uniszczenia opłaty. Ot cała filozofia tego rozwiązania. rozwiń
Avatar
dd / 25 września 2009 o 12:11
0
Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym tropem - do bazy zapisuje sie info o tym (przejazd + numer tel. uzytkownika) i kontroler moze to zdalnie sprawdzic.

Tylko takie rozwiązanie ma sens dla okazyjnie korzystających z MPK
Avatar
off / 25 września 2009 o 11:31
0
VIP napisał:
Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji.


Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów.


Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów. rozwiń
Avatar
VIP / 25 września 2009 o 10:03
0
off napisał:
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Widzę same plusy tego rozwiązania, nie trzeba szukać kiosku, nie trzeba mieć drobnych przy sobie. Ja to rozwiązanie traktuje jako awaryjne, na co dzień z niego nie korzystam. A że jest to wprowadzone jako dodatkowa forma zakupu biletu to wypada się z tego cieszyć.
Pozdrawiam


Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji.


Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji. rozwiń
Avatar
Kirsen / 25 września 2009 o 09:52
0
Przeciez to bez sensu - musze na koncie jakiegos operatora zamrozic pieniadze na iles biletow do przodu. Co to za placenie komorka, jak w rzeczywistosci to jest tylko "kasowanie" biletu przez komorke - biletu ktory wirtualnie kupilem wczesniej wplacajac pieniadze na konto operatora.

Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym tropem - do bazy zapisuje sie info o tym (przejazd + numer tel. uzytkownika) i kontroler moze to zdalnie sprawdzic.

Pozdrawiam,
K
Przeciez to bez sensu - musze na koncie jakiegos operatora zamrozic pieniadze na iles biletow do przodu. Co to za placenie komorka, jak w rzeczywistosci to jest tylko "kasowanie" biletu przez komorke - biletu ktory wirtualnie kupilem wczesniej wplacajac pieniadze na konto operatora.

Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym trope... rozwiń
Avatar
off / 25 września 2009 o 08:31
0
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Widzę same plusy tego rozwiązania, nie trzeba szukać kiosku, nie trzeba mieć drobnych przy sobie. Ja to rozwiązanie traktuje jako awaryjne, na co dzień z niego nie korzystam. A że jest to wprowadzone jako dodatkowa forma zakupu biletu to wypada się z tego cieszyć.
Pozdrawiam
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Wi... rozwiń
Avatar
P. / 25 września 2009 o 07:51
0
"Bilet będzie kosztował tyle samo, co kupiony normalnie".... plus opłata za połączenie przy kupowaniu biletu, plus opłata za połączenie przy kontroli. Wiedziałem, że jest jakiś "haczyk".
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Nowy festiwal w Lublinie. Swawola niszczy, Śleboda jest mądra

Nowy festiwal w Lublinie. Swawola niszczy, Śleboda jest mądra 0 0

19 lutego w lubelskim Teatrze Starym rozpocznie się Festiwal Danuty Szaflarskiej „Śleboda/Danutka”. W programie koncert, filmy, spektakl i spotkania. Nagrodę „Gong Danutki” otrzyma Janusz Gajos

S17 z Piask do Hrebennego. 10 firm jest zainteresowanych opracowaniem dokumentacji

S17 z Piask do Hrebennego. 10 firm jest zainteresowanych opracowaniem dokumentacji 0 0

Dziesięć firm jest zainteresowanych opracowaniem dokumentacji dla S17 od Piask do Hrebennego. Połowa z nich złożyła oferty na wszystkie trzy części.

Rekordowa zbiórka WOŚP na Facebooku. "Zapełnijmy ostatnią puszkę prezydenta"

Rekordowa zbiórka WOŚP na Facebooku. "Zapełnijmy ostatnią puszkę prezydenta" 0 3

Na koncie Fundacji WOŚP jest już 48,4 mln zł z deklarowanych 92,1 mln zł – mówił Jerzy Owsiak na konferencji prasowej poświęconej 27. finałowi Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Protest przed siedzibą TVP Lublin. "Wolne media", "Stop mowie nienawiści" [zdjęcia]
galeria

Protest przed siedzibą TVP Lublin. "Wolne media", "Stop mowie nienawiści" [zdjęcia] 88 17

Ponad 30 osób protestowało w poniedziałek przy siedzibie TVP Lublin.

36 mln zł unijnej dotacji. Węzły przesiadkowe, parkingi, ładowarki dla autobusów w Lublinie

36 mln zł unijnej dotacji. Węzły przesiadkowe, parkingi, ładowarki dla autobusów w Lublinie 0 4

W Lublinie powstaną nowe węzły przesiadkowe komunikacji miejskiej, które będą wyposażone w toalety dla pasażerów oraz parkingi, także te dla rowerzystów. W planie jest również budowa dodatkowego przystanku koło pl. Singera. Władze miasta dostaną na ten cel ponad 36 mln zł unijnej dotacji

18 osób dostało polskie obywatelstwo. "To najważniejszy moment w moim życiu" [zdjęcia]
galeria

18 osób dostało polskie obywatelstwo. "To najważniejszy moment w moim życiu" [zdjęcia] 30 14

18 osób mieszkających na terenie województwa lubelskiego odebrało w poniedziałek akty nadania polskiego obywatelstwa. Dostali też egzemplarze Konstytucji i biało-czerwone flagi

Szynobus potrącił mężczyznę. 45-latek zginął na miejscu

Szynobus potrącił mężczyznę. 45-latek zginął na miejscu 0 4

Szynobus śmiertelnie potrącił ok. 45-letniego mężczyznę.

Song Book Made in #jazzUMCS
23 stycznia 2019, 19:00

Song Book Made in #jazzUMCS 0 0

W środę, 23 stycznia o godz. 19 w Chatce Żaka (ul. Radziszewskiego 16) będzie miał miejsce koncert "Song Book Made in #jazzUMCS". Wystąpią studenci kierunku Jazz i muzyka estradowa UMCS.

Lublin: A jednak zamkną ul. Fabryczną. Ruch powróci dopiero jesienią

Lublin: A jednak zamkną ul. Fabryczną. Ruch powróci dopiero jesienią 86 30

Ratusz zmienia zdanie i zgadza się na zamknięcie ul. Fabrycznej na czas wymiany mostu na Czerniejówce, choć do niedawna urzędnicy twierdzili, że można przeprowadzić budowę bez wyłączania jezdni. Ulica ma być zagrodzona po 10 lutego. Ruch wróci tu jesienią.

AZS UMCS Lublin – ITD24 Remedium Pyskowice 3:0. Warto walczyć do końca

AZS UMCS Lublin – ITD24 Remedium Pyskowice 3:0. Warto walczyć do końca 1 0

W pierwszym w 2019 roku meczu futsaliści AZS UMCS Lublin pokonali u siebie Remedium Pyskowice 3:0, ale kibice na gole musieli czekać do ostatnich minut spotkania

Wieczór Chwały z zespołem Good God
3 lutego 2019, 19:00

Wieczór Chwały z zespołem Good God 1 0

Parafia pw. Św. Maksymiliana Kolbe w Lublinie (Droga Męczenników Majdanka 27) zaprasza na Wieczór Chwały z zespołem Good God. Koncert zaplanowano na 3 lutego o godz. 19, po wieczornej mszy.

Urodziła, wrzuciła dziecko do pieca i spaliła. Policja zatrzymała ją na weselu

Urodziła, wrzuciła dziecko do pieca i spaliła. Policja zatrzymała ją na weselu 135 17

Jest akt oskarżenia w sprawie głośnej zbrodni w Majdanie Kozłowieckim. Młoda kobieta tuż po urodzeniu dziecka, zawinęła je w worek, wrzuciła do pieca i spaliła. Zwłoki noworodka w piecu znaleźli jej rodzice

Potrzebny „Plan dla Lubelszczyzny” powiązany z S19

Potrzebny „Plan dla Lubelszczyzny” powiązany z S19 2 5

Do 23 stycznia można zgłaszać uwagi do projektu Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego. Jedno ze spotkań konsultacyjnych w tej sprawie odbyło się 16 stycznia w Białej Podlaskiej.

Nie wypełnisz formularza, nie pójdziesz na studniówkę. "Nie rozumiem po co szkole moje dane"

Nie wypełnisz formularza, nie pójdziesz na studniówkę. "Nie rozumiem po co szkole moje dane" 13 15

Osoby towarzyszące maturzystom, którzy będą bawić się na początku lutego na studniówce w XXI Liceum Ogólnokształcącym w Lublinie muszą podawać swoje dane. Niektórzy są tym zbulwersowani.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.