Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

24 września 2009 r.
20:31
Edytuj ten wpis

W MPK będzie można zapłacić za bilet przez komórkę

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 10 A A

Nadciąga rewolucja w miejskich autobusach i trolejbusach. Za miesiąc za przejazd MPK będzie można płacić przez telefon komórkowy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Ustalamy już dokładny harmonogram wprowadzenia takiej usługi. W przyszłym tygodniu ogłosimy szczegółowe zasady korzystania z tej formy płatności – zapowiada Lech Pudło, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

– Operator, z którym chcemy podpisać umowę, obsługuje już system działający w Warszawie – dodaje.

Aby płacić za przejazd przez telefon, trzeba będzie wcześniej założyć sobie konto, dzwoniąc pod specjalny numer telefonu i ustalić czterocyfrowy kod PIN. Następnym krokiem jest zasilenie konta.

Można to zrobić przelewając pieniądze na rachunek bankowy operatora systemu. Później tę kwotę można już wydawać na zakup biletów. Dalsze korzystanie z systemu e-biletu jest podobne do korzystania z telefonu komórkowego na kartę.

Sam zakup zajmuje tylko chwilę. – Wystarczy połączyć się ze specjalnym numerem telefonu i wpisać kod przypisany do danego rodzaju biletu – wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik ZTM Warszawa. Później wystarczy zatwierdzić transakcję swoim kodem PIN i gotowe. Bilet jest kupiony.

Jak wygląda kontrola? – Jeśli pasażer oświadczy, ze kupił bilet przez telefon, wtedy kontroler prosi go o to, by połączył się na chwilę z numerem, pod którym taki bilet kupił – tłumaczy Krajnow. – Wtedy na telefonie kontrolera, w którym jest zainstalowana odpowiednia aplikacja pojawia się potwierdzenie, że dany pasażer ma ważny bilet. To wszystko.

Jest jedno "ale”. – Nie da się kupić biletu w momencie kontroli, bo system będzie działać z pewnym opóźnieniem – mówi Pudło.

Bilet kupowany w ten sposób będzie mieć tę samą cenę, co kupowany w kiosku. Dodatkowym kosztem dla pasażera będzie tylko koszt połączenia, choć nie w każdym przypadku. W Warszawie sieć Plus nie pobiera za to dodatkowych opłat.

Wynagrodzeniem operatora systemu, podobnie jak w przypadku kioskarzy, będzie prowizja od sprzedanych biletów.

Jakie bilety będą dostępne przez telefon? – W pierwszym etapie w taki sposób będzie można kupić tylko bilety jednorazowe i dobowe – zapowiada dyrektor.

ZTM nie spodziewa się jednak, że lublinianie masowo porzucą kasowniki na rzecz telefonów. W Warszawie miesięcznie drogą elektroniczną sprzedawanych jest 10 tys. biletów. A to niewiele, bo takich samych biletów w formie papierowej sprzedaje się 6,5 mln.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
remek / 18 stycznia 2010 o 21:28
0
neli napisał:
ciekawe wczoraj jechałam autobusem w lublinie i własnie dowiedzialam sie ze mozna placic sms za bilet tylko w plusie a jak ktos kozysta z innej sieci to bez sensu moze nie do konca znam regulamin i nie wiem czy usluga jest juz aktywna oczywiscie w lublinie Pozdrawiam

Sporo w tym nieporozumienia.
1. Nie wysyla sie SMS a laczy sie na numer zaczynajacy na * (np *145) ktory jest
bezplatnym polaczeniem wewnetrz sieci.
2. Oplata za parking jest za rzeczywisty czas stania , wlaczam i wychodze,
wylaczam gdy wracam do samochodu. To jest b. wygodne gdy nie wiadomo ile trzeba stac na parkingu.
3. Zakup biletow komunikacji b. wygodny za przejazd 20 min/40/.60/90 lub 1, 3, 7 dni.
4. Najwygodnie gdy ma sie tel. w Plusie i konto w CitiBank. Transakcja jest realizowana wprost z konta.
Polecam
45) ktory jest
bezplatnym polaczeniem wewnetrz sieci.
2. Oplata za parking jest za rzeczywisty czas stania , wlaczam i wychodze,
wylaczam gdy wracam do samochodu. To jest b. wygodne gdy nie wiadomo ile trzeba stac na parkingu.
3. Zakup biletow komunikacji b. wygodny za przejazd 20 min/40/.60/90 lub 1, 3, 7 dni.
4. Najwygodnie gdy ma sie tel. w Plusie i konto w CitiBank. Transakcja jest realizowana wprost z konta.
Polecam rozwiń
Avatar
neli / 31 grudnia 2009 o 11:42
0
ciekawe wczoraj jechałam autobusem w lublinie i własnie dowiedzialam sie ze mozna placic sms za bilet tylko w plusie a jak ktos kozysta z innej sieci to bez sensu moze nie do konca znam regulamin i nie wiem czy usluga jest juz aktywna oczywiscie w lublinie Pozdrawiam
Avatar
m / 25 września 2009 o 15:29
0
Napisz jak już będzie można.
Avatar
VIP / 25 września 2009 o 12:43
0
off napisał:
Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów.


To jest dokłdnie co juz pisał inny użytkownik na forum. Wysyłasz smsa z numerem pojazdu i numerem linii do którego wsiadasz, dostajesz potwierdzenie smsem który w razie kontroli pokazujesz. Zabepieczeniem dla przewoźnika jest numer z którego dostajesz smsa zwrotnego z potwierdzeniem uniszczenia opłaty. Ot cała filozofia tego rozwiązania.


To jest dokłdnie co juz pisał inny użytkownik na forum. Wysyłasz smsa z numerem pojazdu i numerem linii do którego wsiadasz, dostajesz potwierdzenie smsem który w razie kontroli pokazujesz. Zabepieczeniem dla przewoźnika jest numer z którego dostajesz smsa zwrotnego z potwierdzeniem uniszczenia opłaty. Ot cała filozofia tego rozwiązania. rozwiń
Avatar
dd / 25 września 2009 o 12:11
0
Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym tropem - do bazy zapisuje sie info o tym (przejazd + numer tel. uzytkownika) i kontroler moze to zdalnie sprawdzic.

Tylko takie rozwiązanie ma sens dla okazyjnie korzystających z MPK
Avatar
off / 25 września 2009 o 11:31
0
VIP napisał:
Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji.


Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów.


Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów. rozwiń
Avatar
VIP / 25 września 2009 o 10:03
0
off napisał:
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Widzę same plusy tego rozwiązania, nie trzeba szukać kiosku, nie trzeba mieć drobnych przy sobie. Ja to rozwiązanie traktuje jako awaryjne, na co dzień z niego nie korzystam. A że jest to wprowadzone jako dodatkowa forma zakupu biletu to wypada się z tego cieszyć.
Pozdrawiam


Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji.


Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji. rozwiń
Avatar
Kirsen / 25 września 2009 o 09:52
0
Przeciez to bez sensu - musze na koncie jakiegos operatora zamrozic pieniadze na iles biletow do przodu. Co to za placenie komorka, jak w rzeczywistosci to jest tylko "kasowanie" biletu przez komorke - biletu ktory wirtualnie kupilem wczesniej wplacajac pieniadze na konto operatora.

Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym tropem - do bazy zapisuje sie info o tym (przejazd + numer tel. uzytkownika) i kontroler moze to zdalnie sprawdzic.

Pozdrawiam,
K
Przeciez to bez sensu - musze na koncie jakiegos operatora zamrozic pieniadze na iles biletow do przodu. Co to za placenie komorka, jak w rzeczywistosci to jest tylko "kasowanie" biletu przez komorke - biletu ktory wirtualnie kupilem wczesniej wplacajac pieniadze na konto operatora.

Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym trope... rozwiń
Avatar
off / 25 września 2009 o 08:31
0
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Widzę same plusy tego rozwiązania, nie trzeba szukać kiosku, nie trzeba mieć drobnych przy sobie. Ja to rozwiązanie traktuje jako awaryjne, na co dzień z niego nie korzystam. A że jest to wprowadzone jako dodatkowa forma zakupu biletu to wypada się z tego cieszyć.
Pozdrawiam
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Wi... rozwiń
Avatar
P. / 25 września 2009 o 07:51
0
"Bilet będzie kosztował tyle samo, co kupiony normalnie".... plus opłata za połączenie przy kupowaniu biletu, plus opłata za połączenie przy kontroli. Wiedziałem, że jest jakiś "haczyk".
Avatar
remek / 18 stycznia 2010 o 21:28
0
neli napisał:
ciekawe wczoraj jechałam autobusem w lublinie i własnie dowiedzialam sie ze mozna placic sms za bilet tylko w plusie a jak ktos kozysta z innej sieci to bez sensu moze nie do konca znam regulamin i nie wiem czy usluga jest juz aktywna oczywiscie w lublinie Pozdrawiam

Sporo w tym nieporozumienia.
1. Nie wysyla sie SMS a laczy sie na numer zaczynajacy na * (np *145) ktory jest
bezplatnym polaczeniem wewnetrz sieci.
2. Oplata za parking jest za rzeczywisty czas stania , wlaczam i wychodze,
wylaczam gdy wracam do samochodu. To jest b. wygodne gdy nie wiadomo ile trzeba stac na parkingu.
3. Zakup biletow komunikacji b. wygodny za przejazd 20 min/40/.60/90 lub 1, 3, 7 dni.
4. Najwygodnie gdy ma sie tel. w Plusie i konto w CitiBank. Transakcja jest realizowana wprost z konta.
Polecam
45) ktory jest
bezplatnym polaczeniem wewnetrz sieci.
2. Oplata za parking jest za rzeczywisty czas stania , wlaczam i wychodze,
wylaczam gdy wracam do samochodu. To jest b. wygodne gdy nie wiadomo ile trzeba stac na parkingu.
3. Zakup biletow komunikacji b. wygodny za przejazd 20 min/40/.60/90 lub 1, 3, 7 dni.
4. Najwygodnie gdy ma sie tel. w Plusie i konto w CitiBank. Transakcja jest realizowana wprost z konta.
Polecam rozwiń
Avatar
neli / 31 grudnia 2009 o 11:42
0
ciekawe wczoraj jechałam autobusem w lublinie i własnie dowiedzialam sie ze mozna placic sms za bilet tylko w plusie a jak ktos kozysta z innej sieci to bez sensu moze nie do konca znam regulamin i nie wiem czy usluga jest juz aktywna oczywiscie w lublinie Pozdrawiam
Avatar
m / 25 września 2009 o 15:29
0
Napisz jak już będzie można.
Avatar
VIP / 25 września 2009 o 12:43
0
off napisał:
Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów.


To jest dokłdnie co juz pisał inny użytkownik na forum. Wysyłasz smsa z numerem pojazdu i numerem linii do którego wsiadasz, dostajesz potwierdzenie smsem który w razie kontroli pokazujesz. Zabepieczeniem dla przewoźnika jest numer z którego dostajesz smsa zwrotnego z potwierdzeniem uniszczenia opłaty. Ot cała filozofia tego rozwiązania.


To jest dokłdnie co juz pisał inny użytkownik na forum. Wysyłasz smsa z numerem pojazdu i numerem linii do którego wsiadasz, dostajesz potwierdzenie smsem który w razie kontroli pokazujesz. Zabepieczeniem dla przewoźnika jest numer z którego dostajesz smsa zwrotnego z potwierdzeniem uniszczenia opłaty. Ot cała filozofia tego rozwiązania. rozwiń
Avatar
dd / 25 września 2009 o 12:11
0
Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym tropem - do bazy zapisuje sie info o tym (przejazd + numer tel. uzytkownika) i kontroler moze to zdalnie sprawdzic.

Tylko takie rozwiązanie ma sens dla okazyjnie korzystających z MPK
Avatar
off / 25 września 2009 o 11:31
0
VIP napisał:
Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji.


Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów.


Hmm, napisałem o warszawskim, bo takie znam. Teraz wprowadzili jeszcze jakiś inny sposób, nie poprzez mpay. Nie znam go, natomiast to o czym pisałem jest rozwiązaniem z którego możesz a nie musisz korzystać. Opisz poznańskie (przymiotniki piszemy z małej) rozwiązanie, to się dowiem ja i inni internauci czegoś nowego. Może rzeczywiście jest genialne?
"Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata." Ehh... szkoda słów. rozwiń
Avatar
VIP / 25 września 2009 o 10:03
0
off napisał:
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Widzę same plusy tego rozwiązania, nie trzeba szukać kiosku, nie trzeba mieć drobnych przy sobie. Ja to rozwiązanie traktuje jako awaryjne, na co dzień z niego nie korzystam. A że jest to wprowadzone jako dodatkowa forma zakupu biletu to wypada się z tego cieszyć.
Pozdrawiam


Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji.


Owszem, ale rozwiązanie warszawskie wcale nie jest najlepsze. Znacznie wygodniejsze jest rozwiazanie Poznańskie. Ale cóz dla większości lubelsków warszawa to ziemia obiecana i pempek świata. Rozwiżazanie jakie zamierzają wprowadzić jest beznadziejne, widać ze pracownicy ZTM autobusy i komunikacje znają jedynie z opowieści czy też z zaokiennych obserwacji. rozwiń
Avatar
Kirsen / 25 września 2009 o 09:52
0
Przeciez to bez sensu - musze na koncie jakiegos operatora zamrozic pieniadze na iles biletow do przodu. Co to za placenie komorka, jak w rzeczywistosci to jest tylko "kasowanie" biletu przez komorke - biletu ktory wirtualnie kupilem wczesniej wplacajac pieniadze na konto operatora.

Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym tropem - do bazy zapisuje sie info o tym (przejazd + numer tel. uzytkownika) i kontroler moze to zdalnie sprawdzic.

Pozdrawiam,
K
Przeciez to bez sensu - musze na koncie jakiegos operatora zamrozic pieniadze na iles biletow do przodu. Co to za placenie komorka, jak w rzeczywistosci to jest tylko "kasowanie" biletu przez komorke - biletu ktory wirtualnie kupilem wczesniej wplacajac pieniadze na konto operatora.

Senswone rozwiazanie, to wysylasz SMS (najlepiej z numerem bocznym pojazdu) za 2zl, dostajesz potwierdzenie na komorke z indywidualnym kodem ktory poswiadcza ze kupiles bilet o tej i o tej godzinie na ten a ten autobus. Idac dalej tym trope... rozwiń
Avatar
off / 25 września 2009 o 08:31
0
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Widzę same plusy tego rozwiązania, nie trzeba szukać kiosku, nie trzeba mieć drobnych przy sobie. Ja to rozwiązanie traktuje jako awaryjne, na co dzień z niego nie korzystam. A że jest to wprowadzone jako dodatkowa forma zakupu biletu to wypada się z tego cieszyć.
Pozdrawiam
Zarząd komunikacji wprowadza udogodnienie, a Ty marudzisz. Korzystam czasem z tego rozwiązania w Warszawie i jestem z niego zadowolony (może poza problemem z wejściem do metra). Ten koszt o którym piszesz to cena za SMS. Nie tak dawno temu (przynajmniej w Warszawie) płaciło się dodatkową opłatę manipulacyjną za kupienie biletu u kierowcy, więc ten koszt o którym piszesz nie był kosztem. Tylko raz miałem kontrolę SMSowego biletu i kanar tylko popatrzył na SMS w telefonie, nigdzie nie kazał dzwonić (pewnie nie umiał tego obsłużyć ;-).
Wi... rozwiń
Avatar
P. / 25 września 2009 o 07:51
0
"Bilet będzie kosztował tyle samo, co kupiony normalnie".... plus opłata za połączenie przy kupowaniu biletu, plus opłata za połączenie przy kontroli. Wiedziałem, że jest jakiś "haczyk".
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 13 listopada 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 13 listopada 2018 roku 0 0

Port Lotniczy Lublin: Jesień na lotnisku gorsza niż przed rokiem

Port Lotniczy Lublin: Jesień na lotnisku gorsza niż przed rokiem 0 5

W październiku Port Lotniczy Lublin obsłużył 37,7 tys. pasażerów, czyli o prawie 5,4 tys. mniej niż w październiku zeszłego roku (spadek o 12,46 proc.).

Tragiczny cios na Arenie Lublin. Znaleźli martwego mężczyznę dwa dni po meczu

Tragiczny cios na Arenie Lublin. Znaleźli martwego mężczyznę dwa dni po meczu 44 2

Dożywocie grozi mężczyźnie, który w stadionowej toalecie uderzył pięścią w twarz innego kibica. Uderzony mężczyzna zmarł. Do sądu trafił właśnie akt oskarżenia przeciwko napastnikowi

Lubelski Rower Miejski w wersji elektrycznej? Pomysły aktywistów trafiły do prezydenta

Lubelski Rower Miejski w wersji elektrycznej? Pomysły aktywistów trafiły do prezydenta 0 4

Zagęszczenie sieci Lubelskiego Roweru Miejskiego i uzupełnienie jej o pojazdy elektryczne proponują działacze Porozumienia Rowerowego. Aktywiści przekazali prezydentowi swoje sugestie dotyczące tego, jak powinien być zorganizowany następny system publicznych rowerów mający zastąpić ten, który działa obecnie

Lublin: Mieszkańcy zablokują drogę w godzinach szczytu? Nie chcą objazdów przez ich ulice

Lublin: Mieszkańcy zablokują drogę w godzinach szczytu? Nie chcą objazdów przez ich ulice 1 18

Blokadą dróg grożą mieszkańcy ulic, przez które wyznaczono objazdy dla kierowców omijających przebudowywane skrzyżowanie ul. Diamentowej z Krochmalną. – Nikt nie nadzoruje tego objazdu – skarży się przewodnicząca rady dzielnicy. Demonstracje mają się odbywać na jezdni przez kilka dni w godzinach szczytu

Lublin: Szczęśliwy finał poszukiwań 75-latka

Lublin: Szczęśliwy finał poszukiwań 75-latka 67 0

Mężczyzna, który przebywał na leczeniu w szpitalu przy al. Kraśnickiej w Lublinie w niedzielę opuścił oddział. Udało się go znaleźć w poniedziałek.

Codziennie do Wisły trafiają ścieki. Nowa oczyszczalnia miała już ruszać, ale są opóźnienia

Codziennie do Wisły trafiają ścieki. Nowa oczyszczalnia miała już ruszać, ale są opóźnienia 10 1

Do Wisły codziennie płynie od 100 do 150 metrów sześciennych ścieków. Linia oczyszczania powinna ruszyć w listopadzie ale budowa ma blisko dwa miesiące opóźnienia – alarmuje przedsiębiorca. Będą kontrole

Stal Poniatowa – LKS Stróża 1:1. Pozostałe mecze lubelskiej klasy okręgowej

Stal Poniatowa – LKS Stróża 1:1. Pozostałe mecze lubelskiej klasy okręgowej 7 2

Mecz obserwowało ponad 400 kibiców. Tak duża frekwencja była spowodowana akcją charytatywną. Piłkarze zagrali dla chorej dziewczynki

Orion Niedrzwica – Granit Bychawa 2:0. Mają mistrza jesieni

Orion Niedrzwica – Granit Bychawa 2:0. Mają mistrza jesieni 0 5

Orion Niedrzwica wygrał najważniejsze spotkanie rundy jesiennej i zakończył tę część sezonu na pierwszym miejscu

"Nie zmieniajmy się!". Nagrody Ambasador Wschodu 2018 przyznane

"Nie zmieniajmy się!". Nagrody Ambasador Wschodu 2018 przyznane 1 1

Na gali wręczenia statuetek Ambasadorów Wschodu – dorocznych nagród przyznawanych przez magazyn „Kraina Bugu”, słowa „wschód” i „wschodni”, odmieniane przez wszystkie przypadki, padały wielokrotnie i tylko w najlepszym kontekście.

Sparta Rejowiec Fabryczny najlepsza na półmetku rozgrywek

Sparta Rejowiec Fabryczny najlepsza na półmetku rozgrywek 0 3

Na półmetku rywalizacji drużyna z Rejowca Fabrycznego przewodzi stawce ekip z trzema punktami przewagi nad drugim Bratem Siennica Nadolna

Lubelskie: Nowa galeria handlowa czeka na otwarcie

Lubelskie: Nowa galeria handlowa czeka na otwarcie 19 8

W środę w Biłgoraju otwarty zostanie jeden z największych kompleksów handlowych w mieście – Metro Park Biłgoraj.

NiXes - koncert w Radiu Lublin
23 listopada 2018, 19:00

NiXes - koncert w Radiu Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 23 listopada o godz. 19 na scenie Radia Lublin wystąpi grupa NiXes z Anią Rusowicz.

Puławy: Trwa festiwal Wszystkie Strony Świata [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Puławy: Trwa festiwal Wszystkie Strony Świata [zdjęcia, wideo] 1 6

Występ Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Kaliskiej pod batutą Adama Klocka otworzył tegoroczny, dziewiąty już Puławski Festiwal Muzyczny "Wszystkie Strony Świata". Koncerty odbywają się w Sali Kongresowej Pałacu Czartoryskich oraz Restauracji Sybilla.

Potrącenie pieszego w Spławach. Mężczyzna był pijany

Potrącenie pieszego w Spławach. Mężczyzna był pijany 1 5

Policjanci wyjaśniają okoliczności potrącenia 65-latka. Do zdarzenia doszło wczoraj w miejscowości Spławy (powiat opolski). Z ustaleń policji wynika, że mężczyzna szedł nieprawidłową stroną drogi. Nie miał też żadnych elementów odblaskowych. Poza tym był pijany.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.