Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

15 lutego 2012 r.
13:59
Edytuj ten wpis

Wycinka drzew przy Walecznych pod lupą prokuratora

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 26 A A
Marian Stani
Marian Stani

Po dzisiejszej publikacji "Dziennika Wschodniego" sprawą wycinki drzew z dawnego cmentarza przy ul. Walecznych w Lublinie zajęła się prokuratura. Właściciel drzew za zgodę na wycinkę nie musiał nic płacić, bo urzędnik powołując się na fikcyjne oględziny orzekł, że drzewa stanowią zagrożenie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– O sprawie dowiedzieliśmy się z waszej publikacji, na jej podstawie wszczęliśmy czynności. Będziemy sprawdzać decyzję administracyjną o zezwoleniu na wycięcie drzew – mówi Jadwiga Nowak, szefowa Prokuratury Rejonowej Lublin-Północ.

Chodzi o 71 drzew, które usunięto z dawnego cmentarza przy Walecznych. Zgodę na ich wycinkę podpisał 9 listopada Marian Stani, ówczesny dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska w Urzędzie Miasta. Zrobił to dzień przed odejściem z pracy.

W uzasadnieniu powoływał się na wizję lokalną, która miała wykazać zły i zagrażający bezpieczeństwu stan drzew. Ale faktycznie żadnej wizji lokalnej nie zlecił, a w złym stanie było nie 71, ale tylko 14 drzew. Fakt, że dyrektor powoływał się na fikcyjne oględziny ujawniliśmy 8 lutego.

Taka, a nie inna decyzja Staniego przyniosła spore oszczędności parafii prawosławnej, do której należy cmentarz i drzewa i która prosiła o zgodę na wycinkę. Za zwykłe zezwolenie musiałaby płacić, ale opłat nie ma w przypadku wycinki drzew stwarzających zagrożenie. A wszystkie 71 okazów Stani uznał za niebezpieczne. Ile musiałaby wydać parafia na zezwolenie?

"Dziennik Wschodni" w środę ujawnił, że dzień po podpisaniu decyzji Stani zaprosił podwładnych na pożegnalne spotkanie. Odbyło się w pubie Czarna Owca powiązanym z firmą, która na terenie dawnego cmentarza chce stawiać supermarket. Oprócz urzędników było tam również ok. 8 osób związanych z firmą Wodrol.

Podejrzaną zgodę na wycinkę wychwycił zastępca Staniego, już po jego odejściu. Nie zdołał zablokować usunięcia drzew.

Ratusz ma teraz sprawdzić, czy podobnych, wątpliwych decyzji nie było więcej. – Przejrzymy ostatnie zezwolenia – zapowiada Zdzisław Strycharz, obecny dyrektor WOŚ. – Jeżeli są jeszcze inne wątpliwe decyzje prosimy, by nas o tym poinformować – apeluje Krzysztof Żuk, prezydent miasta. Żuk przyznaje, że do kolacji w Czarnej Owcy w ogóle nie powinno dojść, sam na niej nie był i mówi, że dowiedział się o niej od nas. – Poza tym takiej decyzji Stani nie powinien podejmować w ostatnim dniu urzędowania – dodaje Żuk.

Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
historyk / 4 marca 2012 o 14:25
0
Kosciol Prawoslawny przyjal zagrabione mienie,a to jest sprzeczne z prawem ludzkim i Boskim.W 1875 r.bowiem zaborca rosyjski zagrabil caly majatek poprzedniemu wlascicielowi i przekazal go Cerkwi Prawoslawnej.Nie przyjmuje sie kradzionego ani sie go nie kupuje, bo jest to przestepstwo przeciwko ludziom i Bogu.Cerkiew Prawoslawna nie miala zadnego prawa domagac sie zwrotu mienia, bo bezprawnie je otrzymala od zaborcy.Powinna oddac ten cmentarz prawowitemu wlascicielowi i byc obciazona odszkodowaniem za zniszczenie zabytkowego 200 letniego cmentarza !!!
Avatar
Swiadek JEHOWY / 26 lutego 2012 o 14:21
0
Kosciol Prawoslawny lamie Prawa Boze od setek lat.To religia falszywa,bedaca czescia "Babilonu Wielkiego",czyli ogolnoswiatowego imperium religii falszywej.Religia falszywa popelnia cudzolostwo duchowe,wspolpracujac z rzadami ludzkimi ( Apokalipsa 17:2 ).Jest to zdrada Boga i Jego zasad, w wyniku ktorej szkode ponosza cale narody ( Apokalipsa 18:3,24 ).
Avatar
beats by dre / 20 lutego 2012 o 10:54
0
[url=http://www.casque-beatsbydre-outlet.fr/casque-beats-studio-c-104.html]casque beats studio dr dre[/url]
[url=http://www.casque-beatsbydre-outlet.fr/casque-beats-pro-c-103.html]Casque Beats by dre Pro[/url]
[url=http://www.casque-beatsbydre-outlet.fr/casque-beats-solo-c-100.html]Casque Beats by dre Solo[/url]
[url=http://www.casque-beatsbydre-outlet.fr/casque-beats-solo-hd-c-101.html]Casque Beats Solo HD[/url]
Avatar
prawnik / 19 lutego 2012 o 20:14
0
Od 1989 r. cmentarz ten jest w ewidencji zabytkow, Wojewodzkiego Konserwatora Zabytkow ( Karta cmentarza Nr. 169).Zadanie Parafii Prawoslawnej w 1993 r. przyznania jej zabytkowego cmentarza,pod zaplecze dla Domu Pomocy Spolecznej,bylo niezgodne z Ustawa o ochronie zabytkow i Konstytucja,nie wspominajac o Prawie Boskim.Zasady i przepisy swieckie nakazuja wykorzystywanie zabytku,zgodnie z jego przeznaczeniem.Zabytkowy 200 letni cmentarz, bedacy rowniez miejscem martyrologii, jest przestrzenia publiczna,miejscem sacrum, niosacym ze soba wartosci duchowe,historyczne,kulturowe,artystyczne i naukowe.Nie mozna takiej przestrzeni wykorzystywac pod zaplecze dla DPS,by tam opalac sie,urzadzac boisko do siatkowki,stawiac plac zabaw,czy tez wykorzystywac komercyjnie ustawiajac bilboardy.Prawo Boskie natomiast, nakazuje szacunek dla zmarlych i zyjacych ludzi, jak rowniez dla dziela stworczego,w tym przypadku do 200 letnich drzew.Wszystkie te prawa Kosciol Prawoslawny lamie od 19 lat.
Od 1989 r. cmentarz ten jest w ewidencji zabytkow, Wojewodzkiego Konserwatora Zabytkow ( Karta cmentarza Nr. 169).Zadanie Parafii Prawoslawnej w 1993 r. przyznania jej zabytkowego cmentarza,pod zaplecze dla Domu Pomocy Spolecznej,bylo niezgodne z Ustawa o ochronie zabytkow i Konstytucja,nie wspominajac o Prawie Boskim.Zasady i przepisy swieckie nakazuja wykorzystywanie zabytku,zgodnie z jego przeznaczeniem.Zabytkowy 200 letni cmentarz, bedacy rowniez miejscem martyrologii, jest przestrzenia publiczna,miejscem sacrum, niosacym ze soba wartosc... rozwiń
Avatar
ruthenus.blogspot.com / 17 lutego 2012 o 22:53
0
Apeluję o trzymanie poziomu w tej dyskusji. "Złe sobie wystawia świadectwo, gdy kto wyszydza kalectwo" - a monstrualna otyłość prawosławnego Arcybiskupa kwalifikuje się już do inwalidztwa (nb. Abp Abel ostatnio bardzo schudł). Nb. mimo tego inwalidztwa potrafił on i potrafi nadal prężnie kierować diecezją, dokonywać wielu rzeczy godnych podziwu (ja osobiście podziwiam zwłaszcza uratowanie cerkwi w Dołhobyczowie i Szczebrzeszynie).

W sprawie b. cmentarza Unicka/Walecznych stanowczo przesadził (sam lub tolerował działanie podwładnego), fakt, ale
to nas nie upoważnia, jak mi się zdaje, do szydzenia z Jego fizycznej ułomności.
Apeluję o trzymanie poziomu w tej dyskusji. "Złe sobie wystawia świadectwo, gdy kto wyszydza kalectwo" - a monstrualna otyłość prawosławnego Arcybiskupa kwalifikuje się już do inwalidztwa (nb. Abp Abel ostatnio bardzo schudł). Nb. mimo tego inwalidztwa potrafił on i potrafi nadal prężnie kierować diecezją, dokonywać wielu rzeczy godnych podziwu (ja osobiście podziwiam zwłaszcza uratowanie cerkwi w Dołhobyczowie i Szczebrzeszynie).

W sprawie b. cmentarza Unicka/Walecznych stanowczo przesadził (sam lub tolerował działan... rozwiń
Avatar
przyrodnik / 17 lutego 2012 o 16:47
0
[quote name='Chudas' timestamp='1329332186' post='597225']
PASIBRZUCH ABEL PANOSZY SIĘ I CZUJE SIĘ BEZKARNY!!!
W ŚWIERSZCZOWIE KOŁO CYCOWA 4,6 ha zabytkowgo parku zakupił WLADIMIR BYSTROW z ulicy podobno Ruskiej,ciekawe kiedy wytną 3 zabytkowe aleje i 8 pomników przyrody.
Avatar
ruthenus.blogspot.com / 17 lutego 2012 o 13:39
0
Z przykrością zauważam, że te same nieprawdziwe tezy, które padły z ust przedstawicielki PRI podczas konferencji z Ratuszu, mimo ich sprostowania podówczas na sali, znowu powracają.

1. Nikt tu nie zwalcza prawosławnych jako takich. Protest dotyczy planów inwestycyjnych - budowy marketu, a teraz i dewastacji przyrody. Gdyby Parafia Prawosławna Przemienienia Pańskiego po prostu działkę nr 40 (lub jej część) sprzedała, protestowalibyśmy tak samo.

2. Nie chodzi w tej sprawie o to, by prawosławnym cokolwiek zabierać. We wniosku do MPZP sami zaproponowaliśmy przejęcie terenu (poza częścią ogrodzoną stanowiącą zaplecze PDPS) przez miasto za godziwym odszkodowaniem w pieniądzu lub ziemi dla PPPP.

3. Z faktu, że "wspólnota unicka" istniała w Lublinie - jako wspólnota chrześcijan zbierających się na modlitwę liturgiczną w dawnej cerkwi na Zielonej (na 1,5 godz. tygodniowo udostępnianej nam przez rzymskich katolików) - już od 1986 r., nie wynika, że miała ona prawa parafii (osoby prawnej). W PRL Kościół gr.kat. był tolerowany, ALE NIE UZNAWANY i nie miał de iure żadnych nieruchomości.

4. Sprawa odzyskania dawnego cmentarza wcale nie byłaby dla grekokatolików prosta pod względem jurydycznym. Większe szanse, wydaje się, miałaby parafia na Czwartku - jako założycielka i pierwotna właścicielka. W tym sensie można się poniekąd zgodzić, że proboszcz ówczesny z Czwartku coś tu zaniedbał. Tylko że gdyby ten teren odzyskał, to co by z nim robił?

5. Poza tym samo postawienie pytania jest absurdem: czy wartości kulturowe i przyrodnicze (do 4 bm.), czy szacunek dla zmarłych zależą od statusu własnościowego? Grekokatolicy nie starali się i nie starają o uzyskanie własności, a o godne upamiętnienie miejsca spoczynku lublinian tam pochowanych - wiernych Kościołów rzym.kat., gr.kat. i prawosławnego też! Jest paradoksem, że dawnego cmentarza - TAKŻE prawosławnego - przed zakusami inwestycyjnymi prawosławnego proboszcza muszą bronić katolicy! Pani to jakoś nie dziwi?

6. Z przykrością stwierdzam, że przez głoszenie takich tez jak wyartykułowane przez Panią dąży Pani do wywołania konfliktu międzywyznaniowego.

7. Teraz moje pytanka dwa do Pani:

a) Dlaczego PPPP w swoim czasie w zamian za działkę 39/2 chciała akurat działkę nr 40, a nie inną, gdzie indziej, bez podobnych obciążeń?

Skoro PPPP chciała na tej działce urządzić "zaplecze, tj. park i ogród dla pensjonariuszy" (z pisma ks. prob. A. Andrejuka z 12.V.1993), to czemu ogrodzeniem i opieką właścicielską objęto tylko część działki, a resztę zostawiono w stanie całkowitego zaniedbania?

Otóż gdyby deklaracja ówczesnego proboszcza PPPP (1993) została dotrzymana, nie byłoby całej tej sprawy, protestów etc.. I w tym tkwi korzeń zła, a nie w rzekomym prześladowaniu prawosławnych.


PS. Sprawa kościoła św. Jozafata (dawnej cerkwi grecko-prawosławnej przy Zielonej 3) nie ma nic wspólnego z zamieszaniem wokół działki nr 40 i wzmianka o niej ma charakter typowego tworzenia szumu medialnego, gmatwania sprawy dla ukrycia tego, co istotne.
Skoro już jednak wątek ten się pojawił, to warto pobocznie zauważyć, iż według znanych mi akt przekazanie cerkwi na Zielonej odbyło się na mocy porozumienia ze "starszyzną" Parafii Prawosławnej w zamian za odstąpienie katolików od starań o przejęcie cerkwi Przemienienia Pańskiego przy Ruskiej (jako pobazyliańskiej). Takie są znane mi fakty. Natomiast w ocenie sprawy zgadzam się z Panią - przejęcie tej rdzennie prawosławnej cerkwi przez rzymskich katolików i zmiana neutralnego przecież wyznaniowo patrocinium na konfrontacyjne w odczuciu prawosławnych - św. Jozafata - nie było fair według dzisiejszych standardów. Inna rzecz, że wtedy odreagowywano okres zaborów...
Z przykrością zauważam, że te same nieprawdziwe tezy, które padły z ust przedstawicielki PRI podczas konferencji z Ratuszu, mimo ich sprostowania podówczas na sali, znowu powracają.

1. Nikt tu nie zwalcza prawosławnych jako takich. Protest dotyczy planów inwestycyjnych - budowy marketu, a teraz i dewastacji przyrody. Gdyby Parafia Prawosławna Przemienienia Pańskiego po prostu działkę nr 40 (lub jej część) sprzedała, protestowalibyśmy tak samo.

2. Nie chodzi w tej sprawie o to, by prawosławnym cokolwiek zabierać. ... rozwiń
Avatar
Gocha / 17 lutego 2012 o 08:50
0
od dwóch tygodni pilnie śledzę co dzieje się z tematyczną nieruchomością u zbiegu ulic Walecznych i Unickiej. jest to skandal w biały dzień aby na zamówienie "krzykaczy" naruszyć własność prywatną stanu posiabania i dyspozycji tej nieruchomości przez braci prawosławnych. czy miasto nie ma spraw ważniejszych aby nimi się zająć zamiast zajmować się jak dołożyć prawosławnym bo to rzekomo wrogi element społecznydla naszego patriotycznego społeczeństwa? Sprawiedliwośći gdzie jesteś!!!!!!!!!!!???????? w tym wszystkim. Mam również pytanie: dlaczego wspólnota unicka nie uregulowała tytułu własności na tę nieruchomość, kiedy weszła w życie ustawa o stosunku Państwa do Kościoła katolickiego w 1989 roku. Przecież unicka parafia już wtedy była obecna w Lublinie na ul. Zielonej w dawnej cerkwi prawosławnej zbudowanej przez prawosławnych greków a dzisiaj służy Domem Bożym dla rzymskich katolików i prawosławni w tej kwestii nie podnoszą głosu.
Raz jeszcze!!! Sprawiedliwości gdzie jesteś?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
od dwóch tygodni pilnie śledzę co dzieje się z tematyczną nieruchomością u zbiegu ulic Walecznych i Unickiej. jest to skandal w biały dzień aby na zamówienie "krzykaczy" naruszyć własność prywatną stanu posiabania i dyspozycji tej nieruchomości przez braci prawosławnych. czy miasto nie ma spraw ważniejszych aby nimi się zająć zamiast zajmować się jak dołożyć prawosławnym bo to rzekomo wrogi element społecznydla naszego patriotycznego społeczeństwa? Sprawiedliwośći gdzie jesteś!!!!!!!!!!!?... rozwiń
Avatar
Lublinianka / 16 lutego 2012 o 22:21
0
tedi tam wyprowadzają psy również mieszkańcy z innych okolicznych ulic a brudasy niestety to zaraza. Trudno uwierzyć że z powodu tych brudasów i prostaków zostało wyciętych aż tyle zdrowych drzew. Poza tym na jakiej podstawie cokolwiek należy sie tej parafii i niby za co otrzymali tą rekompensatę?! Przestań już tak jawnie pokazywać kogo całujesz w tyłek - liczy sie fakt że nieprawnie wycięli drzewa i przy okazji aby to zrobić popełnili przestępstwo. Aż wstyd się przyznać do takiej parafii. Mam nadzieję że prokuratura udowodni korupcję a parafia prawosławna poniesie odpowiednią karę pieniężną oraz zostanie zmuszona do posadzenia nowych drzew. Życze im tego z całych sił
tedi tam wyprowadzają psy również mieszkańcy z innych okolicznych ulic a brudasy niestety to zaraza. Trudno uwierzyć że z powodu tych brudasów i prostaków zostało wyciętych aż tyle zdrowych drzew. Poza tym na jakiej podstawie cokolwiek należy sie tej parafii i niby za co otrzymali tą rekompensatę?! Przestań już tak jawnie pokazywać kogo całujesz w tyłek - liczy sie fakt że nieprawnie wycięli drzewa i przy okazji aby to zrobić popełnili przestępstwo. Aż wstyd się przyznać do takiej parafii. Mam nadzieję że prokuratura udowodni korupcję a... rozwiń
Avatar
ruthenus.blogspot.com / 16 lutego 2012 o 06:08
0
Ależ Parafia ta sama prosiła o przekazanie tej właśnie działki nr 40 (pow. 1,2497 ha) za działkę nr 39/2 (pow. 0,9923 ha), motywując to zamiarem urządzenia "parku i ogrodu dla pensjonariuszy" Prawosławnego Domu Opieki Społecznej (Dolińskiego 1)!
Avatar
historyk / 4 marca 2012 o 14:25
0
Kosciol Prawoslawny przyjal zagrabione mienie,a to jest sprzeczne z prawem ludzkim i Boskim.W 1875 r.bowiem zaborca rosyjski zagrabil caly majatek poprzedniemu wlascicielowi i przekazal go Cerkwi Prawoslawnej.Nie przyjmuje sie kradzionego ani sie go nie kupuje, bo jest to przestepstwo przeciwko ludziom i Bogu.Cerkiew Prawoslawna nie miala zadnego prawa domagac sie zwrotu mienia, bo bezprawnie je otrzymala od zaborcy.Powinna oddac ten cmentarz prawowitemu wlascicielowi i byc obciazona odszkodowaniem za zniszczenie zabytkowego 200 letniego cmentarza !!!
Avatar
Swiadek JEHOWY / 26 lutego 2012 o 14:21
0
Kosciol Prawoslawny lamie Prawa Boze od setek lat.To religia falszywa,bedaca czescia "Babilonu Wielkiego",czyli ogolnoswiatowego imperium religii falszywej.Religia falszywa popelnia cudzolostwo duchowe,wspolpracujac z rzadami ludzkimi ( Apokalipsa 17:2 ).Jest to zdrada Boga i Jego zasad, w wyniku ktorej szkode ponosza cale narody ( Apokalipsa 18:3,24 ).
Avatar
beats by dre / 20 lutego 2012 o 10:54
0
[url=http://www.casque-beatsbydre-outlet.fr/casque-beats-studio-c-104.html]casque beats studio dr dre[/url]
[url=http://www.casque-beatsbydre-outlet.fr/casque-beats-pro-c-103.html]Casque Beats by dre Pro[/url]
[url=http://www.casque-beatsbydre-outlet.fr/casque-beats-solo-c-100.html]Casque Beats by dre Solo[/url]
[url=http://www.casque-beatsbydre-outlet.fr/casque-beats-solo-hd-c-101.html]Casque Beats Solo HD[/url]
Avatar
prawnik / 19 lutego 2012 o 20:14
0
Od 1989 r. cmentarz ten jest w ewidencji zabytkow, Wojewodzkiego Konserwatora Zabytkow ( Karta cmentarza Nr. 169).Zadanie Parafii Prawoslawnej w 1993 r. przyznania jej zabytkowego cmentarza,pod zaplecze dla Domu Pomocy Spolecznej,bylo niezgodne z Ustawa o ochronie zabytkow i Konstytucja,nie wspominajac o Prawie Boskim.Zasady i przepisy swieckie nakazuja wykorzystywanie zabytku,zgodnie z jego przeznaczeniem.Zabytkowy 200 letni cmentarz, bedacy rowniez miejscem martyrologii, jest przestrzenia publiczna,miejscem sacrum, niosacym ze soba wartosci duchowe,historyczne,kulturowe,artystyczne i naukowe.Nie mozna takiej przestrzeni wykorzystywac pod zaplecze dla DPS,by tam opalac sie,urzadzac boisko do siatkowki,stawiac plac zabaw,czy tez wykorzystywac komercyjnie ustawiajac bilboardy.Prawo Boskie natomiast, nakazuje szacunek dla zmarlych i zyjacych ludzi, jak rowniez dla dziela stworczego,w tym przypadku do 200 letnich drzew.Wszystkie te prawa Kosciol Prawoslawny lamie od 19 lat.
Od 1989 r. cmentarz ten jest w ewidencji zabytkow, Wojewodzkiego Konserwatora Zabytkow ( Karta cmentarza Nr. 169).Zadanie Parafii Prawoslawnej w 1993 r. przyznania jej zabytkowego cmentarza,pod zaplecze dla Domu Pomocy Spolecznej,bylo niezgodne z Ustawa o ochronie zabytkow i Konstytucja,nie wspominajac o Prawie Boskim.Zasady i przepisy swieckie nakazuja wykorzystywanie zabytku,zgodnie z jego przeznaczeniem.Zabytkowy 200 letni cmentarz, bedacy rowniez miejscem martyrologii, jest przestrzenia publiczna,miejscem sacrum, niosacym ze soba wartosc... rozwiń
Avatar
ruthenus.blogspot.com / 17 lutego 2012 o 22:53
0
Apeluję o trzymanie poziomu w tej dyskusji. "Złe sobie wystawia świadectwo, gdy kto wyszydza kalectwo" - a monstrualna otyłość prawosławnego Arcybiskupa kwalifikuje się już do inwalidztwa (nb. Abp Abel ostatnio bardzo schudł). Nb. mimo tego inwalidztwa potrafił on i potrafi nadal prężnie kierować diecezją, dokonywać wielu rzeczy godnych podziwu (ja osobiście podziwiam zwłaszcza uratowanie cerkwi w Dołhobyczowie i Szczebrzeszynie).

W sprawie b. cmentarza Unicka/Walecznych stanowczo przesadził (sam lub tolerował działanie podwładnego), fakt, ale
to nas nie upoważnia, jak mi się zdaje, do szydzenia z Jego fizycznej ułomności.
Apeluję o trzymanie poziomu w tej dyskusji. "Złe sobie wystawia świadectwo, gdy kto wyszydza kalectwo" - a monstrualna otyłość prawosławnego Arcybiskupa kwalifikuje się już do inwalidztwa (nb. Abp Abel ostatnio bardzo schudł). Nb. mimo tego inwalidztwa potrafił on i potrafi nadal prężnie kierować diecezją, dokonywać wielu rzeczy godnych podziwu (ja osobiście podziwiam zwłaszcza uratowanie cerkwi w Dołhobyczowie i Szczebrzeszynie).

W sprawie b. cmentarza Unicka/Walecznych stanowczo przesadził (sam lub tolerował działan... rozwiń
Avatar
przyrodnik / 17 lutego 2012 o 16:47
0
[quote name='Chudas' timestamp='1329332186' post='597225']
PASIBRZUCH ABEL PANOSZY SIĘ I CZUJE SIĘ BEZKARNY!!!
W ŚWIERSZCZOWIE KOŁO CYCOWA 4,6 ha zabytkowgo parku zakupił WLADIMIR BYSTROW z ulicy podobno Ruskiej,ciekawe kiedy wytną 3 zabytkowe aleje i 8 pomników przyrody.
Avatar
ruthenus.blogspot.com / 17 lutego 2012 o 13:39
0
Z przykrością zauważam, że te same nieprawdziwe tezy, które padły z ust przedstawicielki PRI podczas konferencji z Ratuszu, mimo ich sprostowania podówczas na sali, znowu powracają.

1. Nikt tu nie zwalcza prawosławnych jako takich. Protest dotyczy planów inwestycyjnych - budowy marketu, a teraz i dewastacji przyrody. Gdyby Parafia Prawosławna Przemienienia Pańskiego po prostu działkę nr 40 (lub jej część) sprzedała, protestowalibyśmy tak samo.

2. Nie chodzi w tej sprawie o to, by prawosławnym cokolwiek zabierać. We wniosku do MPZP sami zaproponowaliśmy przejęcie terenu (poza częścią ogrodzoną stanowiącą zaplecze PDPS) przez miasto za godziwym odszkodowaniem w pieniądzu lub ziemi dla PPPP.

3. Z faktu, że "wspólnota unicka" istniała w Lublinie - jako wspólnota chrześcijan zbierających się na modlitwę liturgiczną w dawnej cerkwi na Zielonej (na 1,5 godz. tygodniowo udostępnianej nam przez rzymskich katolików) - już od 1986 r., nie wynika, że miała ona prawa parafii (osoby prawnej). W PRL Kościół gr.kat. był tolerowany, ALE NIE UZNAWANY i nie miał de iure żadnych nieruchomości.

4. Sprawa odzyskania dawnego cmentarza wcale nie byłaby dla grekokatolików prosta pod względem jurydycznym. Większe szanse, wydaje się, miałaby parafia na Czwartku - jako założycielka i pierwotna właścicielka. W tym sensie można się poniekąd zgodzić, że proboszcz ówczesny z Czwartku coś tu zaniedbał. Tylko że gdyby ten teren odzyskał, to co by z nim robił?

5. Poza tym samo postawienie pytania jest absurdem: czy wartości kulturowe i przyrodnicze (do 4 bm.), czy szacunek dla zmarłych zależą od statusu własnościowego? Grekokatolicy nie starali się i nie starają o uzyskanie własności, a o godne upamiętnienie miejsca spoczynku lublinian tam pochowanych - wiernych Kościołów rzym.kat., gr.kat. i prawosławnego też! Jest paradoksem, że dawnego cmentarza - TAKŻE prawosławnego - przed zakusami inwestycyjnymi prawosławnego proboszcza muszą bronić katolicy! Pani to jakoś nie dziwi?

6. Z przykrością stwierdzam, że przez głoszenie takich tez jak wyartykułowane przez Panią dąży Pani do wywołania konfliktu międzywyznaniowego.

7. Teraz moje pytanka dwa do Pani:

a) Dlaczego PPPP w swoim czasie w zamian za działkę 39/2 chciała akurat działkę nr 40, a nie inną, gdzie indziej, bez podobnych obciążeń?

Skoro PPPP chciała na tej działce urządzić "zaplecze, tj. park i ogród dla pensjonariuszy" (z pisma ks. prob. A. Andrejuka z 12.V.1993), to czemu ogrodzeniem i opieką właścicielską objęto tylko część działki, a resztę zostawiono w stanie całkowitego zaniedbania?

Otóż gdyby deklaracja ówczesnego proboszcza PPPP (1993) została dotrzymana, nie byłoby całej tej sprawy, protestów etc.. I w tym tkwi korzeń zła, a nie w rzekomym prześladowaniu prawosławnych.


PS. Sprawa kościoła św. Jozafata (dawnej cerkwi grecko-prawosławnej przy Zielonej 3) nie ma nic wspólnego z zamieszaniem wokół działki nr 40 i wzmianka o niej ma charakter typowego tworzenia szumu medialnego, gmatwania sprawy dla ukrycia tego, co istotne.
Skoro już jednak wątek ten się pojawił, to warto pobocznie zauważyć, iż według znanych mi akt przekazanie cerkwi na Zielonej odbyło się na mocy porozumienia ze "starszyzną" Parafii Prawosławnej w zamian za odstąpienie katolików od starań o przejęcie cerkwi Przemienienia Pańskiego przy Ruskiej (jako pobazyliańskiej). Takie są znane mi fakty. Natomiast w ocenie sprawy zgadzam się z Panią - przejęcie tej rdzennie prawosławnej cerkwi przez rzymskich katolików i zmiana neutralnego przecież wyznaniowo patrocinium na konfrontacyjne w odczuciu prawosławnych - św. Jozafata - nie było fair według dzisiejszych standardów. Inna rzecz, że wtedy odreagowywano okres zaborów...
Z przykrością zauważam, że te same nieprawdziwe tezy, które padły z ust przedstawicielki PRI podczas konferencji z Ratuszu, mimo ich sprostowania podówczas na sali, znowu powracają.

1. Nikt tu nie zwalcza prawosławnych jako takich. Protest dotyczy planów inwestycyjnych - budowy marketu, a teraz i dewastacji przyrody. Gdyby Parafia Prawosławna Przemienienia Pańskiego po prostu działkę nr 40 (lub jej część) sprzedała, protestowalibyśmy tak samo.

2. Nie chodzi w tej sprawie o to, by prawosławnym cokolwiek zabierać. ... rozwiń
Avatar
Gocha / 17 lutego 2012 o 08:50
0
od dwóch tygodni pilnie śledzę co dzieje się z tematyczną nieruchomością u zbiegu ulic Walecznych i Unickiej. jest to skandal w biały dzień aby na zamówienie "krzykaczy" naruszyć własność prywatną stanu posiabania i dyspozycji tej nieruchomości przez braci prawosławnych. czy miasto nie ma spraw ważniejszych aby nimi się zająć zamiast zajmować się jak dołożyć prawosławnym bo to rzekomo wrogi element społecznydla naszego patriotycznego społeczeństwa? Sprawiedliwośći gdzie jesteś!!!!!!!!!!!???????? w tym wszystkim. Mam również pytanie: dlaczego wspólnota unicka nie uregulowała tytułu własności na tę nieruchomość, kiedy weszła w życie ustawa o stosunku Państwa do Kościoła katolickiego w 1989 roku. Przecież unicka parafia już wtedy była obecna w Lublinie na ul. Zielonej w dawnej cerkwi prawosławnej zbudowanej przez prawosławnych greków a dzisiaj służy Domem Bożym dla rzymskich katolików i prawosławni w tej kwestii nie podnoszą głosu.
Raz jeszcze!!! Sprawiedliwości gdzie jesteś?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
od dwóch tygodni pilnie śledzę co dzieje się z tematyczną nieruchomością u zbiegu ulic Walecznych i Unickiej. jest to skandal w biały dzień aby na zamówienie "krzykaczy" naruszyć własność prywatną stanu posiabania i dyspozycji tej nieruchomości przez braci prawosławnych. czy miasto nie ma spraw ważniejszych aby nimi się zająć zamiast zajmować się jak dołożyć prawosławnym bo to rzekomo wrogi element społecznydla naszego patriotycznego społeczeństwa? Sprawiedliwośći gdzie jesteś!!!!!!!!!!!?... rozwiń
Avatar
Lublinianka / 16 lutego 2012 o 22:21
0
tedi tam wyprowadzają psy również mieszkańcy z innych okolicznych ulic a brudasy niestety to zaraza. Trudno uwierzyć że z powodu tych brudasów i prostaków zostało wyciętych aż tyle zdrowych drzew. Poza tym na jakiej podstawie cokolwiek należy sie tej parafii i niby za co otrzymali tą rekompensatę?! Przestań już tak jawnie pokazywać kogo całujesz w tyłek - liczy sie fakt że nieprawnie wycięli drzewa i przy okazji aby to zrobić popełnili przestępstwo. Aż wstyd się przyznać do takiej parafii. Mam nadzieję że prokuratura udowodni korupcję a parafia prawosławna poniesie odpowiednią karę pieniężną oraz zostanie zmuszona do posadzenia nowych drzew. Życze im tego z całych sił
tedi tam wyprowadzają psy również mieszkańcy z innych okolicznych ulic a brudasy niestety to zaraza. Trudno uwierzyć że z powodu tych brudasów i prostaków zostało wyciętych aż tyle zdrowych drzew. Poza tym na jakiej podstawie cokolwiek należy sie tej parafii i niby za co otrzymali tą rekompensatę?! Przestań już tak jawnie pokazywać kogo całujesz w tyłek - liczy sie fakt że nieprawnie wycięli drzewa i przy okazji aby to zrobić popełnili przestępstwo. Aż wstyd się przyznać do takiej parafii. Mam nadzieję że prokuratura udowodni korupcję a... rozwiń
Avatar
ruthenus.blogspot.com / 16 lutego 2012 o 06:08
0
Ależ Parafia ta sama prosiła o przekazanie tej właśnie działki nr 40 (pow. 1,2497 ha) za działkę nr 39/2 (pow. 0,9923 ha), motywując to zamiarem urządzenia "parku i ogrodu dla pensjonariuszy" Prawosławnego Domu Opieki Społecznej (Dolińskiego 1)!
Zobacz wszystkie komentarze 26

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu 0 0

11-letnia dziewczynka trafiła do szpitala po tym jak w auto w którym jechała uderzył inny samochód/

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami
film

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami 1 5

- Czy w ruinie, gdzie dykta zastępuje szyby, a dziury w ścianach mają wielkość pięści, montowanie kamer to najpilniejsza potrzeba? - pytają oburzeni mieszkańcy bloku socjalnego w Płocku.

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia]
galeria

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia] 13 2

W piątek można było premierowo zobaczyć nowe widowisko „Anioły lubelskie” w fontannie na pl. Litewskim.

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter 1 2

Rozmowa Z Rafałem Wójcikiem, trenerem Górnika Łęczna

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki?

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki? 5 10

Drogi są jak tętnice: dziurawe i pozapychane szybko prowadzą do zawału. Czy grozi nam wizyta u auto-kardiologa? Chyba nie, bo w naszym regionie inwestycje są realizowane na każdej kategorii dróg: od krajowych do gminnych. Wciąż jednak daleko nam do Śląska czy Wielkopolski, gdzie infrastruktura drogowa jest już na poziomie europejskim.

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia
zdjęcia
galeria

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia 7 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Dominik Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 7

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 10 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 2 17

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 7

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 27 9

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.