Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 września 2019 r.
6:26

Zamówione trolejbusy Ursus nie dotarły do Lublina. Co z kontraktem?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
51 38 A A
Trolejbusy Ursusa jeżdżą już po mieście od lat. Najnowszym nabytkiem jest 15 przegubowców. Rok temu były prezentowane na placu ZamkowymFot. Maciej Kaczanowski/archiwum
Trolejbusy Ursusa jeżdżą już po mieście od lat. Najnowszym nabytkiem jest 15 przegubowców. Rok temu były prezentowane na placu ZamkowymFot. Maciej Kaczanowski/archiwum

Minął termin dostawy dziesięciu trolejbusów zamówionych przez miasto w lubelskim Ursusie. Czas minął, ale pojazdów nie widać. Ursus, który ma problemy finansowe, ale niedawno znalazł inwestora, proponuje dostarczenie wozów w połowie przyszłorocznej wiosny. Samorząd gotów jest rozwiązać kontrakt

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

O kontrakt na dostawę 10 klimatyzowanych trolejbusów starało się dwóch producentów: lubelski Ursus i wielkopolski Solaris. Firma z Lublina wygrała przetarg, bo była tańsza (za swoje pojazdy oczekiwała 21,8 mln zapłaty, podczas gdy jej konkurent chciał o ponad 1,6 mln zł więcej) i dostała wyższe oceny za warunki gwarancji, rozwiązania techniczne oraz komfort oferowanych trolejbusów.

Umowa na dostawę fabrycznie nowych pojazdów została zawarta latem zeszłego roku. Wynika z niej, że wszystkie trolejbusy powinny zostać dostarczone w jednej partii, nie później niż do 2 września 2019 r. Data była zresztą określona już wcześniej, musiał się z nią liczyć każdy dostawca, który przystępował do przetargu.

– Ostateczny termin dostawy dziesięciu trolejbusów już upłynął – potwierdza Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Informuje, że trwa wymiana pism z producentem, który nie wywiązał się ze zlecenia. – Firma Ursus w odpowiedzi na ostateczne wezwanie do dostawy poinformowała, że termin zawarty w umowie nie jest możliwy do realizacji i wskazała możliwość wykonania kontraktu w terminie późniejszym tj. do 30 kwietnia 2020 r.

Na taką zmianę nie zgadzają się urzędnicy ZTM. – Termin wskazany przez wykonawcę jest niezgodny ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz warunkami umowy, tym samym jest niemożliwy do zaakceptowania. Tym bardziej, że zamówienie jest współfinansowane ze środków unijnych – wyjaśnia Góźdź. – Wobec tego wykonawca zostanie pisemnie poinformowany, że w związku z brakiem dostawy pojazdów w terminie 30 dni kalendarzowych liczonych od ostatecznego terminu, zostaną uruchomione sankcje prawne przewidziane w umowie.

Kontrakt pomiędzy miastem a Ursusem mówi, że miastu „przysługuje prawo” rozwiązania lub odstąpienia od umowy, jeżeli opóźnienie w dostawie trolejbusów przekroczy 30 dni. Dodajmy, że ZTM ma jedynie taką możliwość, ale musi z niej korzystać. Co zrobią urzędnicy? – Podejmiemy stosowne kroki przewidziane w umowie – zapowiada Góźdź. – Najprawdopodobniej skorzystamy z możliwości rozwiązania kontraktu.

Gdyby doszło do rozwiązania kontraktu z winy Ursusa, firma byłaby zobowiązana zapłacić miastu karę umowną w wysokości 10 proc. wynagrodzenia brutto. To oznacza, że kara wyniosłaby niemal 2,2 mln zł. Już teraz ZTM może naliczać Ursusowi sankcje za opóźnienie dostawy. – Blisko 11 tys. dziennie – precyzuje Góźdź.

Miejscy urzędnicy zapewniają, że ewentualne unieważnienie zamówienia i ogłoszenie nowego przetargu nie będzie się wiązało z ryzykiem utraty unijnej dotacji przyznanej na taki zakup, bo na wydanie funduszy jest jeszcze sporo czasu. – Termin rozliczenia unijnego projektu upływa w 2022 r. – podkreśla Zarząd Transportu Miejskiego.

Ursus od dłuższego czasu borykał się z kłopotami finansowymi, miał też problem z terminową dostawą autobusów zamawianych przez różne miasta. Katowice wręcz zerwały z nim umowę na pięć elektrobusów, a sam Ursus zrezygnował z umowy na dwa autobusy elektryczne dla małopolskiego Miechowa. Kilka dni temu firma znalazła amerykańskiego inwestora gotowego wyłożyć 100 mln zł na ratowanie spółki.

e-Wydanie

Komentarze 38

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 25 września 2019 o 07:13
+19
To jak wyegzekwują tą karę to będzie ich stać na Solarisy. Powodzenia!
Avatar
Gość / 25 września 2019 o 11:41
+14
W zadnym wypadku zadnychb ulg czy pomocy dla tej hochsztaplerskiej firmy. Natdczesto porzadnymi malymi przedsiebiorcami nikt sie nie l;ituje kiedy popadna w klopoty.
Avatar
Gość / 25 września 2019 o 09:03
+12
Ja nie w temacie. Ale może karę 11 tys. zł dziennie to naliczać wykonawcy robót zajmującemu pas Al. Tysiąclecia w okolicy ul. Lubartowskiej. Rozkopane jest chyba od lipca, w zasadzie to nie widać aby coś się działo. A korki są codziennie od młyna Krauze. Czy tutaj 3 m-ce to dalej za mało aby wykonać prace? Myślę, że taka kara naliczana za każdy kolejny dzień spowodowałaby zakończenie prac szybciutko. Dlaczego ZDiM jest taki łaskawy dla wykonawców i dlaczego nie ma żadnego nadzoru nad tym?
Avatar
LkmLublin / 25 września 2019 o 08:42
+10
Bardzo fajnie, po co dołożyć pare milionów i kupić solarisa. A teraz mają problemu że dwa juz stoją na części do innych.
Avatar
Byly / 25 września 2019 o 14:02
+9
Właśnie o tym miasto milczy, że ludzie czekają na zaległe wypłaty od stycznia. Widać jak prezydent dba o ludzi.... Tam już nikt od dawna nie pracuje. Oddajcie ludziom kasę .
Avatar
Gość / 25 września 2019 o 09:24
+9
kasa z kary umownej się przyda
Avatar
interludium / 25 września 2019 o 14:36
+8
Amerykanie weszli do Ursusa, i weszli do zarządu Ursus Bus, ponieważ Chiński Golden Dragon potencjalnie mógł być zainteresowany wykupem całej dywizji Ursus Bus od spółki Ursus S.A. Istniało prawdopodobieństwo, że chińczycy otwierając produkcję w Lublinie, mogliby zagrozić innym podmiotom, jak AutoSan i Solaris Bus. Dlaczego? Ponieważ wraz z Golden Dragon przycumowałoby wiele chińskich patentów i know-how, możliwa byłaby budowa fabryki baterii większej niż dolnośląski LG Chem, inna kwestia to interaktywne szyby-ekrany. Fabryka Ursus Bus w Lublinie była łakomym kąskiem dla Chińczyków, europejski single market , homologacje i niższe koszty produkcji Polski Wschodniej, to wszystko z każdym tygodniem zbliżało Azjatów. Teraz Amerykanie mają szansę podbić wartość przed sprzedażą, lub utopić Ursusa. Zobaczymy jak tę roszadę skomentują redaktorzy z China Buses.
Amerykanie weszli do Ursusa, i weszli do zarządu Ursus Bus, ponieważ Chiński Golden Dragon potencjalnie mógł być zainteresowany wykupem całej dywizji Ursus Bus od spółki Ursus S.A. Istniało prawdopodobieństwo, że chińczycy otwierając produkcję w Lublinie, mogliby zagrozić innym podmiotom, jak AutoSan i Solaris Bus. Dlaczego? Ponieważ wraz z Golden Dragon przycumowałoby wiele chińskich patentów i know-how, możliwa byłaby budowa fabryki baterii większej niż dolnośląski LG Chem, inna kwestia to interaktywne szyby-ekrany. Fabryka Ursus Bus w Lu... rozwiń
Avatar
ciekawa teoria / 25 września 2019 o 09:23
+8
żuń betoniarz jak zwykle coś spiperzy
 Powiadasz, że kłopoty finansowe Ursusa to wina Tuska? tzn. Żuka?
Avatar
Mm / 25 września 2019 o 06:59
+8
Oho tylko czekać na bełkot w komentarzach tworzony przez Janusza P. alias Japolan.
Avatar
Gość / 25 września 2019 o 11:12
+7
Ta firemka, ktora przywlaszcvzyla sobie nazwe niegdysiejszej poteznej firmy zatrudniajacej w calej Polsce paredziesiet tysiecy ludzi; to zwykla montownia cjinskich podzespolow zatrudniajaca w porywach 2000 osob, ktorym i tak zalegala z wyplatami. Starala sie o skandaliczny kontrakt z rzadem Tanzanii gzdie za ciagniki dla tego kraju mial zaplacic polski podatnik (!) - przeciez toto nie tylko powinno zbankrytowac ale szefowie wsadzeni do paki.
Avatar
malpa / 28 września 2019 o 00:16
0
Wniosek wniesc o upadlosc ursus bus i fundusz wyplacj jak nie maja kasy to po co istnieja i ten prezydent takich delikwentow utrzymuje
Avatar
malpa / 28 września 2019 o 00:08
0
Panowie kiedy ruszymu na ursus po wyplaty ustalmy termin macie jaja czy wydmuszki
Avatar
jAN sTĄD / 25 września 2019 o 22:32
-1
NIC Z KONTRAKTU - Żuk powiększy strefę płatnego parkowania i będziemy zapie*****ć na piechotę.
Avatar
Xxx / 25 września 2019 o 20:26
-1
Jarek nie wymądrzaj się
Avatar
Krasnal / 25 września 2019 o 20:05
+1
Miasto jako miejsce w którym znajduje się firma Ursus i mając czas na wydanie dotacji do roku 2022 powinno przystać na propozycję przesunięcia daty dostarczenia trolejbusów do dnia 30 kwietnia. Bo jak firma padnie to nie będzie ani podatków , a i kary umownej tez raczej nie zobaczą. Miast powinno wspomóc firmę (nie kopać leżącego) znajdującą się na jego terenie, szczególnie w kontekście zapowiedzi pojawienia się inwestora. Te kilka miesięcy opóźnienia różnicy nie zrobi, tym bardziej, że rozpisanie nowego przetargu plus oczekiwanie na trolejbusy z innej firmy to rok czasu.
 Gupiś jak but dziurawy. Ty się będziesz cieszyć że ktoś jednorazowo zgarnął troszkę kasiory do kieszonki i zapłacił parę tysi podatku a ktoś inny będzie wydawał na utrzymanie tego badziewia miliony rocznie. To badziewie żyje swoim zyciem i nie wiesz kiedy wypnie się na kierowcę.
 Gupiś jak but dziurawy. Ty się będziesz cieszyć że ktoś jednorazowo zgarnął troszkę kasiory do kieszonki i zapłacił parę tysi podatku a ktoś inny będzie wydawał na utrzymanie tego badziewia miliony rocznie. To badziewie żyje swoim zyciem i nie wiesz kiedy wypnie się na kierowcę. rozwiń
Avatar
Gość / 25 września 2019 o 18:21
-5
Nowoczesne i konkurencyjne cenowo trolejbusy produkowane są na Białorusi. Nie byłoby problemu z dostawą.
Avatar
Gość / 25 września 2019 o 18:15
+6
Miasto na którego terenie działa firma powinno iść na ugodę.W końcu miasto źyje z firm.Jak firmy padną to i miasto popadnie w kłopoty.Lublin powinien iść na ugodę.
Avatar
interludium / 25 września 2019 o 14:36
+8
Amerykanie weszli do Ursusa, i weszli do zarządu Ursus Bus, ponieważ Chiński Golden Dragon potencjalnie mógł być zainteresowany wykupem całej dywizji Ursus Bus od spółki Ursus S.A. Istniało prawdopodobieństwo, że chińczycy otwierając produkcję w Lublinie, mogliby zagrozić innym podmiotom, jak AutoSan i Solaris Bus. Dlaczego? Ponieważ wraz z Golden Dragon przycumowałoby wiele chińskich patentów i know-how, możliwa byłaby budowa fabryki baterii większej niż dolnośląski LG Chem, inna kwestia to interaktywne szyby-ekrany. Fabryka Ursus Bus w Lublinie była łakomym kąskiem dla Chińczyków, europejski single market , homologacje i niższe koszty produkcji Polski Wschodniej, to wszystko z każdym tygodniem zbliżało Azjatów. Teraz Amerykanie mają szansę podbić wartość przed sprzedażą, lub utopić Ursusa. Zobaczymy jak tę roszadę skomentują redaktorzy z China Buses.
Amerykanie weszli do Ursusa, i weszli do zarządu Ursus Bus, ponieważ Chiński Golden Dragon potencjalnie mógł być zainteresowany wykupem całej dywizji Ursus Bus od spółki Ursus S.A. Istniało prawdopodobieństwo, że chińczycy otwierając produkcję w Lublinie, mogliby zagrozić innym podmiotom, jak AutoSan i Solaris Bus. Dlaczego? Ponieważ wraz z Golden Dragon przycumowałoby wiele chińskich patentów i know-how, możliwa byłaby budowa fabryki baterii większej niż dolnośląski LG Chem, inna kwestia to interaktywne szyby-ekrany. Fabryka Ursus Bus w Lu... rozwiń
Avatar
Gość / 25 września 2019 o 14:13
+1
Najpierw Warbus, teraz Ursus. Co się dzieje? Ja zaczynam się poważnie niepokoić o komunikację miejską. Akurat w obecnej sytuacji dostawa 10 trolejbusów byłaby zbawienna, no cóż...szkoda. A Unia Europejska to też mi wielka pomoc - omotano całe niemal miasto trakcją trolejbusową - spoko, ale jej wykorzystanie na bardzo wielu odcinkach pozostawia wiele do życzenia. Unia daje nam pieniądze na nowy tabor autobusowy czy trolejbusowy? Też spoko ale jest jeden problem - na to, żeby pomóc nam dofinansować uruchomienie dodatkowych kursów, wzmacnianie częstotliwości określonych linii mpk to już nie łaska, bo to nie są jej kompetencje - tutaj tylko środki własne - ZTM ratuje się jak może, ostatnimi laty przecież wiele połączeń miejskich jest dostosowywanych pod gminy ościenne - one dopłacają do kursów wydłużonych to mają ale jest tego wada taka, że wówczas priorytetem stają się mieszkańcy-pasażerowie gmin podmiejskich niż mieszkańcy-pasażerowie miasta Lublin, ale cóż zrobić, prawda jest taka, że miasto nie ma pieniędzy na większe i śmielsze kroki w uruchamianie nowych połączeń/zmiany tras czy wzmacnianie częstotliwości kursowania. Jest cała masa pomysłów i ciekawych rozwiązań komunikacyjnych to na Unię liczyć nie można. Ale za to może dzięki jej wsparciu w modernizację pętli autobusowych w opcję P+R( parkuj i jedź - kierowca zostawia auto na parkingu strzeżonym na peryferiach i udaje się na pętlę skąd ma gamę możliwości dojazdu do określonych celów) oraz inwestowanie w buspasy( są niezbędne dla upłynnienia kursowania pojazdów by zyskały na czasie nie stercząc w korku) to może dzięki temu to w jakiś sposób ułatwi wprowadzanie zmian, wątpić nie należy. Chęci rozwoju komunikacji miejskiej w Lublinie z pewnością są, nie mówię, że nie ale potrzeba czasu, cierpliwości i przede wszystkim pieniędzy. I tak nie będę wątpił w to, że w ciągu najbliższych 10 lat, góra 20 lat zajdzie bardzo wiele korzystnych i wyczekiwanych zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
Najpierw Warbus, teraz Ursus. Co się dzieje? Ja zaczynam się poważnie niepokoić o komunikację miejską. Akurat w obecnej sytuacji dostawa 10 trolejbusów byłaby zbawienna, no cóż...szkoda. A Unia Europejska to też mi wielka pomoc - omotano całe niemal miasto trakcją trolejbusową - spoko, ale jej wykorzystanie na bardzo wielu odcinkach pozostawia wiele do życzenia. Unia daje nam pieniądze na nowy tabor autobusowy czy trolejbusowy? Też spoko ale jest jeden problem - na to, żeby pomóc nam dofinansować uruchomienie dodatkowych kursów, wzmacnianie ... rozwiń
Avatar
Byly / 25 września 2019 o 14:02
+9
Właśnie o tym miasto milczy, że ludzie czekają na zaległe wypłaty od stycznia. Widać jak prezydent dba o ludzi.... Tam już nikt od dawna nie pracuje. Oddajcie ludziom kasę .
Zobacz wszystkie komentarze 38

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zmiany w KU AZS UMCS Lublin. Klub ma nowego prezesa

Zmiany w KU AZS UMCS Lublin. Klub ma nowego prezesa 0 0

Klub Uczelniany AZS UMCS Lublin ma nowego prezesa. Po ośmiu latach ze stanowiska odchodzi Dariusz Gaweł, a jego miejsce zajmie dotychczasowy wiceprezes Rafał Walczyk.

11-piętrowy blok mógł wylecieć w powietrze. To mieszkanie było jak "bomba"
film

11-piętrowy blok mógł wylecieć w powietrze. To mieszkanie było jak "bomba" 1 0

Funkcjonariusze ABW wspólnie z policjantami Centralnego Biura Śledczego Policji zapobiegli prawdopodobnej tragedii, do której mogło dojść po detonacji specjalnie przygotowanych ładunków wybuchowych w jednym z mieszkań w bloku w Płocku.

400 wykroczeń i 9 zatrzymanych praw jazdy. Jeden dzień pracy policjantów drogówki KMP w Lublinie

400 wykroczeń i 9 zatrzymanych praw jazdy. Jeden dzień pracy policjantów drogówki KMP w Lublinie 6 3

Tylko wczoraj policjanci drogówki Komendy Miejskiej Policji w Lublinie ujawnili ponad 400 wykroczeń w związku z ogólnopolskimi działaniami „Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego”.

Motor gra z Hetmanem Zamość na zakończenie rundy jesiennej

Motor gra z Hetmanem Zamość na zakończenie rundy jesiennej 0 6

Ciekawe derby na koniec rundy jesiennej. W sobotę na Arenie Lublin Motor zmierzy się z Hetmanem Zamość (godz. 17)

Program TV 15-17 listopada 2019. Jakie filmy warto zobaczyć w telewizji?

Program TV 15-17 listopada 2019. Jakie filmy warto zobaczyć w telewizji? 0 0

"Szybcy i wściekli 7", "Rio" czy kultowe "Psy" to tylko niektóre z weekendowych propozycji telewizyjnych. Poniżej wybrane filmy, które będzie można zobaczyć w naziemnej telewizji cyfrowej.

Po prześcieradle chciał zsunąć się z okna na drugim piętrze, spadł na ziemię. „Musiałem się napić”

Po prześcieradle chciał zsunąć się z okna na drugim piętrze, spadł na ziemię. „Musiałem się napić” 11 4

Do niecodziennego zdarzenia doszło w środę rano w Chełmie.

Biegacze ruszą w niedzielę na ulice Lublina. Będą utrudnienia w ruchu

Biegacze ruszą w niedzielę na ulice Lublina. Będą utrudnienia w ruchu 0 5

Druga Dycha Do Maratonu, która zgromadzi niemal 900 amatorów biegania, ruszy w Lublinie w niedzielę o godz. 12. Kierowcy oraz osoby podróżujące komunikacją miejską muszą przygotować się na utrudnienia w ruchu.

Azoty Puławy zaczynają walkę o fazę grupową Pucharu EHF. Rywalem znowu Gwardia Opole

Azoty Puławy zaczynają walkę o fazę grupową Pucharu EHF. Rywalem znowu Gwardia Opole 0 0

W niedzielę o godz. 19 Azoty Puławy rozegrają pierwsze z dwóch najważniejszych spotkań jesieni. W trzeciej rundzie Pucharu EHF zmierzą się na wyjeździe z Gwardią Opole.

Tomaszów Lubelski. Cięcie etatów sposobem na podwyżki pensji minimalnej. Miasto wycofuje się z pomysłu

Tomaszów Lubelski. Cięcie etatów sposobem na podwyżki pensji minimalnej. Miasto wycofuje się z pomysłu 14 5

Plan był taki, że kilkadziesiąt osób miało przejść z całego etatu na ¾. Po to, by ratować budżet miasta po wzroście płacy minimalnej. Ale po medialnej burzy burmistrz Tomaszowa Lubelskiego wycofuje się z tego pomysłu

Koncert "Żeby Polska była Polską" w Puławach
16 listopada 2019, 16:00

Koncert "Żeby Polska była Polską" w Puławach 0 0

Dobiega końca XV edycja Przeglądu Poezji i Pieśni Niepodległościowej "Żeby Polska była Polską" w Puławach. 16 listopada o godz. 16 w hali MOSiR (al. Partyzantów 11) będzie koncert laureatów.

Znamy termin meczu Górnika z Legią Warszawa!

Znamy termin meczu Górnika z Legią Warszawa! 0 0

Telewizja Polsat ustaliła szczegółowy harmonogram meczów 1/8 Totolotek Pucharu Polski. Górnik Łęczna na tym szczeblu zmierzy się z Legią Warszawa

Dostał mandat za brak oświetlenia, dzień później potrąciło go auto

Dostał mandat za brak oświetlenia, dzień później potrąciło go auto 0 2

Kierowca citroena potrącił w czwartek 57-letniego rowerzystę, który jechał bez prawidłowego oświetlenia. Mieszkaniec gminy Łuków trafił do szpitala. Jak się okazało, dzień wcześniej dostał mandat za jazdę bez świateł.

Moment wypadku na al. Piłsudskiego w Lublinie. Motocyklista może mówić o wielkim szczęściu [wideo]
galeria
film

Moment wypadku na al. Piłsudskiego w Lublinie. Motocyklista może mówić o wielkim szczęściu [wideo] 19 14

Policja opublikowała film z czwartkowego wypadku na al. Piłsudskiego w Lublinie. Widać na nim, jak kierowca upada na motocyklu, który po chwili roztrzaskał się na betonowym śmietniku

Śmiertelny wypadek w Lublinie. Sąd zabrał kierowcy BMW prawo jazdy na 11 lat

Śmiertelny wypadek w Lublinie. Sąd zabrał kierowcy BMW prawo jazdy na 11 lat 5 2

Jest wyrok dla sprawcy śmiertelnego wypadku przy ul. Krężnickiej w Lublinie. Michał T. wyprzedzał swoim BMW dwa samochody i zderzył się z jadącym z przeciwka skuterem. Kierowca jednośladu zginął na miejscu.

Górnik gra z Garbarnią czyli zachować fotel lidera na dłużej

Górnik gra z Garbarnią czyli zachować fotel lidera na dłużej 0 4

W sobotę Górnik Łęczna znowu zagra przed własną publicznością. Tym razem zielono-czarni zmierzą się z Garbarnią Kraków (godz. 17). To będzie pierwszy mecz rundy rewanżowej. W lipcu drużyna Kamila Kieresia pokonała rywali 1:0

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.