Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

2 grudnia 2009 r.
20:50
Edytuj ten wpis

Związkowcy: Tesco urządza prowokacje i chce nas karać za protesty

0 32 A A

Nie chciałam, żeby w pracy w coś mnie wrobili. Wezwałam policję, a teraz stanę za to przed sądem – skarży się działaczka związkowa z lubelskiego Tesco.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Zofia Wach, przewodnicząca Wolnego Związku Zawodowego "Sierpień 80” w lubelskim Tesco, zgłosiła się do nas wczoraj.

– Dwa tygodnie po tym, jak wezwałam policję do pracy, dostałam wezwanie do VII komisariatu – mówi kasjerka z Tesco. Miała się stawić jako podejrzana o "swawolne” – takiego nazewnictwa używa policja – wezwanie patrolu.

Cała sprawa zaczęła się w połowie listopada. – Kiedy przyszłam do pracy, koleżanki przekazały mi, że firma szykuje przeciwko mnie prowokację – mówi Zofia Wach.

– Pracuję przy kasie i bałam się odejść na przerwę. U nas kasę może otworzyć ochrona. Obawiałam się, że coś mi podrzucą.

A jak twierdzą związkowcy, bałagan w kasie oznacza zwolnienie z pracy. – Dlatego na wszelki wypadek wezwałam policję – tłumaczy Wach. – Porozmawiali ze mną i przedstawicielem dyrekcji. Spisali protokół. Prosili, by wezwać ich ponownie, gdyby działo się coś podejrzanego. Teraz chyba zmienili zdanie.

Według policji, wniosek o ukaranie jest słuszny. – Ta pani nie potrafiła dokładnie wyjaśnić o co chodzi – mówi Janusz Wójtowicz, rzecznik lubelskiej policji.

– Przesłuchano ją w komisariacie, ale nie podpisała protokołu. Kierujemy sprawę do sądu. Chcemy zwrócić uwagę, że nie można lekkomyślnie wzywać patrolu.
Za takie wykroczenie grozi grzywna do 1500 zł.

Państwowa Inspekcja Pracy nie chce ferować wyroków. Zwraca jednak uwagę na brak odpowiednich procedur w Tesco.

– Po rozpoczęciu zmiany, dostęp do kasy powinna mieć wyłącznie kasjerka – mówi Krzysztof Sudoł, zastępca okręgowego inspektora pracy w Lublinie. – Zadaniem firmy jest wdrożenie procedur, które wykluczają wszelkie manipulacje.

Za przewodniczącą lubelskiej organizacji zamierza wstawić się centrala "Sierpnia 80”.
– Nie zostawimy jej samej – deklaruje Elżbieta Fornalczyk, przewodnicząca związku w Tesco Polska. – Rozumiem ją. Podobne prowokacje zdarzają się w tej firmie bardzo często.

– Odkąd organizujemy pikiety, domagając się poprawy warunków pracy i płacy, zaczęła się jakaś paranoja – mówi Dorota, pracownica Tesco. – Zdarza się, że ochrona sprawdza nas płacąc fałszywymi pieniędzmi.

Co na to przedstawiciele firmy? – Kategorycznie zaprzeczamy – mówi Michał Kubajek, rzecznik Tesco Polska. – Takie sytuacje absolutnie nie miały miejsca. To insynuacje, które godzą w dobre imię innych pracowników i firmę ochroniarską.

Komentarze 32

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
prawdziwy zwiazkowiec / 6 grudnia 2009 o 13:27
0
gdybs byla prawdziwym zwiazkowcem to wiedzialabys ze przez kilka miesiecy czlonkow tego zwiazku jest 10 razy wiecej jak bylo .mozna to sprawdzic w dziale personalnym ,a w tym czasie ubylo 3 osoby 1 kasjerka i 2 z pok takze latwo to sprawdzic i wyjasnic kto tu naciaga i oszukuje.troche to przykre ze ktos kto niema pojecia i wiedzy na niektore tematy wypowiada sie .szokuje mnie rowniez to ,ze miesza sie sprawy .jak ktos ma samochod czy mieszkanie to ma pracowac za darmo .to w takim razie polowa pracowniko tesco powinna pracowac gratis albo mieszkac pod mostem, a myc sie w zalewie aby dostawac pensje.jak chcesz komos robic krzywde to najpierw dowiec sie prawdy , apozniej pisz.
gdybs byla prawdziwym zwiazkowcem to wiedzialabys ze przez kilka miesiecy czlonkow tego zwiazku jest 10 razy wiecej jak bylo .mozna to sprawdzic w dziale personalnym ,a w tym czasie ubylo 3 osoby 1 kasjerka i 2 z pok takze latwo to sprawdzic i wyjasnic kto tu naciaga i oszukuje.troche to przykre ze ktos kto niema pojecia i wiedzy na niektore tematy wypowiada sie .szokuje mnie rowniez to ,ze miesza sie sprawy .jak ktos ma samochod czy mieszkanie to ma pracowac za darmo .to w takim razie polowa pracowniko tesco powinna pracowac gratis albo mie... rozwiń
Avatar
nzs8 1909 / 5 grudnia 2009 o 23:13
0
hmh.. więc tak adwokatem p.Wach nie jestem i część z tego co zostało tu napisane jest prawdą owszem ale nie do końca...
Otóż z tą kasa to nie jest do końca tak że tylko dwie osoby (kasjerka + asystent)mają do niej dostęp, kasetke bardzo łatwo otworzyć zwykłym śrubokrętem w ciągu 2 sek. taka prawda. Takie "włamanie" nie pozostawia żadnego śladu w systemie.
Życie prywatne p. Wach i to czym jeżdzi ona bądź jej syn (pracujący) też nie powinno tu ani mnie ani nikogo interesować, bo meritum sprawy leży gdzie indziej.
To co robi ona jako przewodnicząca to jedna sprawa a to czym jeździ i co robi po godzinach to inna moim skromnym zdaniem...
Nie twierdze iż Zofia ma zawsze rację i wszystko co robi zawsze jest ok, ale w kwestii pana kierownika staje po jej stronie. Panu Marianowi jedno trzeba przyznać za jego rządów sporo się pozmnieniało niekoniecznie na lepsze ale to juz inna historia. Naprawde nie jest milo słuchać że kasjerki kradą... NIkt nie powinnien robić z kogoś złodzieja zanim nie złapie go za ręka na gorącym uczynku bądź nie zgromadzi dowodów na to że ktos "dorabia sobie do wypłaty". Owszem wśród kasjerek były i takie, nie przecze, ale nie wolno wszyskich porównywać do osób którym udowodniono takie procedery. Nie wszyskie są takie w rzeczywistości ale w świecie pana kierownika to przez kasjerki są straty....
Pozatym skoro pan kierownik takm świetnie wywiązuje się ze swych obowiązków i to kasjerki kradną to czemu nie jest w stanie przedstawic nam na ta niezbitych dowodów. Skoro jest taki mądry i obdarzony szóstym zmysłem to może nieh weźmie się za szkolenia i udostępni nam choć odrobinę swej wiedzy, a nie wykłada wino na półki... Kolejną kwestia warta poruszenia to gdzie jest monitoring i pan kierownik kiedy klient spożywa na sklepie wszelakie towary i oczywiście zapomina za nie zapłacić, przeciez sklep objęty jest systemem kamer przemysłowych by zapewnić bezpieczeństwo towaru, klientów i pracowników, co pan Marian robi kiedy na teren hali sprzedaży wchodzą osoby bezdomne (np. pan znany wszystkim jako "BOKSER"), brudne, pachnące moczem i wymiocinami?? Poł biedy kiedy idą po coś do jedzenia ale przeważnie jest to alkohol, oczywiście najtańszy.. Towarzystwo takiego pana podczas stania w kolejce nie należy raczej do rzeczy przyjemnych, pozatym pieniążki na ten boski trunek ma od zaczepionych na parkingu klientów a przecież takie sytuacjie nie powinny miec miejsca skoro pan Marian stoi na straży.
Szanowna koleżanko zrozum tez mnie, nie lubię gdy ktoś mi wmawia że jestm złodziejem i to przezemnie czy tez inną kasjerkę są straty że, to tak jak ja sama bym wyniosła towar...Znam zakres swoich obowiązków i pomino tego co myślę czy czuję w danym momencie staram się je wykonywac jak najlepiej potrafię ale żadna z nas maszyną nie jest i pomylić się może...Mamy okres przedświąteczny, przez nasze dłonie codzień przechodzi towar wart krocie i na 8 godzin pracy mało kto nie zrobi tzw. DS-a, zwykłe zmeczenie materiału. Zreszta na działach pomyłki zdarzeją się również i za nie obrywamy od klienta my bo akurat jesteśmy pod ręką i to niby nasza wina.... To równiez nie jest przyjemne, jeśli nie wierzysz stań kiedyś nawet na 20 min. przy linii kas i posłuchaj z jakich rzeczy musimy się nieraz tłumaczyć....
No nic mam nadzieję ze nie zostanę zaszufladkowana jako radykalny odłam związku Zofii ponieważ rozum mam swój, ale ta kobieta też ma sporo racji, nie zawsze ale ma. A przynajmniej coś robi stara się wywalczyć zmiany a nie siedzi biernie i czeka co przyniesie kolejny rok...Może nie zawsze gra ko końca czysto, ale kto w dzisiejszych czasach starając się zwrócić uwagę na niektóre sprawy gra do końca fair??? Pozostaje nam tylko nadzieja że ta chora sytuacja dobiegnie końca bo coraz większej ilości osób poprosu nie chcę się przychodzić do pracy i to nie jest kwestia lenistwa tylko atmosfery która tam zapanowała...
Pozdrawiam
hmh.. więc tak adwokatem p.Wach nie jestem i część z tego co zostało tu napisane jest prawdą owszem ale nie do końca...
Otóż z tą kasa to nie jest do końca tak że tylko dwie osoby (kasjerka + asystent)mają do niej dostęp, kasetke bardzo łatwo otworzyć zwykłym śrubokrętem w ciągu 2 sek. taka prawda. Takie "włamanie" nie pozostawia żadnego śladu w systemie.
Życie prywatne p. Wach i to czym jeżdzi ona bądź jej syn (pracujący) też nie powinno tu ani mnie ani nikogo interesować, bo meritum sprawy leży gdzie indziej.
T... rozwiń
Avatar
osiedlowiec / 5 grudnia 2009 o 13:48
0
HAHAHA
wreszcie ktoś prawdę powiedział !!! Zośka obrończyni uciemiężonych LOL to mi się podobało.
Mieszkam w bloku obok i widzę jaka to biedna Pani Zofia - sama jeździ BMW a synek Hondą Civic - ciekawe jak to utrzymać za 1100 zł :D Tym bardziej że czerwona strzała jak rusza z parkingu to wszyscy czują swąd spalonej gumy
HAHAHA
wreszcie ktoś prawdę powiedział !!! Zośka obrończyni uciemiężonych LOL to mi się podobało.
Mieszkam w bloku obok i widzę jaka to biedna Pani Zofia - sama jeździ BMW a synek Hondą Civic - ciekawe jak to utrzymać za 1100 zł :D Tym bardziej że czerwona strzała jak rusza z parkingu to wszyscy czują swąd spalonej gumy rozwiń
Avatar
związkowiec / 5 grudnia 2009 o 13:35
0
Witam,

Od kilku miesięcy, kilka razy w miesiącu widzę panią Wach... Ciągle tylko jakieś nowe afery, skandale i inne tym podobne rzeczy. Staje się to troszkę śmieszne, gdyż to co mówi nasza przedstawicielka (sama jestem związkowcem Sierpnia 80) wogóle nie pokrywa się z prawdą. Tak samo jak ten artykuł. Mówimy tutaj o jakiś prowokacjach - tylko jakich ?? Jak można nazwać to prowokacją, jak żaden z pracowników nie był nigdy podejrzewany o posiadanie tego nieszczęsnego woreczka... Moim zdaniem zgubił to jakiś klient i tyle - zresztą podobna tak samo stwierdziła ochrona. Chociaż po wypowiedziach pani Zofii śmiem twierdzić, że sama to podrzuciła, żeby nakręcić znów jakąś aferę i być jeszcze bardziej "sławną obrończynią uciemiężonych"... Wstyd mi, że poprzez tą gadanitę Zofii stajemy się pośmiewiskiem w oczach całej Polski. Muszę wam powiedzieć, że coraz więcej ludzi - słysząc to co ta osoba mówi i jak postępuje - wstąpiła ze związków, gdyż nie chce mieć takiego przedstawiciela.. Sama zresztą zastanawiam się nad odejściem. Powiem wam tylko jedno - Zofia to genialna manipulantka - gdybyście mieli okazję porozmawiać z kasjerkami sam na sam to wiedzieli byście, że większość z nich sama się z niej śmieje. Ludzie wstępując do związków chcieli, poprawiać status pracownika - polepszać warunki pracy - a nie rozkręcać afery na pół Polski. Wszystko to co ta osoba mówi to zwyczajne pomówienia. Przekonał się o tym nie jeden, bo każdy kto wystąpi ze związków, musi liczyć się z bardzo przykrymi komentarzami, które rozsiewa Zofia. Albo jesteś z nami, albo my cię zniszczymy ..... Tak wyglądają związki w Lublinie. Może kiedyś warto i o tym napisać w Dzienniku Wschodnim.
Odnośnie artykułu dodam tylko, że dostęp do kasy po rozpoczęciu zmiany ma tylko kasjerka i asystentka kas - nikt inny tam nie wchodzi. Resztę dopowiedzcie sobie sami.

Pozdrawiam
członek WZZ Sierpień 80
Witam,

Od kilku miesięcy, kilka razy w miesiącu widzę panią Wach... Ciągle tylko jakieś nowe afery, skandale i inne tym podobne rzeczy. Staje się to troszkę śmieszne, gdyż to co mówi nasza przedstawicielka (sama jestem związkowcem Sierpnia 80) wogóle nie pokrywa się z prawdą. Tak samo jak ten artykuł. Mówimy tutaj o jakiś prowokacjach - tylko jakich ?? Jak można nazwać to prowokacją, jak żaden z pracowników nie był nigdy podejrzewany o posiadanie tego nieszczęsnego woreczka... Moim zdaniem zgubił to jakiś klient i tyle - zreszt... rozwiń
Avatar
pFracownik / 5 grudnia 2009 o 09:18
0
PAN MARIAN S. TO BYLY SB.I MILICJANT TO SKAD U NIEGO WIEDZA NA TEMAT HONORU .DLATEGO POLICJA WOBEC JEGO WYCZYNOW JEST TAKA POBLAZLIWA PRZECIEZ TO SWOJ CHLOP.
Avatar
nżs8 1909 / 5 grudnia 2009 o 00:26
0
Witam, na wstępie chciałam zauważyć iż z tematu prostestów i kar zeszliśmy na temat edukacji, skoro tak to wypowiem się na oba. Panie "VIP" to nie jest tak że na kasie w Tesco siedzą same osoby niedouczone,bez szkoły bądz z "malo chodliwymi" fakultetami. Wykształcenie jest zróżnicowane podobnie jak charaktery. Sama rownież nie uważam się za osobę bez szkoły choć nie mam tytułu mgr. przed nazwiskiem. Nie rozumiem jednak Pańskiego podejścia do sprawy, nie odbieram Panu kompetencji, pracowitości i uporu ale Pańskie podejście do sprawy mnie dziwi jest zbyt płytkie jak na człowieka tak wykształconego. Niech Pan równiez zauważy iż kasjerki w miejscach takich jak Tesco i inne hipermarkety są potrzebne żeby miał Pan gdzie wydawac swe ciężko zarobione pieniądze. Mam nadzieję iz przemyśli Pan sobie kilka spraw i nie będzie traktował nas jak zła koniecznego. Pozdrawiam i życze powodzenia.
Wracajac do właściwego tematu Pani Zofia Wach nie ma żadnej mani prześladowczej. Znam tą osobę i tę sprawe osobiście.
W Tesco faktycznie nie jest za dobrze, pod fałszywymi uściskami dłoni i uśmiechami kryję się całkiem niezły syf. Pan Kierownik DBiZS (Dział Bezpieczeństwa i Zapobiegania Stratom) będąc osoba skazaną prawomocnym wyrokiem nie powinien pełnic tak odpowiedzialnej funkcji. Człowiek ktory otwarcie chwali się iż z jego winy ponad 100 osob straciło pracę i w dodatku jest z tego dumny nie jest wart funta kłaków a co dopiero mówic o jego pensji...Rozumiem że, chcę się wykazać ale niech robi to we właściwy sposób a nie podstępami, fortelami i prowokacjami. Niech nie gra ostatniego sprawiedliwego człowieka który ma za zadanie ukaranie nas za protest, to nie jego działka. Jako kierownik w/w działu powinnien on dbać o bezpieczeństwo nasze oraz klientów dowiedzających Tesco. Czujemy się zaszczute i traktowane w niektórych przypadkach gorzej niż osoba która zostala złapana na gorącym uczynku usiłując wynieśc towar ze sklepu. Patrzy się nam na ręce non stop przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu i to jak otwieramy czy zamykamy kasę i czy pracując na niej przepadkiem nie wsadziłyśmy sobie czegoś do kieszeni podczas pracy jest nagrane a sprawa owych narkotyków nadal pozostaje sprawą niewyjaśnianą zgadnijcie Państwo dlaczego... Nic dziwnego że P. Zofia zadzwoniła po policję bo skoro nasz kierownik sam stwarza zagrożenie to do kogo miała się zwrócić o pomoc??? Panowie w mundurach jesteście od tego by chronić wszystkich którzy czuja się zagrożeni, by pilnować by przestrzegany jest ład i porządek bo ponoć żyjemy w panstwie prawa. A tak z innej beczki to Panowie łaski nie robicie iz przyjedziecie na interwencję bo w koncu za to bierzecie pensję ktora idzie z min. naszych podatków. Panie Wojtowicz szczerze mówiąc to nie potrafię pojąć jak może być Pan takim dosłownie rzecz biorąc tu..nem. Może ktoraś z imprez w Kasynie Policyjnym mieszcącym się w budynku Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie przy UL. Narutowicza źle się dla Pana skonczyła?? Drodzy Państwo Pan Pseudorzecznik policji niech lepiej powie jak kończy się prawie każda konferencjia w tym lokalu (swoja droga pozdrawiam Panią Reginę), a ponoć organizowane są one by zapewnić obywatelom większe bezpieczenstwo......Powiem Panu brzydko o nie rób Pan z buzi D..y, skoro są kampanie w mediach, prasie by zwracać uwagę na to co dzieję się dookoła to dlaczego P. Zofia ma zostać ukarana za to że, zareagowała i powiadomiła o tym odpowiednie mogłoby się wydawać służby???? To że Pan kierownik jest kryty przez władze Tesco i sami nic nie możemy zdziałać to my wiemy ale że policja też ma nakazane bierne czekanie aż naprawde wydarzy się coś nieprzyjemnego to ju nowość hit miesiąca poprostu.

Szanowni Państwo proszę nie potępiac nas za to że chcemy zwrócic uwagę na to co dzieje się w sklepie który codzień odwiedza tyle osób a my niezależnie od tego co się dzieje mamy nakazane szerokie uśmiechy. Chcemy poprawić los nasz i nie tylko nasz mamy do tego prawo.
Mam nadzieję że pan Marian J. S. zostanie odwołany ze stanowiska i zostanie ono objęte przez człowieka honoru ktory swym postępowaniem będzie potrafił sprawić byśmy wszyscy czuli się bezpiecznie.
Ciekawa rownież jestem czy ten kociak nie śni się mu po nocach....
Witam, na wstępie chciałam zauważyć iż z tematu prostestów i kar zeszliśmy na temat edukacji, skoro tak to wypowiem się na oba. Panie "VIP" to nie jest tak że na kasie w Tesco siedzą same osoby niedouczone,bez szkoły bądz z "malo chodliwymi" fakultetami. Wykształcenie jest zróżnicowane podobnie jak charaktery. Sama rownież nie uważam się za osobę bez szkoły choć nie mam tytułu mgr. przed nazwiskiem. Nie rozumiem jednak Pańskiego podejścia do sprawy, nie odbieram Panu kompetencji, pracowitości i uporu ale Pańskie podejście... rozwiń
Avatar
~madzia~ / 3 grudnia 2009 o 21:00
0
W hipermarkecie Tesco Lubartów woj. Lubelskie dwóch ochroniarzy w tym kierownik zmiany po pracy piją wódkę przed sklepem a później leża na pobliskim przystanku.
Avatar
Komisarz Gwizdek / 3 grudnia 2009 o 19:15
0
Emos napisał:
"Swawolne" wezwanie patrolu Policji? Panie Wójtowicz, na łeb Pan upadłeś z wysokości swojego biurka? A od czego jest Policja do jasnej chol...ry? Od tego żeby wpierniczać pączki i nic nie robić? Wy jesteście po to żeby pomagać ludziom a nie tylko wzywać na przesłuchania i wlepiać mandaty! Tak się Pan chwali ile to działań prewencyjnych podejmuje Policja a to co? Przecież to było działanie prewencyjne właśnie na prośbę człowieka, który bał się o swoje bezpieczeństwo. Stuknij się Pan w głowę trzy razy a potem przestań Pan opowiadać pierdoły za przeproszeniem i zacznijcie pomagać ludziom naprawdę. Troska o bezpieczeństwo to dla Was za mały argument? To pozamykajcie sie w komisariatach na cztery spusty i nie róbcie najlepiej nic... Co za bezmózgowie...

Na szczęście takiego bezmózgowia jest coraz mniej i jest nadzieja że i to bezmózgowie zostanie odwołane !

Na szczęście takiego bezmózgowia jest coraz mniej i jest nadzieja że i to bezmózgowie zostanie odwołane ! rozwiń
Avatar
oko / 3 grudnia 2009 o 18:56
0
Gość napisał:
To "cieci" używa się do tak niecnych czynów? Tego typu prowokacje są niezgodne z prawem i stosowanie ich grozi konsekwencjami karnymi.
Z tym,że takich konsekwencji ci prowokatorzy mogliby obawiać się w państwie,gdzie konstytucja jednakowoż dotyczy wszystkich obywateli.
W Polsce zdaje się,nie siła prawa a prawo siły coraz częsciej decyduje o rozwiązaniu problemu,przekonał się o tym Z.Ziobro,teraz Pan Kurtyka jest w kolejce.....i zdaje się każdy następny,który nastąpi władzy na odcisk nie godząc się z jej działaniami.Będą stosowali:podsłuchy,prowokacje i pewnie pójdą PO tych" schodach nieprawości"aż do osiągnięcia celu.Więc nie dziw się kobieto,że to Ty zostaniesz ukarana a nie osoby,które postąpiły wbew prawu (temu pisanemu a nie stosowanemu)"RYBA PSUJE SIĘ OD GŁOWY"-mówi stare,mądre przysłowie.

A i ja z tym się zgadzam bo ryba faktycznie psuje się od głowy , zresztą zgadzam się z całością tych słów !

A i ja z tym się zgadzam bo ryba faktycznie psuje się od głowy , zresztą zgadzam się z całością tych słów ! rozwiń
Avatar
VIP / 3 grudnia 2009 o 16:35
0
~gosc~ napisał:
Skoro tak wiele biur czeka na wykwalifikowanych pracowników to dlaczego mamy tak wysokie bezrobocie. Pomijam oczywiście margines, ktorem sie nie chce pracowac.... Ciekawa spawa


Wystarczyło wybrać odpowiedni kierunek studiów, a nie iśc za tłumem na marketing i zarządanie czy też filozofie. Sorki, skończyłem 10 lat temu polibude wydz. budowlany, następnie domęczyłem pare specjalności dość poszukiwanych na rynku i porobiłem uprawnienia budowlane z specjalności dość mało spotykanych. I nigdy nie byłem alfą i omegą, ale samozaparcie i upór pozwoliły mi to wszystko pokończyć. Teraz w ofertach pracy wybieram sobie co lepsze i co bardziej mi pasuje.
danie czy też filozofie. Sorki, skończyłem 10 lat temu polibude wydz. budowlany, następnie domęczyłem pare specjalności dość poszukiwanych na rynku i porobiłem uprawnienia budowlane z specjalności dość mało spotykanych. I nigdy nie byłem alfą i omegą, ale samozaparcie i upór pozwoliły mi to wszystko pokończyć. Teraz w ofertach pracy wybieram sobie co lepsze i co bardziej mi pasuje. rozwiń
Avatar
prawdziwy zwiazkowiec / 6 grudnia 2009 o 13:27
0
gdybs byla prawdziwym zwiazkowcem to wiedzialabys ze przez kilka miesiecy czlonkow tego zwiazku jest 10 razy wiecej jak bylo .mozna to sprawdzic w dziale personalnym ,a w tym czasie ubylo 3 osoby 1 kasjerka i 2 z pok takze latwo to sprawdzic i wyjasnic kto tu naciaga i oszukuje.troche to przykre ze ktos kto niema pojecia i wiedzy na niektore tematy wypowiada sie .szokuje mnie rowniez to ,ze miesza sie sprawy .jak ktos ma samochod czy mieszkanie to ma pracowac za darmo .to w takim razie polowa pracowniko tesco powinna pracowac gratis albo mieszkac pod mostem, a myc sie w zalewie aby dostawac pensje.jak chcesz komos robic krzywde to najpierw dowiec sie prawdy , apozniej pisz.
gdybs byla prawdziwym zwiazkowcem to wiedzialabys ze przez kilka miesiecy czlonkow tego zwiazku jest 10 razy wiecej jak bylo .mozna to sprawdzic w dziale personalnym ,a w tym czasie ubylo 3 osoby 1 kasjerka i 2 z pok takze latwo to sprawdzic i wyjasnic kto tu naciaga i oszukuje.troche to przykre ze ktos kto niema pojecia i wiedzy na niektore tematy wypowiada sie .szokuje mnie rowniez to ,ze miesza sie sprawy .jak ktos ma samochod czy mieszkanie to ma pracowac za darmo .to w takim razie polowa pracowniko tesco powinna pracowac gratis albo mie... rozwiń
Avatar
nzs8 1909 / 5 grudnia 2009 o 23:13
0
hmh.. więc tak adwokatem p.Wach nie jestem i część z tego co zostało tu napisane jest prawdą owszem ale nie do końca...
Otóż z tą kasa to nie jest do końca tak że tylko dwie osoby (kasjerka + asystent)mają do niej dostęp, kasetke bardzo łatwo otworzyć zwykłym śrubokrętem w ciągu 2 sek. taka prawda. Takie "włamanie" nie pozostawia żadnego śladu w systemie.
Życie prywatne p. Wach i to czym jeżdzi ona bądź jej syn (pracujący) też nie powinno tu ani mnie ani nikogo interesować, bo meritum sprawy leży gdzie indziej.
To co robi ona jako przewodnicząca to jedna sprawa a to czym jeździ i co robi po godzinach to inna moim skromnym zdaniem...
Nie twierdze iż Zofia ma zawsze rację i wszystko co robi zawsze jest ok, ale w kwestii pana kierownika staje po jej stronie. Panu Marianowi jedno trzeba przyznać za jego rządów sporo się pozmnieniało niekoniecznie na lepsze ale to juz inna historia. Naprawde nie jest milo słuchać że kasjerki kradą... NIkt nie powinnien robić z kogoś złodzieja zanim nie złapie go za ręka na gorącym uczynku bądź nie zgromadzi dowodów na to że ktos "dorabia sobie do wypłaty". Owszem wśród kasjerek były i takie, nie przecze, ale nie wolno wszyskich porównywać do osób którym udowodniono takie procedery. Nie wszyskie są takie w rzeczywistości ale w świecie pana kierownika to przez kasjerki są straty....
Pozatym skoro pan kierownik takm świetnie wywiązuje się ze swych obowiązków i to kasjerki kradną to czemu nie jest w stanie przedstawic nam na ta niezbitych dowodów. Skoro jest taki mądry i obdarzony szóstym zmysłem to może nieh weźmie się za szkolenia i udostępni nam choć odrobinę swej wiedzy, a nie wykłada wino na półki... Kolejną kwestia warta poruszenia to gdzie jest monitoring i pan kierownik kiedy klient spożywa na sklepie wszelakie towary i oczywiście zapomina za nie zapłacić, przeciez sklep objęty jest systemem kamer przemysłowych by zapewnić bezpieczeństwo towaru, klientów i pracowników, co pan Marian robi kiedy na teren hali sprzedaży wchodzą osoby bezdomne (np. pan znany wszystkim jako "BOKSER"), brudne, pachnące moczem i wymiocinami?? Poł biedy kiedy idą po coś do jedzenia ale przeważnie jest to alkohol, oczywiście najtańszy.. Towarzystwo takiego pana podczas stania w kolejce nie należy raczej do rzeczy przyjemnych, pozatym pieniążki na ten boski trunek ma od zaczepionych na parkingu klientów a przecież takie sytuacjie nie powinny miec miejsca skoro pan Marian stoi na straży.
Szanowna koleżanko zrozum tez mnie, nie lubię gdy ktoś mi wmawia że jestm złodziejem i to przezemnie czy tez inną kasjerkę są straty że, to tak jak ja sama bym wyniosła towar...Znam zakres swoich obowiązków i pomino tego co myślę czy czuję w danym momencie staram się je wykonywac jak najlepiej potrafię ale żadna z nas maszyną nie jest i pomylić się może...Mamy okres przedświąteczny, przez nasze dłonie codzień przechodzi towar wart krocie i na 8 godzin pracy mało kto nie zrobi tzw. DS-a, zwykłe zmeczenie materiału. Zreszta na działach pomyłki zdarzeją się również i za nie obrywamy od klienta my bo akurat jesteśmy pod ręką i to niby nasza wina.... To równiez nie jest przyjemne, jeśli nie wierzysz stań kiedyś nawet na 20 min. przy linii kas i posłuchaj z jakich rzeczy musimy się nieraz tłumaczyć....
No nic mam nadzieję ze nie zostanę zaszufladkowana jako radykalny odłam związku Zofii ponieważ rozum mam swój, ale ta kobieta też ma sporo racji, nie zawsze ale ma. A przynajmniej coś robi stara się wywalczyć zmiany a nie siedzi biernie i czeka co przyniesie kolejny rok...Może nie zawsze gra ko końca czysto, ale kto w dzisiejszych czasach starając się zwrócić uwagę na niektóre sprawy gra do końca fair??? Pozostaje nam tylko nadzieja że ta chora sytuacja dobiegnie końca bo coraz większej ilości osób poprosu nie chcę się przychodzić do pracy i to nie jest kwestia lenistwa tylko atmosfery która tam zapanowała...
Pozdrawiam
hmh.. więc tak adwokatem p.Wach nie jestem i część z tego co zostało tu napisane jest prawdą owszem ale nie do końca...
Otóż z tą kasa to nie jest do końca tak że tylko dwie osoby (kasjerka + asystent)mają do niej dostęp, kasetke bardzo łatwo otworzyć zwykłym śrubokrętem w ciągu 2 sek. taka prawda. Takie "włamanie" nie pozostawia żadnego śladu w systemie.
Życie prywatne p. Wach i to czym jeżdzi ona bądź jej syn (pracujący) też nie powinno tu ani mnie ani nikogo interesować, bo meritum sprawy leży gdzie indziej.
T... rozwiń
Avatar
osiedlowiec / 5 grudnia 2009 o 13:48
0
HAHAHA
wreszcie ktoś prawdę powiedział !!! Zośka obrończyni uciemiężonych LOL to mi się podobało.
Mieszkam w bloku obok i widzę jaka to biedna Pani Zofia - sama jeździ BMW a synek Hondą Civic - ciekawe jak to utrzymać za 1100 zł :D Tym bardziej że czerwona strzała jak rusza z parkingu to wszyscy czują swąd spalonej gumy
HAHAHA
wreszcie ktoś prawdę powiedział !!! Zośka obrończyni uciemiężonych LOL to mi się podobało.
Mieszkam w bloku obok i widzę jaka to biedna Pani Zofia - sama jeździ BMW a synek Hondą Civic - ciekawe jak to utrzymać za 1100 zł :D Tym bardziej że czerwona strzała jak rusza z parkingu to wszyscy czują swąd spalonej gumy rozwiń
Avatar
związkowiec / 5 grudnia 2009 o 13:35
0
Witam,

Od kilku miesięcy, kilka razy w miesiącu widzę panią Wach... Ciągle tylko jakieś nowe afery, skandale i inne tym podobne rzeczy. Staje się to troszkę śmieszne, gdyż to co mówi nasza przedstawicielka (sama jestem związkowcem Sierpnia 80) wogóle nie pokrywa się z prawdą. Tak samo jak ten artykuł. Mówimy tutaj o jakiś prowokacjach - tylko jakich ?? Jak można nazwać to prowokacją, jak żaden z pracowników nie był nigdy podejrzewany o posiadanie tego nieszczęsnego woreczka... Moim zdaniem zgubił to jakiś klient i tyle - zresztą podobna tak samo stwierdziła ochrona. Chociaż po wypowiedziach pani Zofii śmiem twierdzić, że sama to podrzuciła, żeby nakręcić znów jakąś aferę i być jeszcze bardziej "sławną obrończynią uciemiężonych"... Wstyd mi, że poprzez tą gadanitę Zofii stajemy się pośmiewiskiem w oczach całej Polski. Muszę wam powiedzieć, że coraz więcej ludzi - słysząc to co ta osoba mówi i jak postępuje - wstąpiła ze związków, gdyż nie chce mieć takiego przedstawiciela.. Sama zresztą zastanawiam się nad odejściem. Powiem wam tylko jedno - Zofia to genialna manipulantka - gdybyście mieli okazję porozmawiać z kasjerkami sam na sam to wiedzieli byście, że większość z nich sama się z niej śmieje. Ludzie wstępując do związków chcieli, poprawiać status pracownika - polepszać warunki pracy - a nie rozkręcać afery na pół Polski. Wszystko to co ta osoba mówi to zwyczajne pomówienia. Przekonał się o tym nie jeden, bo każdy kto wystąpi ze związków, musi liczyć się z bardzo przykrymi komentarzami, które rozsiewa Zofia. Albo jesteś z nami, albo my cię zniszczymy ..... Tak wyglądają związki w Lublinie. Może kiedyś warto i o tym napisać w Dzienniku Wschodnim.
Odnośnie artykułu dodam tylko, że dostęp do kasy po rozpoczęciu zmiany ma tylko kasjerka i asystentka kas - nikt inny tam nie wchodzi. Resztę dopowiedzcie sobie sami.

Pozdrawiam
członek WZZ Sierpień 80
Witam,

Od kilku miesięcy, kilka razy w miesiącu widzę panią Wach... Ciągle tylko jakieś nowe afery, skandale i inne tym podobne rzeczy. Staje się to troszkę śmieszne, gdyż to co mówi nasza przedstawicielka (sama jestem związkowcem Sierpnia 80) wogóle nie pokrywa się z prawdą. Tak samo jak ten artykuł. Mówimy tutaj o jakiś prowokacjach - tylko jakich ?? Jak można nazwać to prowokacją, jak żaden z pracowników nie był nigdy podejrzewany o posiadanie tego nieszczęsnego woreczka... Moim zdaniem zgubił to jakiś klient i tyle - zreszt... rozwiń
Avatar
pFracownik / 5 grudnia 2009 o 09:18
0
PAN MARIAN S. TO BYLY SB.I MILICJANT TO SKAD U NIEGO WIEDZA NA TEMAT HONORU .DLATEGO POLICJA WOBEC JEGO WYCZYNOW JEST TAKA POBLAZLIWA PRZECIEZ TO SWOJ CHLOP.
Avatar
nżs8 1909 / 5 grudnia 2009 o 00:26
0
Witam, na wstępie chciałam zauważyć iż z tematu prostestów i kar zeszliśmy na temat edukacji, skoro tak to wypowiem się na oba. Panie "VIP" to nie jest tak że na kasie w Tesco siedzą same osoby niedouczone,bez szkoły bądz z "malo chodliwymi" fakultetami. Wykształcenie jest zróżnicowane podobnie jak charaktery. Sama rownież nie uważam się za osobę bez szkoły choć nie mam tytułu mgr. przed nazwiskiem. Nie rozumiem jednak Pańskiego podejścia do sprawy, nie odbieram Panu kompetencji, pracowitości i uporu ale Pańskie podejście do sprawy mnie dziwi jest zbyt płytkie jak na człowieka tak wykształconego. Niech Pan równiez zauważy iż kasjerki w miejscach takich jak Tesco i inne hipermarkety są potrzebne żeby miał Pan gdzie wydawac swe ciężko zarobione pieniądze. Mam nadzieję iz przemyśli Pan sobie kilka spraw i nie będzie traktował nas jak zła koniecznego. Pozdrawiam i życze powodzenia.
Wracajac do właściwego tematu Pani Zofia Wach nie ma żadnej mani prześladowczej. Znam tą osobę i tę sprawe osobiście.
W Tesco faktycznie nie jest za dobrze, pod fałszywymi uściskami dłoni i uśmiechami kryję się całkiem niezły syf. Pan Kierownik DBiZS (Dział Bezpieczeństwa i Zapobiegania Stratom) będąc osoba skazaną prawomocnym wyrokiem nie powinien pełnic tak odpowiedzialnej funkcji. Człowiek ktory otwarcie chwali się iż z jego winy ponad 100 osob straciło pracę i w dodatku jest z tego dumny nie jest wart funta kłaków a co dopiero mówic o jego pensji...Rozumiem że, chcę się wykazać ale niech robi to we właściwy sposób a nie podstępami, fortelami i prowokacjami. Niech nie gra ostatniego sprawiedliwego człowieka który ma za zadanie ukaranie nas za protest, to nie jego działka. Jako kierownik w/w działu powinnien on dbać o bezpieczeństwo nasze oraz klientów dowiedzających Tesco. Czujemy się zaszczute i traktowane w niektórych przypadkach gorzej niż osoba która zostala złapana na gorącym uczynku usiłując wynieśc towar ze sklepu. Patrzy się nam na ręce non stop przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu i to jak otwieramy czy zamykamy kasę i czy pracując na niej przepadkiem nie wsadziłyśmy sobie czegoś do kieszeni podczas pracy jest nagrane a sprawa owych narkotyków nadal pozostaje sprawą niewyjaśnianą zgadnijcie Państwo dlaczego... Nic dziwnego że P. Zofia zadzwoniła po policję bo skoro nasz kierownik sam stwarza zagrożenie to do kogo miała się zwrócić o pomoc??? Panowie w mundurach jesteście od tego by chronić wszystkich którzy czuja się zagrożeni, by pilnować by przestrzegany jest ład i porządek bo ponoć żyjemy w panstwie prawa. A tak z innej beczki to Panowie łaski nie robicie iz przyjedziecie na interwencję bo w koncu za to bierzecie pensję ktora idzie z min. naszych podatków. Panie Wojtowicz szczerze mówiąc to nie potrafię pojąć jak może być Pan takim dosłownie rzecz biorąc tu..nem. Może ktoraś z imprez w Kasynie Policyjnym mieszcącym się w budynku Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie przy UL. Narutowicza źle się dla Pana skonczyła?? Drodzy Państwo Pan Pseudorzecznik policji niech lepiej powie jak kończy się prawie każda konferencjia w tym lokalu (swoja droga pozdrawiam Panią Reginę), a ponoć organizowane są one by zapewnić obywatelom większe bezpieczenstwo......Powiem Panu brzydko o nie rób Pan z buzi D..y, skoro są kampanie w mediach, prasie by zwracać uwagę na to co dzieję się dookoła to dlaczego P. Zofia ma zostać ukarana za to że, zareagowała i powiadomiła o tym odpowiednie mogłoby się wydawać służby???? To że Pan kierownik jest kryty przez władze Tesco i sami nic nie możemy zdziałać to my wiemy ale że policja też ma nakazane bierne czekanie aż naprawde wydarzy się coś nieprzyjemnego to ju nowość hit miesiąca poprostu.

Szanowni Państwo proszę nie potępiac nas za to że chcemy zwrócic uwagę na to co dzieje się w sklepie który codzień odwiedza tyle osób a my niezależnie od tego co się dzieje mamy nakazane szerokie uśmiechy. Chcemy poprawić los nasz i nie tylko nasz mamy do tego prawo.
Mam nadzieję że pan Marian J. S. zostanie odwołany ze stanowiska i zostanie ono objęte przez człowieka honoru ktory swym postępowaniem będzie potrafił sprawić byśmy wszyscy czuli się bezpiecznie.
Ciekawa rownież jestem czy ten kociak nie śni się mu po nocach....
Witam, na wstępie chciałam zauważyć iż z tematu prostestów i kar zeszliśmy na temat edukacji, skoro tak to wypowiem się na oba. Panie "VIP" to nie jest tak że na kasie w Tesco siedzą same osoby niedouczone,bez szkoły bądz z "malo chodliwymi" fakultetami. Wykształcenie jest zróżnicowane podobnie jak charaktery. Sama rownież nie uważam się za osobę bez szkoły choć nie mam tytułu mgr. przed nazwiskiem. Nie rozumiem jednak Pańskiego podejścia do sprawy, nie odbieram Panu kompetencji, pracowitości i uporu ale Pańskie podejście... rozwiń
Avatar
~madzia~ / 3 grudnia 2009 o 21:00
0
W hipermarkecie Tesco Lubartów woj. Lubelskie dwóch ochroniarzy w tym kierownik zmiany po pracy piją wódkę przed sklepem a później leża na pobliskim przystanku.
Avatar
Komisarz Gwizdek / 3 grudnia 2009 o 19:15
0
Emos napisał:
"Swawolne" wezwanie patrolu Policji? Panie Wójtowicz, na łeb Pan upadłeś z wysokości swojego biurka? A od czego jest Policja do jasnej chol...ry? Od tego żeby wpierniczać pączki i nic nie robić? Wy jesteście po to żeby pomagać ludziom a nie tylko wzywać na przesłuchania i wlepiać mandaty! Tak się Pan chwali ile to działań prewencyjnych podejmuje Policja a to co? Przecież to było działanie prewencyjne właśnie na prośbę człowieka, który bał się o swoje bezpieczeństwo. Stuknij się Pan w głowę trzy razy a potem przestań Pan opowiadać pierdoły za przeproszeniem i zacznijcie pomagać ludziom naprawdę. Troska o bezpieczeństwo to dla Was za mały argument? To pozamykajcie sie w komisariatach na cztery spusty i nie róbcie najlepiej nic... Co za bezmózgowie...

Na szczęście takiego bezmózgowia jest coraz mniej i jest nadzieja że i to bezmózgowie zostanie odwołane !

Na szczęście takiego bezmózgowia jest coraz mniej i jest nadzieja że i to bezmózgowie zostanie odwołane ! rozwiń
Avatar
oko / 3 grudnia 2009 o 18:56
0
Gość napisał:
To "cieci" używa się do tak niecnych czynów? Tego typu prowokacje są niezgodne z prawem i stosowanie ich grozi konsekwencjami karnymi.
Z tym,że takich konsekwencji ci prowokatorzy mogliby obawiać się w państwie,gdzie konstytucja jednakowoż dotyczy wszystkich obywateli.
W Polsce zdaje się,nie siła prawa a prawo siły coraz częsciej decyduje o rozwiązaniu problemu,przekonał się o tym Z.Ziobro,teraz Pan Kurtyka jest w kolejce.....i zdaje się każdy następny,który nastąpi władzy na odcisk nie godząc się z jej działaniami.Będą stosowali:podsłuchy,prowokacje i pewnie pójdą PO tych" schodach nieprawości"aż do osiągnięcia celu.Więc nie dziw się kobieto,że to Ty zostaniesz ukarana a nie osoby,które postąpiły wbew prawu (temu pisanemu a nie stosowanemu)"RYBA PSUJE SIĘ OD GŁOWY"-mówi stare,mądre przysłowie.

A i ja z tym się zgadzam bo ryba faktycznie psuje się od głowy , zresztą zgadzam się z całością tych słów !

A i ja z tym się zgadzam bo ryba faktycznie psuje się od głowy , zresztą zgadzam się z całością tych słów ! rozwiń
Avatar
VIP / 3 grudnia 2009 o 16:35
0
~gosc~ napisał:
Skoro tak wiele biur czeka na wykwalifikowanych pracowników to dlaczego mamy tak wysokie bezrobocie. Pomijam oczywiście margines, ktorem sie nie chce pracowac.... Ciekawa spawa


Wystarczyło wybrać odpowiedni kierunek studiów, a nie iśc za tłumem na marketing i zarządanie czy też filozofie. Sorki, skończyłem 10 lat temu polibude wydz. budowlany, następnie domęczyłem pare specjalności dość poszukiwanych na rynku i porobiłem uprawnienia budowlane z specjalności dość mało spotykanych. I nigdy nie byłem alfą i omegą, ale samozaparcie i upór pozwoliły mi to wszystko pokończyć. Teraz w ofertach pracy wybieram sobie co lepsze i co bardziej mi pasuje.
danie czy też filozofie. Sorki, skończyłem 10 lat temu polibude wydz. budowlany, następnie domęczyłem pare specjalności dość poszukiwanych na rynku i porobiłem uprawnienia budowlane z specjalności dość mało spotykanych. I nigdy nie byłem alfą i omegą, ale samozaparcie i upór pozwoliły mi to wszystko pokończyć. Teraz w ofertach pracy wybieram sobie co lepsze i co bardziej mi pasuje. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 32

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Polscy piłkarze przygotowują się do meczu z Portugalią w Lidze Narodów
film

Polscy piłkarze przygotowują się do meczu z Portugalią w Lidze Narodów 0 0

Reprezentacja Polski we wtorek (20.11) rozegra ostatni mecz w Lidze Narodów. Biało-czerwoni zmierzą się na wyjeździe z Portugalią. Kadra Jerzego Brzęczka przygotowuje się do tego meczu w Gdańsku.

Nie będą mieć fermy drobiu za płotem. Mieszkańcy sprzeciwiają się inwestycji

Nie będą mieć fermy drobiu za płotem. Mieszkańcy sprzeciwiają się inwestycji 8 1

Gmina Baranów Maleją szanse na powstanie oprotestowanej przez mieszkańców Śniadówki dużej fermy drobiu. Odmowę wydania decyzji środowiskowej dla inwestycji w mocy utrzymało Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Lublinie

E.S Besancon Feminin – MKS Perła Lublin 31:28. Zabrakło niewiele

E.S Besancon Feminin – MKS Perła Lublin 31:28. Zabrakło niewiele 1 0

Lubelskie szczypiornistki kończą przygodę w europejskich pucharach. Zespół trenera Roberta Lisa uległ na wyjeździe E.S Besancon Feminin i nie zakwalifikował się do fazy grupowej Pucharu EHF

Nowy wójt gminy Kurów: Na początek reorganizacja urzędu

Nowy wójt gminy Kurów: Na początek reorganizacja urzędu 0 10

Rozmowa z Arkadiuszem Małeckim, wójtem-elektem gminy Kurów.

Zamojskie czytanie sztuki Icchoka Lejba Pereca "W nocy na Starym Rynku"
22 listopada 2018, 18:00

Zamojskie czytanie sztuki Icchoka Lejba Pereca "W nocy na Starym Rynku" 1 0

W czwartek, 22 listopada o godz. 18 w Centrum Synagoga w Zamościu (ul. Pereca 14) odbędzie się czytanie dramatu Icchoka Lejba Pereca W nocy na Starym Rynku.

Właściciele lokalnych sklepów zgłaszali inicjatywy. Pieniądze dla pięciu z woj. lubelskiego

Właściciele lokalnych sklepów zgłaszali inicjatywy. Pieniądze dla pięciu z woj. lubelskiego 2 0

Pięć inicjatyw społecznych, które wyłonione zostały w ogólnopolskim głosowaniu w ramach akcji „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw Przedsiębiorców na 100-lecie Niepodległości”, zostanie zrealizowanych na terenie województwa lubelskiego.

Azoty Puławy – Selfoss 33:26. Obiecująca zaliczka przed rewanżem

Azoty Puławy – Selfoss 33:26. Obiecująca zaliczka przed rewanżem 28 0

W pierwszym meczu trzeciej rundy kwalifikacyjnej Pucharu EHF zespół trenera Bartosza Jureckiego pokonał we własnej hali Islandczyków różnicą siedmiu bramek i jest bliski awansu do fazy grupowej tych rozgrywek

W powiecie włodawskim wygrało PiS. Ale rządzić raczej nie będzie

W powiecie włodawskim wygrało PiS. Ale rządzić raczej nie będzie 12 7

W Radzie Powiatu Włodawskiego siedem mandatów zdobyło PiS, pięć PSL i trzy kandydaci związanego z lewicą KWW „Łączy nas Samorząd”. Wszystko wskazuje na to, że koalicję zawiążą ludowcy z włodawską lewicą.

To ostatnie chwile bez śniegu. Kiedy spadnie śnieg? Pogoda na niedzielę w woj. lubelskim
film

To ostatnie chwile bez śniegu. Kiedy spadnie śnieg? Pogoda na niedzielę w woj. lubelskim 54 3

Kiedy spadnie śnieg? Sprawdź prognozę pogody na niedzielę dla woj. lubelskiego i całej Polski.

Powiślak Końskowola – Kryształ Werbkowice 4:1. Kiepski dzień bramkarza

Powiślak Końskowola – Kryształ Werbkowice 4:1. Kiepski dzień bramkarza 0 0

To miał być jeden z ciekawszych meczów weekendu. Powiślak pokonał jednak Kryształ Werbkowice 4:1. Gospodarze już po 33 minutach prowadzili 3:1. Dzięki kolejnemu kompletowi punktów zakończyli rok na czwartym miejscu w tabeli

Firma z Lubelskiego nie ma sobie równych w tej części Europy. Nowa, imponująca inwestycja
galeria

Firma z Lubelskiego nie ma sobie równych w tej części Europy. Nowa, imponująca inwestycja 140 9

Firma JMP Flowers ze Stężycy zakończyła realizację inwestycji za ponad 67 mln zł. Dzięki niej znacząco wzrosły jej zdolności produkcji kwiatów.

Łada Biłgoraj – Górnik II Łęczna 3:2. Zabójcze sześć minut

Łada Biłgoraj – Górnik II Łęczna 3:2. Zabójcze sześć minut 0 2

Łada pozytywnym akcentem zakończyła rundę jesienną. Drużyna Bartłomieja Kowalika pokonała u siebie rezerwy Górnika Łęczna 3:2, chociaż to goście otworzyli wynik. Po zmianie stron w przeciągu... sześciu minut gospodarze zaliczyli jednak trzy trafienia i zgarnęli bardzo cenne, trzy punkty. A te pozwoliły zakończyć rok nad kreską

Młodzież z bialskiego ekonomika we Włoszech
galeria

Młodzież z bialskiego ekonomika we Włoszech 0 0

Młodzież z bialskiego "ekonomika" we włoskim Vimercate. To efekt dwuletniej współpracy pomiędzy szkołami.

Polesie – Lublinianka 1:1. Znowu strzelali na wiwat

Polesie – Lublinianka 1:1. Znowu strzelali na wiwat 0 5

Przed tygodniem drużyna Dariusza Bodaka prowadziła w Tyszowcach, ale przegrała 1:2. W sobotę, w starciu z Polesiem Kock znowu zgubiła punkty, ale tym razem tylko dwa. Ponownie goście jako pierwsi zdobyli gola jednak w końcówce dali sobie wydrzeć zwycięstwo.

Filmowa opowieść o Piłsudskim. Michał Rosa kręci film o Marszałku

Filmowa opowieść o Piłsudskim. Michał Rosa kręci film o Marszałku 0 0

To nie będzie klasyczna biografia Marszałka, ale opowieść o człowieku i jego życiowych wyborach. Historia pełna zwrotów akcji, z wyrazistym, idącym krok przed wszystkimi bohaterem, który swoje życie podporządkował walce o niepodległą Polskę. Jesienią przyszłego roku do kin trafi film Michała Rosy „Piłsudski”.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.