Nową konstrukcję Alfy Giulietta zaprojektowano w ten sposób, aby zintegrować i udoskonalić wszystkie systemy, znajdujące się w wyposażeniu tego samochodu. Dostępne są trzy tryby (Dynamic, Normal i All Weather), które wybiera się przy użyciu przełącznika Alfa DNA. Urządzenie to, poza precyzyjnym systemem stabilizacji toru jazdy (VDC), będącym częścią standardowego wyposażenia całej gamy nowego modelu, ma wpływ na parametry działania silnika, układu kierowniczego oraz elektronicznej blokady dyferencjału Q2.
Łącząc w sobie sportowy wygląd i elegancję, alfa giulietta powstała w zgodzie z nowym kierunkiem wyznaczonym przez Alfa Romeo, a dotyczącym stylu i technologii – założenia, które rozpoczęło się wraz z super-sportowym modelem 8C Competizione i które przypomina wspaniałą przeszłość marki, przenosząc w przyszłość jej tradycyjne wartości dotyczące technologii i pasji.
Przednia część samochodu ma charakterystyczny dla Alfa Romeo kształt w formie zbliżonej do trójkąta, na którym centralnie znajduje się najnowsza wersja klasycznej tarczy Alfa Romeo, wcinającej się w zderzak i zawieszonej między dwoma wlotami powietrza. Tutaj „zaczyna się” cały samochód, łączący w sobie pełny życia charakter z elegancką formą.
Przednie reflektory, wykonane z wykorzystaniem technologii LED, posiadają funkcję świateł do jazdy w dzień (DRL), która zapewnia maksimum bezpieczeństwa.
Niezwykle osobliwa sylwetka Alfa Romeo Giulietta, nadaje temu modelowi lekki i solidny wygląd. Jest to efekt przede wszystkim linii bocznych okien w kształcie coupé, które podkreślają dynamiczny i opływowy kształt samochodu oraz ukrytych tylnych klamek. Przetłoczenia boczne dodają samochodowi smukłości, zaś krawędzie przetłoczek, które łączą się ze sobą na tylnej części, akcentują „klinowaty” kształt karoserii.
Na koniec, wymiary nowej Alfy nadają jej dynamiczny i kompaktowy kształt, który zapewnia niezwykle przestronne wnętrze i dużą pojemność bagażnika (350 litrów): długość samochodu to 4,35 m, wysokość 1,46 m, szerokość 1,80 m przy rozstawie osi 2,63 m.
Podczas wprowadzenia na rynek dostępne będą cztery wersje silnika, wszystkie zgodne z normą Euro 5 i standardowo wyposażone w system „Start&Stop” w celu zredukowania spalania i emisji: 2 silniki benzynowe (1,4TB – 120 KM i 1,4TB Multiair – 170 KM) oraz 2 silniki diesla (1,6 JTDM – 105 KM i 2,0 JTDM – 170 KM, obydwa należą do drugiej generacji silników JTDM). Ponadto linię uzupełnia mocny silnik 1750 TBI – 235 KM w ekskluzywnej wersji Quadrifoglio Verde.