Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

5 marca 2019 r.
17:17

Koniec z samozwańczymi „szeryfami” na drogach? „Jazda na suwak” ma być obowiązkowa

Autor: Zdjęcie autora p.p.
324 19 A A
(fot. GDDKiA)

Koniec z samozwańczymi „szeryfami” na drogach, bo Ministerstwo Infrastruktury zamierza wprowadzić nowy znak D-56 – „jazda na suwak”. Skończy się odwieczny spór, kto ma pierwszeństwo na zawężeniu pasa ruchu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Ta technika ma różne nazwy – „jazda na suwak”, „zamek błyskawiczny”, „na zakładkę”. Idea jest prosta. Chodzi o kontynuowanie jazdy do zwężenia jezdni, a następnie naprzemienne włącznie się do ruchu z obu pasów ruchu, jak suwak, zamek błyskawiczny.

– W Ministerstwie Infrastruktury prowadzone są prace nad kompleksowymi zmianami przepisów rozporządzeń w zakresie znaków i sygnałów drogowych, w tym dotyczących zasad „jazdy na suwak”. Analizowana jest także potrzeba wprowadzenia zasady ruchu „jazdy na suwak” do ustawy Prawo o ruchu drogowym – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury

Pomysł jest dobry, ale na początku może wprowadzić sporo chaosu. – Nie obejdzie się bez problemów. Obawiam się, że zanim kierowcy zaczną sprawnie stosować nowy znak, to minie sporo czasu. Jednak z wprowadzenia nowego znaku widzę same korzyści – mówi Grzegorz Gorczyca, prezes Automobilklubu Chełmskiego.

Nowy znak utemperuje tzw. szeryfów drogowych, którzy złośliwie blokują możliwość włączenia się do ruchu pojazdów ze zwężającego się pasa ruchu.

Jazda przy wykorzystaniu pełnej długości pasów i zastosowaniu zasady „na suwak” jest receptą na korki oraz ułatwi przejazd pojazdom uprzywilejowanym.

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 5 marca 2019 o 19:56
+21
Januszowi Polakowi to i tysiąc znaków nie pomoże. Więcej kultury to i znaki nie będą potrzebne
Avatar
Gość / 5 marca 2019 o 22:04
+10
Wystarszy spuścić trochę ciśnienia z pompki i świat stanie się lepszy, to nie wstyd być uprzejmym - nie róbmy klimatu ZSRR na polskich drogach
Avatar
c / 6 marca 2019 o 08:32
+7
Wszystko brzmi banalnie jednak większość kierowców "cwaniaków " nie zjedzie kulturalnie tylko pojedzie do końca swego pasa po to żeby nie stać w korku .W Puławach przed rondem koło stacji paliw jest tak niemalże zawsze!
 jak "zakładka" ma działać jak ludzie nawet tego artykułu nie rozumieją...
Avatar
Marcin / 6 marca 2019 o 08:49
+5
Bardzo dobrze że zostanie to uregulowane w końcu, często widzę taki obrazek jak ustawia się kolejka np na prawym pasie, bo za kilometr jest zwężenie z lewego. I po co to robić, nie lepiej jechać dwoma pasami tylko wolniej i wpuszczać co drugiego? Jak jeździłem kiedyś z CB to jeszcze mi się obrywało za to że cwaniakuję. rzeczywiście niektórzy mniej rozgarnięci rodacy nie potrafią pojąć że to jest sposób na zmniejszenie korków, tylko trzeba ze sobą współpracować, traktując ruch drogowy w swoim otoczeniu jako system naczyń połączonych, a nie skupiac się wyłącznie na swoim pojeździe. 
Bardzo dobrze że zostanie to uregulowane w końcu, często widzę taki obrazek jak ustawia się kolejka np na prawym pasie, bo za kilometr jest zwężenie z lewego. I po co to robić, nie lepiej jechać dwoma pasami tylko wolniej i wpuszczać co drugiego? Jak jeździłem kiedyś z CB to jeszcze mi się obrywało za to że cwaniakuję. rzeczywiście niektórzy mniej rozgarnięci rodacy nie potrafią pojąć że to jest sposób na zmniejszenie korków, tylko trzeba ze sobą współpracować, traktując ruch drogowy w swoim otoczeniu jako system naczyń połączonych, a nie sk... rozwiń
Avatar
Ja / 6 marca 2019 o 17:24
+4
Po to ten pas jest by jechać do końca. Jakoś w innych krajach tak jeżdżą i nikomu nie przeszkadza że mają kogoś wpuścić. O tyle o ile blokowanie lewego pasa jest karalne to nie wpuszczenie już nie. Dlatego zmiana przepisów to dobry pomysł.
Avatar
Antonii M. / 6 marca 2019 o 08:53
+4
Wszystko brzmi banalnie jednak większość kierowców "cwaniaków " nie zjedzie kulturalnie tylko pojedzie do końca swego pasa po to żeby nie stać w korku .W Puławach przed rondem koło stacji paliw jest tak niemalże zawsze!
 człowieku, nie wiem jak tam u was w Puławach jest, ale czy ty na pewno pojmujesz o czym jest ten artykuł? właśnie o to chodzi żeby jechać do końća swojego pasa i włączać się płynnie, NA ZAKŁADKĘ czyli łopatologicznie mówiąć, pojazd z prawej , następnie pojazd z lewej i tak cały czas, kapujesz. Czy masz wyobraźnię przestrzenną na tyle rozwiniętą żeby sobie taką sytuację zwizualizować? 
 człowieku, nie wiem jak tam u was w Puławach jest, ale czy ty na pewno pojmujesz o czym jest ten artykuł? właśnie o to chodzi żeby jechać do końća swojego pasa i włączać się płynnie, NA ZAKŁADKĘ czyli łopatologicznie mówiąć, pojazd z prawej , następnie pojazd z lewej i tak cały czas, kapujesz. Czy masz wyobraźnię przestrzenną na tyle rozwiniętą żeby sobie taką sytuację zwizualizować?  rozwiń
Avatar
Gość / 6 marca 2019 o 07:12
+4
Takie przepisy, ułatwienia NIE SĄ dla polaków (pisownia zamierzona). Mamy w d..udzie przepisy, np. większość jest przekonana, że mamy w polsze ruch lewostronny. O wszechobecnym chamstwie, braku myślenia, ignorancji nie wspomnę, bo to są nasze cechy narodowe, z których jesteśmy znani na świecie (jak Bułgarzy, Litwini, Rosjanie - Słowianie nigdy nie będą społeczeństwem obywatelskim).
Avatar
Gość / 6 marca 2019 o 14:43
+3
Monika w tym konkretnym przypadku ma rację. Widzę jak kierowcy z pasa lewego najbliższego tego co się kończy zjeżdżają na niego aby objechać stojących "frajerów" aby potem się wciskać z powrotem na lewy pas. Do zbiornika nikt mnie sika ani nie dokłada do paliwa, które spalam stojąc w korku. Więc niech cwaniaczki nie żyją moim kosztem.
Avatar
monika / 5 marca 2019 o 20:53
+2
Czyli teraz wszyscy przy zjazdówkach na ekspresówkach i autostradach będą jechać lewym pasem. Ciekawe jak to się sprawdzi na Witosa przy skręcie z Krańcowej. Aktualnie stają zaraz po skręcie przed pasami i stoją zamiast jechać prawym pasem do końca. Natomiast wpuszczanie tutaj na suwak skończy się korkiem na rondzie, bo zjeżdżający z ronda będzie musiał co najmniej zwolnić, aby wpuścić tego z prawego pasa. A jak na tym pasie będą 4 auta to zrobi się korek na rondzie.
Avatar
Monika / 6 marca 2019 o 18:04
+1
A ja się stosuję do jazdy na suwak w zależności od sytuacji. Jeśli np. jest wypadek i jeden pas został zablokowany to jak najbardziej jestem za i wpuszczam. Natomiast codziennie mam do czynienia z sytuacją na Tysiąclecia na wysokości Lidla, że jeden pas stoi w korku, bo tym skrajnie prawym (który kończy się na wysokości kominków) jadą cwaniaczki, które wciskają się na chama zamiast odczekać swoje jak wszyscy i tych kierowców nie wpuszczam.
no i następna nie rozumie o co chodzi, koleżanko, mamy jechać do końća pasa. To nie są cwaniaczki, tylko kierowcy wykorzystujący dostępną przestrze. Ech, jeszcze dużo edukacji trzeba żeby społeczeństwo zrozumiało tak prostą sprawę. A tak z ciekawości Moniko, czy może chodziłaś do gimnazjum?
niestety to co napisała Monika potwierdza moją obserwację, że kobiety mniej chętnie ułatwiają innym kierowcom włączanie się do ruchu. Ludzie, jak się będziecie ustawiać w kolejce jak stado baranów, to będziecie tylko tworzyć korki większe. Przecież jeżdżąc na zakładkę będzięcie sie przynajmiej poruszać, w wolnym tempie, ale do przodu zawsze. Nie ustawiamy się jak barany jeden za zdrugim jeżeli mamy pas wolny.
 Jak brakuje argumentów to się zaczynają te ad personam (kobiety, gimnazjum)... Ale do rzeczy, nie uogólniam, że jazda na suwak jest zła. Wręcz przeciwnie często jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale zauważam też sytuacje, w których jest nadużywana. Chodzi o ten konkretny przykład przy Lidlu, gdzie między światłami jest naprawdę długi pas. Gdy nie ma cwaniaczków ruch idzie płynnie, powoli, ale do przodu. Gdy pojawiają się kierowcy w teorii suwakowi, a w praktyce cwaniacy, chcące ominąć swoją kolej to ruch staje i wtedy cała reszta stoi w korku.
 Jak brakuje argumentów to się zaczynają te ad personam (kobiety, gimnazjum)... Ale do rzeczy, nie uogólniam, że jazda na suwak jest zła. Wręcz przeciwnie często jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale zauważam też sytuacje, w których jest nadużywana. Chodzi o ten konkretny przykład przy Lidlu, gdzie między światłami jest naprawdę długi pas. Gdy nie ma cwaniaczków ruch idzie płynnie, powoli, ale do przodu. Gdy pojawiają się kierowcy w teorii suwakowi, a w praktyce cwaniacy, chcące ominąć swoją kolej to ruch staje i wtedy cała res... rozwiń
Avatar
LPU / 6 marca 2019 o 18:24
-6
Tępić cwaniaków w Puławach ! Ja też nie wpuszczam.
Avatar
Monika / 6 marca 2019 o 18:04
+1
A ja się stosuję do jazdy na suwak w zależności od sytuacji. Jeśli np. jest wypadek i jeden pas został zablokowany to jak najbardziej jestem za i wpuszczam. Natomiast codziennie mam do czynienia z sytuacją na Tysiąclecia na wysokości Lidla, że jeden pas stoi w korku, bo tym skrajnie prawym (który kończy się na wysokości kominków) jadą cwaniaczki, które wciskają się na chama zamiast odczekać swoje jak wszyscy i tych kierowców nie wpuszczam.
no i następna nie rozumie o co chodzi, koleżanko, mamy jechać do końća pasa. To nie są cwaniaczki, tylko kierowcy wykorzystujący dostępną przestrze. Ech, jeszcze dużo edukacji trzeba żeby społeczeństwo zrozumiało tak prostą sprawę. A tak z ciekawości Moniko, czy może chodziłaś do gimnazjum?
niestety to co napisała Monika potwierdza moją obserwację, że kobiety mniej chętnie ułatwiają innym kierowcom włączanie się do ruchu. Ludzie, jak się będziecie ustawiać w kolejce jak stado baranów, to będziecie tylko tworzyć korki większe. Przecież jeżdżąc na zakładkę będzięcie sie przynajmiej poruszać, w wolnym tempie, ale do przodu zawsze. Nie ustawiamy się jak barany jeden za zdrugim jeżeli mamy pas wolny.
 Jak brakuje argumentów to się zaczynają te ad personam (kobiety, gimnazjum)... Ale do rzeczy, nie uogólniam, że jazda na suwak jest zła. Wręcz przeciwnie często jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale zauważam też sytuacje, w których jest nadużywana. Chodzi o ten konkretny przykład przy Lidlu, gdzie między światłami jest naprawdę długi pas. Gdy nie ma cwaniaczków ruch idzie płynnie, powoli, ale do przodu. Gdy pojawiają się kierowcy w teorii suwakowi, a w praktyce cwaniacy, chcące ominąć swoją kolej to ruch staje i wtedy cała reszta stoi w korku.
 Jak brakuje argumentów to się zaczynają te ad personam (kobiety, gimnazjum)... Ale do rzeczy, nie uogólniam, że jazda na suwak jest zła. Wręcz przeciwnie często jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ale zauważam też sytuacje, w których jest nadużywana. Chodzi o ten konkretny przykład przy Lidlu, gdzie między światłami jest naprawdę długi pas. Gdy nie ma cwaniaczków ruch idzie płynnie, powoli, ale do przodu. Gdy pojawiają się kierowcy w teorii suwakowi, a w praktyce cwaniacy, chcące ominąć swoją kolej to ruch staje i wtedy cała res... rozwiń
Avatar
Ja / 6 marca 2019 o 17:24
+4
Po to ten pas jest by jechać do końca. Jakoś w innych krajach tak jeżdżą i nikomu nie przeszkadza że mają kogoś wpuścić. O tyle o ile blokowanie lewego pasa jest karalne to nie wpuszczenie już nie. Dlatego zmiana przepisów to dobry pomysł.
Avatar
Gość / 6 marca 2019 o 14:43
+3
Monika w tym konkretnym przypadku ma rację. Widzę jak kierowcy z pasa lewego najbliższego tego co się kończy zjeżdżają na niego aby objechać stojących "frajerów" aby potem się wciskać z powrotem na lewy pas. Do zbiornika nikt mnie sika ani nie dokłada do paliwa, które spalam stojąc w korku. Więc niech cwaniaczki nie żyją moim kosztem.
Avatar
Zenobi / 6 marca 2019 o 13:02
0
A ja się stosuję do jazdy na suwak w zależności od sytuacji. Jeśli np. jest wypadek i jeden pas został zablokowany to jak najbardziej jestem za i wpuszczam. Natomiast codziennie mam do czynienia z sytuacją na Tysiąclecia na wysokości Lidla, że jeden pas stoi w korku, bo tym skrajnie prawym (który kończy się na wysokości kominków) jadą cwaniaczki, które wciskają się na chama zamiast odczekać swoje jak wszyscy i tych kierowców nie wpuszczam.
no i następna nie rozumie o co chodzi, koleżanko, mamy jechać do końća pasa. To nie są cwaniaczki, tylko kierowcy wykorzystujący dostępną przestrze. Ech, jeszcze dużo edukacji trzeba żeby społeczeństwo zrozumiało tak prostą sprawę. A tak z ciekawości Moniko, czy może chodziłaś do gimnazjum?
 niestety to co napisała Monika potwierdza moją obserwację, że kobiety mniej chętnie ułatwiają innym kierowcom włączanie się do ruchu. Ludzie, jak się będziecie ustawiać w kolejce jak stado baranów, to będziecie tylko tworzyć korki większe. Przecież jeżdżąc na zakładkę będzięcie sie przynajmiej poruszać, w wolnym tempie, ale do przodu zawsze. Nie ustawiamy się jak barany jeden za zdrugim jeżeli mamy pas wolny. 
 niestety to co napisała Monika potwierdza moją obserwację, że kobiety mniej chętnie ułatwiają innym kierowcom włączanie się do ruchu. Ludzie, jak się będziecie ustawiać w kolejce jak stado baranów, to będziecie tylko tworzyć korki większe. Przecież jeżdżąc na zakładkę będzięcie sie przynajmiej poruszać, w wolnym tempie, ale do przodu zawsze. Nie ustawiamy się jak barany jeden za zdrugim jeżeli mamy pas wolny.  rozwiń
Avatar
Little John / 6 marca 2019 o 09:59
-2
A ja się stosuję do jazdy na suwak w zależności od sytuacji. Jeśli np. jest wypadek i jeden pas został zablokowany to jak najbardziej jestem za i wpuszczam. Natomiast codziennie mam do czynienia z sytuacją na Tysiąclecia na wysokości Lidla, że jeden pas stoi w korku, bo tym skrajnie prawym (który kończy się na wysokości kominków) jadą cwaniaczki, które wciskają się na chama zamiast odczekać swoje jak wszyscy i tych kierowców nie wpuszczam.
 no i następna nie rozumie o co chodzi, koleżanko, mamy jechać do końća pasa. To nie są cwaniaczki, tylko kierowcy wykorzystujący dostępną przestrze. Ech, jeszcze dużo edukacji trzeba żeby społeczeństwo zrozumiało tak prostą sprawę. A tak z ciekawości Moniko, czy może chodziłaś do gimnazjum?
 no i następna nie rozumie o co chodzi, koleżanko, mamy jechać do końća pasa. To nie są cwaniaczki, tylko kierowcy wykorzystujący dostępną przestrze. Ech, jeszcze dużo edukacji trzeba żeby społeczeństwo zrozumiało tak prostą sprawę. A tak z ciekawości Moniko, czy może chodziłaś do gimnazjum? rozwiń
Avatar
Monika / 6 marca 2019 o 09:51
-6
A ja się stosuję do jazdy na suwak w zależności od sytuacji. Jeśli np. jest wypadek i jeden pas został zablokowany to jak najbardziej jestem za i wpuszczam. Natomiast codziennie mam do czynienia z sytuacją na Tysiąclecia na wysokości Lidla, że jeden pas stoi w korku, bo tym skrajnie prawym (który kończy się na wysokości kominków) jadą cwaniaczki, które wciskają się na chama zamiast odczekać swoje jak wszyscy i tych kierowców nie wpuszczam.
Avatar
Antonii M. / 6 marca 2019 o 08:53
+4
Wszystko brzmi banalnie jednak większość kierowców "cwaniaków " nie zjedzie kulturalnie tylko pojedzie do końca swego pasa po to żeby nie stać w korku .W Puławach przed rondem koło stacji paliw jest tak niemalże zawsze!
 człowieku, nie wiem jak tam u was w Puławach jest, ale czy ty na pewno pojmujesz o czym jest ten artykuł? właśnie o to chodzi żeby jechać do końća swojego pasa i włączać się płynnie, NA ZAKŁADKĘ czyli łopatologicznie mówiąć, pojazd z prawej , następnie pojazd z lewej i tak cały czas, kapujesz. Czy masz wyobraźnię przestrzenną na tyle rozwiniętą żeby sobie taką sytuację zwizualizować? 
 człowieku, nie wiem jak tam u was w Puławach jest, ale czy ty na pewno pojmujesz o czym jest ten artykuł? właśnie o to chodzi żeby jechać do końća swojego pasa i włączać się płynnie, NA ZAKŁADKĘ czyli łopatologicznie mówiąć, pojazd z prawej , następnie pojazd z lewej i tak cały czas, kapujesz. Czy masz wyobraźnię przestrzenną na tyle rozwiniętą żeby sobie taką sytuację zwizualizować?  rozwiń
Avatar
Marcin / 6 marca 2019 o 08:49
+5
Bardzo dobrze że zostanie to uregulowane w końcu, często widzę taki obrazek jak ustawia się kolejka np na prawym pasie, bo za kilometr jest zwężenie z lewego. I po co to robić, nie lepiej jechać dwoma pasami tylko wolniej i wpuszczać co drugiego? Jak jeździłem kiedyś z CB to jeszcze mi się obrywało za to że cwaniakuję. rzeczywiście niektórzy mniej rozgarnięci rodacy nie potrafią pojąć że to jest sposób na zmniejszenie korków, tylko trzeba ze sobą współpracować, traktując ruch drogowy w swoim otoczeniu jako system naczyń połączonych, a nie skupiac się wyłącznie na swoim pojeździe. 
Bardzo dobrze że zostanie to uregulowane w końcu, często widzę taki obrazek jak ustawia się kolejka np na prawym pasie, bo za kilometr jest zwężenie z lewego. I po co to robić, nie lepiej jechać dwoma pasami tylko wolniej i wpuszczać co drugiego? Jak jeździłem kiedyś z CB to jeszcze mi się obrywało za to że cwaniakuję. rzeczywiście niektórzy mniej rozgarnięci rodacy nie potrafią pojąć że to jest sposób na zmniejszenie korków, tylko trzeba ze sobą współpracować, traktując ruch drogowy w swoim otoczeniu jako system naczyń połączonych, a nie sk... rozwiń
Avatar
c / 6 marca 2019 o 08:32
+7
Wszystko brzmi banalnie jednak większość kierowców "cwaniaków " nie zjedzie kulturalnie tylko pojedzie do końca swego pasa po to żeby nie stać w korku .W Puławach przed rondem koło stacji paliw jest tak niemalże zawsze!
 jak "zakładka" ma działać jak ludzie nawet tego artykułu nie rozumieją...
Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kuchnia na Wielki Post: Najlepsze przepisy na ryby

Kuchnia na Wielki Post: Najlepsze przepisy na ryby 0 2

Post i ryba, złożenie doskonałe. Mamy dobre przepisy. Zapraszamy w nostalgiczną podróż. Zaczynamy od słynnej restauracji Berensa w Kazimierzu.

Targi Pracy i Edukacji w Puławach. Praca nawet dla krasnoludów [zdjęcia]
galeria

Targi Pracy i Edukacji w Puławach. Praca nawet dla krasnoludów [zdjęcia] 16 4

Potrzebni są sprzedawcy, monterzy, ogrodnicy, kucharze, ślusarze, policjanci, a nawet krasnoludy. Nowych pracowników poszukują firmy z całego powiatu puławskiego. Z ofertami można było zapoznać się podczas tegorocznych Targów Pracy i Edukacji. Swoje atuty pokazywały również szkoły i uczelnie

Budujesz, remontujesz dom? Szukasz mieszkania w Lublinie? Program targów LUBDOM
Zdjęcia
22 marca 2019, 13:00
galeria

Budujesz, remontujesz dom? Szukasz mieszkania w Lublinie? Program targów LUBDOM 2 2

Okna, drzwi, piece, bramy, kominki, materiały budowlane, podłogi, schody, meble, dekoracje, oświetlenie, dachy, pokazy fachowców, najprawdziwszy dom zbudowany w hali oraz premierowa edycja Lubelskiego Kongresu Designu i Architektury – to wszystko w ten weekend na Targach LUBDOM.

Łęczna: Z nowej wieży widokowej widać wszystko jak na dłoni

Łęczna: Z nowej wieży widokowej widać wszystko jak na dłoni 0 5

Pierwszy dzień kalendarzowej wiosny, był jednocześnie pierwszym dniem udostępnienia wieży widokowej. Obiekt znajduje się w odrestaurowanych ruinach dawnego folwarku w Parku Podzamcze.

W 1983 r. uciekli samolotem ze Świdnika do Berlina. Powstał film o tej niezwykłej historii

W 1983 r. uciekli samolotem ze Świdnika do Berlina. Powstał film o tej niezwykłej historii 63 4

Rozmowa z Krzysztofem Załuskim, byłym, wieloletnim dziennikarzem Dziennika Wschodniego, autorem scenariusza filmu dokumentalnego „Pokonać mur”.

Lublin: Szykują duży remont SP nr 33

Lublin: Szykują duży remont SP nr 33 0 0

Dużą metamorfozę ma przejść miejska podstawówka nr 33 przy Pogodnej.

Oszust na „ZUS” twierdził, że chodzi o zwrot podatku

Oszust na „ZUS” twierdził, że chodzi o zwrot podatku 0 0

W sobotę pojawił się w domu mieszkanki gminy Batorz, podając się za urzędnika ZUS. Twierdził, że chodzi o „zwrot podatku”. Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed oszustem.

Wiosenne Sprawunki. Targi Rzeczy Wyjątkowych w Warsztatach Kultury
27 kwietnia 2019, 10:00

Wiosenne Sprawunki. Targi Rzeczy Wyjątkowych w Warsztatach Kultury 0 0

Już po raz drugi lubelscy projektanci będą mieli okazję zaprezentować swoje przedmioty i usługi podczas Targów Rzeczy Wyjątkowych organizowanych przez Warsztaty Kultury. "Wiosenne sprawunki" zostaną zorganizowane w dniach 27-28 kwietnia w siedzibie Warsztatów przy ul. Grodzkiej 5a. Do 7 kwietnia trwa nabór wystawców.

Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS zaczyna maraton od meczu z Widzewem

Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS zaczyna maraton od meczu z Widzewem 0 2

Dwa tygodnie przerwy przed finiszem rundy zasadniczej miały ostatnio zawodniczki Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin. Teraz czeka je maraton – w sobotę (godz. 16.30) zmierzą się z Widzewem Łódź

Co się stało z 32-letnim Krzysztofem Falkowiczem? Rodzina czeka

Co się stało z 32-letnim Krzysztofem Falkowiczem? Rodzina czeka 0 0

Gdzie jest zaginiony Krzysztof Falkowicz z Lubartowa? Szeroko zakrojone działania poszukiwawcze wciąż nie dały odpowiedzi na to pytanie.

Pierwszy sprawdzian Speed Car Motoru Lublin na plus. Wygrali z Unią Tarnów

Pierwszy sprawdzian Speed Car Motoru Lublin na plus. Wygrali z Unią Tarnów 183 0

Speed Car Motor Lublin nie miał żadnego problemu z pokonaniem spadkowicza z PGE Ekstraligi Unii Tarnów. W Małopolsce „Koziołki” wygrały 44:34 po 13 biegach.

Samochód z wypożyczalni parkuje na lotnisku za darmo. "Wyjazd z parkingu nie był taki łatwy"
Alarm 24

Samochód z wypożyczalni parkuje na lotnisku za darmo. "Wyjazd z parkingu nie był taki łatwy" 5 3

Nasz czytelnik w minioną sobotę wracał z Londynu. Przez aplikację w telefonie zarezerwował toyotę yaris z wypożyczalni Panek. Niestety, nie mógł wyjechać z parkingu, bo bilet parkingowy nie był opłacony.

Zamkną część basenów Aqua Lublin. Na resztę wpuszczą taniej

Zamkną część basenów Aqua Lublin. Na resztę wpuszczą taniej 0 1

W sobotę i niedzielę (23 i 24 marca) niedostępny dla klientów Aqua Lublin będzie basen olimpijski oraz część aquaparku z basenem zewnętrznym oraz wodnym placem zabaw.

Motor jedzie do Oświęcimia, czyli nie ma mowy o powtórce

Motor jedzie do Oświęcimia, czyli nie ma mowy o powtórce 22 10

Przed Motorem poważny test. Żółto-biało-niebiescy w sobotę pierwszy raz w tym roku powalczą o punkty na wyjeździe. Rywalem ekipy z Lublina będzie Soła Oświęcim. Spotkanie ma zostać rozegrane pół godziny wcześniej niż planowano – o 15.30

Decyzja sądu w sprawie Domu Chemika. Prezydent Puław przerażony i zaskoczony
galeria

Decyzja sądu w sprawie Domu Chemika. Prezydent Puław przerażony i zaskoczony 40 37

Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił decyzję ministerstwa kultury o odmowie wpisania Domu Chemika do rejestru zabytków. Według stowarzyszenia „Puławianie” oznacza to konieczność ponownego wstrzymania robót. Przeciwnego zdania są władze miasta zapewniając, że prace będą kontynuowane.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.