Montaż instalacji gazowej w samochodzie zawsze wiąże się ze sporym wydatkiem. W przypadku nowoczesnych silników, z wielopunktowym wtryskiem paliwa, koszt montażu osiąga nierzadko 5 i więcej tysięcy złotych. Z tego powodu wielu kierowców decyduje się na montaż tańszych zestawów.
Tanio nie znaczy dobrze
Wielu kierowców jednak nie zdaje sobie z tego sprawy i decyduje się na tańsze zestawy, ulegając licznym reklamom. Tanio nie znaczy bezproblemowo. Jednak dopiero po fakcie szydło wychodzi z worka.
Uwaga na kolektor
Wielu montażystów oferujących tanie zestawy do zasilania LPG silników z wielopunktem stosuje tradycyjną metodę mikserową. Mikser podaje paliwo LPG przed przepustnicą, co powoduje, że w kolektorze ssącym znajduje się mieszanka palna.
Wystarczy wadliwie funkcjonująca świeca, przebicie z przewodu i zapłon gotowy. Efekt, zniszczony kolektor ssący – bardzo droga naprawa.
Nie daj sobie wymienić kolektora
Zawory bezpieczeństwa – ułuda spokoju
W przypadku nawet drobnej nieszczelności do kolektora dostaje się tzw. fałszywe powietrze. Fałszywe powietrze zubaża mieszankę, co z kolei podnosi temperaturę spalania w cylindrze. Efekt – wytopiony tłok i bardzo kosztowana naprawa.