Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

28 lipca 2013 r.
18:36
Edytuj ten wpis

Incydent podczas zjazdu muzułmanów. 75-latek skarży się na policję

0 9 A A
 (Jacek Świerczyński/ Archiwum)
(Jacek Świerczyński/ Archiwum)

75-latek z Puław: Policjant wyrwał spode mnie rower. Upadłem, poważnie uszkadzając kolano. Policja: Starszy mężczyzna tak pechowo zszedł z roweru, że zranił się w nogę. Sprawa trafiła już do prokuratury.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Do pechowej interwencji doszło 4 lipca w Puławach. W mieście odbywał się wówczas Zjazd Polskich Muzułmanów. Przeciwnicy zjazdu organizowali się w Internecie i zapowiadali protesty. Teren bursy przy ul. Wojska Polskiego 7 gdzie przez kilka dni spotykali się wyznawcy islamu z całej Polski ochraniali liczni policjanci.

– Jechałem rowerem do sklepu, obok szkoły chemicznej (Zespół Szkół Technicznych przy ul. Wojska Polskiego 7 – red) – wspomina pan Wacław, poszkodowany 75-latek. – Skręciłem w boczną uliczkę, skrót, z którego korzystam od lat. Po drodze mijałem dwa patrole umundurowanych policjantów. Nie zwracali na mnie uwagi.

Później mężczyzna miał minąć dwóch mężczyzn w cywilu. Twierdzi, że go nie zatrzymywali.

– Później jeden coś krzyczał, ale słabo słyszałem – dodaje pan Wacław. – Niedaleko coś remontują, myślałem, że to budowlańcy coś do siebie wołają. Nie wiedziałem, że tych dwóch to policjanci. Nigdzie nie było też informacji, że jakaś ulica jest zamknięta.

Z relacji mężczyzny wynika, że jeden z funkcjonariuszy ruszył za nim w pogoń.

– Dobiegł, chwycił za kierownicę i wyrwał spode mnie rower – mówi 75-latek. – Upadając zdarłem rękę do krwi. I kolano od razu zaczęło mi puchnąć. Poprosiłem policjanta, żeby przynajmniej zaciągnął mnie w cień. On pytał czy go nie słyszałem i żartował, że odwiozą mnie do aresztu. W końcu zorientował się, że nie jest ze mną najlepiej.

Policjanci wezwali pogotowie. Pan Wacław trafił do puławskiego szpitala, gdzie stwierdzono skomplikowany uraz rzepki.

– Po czterech dniach miałem operację. Właśnie wyszedłem. Nadal nie mogę normalnie chodzić. Czeka mnie jeszcze długa rehabilitacja – mówi pan Wacław. – Nie wiem, o co chodziło temu policjantowi. Chyba nie wyglądam na taliba…

Poszkodowany mężczyzna wynajął już prawnika. Będzie walczył o odszkodowanie. Poskarżył się również śledczym. Prokuratura w Puławach wszczęła śledztwo w sprawie przekroczenia uprawnień przez policjanta, poprzez bezzasadne użycie siły. W ubiegłym tygodniu sprawa została przekazana do Kraśnika.

– Prowadzimy postępowanie przygotowawcze – mówi Małgorzata Samoń, prokurator rejonowy w Kraśniku. – Jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o stawianiu zarzutów.

Wersja policjantów diametralnie różni się od relacji poszkodowanego.

– Sprawa jest wyjaśniana dwutorowo – mówi Marcin Koper, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Puławach. – Badana jest nie tylko pod kątem przekroczenia uprawnień, ale i znieważenia policjanta. Doszło do tego podczas interwencji.

Zdaniem mundurowych, 75-latek nie zatrzymywał się na wezwanie policjanta. Zamiast tego obrzucił go wyzwiskami. Kiedy policjant do niego podszedł, starszy mężczyzna tak pechowo zszedł z roweru, że zranił się w nogę.

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Tak jest. / 29 lipca 2013 o 15:29
0

Jak dla mnie obie wersje sa prawdopodobne - i tego rowarzysty i policjanta. I weź człowieku zorientuj się kto mówi prawdę bez monitoringu...

Starszy człowiek, fakt - ale tez nie można ślepo przyjmowac jego wersjki za prawdziwą. Nie raz spotyka się panów w podeszłym wieku, którzy nie zachowują siejak trzeba.

Z drugiej strony skoro ta ulica miała byc na ten moment nieprzejezdna to dlaczego nie było barier i napisów "zakaz wjazdu" czy coś... równie dobrze można przyjąć, że Policja powinna była zamknąć przejazd, a nie dopuściła do przejazdu rowerem tego pana, a potem jakieś pretensje, że nie zatrzymał się na wezwanie...

Co to znaczy "jak trzeba"?Jak starszy człowiek to już nie kumaty i niezgraba?Jakby wszystko było wyraźnie określone i oznaczone to by i koń zrozumiał !!!Tylko,że zawsze ich jest co najmniej dwóch.Wtedy działa nie sila argumentów a argument siły,tak,tak !!!

Nasza Policja jeszcze pracuje na zasadzie"władzy"a to powinna być tylko służba,służba społeczeństwu !!!Zachowanie czy nawet uwagi w tonie grzecznym i rzeczowym choć dobitnym a nie aroganckim a niekiedy chamskim !!!

naczy "jak trzeba"?Jak starszy człowiek to już nie kumaty i niezgraba?Jakby wszystko było wyraźnie określone i oznaczone to by i koń zrozumiał !!!Tylko,że zawsze ich jest co najmniej dwóch.Wtedy działa nie sila argumentów a argument siły,tak,tak !!!

Nasza Policja jeszcze pracuje na zasadzie"władzy"a to powinna być tylko służba,służba społeczeństwu !!!Zachowanie czy nawet uwagi w tonie grzecznym i rzeczowym choć dobitnym a nie aroganckim a niekiedy chamskim !!!

rozwiń
Avatar
Gość / 29 lipca 2013 o 13:17
0

Tak, na pewno tak jest w USA, zwłaszcza jeśli oberwie murzyn....

W USA czarny siedzi w Białym Domu... to już nie te Usa co kiedyś, dzisiaj to totalitarny twór, gdzi e już przygotowano obozy koncentracyjne na wypadek przyszłych buntów społecznych ale czego się nie robi w imię "pokoju i bezpieczeństwa"

Avatar
olo / 29 lipca 2013 o 08:59
0

Jak dla mnie obie wersje sa prawdopodobne - i tego rowarzysty i policjanta. I weź człowieku zorientuj się kto mówi prawdę bez monitoringu...

Starszy człowiek, fakt - ale tez nie można ślepo przyjmowac jego wersjki za prawdziwą. Nie raz spotyka się panów w podeszłym wieku, którzy nie zachowują siejak trzeba.

Z drugiej strony skoro ta ulica miała byc na ten moment nieprzejezdna to dlaczego nie było barier i napisów "zakaz wjazdu" czy coś... równie dobrze można przyjąć, że Policja powinna była zamknąć przejazd, a nie dopuściła do przejazdu rowerem tego pana, a potem jakieś pretensje, że nie zatrzymał się na wezwanie...

Jak dla mnie obie wersje sa prawdopodobne - i tego rowarzysty i policjanta. I weź człowieku zorientuj się kto mówi prawdę bez monitoringu...

Starszy człowiek, fakt - ale tez nie można ślepo przyjmowac jego wersjki za prawdziwą. Nie raz spotyka się panów w podeszłym wieku, którzy nie zachowują siejak trzeba.

Z drugiej strony skoro ta ulica miała byc na ten moment nieprzejezdna to dlaczego nie było barier i napisów "zakaz wjazdu" czy coś... równie dobrze można przyjąć, że Policja powinna była zamknąć przejazd, a nie dopuścił... rozwiń

Avatar
Olek / 29 lipca 2013 o 08:38
0

Jakby to był jakiś przypakowany młodzieniec to bali by się go zatrzymać i udawaliby że go nie widzą he he he !

A dziadka pewnie potraktowali jako potencjalnego "rydzykowego terrorystę" !

Avatar
ewa / 29 lipca 2013 o 08:36
0

Nie, no chyba się temu policjantowi pomieszało, napadł na staruszka, połamał go, a potem jeszcze oskarża. To tylko w Polsce możliwe, w normalnym kraju już by siedział za kratami.



Tak, na pewno tak jest w USA, zwłaszcza jeśli oberwie murzyn....
Avatar
maro / 29 lipca 2013 o 08:35
0
Tak właśnie media manipulują czytelnikami. Aby na siłę zrobić niby sensację. Po co mieszać w to zjazd muzułmanów. Po drugie, po co pisać o czymś, co nie jest przesądzone? Są dwie strony, każda twierdzi co innego. Nie lepiej poczekać na rozstrzygnięcie sporu, a nie już teraz na tym etapie bić pianę???
Avatar
Wacek II / 29 lipca 2013 o 08:09
0

Incydent był w tym samym czasie co Zjazd a nie był to incydent związany bezpośrednio ze Zjazdem

- to po prostu dziennikarskie nadużycie - no i ten tytuł  :angry: !!!

Avatar
Dziadek Tadek / 29 lipca 2013 o 07:59
0

"tak pechowo zszedł z roweru, że zranił się w nogę". "Mój kolega tak pechowo jadł obiad, że wbił sobie nóż w plecy"

Avatar
Anzelm / 29 lipca 2013 o 07:57
0

Nie, no chyba się temu policjantowi pomieszało, napadł na staruszka, połamał go, a potem jeszcze oskarża. To tylko w Polsce możliwe, w normalnym kraju już by siedział za kratami.

Avatar
Tak jest. / 29 lipca 2013 o 15:29
0

Jak dla mnie obie wersje sa prawdopodobne - i tego rowarzysty i policjanta. I weź człowieku zorientuj się kto mówi prawdę bez monitoringu...

Starszy człowiek, fakt - ale tez nie można ślepo przyjmowac jego wersjki za prawdziwą. Nie raz spotyka się panów w podeszłym wieku, którzy nie zachowują siejak trzeba.

Z drugiej strony skoro ta ulica miała byc na ten moment nieprzejezdna to dlaczego nie było barier i napisów "zakaz wjazdu" czy coś... równie dobrze można przyjąć, że Policja powinna była zamknąć przejazd, a nie dopuściła do przejazdu rowerem tego pana, a potem jakieś pretensje, że nie zatrzymał się na wezwanie...

Co to znaczy "jak trzeba"?Jak starszy człowiek to już nie kumaty i niezgraba?Jakby wszystko było wyraźnie określone i oznaczone to by i koń zrozumiał !!!Tylko,że zawsze ich jest co najmniej dwóch.Wtedy działa nie sila argumentów a argument siły,tak,tak !!!

Nasza Policja jeszcze pracuje na zasadzie"władzy"a to powinna być tylko służba,służba społeczeństwu !!!Zachowanie czy nawet uwagi w tonie grzecznym i rzeczowym choć dobitnym a nie aroganckim a niekiedy chamskim !!!

naczy "jak trzeba"?Jak starszy człowiek to już nie kumaty i niezgraba?Jakby wszystko było wyraźnie określone i oznaczone to by i koń zrozumiał !!!Tylko,że zawsze ich jest co najmniej dwóch.Wtedy działa nie sila argumentów a argument siły,tak,tak !!!

Nasza Policja jeszcze pracuje na zasadzie"władzy"a to powinna być tylko służba,służba społeczeństwu !!!Zachowanie czy nawet uwagi w tonie grzecznym i rzeczowym choć dobitnym a nie aroganckim a niekiedy chamskim !!!

rozwiń
Avatar
Gość / 29 lipca 2013 o 13:17
0

Tak, na pewno tak jest w USA, zwłaszcza jeśli oberwie murzyn....

W USA czarny siedzi w Białym Domu... to już nie te Usa co kiedyś, dzisiaj to totalitarny twór, gdzi e już przygotowano obozy koncentracyjne na wypadek przyszłych buntów społecznych ale czego się nie robi w imię "pokoju i bezpieczeństwa"

Avatar
olo / 29 lipca 2013 o 08:59
0

Jak dla mnie obie wersje sa prawdopodobne - i tego rowarzysty i policjanta. I weź człowieku zorientuj się kto mówi prawdę bez monitoringu...

Starszy człowiek, fakt - ale tez nie można ślepo przyjmowac jego wersjki za prawdziwą. Nie raz spotyka się panów w podeszłym wieku, którzy nie zachowują siejak trzeba.

Z drugiej strony skoro ta ulica miała byc na ten moment nieprzejezdna to dlaczego nie było barier i napisów "zakaz wjazdu" czy coś... równie dobrze można przyjąć, że Policja powinna była zamknąć przejazd, a nie dopuściła do przejazdu rowerem tego pana, a potem jakieś pretensje, że nie zatrzymał się na wezwanie...

Jak dla mnie obie wersje sa prawdopodobne - i tego rowarzysty i policjanta. I weź człowieku zorientuj się kto mówi prawdę bez monitoringu...

Starszy człowiek, fakt - ale tez nie można ślepo przyjmowac jego wersjki za prawdziwą. Nie raz spotyka się panów w podeszłym wieku, którzy nie zachowują siejak trzeba.

Z drugiej strony skoro ta ulica miała byc na ten moment nieprzejezdna to dlaczego nie było barier i napisów "zakaz wjazdu" czy coś... równie dobrze można przyjąć, że Policja powinna była zamknąć przejazd, a nie dopuścił... rozwiń

Avatar
Olek / 29 lipca 2013 o 08:38
0

Jakby to był jakiś przypakowany młodzieniec to bali by się go zatrzymać i udawaliby że go nie widzą he he he !

A dziadka pewnie potraktowali jako potencjalnego "rydzykowego terrorystę" !

Avatar
ewa / 29 lipca 2013 o 08:36
0

Nie, no chyba się temu policjantowi pomieszało, napadł na staruszka, połamał go, a potem jeszcze oskarża. To tylko w Polsce możliwe, w normalnym kraju już by siedział za kratami.



Tak, na pewno tak jest w USA, zwłaszcza jeśli oberwie murzyn....
Avatar
maro / 29 lipca 2013 o 08:35
0
Tak właśnie media manipulują czytelnikami. Aby na siłę zrobić niby sensację. Po co mieszać w to zjazd muzułmanów. Po drugie, po co pisać o czymś, co nie jest przesądzone? Są dwie strony, każda twierdzi co innego. Nie lepiej poczekać na rozstrzygnięcie sporu, a nie już teraz na tym etapie bić pianę???
Avatar
Wacek II / 29 lipca 2013 o 08:09
0

Incydent był w tym samym czasie co Zjazd a nie był to incydent związany bezpośrednio ze Zjazdem

- to po prostu dziennikarskie nadużycie - no i ten tytuł  :angry: !!!

Avatar
Dziadek Tadek / 29 lipca 2013 o 07:59
0

"tak pechowo zszedł z roweru, że zranił się w nogę". "Mój kolega tak pechowo jadł obiad, że wbił sobie nóż w plecy"

Avatar
Anzelm / 29 lipca 2013 o 07:57
0

Nie, no chyba się temu policjantowi pomieszało, napadł na staruszka, połamał go, a potem jeszcze oskarża. To tylko w Polsce możliwe, w normalnym kraju już by siedział za kratami.

Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Szczęśliwy finał poszukiwań chorego 81-latka. Żona dziękuje policjantom

Szczęśliwy finał poszukiwań chorego 81-latka. Żona dziękuje policjantom 7 2

Poważnie chory 81-latek wyszedł z domu i nie wrócił. Policjanci przeczesywali miasto i las. W końcu udało się go znaleźć.

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu

Zderzenie aut. 11-letnia dziewczynka w szpitalu 0 3

11-letnia dziewczynka trafiła do szpitala po tym jak w auto w którym jechała uderzył inny samochód.

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami
film

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami 10 8

- Czy w ruinie, gdzie dykta zastępuje szyby, a dziury w ścianach mają wielkość pięści, montowanie kamer to najpilniejsza potrzeba? - pytają oburzeni mieszkańcy bloku socjalnego w Płocku.

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia]
galeria

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia] 23 8

W piątek można było premierowo zobaczyć nowe widowisko „Anioły lubelskie” w fontannie na pl. Litewskim.

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter 1 3

Rozmowa Z Rafałem Wójcikiem, trenerem Górnika Łęczna

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki?

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki? 8 20

Drogi są jak tętnice: dziurawe i pozapychane szybko prowadzą do zawału. Czy grozi nam wizyta u auto-kardiologa? Chyba nie, bo w naszym regionie inwestycje są realizowane na każdej kategorii dróg: od krajowych do gminnych. Wciąż jednak daleko nam do Śląska czy Wielkopolski, gdzie infrastruktura drogowa jest już na poziomie europejskim.

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia
zdjęcia
galeria

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia 7 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Dominik Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 7

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 10 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 3 17

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 7

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 30 11

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.