Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

8 listopada 2009 r.
14:52
Edytuj ten wpis

Afera z obuwiem. Skaterzy szaleją na desce, wieszają buty na drzewie

0 15 A A

Jeden z miejskich radnych domaga się od burmistrza usunięcia butów z drzewa rosnącego na terenie starego skateparku w Świdniku . – Taka tradycja jest na całym świecie – bronią się skaterzy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Drzewo rośnie przy al. Lotników Polskich w Świdniku. Wisi na nim kilkadziesiąt par zniszczonych butów. Teraz, gdy opadły liście, szczególnie rzuca się w oczy. Taki pejzaż nie podoba się jednemu ze świdnickich miejskich radnych. Zażądał, by burmistrz nakazał uprzątnięcie obuwia z drzewa.

– Mieszkańcy prosili mnie o interwencję w tej sprawie, bo wygląda to nieestetycznie. Podzielam ich zdanie – mówi radny Stanisław Kubiniec. – Jakby tam wisiały dwa, trzy buty, to nikt by nic nie mówił. Ale na dodatek jest tam jeszcze jakaś opona. A przecież to centrum miasta.

– Taka jest tradycja wśród skaterów na całym świecie – tłumaczy Jacek Harasimowicz, który pracuje w firmie projektującej skate parki i organizującej imprezy związane z tym sportem. Mieszka w Lublinie, a do Świdnika specjalnie przyjeżdża pojeździć na desce.

– Te buty na drzewie to znak, że tu byliśmy, uczyliśmy się jeździć i zdzieraliśmy buty. Nie są to przypadkowe sandały czy kalosze – podkreśla Jacek. Jest oburzony propozycją radnego Kubińca.

– Śmiejemy się, że mamy drzewo skatowe. To jest nasza sztuka, bo jeżdżąc na deskach też coś pokazujemy. Jeden but ma dziurę w podeszwie, inny obdarte palce. To jest historia.

– O! Została jeszcze jedna para moich – uśmiecha się Jakub Koszel, miłośnik jazdy na desce. – Kiedyś było ich więcej, ale część opadła po wichurach.

Nowych butów na drzewie przy al. Lotników Polskich nie przybywa, bo w Świdniku działa nowy skatepark przy Szkole Podstawowej nr 5.

– Tam są trzy drzewa, już 3–4 pary obuwia tam wiszą i na pewno będzie ich przybywać. Ja sam mam 8 par do zawieszenia – śmieje się Jacek. – Jak mam nową deskę, to tydzień i po butach. Na starej wytrzymują dwa miesiące.

Są w Świdniku i tacy, którym inicjatywa młodych skaterów nie przeszkadza. – To sympatyczny pomysł, a drzewo i tak rośnie. Młodzież tu ćwiczy i to jest ich symbol – przekonuje Henryka Demianiuk.

Ratusz też nie zamierza podejmować żadnych kroków w tym zakresie. – Buty zostaną na drzewie. Wśród skaterów jest taki zwyczaj, a ze zwyczajami i tradycją nie będziemy walczyć – zapewnia Artur Soboń, sekretarz Urzędu Miasta Świdnik.

– Zwłaszcza że tak jest na całym świecie, to dlaczego w Świdniku mielibyśmy robić inaczej.


Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 19 stycznia 2010 o 18:10
0
Nie jestem ze świdnika, ale widziałam to drzewo. jest świetne. Naprawdę. Z tego co wiem to taka mała trydycja ludzi ze sk8a. Bardzo ciekawa i można rzec, ze artystyczna. Co wam przeszkadzają te buty... ostatnio kiedy tam była dwie starsze panie się tym zachwycały i robiły zdjęcia... wyglądały jak turystki, ale turystki w Świdniku to chyba niemożliwe.
Avatar
opi55555 / 11 stycznia 2010 o 16:26
0
Powyższy post napisał głąb... któremu przeszkadza drzewo, któro jako pierwsze wyrosło na środku skejtparku.
I tenże przygłup nie rozróżnia kasztanowca od leszczyny.
Avatar
JMcNulty / 27 listopada 2009 o 00:44
0
swoj napisał:
marto! o co ci chosi? nastepna greenpeace? szanuje zielen i wierz mi ze te buty nie przeszkadzaja temu drzewu:) tylko tobie! a ten od penisow to powies swojego, chyba ze jest tak maly ze sie nie da zawiesic na najmniejszej galezi, calkiem jak mozg twoj. mieszkam w Anglii, ale serce w SWIDNIKU, a tu tutaj cywilizcja jest lepiej rozwinieta. tacy jak ten penis, marta to by sie 3 razy przekrecili gdyby zobaczyli ile jestesmy jeszcze za zachodem. chyba ze te osoby tesknia za wieczornymi spacerami z telewizorem? aj, szkoda slow do dziwakow! smiglowce w nocy tez nadal przeszkadzaja? wypie...ac skad wasz rod!


To nie jest żadna tradycja... Jeździłem na desce jeszcze pare lat zanim powstał ten skatepark i moge powiedzieć, że największym nieporozumieniem jest właśnie to drzewo na środku. Na lekcjach przyrody nie bywałem, bo właśnie jeździłem, ale to jest bodajże jakiś kasztanowiec, który zrzuca ładne włochate bombki, które w połączeniu z rozpędzoną deskorolką powodują piękne wodospady krwi przy odpowiednim szczęściu. W moim przypadku było tak, że przywaliłem nogami w sporniki piramidy po spotkaniu ''trucki-te włochate koleżki''. (Spróbujcie kopnąć w metalową rurkę piszczelem z rozpędu, a poczujecie mniej więcej co można czuć przy takim spotkaniu) Nie powiem wyglądało to komicznie . Dla kogoś innego jednak może tak nie wyglądać więc co na to ekolodzy? Wszystkie ostrzeżenia i tabliczki na nic, zabije cie pospolite drzewko ;D Przy drodze jak stoją też sie zieloni buntują. Podziękujmi im za % zawiniętych na drzewie.


To nie jest żadna tradycja... Jeździłem na desce jeszcze pare lat zanim powstał ten skatepark i moge powiedzieć, że największym nieporozumieniem jest właśnie to drzewo na środku. Na lekcjach przyrody nie bywałem, bo właśnie jeździłem, ale to jest bodajże jakiś kasztanowiec, który zrzuca ładne włochate bombki, które w połączeniu z rozpędzoną deskorolką powodują piękne wodospady krwi przy odpowiednim szczęściu. W moim przypadku było tak, że przywaliłem nogami w sporniki piramidy po spotkaniu ''trucki-te włoch... rozwiń
Avatar
jon / 10 listopada 2009 o 12:01
0
pan radny ma rację.
że tak robią w Ameryce to nie powód żeby Polacy kopiowali kolejny amerykański deb***izm
Avatar
mm / 9 listopada 2009 o 20:14
0
~marta~ napisał:
Drzewo to nie jest miejsce na stare buty i inne śmieci, a to że coś głupiego funkcjonuje na świecie nie oznacza, że ma w Polsce. Już wystarczająco wiele przyjęliśmy i nic z tego dobrego nie wynikło. Może zanoście te buty pod Urząd Miasta, niech tam sobie zrobią z nich wystawę, a Wy będziecie mieć miejsce kultu? Gdyby wszyscy, którzy cokolwiek trenują zaczynali zostawiać swoje motocykle, auta, buty, narty, rowery itd. na drzewach, czy innych obiektach, też by nikomu nie przeszkadzało?


Chcialbym zobaczyc motocykle na drzewach albo narty ewentualnie rowery, ciekawe ile by taki "powisialy" na tym drzewie??


Chcialbym zobaczyc motocykle na drzewach albo narty ewentualnie rowery, ciekawe ile by taki "powisialy" na tym drzewie?? rozwiń
Avatar
jacek jaco harasimiuk / 9 listopada 2009 o 17:23
0
no i pięknie jak zawsze są osoby za i przeciw =) mozna chociaż pogadac i powymieniac sie spostrzezeniami. Ale po jaki ch.. pani Marto mam sobie powiesic na drzewie penisa skoro mi on jest potrzebny. Buty powiesiłem na drzewie ponieważ swoje juz przeszły i pozwoliły mi dobrze spędzic dzień na tym co lubie a nawet kocham i nie pościerałem sobie nóg. A teraz w podziękowaniu rzucam je na drzewie pokazując podziękowanie za ZAJEBISTE dni w skateparku i Świdniku choc nie jestem ze Świdnika...Jeśli komus przeszkadza to ze rzucamy na drzewo buty spoko jestem za takimi myslali spostrzezeniami ale podkreślam ten temat dla mnie jest był i bedzie GŁUPOTĄ, ponieważ chyba lepiej było by żeby radni pomyśleli o Świdniku w kierunku rozwoju a nie w kierunku małpiego łażenia po drzewach za butami. Od dzisiaj Świdnik będzie łączony z walką przeciwko butom na drzewie zamiast z tym że radni przyspieszyli walke o np. lotnisko.
no i pięknie jak zawsze są osoby za i przeciw =) mozna chociaż pogadac i powymieniac sie spostrzezeniami. Ale po jaki ch.. pani Marto mam sobie powiesic na drzewie penisa skoro mi on jest potrzebny. Buty powiesiłem na drzewie ponieważ swoje juz przeszły i pozwoliły mi dobrze spędzic dzień na tym co lubie a nawet kocham i nie pościerałem sobie nóg. A teraz w podziękowaniu rzucam je na drzewie pokazując podziękowanie za ZAJEBISTE dni w skateparku i Świdniku choc nie jestem ze Świdnika...Jeśli komus przeszkadza to ze rzucamy na drzewo buty spok... rozwiń
Avatar
Maciek / 9 listopada 2009 o 10:25
0
Widziałem materiał na ten temat w teleexpresie.To skandal i kompromitacja naszego miasta.Wyszliśmy na zaściankową zabitą dechami wieś gdzieś na końcu świata.Czy ten "problem" jest rzeczywiście tak poważny żeby zwracać na niego aż tak dużą uwagę?Rozumiem że starsi mieszkańcy Świdnika nie pojmują takich rzeczy i jest to dla nich nie do zaakceptowania ale niestety czasy się zmieniają zachowania kiedyś nieakceptowalne stają się normą i trzeba je zaakceptować.Młodzi też w wielu zachowaniach nie rozumieją starszych ale nie zabraniają im przeżyć życia po swojemu.Zrozumiałbym to oburzenie gdyby te buty były wieszane na 10 drzewach w okolicy ale to jest to jedno drzewo które symbolizuje określoną grupę osób i nie oszukujmy się nie spowoduje ono że nasze miasto będzie postrzegane jako śmietnisko.Uważam że jest to o wiele bardziej estetyczny "pomnik" niż np to coś co stoi w pobliżu Careffura nazywane jest rzeźbą i straszy przechodniów.Ja na miejscu władz miasta postawiłbym mały płotek dookoła tego drzewa postawił małą tabliczkę informacyjną mówiącą skąd wzięły się na nim te buty i zostawił sprawę bez dalszej reakcji.A wracając do materiału na ten temat w teleexpresie to nasz radny zaprezentował się w nim jak (z całym szacunkiem dla niego) sołtys niewielkiej wioski pod Mełgwią(nie ujmując nic Mełgwi).Nie wiem kto takich ludzi wybiera do reprezentowania naszego miasta.To jest niestety kompromitacja Świdnika.
Widziałem materiał na ten temat w teleexpresie.To skandal i kompromitacja naszego miasta.Wyszliśmy na zaściankową zabitą dechami wieś gdzieś na końcu świata.Czy ten "problem" jest rzeczywiście tak poważny żeby zwracać na niego aż tak dużą uwagę?Rozumiem że starsi mieszkańcy Świdnika nie pojmują takich rzeczy i jest to dla nich nie do zaakceptowania ale niestety czasy się zmieniają zachowania kiedyś nieakceptowalne stają się normą i trzeba je zaakceptować.Młodzi też w wielu zachowaniach nie rozumieją starszych ale nie zabraniają im ... rozwiń
Avatar
marynarz / 9 listopada 2009 o 01:20
0
były napisał:
My w jednostce wojskowej, mieliśmy "drzewo sandałowe".Laczki czyli ciapy wojskowe nie podlegały zwrotowi, więc przed wyjściem do cywila,każdy rzucał swoje laczki na to drzewo - miało więcej ciapów niż liści - jakoś to nikomu nie przeszkadzało. TRADYCJA TO TRADYCJA !!!

my rzucalismy-wiadomo gdzie, Sobon jak cie nie nawidze tak moge cie tym razem pochwalic;) wybory sie zblizaja? i tak przybede zeby na ciebie nie zaglosowac:) za duzo zametu robisz. daj ludziom z wiedza dzialac. ja nie po partiach lecz po czynach sadze! ty tam sie nie nadajesz bezmozgowcu. to samo osina, tarkowski. chociaz tego ostaniego nie widze. do pracy rodacy! kto ma ekonomie, zarzadzanie i itp. na nich bede glosowal. nie zrazac sie nazwisk. do mlodych, ambitnych czas nalezy(tylko nie osina tego na sybir, za stare poglady) trzeba SWIDNIKOWI ekonomistow, oraz medrcow od zarzadzania, a nie dorobkiewiczow z targu;) pamietajcie mlodzi, moze i nie wygracie z mocherowymi beretami, ale pamietajcie, ze trzeba jakos zaistniec, moze nastepnym razem sie uda. popieram, tych co maja pomysly na lepszy SWIDNIK!
lizaja? i tak przybede zeby na ciebie nie zaglosowac:) za duzo zametu robisz. daj ludziom z wiedza dzialac. ja nie po partiach lecz po czynach sadze! ty tam sie nie nadajesz bezmozgowcu. to samo osina, tarkowski. chociaz tego ostaniego nie widze. do pracy rodacy! kto ma ekonomie, zarzadzanie i itp. na nich bede glosowal. nie zrazac sie nazwisk. do mlodych, ambitnych czas nalezy(tylko nie osina tego na sybir, za stare poglady) trzeba SWIDNIKOWI ekonomistow, oraz medrcow od zarzadzania, a nie dorobkiewiczow z targu;) pamietajcie mlodzi... rozwiń
Avatar
swoj / 9 listopada 2009 o 00:37
0
marto! o co ci chosi? nastepna greenpeace? szanuje zielen i wierz mi ze te buty nie przeszkadzaja temu drzewu:) tylko tobie! a ten od penisow to powies swojego, chyba ze jest tak maly ze sie nie da zawiesic na najmniejszej galezi, calkiem jak mozg twoj. mieszkam w Anglii, ale serce w SWIDNIKU, a tu tutaj cywilizcja jest lepiej rozwinieta. tacy jak ten penis, marta to by sie 3 razy przekrecili gdyby zobaczyli ile jestesmy jeszcze za zachodem. chyba ze te osoby tesknia za wieczornymi spacerami z telewizorem? aj, szkoda slow do dziwakow! smiglowce w nocy tez nadal przeszkadzaja? wypie...ac skad wasz rod!
marto! o co ci chosi? nastepna greenpeace? szanuje zielen i wierz mi ze te buty nie przeszkadzaja temu drzewu:) tylko tobie! a ten od penisow to powies swojego, chyba ze jest tak maly ze sie nie da zawiesic na najmniejszej galezi, calkiem jak mozg twoj. mieszkam w Anglii, ale serce w SWIDNIKU, a tu tutaj cywilizcja jest lepiej rozwinieta. tacy jak ten penis, marta to by sie 3 razy przekrecili gdyby zobaczyli ile jestesmy jeszcze za zachodem. chyba ze te osoby tesknia za wieczornymi spacerami z telewizorem? aj, szkoda slow do dziwakow... rozwiń
Avatar
gall / 8 listopada 2009 o 22:21
0
ten temat był już poruszany w gazecie Nowy Tydzień w poniedziałek!! 2 listopada !! ale macie zapłon
Avatar
Gość / 19 stycznia 2010 o 18:10
0
Nie jestem ze świdnika, ale widziałam to drzewo. jest świetne. Naprawdę. Z tego co wiem to taka mała trydycja ludzi ze sk8a. Bardzo ciekawa i można rzec, ze artystyczna. Co wam przeszkadzają te buty... ostatnio kiedy tam była dwie starsze panie się tym zachwycały i robiły zdjęcia... wyglądały jak turystki, ale turystki w Świdniku to chyba niemożliwe.
Avatar
opi55555 / 11 stycznia 2010 o 16:26
0
Powyższy post napisał głąb... któremu przeszkadza drzewo, któro jako pierwsze wyrosło na środku skejtparku.
I tenże przygłup nie rozróżnia kasztanowca od leszczyny.
Avatar
JMcNulty / 27 listopada 2009 o 00:44
0
swoj napisał:
marto! o co ci chosi? nastepna greenpeace? szanuje zielen i wierz mi ze te buty nie przeszkadzaja temu drzewu:) tylko tobie! a ten od penisow to powies swojego, chyba ze jest tak maly ze sie nie da zawiesic na najmniejszej galezi, calkiem jak mozg twoj. mieszkam w Anglii, ale serce w SWIDNIKU, a tu tutaj cywilizcja jest lepiej rozwinieta. tacy jak ten penis, marta to by sie 3 razy przekrecili gdyby zobaczyli ile jestesmy jeszcze za zachodem. chyba ze te osoby tesknia za wieczornymi spacerami z telewizorem? aj, szkoda slow do dziwakow! smiglowce w nocy tez nadal przeszkadzaja? wypie...ac skad wasz rod!


To nie jest żadna tradycja... Jeździłem na desce jeszcze pare lat zanim powstał ten skatepark i moge powiedzieć, że największym nieporozumieniem jest właśnie to drzewo na środku. Na lekcjach przyrody nie bywałem, bo właśnie jeździłem, ale to jest bodajże jakiś kasztanowiec, który zrzuca ładne włochate bombki, które w połączeniu z rozpędzoną deskorolką powodują piękne wodospady krwi przy odpowiednim szczęściu. W moim przypadku było tak, że przywaliłem nogami w sporniki piramidy po spotkaniu ''trucki-te włochate koleżki''. (Spróbujcie kopnąć w metalową rurkę piszczelem z rozpędu, a poczujecie mniej więcej co można czuć przy takim spotkaniu) Nie powiem wyglądało to komicznie . Dla kogoś innego jednak może tak nie wyglądać więc co na to ekolodzy? Wszystkie ostrzeżenia i tabliczki na nic, zabije cie pospolite drzewko ;D Przy drodze jak stoją też sie zieloni buntują. Podziękujmi im za % zawiniętych na drzewie.


To nie jest żadna tradycja... Jeździłem na desce jeszcze pare lat zanim powstał ten skatepark i moge powiedzieć, że największym nieporozumieniem jest właśnie to drzewo na środku. Na lekcjach przyrody nie bywałem, bo właśnie jeździłem, ale to jest bodajże jakiś kasztanowiec, który zrzuca ładne włochate bombki, które w połączeniu z rozpędzoną deskorolką powodują piękne wodospady krwi przy odpowiednim szczęściu. W moim przypadku było tak, że przywaliłem nogami w sporniki piramidy po spotkaniu ''trucki-te włoch... rozwiń
Avatar
jon / 10 listopada 2009 o 12:01
0
pan radny ma rację.
że tak robią w Ameryce to nie powód żeby Polacy kopiowali kolejny amerykański deb***izm
Avatar
mm / 9 listopada 2009 o 20:14
0
~marta~ napisał:
Drzewo to nie jest miejsce na stare buty i inne śmieci, a to że coś głupiego funkcjonuje na świecie nie oznacza, że ma w Polsce. Już wystarczająco wiele przyjęliśmy i nic z tego dobrego nie wynikło. Może zanoście te buty pod Urząd Miasta, niech tam sobie zrobią z nich wystawę, a Wy będziecie mieć miejsce kultu? Gdyby wszyscy, którzy cokolwiek trenują zaczynali zostawiać swoje motocykle, auta, buty, narty, rowery itd. na drzewach, czy innych obiektach, też by nikomu nie przeszkadzało?


Chcialbym zobaczyc motocykle na drzewach albo narty ewentualnie rowery, ciekawe ile by taki "powisialy" na tym drzewie??


Chcialbym zobaczyc motocykle na drzewach albo narty ewentualnie rowery, ciekawe ile by taki "powisialy" na tym drzewie?? rozwiń
Avatar
jacek jaco harasimiuk / 9 listopada 2009 o 17:23
0
no i pięknie jak zawsze są osoby za i przeciw =) mozna chociaż pogadac i powymieniac sie spostrzezeniami. Ale po jaki ch.. pani Marto mam sobie powiesic na drzewie penisa skoro mi on jest potrzebny. Buty powiesiłem na drzewie ponieważ swoje juz przeszły i pozwoliły mi dobrze spędzic dzień na tym co lubie a nawet kocham i nie pościerałem sobie nóg. A teraz w podziękowaniu rzucam je na drzewie pokazując podziękowanie za ZAJEBISTE dni w skateparku i Świdniku choc nie jestem ze Świdnika...Jeśli komus przeszkadza to ze rzucamy na drzewo buty spoko jestem za takimi myslali spostrzezeniami ale podkreślam ten temat dla mnie jest był i bedzie GŁUPOTĄ, ponieważ chyba lepiej było by żeby radni pomyśleli o Świdniku w kierunku rozwoju a nie w kierunku małpiego łażenia po drzewach za butami. Od dzisiaj Świdnik będzie łączony z walką przeciwko butom na drzewie zamiast z tym że radni przyspieszyli walke o np. lotnisko.
no i pięknie jak zawsze są osoby za i przeciw =) mozna chociaż pogadac i powymieniac sie spostrzezeniami. Ale po jaki ch.. pani Marto mam sobie powiesic na drzewie penisa skoro mi on jest potrzebny. Buty powiesiłem na drzewie ponieważ swoje juz przeszły i pozwoliły mi dobrze spędzic dzień na tym co lubie a nawet kocham i nie pościerałem sobie nóg. A teraz w podziękowaniu rzucam je na drzewie pokazując podziękowanie za ZAJEBISTE dni w skateparku i Świdniku choc nie jestem ze Świdnika...Jeśli komus przeszkadza to ze rzucamy na drzewo buty spok... rozwiń
Avatar
Maciek / 9 listopada 2009 o 10:25
0
Widziałem materiał na ten temat w teleexpresie.To skandal i kompromitacja naszego miasta.Wyszliśmy na zaściankową zabitą dechami wieś gdzieś na końcu świata.Czy ten "problem" jest rzeczywiście tak poważny żeby zwracać na niego aż tak dużą uwagę?Rozumiem że starsi mieszkańcy Świdnika nie pojmują takich rzeczy i jest to dla nich nie do zaakceptowania ale niestety czasy się zmieniają zachowania kiedyś nieakceptowalne stają się normą i trzeba je zaakceptować.Młodzi też w wielu zachowaniach nie rozumieją starszych ale nie zabraniają im przeżyć życia po swojemu.Zrozumiałbym to oburzenie gdyby te buty były wieszane na 10 drzewach w okolicy ale to jest to jedno drzewo które symbolizuje określoną grupę osób i nie oszukujmy się nie spowoduje ono że nasze miasto będzie postrzegane jako śmietnisko.Uważam że jest to o wiele bardziej estetyczny "pomnik" niż np to coś co stoi w pobliżu Careffura nazywane jest rzeźbą i straszy przechodniów.Ja na miejscu władz miasta postawiłbym mały płotek dookoła tego drzewa postawił małą tabliczkę informacyjną mówiącą skąd wzięły się na nim te buty i zostawił sprawę bez dalszej reakcji.A wracając do materiału na ten temat w teleexpresie to nasz radny zaprezentował się w nim jak (z całym szacunkiem dla niego) sołtys niewielkiej wioski pod Mełgwią(nie ujmując nic Mełgwi).Nie wiem kto takich ludzi wybiera do reprezentowania naszego miasta.To jest niestety kompromitacja Świdnika.
Widziałem materiał na ten temat w teleexpresie.To skandal i kompromitacja naszego miasta.Wyszliśmy na zaściankową zabitą dechami wieś gdzieś na końcu świata.Czy ten "problem" jest rzeczywiście tak poważny żeby zwracać na niego aż tak dużą uwagę?Rozumiem że starsi mieszkańcy Świdnika nie pojmują takich rzeczy i jest to dla nich nie do zaakceptowania ale niestety czasy się zmieniają zachowania kiedyś nieakceptowalne stają się normą i trzeba je zaakceptować.Młodzi też w wielu zachowaniach nie rozumieją starszych ale nie zabraniają im ... rozwiń
Avatar
marynarz / 9 listopada 2009 o 01:20
0
były napisał:
My w jednostce wojskowej, mieliśmy "drzewo sandałowe".Laczki czyli ciapy wojskowe nie podlegały zwrotowi, więc przed wyjściem do cywila,każdy rzucał swoje laczki na to drzewo - miało więcej ciapów niż liści - jakoś to nikomu nie przeszkadzało. TRADYCJA TO TRADYCJA !!!

my rzucalismy-wiadomo gdzie, Sobon jak cie nie nawidze tak moge cie tym razem pochwalic;) wybory sie zblizaja? i tak przybede zeby na ciebie nie zaglosowac:) za duzo zametu robisz. daj ludziom z wiedza dzialac. ja nie po partiach lecz po czynach sadze! ty tam sie nie nadajesz bezmozgowcu. to samo osina, tarkowski. chociaz tego ostaniego nie widze. do pracy rodacy! kto ma ekonomie, zarzadzanie i itp. na nich bede glosowal. nie zrazac sie nazwisk. do mlodych, ambitnych czas nalezy(tylko nie osina tego na sybir, za stare poglady) trzeba SWIDNIKOWI ekonomistow, oraz medrcow od zarzadzania, a nie dorobkiewiczow z targu;) pamietajcie mlodzi, moze i nie wygracie z mocherowymi beretami, ale pamietajcie, ze trzeba jakos zaistniec, moze nastepnym razem sie uda. popieram, tych co maja pomysly na lepszy SWIDNIK!
lizaja? i tak przybede zeby na ciebie nie zaglosowac:) za duzo zametu robisz. daj ludziom z wiedza dzialac. ja nie po partiach lecz po czynach sadze! ty tam sie nie nadajesz bezmozgowcu. to samo osina, tarkowski. chociaz tego ostaniego nie widze. do pracy rodacy! kto ma ekonomie, zarzadzanie i itp. na nich bede glosowal. nie zrazac sie nazwisk. do mlodych, ambitnych czas nalezy(tylko nie osina tego na sybir, za stare poglady) trzeba SWIDNIKOWI ekonomistow, oraz medrcow od zarzadzania, a nie dorobkiewiczow z targu;) pamietajcie mlodzi... rozwiń
Avatar
swoj / 9 listopada 2009 o 00:37
0
marto! o co ci chosi? nastepna greenpeace? szanuje zielen i wierz mi ze te buty nie przeszkadzaja temu drzewu:) tylko tobie! a ten od penisow to powies swojego, chyba ze jest tak maly ze sie nie da zawiesic na najmniejszej galezi, calkiem jak mozg twoj. mieszkam w Anglii, ale serce w SWIDNIKU, a tu tutaj cywilizcja jest lepiej rozwinieta. tacy jak ten penis, marta to by sie 3 razy przekrecili gdyby zobaczyli ile jestesmy jeszcze za zachodem. chyba ze te osoby tesknia za wieczornymi spacerami z telewizorem? aj, szkoda slow do dziwakow! smiglowce w nocy tez nadal przeszkadzaja? wypie...ac skad wasz rod!
marto! o co ci chosi? nastepna greenpeace? szanuje zielen i wierz mi ze te buty nie przeszkadzaja temu drzewu:) tylko tobie! a ten od penisow to powies swojego, chyba ze jest tak maly ze sie nie da zawiesic na najmniejszej galezi, calkiem jak mozg twoj. mieszkam w Anglii, ale serce w SWIDNIKU, a tu tutaj cywilizcja jest lepiej rozwinieta. tacy jak ten penis, marta to by sie 3 razy przekrecili gdyby zobaczyli ile jestesmy jeszcze za zachodem. chyba ze te osoby tesknia za wieczornymi spacerami z telewizorem? aj, szkoda slow do dziwakow... rozwiń
Avatar
gall / 8 listopada 2009 o 22:21
0
ten temat był już poruszany w gazecie Nowy Tydzień w poniedziałek!! 2 listopada !! ale macie zapłon
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r. 0 0

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele
galeria

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele 26 8

Z jednej strony mobilizacja do uczestnictwa w pikiecie i referendum strajkowym, z drugiej oskarżenia o działanie „godzące w dobre imię spółki”. Związki zawodowe w puławskich Azotach już dawno nie były ze sobą tak skłócone.

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie?
Alarm 24

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie? 8 2

Setki rejsów zostały odwołane z powodu strajku pilotów linii Ryanair. Chodzi także o loty z Polski i do Polski. Pechowi pasażerowie mają prawo do odszkodowania od linii lotniczych. Pieniędzy można żądać także wtedy, gdy lot opóźni się o co najmniej dwie godziny.

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje 24 1

Z powodu wysokiego stanu Wisły nie działa przeprawa promowa z Kazimierza Dolnego do Janowca.

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze
Zdjęcia
galeria

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze 149 17

Na samochody dla misjonarzy zbierano w niedzielę pieniądze w lubelskich kościołach, a obok nich można było poświęcić swój pojazd. Tak zaczął się 18. Ogólnopolski Tydzień św. Krzysztofa.

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo]
film

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo] 405 16

W związku z pożarami lasów w środkowej części Szwecji, polski rząd podjął decyzję o udzieleniu wsparcia. W sobotę ze Świnoujścia wyruszyła grupa prawie 140 strażaków, którzy mają pomóc szwedzkim ratownikom. Do Szwecji pojechał również 44 wozy ratowniczo-gaśnicze.

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin
27 lipca 2018, 19:00

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. Radio Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) zaprasza na koncert formacji Cheap Tobacco. Wydarzenie odbędzie się 27 lipca o godz. 19.

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia]
galeria

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia] 7 1

Po lubelskich dzielnicach krąży już Cyrk Podwórkowy, który co roku jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów.

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper
galeria

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper 27 10

Nie jedna, a dwie firmy zbudują razem pierwszą w Chełmie dużą galerię handlową. Prace budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze
27 lipca 2018, 20:00

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. 27 lipca o godz. 20 w klubie Plener (Park Ludowy) wystąpi popularny raper i wokalista Ten Typ Mes. Artysta rozkręci soundsystemową imprezę z udziałem producenta Stasiaka oraz DJ'ów Black Belta Grega i Raz Dwa.

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy
galeria
film

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy 9 4

W piątek zakończyły się wojewódzkie eliminacje do XVIII finału Kynologicznych Mistrzostw Policji Sułkowice 2018. Zwyciężył pies IBAR i jego przewodnik st. sierż. Artur Lipski z KMP w Zamościu.

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada
film

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada 0 3

Poseł Nowoczesnej Piotr Misiło zapowiada złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez policję podczas piątkowej demonstracji przed Sejmem.

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach
galeria

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach 22 6

W niedzielę minęły 74 lata od ostatecznej likwidacji niemieckiego obozu koncentracyjnego Majdanek, który działał przez blisko trzy lata.

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury
25 lipca 2018, 21:00

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury 3 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami ostatnie lipcowe spotkanie w ramach cyklu Miasto movie analogowo w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a). W środę, 25 lipca o godz. 21 w tamtejszej Próbie Cafe wyświetlony zostanie kultowy Terminator.

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie 0 0

Zawodniczka AZS UMCS Lublin Paulina Guba bez najmniejszych problemów wywalczyła złoty medal w pchnięciu kulą. Lubelska zawodniczka uzyskała rezultat 18.82 i nad drugą w klasyfikacji zawodniczką miała blisko dwa metry

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.