Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Świdnik

17 lutego 2012 r.
20:07
Edytuj ten wpis

Autobusy ze Świdnika do Lublina. 10 złotych za bilet to za dużo

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
2 8 A A
 (Archiwum)
(Archiwum)

W poniedziałek lub wtorek władze Świdnika zdecydują o cenie biletu międzymiastowej komunikacji nocnej, którą ma uruchomić lubelski Zarząd Transportu Miejskiego. Świdniccy radni uznali, że przejazd z Lublina do Świdnika nocą ma kosztować 8 zł (ulgowy 4 zł). Burmistrz skłaniał się ku stawce 10 zł.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Taką cenę burmistrz wybrał z pięciu wariantów przedstawionych mu przez ZTM, czyli 8, 9, 10, 11 i 12 zł. Obowiązywała zasada: im droższy bilet, tym mniej Świdnik ma dopłacać Lublinowi do utrzymania kursów. Najtańszy bilet to 6900 zł dopłaty miesięcznie, a najdroższy – 5700 zł. Burmistrz wybrał wariant pośredni – 10 zł i 6300 zł dopłaty. Taką wersję dał radnym do zaopiniowania. Ale ci uznali, że 10 zł to za dużo. Proponują cenę 8 złotych.

Co dalej? – To oczywiście decyzja burmistrza, ale sądzę, że przychyli się do tej rekomendacji. Decyzja zapadnie w poniedziałek lub wtorek – zapowiada Andrzej Radek, zastępca burmistrza.
Cena wybrana przez Świdnik ma trafić do projektu uchwały Rady Miasta Lublin wprowadzającej bilet strefowy, ważny właśnie na tej trasie.

– Projekt ma trafić na obrady marcowej sesji Rady Miasta – mówi Jakub Kozak z ZTM.

Sesja ma się odbyć 29 marca, później uchwała trafi do wojewody. Jeśli nie dopatrzy się on błędów, skierowana zostanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego. W życie wejdzie po 14 dniach od publikacji i dopiero wtedy mogą ruszyć nocne kursy. Kiedy to nastąpi? – Najwcześniej pod koniec kwietnia – odpowiada Kozak.

Do Świdnika wydłużona zostanie linia N2, obecnie kończąca bieg na Felinie. W nocy będą dwa kursy do Świdnika i dwa powrotne.

Komentarze 8

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 18 lutego 2012 o 16:33
0
[quote name='anna' timestamp='1329573877' post='598853']
Dla mnie ten cały spór i dylemat jest zupełnie niezrozumiały. Bo radni bratnich (i prawie już stykających się granicami)miast nie chcą za dużo dopłacać do biletów prpponuję włączyć ekonomię i uruchomić linię całodobową do Świdnika. Jak wszyscy wiedzą przewoźnicy prywatki, którzy dbaja o własne interesy a nie sponsorowanie mieszkańców dobrze wychodzą na wożeniu pasażerów od 5.30 do 22, więc jestem pewna że dochody wygenerowane przez linię MPK w trakcie dnia z nawiązka pokryły by straty nocne. Ale jak radni sami chcą utrudniać życie wszystkim mówi sie trudno
[/quote]
Gdyby jak pisze anna ktoś włączył ekonomiczne myślenie, to sprzedałby prawa do całodobowej obsługi linii i jeszcze na tym zarobił zamiast dopłacać, ale to raczej przerasta możliwości urzędników miejskich i starostwa.
[quote name='anna' timestamp='1329573877' post='598853']
Dla mnie ten cały spór i dylemat jest zupełnie niezrozumiały. Bo radni bratnich (i prawie już stykających się granicami)miast nie chcą za dużo dopłacać do biletów prpponuję włączyć ekonomię i uruchomić linię całodobową do Świdnika. Jak wszyscy wiedzą przewoźnicy prywatki, którzy dbaja o własne interesy a nie sponsorowanie mieszkańców dobrze wychodzą na wożeniu pasażerów od 5.30 do 22, więc jestem pewna że dochody wygenerowane przez linię MPK w trakcie dnia... rozwiń
Avatar
Gość / 18 lutego 2012 o 16:31
0
[quote name='Mikra' timestamp='1329576901' post='598867']
ZTM w Lublinie proponował, by w autobusach na trasie Lublin - Świdnik kursujących w dzień obowiązywały te same bilety, co po Lublinie (czyli 2,40 zł normalny i 1,20 zł ulgowy), przy czym Świdnik musiałby trochę dopłacić. Trasa być może byłaby tak poprowadzona, żeby nie dublować istniejących linii miejskich.[/quote]

Przy 80 kursach dziennie i przy takiej cenie nazbierałoby się tego kilka milionów. Ty to nazywasz trochę dopłacić A co tam, niech miasto płaci kilka milionów abyś ty mógł, mogła wozić dupę za 1,20
[quote name='Mikra' timestamp='1329576901' post='598867']
ZTM w Lublinie proponował, by w autobusach na trasie Lublin - Świdnik kursujących w dzień obowiązywały te same bilety, co po Lublinie (czyli 2,40 zł normalny i 1,20 zł ulgowy), przy czym Świdnik musiałby trochę dopłacić. Trasa być może byłaby tak poprowadzona, żeby nie dublować istniejących linii miejskich.[/quote]

Przy 80 kursach dziennie i przy takiej cenie nazbierałoby się tego kilka milionów. Ty to nazywasz trochę dopłacić A co tam, n... rozwiń
Avatar
Mikra / 18 lutego 2012 o 15:55
0
[quote name='Gość' timestamp='1329575322' post='598862']Wtedy cena 10 zł (bilet normalny) i 5 zł (ulgowy) jest w miarę OK.[/quote]
ZTM w Lublinie proponował, by w autobusach na trasie Lublin - Świdnik kursujących w dzień obowiązywały te same bilety, co po Lublinie (czyli 2,40 zł normalny i 1,20 zł ulgowy), przy czym Świdnik musiałby trochę dopłacić. Trasa być może byłaby tak poprowadzona, żeby nie dublować istniejących linii miejskich.

[quote name='jose']A co do biletów, to Panowie Prezesi, Prezydenci etc. zastanawialiście się kiedyś dlaczego prywatni przewoźnicy nie mają takich dylematów? Otóż wasza zgryzota polega na tym: ile ma zapłacić PASAŻER za usługę, a ile powinni zapłacić wszyscy mieszkańcy Świdnika[/quote]
To dlaczego prywatni przewoźnicy nie obsługują linii nocnej? Pytanie oczywiście retoryczne: bo im się nie opłaca i mają ludzi ze Świdnika tam, gdzie słońce nie dochodzi.
[quote name='Gość' timestamp='1329575322' post='598862']Wtedy cena 10 zł (bilet normalny) i 5 zł (ulgowy) jest w miarę OK.[/quote]
ZTM w Lublinie proponował, by w autobusach na trasie Lublin - Świdnik kursujących w dzień obowiązywały te same bilety, co po Lublinie (czyli 2,40 zł normalny i 1,20 zł ulgowy), przy czym Świdnik musiałby trochę dopłacić. Trasa być może byłaby tak poprowadzona, żeby nie dublować istniejących linii miejskich.

[quote name='jose']A co do biletów, to Panowie Prezesi, ... rozwiń
Avatar
Gość / 18 lutego 2012 o 15:28
0
[size="2"]Moim zdaniem regularna linia LUBLIN - ŚWIDNIK jest niezbędna (duże autobusy), ale tylko gdy :
1. Będzie całodobowa.
2. Jej trasa będzie obejmowała ileś tam przystanków (po drodze) w Świdniku i w Lublinie.
Żeby nie wyszło na to, że autobus kończy trasę na zasyfionym Podzamczu.
3. Musi być końcowy przystanek w Śródmieściu, najlepiej w okolicy Al.Warszawska/Al.Kraśnicka, lub na LSM (gdzie mogą dojść ludzie z np. CZUBÓW).
W przeciwnym razie masa narodu będzie musiała wydawać dodatkowa kasę na dojazd na Podzamcze - żeby się wydostać z Lublina.
3. Wtedy cena 10 zł (bilet normalny) i 5 zł (ulgowy) jest w miarę OK.
4. Jeśli zrobi się odpowiednia reklamę tej linii to busiarze zdechną w ciągu miesiąca.[/size]
[size="2"]Moim zdaniem regularna linia LUBLIN - ŚWIDNIK jest niezbędna (duże autobusy), ale tylko gdy :
1. Będzie całodobowa.
2. Jej trasa będzie obejmowała ileś tam przystanków (po drodze) w Świdniku i w Lublinie.
Żeby nie wyszło na to, że autobus kończy trasę na zasyfionym Podzamczu.
3. Musi być końcowy przystanek w Śródmieściu, najlepiej w okolicy Al.Warszawska/Al.Kraśnicka, lub na LSM (gdzie mogą dojść ludzie z np. CZUBÓW).
W przeciwnym razie masa narodu będzie musiała wydawać doda... rozwiń
Avatar
anna / 18 lutego 2012 o 15:04
0
Dla mnie ten cały spór i dylemat jest zupełnie niezrozumiały. Bo radni bratnich (i prawie już stykających się granicami)miast nie chcą za dużo dopłacać do biletów prpponuję włączyć ekonomię i uruchomić linię całodobową do Świdnika. Jak wszyscy wiedzą przewoźnicy prywatki, którzy dbaja o własne interesy a nie sponsorowanie mieszkańców dobrze wychodzą na wożeniu pasażerów od 5.30 do 22, więc jestem pewna że dochody wygenerowane przez linię MPK w trakcie dnia z nawiązka pokryły by straty nocne. Ale jak radni sami chcą utrudniać życie wszystkim mówi sie trudno
Dla mnie ten cały spór i dylemat jest zupełnie niezrozumiały. Bo radni bratnich (i prawie już stykających się granicami)miast nie chcą za dużo dopłacać do biletów prpponuję włączyć ekonomię i uruchomić linię całodobową do Świdnika. Jak wszyscy wiedzą przewoźnicy prywatki, którzy dbaja o własne interesy a nie sponsorowanie mieszkańców dobrze wychodzą na wożeniu pasażerów od 5.30 do 22, więc jestem pewna że dochody wygenerowane przez linię MPK w trakcie dnia z nawiązka pokryły by straty nocne. Ale jak radni sami chcą utrudniać życie wszystkim ... rozwiń
Avatar
jose / 18 lutego 2012 o 13:50
0
Skoro śpią w ROWACH to co to za miasto? W mieście są studzienki wod-kan panie szlachcic.
A co do biletów, to Panowie Prezesi, Prezydenci etc. zastanawialiście się kiedyś dlaczego prywatni przewoźnicy nie mają takich dylematów? Otóż wasza zgryzota polega na tym: ile ma zapłacić PASAŻER za usługę, a ile powinni zaplacić wszyscy mieszkańcy Świdnika (również ci zmotoryzowani jak i babcia, która wybiera czy kupić bułkę czy lekarstwa bo na wszystko jej nie wystarcza). To jest NIEMORALNE! Każdy interwencjonizm jest AMORALNY!
"Socjalizm to system, który bohatersko rozwiązuje problemy nie znane w żadnym innym systemie" S. Kisielewski
Skoro śpią w ROWACH to co to za miasto? W mieście są studzienki wod-kan panie szlachcic.
A co do biletów, to Panowie Prezesi, Prezydenci etc. zastanawialiście się kiedyś dlaczego prywatni przewoźnicy nie mają takich dylematów? Otóż wasza zgryzota polega na tym: ile ma zapłacić PASAŻER za usługę, a ile powinni zaplacić wszyscy mieszkańcy Świdnika (również ci zmotoryzowani jak i babcia, która wybiera czy kupić bułkę czy lekarstwa bo na wszystko jej nie wystarcza). To jest NIEMORALNE! Każdy interwencjonizm jest AMORALNY!
&qu... rozwiń
Avatar
lubelski szlachcic / 18 lutego 2012 o 13:00
0
W sumie to dobrze świdniczaki nie bedą już u nas w MIEŚCIE spały po rowach tylko beda mogły wrócić na wieś. Popieram.
Avatar
vanHool / 18 lutego 2012 o 12:52
0
To wszystko przez chory system ulg. Ulga powinna być dla wszystkich młodych ludzi ale tylko do ukończenia 20 roku życia, oraz dla seniorów, rencistów etc. jak to jest np w Skandynawii. Z jakiej paki mam dopłacać do biletu 24 latka, tylko dlatego, że studiuje? Przecież pracować też można, a w tym wieku przede wszystkim!
Avatar
Gość / 18 lutego 2012 o 16:33
0
[quote name='anna' timestamp='1329573877' post='598853']
Dla mnie ten cały spór i dylemat jest zupełnie niezrozumiały. Bo radni bratnich (i prawie już stykających się granicami)miast nie chcą za dużo dopłacać do biletów prpponuję włączyć ekonomię i uruchomić linię całodobową do Świdnika. Jak wszyscy wiedzą przewoźnicy prywatki, którzy dbaja o własne interesy a nie sponsorowanie mieszkańców dobrze wychodzą na wożeniu pasażerów od 5.30 do 22, więc jestem pewna że dochody wygenerowane przez linię MPK w trakcie dnia z nawiązka pokryły by straty nocne. Ale jak radni sami chcą utrudniać życie wszystkim mówi sie trudno
[/quote]
Gdyby jak pisze anna ktoś włączył ekonomiczne myślenie, to sprzedałby prawa do całodobowej obsługi linii i jeszcze na tym zarobił zamiast dopłacać, ale to raczej przerasta możliwości urzędników miejskich i starostwa.
[quote name='anna' timestamp='1329573877' post='598853']
Dla mnie ten cały spór i dylemat jest zupełnie niezrozumiały. Bo radni bratnich (i prawie już stykających się granicami)miast nie chcą za dużo dopłacać do biletów prpponuję włączyć ekonomię i uruchomić linię całodobową do Świdnika. Jak wszyscy wiedzą przewoźnicy prywatki, którzy dbaja o własne interesy a nie sponsorowanie mieszkańców dobrze wychodzą na wożeniu pasażerów od 5.30 do 22, więc jestem pewna że dochody wygenerowane przez linię MPK w trakcie dnia... rozwiń
Avatar
Gość / 18 lutego 2012 o 16:31
0
[quote name='Mikra' timestamp='1329576901' post='598867']
ZTM w Lublinie proponował, by w autobusach na trasie Lublin - Świdnik kursujących w dzień obowiązywały te same bilety, co po Lublinie (czyli 2,40 zł normalny i 1,20 zł ulgowy), przy czym Świdnik musiałby trochę dopłacić. Trasa być może byłaby tak poprowadzona, żeby nie dublować istniejących linii miejskich.[/quote]

Przy 80 kursach dziennie i przy takiej cenie nazbierałoby się tego kilka milionów. Ty to nazywasz trochę dopłacić A co tam, niech miasto płaci kilka milionów abyś ty mógł, mogła wozić dupę za 1,20
[quote name='Mikra' timestamp='1329576901' post='598867']
ZTM w Lublinie proponował, by w autobusach na trasie Lublin - Świdnik kursujących w dzień obowiązywały te same bilety, co po Lublinie (czyli 2,40 zł normalny i 1,20 zł ulgowy), przy czym Świdnik musiałby trochę dopłacić. Trasa być może byłaby tak poprowadzona, żeby nie dublować istniejących linii miejskich.[/quote]

Przy 80 kursach dziennie i przy takiej cenie nazbierałoby się tego kilka milionów. Ty to nazywasz trochę dopłacić A co tam, n... rozwiń
Avatar
Mikra / 18 lutego 2012 o 15:55
0
[quote name='Gość' timestamp='1329575322' post='598862']Wtedy cena 10 zł (bilet normalny) i 5 zł (ulgowy) jest w miarę OK.[/quote]
ZTM w Lublinie proponował, by w autobusach na trasie Lublin - Świdnik kursujących w dzień obowiązywały te same bilety, co po Lublinie (czyli 2,40 zł normalny i 1,20 zł ulgowy), przy czym Świdnik musiałby trochę dopłacić. Trasa być może byłaby tak poprowadzona, żeby nie dublować istniejących linii miejskich.

[quote name='jose']A co do biletów, to Panowie Prezesi, Prezydenci etc. zastanawialiście się kiedyś dlaczego prywatni przewoźnicy nie mają takich dylematów? Otóż wasza zgryzota polega na tym: ile ma zapłacić PASAŻER za usługę, a ile powinni zapłacić wszyscy mieszkańcy Świdnika[/quote]
To dlaczego prywatni przewoźnicy nie obsługują linii nocnej? Pytanie oczywiście retoryczne: bo im się nie opłaca i mają ludzi ze Świdnika tam, gdzie słońce nie dochodzi.
[quote name='Gość' timestamp='1329575322' post='598862']Wtedy cena 10 zł (bilet normalny) i 5 zł (ulgowy) jest w miarę OK.[/quote]
ZTM w Lublinie proponował, by w autobusach na trasie Lublin - Świdnik kursujących w dzień obowiązywały te same bilety, co po Lublinie (czyli 2,40 zł normalny i 1,20 zł ulgowy), przy czym Świdnik musiałby trochę dopłacić. Trasa być może byłaby tak poprowadzona, żeby nie dublować istniejących linii miejskich.

[quote name='jose']A co do biletów, to Panowie Prezesi, ... rozwiń
Avatar
Gość / 18 lutego 2012 o 15:28
0
[size="2"]Moim zdaniem regularna linia LUBLIN - ŚWIDNIK jest niezbędna (duże autobusy), ale tylko gdy :
1. Będzie całodobowa.
2. Jej trasa będzie obejmowała ileś tam przystanków (po drodze) w Świdniku i w Lublinie.
Żeby nie wyszło na to, że autobus kończy trasę na zasyfionym Podzamczu.
3. Musi być końcowy przystanek w Śródmieściu, najlepiej w okolicy Al.Warszawska/Al.Kraśnicka, lub na LSM (gdzie mogą dojść ludzie z np. CZUBÓW).
W przeciwnym razie masa narodu będzie musiała wydawać dodatkowa kasę na dojazd na Podzamcze - żeby się wydostać z Lublina.
3. Wtedy cena 10 zł (bilet normalny) i 5 zł (ulgowy) jest w miarę OK.
4. Jeśli zrobi się odpowiednia reklamę tej linii to busiarze zdechną w ciągu miesiąca.[/size]
[size="2"]Moim zdaniem regularna linia LUBLIN - ŚWIDNIK jest niezbędna (duże autobusy), ale tylko gdy :
1. Będzie całodobowa.
2. Jej trasa będzie obejmowała ileś tam przystanków (po drodze) w Świdniku i w Lublinie.
Żeby nie wyszło na to, że autobus kończy trasę na zasyfionym Podzamczu.
3. Musi być końcowy przystanek w Śródmieściu, najlepiej w okolicy Al.Warszawska/Al.Kraśnicka, lub na LSM (gdzie mogą dojść ludzie z np. CZUBÓW).
W przeciwnym razie masa narodu będzie musiała wydawać doda... rozwiń
Avatar
anna / 18 lutego 2012 o 15:04
0
Dla mnie ten cały spór i dylemat jest zupełnie niezrozumiały. Bo radni bratnich (i prawie już stykających się granicami)miast nie chcą za dużo dopłacać do biletów prpponuję włączyć ekonomię i uruchomić linię całodobową do Świdnika. Jak wszyscy wiedzą przewoźnicy prywatki, którzy dbaja o własne interesy a nie sponsorowanie mieszkańców dobrze wychodzą na wożeniu pasażerów od 5.30 do 22, więc jestem pewna że dochody wygenerowane przez linię MPK w trakcie dnia z nawiązka pokryły by straty nocne. Ale jak radni sami chcą utrudniać życie wszystkim mówi sie trudno
Dla mnie ten cały spór i dylemat jest zupełnie niezrozumiały. Bo radni bratnich (i prawie już stykających się granicami)miast nie chcą za dużo dopłacać do biletów prpponuję włączyć ekonomię i uruchomić linię całodobową do Świdnika. Jak wszyscy wiedzą przewoźnicy prywatki, którzy dbaja o własne interesy a nie sponsorowanie mieszkańców dobrze wychodzą na wożeniu pasażerów od 5.30 do 22, więc jestem pewna że dochody wygenerowane przez linię MPK w trakcie dnia z nawiązka pokryły by straty nocne. Ale jak radni sami chcą utrudniać życie wszystkim ... rozwiń
Avatar
jose / 18 lutego 2012 o 13:50
0
Skoro śpią w ROWACH to co to za miasto? W mieście są studzienki wod-kan panie szlachcic.
A co do biletów, to Panowie Prezesi, Prezydenci etc. zastanawialiście się kiedyś dlaczego prywatni przewoźnicy nie mają takich dylematów? Otóż wasza zgryzota polega na tym: ile ma zapłacić PASAŻER za usługę, a ile powinni zaplacić wszyscy mieszkańcy Świdnika (również ci zmotoryzowani jak i babcia, która wybiera czy kupić bułkę czy lekarstwa bo na wszystko jej nie wystarcza). To jest NIEMORALNE! Każdy interwencjonizm jest AMORALNY!
"Socjalizm to system, który bohatersko rozwiązuje problemy nie znane w żadnym innym systemie" S. Kisielewski
Skoro śpią w ROWACH to co to za miasto? W mieście są studzienki wod-kan panie szlachcic.
A co do biletów, to Panowie Prezesi, Prezydenci etc. zastanawialiście się kiedyś dlaczego prywatni przewoźnicy nie mają takich dylematów? Otóż wasza zgryzota polega na tym: ile ma zapłacić PASAŻER za usługę, a ile powinni zaplacić wszyscy mieszkańcy Świdnika (również ci zmotoryzowani jak i babcia, która wybiera czy kupić bułkę czy lekarstwa bo na wszystko jej nie wystarcza). To jest NIEMORALNE! Każdy interwencjonizm jest AMORALNY!
&qu... rozwiń
Avatar
lubelski szlachcic / 18 lutego 2012 o 13:00
0
W sumie to dobrze świdniczaki nie bedą już u nas w MIEŚCIE spały po rowach tylko beda mogły wrócić na wieś. Popieram.
Avatar
vanHool / 18 lutego 2012 o 12:52
0
To wszystko przez chory system ulg. Ulga powinna być dla wszystkich młodych ludzi ale tylko do ukończenia 20 roku życia, oraz dla seniorów, rencistów etc. jak to jest np w Skandynawii. Z jakiej paki mam dopłacać do biletu 24 latka, tylko dlatego, że studiuje? Przecież pracować też można, a w tym wieku przede wszystkim!
Zobacz wszystkie komentarze 8

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Nieudany występ Kingi Kołosińskiej na zawodach w Szwajcarii

Nieudany występ Kingi Kołosińskiej na zawodach w Szwajcarii 1 0

Siatkówka plażowa Kinga Kołosińska i Katarzyna Kociołek zaliczyły nieudany turniej w Gstaad. Polki pożegnały się z imprezą już po fazie grupowej

Radny wywiózł śmieci z cmentarza pod las. "Zrobiłem to w dobrej wierze" [zdjęcia]
Alarm 24
galeria

Radny wywiózł śmieci z cmentarza pod las. "Zrobiłem to w dobrej wierze" [zdjęcia] 8 7

– Zrobiłem to w dobrej wierze – przekonuje Stanisław Sokół, radny gminy Borki w powiecie radzyńskim, który został przyłapany na wywożeniu odpadów z cmentarza w Woli Osowińskiej. Śmieci wysypał pod lasem i przysypał ziemią. – Widziałem taką potrzebę, bo to zwyczajnie śmierdziało – tłumaczy.

Kamil Janicki, „Epoka milczenia”

Kamil Janicki, „Epoka milczenia” 0 0

Szokujący jest obraz międzywojennej Polski w „Epoce milczenia”. Gwałty, pedofilia, handel żywym towarem, wreszcie „zwyczajne” bicie – to sytuacje znane z kronik kryminalnych także i dzisiaj. Szokuje jednak to, że w opisywanych przez Kamila Janickiego przypadkach role często się zamieniają. To ofiara jest stawiana w roli winnego. A jeśli nawet nie, to znikąd nie znajduje pomocy. To przestępca jest przez aparat ścigania tłumaczony, że został sprowokowany, że ofiara sama tego chciała. I choć wiele się w tych kwestiach zmieniło, i w wielu kręgach nie ma już przyzwolenia na takie zachowania, to wciąż zdarzają się sytuacje całkiem podobne. Właśnie dlatego – tłumaczy autor – powstała ta książka.

Piękne i pełne uzębienie, czyli sprawdzone sposoby na uzupełnienie braków zębowych.

Piękne i pełne uzębienie, czyli sprawdzone sposoby na uzupełnienie braków zębowych. 0 0

Z całą pewnością każdy z nas chciałby móc pochwalić się obezwładniającym, pięknym uśmiechem i zdrowymi zębami. Prawda jest jednak taka, że wciąż bardzo dużo osób ma problemy z uzębieniem, przez co niestety stosunkowo rzadko się uśmiechamy. Posiadanie kompletnego uzębienia jest ważne nie tylko pod względem estetycznym, ale również – a może przede wszystkim - z powodów zdrowotnych. Musimy wiedzieć, że nawet utrata jednego zęba wpływa negatywnie na nasz zgryz. Braki w uzębieniu sprawiają, że niemożliwe jest prawidłowe rozdrobnienie pokarmu, co może mieć niekorzystny wpływ na pracę naszego układu trawiennego. Każdy utracony ząb to również wolna przestrzeń pomiędzy zębami – zęby sąsiadujące od góry lub od dołu – nie napotykając na kontakt, mają tendencję do „wysuwania się”; zęby sąsiadujące w ramach szczęki czy żuchwy – mogą się przesuwać czy przemieszczać powodując przeróżne komplikacje, które często kończą się interwencją ortodonty.

Niska efektywność reklam billboardowych w Lublinie. Co w zamian?

Niska efektywność reklam billboardowych w Lublinie. Co w zamian? 2

Wydajna sprzedaż produktów i usług nie może istnieć bez efektywnej reklamy. Większość osób prowadzących firmy doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Niestety, inwestycja w reklamę często okazuje się zupełnie nietrafiona, a człowiek zastanawia się - dlaczego? Co się stało, że pomimo sporych kosztów, poniesionych na rozpropagowanie marki, klientów wcale nie przybyło? Problem tkwi najprawdopodobniej w formie reklamy.

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie 1 3

Podopieczni Łukasza Gieresza w pierwszym swoim sparingu w tym okresie przygotowawczym rozbili aż 7:1 beniaminka IV ligi Start Krasnystaw.

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia]
galeria

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia] 6 7

Groźny wypadek w miejscowości Krupe. Na prostym odcinku drogi zderzyły się czołowo dwa volkswageny.

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą
Po naszej publikacji

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą 40 7

Prokuratura zajmie się sprawą śmierci 26-latka z okolic Poniatowej. Kamil Gnaś mimo silnego bólu, gorączki i wymiotów nie został przyjęty do miejscowego szpitala. Zmarł po kilku dniach.

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup”

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup” 1 0

W Narolu został rozegrany IV Turniej Oldbojów 35+ „Parkowa Cup”. W zawodach triumfował zespół Traper Lubaczów, który pokonał w finale ekipę gospodarzy dopiero po rzutach karnych (3:2)

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun
28 lipca 2018, 15:00

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun 3 1

Co Gdzie Kiedy.Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym (Rynek 19) i Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zapraszają na wernisaż wystawy Ewy Braun Odtwarzanie minionych światów... Otwarcie ekspozycji odbędzie się 28 lipca o godz. 15 i towarzyszyć będzie Festiwalowi Dwa Brzegi.

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy

Terytorialsi będą strzelać na dawnym poligonie na Majdanku. Mieszkańcy mają obawy 80 17

Wojsko zapowiada powrót na dawny poligon na Majdanku. Będą tu ćwiczyć „terytorialsi”. Mieszkańcy bloków na pobliskim Felinie są zaniepokojeni. Obawiają się hałasu i sądzą, że może tutaj powstać strzelnica. Mundurowi uspokajają: nie będzie ani strzelnicy, ani czołgów.

Historyczny awans Bad Boys Zastawie

Historyczny awans Bad Boys Zastawie 0 0

BIALSKA KLASA OKRĘGOWA Bad Boys Zastawie po raz pierwszy w historii będą beniaminkiem w V lidze

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę
Kraj
film

Zaniedbana i zagłodzona. Chodziła z kubkiem i prosiła o wodę 20 4

Zamykana w domu, głodna i zaniedbana. - Kiedyś chodziła z kubkiem po klatce schodowej i prosiła o wodę – opowiadają sąsiedzi. 61-letnia pani Halina ze Słupska potrzebowała natychmiastowej pomocy

Most Kultury: PARA, Standard Brass Band i Lubelskie Babie Lato
20 lipca 2018, 0:00

Most Kultury: PARA, Standard Brass Band i Lubelskie Babie Lato 2 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 20-22 lipca na Moście imienia Mariana Lutosławskiego wystąpią zespoły: PARA, Standard Brass Band oraz Lubelskie Babie Lato. Nie zabraknie również ciekawych warsztatów i zajęć dla dzieci.

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie
21 lipca 2018, 19:00

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie 5 8

W sobotę Kayah, Katarzyna Nosowska, Monika Brodka i Paulina Przybysz zaśpiewają swoje największe przeboje na pl. Zamkowym podczas bezpłatnego koncertu „Siła Kobiet”. Przy okazji o wyjątkowych kobietach przypomni też Ośrodek Brama Grodzka – Teatr NN w swoim specjalnym wydawnictwie

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.