W miejscu sali gimnastycznej będzie sala obrad Rady Miasta. Zaś gabinet burmistrza znajdzie się na samej górze – w dobudowanej kondygnacji. Budynek po Gimnazjum nr 2 czeka remont. Po jego zakończeniu wprowadzą się urzędnicy.
Ogłoszony przez miasto przetarg dotyczy adaptacji wraz z termomodernizacją budynku po gimnazjum przy ul. Wyspiańskiego 27. Zakres prac obejmuje – przebudowę istniejącego budynku, nadbudowę dodatkowej kondygnacji na istniejącym budynku, budynek garażu, przyłącza: wodociągowe, kanalizacji sanitarnej i deszczowej jak też energetyczne. Wykonawca prac ma wykonać również m.in. zjazdy z dróg publicznych i parkingi jak też oświetlenie terenu i ogrodzenie.
Urząd Miasta w Świdniku mieście się przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 15. Nowa siedziba wpłynie nie tylko na poprawę warunków pracy urzędników. Zmianę odczują też petenci.
– Poprawi się komfort obsługi – tłumaczy Andrzej Radek, zastępca burmistrza Świdnika. – W przebudowanym budynku jest projektowana winda. Poza tym na parterze powstanie bezkolizyjne, wielostanowiskowe Biuro Obsługi Klienta.
„W skrzydle parterowym zespół pomieszczeń związany z Rada Miejską, w tym sala posiedzeń rady.” – czytamy w projekcie wykonawczym zaplanowanej inwestycji.
Budynek będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W miejscu sali gimnastycznej powstanie sala obrad Rady Miasta. Z kolei gabinety burmistrza i jego zastępców będą się mieścić na ostatnim – czwartym, dobudowanym piętrze. Na parterze poza biurem obsługi klienta znajdzie się również Urząd Stanu Cywilnego i sala ślubów.
Nowa siedziba wpłynie nie tylko na poprawę warunków pracy urzędników. Zmianę odczują też petenci
Władze Świdnika wybrały budynek po gimnazjów z dwóch powodów. – Pierwszy powód to lokalizacja – mówi zastępca burmistrza Świdnika. – Budynek jest w centrum miasta. Miejsce wręcz doskonałe. Niedaleko obecnej siedziby urzędu. Drugi powód to konieczność zagospodarowania tego budynku. Obecnie mieszczą się tutaj różne biura. Firmy prowadzą m.in. szkolenia i szkoły językowe. Z tego miejsca korzystają też sportowcy. Siedzibę ma również Uniwersytet Trzeciego Wieku.
Firmy zainteresowanie wykonaniem zaplanowanych prac mogą składać swoje oferty do 21 lipca w sekretariacie Urzędu Miasta w Świdniku, do godz. 12.
Przebudowany obiekt przygotowany do przeprowadzki urzędników, z decyzją na jego użytkowanie – ma być gotowy do końca lutego 2017 r.
W tym roku na inwestycję radni zgodzili się przeznaczyć 3,5 mln zł. – Według założeń roboty budowlane mają potrwać do końca 2016 roku – dodaje Radek.
Co stanie się z dotychczasową siedzibą świdnickich urzędników? Ma służyć innym instytucjom. Władze miasta rozmawiają m.in. z prokuraturą