Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Zamość

2 stycznia 2018 r.
10:48

Największe inwestycje w 2018 r. w Zamościu. Powstanie zachodnia obwodnica miasta

0 14 A A

Zamość ma budżet na 2018 rok. Jedną z największych inwestycji ma być budowa zachodniej obwodnicy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Jak informuje rzecznik prasowy prezydenta Zamościa Marek Gajewski, ten rok będzie początkiem wielu inwestycji na terenie miasta. Należy do nich m.in. budowa zachodniej obwodnicy Zamościa na odcinku ulic 1 Maja i Szczebrzeskiej. Na ten cel pozyskano 82 miliony złotych z programu Infrastruktura i Środowisko. Z drogowych inwestycji można jeszcze wymienić budowę łącznika ulic Prostej i Namysłowskiego, który odciąży korkujące się okolice ulic skrzyżowania Przemysłowej i Kilińskiego.

Akademia Zamojska, siedziba I Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Zamoyskiego oraz Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Szymona Szymonowica przejdzie rewitalizację dzięki dotacji w wysokości 24 milionów złotych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowity koszt rewitalizacji obiektu wyceniono na 41 milionów złotych.

Miłośnicy aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu również powinny być zadowoleni. W tym roku rozpocznie się gruntowna modernizacja zamojskiego zalewu. Pojawią się nowe ścieżki rekreacyjne, pomosty, tereny do jazdy na rowerze, joggingu czy gry w siatkówkę plażową.

Swoją ofertę dla zwiedzających poszerzy również zamojski Ogród Zoologiczny. ZOO będzie mogło w znacznie lepszy sposób zajmować się ochroną gatunków zagrożonych wyginięciem oraz edukacją z zakresu ochrony przyrody. Dostanie na ten cel 10 mln zł unijnego dofinansowania. Miasto dołoży do projektu 8 mln złotych.

Urząd planuje też zakup 10 nowych autobusów dla Miejskiego Zakładu Komunikacji, które zastąpią wyeksploatowany tabor miejskiego przewoźnika. Będzie też dalsza wymiana ulicznego oświetlenia na bardziej energooszczędne LED-owe. 50 milionów złotych dotacji przyznanej przez Urząd Marszałkowski zostanie przeznaczonych na termomodernizację budynków użyteczności publicznej, co w sposób znacząco wpłynie na koszty utrzymania instytucji znajdujących się w planowanych do remontu budynkach.

Komentarze 14

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 22:27
0
Jeju, dzieciaczek się kłóci starając przekonywać wszystkich na około nie podając nawet dowodów na to, że nie można jeździć prawym pasem na zamojskim rondzie dalej niż w drugi zjazd. Dzieciaczku drogi, weź sobie kodeks poczytaj. Rondem - jeżeli nie jest oznakowane inaczej (nie ma nakazu jazdy w określonych kierunkach) można jechać w dowolny zjazd. Prawym pasem mogę nawet okrążyć rondo - a co wolno mi, to nie wykroczenie i proszę się nie kłócić tylko zajrzeć do przepisów ruchu drogowego. Kto wam prawka wydawał? WORD na ukrainie czy co?
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 17:28
0
Sam jesteś Janusz skoro nie wiesz jak jechać po rondzie w zamościu. Tutaj nie ma turbinówek aby jechać z nakazem zjazdu, aż strach pomyśleć co mogłoby przyjść ci do głowy gdybyś miał jeździć po dużych rondach w Polsce. I ty człowieku powołujesz sie na ten filmik na youtube gdzie jakiś niby nauczyciel szkoły jazdy mówi, że jazda prawym pasem to wykroczenie... haha. Weź chociaż przeczytaj tam z 5 komentarzy. Ludzie go wyśmiewają i przywołują przepisy i zgodnie twierdzą, że ten Pan się myli i nie tyle co nie powinien uczyć kursantów ale i też nie powinien posiadać prawka. PS. jako pracę domową dla ciebie dzieciaku, proponuję wziąć do ręki ustawę "kodeks ruchu drogowego" i lekturę wieczorami. Dowiesz się, że na takich skrzyżowaniach jakimi są nasze ronda można jeździć prawym pasem nawet dookoła ronda. Jeżeli Ciebie to dalej nie przekonuję to zachęcam do kontaktuz Wojewódzkim ośrodkiem ruchu drogowego albo zarządcą drogi, na której zbudowane jest rondo. Oni powinni ci wytłumaczyć jak bardzo tkwisz w błędzie.
Sam jesteś Janusz skoro nie wiesz jak jechać po rondzie w zamościu. Tutaj nie ma turbinówek aby jechać z nakazem zjazdu, aż strach pomyśleć co mogłoby przyjść ci do głowy gdybyś miał jeździć po dużych rondach w Polsce. I ty człowieku powołujesz sie na ten filmik na youtube gdzie jakiś niby nauczyciel szkoły jazdy mówi, że jazda prawym pasem to wykroczenie... haha. Weź chociaż przeczytaj tam z 5 komentarzy. Ludzie go wyśmiewają i przywołują przepisy i zgodnie twierdzą, że ten Pan się myli i nie tyle co nie powinien uczyć kursantów ale i też n... rozwiń
Avatar
Jacek / 8 stycznia 2018 o 11:48
0
driver napisał:
undefined napisał:
Nie, jazda prawym pasem nawet dookoła ronda nie jest wykroczeniem i proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Kto chce, jedzie prawym, kto nie wybiera lewy. Proste? Proste, a to, że komuś się to nie podoba to inna sprawa, mi to zwisa i powiewa - niech dalej cieknie mu piana z pyska, że ktoś jedzie prawym.
janusz obejrzyj film; "jak jeździć po zamojskich rodnadach" i się wypowiadaj! jest to wykroczenie i przez takich jak ty dochodzi do kolizji!!! mam nadzieje,że policja wkońcu weźmie się za takich jak ty!
 Wyrysować k..wa strzałki i po problemie!
 Wyrysować k..wa strzałki i po problemie! rozwiń
Avatar
driver / 7 stycznia 2018 o 21:07
0
undefined napisał:
Nie, jazda prawym pasem nawet dookoła ronda nie jest wykroczeniem i proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Kto chce, jedzie prawym, kto nie wybiera lewy. Proste? Proste, a to, że komuś się to nie podoba to inna sprawa, mi to zwisa i powiewa - niech dalej cieknie mu piana z pyska, że ktoś jedzie prawym.
 janusz obejrzyj film; "jak jeździć po zamojskich rodnadach" i się wypowiadaj! jest to wykroczenie i przez takich jak ty dochodzi do kolizji!!! mam nadzieje,że policja wkońcu weźmie się za takich jak ty!
 janusz obejrzyj film; "jak jeździć po zamojskich rodnadach" i się wypowiadaj! jest to wykroczenie i przez takich jak ty dochodzi do kolizji!!! mam nadzieje,że policja wkońcu weźmie się za takich jak ty! rozwiń
Avatar
Gość / 6 stycznia 2018 o 16:30
0
Nie, jazda prawym pasem nawet dookoła ronda nie jest wykroczeniem i proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Kto chce, jedzie prawym, kto nie wybiera lewy. Proste? Proste, a to, że komuś się to nie podoba to inna sprawa, mi to zwisa i powiewa - niech dalej cieknie mu piana z pyska, że ktoś jedzie prawym.
Avatar
driver / 5 stycznia 2018 o 17:19
0
undefined napisał:
kurcze olo, tragicznie to jest właśnie dlatego, że tacy ludzie jak ty dostali prawo jazdy i właśnie dlatego inni wolą jeździć prawym pasem - a i mają do tego prawo. swoją drogą aż się boję co mógłbyś wymyślić nawet na zwykłym skrzyżowaniu równorzędnym... ciarki przechodzą, skoro nawet po rondzie nie wiesz jak się wolno jeździć... nie masz pojęcia jak sprawę precyzuje ustawa to się nie wypowiadaj bo tylko mieszasz w temacie.
  "olo" dobrze gada bo przez takich januszy jadących prawym pasem zablokowane jest całe rondo bo sie boją lewego pasa! proponuje zapoznać się z tym! ***s://***youtube.com/watch?v=7ybrzmi_a1o     posłuchajcie dobrze janusze prawego pasa..."jazda prawym pasem dookoła jest wykroczeniem!!!!
  "olo" dobrze gada bo przez takich januszy jadących prawym pasem zablokowane jest całe rondo bo sie boją lewego pasa! proponuje zapoznać się z tym! ***s://***youtube.com/watch?v=7ybrzmi_a1o     posłuchajcie dobrze janusze prawego pasa..."jazda prawym pasem dookoła jest wykroczeniem!!!! rozwiń
Avatar
driver / 5 stycznia 2018 o 17:18
0
undefined napisał:
do olo. skąd ty człowieku to wytrzasnąłeś? rondo na wyszyńskiego-legionów ma dwa pasy. zgodnie z kodeksem ruchu drogowego, wjeżdżając na prawy pas nie masz obowiązku zjechać w najbliższy zjazd czy też jak wolisz zjazd nr. 2. możesz nim nawet objechać rondo dookoła i to nie jest wykroczenie. owe rondo jest oznaczone znakami c-12 (ruch okrężny) i  a-7 (ustąp pierwszeństwa),  jest to więc zwykłe rondo, w którym możemy poruszać się zarówno prawym jak i lewym pasem bez nakazu zjazdu w konkretny zjazd. oczywiście są ronda, które wyznaczają taki zjazd np. ronda turbinowe, ale one w zamościu nie występują. proste? proste? od siebie dodam, że sam jeżdżę prawym pasem - szczególnie jak pracuję od rana cały dzień i łapię jeszcze dyżur w nocy - to po takim maratonie, jak wracam do domu, nie mam ochoty jeździć lewym pasem i zwracać szczególną uwagę przy zmianie pasa - bo o kolizję nietrudno, dlatego wolę spokojnie wybrać prawy pas, nawet jeśli muszę na nim poczekać te 30sekund dłużej zanim wjadę na rondo.
  "olo" dobrze gada bo przez takich januszy jadących prawym pasem zablokowane jest całe rondo bo sie boją lewego pasa! proponuje zapoznać się z tym! ***s://***youtube.com/watch?v=7ybrzmi_a1o     posłuchajcie dobrze janusze prawego pasa..."jazda prawym pasem dookoła jest wykroczeniem!!!!
  "olo" dobrze gada bo przez takich januszy jadących prawym pasem zablokowane jest całe rondo bo sie boją lewego pasa! proponuje zapoznać się z tym! ***s://***youtube.com/watch?v=7ybrzmi_a1o     posłuchajcie dobrze janusze prawego pasa..."jazda prawym pasem dookoła jest wykroczeniem!!!! rozwiń
Avatar
Gość / 3 stycznia 2018 o 19:47
0
Kurcze olo, tragicznie to jest właśnie dlatego, że tacy ludzie jak ty dostali prawo jazdy i właśnie dlatego inni wolą jeździć prawym pasem - a i mają do tego prawo. Swoją drogą aż się boję co mógłbyś wymyślić nawet na zwykłym skrzyżowaniu równorzędnym... ciarki przechodzą, skoro nawet po rondzie nie wiesz jak się wolno jeździć... Nie masz pojęcia jak sprawę precyzuje ustawa to się nie wypowiadaj bo tylko mieszasz w temacie.
Avatar
Gość / 3 stycznia 2018 o 14:30
0
do Olo. Skąd ty człowieku to wytrzasnąłeś? Rondo na wyszyńskiego-legionów ma dwa pasy. Zgodnie z kodeksem ruchu drogowego, wjeżdżając na prawy pas nie masz obowiązku zjechać w najbliższy zjazd czy też jak wolisz zjazd nr. 2. Możesz nim nawet objechać rondo dookoła i to nie jest wykroczenie. Owe rondo jest oznaczone znakami C-12 (ruch okrężny) i A-7 (ustąp pierwszeństwa), jest to więc zwykłe rondo, w którym możemy poruszać się zarówno prawym jak i lewym pasem bez nakazu zjazdu w konkretny zjazd. Oczywiście są ronda, które wyznaczają taki zjazd np. ronda turbinowe, ale one w Zamościu nie występują. Proste? Proste? Od siebie dodam, że sam jeżdżę prawym pasem - szczególnie jak pracuję od rana cały dzień i łapię jeszcze dyżur w nocy - to po takim maratonie, jak wracam do domu, nie mam ochoty jeździć lewym pasem i zwracać szczególną uwagę przy zmianie pasa - bo o kolizję nietrudno, dlatego wolę spokojnie wybrać prawy pas, nawet jeśli muszę na nim poczekać te 30sekund dłużej zanim wjadę na rondo.
do Olo. Skąd ty człowieku to wytrzasnąłeś? Rondo na wyszyńskiego-legionów ma dwa pasy. Zgodnie z kodeksem ruchu drogowego, wjeżdżając na prawy pas nie masz obowiązku zjechać w najbliższy zjazd czy też jak wolisz zjazd nr. 2. Możesz nim nawet objechać rondo dookoła i to nie jest wykroczenie. Owe rondo jest oznaczone znakami C-12 (ruch okrężny) i A-7 (ustąp pierwszeństwa), jest to więc zwykłe rondo, w którym możemy poruszać się zarówno prawym jak i lewym pasem bez nakazu zjazdu w konkretny zjazd. Oczywiście są ronda, które wyznaczają taki zj... rozwiń
Avatar
olo / 3 stycznia 2018 o 10:01
0
zz napisał:
undefined napisał:
najpierw niech sie nauczą jeździć po rondach bo zamość to tragediaaaaaaaaa
Zamościanie tak kiepsko jeżdzą??? Serio pytam
 tragicznie jeśli chodzi o ronda w zamościu jak tylko się do nich zbliżaja to głupieją od razu prawy pas i jeżdżą prawym pasem do okoła a tak nie wolno! gdzie jest Policja która pouczała by,że "prawym pasem skręcamy w prawem ewentualnie jedziemy na wprost (2 zjazd)"
 tragicznie jeśli chodzi o ronda w zamościu jak tylko się do nich zbliżaja to głupieją od razu prawy pas i jeżdżą prawym pasem do okoła a tak nie wolno! gdzie jest Policja która pouczała by,że "prawym pasem skręcamy w prawem ewentualnie jedziemy na wprost (2 zjazd)" rozwiń
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 22:27
0
Jeju, dzieciaczek się kłóci starając przekonywać wszystkich na około nie podając nawet dowodów na to, że nie można jeździć prawym pasem na zamojskim rondzie dalej niż w drugi zjazd. Dzieciaczku drogi, weź sobie kodeks poczytaj. Rondem - jeżeli nie jest oznakowane inaczej (nie ma nakazu jazdy w określonych kierunkach) można jechać w dowolny zjazd. Prawym pasem mogę nawet okrążyć rondo - a co wolno mi, to nie wykroczenie i proszę się nie kłócić tylko zajrzeć do przepisów ruchu drogowego. Kto wam prawka wydawał? WORD na ukrainie czy co?
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 17:28
0
Sam jesteś Janusz skoro nie wiesz jak jechać po rondzie w zamościu. Tutaj nie ma turbinówek aby jechać z nakazem zjazdu, aż strach pomyśleć co mogłoby przyjść ci do głowy gdybyś miał jeździć po dużych rondach w Polsce. I ty człowieku powołujesz sie na ten filmik na youtube gdzie jakiś niby nauczyciel szkoły jazdy mówi, że jazda prawym pasem to wykroczenie... haha. Weź chociaż przeczytaj tam z 5 komentarzy. Ludzie go wyśmiewają i przywołują przepisy i zgodnie twierdzą, że ten Pan się myli i nie tyle co nie powinien uczyć kursantów ale i też nie powinien posiadać prawka. PS. jako pracę domową dla ciebie dzieciaku, proponuję wziąć do ręki ustawę "kodeks ruchu drogowego" i lekturę wieczorami. Dowiesz się, że na takich skrzyżowaniach jakimi są nasze ronda można jeździć prawym pasem nawet dookoła ronda. Jeżeli Ciebie to dalej nie przekonuję to zachęcam do kontaktuz Wojewódzkim ośrodkiem ruchu drogowego albo zarządcą drogi, na której zbudowane jest rondo. Oni powinni ci wytłumaczyć jak bardzo tkwisz w błędzie.
Sam jesteś Janusz skoro nie wiesz jak jechać po rondzie w zamościu. Tutaj nie ma turbinówek aby jechać z nakazem zjazdu, aż strach pomyśleć co mogłoby przyjść ci do głowy gdybyś miał jeździć po dużych rondach w Polsce. I ty człowieku powołujesz sie na ten filmik na youtube gdzie jakiś niby nauczyciel szkoły jazdy mówi, że jazda prawym pasem to wykroczenie... haha. Weź chociaż przeczytaj tam z 5 komentarzy. Ludzie go wyśmiewają i przywołują przepisy i zgodnie twierdzą, że ten Pan się myli i nie tyle co nie powinien uczyć kursantów ale i też n... rozwiń
Avatar
Jacek / 8 stycznia 2018 o 11:48
0
driver napisał:
undefined napisał:
Nie, jazda prawym pasem nawet dookoła ronda nie jest wykroczeniem i proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Kto chce, jedzie prawym, kto nie wybiera lewy. Proste? Proste, a to, że komuś się to nie podoba to inna sprawa, mi to zwisa i powiewa - niech dalej cieknie mu piana z pyska, że ktoś jedzie prawym.
janusz obejrzyj film; "jak jeździć po zamojskich rodnadach" i się wypowiadaj! jest to wykroczenie i przez takich jak ty dochodzi do kolizji!!! mam nadzieje,że policja wkońcu weźmie się za takich jak ty!
 Wyrysować k..wa strzałki i po problemie!
 Wyrysować k..wa strzałki i po problemie! rozwiń
Avatar
driver / 7 stycznia 2018 o 21:07
0
undefined napisał:
Nie, jazda prawym pasem nawet dookoła ronda nie jest wykroczeniem i proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Kto chce, jedzie prawym, kto nie wybiera lewy. Proste? Proste, a to, że komuś się to nie podoba to inna sprawa, mi to zwisa i powiewa - niech dalej cieknie mu piana z pyska, że ktoś jedzie prawym.
 janusz obejrzyj film; "jak jeździć po zamojskich rodnadach" i się wypowiadaj! jest to wykroczenie i przez takich jak ty dochodzi do kolizji!!! mam nadzieje,że policja wkońcu weźmie się za takich jak ty!
 janusz obejrzyj film; "jak jeździć po zamojskich rodnadach" i się wypowiadaj! jest to wykroczenie i przez takich jak ty dochodzi do kolizji!!! mam nadzieje,że policja wkońcu weźmie się za takich jak ty! rozwiń
Avatar
Gość / 6 stycznia 2018 o 16:30
0
Nie, jazda prawym pasem nawet dookoła ronda nie jest wykroczeniem i proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Kto chce, jedzie prawym, kto nie wybiera lewy. Proste? Proste, a to, że komuś się to nie podoba to inna sprawa, mi to zwisa i powiewa - niech dalej cieknie mu piana z pyska, że ktoś jedzie prawym.
Avatar
driver / 5 stycznia 2018 o 17:19
0
undefined napisał:
kurcze olo, tragicznie to jest właśnie dlatego, że tacy ludzie jak ty dostali prawo jazdy i właśnie dlatego inni wolą jeździć prawym pasem - a i mają do tego prawo. swoją drogą aż się boję co mógłbyś wymyślić nawet na zwykłym skrzyżowaniu równorzędnym... ciarki przechodzą, skoro nawet po rondzie nie wiesz jak się wolno jeździć... nie masz pojęcia jak sprawę precyzuje ustawa to się nie wypowiadaj bo tylko mieszasz w temacie.
  "olo" dobrze gada bo przez takich januszy jadących prawym pasem zablokowane jest całe rondo bo sie boją lewego pasa! proponuje zapoznać się z tym! ***s://***youtube.com/watch?v=7ybrzmi_a1o     posłuchajcie dobrze janusze prawego pasa..."jazda prawym pasem dookoła jest wykroczeniem!!!!
  "olo" dobrze gada bo przez takich januszy jadących prawym pasem zablokowane jest całe rondo bo sie boją lewego pasa! proponuje zapoznać się z tym! ***s://***youtube.com/watch?v=7ybrzmi_a1o     posłuchajcie dobrze janusze prawego pasa..."jazda prawym pasem dookoła jest wykroczeniem!!!! rozwiń
Avatar
driver / 5 stycznia 2018 o 17:18
0
undefined napisał:
do olo. skąd ty człowieku to wytrzasnąłeś? rondo na wyszyńskiego-legionów ma dwa pasy. zgodnie z kodeksem ruchu drogowego, wjeżdżając na prawy pas nie masz obowiązku zjechać w najbliższy zjazd czy też jak wolisz zjazd nr. 2. możesz nim nawet objechać rondo dookoła i to nie jest wykroczenie. owe rondo jest oznaczone znakami c-12 (ruch okrężny) i  a-7 (ustąp pierwszeństwa),  jest to więc zwykłe rondo, w którym możemy poruszać się zarówno prawym jak i lewym pasem bez nakazu zjazdu w konkretny zjazd. oczywiście są ronda, które wyznaczają taki zjazd np. ronda turbinowe, ale one w zamościu nie występują. proste? proste? od siebie dodam, że sam jeżdżę prawym pasem - szczególnie jak pracuję od rana cały dzień i łapię jeszcze dyżur w nocy - to po takim maratonie, jak wracam do domu, nie mam ochoty jeździć lewym pasem i zwracać szczególną uwagę przy zmianie pasa - bo o kolizję nietrudno, dlatego wolę spokojnie wybrać prawy pas, nawet jeśli muszę na nim poczekać te 30sekund dłużej zanim wjadę na rondo.
  "olo" dobrze gada bo przez takich januszy jadących prawym pasem zablokowane jest całe rondo bo sie boją lewego pasa! proponuje zapoznać się z tym! ***s://***youtube.com/watch?v=7ybrzmi_a1o     posłuchajcie dobrze janusze prawego pasa..."jazda prawym pasem dookoła jest wykroczeniem!!!!
  "olo" dobrze gada bo przez takich januszy jadących prawym pasem zablokowane jest całe rondo bo sie boją lewego pasa! proponuje zapoznać się z tym! ***s://***youtube.com/watch?v=7ybrzmi_a1o     posłuchajcie dobrze janusze prawego pasa..."jazda prawym pasem dookoła jest wykroczeniem!!!! rozwiń
Avatar
Gość / 3 stycznia 2018 o 19:47
0
Kurcze olo, tragicznie to jest właśnie dlatego, że tacy ludzie jak ty dostali prawo jazdy i właśnie dlatego inni wolą jeździć prawym pasem - a i mają do tego prawo. Swoją drogą aż się boję co mógłbyś wymyślić nawet na zwykłym skrzyżowaniu równorzędnym... ciarki przechodzą, skoro nawet po rondzie nie wiesz jak się wolno jeździć... Nie masz pojęcia jak sprawę precyzuje ustawa to się nie wypowiadaj bo tylko mieszasz w temacie.
Avatar
Gość / 3 stycznia 2018 o 14:30
0
do Olo. Skąd ty człowieku to wytrzasnąłeś? Rondo na wyszyńskiego-legionów ma dwa pasy. Zgodnie z kodeksem ruchu drogowego, wjeżdżając na prawy pas nie masz obowiązku zjechać w najbliższy zjazd czy też jak wolisz zjazd nr. 2. Możesz nim nawet objechać rondo dookoła i to nie jest wykroczenie. Owe rondo jest oznaczone znakami C-12 (ruch okrężny) i A-7 (ustąp pierwszeństwa), jest to więc zwykłe rondo, w którym możemy poruszać się zarówno prawym jak i lewym pasem bez nakazu zjazdu w konkretny zjazd. Oczywiście są ronda, które wyznaczają taki zjazd np. ronda turbinowe, ale one w Zamościu nie występują. Proste? Proste? Od siebie dodam, że sam jeżdżę prawym pasem - szczególnie jak pracuję od rana cały dzień i łapię jeszcze dyżur w nocy - to po takim maratonie, jak wracam do domu, nie mam ochoty jeździć lewym pasem i zwracać szczególną uwagę przy zmianie pasa - bo o kolizję nietrudno, dlatego wolę spokojnie wybrać prawy pas, nawet jeśli muszę na nim poczekać te 30sekund dłużej zanim wjadę na rondo.
do Olo. Skąd ty człowieku to wytrzasnąłeś? Rondo na wyszyńskiego-legionów ma dwa pasy. Zgodnie z kodeksem ruchu drogowego, wjeżdżając na prawy pas nie masz obowiązku zjechać w najbliższy zjazd czy też jak wolisz zjazd nr. 2. Możesz nim nawet objechać rondo dookoła i to nie jest wykroczenie. Owe rondo jest oznaczone znakami C-12 (ruch okrężny) i A-7 (ustąp pierwszeństwa), jest to więc zwykłe rondo, w którym możemy poruszać się zarówno prawym jak i lewym pasem bez nakazu zjazdu w konkretny zjazd. Oczywiście są ronda, które wyznaczają taki zj... rozwiń
Avatar
olo / 3 stycznia 2018 o 10:01
0
zz napisał:
undefined napisał:
najpierw niech sie nauczą jeździć po rondach bo zamość to tragediaaaaaaaaa
Zamościanie tak kiepsko jeżdzą??? Serio pytam
 tragicznie jeśli chodzi o ronda w zamościu jak tylko się do nich zbliżaja to głupieją od razu prawy pas i jeżdżą prawym pasem do okoła a tak nie wolno! gdzie jest Policja która pouczała by,że "prawym pasem skręcamy w prawem ewentualnie jedziemy na wprost (2 zjazd)"
 tragicznie jeśli chodzi o ronda w zamościu jak tylko się do nich zbliżaja to głupieją od razu prawy pas i jeżdżą prawym pasem do okoła a tak nie wolno! gdzie jest Policja która pouczała by,że "prawym pasem skręcamy w prawem ewentualnie jedziemy na wprost (2 zjazd)" rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 14

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Reklamy ważniejsze niż widok na zabytki? "Jedyne co nam się udało, to obniżenie reklamy"

Reklamy ważniejsze niż widok na zabytki? "Jedyne co nam się udało, to obniżenie reklamy" 0 0

Atutem miasta jest jego panorama zwieńczona zabytkowym kompleksem na Górze Chełmskiej. Dlatego tak rażą niedawno wybudowane reklamowe pylony. Ale wprowadzenie kodeksu reklamowego „przekracza możliwości” chełmskiego ratusza

Górnik jedzie do Rzeszowa bronić pozycji lidera

Górnik jedzie do Rzeszowa bronić pozycji lidera 1 0

Po efektownej wygranej u siebie z Ruchem Chorzów zielono-czarnych czeka kolejny mecz wyjazdowy. Tym razem w Rzeszowie z tamtejszą Resovią i będzie chciał odnieść czwarte zwycięstwo z rzędu

Jechał po pijanemu, wpadł do rowu. Teraz były radny PiS ma nową pracę. W GDDKiA

Jechał po pijanemu, wpadł do rowu. Teraz były radny PiS ma nową pracę. W GDDKiA 56 34

Radny miasta Puławy Artur Kwapiński ma nową pracę. Został zatrudniony na szeregowym stanowisku w puławskim rejonie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na razie na trzy miesiące.

Ekranów nie będzie, bo jest już za późno. Miasto proponuje krzewy

Ekranów nie będzie, bo jest już za późno. Miasto proponuje krzewy 15 13

Nie będzie na razie ekranów akustycznych między budowanym przedłużeniem ul. Wrotkowskiej a blokami mieszkalnymi przy Nowym Świecie. Ratusz tłumaczy, że gdy projektowano drogę nie było tu bloku. Twierdzi też, że jest już za późno na dopisanie ekranów do projektu. W zamian oferuje mieszkańcom krzewy

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 17-18 sierpnia

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 17-18 sierpnia 1 0

Wydarzeniem weekendu będzie pierwszy, domowy mecz Motoru Lublin w nowym sezonie. W sobotę o godz. 19 piłkarze Mariusza Sawy podejmują Sołę Oświęcim

Kura, rzemieślnicy i koncerty. Dzisiaj startuje Jarmark Jagielloński
galeria

Kura, rzemieślnicy i koncerty. Dzisiaj startuje Jarmark Jagielloński 0 4

Koniec z parkowaniem na placu Zamkowym. Od dziś można tylko przejechać. Koniec ze spacerowaniem po Starym Mieście, bo trzeba się zatrzymać przy każdym straganie. Dla zainteresowanych szybkim dotarciem do konkretnego rzemieślnika jest plan stoisk.

Chmielaki 2018: Trzy dni piwnej imprezy [program, browary]
galeria

Chmielaki 2018: Trzy dni piwnej imprezy [program, browary] 0 2

Na scenie pojawi się Illusion, Łąki Łan, Mateusz Ziółko, Patryk Kumór, Agnieszka Chylińska, Sylwia Grzeszczak, Marcin Januszkiewicz, Piotr Jaworski i Cezary Bojanowski. A do tego recital organowy i Jazz z Wami. Kolejne Chmielaki Krasnostawskie rozpoczną się już dzisiaj o godz. 17 symbolicznym zerwaniem pędu chmielu.

PiS chce władzy w sejmiku województwa. Listy kandydatów już gotowe
Wybory 2018

PiS chce władzy w sejmiku województwa. Listy kandydatów już gotowe 17 49

Wygrać wybory do sejmiku i zapewnić sobie samodzielne rządzenie – to cel, jaki przyświeca działaczom Prawa i Sprawiedliwości. Listy kandydatów są już gotowe i najprawdopodobniej zostaną ogłoszone na początku września

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 sierpnia 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 sierpnia 2018 roku 0 0

Samochodem pod prąd na ekspresówce [wideo]
film

Samochodem pod prąd na ekspresówce [wideo] 1 9

- Takie zdarzenie przytrafiło mi się na wjeździe na ekspresówkę od strony Warszawy - napisał do nas Czytelnik i przesłał film. Widać na nim jak auto jedzie pod prąd.

Mieszkańcy chcą korzystać z nowej ulicy i parkingu

Mieszkańcy chcą korzystać z nowej ulicy i parkingu 0 2

Mieszkańcy Białej Podlaskiej dopytują kiedy miasto udostępni nowy parking i przedłużenie ulicy Pocztowej. Urząd miasta zapowiada że w przyszłym tygodniu.

Port Lotniczy Lublin zapłaci Wizz Airowi za reklamę

Port Lotniczy Lublin zapłaci Wizz Airowi za reklamę 1 27

Port Lotniczy Lublin zapłaci liniom lotniczym Wizz Air za reklamę i promocję połączeń wykonywanych przez nie z lubelskiego lotniska. Kwoty, na jaką będzie opiewać umowa, spółka nie ujawnia.

Kandydat na prezydenta obiecuje działki za złotówkę

Kandydat na prezydenta obiecuje działki za złotówkę 138 24

Dariusz Grabczuk, kandydat PO i Nowoczesnej na prezydenta Chełma podkreśla, że najważniejsza dla niego jest dbałość o lokalnych przedsiębiorców. Na wczorajszym spotkaniu z dziennikarzami zapowiedział, że jeśli wygra to powoła Radę Biznesu i Centrum Obsługi Inwestora.

Jest kara za plakaty antyaborcyjne z zakrwawionymi płodami w centrum Lublina

Jest kara za plakaty antyaborcyjne z zakrwawionymi płodami w centrum Lublina 121 21

Organizator pikiety antyaborcyjnej został ukarany za publiczne sianie zgorszenia. Uczestnicy manifestacji w centrum Lublina prezentowali zdjęcia zakrwawionych płodów ludzkich

Konrad Gaca nie żyje. "Zdolny człowiek", "Mogę powiedzieć, że zmienił moje życie"
galeria

Konrad Gaca nie żyje. "Zdolny człowiek", "Mogę powiedzieć, że zmienił moje życie" 119 10

W czwartek rano w swoim domu pod Lublinem zmarł nagle Konrad Gaca, znany promotor zdrowego stylu życia i właściciel kilku salonów fitness. Miał zaledwie 42 lata

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.