Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Biała Podlaska

13 lutego 2020 r.
9:19

Międzyrzec Podlaski również chce przystanku dla pociągów Leo Express

Autor: Zdjęcie autora Ewelina Burda
3 15 A A
(fot. mat. prasowe)

Nie tylko Biała Podlaska, ale również Międzyrzec Podlaski będzie zabiegał o to, aby czeski przewoźnik Leo Express uwzględnił miasto w swoim rozkładzie. Chodzi o planowane połączenie z Pragi do Terespola.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Zgodę na połączenie wydał w grudniu Urząd Transportu Kolejowego. Ale w opublikowanym rozkładzie brakuje przystanku na stacjach w Białej Podlaskiej oraz w Międzyrzecu Podlaskim.

Przewoźnik ma wykonywać codziennie cztery kursy na trasie z Pragi do Terespola i w relacji powrotnej. W Polsce pociąg będzie się zatrzymywał na stacjach: Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice Ligota, Katowice, Sosnowiec Główny, Dąbrowa Górnicza, Zawiercie, Włoszczowa Północ, Opoczno Południe, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Łuków oraz Terespol.

Sprawą już wcześniej zainteresowały się władze Białej Podlaskiej. Ale okazuje się, że nie tylko one. Również Międzyrzec Podlaski będzie interweniował.

– Wielu mieszkańców korzysta z kolei i na pewno podróżowałoby tą linią, a przewoźnik miałby większe zyski z biletów
– mówił na ostatniej sesji w Międzyrzecu radny Marek Chomiuk.

Burmistrz zapowiada, że wspólnie z innymi samorządami wystosuje pismo do przewoźnika. – Z całą pewnością w kierunku Warszawy przystanki w Międzyrzecu czy w Białej Podlaskiej by się opłacały przewoźnikowi – uważa burmistrz Zbigniew Kot. – Z tego, co widzimy, wsiadają tutaj również mieszkańcy powiatów radzyńskiego czy łosickiego. Dlatego będziemy chcieli rozszerzyć naszą argumentację również o te samorządy – podkreśla Kot.

W styczniu Juraj Andrejka z Leo Express zapewniał nas, że rozkład może ulec zmianie. Wszystko będzie zależało od zapotrzebowania i obrotów przewoźnika. Na razie nie wiadomo, kiedy połączenie do Pragi zostanie uruchomione.

– Najprawdopodobniej przy następnej zmianie rozkładu. Musimy znaleźć najlepszą opcję wykorzystania taboru – przyznaje przedstawiciel Leo Express.

Już wcześniej UTK zezwolił Leo Express na kursy od granicy polsko-czeskiej, przez Katowice i Kraków do Medyki. W ofercie są też weekendowe połączenia z Krakowa do Pragi. Pociąg, który odjeżdża z Pragi o godz. 10.10, w Terespolu będzie o godz. 19.30.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Śledzący sprawę od dłuższego czasu / 13 lutego 2020 r. o 20:34
+8
Przewożnik zaplanował postój w miejscowościach  o wiele mniejszych od Białej Podlaskiej np Włoszczowa 10 tys,Opoczno 21 tys Łuków 30 Mińsk Maz 40. Jesli tam jest postój  to czemu  nie w Białej Podlaskiej liczącej  58 tys/nie licząc studentów/ Uważam ,że postój w Międzyrzecu  jest  też uzasadniony.Pole do  działania naszym samorządowcom jak i parlamentarzystom. 
Avatar
Wieśniak / 13 lutego 2020 r. o 13:09
+7
Do : Wieśniak  z tego co wiem Chełm i Zamość  jest położony w innej części woj. Lubelskiego więc co to ma do rzeczy ? . Pociąg zatrzymywałby się w Siedlcach i Białej bo to największe miasta  które są po trasie. Poczytaj ile kosztuje taki głupi postój na wiejskich stacjach. Skoro Międzyrzec taki bogaty to niech płaci żeby zatrzymywał się pociąg ilu mieszkańców z 16tys mieściny jeździ do Warszawy codziennie ? I ile osób jeździ z Warszawy do Miedzyrzeca ? Kiedy bym nie jechał to tam wsiada 3 osoby a bus np zapełnia się w Białej
 W mojej wypowiedzi nie chodziło o wskazanie, że pociąg opisanej w artykule trasy powinien przejeżdżać przez Chełm i Zamość, tylko zażenowanie Twojego poglądu na świat, gdzie mieszkaniec mniejszej miejscowości = gorszy.  Wskazałem w swoim komentarzu Chełm, Zamość, Siedlce i Lublin, żeby wskazać, że Biała Podlaska nie jest wielkim miastem, a istnieją miasta większe, które sąsiadują z Białą Podlaską. Z dworca w Międzyrzecu korzystają nie tylko mieszkańcy Międzyrzeca, ale też okolicznych gmin, jak gm. Międzyrzec Podlaski (ok. 10 tys. mieszkańców), gm. Drelów (ok. 6 tys. mieszkańców), gm. Kąkolewnica (ok. 5 tys. mieszkańców). Mieszkańcy miejscowości otaczających Międzyrzec mają łatwiejszy transport do dworca w Międzyrzecu niż w Białej Podlaskiej, a Twój pomysł sprawiłby, że ich podróż nie trwałaby 1h 40 min, a 2h 20 min, jak nie dłużej, bo żaden bus na trasie Międzyrzec - Biała nie zatrzymuje się na dworcu kolejowym w Białej. Ja kiedy jechałem z Międzyrzeca pociągiem do Warszawy o godzinie 6:05, czy też 8:00, albo w Niedzielę po południu widzę cały peron pasażerów, więc Twoje wskazanie 3 osób oczekujących na transport uznaję za żart lub brak rozeznania w sprawie. Zgadzam się, że dużo osób dojeżdża z Międzyrzeca do Białej, ale są ludzie, którzy w znacznie mniejszej liczbie jadą z Białej do Międzyrzeca. Mój komentarz nie polega na wdaniu się w bezsensowną kłótnię z Tobą Obywatelu Białej Podlaskiej, ale na wskazaniu, że może istnieć szersza perspektywa i trzeba w niej ująć potrzeby innych ludzi, a nie ich obrażać kierując się irracjonalnym poczuciem wyższości wynikającym wyłącznie z faktu, że mieszka się w większym mieście.  Pozdrawiam.
 W mojej wypowiedzi nie chodziło o wskazanie, że pociąg opisanej w artykule trasy powinien przejeżdżać przez Chełm i Zamość, tylko zażenowanie Twojego poglądu na świat, gdzie mieszkaniec mniejszej miejscowości = gorszy.  Wskazałem w swoim komentarzu Chełm, Zamość, Siedlce i Lublin, żeby wskazać, że Biała Podlaska nie jest wielkim miastem, a istnieją miasta większe, które sąsiadują z Białą Podlaską. Z dworca w Międzyrzecu korzystają nie tylko mieszkańcy Międzyrzeca, ale też okolicznych gmin, jak gm. Międzyrzec Podlaski (o... rozwiń
Avatar
Gość / 13 lutego 2020 r. o 11:57
+5
Miedzyrzec też ma czym się pochwalić, burmistrz miasta Kot, przyjął do pracy byłego posła, specjalistę od dróg i mostów, pana Stanisława Źmijana. Czy to nie jest POwód do dumy. Pan Staszek, dzięki swoim ukladom załatwi nam pociąg do samego Budapesztu. 
Avatar
:)) / 13 lutego 2020 r. o 10:24
+5
wow, patrząc po zdjęciu to wypasiony ten Międzyrzec ;)
Avatar
Porosiuki / 13 lutego 2020 r. o 10:04
+5
My mieszkańcy Porosiuk również żądamy zatrzymania tego składu na naszej stacji! A co!
Avatar
3potęga / 13 lutego 2020 r. o 10:15
+4
Po co na tej wsi pociąg ?
 Po to samo co we wsi Biała Podlaska. Cofnięte komunikacyjnie miasta. Jak nie masz własnego auta to dostać się do Wawy na umówiony termin trzeba dzień wcześniej wyjeżdżać. O Białymstoku już nie wspomnę. Do Lublina busami od siedmiu boleści "szwagrów", aż strach. Taxi ktoś pomyśli. Jasne, beknij 300 w jedną stronę to ci się odechce wyjazdów. Tak nas odcinają, dlatego nie dziwię się, że każde miasto chce wykorzystać dostępną alternatywę. 
Avatar
czyt / 13 lutego 2020 r. o 14:27
+3
Porosiuki / dzisiaj o 10:04   +5 My mieszkańcy Porosiuk również żądamy zatrzymania tego składu na naszej stacji! A co!
  Dziewule i Krzywica teeszszszs
Avatar
Gość / 13 lutego 2020 r. o 12:08
+3
Wydymane PKP ?? I bardzo dobrze !!! :)
Avatar
Wieśniak / 13 lutego 2020 r. o 11:46
+3
Po to samo co we wsi Biała Podlaska. Cofnięte komunikacyjnie miasta. Jak nie masz własnego auta to dostać się do Wawy na umówiony termin trzeba dzień wcześniej wyjeżdżać. O Białymstoku już nie wspomnę. Do Lublina busami od siedmiu boleści "szwagrów", aż strach. Taxi ktoś pomyśli. Jasne, beknij 300 w jedną stronę to ci się odechce wyjazdów. Tak nas odcinają, dlatego nie dziwię się, że każde miasto chce wykorzystać dostępną alternatywę. Ta Międzyrzec Podlaski 16 tys mieszkańców a Biala Podlaska 58tys + dwie uczelnie PSW i AWF i wkrótce jednostka wojskowa 2 tys żołnierzy. Biała rozumiem potrzebuje tego pociągu ale Międzyrzec ? Kury będą jeździć? Macie blisko do Siedlec albo Białej i tu można jechać dalej
 Nie rozumiem dlaczego niektórzy chcą się dowartościować tylko tym, że mieszkają w większej miejscowości? Przyjmując taki sposób myślenia w Polsce powinna rozwijać się tylko Warszawa, a pozostałą część kraju należałoby zaorać, żeby dostarczać żywność dla mieszkańców takiej metropolii. Drogi Obywatelu Białej Podlaskiej (zwracam się do autora cytowanego komentarza)! Mieszkasz w mieście, które ma mniej mieszkańców niż Chełm, Zamość, Siedlce i Lublin, więć przyjmując Twój tok myślenia jesteś wieśniakiem. Więc jeżeli chcesz zyskać w swoich oczach i cieszyć się z tego, że mieszkasz w większym mieście niż inni ludzie polecam mu przeprowadzenie się do Warszawy i będziesz mógł wyśmiewać mieszkańców reszty kraju. Wracając do tematu myślę, że pociąg powinien zatrzymywać się zarówno w Białej Podlaskiej, jak i w Międzyrzecu Podlaskim. Na pewno taka zmiana nie wydłużyłaby znacząco czasu podróży.
 Nie rozumiem dlaczego niektórzy chcą się dowartościować tylko tym, że mieszkają w większej miejscowości? Przyjmując taki sposób myślenia w Polsce powinna rozwijać się tylko Warszawa, a pozostałą część kraju należałoby zaorać, żeby dostarczać żywność dla mieszkańców takiej metropolii. Drogi Obywatelu Białej Podlaskiej (zwracam się do autora cytowanego komentarza)! Mieszkasz w mieście, które ma mniej mieszkańców niż Chełm, Zamość, Siedlce i Lublin, więć przyjmując Twój tok myślenia jesteś wieśniakiem. Więc jeżeli chcesz zyskać... rozwiń
Avatar
Gość / 13 lutego 2020 r. o 11:14
+3
Pociąg jest w miedzyrzeckim szpitalu, do nieba
Avatar
czyt / 14 lutego 2020 r. o 09:47
0
Myślący człowiek! / wczoraj o 21:04 -1 Porosiuki czy Międzyrzec to podobny Zadziwia mnie: w Gardenie nikt nie próbuje ustawiać rozkładu, a tu proszę ilu specjalistów. Pijcie te kawki, uwaga na oko i łyżeczkę.
Avatar
Myślący człowiek! / 13 lutego 2020 r. o 21:04
-4
Porosiuki czy Międzyrzec to podobny poziom intelektualy. Czy będą potrafić zrozumieć rozkład jazdy???
Avatar
Śledzący sprawę od dłuższego czasu / 13 lutego 2020 r. o 20:34
+8
Przewożnik zaplanował postój w miejscowościach  o wiele mniejszych od Białej Podlaskiej np Włoszczowa 10 tys,Opoczno 21 tys Łuków 30 Mińsk Maz 40. Jesli tam jest postój  to czemu  nie w Białej Podlaskiej liczącej  58 tys/nie licząc studentów/ Uważam ,że postój w Międzyrzecu  jest  też uzasadniony.Pole do  działania naszym samorządowcom jak i parlamentarzystom. 
Avatar
czyt / 13 lutego 2020 r. o 14:27
+3
Porosiuki / dzisiaj o 10:04   +5 My mieszkańcy Porosiuk również żądamy zatrzymania tego składu na naszej stacji! A co!
  Dziewule i Krzywica teeszszszs
Avatar
Wieśniak / 13 lutego 2020 r. o 13:09
+7
Do : Wieśniak  z tego co wiem Chełm i Zamość  jest położony w innej części woj. Lubelskiego więc co to ma do rzeczy ? . Pociąg zatrzymywałby się w Siedlcach i Białej bo to największe miasta  które są po trasie. Poczytaj ile kosztuje taki głupi postój na wiejskich stacjach. Skoro Międzyrzec taki bogaty to niech płaci żeby zatrzymywał się pociąg ilu mieszkańców z 16tys mieściny jeździ do Warszawy codziennie ? I ile osób jeździ z Warszawy do Miedzyrzeca ? Kiedy bym nie jechał to tam wsiada 3 osoby a bus np zapełnia się w Białej
 W mojej wypowiedzi nie chodziło o wskazanie, że pociąg opisanej w artykule trasy powinien przejeżdżać przez Chełm i Zamość, tylko zażenowanie Twojego poglądu na świat, gdzie mieszkaniec mniejszej miejscowości = gorszy.  Wskazałem w swoim komentarzu Chełm, Zamość, Siedlce i Lublin, żeby wskazać, że Biała Podlaska nie jest wielkim miastem, a istnieją miasta większe, które sąsiadują z Białą Podlaską. Z dworca w Międzyrzecu korzystają nie tylko mieszkańcy Międzyrzeca, ale też okolicznych gmin, jak gm. Międzyrzec Podlaski (ok. 10 tys. mieszkańców), gm. Drelów (ok. 6 tys. mieszkańców), gm. Kąkolewnica (ok. 5 tys. mieszkańców). Mieszkańcy miejscowości otaczających Międzyrzec mają łatwiejszy transport do dworca w Międzyrzecu niż w Białej Podlaskiej, a Twój pomysł sprawiłby, że ich podróż nie trwałaby 1h 40 min, a 2h 20 min, jak nie dłużej, bo żaden bus na trasie Międzyrzec - Biała nie zatrzymuje się na dworcu kolejowym w Białej. Ja kiedy jechałem z Międzyrzeca pociągiem do Warszawy o godzinie 6:05, czy też 8:00, albo w Niedzielę po południu widzę cały peron pasażerów, więc Twoje wskazanie 3 osób oczekujących na transport uznaję za żart lub brak rozeznania w sprawie. Zgadzam się, że dużo osób dojeżdża z Międzyrzeca do Białej, ale są ludzie, którzy w znacznie mniejszej liczbie jadą z Białej do Międzyrzeca. Mój komentarz nie polega na wdaniu się w bezsensowną kłótnię z Tobą Obywatelu Białej Podlaskiej, ale na wskazaniu, że może istnieć szersza perspektywa i trzeba w niej ująć potrzeby innych ludzi, a nie ich obrażać kierując się irracjonalnym poczuciem wyższości wynikającym wyłącznie z faktu, że mieszka się w większym mieście.  Pozdrawiam.
 W mojej wypowiedzi nie chodziło o wskazanie, że pociąg opisanej w artykule trasy powinien przejeżdżać przez Chełm i Zamość, tylko zażenowanie Twojego poglądu na świat, gdzie mieszkaniec mniejszej miejscowości = gorszy.  Wskazałem w swoim komentarzu Chełm, Zamość, Siedlce i Lublin, żeby wskazać, że Biała Podlaska nie jest wielkim miastem, a istnieją miasta większe, które sąsiadują z Białą Podlaską. Z dworca w Międzyrzecu korzystają nie tylko mieszkańcy Międzyrzeca, ale też okolicznych gmin, jak gm. Międzyrzec Podlaski (o... rozwiń
Avatar
Obywatel Białej Podlaskiej / 13 lutego 2020 r. o 12:39
0
Do : Wieśniak z tego co wiem Chełm i Zamość jest położony w innej części woj. Lubelskiego więc co to ma do rzeczy ? . Pociąg zatrzymywałby się w Siedlcach i Białej bo to największe miasta które są po trasie. Poczytaj ile kosztuje taki głupi postój na wiejskich stacjach. Skoro Międzyrzec taki bogaty to niech płaci żeby zatrzymywał się pociąg ilu mieszkańców z 16tys mieściny jeździ do Warszawy codziennie ? I ile osób jeździ z Warszawy do Miedzyrzeca ? Kiedy bym nie jechał to tam wsiada 3 osoby a bus np zapełnia się w Białej
Avatar
Gość / 13 lutego 2020 r. o 12:08
+3
Wydymane PKP ?? I bardzo dobrze !!! :)
Avatar
Gość / 13 lutego 2020 r. o 11:57
+5
Miedzyrzec też ma czym się pochwalić, burmistrz miasta Kot, przyjął do pracy byłego posła, specjalistę od dróg i mostów, pana Stanisława Źmijana. Czy to nie jest POwód do dumy. Pan Staszek, dzięki swoim ukladom załatwi nam pociąg do samego Budapesztu. 
Avatar
Wieśniak / 13 lutego 2020 r. o 11:46
+3
Po to samo co we wsi Biała Podlaska. Cofnięte komunikacyjnie miasta. Jak nie masz własnego auta to dostać się do Wawy na umówiony termin trzeba dzień wcześniej wyjeżdżać. O Białymstoku już nie wspomnę. Do Lublina busami od siedmiu boleści "szwagrów", aż strach. Taxi ktoś pomyśli. Jasne, beknij 300 w jedną stronę to ci się odechce wyjazdów. Tak nas odcinają, dlatego nie dziwię się, że każde miasto chce wykorzystać dostępną alternatywę. Ta Międzyrzec Podlaski 16 tys mieszkańców a Biala Podlaska 58tys + dwie uczelnie PSW i AWF i wkrótce jednostka wojskowa 2 tys żołnierzy. Biała rozumiem potrzebuje tego pociągu ale Międzyrzec ? Kury będą jeździć? Macie blisko do Siedlec albo Białej i tu można jechać dalej
 Nie rozumiem dlaczego niektórzy chcą się dowartościować tylko tym, że mieszkają w większej miejscowości? Przyjmując taki sposób myślenia w Polsce powinna rozwijać się tylko Warszawa, a pozostałą część kraju należałoby zaorać, żeby dostarczać żywność dla mieszkańców takiej metropolii. Drogi Obywatelu Białej Podlaskiej (zwracam się do autora cytowanego komentarza)! Mieszkasz w mieście, które ma mniej mieszkańców niż Chełm, Zamość, Siedlce i Lublin, więć przyjmując Twój tok myślenia jesteś wieśniakiem. Więc jeżeli chcesz zyskać w swoich oczach i cieszyć się z tego, że mieszkasz w większym mieście niż inni ludzie polecam mu przeprowadzenie się do Warszawy i będziesz mógł wyśmiewać mieszkańców reszty kraju. Wracając do tematu myślę, że pociąg powinien zatrzymywać się zarówno w Białej Podlaskiej, jak i w Międzyrzecu Podlaskim. Na pewno taka zmiana nie wydłużyłaby znacząco czasu podróży.
 Nie rozumiem dlaczego niektórzy chcą się dowartościować tylko tym, że mieszkają w większej miejscowości? Przyjmując taki sposób myślenia w Polsce powinna rozwijać się tylko Warszawa, a pozostałą część kraju należałoby zaorać, żeby dostarczać żywność dla mieszkańców takiej metropolii. Drogi Obywatelu Białej Podlaskiej (zwracam się do autora cytowanego komentarza)! Mieszkasz w mieście, które ma mniej mieszkańców niż Chełm, Zamość, Siedlce i Lublin, więć przyjmując Twój tok myślenia jesteś wieśniakiem. Więc jeżeli chcesz zyskać... rozwiń
Avatar
Gość / 13 lutego 2020 r. o 11:14
+3
Pociąg jest w miedzyrzeckim szpitalu, do nieba
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Większość Polaków nie chce głosować korespondencyjnie w wyborach prezydenckich
Sondaż

Większość Polaków nie chce głosować korespondencyjnie w wyborach prezydenckich

Ponad 70 proc. Polaków nie poszłoby do lokalu wyborczego i nie zagłosowałoby osobiście w wyborach prezydenckich. Z kolei ponad 55 proc. ankietowanych zadeklarowało, że nie weźmie udziału w głosowaniu korespondencyjnym - wynika z sondażu United Surveys dla RMF FM i "Dziennika Gazety Prawnej".

Muzyka, media społecznościowe i życie w czasach pandemii. "Czeka nas nowa era"
Magazyn

Muzyka, media społecznościowe i życie w czasach pandemii. "Czeka nas nowa era"

Skończył się lans, żyjemy pod jednym niebem i wszystkich nas to dotyka. Ludzie zaczęli czytać bajki, wygrzebywać stare zdjęcia z dzieciństwa, robi się tak bardziej swojsko - rozmowa z Anią Rusowicz, polską piosenkarką

Królowa Elżbieta II wygłosiła orędzie do narodu. "Wielka Brytania przetrwa epidemię"

Królowa Elżbieta II wygłosiła orędzie do narodu. "Wielka Brytania przetrwa epidemię"

Brytyjska królowa Elżbieta II w specjalnym orędziu do narodu, wygłoszonym w niedzielę w związku z epidemią koronawirusa, podkreśliła wartość samodyscypliny i determinacji. Zapewniła, że Wielka Brytania przetrwa epidemię, i podziękowała m.in. personelowi służby zdrowia.

Koronawirus w Polsce i na świecie. Aktualne informacje [6 kwietnia]

Koronawirus w Polsce i na świecie. Aktualne informacje [6 kwietnia]

Koronawirus w Polsce i na świecie. Najważniejsze i najnowsze informacje.

Minister nie żałuje uczniom stresu. "Ta sytuacja jeszcze dodatkowo zwiększa lęk"

Minister nie żałuje uczniom stresu. "Ta sytuacja jeszcze dodatkowo zwiększa lęk"

Uczniowie, ich rodzice i nauczyciele chcą jak najszybszej decyzji o przeniesieniu terminu egzaminu ósmoklasisty i matur. Pierwszy z nich ma się – zgodnie z harmonogramem roku szkolnego – rozpocząć już za trzy tygodnie. Termin, ze względu na zagrożenie koronawirusem wydaje się być jednak nierealny. Decyzja o tym, co z egzaminami jednak nie zapadła.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 6 kwietnia 2020 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 6 kwietnia 2020 r.

Ostrzeżenie przed zapaścią. Czy czeka nas problem odbioru śmieci?

Ostrzeżenie przed zapaścią. Czy czeka nas problem odbioru śmieci?

O rezygnację z remontów i wyrzucanie jak najmniejszej ilości śmieci apelują do mieszkańców władze Lublina. – Szykujemy się na gorszy scenariusz – tłumaczą urzędnicy, mówiąc o „istotnym zagrożeniu” i „ewentualnych ograniczeniach” w wywozie mebli oraz… odpadów bio. Czy czeka nas cuchnący problem?

Weekend pod okiem mundurowych. 400 zł mandatu za bieganie po parku

Weekend pod okiem mundurowych. 400 zł mandatu za bieganie po parku

Na ulicach i placach, w parku i lesie - przez cały weekend można było spotkać wspólne patrole policji i żołnierzy wojsk obrony terytorialnej. Sypały się mandaty.

Pociąg do cebulowej. Warto się wzmacniać odpowiednią dietą

Pociąg do cebulowej. Warto się wzmacniać odpowiednią dietą

Boczniak, cebula, czosnek i shitake. Warto postawić na zdrową, zbilansowaną dietę, składającą się z warzyw i owoców, które wspierają naturalną odporność.

Jeszcze nigdy nie udało mi się zapłacić rachunku
Magazyn

Jeszcze nigdy nie udało mi się zapłacić rachunku

Pochodząca ze Świdnika Marcelina Szumer-Brysz dzięki swojej najnowszej książce „Wróżąc z fusów. Reportaże z Turcji” uczestniczyła w marcu warsztatach literackich w Arktyce. Jej zbiór reportaży był również nominowany do Kryształowej Karty Polskiego Reportażu. Miłośniczka kraju na styku Europy i Azji, opowiada o jego specyfice i o tym, jak Turcy radzą sobie z epidemią koronawirusa

Koronawirus w powiecie łęczyńskim. „Szpital jest w dobrej sytuacji finansowej”

Koronawirus w powiecie łęczyńskim. „Szpital jest w dobrej sytuacji finansowej”

- Wiedzieliśmy, że prędzej czy później to nastąpi, gdyż odległość od miejsc, w których potwierdzono już zakażenia jest stosunkowo niewielka – mówi starostwa powiatu łęczyńskiego Krzysztof Niewiadomski po informacji na temat pierwszych potwierdzonych przypadków zakażenia koronawirusem w powiecie.

Wideoblog zamiast dni interesantów. A Dni Włodawy 2020 nie będzie

Wideoblog zamiast dni interesantów. A Dni Włodawy 2020 nie będzie

W tym roku Dni Włodawy nie będzie. Burmistrz Wiesław Muszyński poinformował o tym mieszkańców w piątek. Jednocześnie zainaugurował prowadzenie wideobloga. Zamiast wtorkowych dni interesantów w każdy piątek będzie odpowiadał na pytania i informował co się dzieje w mieście

Prezydent Duda dwa lata dłużej, albo głosowanie korespondencyjne. Lubelscy politycy o pomysłach na wybory

Prezydent Duda dwa lata dłużej, albo głosowanie korespondencyjne. Lubelscy politycy o pomysłach na wybory

Głosowanie korespondencyjne dla wszystkich, albo przedłużenie kadencji urzędującego prezydenta o dwa lata. To w tej chwili możliwe scenariusze związane z planowanymi na 10 maja wyborami prezydenckimi. Opozycja oba pomysły krytykuje i proponuje jeszcze inne rozwiązanie

CBA przyszło do kolejarzy. Chodzi o linię do Warszawy na odcinku między Lublinem a Dęblinem

CBA przyszło do kolejarzy. Chodzi o linię do Warszawy na odcinku między Lublinem a Dęblinem

Kontrola CBA przygląda się działaniom spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Agentów interesuje zwłaszcza kontrakt z firmą Astaldi, która miała przebudować tory pomiędzy Lublinem a Dęblinem.

Były napastnik Legii poszedł do kawiarni i trafił do aresztu

Były napastnik Legii poszedł do kawiarni i trafił do aresztu

Gazeta „Telegraf” donosi, że Aleksandar Prijović wraz z grupą znajomych udali się wieczorem do kawiarni. Wszyscy zostali aresztowani i złożyli wyjaśnienia na policji. Za złamanie godziny policyjnej grozi nawet więzienie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.