Wszystkie bolidy i tory z aktualnego sezonu plus 12 klasycznych bolidów jakimi kiedyś ścigali się Nigel Mansell, Gerhard Berger czy Damon Hill. Dziś premiera gry F1 2017.
Za grę F1 2017 odpowiada brytyjskie studio Codemasters. To prawdziwi eksperci od gier z samochodami w roli głównej mający na koncie takie serie jak Colin McRae Rally, DiRT i GRID.
Od siedmiu lat co rok wypuszczają także kolejną odsłonę F1. Co przygotowali w tym roku?
Jedną z atrakcji tegorocznej odsłony są klasyczne bolidy.
To na przykład Renault R26 jakim startowali Fernando Alonso i Giancarlo Fisichella w 2006 roku. Albo Williams FW14B Nigela Mansella z 1992 roku czy Ferrari 412 T2 z 1995 roku, jakim ścigali się Jean Alesi i Gerhard Berger.
Pełna lista wygląda tak:
•1988 McLaren MP4/4
•1991 McLaren MP4/6
•1992 Williams FW14B
•1995 Ferrari 412 T2
•1996 Williams FW18
•1998 McLaren MP4-13
•2002 Ferrari F2002
•2004 Ferrari F2004
•2006 Renault R26
•2007 Ferrari F2007
•2008 McLaren MP4-23
•2010 Red Bull Racing RB6
Takie bolidy wykorzystamy także w trybie kariery: podczas kluczowych momentów sezonu otrzymamy zaproszenie do specjalnych zawodów. Rywalizacja ma obejmować różnorodne zawody i wyzwania: walka o wyprzedzenia, pościgi czy próby czasowe.
Nie brakuje oczywiście standardowego trybu kariery z bolidami, kierowcami i torami z aktualnego sezonu F1. Tu twórcy skupili się przede wszystkim nad zmianami i ulepszeniami w fizyce jazdy, w sztucznej inteligencji i oczywiście oprawie graficznej.
Położyli też większy nacisk na ulepszenia naszego bolidu: dostępnych będzie 115 ulepszeń, czyli pięć razy więcej niż w F1 2016.
Jest też nowy tryb gry (Championship), są także cztery alternatywne wersje torów oraz poprawki w rozgrywce wieloosobowej.
Wydaje się, że praca ludzi z Codemasters przyniosła bardzo dobre efekty, bo średnia ocen w serwisie metacritic.com wynosi (w zależności od platformy) 84-87 na 100.
Trzeba jeszcze tylko wspomnieć o polskim wydaniu gry, czy raczej polskiej wersji językowej, za którą odpowiada Wydawnictwo Techland. Gra będzie dostępna w pełnej polskiej wersji językowej, ale - jak czytamy w informacji prasowej - z uwagi na ogrom prac ta będzie dostępna 10 dni po premierze. Na PC, PlayStation 4 i Xbox One.