Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Łęczna

8 listopada 2008 r.
13:53
Edytuj ten wpis

Strajk w Bogdance, wydobycie wstrzymane

0 9 A A

Tylko 3 zamiast 60 pracowników zakładu przeróbki węgla w kopalni w Bogdance zjawiło się dziś rano w pracy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W ten sposób protestują przeciwko reformie emerytur.

Górnicy żądają by w zakładach przeróbki węgla nie podnosić wieku przechodzenia na emeryturę dla mężczyzn z 55 do 60 i dla kobiet z 50 do 55 lat. A takie plany ma rząd.

Domagają się również, by prawo do wcześniejszej emerytury mieli pracownicy zatrudnieni po reformie emerytalnej w 1991 r.

Przewodniczący związku zawodowego "Przeróbka" w Bogdance Ryszard Bronisz uważa, że górnicy pracują w bardzo uciążliwych warunkach, nawet po 50 godzin w tygodniu. - 5 lat to bardzo długo. Wielu z górników może po prostu nie dożyć późniejszej emerytury - mówi.

Aby uruchomić zakład przeróbki w Bogdance potrzeba około 60 osób. Sobotni protest zablokował prace całej kopalni. Związkowcy zapowiadają, że manifestować będą również w poniedziałek.

W ten sposób Bogdanka może stracić dwa dni wydobycia. Na rynku nie pojawi się około 30 tys. ton węgla handlowego.

Do protestu przyłączyć mają się również pracownicy kilku kopalń na Śląsku.

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 9 listopada 2008 o 10:52
0
.."Swoją drogą dużo złego robią też poj...ni zwiąkowcy podburzający ludzi na siebie...."

W takiej kwestii co do emerytur to nawet, żeby diabeł był związkowcem to nie powinno by takich rzeczy. Związkowcy moga tylko to co dotyczy bezposrednio danego zakladu wtracac się np. wynagrodzenia, pracy poza godzinami, a nie emerytur. Emerytury dostają wszyscy pracownicy, bo odkładają swoje pieniądze i wszyscy pracownicy winni by jednakowo traktowani. A nie górnik, mundurowy; kolejarz po 15 latach lezy do góy "jajami" a my pracujący prawie o lasce 30-45 lat wypłacamy im dośc wysoka ..... wysoka..... emeryturę, bo oni mieli nie tak zle wynagrodzenia.
.."Swoją drogą dużo złego robią też poj...ni zwiąkowcy podburzający ludzi na siebie...."

W takiej kwestii co do emerytur to nawet, żeby diabeł był związkowcem to nie powinno by takich rzeczy. Związkowcy moga tylko to co dotyczy bezposrednio danego zakladu wtracac się np. wynagrodzenia, pracy poza godzinami, a nie emerytur. Emerytury dostają wszyscy pracownicy, bo odkładają swoje pieniądze i wszyscy pracownicy winni by jednakowo traktowani. A nie górnik, mundurowy; kolejarz po 15 latach lezy do góy "jajami" ... rozwiń
Avatar
aaa / 9 listopada 2008 o 08:47
0
Gość ma rację - trzeba skończyć z tymi przywilejami, bo w czym są gorsi inni co po 20 czy 30 latach tracą pracę i MUSZĄ się przekwalifikować, bo do emerytury zdechliby z głodu. Dlaczego górnik po kilku latach pracy pod ziemią nie może zosać np. parkingowym?
Do roboty nieroby i na prawdę trzeba skończyć z tymi pozostałościami komunistycznych przywilejów.
Swoją drogą dużo złego robią też poj...ni zwiąkowcy podburzający ludzi na siebie.
Normalni pracownicy nie chcą dalej płacić na wcześniejsze emerytury uprzywilejowanych grup. chyba, że dostaną gówniane emeryturki z tego co odłożyli ze swoich pensji bez żadnych dopłat to zmienia postać rzeczy....
Gość ma rację - trzeba skończyć z tymi przywilejami, bo w czym są gorsi inni co po 20 czy 30 latach tracą pracę i MUSZĄ się przekwalifikować, bo do emerytury zdechliby z głodu. Dlaczego górnik po kilku latach pracy pod ziemią nie może zosać np. parkingowym?
Do roboty nieroby i na prawdę trzeba skończyć z tymi pozostałościami komunistycznych przywilejów.
Swoją drogą dużo złego robią też poj...ni zwiąkowcy podburzający ludzi na siebie.
Normalni pracownicy nie chcą dalej płacić na wcześniejsze emerytury uprzywilejowanych grup.... rozwiń
Avatar
Obserwarotor / 9 listopada 2008 o 08:01
0
Gość napisał:
wcześniejsze emerytury dla wszystkich albo wcale, jak komuś źle no to nie musi pracowac.


Masz rację z tym "jak komuś źle no to nie musi pracować". Tak też zaczęli robić Przeróbkarze. Pytanie dlaczego? Odpowiedź jest prosta - wciąż ich ciężka praca jest niedoceniana. Podobnie zresztą jak innych pracowników zatrudnionych na powierzchni w Bogdance. Dlatego wzorem Przeróbkarzy niechaj wszyscy w Polsce, którzy czują się oszukani na początek zaczynają nie pracować w dniach wolnych od pracy wykorzystując prawo, że w dniach wolnych praca jest dobrowolna. Wówczas kodeksowa zasada 5 dniowego tygodniowego okresu pracy stanie się rzeczywistością, a nie tylko martwym zapisem.


Masz rację z tym "jak komuś źle no to nie musi pracować". Tak też zaczęli robić Przeróbkarze. Pytanie dlaczego? Odpowiedź jest prosta - wciąż ich ciężka praca jest niedoceniana. Podobnie zresztą jak innych pracowników zatrudnionych na powierzchni w Bogdance. Dlatego wzorem Przeróbkarzy niechaj wszyscy w Polsce, którzy czują się oszukani na początek zaczynają nie pracować w dniach wolnych od pracy wykorzystując prawo, że w dniach wolnych praca jest dobrowolna. Wówczas kodeksowa zasada 5 dniowego tygodniowe... rozwiń
Avatar
Gość / 8 listopada 2008 o 19:34
0
ja nie wiem, co niektóre zakłady w naszym kraju to zachowują się jak "święte krowy" tj. górników nie wolno zwalniac, a jak tak to dostaja wczesniejsze i to dużo emerytury. Stocznikwców nie owlno rusza, kolejarzy itp. Inne zakłady zostały rozwalone, bezbez porzadnych odpraw. Niejeden pracownik przepracował w naszym kraju 3-45 lat i nie dostal ani grosza więcej jak swoje pobory. A tu prosze. Milionowe odszkdowania. By to wuj trafil.
Avatar
pracownik ZPMW / 8 listopada 2008 o 17:59
0
aretykól nie mowi całej prawdy.
MY przeróbkarze CHCEMY aby akcje pracownicze które dostaną górnicy w tym sekretarki były również dla nas przeróbkarzy.
Dlaczego nie chcą nam dać akcji?????
Pracowaliśmy na kopalni jak górnicy i a nawet ciężej nie mówiąc o sekretarkach a akcję nie należą się nam [size=5][color="#FF0000"]DLACZEGO?????[/color][/size]
Bo ktos leci w h****.
Dlatego protest.[font="Impact"][size=5] Przeróbkarze Trzymajmy się.[/size][/font]
Avatar
drugi przeróbkarz / 8 listopada 2008 o 17:54
0
IIII DOBRZE !!!!!!!!!!!!!!
RYLE niech się napchają swoim zakamienionym węglem aż im w ich nienapasionych gardłach stanie.
Im zawsze wolno strajkować a przeróbkarzom nie????
no tom teraz w du*e wsadźcie swój węgiel sobie.
Bez nas przeróbkarzy możecie sobie " rylować" ile chcecia.
Razem ze swoimi związkami
Avatar
przeróbkarz / 8 listopada 2008 o 17:49
0
Staszek napisał:
Darmozjady jedne Koniec z szantażowaniem górników do roboty janki

wuyjeb się w leb zasrany górnmiku. daj swój zasdrany zakamieniony węgiel bez przeróbki do sprzedaży. daj zasrańcu ludziom na opał.
Myślisz,ze tylko ty pracujesz cięzko bo pod zasraną ziemią.
wpadnij na przeróbkę
Ilu z was niby dołowców wcale nie zjeżdza pod ziemie TYLKO pobiera lampy i nie żjeżża robioac przestępstwo naciągają pracodawce na straty???
Myślisz,że tylko dołowcy się liczą a inni sa frajerami??? sekretarki z biur kopalnianych pobiora akcje a przerobkarzom którzy nie ze swojej winy odsunięci zostali od tego pokazęsz fack you???? Mylisz się rylu za*rany!!!!

wuyjeb się w leb zasrany górnmiku. daj swój zasdrany zakamieniony węgiel bez przeróbki do sprzedaży. daj zasrańcu ludziom na opał.
Myślisz,ze tylko ty pracujesz cięzko bo pod zasraną ziemią.
wpadnij na przeróbkę
Ilu z was niby dołowców wcale nie zjeżdza pod ziemie TYLKO pobiera lampy i nie żjeżża robioac przestępstwo naciągają pracodawce na straty???
Myślisz,że tylko dołowcy się liczą a inni sa frajerami??? sekretarki z biur kopalnianych pobiora akcje a przerobkarzom którzy nie ze swoje... rozwiń
Avatar
Staszek / 8 listopada 2008 o 15:40
0
Darmozjady jedne Koniec z szantażowaniem górników do roboty janki
Avatar
Gość / 8 listopada 2008 o 15:00
0
wcześniejsze emerytury dla wszystkich albo wcale, jak komuś źle no to nie musi pracowac.
Avatar
Gość / 9 listopada 2008 o 10:52
0
.."Swoją drogą dużo złego robią też poj...ni zwiąkowcy podburzający ludzi na siebie...."

W takiej kwestii co do emerytur to nawet, żeby diabeł był związkowcem to nie powinno by takich rzeczy. Związkowcy moga tylko to co dotyczy bezposrednio danego zakladu wtracac się np. wynagrodzenia, pracy poza godzinami, a nie emerytur. Emerytury dostają wszyscy pracownicy, bo odkładają swoje pieniądze i wszyscy pracownicy winni by jednakowo traktowani. A nie górnik, mundurowy; kolejarz po 15 latach lezy do góy "jajami" a my pracujący prawie o lasce 30-45 lat wypłacamy im dośc wysoka ..... wysoka..... emeryturę, bo oni mieli nie tak zle wynagrodzenia.
.."Swoją drogą dużo złego robią też poj...ni zwiąkowcy podburzający ludzi na siebie...."

W takiej kwestii co do emerytur to nawet, żeby diabeł był związkowcem to nie powinno by takich rzeczy. Związkowcy moga tylko to co dotyczy bezposrednio danego zakladu wtracac się np. wynagrodzenia, pracy poza godzinami, a nie emerytur. Emerytury dostają wszyscy pracownicy, bo odkładają swoje pieniądze i wszyscy pracownicy winni by jednakowo traktowani. A nie górnik, mundurowy; kolejarz po 15 latach lezy do góy "jajami" ... rozwiń
Avatar
aaa / 9 listopada 2008 o 08:47
0
Gość ma rację - trzeba skończyć z tymi przywilejami, bo w czym są gorsi inni co po 20 czy 30 latach tracą pracę i MUSZĄ się przekwalifikować, bo do emerytury zdechliby z głodu. Dlaczego górnik po kilku latach pracy pod ziemią nie może zosać np. parkingowym?
Do roboty nieroby i na prawdę trzeba skończyć z tymi pozostałościami komunistycznych przywilejów.
Swoją drogą dużo złego robią też poj...ni zwiąkowcy podburzający ludzi na siebie.
Normalni pracownicy nie chcą dalej płacić na wcześniejsze emerytury uprzywilejowanych grup. chyba, że dostaną gówniane emeryturki z tego co odłożyli ze swoich pensji bez żadnych dopłat to zmienia postać rzeczy....
Gość ma rację - trzeba skończyć z tymi przywilejami, bo w czym są gorsi inni co po 20 czy 30 latach tracą pracę i MUSZĄ się przekwalifikować, bo do emerytury zdechliby z głodu. Dlaczego górnik po kilku latach pracy pod ziemią nie może zosać np. parkingowym?
Do roboty nieroby i na prawdę trzeba skończyć z tymi pozostałościami komunistycznych przywilejów.
Swoją drogą dużo złego robią też poj...ni zwiąkowcy podburzający ludzi na siebie.
Normalni pracownicy nie chcą dalej płacić na wcześniejsze emerytury uprzywilejowanych grup.... rozwiń
Avatar
Obserwarotor / 9 listopada 2008 o 08:01
0
Gość napisał:
wcześniejsze emerytury dla wszystkich albo wcale, jak komuś źle no to nie musi pracowac.


Masz rację z tym "jak komuś źle no to nie musi pracować". Tak też zaczęli robić Przeróbkarze. Pytanie dlaczego? Odpowiedź jest prosta - wciąż ich ciężka praca jest niedoceniana. Podobnie zresztą jak innych pracowników zatrudnionych na powierzchni w Bogdance. Dlatego wzorem Przeróbkarzy niechaj wszyscy w Polsce, którzy czują się oszukani na początek zaczynają nie pracować w dniach wolnych od pracy wykorzystując prawo, że w dniach wolnych praca jest dobrowolna. Wówczas kodeksowa zasada 5 dniowego tygodniowego okresu pracy stanie się rzeczywistością, a nie tylko martwym zapisem.


Masz rację z tym "jak komuś źle no to nie musi pracować". Tak też zaczęli robić Przeróbkarze. Pytanie dlaczego? Odpowiedź jest prosta - wciąż ich ciężka praca jest niedoceniana. Podobnie zresztą jak innych pracowników zatrudnionych na powierzchni w Bogdance. Dlatego wzorem Przeróbkarzy niechaj wszyscy w Polsce, którzy czują się oszukani na początek zaczynają nie pracować w dniach wolnych od pracy wykorzystując prawo, że w dniach wolnych praca jest dobrowolna. Wówczas kodeksowa zasada 5 dniowego tygodniowe... rozwiń
Avatar
Gość / 8 listopada 2008 o 19:34
0
ja nie wiem, co niektóre zakłady w naszym kraju to zachowują się jak "święte krowy" tj. górników nie wolno zwalniac, a jak tak to dostaja wczesniejsze i to dużo emerytury. Stocznikwców nie owlno rusza, kolejarzy itp. Inne zakłady zostały rozwalone, bezbez porzadnych odpraw. Niejeden pracownik przepracował w naszym kraju 3-45 lat i nie dostal ani grosza więcej jak swoje pobory. A tu prosze. Milionowe odszkdowania. By to wuj trafil.
Avatar
pracownik ZPMW / 8 listopada 2008 o 17:59
0
aretykól nie mowi całej prawdy.
MY przeróbkarze CHCEMY aby akcje pracownicze które dostaną górnicy w tym sekretarki były również dla nas przeróbkarzy.
Dlaczego nie chcą nam dać akcji?????
Pracowaliśmy na kopalni jak górnicy i a nawet ciężej nie mówiąc o sekretarkach a akcję nie należą się nam [size=5][color="#FF0000"]DLACZEGO?????[/color][/size]
Bo ktos leci w h****.
Dlatego protest.[font="Impact"][size=5] Przeróbkarze Trzymajmy się.[/size][/font]
Avatar
drugi przeróbkarz / 8 listopada 2008 o 17:54
0
IIII DOBRZE !!!!!!!!!!!!!!
RYLE niech się napchają swoim zakamienionym węglem aż im w ich nienapasionych gardłach stanie.
Im zawsze wolno strajkować a przeróbkarzom nie????
no tom teraz w du*e wsadźcie swój węgiel sobie.
Bez nas przeróbkarzy możecie sobie " rylować" ile chcecia.
Razem ze swoimi związkami
Avatar
przeróbkarz / 8 listopada 2008 o 17:49
0
Staszek napisał:
Darmozjady jedne Koniec z szantażowaniem górników do roboty janki

wuyjeb się w leb zasrany górnmiku. daj swój zasdrany zakamieniony węgiel bez przeróbki do sprzedaży. daj zasrańcu ludziom na opał.
Myślisz,ze tylko ty pracujesz cięzko bo pod zasraną ziemią.
wpadnij na przeróbkę
Ilu z was niby dołowców wcale nie zjeżdza pod ziemie TYLKO pobiera lampy i nie żjeżża robioac przestępstwo naciągają pracodawce na straty???
Myślisz,że tylko dołowcy się liczą a inni sa frajerami??? sekretarki z biur kopalnianych pobiora akcje a przerobkarzom którzy nie ze swojej winy odsunięci zostali od tego pokazęsz fack you???? Mylisz się rylu za*rany!!!!

wuyjeb się w leb zasrany górnmiku. daj swój zasdrany zakamieniony węgiel bez przeróbki do sprzedaży. daj zasrańcu ludziom na opał.
Myślisz,ze tylko ty pracujesz cięzko bo pod zasraną ziemią.
wpadnij na przeróbkę
Ilu z was niby dołowców wcale nie zjeżdza pod ziemie TYLKO pobiera lampy i nie żjeżża robioac przestępstwo naciągają pracodawce na straty???
Myślisz,że tylko dołowcy się liczą a inni sa frajerami??? sekretarki z biur kopalnianych pobiora akcje a przerobkarzom którzy nie ze swoje... rozwiń
Avatar
Staszek / 8 listopada 2008 o 15:40
0
Darmozjady jedne Koniec z szantażowaniem górników do roboty janki
Avatar
Gość / 8 listopada 2008 o 15:00
0
wcześniejsze emerytury dla wszystkich albo wcale, jak komuś źle no to nie musi pracowac.
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

"Żywi i umarli, czyli bandyci w piekle" w Teatrze Starym w Lublinie
5 października 2018, 19:00

"Żywi i umarli, czyli bandyci w piekle" w Teatrze Starym w Lublinie 0 0

Co Gdzie Kiedy. 5 października o godz. 19 w Teatrze Starym zaprezentowany zostanie spektakl Żywi i umarli, czyli bandyci w piekle, który cieszył się w Lublinie olbrzymią popularnością... ponad 150 lat temu. Teraz zobaczymy go ponownie, w nowej interpretacji i zupełnie za darmo. W kasie teatru dostępne są bezpłatne wejściówki.

Miasto powinno odkupić górki czechowskie? Propozycja kandydatki

Miasto powinno odkupić górki czechowskie? Propozycja kandydatki 0 0

Odkupienie przez miasto górek czechowskich od obecnego właściciela proponuje komitet „Miasto dla Ludzi – Lubelski Ruch Miejski”.

Nietypowa akcja przyniosła efekty. Ludzie oddali 455 litrów krwi!

Nietypowa akcja przyniosła efekty. Ludzie oddali 455 litrów krwi! 0 0

Ponad 455 litrów krwi oddali od 9 lipca do końca sierpnia uczestnicy wspólnej akcji Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Lublinie i lodziarni Bosko. Każdego dnia pierwsza 20. dawców dostawała bon na dwie porcje lodów w popularnej lodziarni na lubelskim deptaku.

"200 tys. zł wyrzucono w błoto". Kulesza zarzuca Żukowi niegospodarność

"200 tys. zł wyrzucono w błoto". Kulesza zarzuca Żukowi niegospodarność 0 1

Niegospodarność zarzucił Krzysztofowi Żukowi poseł Jakub Kulesza kandydujący na prezydenta z komitetu „Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie”. Swą konferencję prasową zwołał obok osiedlowego boiska zbudowanego w 2014 r. przy ul. Altanowej.

Rozbierają kamienice koło Gali w Lublinie. Ulica Fabryczna zwężona
galeria

Rozbierają kamienice koło Gali w Lublinie. Ulica Fabryczna zwężona 0 0

W poniedziałek zaczęła się rozbiórka trzech kamienic koło ronda przy Gali, którego przebudowa ma rozpocząć tej jesieni.

Sadownicy protestowali w Lubelskiem. Przyszli pod zakłady przetwórcze [zdjęcia]
galeria

Sadownicy protestowali w Lubelskiem. Przyszli pod zakłady przetwórcze [zdjęcia] 4 1

Nie rezygnują, ale zawieszają protest. Sadownicy, którzy we wtorek manifestowali przy trzech zakładach przetwórczych w powiecie opolskim, zamierzają jeszcze tam wrócić z transparentami

Klub Fanów Dobrych Filmów w Pracowniach Kultury Maki: Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri
27 września 2018, 19:00

Klub Fanów Dobrych Filmów w Pracowniach Kultury Maki: Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri 1 0

Co Gdzie Kiedy. 27 września o godz. 19 w Pracowniach Kultury Maki (ul. Olchowa 8) pierwszy po wakacjach Klub Fanów Dobrych Filmów. Zobaczymy oscarowe Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri.

Wybory 2018 - Sejmik Województwa Lubelskiego. Kandydaci [lista nazwisk]

Wybory 2018 - Sejmik Województwa Lubelskiego. Kandydaci [lista nazwisk] 10 0

Wybory samorządowe 2018 w woj. lubelskim. Oto zarejestrowane w PKW listy kandydatów do Sejmiku Województwa Lubelskiego.

Antoni, Zuzanna i inne najpopularniejsze imiona dla chłopców i dziewczynek w 2018 roku
galeria

Antoni, Zuzanna i inne najpopularniejsze imiona dla chłopców i dziewczynek w 2018 roku 0 0

Antoni, Szymon, Jakub – to imiona nadawane najczęściej chłopcom urodzonym w naszym województwie. Wśród dziewczynek rządzi Zuzanna, Lena i Julia.

"W samorządzie potrzebna jest świeża krew". Gowin przyjechał z poparciem dla kandydata
galeria

"W samorządzie potrzebna jest świeża krew". Gowin przyjechał z poparciem dla kandydata 9 18

Poparcia kandydatowi Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Lublina Sylwestrowi Tułajewowi udzielił wicepremier i minister nauki Jarosław Gowin. Lider Porozumienia przedstawił też kandydatów swojego ugrupowania, którzy wystartują w wyborach samorządowych z list PiS.

Wybory 2018 w Puławach. Mariusz Cytryński prezentuje kandydatów do rady miasta i powiatu
film

Wybory 2018 w Puławach. Mariusz Cytryński prezentuje kandydatów do rady miasta i powiatu 21 5

Mariusz Cytryński, lider "Koalicji Samorządowej" we wtorek przed Urzędem Miasta przedstawił kandydatów do rady miasta i powiatu. Sam wystartuje z pierwszego miejsca w okręgu pierwszym. Wśród jedynek znaleźli się również Wojciech Tarłowski i Waldemar Kowalczyk.

W roli głównej: Bloki - pokaz filmu w Warsztatach Kultury
27 września 2018, 18:00

W roli głównej: Bloki - pokaz filmu w Warsztatach Kultury 1 0

Co Gdzie Kiedy. 27 września o godz. 18 w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a) odbędzie się pokaz filmu Bloki połączony ze spotkaniem.

MKS Perła gra w Kościerzynie. Wygara to ich obowiązek

MKS Perła gra w Kościerzynie. Wygara to ich obowiązek 5 2

MKS Perła Lublin w środę o godz. 18 zmierzy się na wyjeździe z UKS PCM Kościerzyna. Dla podopiecznych Roberta Lisa będzie to ostatni mecz przed trwającą ponad dwa tygodnie przerwą na zgrupowanie reprezentacji Polski

Lublin: Zmiana w organizacji ruchu na ul. Krochmalnej
galeria

Lublin: Zmiana w organizacji ruchu na ul. Krochmalnej 9 7

 W środę po porannym szczycie komunikacyjnym zmieniona ma być organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Krochmalnej z Diamentową

Przedstawiciele FIFA na Arenie Lublin. Odliczanie do Mistrzostw Świata 2019

Przedstawiciele FIFA na Arenie Lublin. Odliczanie do Mistrzostw Świata 2019 2 9

Przedstawiciele FIFA wizytowali we wtorek Lublin mający być jednym z gospodarzy młodzieżowego mundialu w 2019 r. Tego, że rozgrywki trafią na Arenę Lublin, możemy być praktycznie pewni. FIFA ma jednak zastrzeżenia do bazy treningowej. Potwierdzono też, że treningi piłkarzy nie przeszkodzą żużlowcom

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.