Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

27 czerwca 2008 r.
22:15
Edytuj ten wpis

Autostrada rowerowa przez Polskę i Lubelszczyznę

0 11 A A

Rowerem nad morze, jezioro lub w góry? Czemu nie. I to nie po ruchliwej drodze w towarzystwie tirów, ale leśną ścieżką albo po wybrukowanej trasie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Lubelszczyzna jest jednym z pięciu regionów, w których będzie budowana rowerowa autostrada. To 2 tys. kilometrów oznakowanych ścieżek, które będą biegły od Elbląga po Rzeszów. Przez lasy, pola, wsie i miasta. Obok mają powstać parkingi dla rowerów, serwisy, wypożyczalnie sprzętu i miejsca noclegowe.

Ministerstwo Regionu Regionalnego stawia tylko jeden warunek: - Trasa musi zostać poprowadzona przez obszary szczególnie atrakcyjne turystycznie - mówi Anna Konik-Żurawska, rzeczniczka MRR.

Lubelski Urząd Marszałkowski już wytypował 500-kilometrową trasę.
- Jestem zawiedziony, bo ścieżka nas omija - mówi z żalem wójt Uścimowa Stanisław Wołoszkiewicz, który projekt trasy dostał w tym tygodniu. - A przecież mamy co pokazać turystom na rowerach: wspaniałe jeziora, tereny rekreacyjne i pejzaże.

Cieszy się za to Andrzej Ćwiek, burmistrz Nałęczowa, przez który autostrada ma przebiegać. - Stawiamy raczej na kolarstwo górskie i przełajowe - tłumaczy. - Ale chętnie przyłączymy się do budowy tej trasy.

- Wszyscy chcą mieć u siebie rowerową autostradę, bo wiedzą, jaka to szansa na promocję gmin i miast. I na przyciągnięcie turystów - tłumaczy Piotr Franaszek z Departamentu Promocji lubelskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Wybudowanie jednego kilometra trasy ma kosztować od 300 do 700 tys. zł. Lokalne samorządy będą musiały wyłożyć 15 proc. kosztów. Resztę da Unia Europejska. Lubelszczyzna ma dostać prawie 10 mln euro.

- Oby to tylko nie były pieniądze wyrzucone w błoto - przestrzega Marcin Hyła z portalu rowery.org.pl, który od 15 lat zajmuje się infrastrukturą rowerową. - Większość polskich ścieżek jest źle budowana: nie ma na nie wjazdu, są źle znakowane, ale brukowane fatalną kostką.

- Każda ścieżka jest lepsza od drogi z tirami - odpowiada Tomasz Jaroński, znany komentator kolarstwa. - Pomysł budowy takiej trasy jest rewelacyjny. Przecież jazda na rowerze to świetny sposób na relaks, a przy okazji na zwiedzanie i poznawanie kraju.

Podobnie mówi Jarosław Grunwald, rowerzysta z Lublina. - Już nie mogę doczekać się rowerowej autostrady - zaciera ręce. - Wreszcie pojadę na Roztocze rowerem!
Budowa tras ruszy wiosną przyszłego roku. Cała autostrada ma być gotowa na 2012 rok.

500 KILOMETRÓW PRZEZ LUBELSZCZYZNĘ

Od północy trakt będzie biegł w kierunku Pojezierza Łęczyńsko-Włodawskiego. Potem rozdzieli się na dwa szlaki. Pierwszy będzie wiódł na zachód do Lublina, drugi na południe w kierunku Zamościa, Roztocza i dalej aż w Bieszczady. Nitka "lubelska” powiedzie do Kazimierza, Sandomierza, a potem w Góry Świętokrzyskie.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
janusz / 19 lutego 2009 o 13:27
0
wjk.
Pomysł godny wprowadzenia w życie.Jezdziłem rowerem w Niemczech i wiem że jest to coś pięknego,pozwala poznać kraj,wpływa dodatnio na zdrowie i pozostawia pewne środki finansowe miejscowym samorządom.Tak że niemasz racji.Ważne żeby zrobić to solidnie.
Avatar
Anakin / 8 lipca 2008 o 14:54
0
Tylko niech ja zrobią z asfaltu albo jeszcze lepiej ze szkła, a nie z kostki rukowej, bo ta się wichruje i po kilku latach jeździ się źle (jak w Lublinie na ścieżce do zalewu - szczegołnie jak ktoś połozy ją nie tą stroną do góry co powinien )
Avatar
piomarmar / 1 lipca 2008 o 11:20
0
Może przynajmniej ta autostrada będzie gotowa na EURO 2012. Jako miłośnik rowerkowania jestem zachwycony pomysłem. Jeśli w ślad za tym powstanie jeszcze wzdłuż trasy infrastruktura typu pola namiotowe itp., to już wiem, co będę robił w wakacje za 4 lata.
Avatar
wjk / 30 czerwca 2008 o 09:17
0
Pomysł idiotyczny. Wydawanie takich pieniędzy na trasy wykorzystywane w stopniu dość umiarkowanym, w okresie dość ograniczonym, za takie pieniądze, mógł się zrodzić tylko w chorym umyśle. Możemy jeszcze zaplanować zimowe odśnieżanie i inne równie głupie i kosztowne przedsięwzięcia, a jak byliśmy jako region zaściankiem tak tak nim zostaniemy. Zawsze możemy powiedzieć że mamy projekt autostrady, choć wątpię aby to nam pomogło w rozwoju. Pomysłodawcy liczą zapewne na produkcję łapci z łyka i zgrzebnej odzieży, to bowiem nam jedynie pozostanie po realizacji kolejnego pomysłu na uczynienie z Lubelszczyzny największego skansenu UE. Wyjaśnijmy też, dlaczego dobroczynna UE tak chętnie chroni żabki akurat u nas a sama forsuje budowę gazociągu przez Bałtyk. Wyjaśnijmy dlaczego pieniądze z Unii muszą być przejadane a nie inwestowane. Przed autostradami rowerowymi mamy wiele zdecydowanie ważniejszych potrzeb.
Pomysł idiotyczny. Wydawanie takich pieniędzy na trasy wykorzystywane w stopniu dość umiarkowanym, w okresie dość ograniczonym, za takie pieniądze, mógł się zrodzić tylko w chorym umyśle. Możemy jeszcze zaplanować zimowe odśnieżanie i inne równie głupie i kosztowne przedsięwzięcia, a jak byliśmy jako region zaściankiem tak tak nim zostaniemy. Zawsze możemy powiedzieć że mamy projekt autostrady, choć wątpię aby to nam pomogło w rozwoju. Pomysłodawcy liczą zapewne na produkcję łapci z łyka i zgrzebnej odzieży, to bowiem nam jedynie pozostanie ... rozwiń
Avatar
Kierow-NIK / 29 czerwca 2008 o 18:48
0
bike napisał:
Już myślałem że nikt nie wpadnie na to że podróżowanie przez Polskę na rowerze ma większy sens niż samochodem,tylko dróg dla rowerów brak a szczególnie na dalsze wyprawy .Do tej pory trasy rowerowe były to zwykłe drogi z samochodami i tirami.Podróżuję z dziećmi na rowerach. One wiedzą że ciekawiej jest niż samochodem i wolą wyprawę rowerową (jak najdłuższą) niż wyjazd samochodem. W Polsce zagęszczenie ciekawych miejsc jest tak duże że, jadąc samochodem można tylko wybierać omijając masę wspaniałości. Podróżując od wsi do wsi poznajemy tą prawdziwą Polskę i jesteśmy z niej dumni. Człowiek, który potrudzi się na rowerze nie będzie znudzony, nabierze szacunku do wszystkiego co poznaje. Prawdziwa Polska jest Polską lokalną, gdzie ludzie żyją często skromnie ale nie są zgorzkniałymi snobami z miasta, którym ciągle wszystko nie pasuje i którzy nie znając piękna własnego kraju uważają, że tylko za granicą jest the best. Niektórzy mówią że na rowerze jest niebezpiecznie, a kto w sytuacji wymuszenia z przeciwka jadąc samochodem może cokolwiek zrobić? Ja zawsze skręcę do lasu lub zeskoczę na bok! Świat widziany z siodełka jest widziany lepiej, jest wyczuwany, można go chłonąć wszystkimi zmysłami.Rower to cudo ludzkiego intelektu. Nie zdarzyło mi się gdzieś nie wjechać, wszędzie przejechałem. Samochodem nie poznacie wspaniałego uczucia ucieczki od cywilizacji zaś na nogach nie dotrzecie z pełnym ekwipunkiem tak daleko. Nawet niewysportowane dziecko z podstawówki może dziennie przejechać do 100 km. Sam nieraz przejeżdżam 200. W 2007 roku z dziećmi objechaliśmy Pogórze Przemyskie za 150 zł!!!! Ponad 200 km! To jest naprawdę turystyka przez duże P. Odkąd zaczęliśmy podróżować rowerem poznaliśmy nasze strony. W żaden inny sposób nie byłoby to możliwe.


A byles kiedys na zachodzie UE lub w USA? 300-700 tys za km "rowerowej autostrady" to tylko w RP jest mozliwe...


A byles kiedys na zachodzie UE lub w USA? 300-700 tys za km "rowerowej autostrady" to tylko w RP jest mozliwe... rozwiń
Avatar
Ja / 29 czerwca 2008 o 17:21
0
Fajny pomysł, już się nie mogę doczekać
Ciekawe ile będzie kosztować roczna (sezonowa) winieta na taką autostradę?
Avatar
www.zieloni.free.pl / 29 czerwca 2008 o 17:08
0
DROGI ROWEROWE PRZY KAŻDEJ DRODZE! BEZPIECZEŃSTWO OCHRONA ŚRODOWISKA PŁYNNOŚĆ
RUCHU! Drogi rowerowe powinny powstawać ze względu na bezpieczeństwo, płynność ruchu i ochronę środowiska przy budowie, przebudowie i modernizacji każdej drogi, na której samochody poruszają się z prędkością powyżej 30 km/h

Drogi rowerowe powinny być integralną częścia dróg i dotyczy to także ich finansowania-tak jest np. w Holandii-kwestie bezpieczeństwa i tworzenie dróg rowerowych w ramach budowy i modernziacji dróg jest skuteczniejsze niż skromniutkie fundusze na ochrone srodowiska

W miastach Zachodniej Europy drogi rowerowe powstają z innych powodów, niż tworzy się je w Polsce. Nie są to drogi o przeznaczeniu wyłącznie rekreacyjnym, położone z dala od centrów miast. Ścieżki rowerowe tworzy się ze względów bezpieczeństwa rowerzystów, kierowców i pieszych. Każda ulica, na której samochody poruszają się z prędkością większą niż 30 km/h posiada drogę rowerową, lub przynajmniej wymalowany na chodniku pas rowerowy. Drogi rowerowe powstają tam, gdzie jazda rowerem jest najbardziej niebezpieczna, by zmniejszyć ryzyko wypadków. Dlatego to głównie w centrach miast wytycza się drogi rowerowe, które tworzą zwarty system połączeń. Najczęściej połączone jest to z ograniczeniami w ruchu samochodowym w centrum, w którym dominują pasaże handlowo – spacerowe, deptaki oraz strefy piesze. Coraz więcej miast stawia także na promocję szybkiej i wygodnej komunikacji zbiorowej, - autobusów i szybkiej kolei miejskiej. Dla przykładu w Wiedniu każdy kierowca opłacający podatek za samochód otrzymuje całoroczny bilet na komunikację autobusową. Codzienne sceny z życia miast Europy to ludzie korzystający z deptaków, dróg rowerowych czy dworców kolejowych i przystanków komunikacji zbiorowej umożliwiające szybką przesiadkę na potrzebny środek transportu. A wszystko to po to, by zwiększyć wygodę podróżowania, zmniejszyć hałas, ilość zanieczyszczeń, zaoszczędzić czas i pieniądze. Czy nasze społeczeństwo, projektanci i decydenci dojrzeli do tego, by w ten nowy - ekologiczny sposób spojrzeć na transport, komunikację i nowy wizerunek miast?

[url="http://www.zieloni.osiedle.net.pl/rower.htm"]http://www.zieloni.osiedle.net.pl/rower.htm[/url]

WYSTAWA DOT. ŚCIEŻEK ROWEROWYCH -PODLASKI OŚRODEK AKTYWNOŚCI EKOLOGICZNEJ BIAŁYSTOK, UL. LIPOWA 32 A 7 CZERWCA – 17 CZERWCA 1999 R.
ORGANIZATOR: FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU
DROGI ROWEROWE PRZY KAŻDEJ DRODZE! BEZPIECZEŃSTWO OCHRONA ŚRODOWISKA PŁYNNOŚĆ
RUCHU! Drogi rowerowe powinny powstawać ze względu na bezpieczeństwo, płynność ruchu i ochronę środowiska przy budowie, przebudowie i modernizacji każdej drogi, na której samochody poruszają się z prędkością powyżej 30 km/h

Drogi rowerowe powinny być integralną częścia dróg i dotyczy to także ich finansowania-tak jest np. w Holandii-kwestie bezpieczeństwa i tworzenie dróg rowerowych w ramach budowy i modernziacji dróg jest skuteczniejsze ... rozwiń
Avatar
bike / 29 czerwca 2008 o 12:32
0
Już myślałem że nikt nie wpadnie na to że podróżowanie przez Polskę na rowerze ma większy sens niż samochodem,tylko dróg dla rowerów brak a szczególnie na dalsze wyprawy .Do tej pory trasy rowerowe były to zwykłe drogi z samochodami i tirami.Podróżuję z dziećmi na rowerach. One wiedzą że ciekawiej jest niż samochodem i wolą wyprawę rowerową (jak najdłuższą) niż wyjazd samochodem. W Polsce zagęszczenie ciekawych miejsc jest tak duże że, jadąc samochodem można tylko wybierać omijając masę wspaniałości. Podróżując od wsi do wsi poznajemy tą prawdziwą Polskę i jesteśmy z niej dumni. Człowiek, który potrudzi się na rowerze nie będzie znudzony, nabierze szacunku do wszystkiego co poznaje. Prawdziwa Polska jest Polską lokalną, gdzie ludzie żyją często skromnie ale nie są zgorzkniałymi snobami z miasta, którym ciągle wszystko nie pasuje i którzy nie znając piękna własnego kraju uważają, że tylko za granicą jest the best. Niektórzy mówią że na rowerze jest niebezpiecznie, a kto w sytuacji wymuszenia z przeciwka jadąc samochodem może cokolwiek zrobić? Ja zawsze skręcę do lasu lub zeskoczę na bok! Świat widziany z siodełka jest widziany lepiej, jest wyczuwany, można go chłonąć wszystkimi zmysłami.Rower to cudo ludzkiego intelektu. Nie zdarzyło mi się gdzieś nie wjechać, wszędzie przejechałem. Samochodem nie poznacie wspaniałego uczucia ucieczki od cywilizacji zaś na nogach nie dotrzecie z pełnym ekwipunkiem tak daleko. Nawet niewysportowane dziecko z podstawówki może dziennie przejechać do 100 km. Sam nieraz przejeżdżam 200. W 2007 roku z dziećmi objechaliśmy Pogórze Przemyskie za 150 zł!!!! Ponad 200 km! To jest naprawdę turystyka przez duże P. Odkąd zaczęliśmy podróżować rowerem poznaliśmy nasze strony. W żaden inny sposób nie byłoby to możliwe.
Już myślałem że nikt nie wpadnie na to że podróżowanie przez Polskę na rowerze ma większy sens niż samochodem,tylko dróg dla rowerów brak a szczególnie na dalsze wyprawy .Do tej pory trasy rowerowe były to zwykłe drogi z samochodami i tirami.Podróżuję z dziećmi na rowerach. One wiedzą że ciekawiej jest niż samochodem i wolą wyprawę rowerową (jak najdłuższą) niż wyjazd samochodem. W Polsce zagęszczenie ciekawych miejsc jest tak duże że, jadąc samochodem można tylko wybierać omijając masę wspaniałości. Podróżując od wsi do wsi poznajemy tą pr... rozwiń
Avatar
PRZEMYSLAW / 29 czerwca 2008 o 09:16
0
Mamy nowe ministerstwo ! Ministerstwo Regionu Regionalnego ! Ale fajnie a myślałem ze chodzi o Rozwoju Regionalnego - widocznie myliłem się.
Avatar
Mennica / 29 czerwca 2008 o 08:42
0
"Wybudowanie jednego kilometra trasy ma kosztować od 300 do 700 tys. zł" to bedzie trasa ze zlota, platyny czy srebra?
Avatar
janusz / 19 lutego 2009 o 13:27
0
wjk.
Pomysł godny wprowadzenia w życie.Jezdziłem rowerem w Niemczech i wiem że jest to coś pięknego,pozwala poznać kraj,wpływa dodatnio na zdrowie i pozostawia pewne środki finansowe miejscowym samorządom.Tak że niemasz racji.Ważne żeby zrobić to solidnie.
Avatar
Anakin / 8 lipca 2008 o 14:54
0
Tylko niech ja zrobią z asfaltu albo jeszcze lepiej ze szkła, a nie z kostki rukowej, bo ta się wichruje i po kilku latach jeździ się źle (jak w Lublinie na ścieżce do zalewu - szczegołnie jak ktoś połozy ją nie tą stroną do góry co powinien )
Avatar
piomarmar / 1 lipca 2008 o 11:20
0
Może przynajmniej ta autostrada będzie gotowa na EURO 2012. Jako miłośnik rowerkowania jestem zachwycony pomysłem. Jeśli w ślad za tym powstanie jeszcze wzdłuż trasy infrastruktura typu pola namiotowe itp., to już wiem, co będę robił w wakacje za 4 lata.
Avatar
wjk / 30 czerwca 2008 o 09:17
0
Pomysł idiotyczny. Wydawanie takich pieniędzy na trasy wykorzystywane w stopniu dość umiarkowanym, w okresie dość ograniczonym, za takie pieniądze, mógł się zrodzić tylko w chorym umyśle. Możemy jeszcze zaplanować zimowe odśnieżanie i inne równie głupie i kosztowne przedsięwzięcia, a jak byliśmy jako region zaściankiem tak tak nim zostaniemy. Zawsze możemy powiedzieć że mamy projekt autostrady, choć wątpię aby to nam pomogło w rozwoju. Pomysłodawcy liczą zapewne na produkcję łapci z łyka i zgrzebnej odzieży, to bowiem nam jedynie pozostanie po realizacji kolejnego pomysłu na uczynienie z Lubelszczyzny największego skansenu UE. Wyjaśnijmy też, dlaczego dobroczynna UE tak chętnie chroni żabki akurat u nas a sama forsuje budowę gazociągu przez Bałtyk. Wyjaśnijmy dlaczego pieniądze z Unii muszą być przejadane a nie inwestowane. Przed autostradami rowerowymi mamy wiele zdecydowanie ważniejszych potrzeb.
Pomysł idiotyczny. Wydawanie takich pieniędzy na trasy wykorzystywane w stopniu dość umiarkowanym, w okresie dość ograniczonym, za takie pieniądze, mógł się zrodzić tylko w chorym umyśle. Możemy jeszcze zaplanować zimowe odśnieżanie i inne równie głupie i kosztowne przedsięwzięcia, a jak byliśmy jako region zaściankiem tak tak nim zostaniemy. Zawsze możemy powiedzieć że mamy projekt autostrady, choć wątpię aby to nam pomogło w rozwoju. Pomysłodawcy liczą zapewne na produkcję łapci z łyka i zgrzebnej odzieży, to bowiem nam jedynie pozostanie ... rozwiń
Avatar
Kierow-NIK / 29 czerwca 2008 o 18:48
0
bike napisał:
Już myślałem że nikt nie wpadnie na to że podróżowanie przez Polskę na rowerze ma większy sens niż samochodem,tylko dróg dla rowerów brak a szczególnie na dalsze wyprawy .Do tej pory trasy rowerowe były to zwykłe drogi z samochodami i tirami.Podróżuję z dziećmi na rowerach. One wiedzą że ciekawiej jest niż samochodem i wolą wyprawę rowerową (jak najdłuższą) niż wyjazd samochodem. W Polsce zagęszczenie ciekawych miejsc jest tak duże że, jadąc samochodem można tylko wybierać omijając masę wspaniałości. Podróżując od wsi do wsi poznajemy tą prawdziwą Polskę i jesteśmy z niej dumni. Człowiek, który potrudzi się na rowerze nie będzie znudzony, nabierze szacunku do wszystkiego co poznaje. Prawdziwa Polska jest Polską lokalną, gdzie ludzie żyją często skromnie ale nie są zgorzkniałymi snobami z miasta, którym ciągle wszystko nie pasuje i którzy nie znając piękna własnego kraju uważają, że tylko za granicą jest the best. Niektórzy mówią że na rowerze jest niebezpiecznie, a kto w sytuacji wymuszenia z przeciwka jadąc samochodem może cokolwiek zrobić? Ja zawsze skręcę do lasu lub zeskoczę na bok! Świat widziany z siodełka jest widziany lepiej, jest wyczuwany, można go chłonąć wszystkimi zmysłami.Rower to cudo ludzkiego intelektu. Nie zdarzyło mi się gdzieś nie wjechać, wszędzie przejechałem. Samochodem nie poznacie wspaniałego uczucia ucieczki od cywilizacji zaś na nogach nie dotrzecie z pełnym ekwipunkiem tak daleko. Nawet niewysportowane dziecko z podstawówki może dziennie przejechać do 100 km. Sam nieraz przejeżdżam 200. W 2007 roku z dziećmi objechaliśmy Pogórze Przemyskie za 150 zł!!!! Ponad 200 km! To jest naprawdę turystyka przez duże P. Odkąd zaczęliśmy podróżować rowerem poznaliśmy nasze strony. W żaden inny sposób nie byłoby to możliwe.


A byles kiedys na zachodzie UE lub w USA? 300-700 tys za km "rowerowej autostrady" to tylko w RP jest mozliwe...


A byles kiedys na zachodzie UE lub w USA? 300-700 tys za km "rowerowej autostrady" to tylko w RP jest mozliwe... rozwiń
Avatar
Ja / 29 czerwca 2008 o 17:21
0
Fajny pomysł, już się nie mogę doczekać
Ciekawe ile będzie kosztować roczna (sezonowa) winieta na taką autostradę?
Avatar
www.zieloni.free.pl / 29 czerwca 2008 o 17:08
0
DROGI ROWEROWE PRZY KAŻDEJ DRODZE! BEZPIECZEŃSTWO OCHRONA ŚRODOWISKA PŁYNNOŚĆ
RUCHU! Drogi rowerowe powinny powstawać ze względu na bezpieczeństwo, płynność ruchu i ochronę środowiska przy budowie, przebudowie i modernizacji każdej drogi, na której samochody poruszają się z prędkością powyżej 30 km/h

Drogi rowerowe powinny być integralną częścia dróg i dotyczy to także ich finansowania-tak jest np. w Holandii-kwestie bezpieczeństwa i tworzenie dróg rowerowych w ramach budowy i modernziacji dróg jest skuteczniejsze niż skromniutkie fundusze na ochrone srodowiska

W miastach Zachodniej Europy drogi rowerowe powstają z innych powodów, niż tworzy się je w Polsce. Nie są to drogi o przeznaczeniu wyłącznie rekreacyjnym, położone z dala od centrów miast. Ścieżki rowerowe tworzy się ze względów bezpieczeństwa rowerzystów, kierowców i pieszych. Każda ulica, na której samochody poruszają się z prędkością większą niż 30 km/h posiada drogę rowerową, lub przynajmniej wymalowany na chodniku pas rowerowy. Drogi rowerowe powstają tam, gdzie jazda rowerem jest najbardziej niebezpieczna, by zmniejszyć ryzyko wypadków. Dlatego to głównie w centrach miast wytycza się drogi rowerowe, które tworzą zwarty system połączeń. Najczęściej połączone jest to z ograniczeniami w ruchu samochodowym w centrum, w którym dominują pasaże handlowo – spacerowe, deptaki oraz strefy piesze. Coraz więcej miast stawia także na promocję szybkiej i wygodnej komunikacji zbiorowej, - autobusów i szybkiej kolei miejskiej. Dla przykładu w Wiedniu każdy kierowca opłacający podatek za samochód otrzymuje całoroczny bilet na komunikację autobusową. Codzienne sceny z życia miast Europy to ludzie korzystający z deptaków, dróg rowerowych czy dworców kolejowych i przystanków komunikacji zbiorowej umożliwiające szybką przesiadkę na potrzebny środek transportu. A wszystko to po to, by zwiększyć wygodę podróżowania, zmniejszyć hałas, ilość zanieczyszczeń, zaoszczędzić czas i pieniądze. Czy nasze społeczeństwo, projektanci i decydenci dojrzeli do tego, by w ten nowy - ekologiczny sposób spojrzeć na transport, komunikację i nowy wizerunek miast?

[url="http://www.zieloni.osiedle.net.pl/rower.htm"]http://www.zieloni.osiedle.net.pl/rower.htm[/url]

WYSTAWA DOT. ŚCIEŻEK ROWEROWYCH -PODLASKI OŚRODEK AKTYWNOŚCI EKOLOGICZNEJ BIAŁYSTOK, UL. LIPOWA 32 A 7 CZERWCA – 17 CZERWCA 1999 R.
ORGANIZATOR: FEDERACJA ZIELONYCH W BIAŁYMSTOKU
DROGI ROWEROWE PRZY KAŻDEJ DRODZE! BEZPIECZEŃSTWO OCHRONA ŚRODOWISKA PŁYNNOŚĆ
RUCHU! Drogi rowerowe powinny powstawać ze względu na bezpieczeństwo, płynność ruchu i ochronę środowiska przy budowie, przebudowie i modernizacji każdej drogi, na której samochody poruszają się z prędkością powyżej 30 km/h

Drogi rowerowe powinny być integralną częścia dróg i dotyczy to także ich finansowania-tak jest np. w Holandii-kwestie bezpieczeństwa i tworzenie dróg rowerowych w ramach budowy i modernziacji dróg jest skuteczniejsze ... rozwiń
Avatar
bike / 29 czerwca 2008 o 12:32
0
Już myślałem że nikt nie wpadnie na to że podróżowanie przez Polskę na rowerze ma większy sens niż samochodem,tylko dróg dla rowerów brak a szczególnie na dalsze wyprawy .Do tej pory trasy rowerowe były to zwykłe drogi z samochodami i tirami.Podróżuję z dziećmi na rowerach. One wiedzą że ciekawiej jest niż samochodem i wolą wyprawę rowerową (jak najdłuższą) niż wyjazd samochodem. W Polsce zagęszczenie ciekawych miejsc jest tak duże że, jadąc samochodem można tylko wybierać omijając masę wspaniałości. Podróżując od wsi do wsi poznajemy tą prawdziwą Polskę i jesteśmy z niej dumni. Człowiek, który potrudzi się na rowerze nie będzie znudzony, nabierze szacunku do wszystkiego co poznaje. Prawdziwa Polska jest Polską lokalną, gdzie ludzie żyją często skromnie ale nie są zgorzkniałymi snobami z miasta, którym ciągle wszystko nie pasuje i którzy nie znając piękna własnego kraju uważają, że tylko za granicą jest the best. Niektórzy mówią że na rowerze jest niebezpiecznie, a kto w sytuacji wymuszenia z przeciwka jadąc samochodem może cokolwiek zrobić? Ja zawsze skręcę do lasu lub zeskoczę na bok! Świat widziany z siodełka jest widziany lepiej, jest wyczuwany, można go chłonąć wszystkimi zmysłami.Rower to cudo ludzkiego intelektu. Nie zdarzyło mi się gdzieś nie wjechać, wszędzie przejechałem. Samochodem nie poznacie wspaniałego uczucia ucieczki od cywilizacji zaś na nogach nie dotrzecie z pełnym ekwipunkiem tak daleko. Nawet niewysportowane dziecko z podstawówki może dziennie przejechać do 100 km. Sam nieraz przejeżdżam 200. W 2007 roku z dziećmi objechaliśmy Pogórze Przemyskie za 150 zł!!!! Ponad 200 km! To jest naprawdę turystyka przez duże P. Odkąd zaczęliśmy podróżować rowerem poznaliśmy nasze strony. W żaden inny sposób nie byłoby to możliwe.
Już myślałem że nikt nie wpadnie na to że podróżowanie przez Polskę na rowerze ma większy sens niż samochodem,tylko dróg dla rowerów brak a szczególnie na dalsze wyprawy .Do tej pory trasy rowerowe były to zwykłe drogi z samochodami i tirami.Podróżuję z dziećmi na rowerach. One wiedzą że ciekawiej jest niż samochodem i wolą wyprawę rowerową (jak najdłuższą) niż wyjazd samochodem. W Polsce zagęszczenie ciekawych miejsc jest tak duże że, jadąc samochodem można tylko wybierać omijając masę wspaniałości. Podróżując od wsi do wsi poznajemy tą pr... rozwiń
Avatar
PRZEMYSLAW / 29 czerwca 2008 o 09:16
0
Mamy nowe ministerstwo ! Ministerstwo Regionu Regionalnego ! Ale fajnie a myślałem ze chodzi o Rozwoju Regionalnego - widocznie myliłem się.
Avatar
Mennica / 29 czerwca 2008 o 08:42
0
"Wybudowanie jednego kilometra trasy ma kosztować od 300 do 700 tys. zł" to bedzie trasa ze zlota, platyny czy srebra?
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

TBV Start wygrał Browar Kociewski Cup. W finale ograł Polpharmę

TBV Start wygrał Browar Kociewski Cup. W finale ograł Polpharmę 0 0

Koszykarze z Lublina jeszcze przed startem sezonu prezentują bardzo dobrą formę. Właśnie wygrali drugi z rzędu turniej towarzyski. Tym razem triumfowali w Browar Kociewski Cup, który został rozegrany w Starogardzie Gdański. Czerwono-czarni w sobotnim finale pokonali gospodarzy – Polpharmę 78:75

Motor Lublin – Sokół Sieniawa 2:1. Znowu horror z happy-endem
galeria

Motor Lublin – Sokół Sieniawa 2:1. Znowu horror z happy-endem 4 0

Tradycji stało się zadość. Motor w meczu u siebie znowu stracił gola, ale dostarczył też kibicom wielu emocji. Tym razem żółto-biało-niebiescy przegrywali z Sokołem Sieniawa 0:1. Ponownie potrafili jednak odwrócić losy spotkania i wygrać 2:1.

Podhale – Podlasie 1:0. Nie odbili się od dna

Podhale – Podlasie 1:0. Nie odbili się od dna 0 1

Trwa fatalna passa piłkarzy z Białej Podlaskiej. Podlasie właśnie zanotowało ósmy z rzędu mecz bez zwycięstwa. Tym razem podopieczni Przemysława Sałańskiego przegrali w Nowym Targu z tamtejszym Podhalem 0:1

Przebudzenia nie było. Francja pokonała Polaków na Mistrzostwach Świata

Przebudzenia nie było. Francja pokonała Polaków na Mistrzostwach Świata 1 0

Polacy nie podnieśli się po bolesnej przegranej z Argentyńczykami. Przegrali 1:3 z „Trójkolorowymi” i dali im nadzieję na awans do decydującej fazy turnieju. Sami za to postawili się pod ścianą – teraz ratuje ich wyłącznie wygrana za trzy punkty z Serbią.

Azoty Puławy – Chrobry Głogów 34:26. Odzyskali pierwsze miejsce

Azoty Puławy – Chrobry Głogów 34:26. Odzyskali pierwsze miejsce 2 0

Po trzech kolejkach Azoty prowadziły w tabeli PGNiG Superligi. W środę awansem swoje mecze czwartej serii gier wygrały jednak PGE Vive i Orlen Wisła. Puławianie po kilku dniach odzyskali fotel lidera po sobotnim zwycięstwie z chrobrym Głogów 34:26.

Pierwszy Marsz Równości przejdzie ulicami Lublina. Nie będzie zmiany terminu

Pierwszy Marsz Równości przejdzie ulicami Lublina. Nie będzie zmiany terminu 152 29

W sobotę 13 października ulicami Lublina po raz pierwszy przejdzie Marsz Równości. Jego uczestnicy chcą wyrazić poparcie m.in. dla osób wykluczonych z powodu orientacji seksualnej, tożsamości płciowej czy pochodzenia etnicznego. Przeciwko inicjatywie protestują środowiska narodowe. Były też sugestie, by wydarzenie odbyło się po wyborach samorządowych.

Pianino, trąbki, gitary i stare telefony komórkowe Nokia. Wyprzedaż w Lublinie
galeria

Pianino, trąbki, gitary i stare telefony komórkowe Nokia. Wyprzedaż w Lublinie 6 1

Do wzięcia jest tuba o stroju B marki Cerveny, sanitarny polonez lub zestaw 40 starszych telefonów komórkowych Nokia, wystawiony za cenę wywoławczą 50 złotych. Agencja Mienia Wojskowego po raz kolejny organizuje przetarg na stary sprzęt. Na liście sprzedażowej są prawdziwe perełki.

Orlęta Spomlek – Avia Świdnik 3:0. Nie ma to jak w domu

Orlęta Spomlek – Avia Świdnik 3:0. Nie ma to jak w domu 1 0

Mimo olbrzymich kłopotów kadrowych Orlęta Spomlek zainkasowały w sobotę trzy punkty. Biało-zieloni pokonali u siebie Avię Świdnik 3:0. I tym samych przedłużyli dobrą passę na własnym terenie. W piątym takim występie zanotowali drugie zwycięstwo. Nie przegrali jednak żadnego z pozostałych spotkań.

"Sprawmy by województwo lubelskie podniosło się z kolan". Konwencja PiS w Zamościu
galeria

"Sprawmy by województwo lubelskie podniosło się z kolan". Konwencja PiS w Zamościu 1 8

"Dotrzymujemy słowa w rządzie, dotrzymamy i w samorządzie" - z takim hasłem kandydaci Prawa i Sprawiedliwości z Zamojszczyzny ruszają do wyborów samorządowych.

Jerzy Buzek w Puławach o Unii Europejskiej

Jerzy Buzek w Puławach o Unii Europejskiej 9 20

Na zaproszenie puławskiej Platformy Obywatelskiej w środę do Puław przyjechał były premier RP, prof. Jerzy Buzek. W sali konferencyjnej Hotelu Olimpic opowiadał m.in. o wartościach europejskich, polskich sukcesach politycznych i konieczności szanowania prawa.

Puławy: Nie ma chętnych na działki, które sprzedaje urząd miasta

Puławy: Nie ma chętnych na działki, które sprzedaje urząd miasta 3 2

Mieszkańcy, którzy protestowali przed zbyt intensywną zabudową ul. Sosnowej, mogą spać spokojnie. Próba ich sprzedaży zakończyła się fiaskiem. To oznacza, że miasto w tym roku nie otrzyma zakładanych wpływów z tego tytułu.

Portfel z pieniędzmi leżał na ulicy

Portfel z pieniędzmi leżał na ulicy 0 2

W piątek do radzyńskiej komendy zgłosił się 44-letni mieszkaniec gm. Radzyń Podlaski. Mężczyzna poinformował, że na ul. Międzyrzeckiej znalazł portfel i chce go zwrócić właścicielowi.

Niedziela 23 września. Handlowa czy nie? Sprawdź czy zrobisz zakupy

Niedziela 23 września. Handlowa czy nie? Sprawdź czy zrobisz zakupy 15 1

Niedziele handlowe i z zamkniętymi sklepami. Sprawdź czy w niedzielę 23 września normalnie zrobisz zakupy w sklepach, czy zastaniesz zamknięte supermarkety.

Janowiec: Uczniów zastąpią gospodynie i emeryci

Janowiec: Uczniów zastąpią gospodynie i emeryci 1 1

Jeszcze w tym miesiącu radni gminy Janowiec zdecydują o rozwiązaniu technikum weterynaryjnego znajdującego się w miejscowym Zespole Szkół. Placówka od lat nie prowadzi naboru. Ostatnia klasa liczyła dziewięć osób. Ich miejsce w budynku wkrótce zajmie m.in. Koło Emerytów.

Mężczyzna zginął po potrąceniu na przejściu. Kto widział wypadek?

Mężczyzna zginął po potrąceniu na przejściu. Kto widział wypadek? 12 4

Lubelscy policjanci poszukują świadków wypadku drogowego do którego doszło 6 września na ul. Lubelskiej w Niemcach.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.