Najniższą ofertę na budowę S17, części obwodnicy Lublina, od węzła Dąbrowica do węzła Lubartów, złożyła hiszpańska firma Dragados. Jej wartość to 474 milionów złotych 801 tysięcy 627 zł.
Z węzłem i bez
Zadanie nr 3 to budowa 10,2 km drogi ekspresowej od węzła Dąbrowica (ale bez węzła) do węzła Lubartów (tu wraz z węzłem) oraz łącznika prowadzącego do granic administracyjnych Lublina; do al. Spółdzielczości Pracy.
– W ramach inwestycji powstaną także drogi zbiorcze, o długości 27,3 km i ponad 13 kilometrów ekranów akustycznych. Zbudowanych zostanie 17 obiektów inżynieryjnych: 14 wiaduktów i trzy kładki dla pieszych oraz osiem przejść dla zwierząt – wylicza Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wykopy i nasypy
Tymczasem na zadaniu nr 1, Sielce–Bogucin, trwają prace ziemne: wykonywanie wykopów i nasypów, wymiana gruntu na terenach torfowych, wykonywanie geodrenów przyspieszających konsolidację gruntów, zagęszczanie podłoża, układanie siatek geosyntetycznych pod nasypy.
– Wykonywane są fundamenty i ustawiane słupy linii wysokiego napięcia. Trwają również prace przy obiektach inżynieryjnych – dodaje Nalewajko. Budowane są drogi objazdowe, usuwane kolizje z obcymi instalacjami, rozbierane budynki kolidujące z przyszłą trasą. Układane są rurociągi kanalizacyjne.
Utrudnienia
Jak zwykle największy postępy prac widać na zadaniu nr 5, Witosa–Piaski. Tu, w związku z pracami wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask; kierowcy korzystają z drugiej jezdni w obu kierunkach. Wyłączony z ruchu jest także jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce.