Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

26 stycznia 2011 r.
20:39
Edytuj ten wpis

Ekspresówki na Lubelszczyźnie, czyli droga pod górę

0 19 A A
Drogi w woj. lubelskim
Drogi w woj. lubelskim

Jeszcze wiosną może się zacząć budowa fragmentu ekspresówki S-17 na odcinku Kurów–Bogucin. Inwestycja ruszyła już formalnie na odcinku Piaski–Lublin. Ale setki kilometrów obiecywanych nam przez polityków dróg mają czekać na lepsze czasy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Rząd zdecydował, że budowa ekspresówki S17 Kurów–Lublin (z północną częścią obwodnicy Lublina) rozpocznie się przed 2013 r.

W środę lubelscy politycy PO powtarzali dziennikarzom, że to także zasługa ich oficjalnych i kuluarowych zabiegów. – Rząd Tuska jest przychylny naszemu województwu. Demonstracje nie przynoszą skutku, bo żaden rząd nie będzie działał pod przymusem – stwierdził lider lubelskiej Platformy Stanisław Żmijan. – Potrzeba trochę zaufania i cierpliwości – dodała poseł Magdalena Gąsior-Marek. Jedno i drugie bardzo się przyda, bo mieszkańcy czekają na pozostałe obiecane przez władze nowoczesne drogi.

Co z S-17 na odcinku Warszawa–Kurów?

– Droga od węzła "Lubelska” do granicy z woj. lubelskim będzie realizowana po 2013 r. – mówi Małgorzata Tarnowska, rzecznik mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Według planu inwestycja rozpocznie się wiosną 2013 r., a 62 km ekspresówki mają powstać w ciągu dwóch lat.

– Liczymy, że do połowy roku dostaniemy decyzję środowiskową na S-17 od Kurowa do granic województwa. Później wystąpimy o zezwolenie na realizację inwestycji, zajmiemy się przygotowaniem projektu budowlanego i wykonawczego oraz sporządzeniem dokumentacji przetargowej – tłumaczy Zbigniew Szepietowski, zastępca szefa GDDKiA w Lublinie. Budowa rozpocznie się po 2013 r., podobnie jak odcinek S-17 Piaski–Hrebenne.

– W tym samym terminie jest planowana realizacja prawie 12-kilometrowego, drugiego etapu obwodnicy Puław – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskich drogowców.

Pierwsza droga dojazdowa do obwodnicy Lublina

To przedłużenie ul. Mełgiewskiej. Będzie gotowe w przyszłym roku. Na 2013 rok planowane jest ukończenie drugiego dojazdu – przedłużenia al. Solidarności.

To najbardziej skomplikowana i kosztowna z tych inwestycji, bo z uwagi na podmokły teren trasę trzeba będzie częściowo prowadzić wiaduktem. – Dokumentacja projektowa jest już gotowa, jesteśmy w przededniu podpisania umowy na unijne dofinansowanie – mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik prezydenta Lublina. Najmniej zaawansowana jest sprawa przebudowy i przedłużenia ul. Poligonowej. Ta trasa ma powstać dopiero w 2014 r.

Drogowcy złożyli wniosek o decyzję środowiskową dla odcinka S-19 od granicy mazowieckiego do Lublina, do węzła Dąbrowica. – Chcemy pod koniec marca wystąpić o ten dokument dla fragmentu "19” od Konopnicy do Podkarpackiego – mówi Szepietowski. Budowa tej ekspresówki przewidziana jest po 2013 r.

Natomiast zachodnia część obwodnicy Lublina (między węzłem Dąbrowica, a Konopnica) jest dopiero w fazie przygotowania projektu budowlanego i wykupu gruntów.


Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
drogowiec / 30 stycznia 2011 o 13:04
0
[quote name='Bob Budowniczy' timestamp='1296110990' post='429613']
Czytam i oczom nie wierzę (...)To samo Żmijan, teraz się uaktywnił, a gdzie byłeś ośle przez tyle lat? Sukces ma wielu ojców, ale na pewno nie tych dwoje (...)
[/quote]

No jak to przecież od lat w GDDKiA na Ogrodowej zainstalowany jest synuś Pana posła Żmijana i młody trzyma rękę na pulsie żeby wszystko było ok

Firmy z branży drogowej w których udziały poukrywane ma pan Poseł też nie mają i nie będą miały że przy budowach...
[quote name='Bob Budowniczy' timestamp='1296110990' post='429613']
Czytam i oczom nie wierzę (...)To samo Żmijan, teraz się uaktywnił, a gdzie byłeś ośle przez tyle lat? Sukces ma wielu ojców, ale na pewno nie tych dwoje (...)
[/quote]

No jak to przecież od lat w GDDKiA na Ogrodowej zainstalowany jest synuś Pana posła Żmijana i młody trzyma rękę na pulsie żeby wszystko było ok

Firmy z branży drogowej w których udziały poukrywane ma pan Poseł też nie mają i nie będą miały że przy... rozwiń
Avatar
generation_next / 29 stycznia 2011 o 19:31
0
[quote name='sztukmistrz z Lublina' timestamp='1296120261' post='429662']
cytuję z innego artykułu na stronie DW w sprawie S17:

"Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny "DW" dodaje w komentarzu, że dostajemy to, co nam się należało od dawna, i że zupełnie w tej sprawie zawiedli lubelscy posłowie. Bo dopiero w ostatniej chwili wydali wspólny apel do rządu.

- Dochodziło do żenujących sytuacji, że walkę o drogę traktowano jako element rozgrywki politycznej przed wyborami regionalnego szefa PO, a także w kampanii prezydenckiej Krzysztofa Żuka. Przyjeżdżali kolejni ministrowie, obiecywali i wyjeżdżali, a my dalej nic nie wiedzieliśmy. Gdyby nie nacisk opinii publicznej, to na drogę do Warszawy musielibyśmy znowu poczekać. Dlatego pamiętajmy – to nie politycy wywalczyli tę drogę, tylko my, mieszkańcy. To jest nasza zasługa i nikt nie może jej nam odebrać - uważa Krzysztof Wiejak."

a teraz czytam wypowiedzi posła Żmijana i słynnej bukietowej posłanki Magdy Gąsior Marek i czuję, że prosto w twarz śmieją się ludziom opowiadając takie bzdury. Co za tupet, brak słów. Czujecie się aż tak pewnie?

Szanowna Pani Magdo, nawet Tusk schylił wstydliwie głowę podczas wręczania kwiatów przez Panią min. Grabarczykowi (proszę obejrzeć relację z momentu wręczania po głosowaniu i zobaczyć minę Tuska). Ty natomiast byłaś cała w skowronkach. Podejrzewam, że nikt poważny w tej mało poważnej partii nie chciał się pogrążyć wręczając ministrowi kwiaty w nagrodę za brak osiągnięć i paraliż kolei. Ty natomiast, wybranko Lubelszczyzny, a właściwie nawinych Lublinian, zaistniałaś po raz pierwszy w tej kadencji - na 10 miesięcy przed jej końcem.

Drodzy czytelnicy i internauci. Jeśli mieszkańcy regionu znowu wybiorą sobie takich reprezentantów, to przy okazji kolejnych kontrowersji dot. wyboru inwestycji drogowych do realizacji, znowu będzie potrzebne pospolite ruszenie. To dobrze świadczy o mobilizacji lokalnych społeczności, ale wystawia fatalne świadectwo posłom/posłankom z regionu. Wybierani są ludzie, którym się nie chce chcieć, a przez to są marginesem wewnątrz własnej partii w Sejmie, i służą m.in. do wręczania kwiatów w żenujących sytuacjach, prowadzenia debat w której potrzebna jest ładna buzia i odsłonięte nogi lub zakładania grup typu "Dla Lubelszczyzny", które nie zbierają się ani razu podczas kadencji...

Z drugiej strony wyborców trzeba w pewnym stopniu rozgrzeszyć, wyboru dokonuje się przecież spośród osób na liście, wybranych przez partie wg oczywistego klucza. Stąd przypomina to wybór mniejszego zła. Cóż, taki mamy system, i takie są czasy - można sprzedać chodzącą ściemę w ładnym opakowaniu, bo większości i tak jest wszystko jedno.

Ocenę tych osób zostawiam Państwu, dokonacie jej przy urnach za kilka miesięcy. Ci geniusze na pewno wystartują, wstydu przecież nie mają, a do niczego innego się nie nadają (no może ewentualnie w przypadku porażki mogliby zajmować jakiś stołeczek w miejskiej spółce lub urzędzie, oczywiście z partyjnego nadania).

A żeby teraz przypisywać sobie sukces, trzeba nie mieć za grosz honoru. Oj, przepraszam, o czym ja piszę, jaki honor. Liczy się, że co miesiąć kasa wpływa, a żeby coś ugrać dla regionu? Po co, to przecież wymaga wysiłku, trzeba się nachodzić i zbudować sobie pozycję w centralnych strukturach partii. Tu w regionie między swoimi miernotkami możecie być "baronami", ale na szczeblu krajowym nie znaczycie nic. W ważnych dla kraju, merytorycznych kwestiach też was nie słychać. Jesteście przedłużeniem przycisku do głosowania na sali Sejmu, nic więcej. A wydanie wspólnego apelu do rządu "za pięć dwunasta" było warte tyle, ile wy jesteście warci, czyli NIC. Przykre i tragiczne w skutkach dla regionu, ale prawdziwie.

Dziękuję za uwagę i gratuluję zwykłym ludziom za zaangażowanie w sprawę obrony S17.
[/quote]

Nic dodać, nic ująć. Trafiłeś w samo meritum sprawy inwestycji w Naszym regionie.
[quote name='sztukmistrz z Lublina' timestamp='1296120261' post='429662']
cytuję z innego artykułu na stronie DW w sprawie S17:

"Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny "DW" dodaje w komentarzu, że dostajemy to, co nam się należało od dawna, i że zupełnie w tej sprawie zawiedli lubelscy posłowie. Bo dopiero w ostatniej chwili wydali wspólny apel do rządu.

- Dochodziło do żenujących sytuacji, że walkę o drogę traktowano jako element rozgrywki politycznej przed wyborami regiona... rozwiń
Avatar
generation_next / 29 stycznia 2011 o 19:23
0
[quote name='BOŻENA' timestamp='1296077318' post='429544']
Nie nie dały tzw.starania naszych lokalnych polityków- czyli jest jak zawsze. Jesteśmy na czarnym końcu! GRANDA! Dlaczego u nas brak jest gospodarza miasta, regionu, któremu w końcu udałoby sie odniesc jakiś sukces i zrobic coś dla Lubelszczyzny! Bierzmy przykład choćby z Rzeszowa, który jeszcze parę lat temu był daleko za Lublinem, a teraz pełen rozkwit, inwestycje, zadowoleni mieszkańcy, drogi itp itd..., ale tm jest gospodarz, nie ważne z jakiej opcji politycznej, ale skuteczny!!!
[/quote]

Dokładnie - zgadzam się!!! Jestem co tydzień w Rzeszowie i jestem pod wrażeniem inwestycji w tym mieście!!! Niestety, ale w Lublinie brak jest dobrych zamówień, zatem trzeba jeździć...nieco dalej...PS. Podatki płacę w Lublinie (jeszcze).
[quote name='BOŻENA' timestamp='1296077318' post='429544']
Nie nie dały tzw.starania naszych lokalnych polityków- czyli jest jak zawsze. Jesteśmy na czarnym końcu! GRANDA! Dlaczego u nas brak jest gospodarza miasta, regionu, któremu w końcu udałoby sie odniesc jakiś sukces i zrobic coś dla Lubelszczyzny! Bierzmy przykład choćby z Rzeszowa, który jeszcze parę lat temu był daleko za Lublinem, a teraz pełen rozkwit, inwestycje, zadowoleni mieszkańcy, drogi itp itd..., ale tm jest gospodarz, nie ważne z ... rozwiń
Avatar
generation_next / 29 stycznia 2011 o 19:17
0
Czekamy na dalsze rezultaty "zakulisowych działań" Pań i Panów parlamentarzystów ;-)
Avatar
Gość / 27 stycznia 2011 o 16:34
0
[quote name='Kamil' timestamp='1296135463' post='429767']
Przepraszam ale co ma tytuł artykułu wspólnego z treścią? Wg tematu miało być o Lubelszczyźnie a nie o województwie! Ludzie nie mylcie pojęć. Zakładam, że Ci co piszą artykuły są po studiach (nie wnikam jakich ), więc można od Was wymagać więcej!!! Lubelszczyzna to nie województwo!!!!
[/quote]
W tym cały problem..ze piszący ukończyli uczelnie lubelskie,w których nie uczono rozumienia i stąd nie potrafią odróżnić województwo od lubelszczyzny
[quote name='Kamil' timestamp='1296135463' post='429767']
Przepraszam ale co ma tytuł artykułu wspólnego z treścią? Wg tematu miało być o Lubelszczyźnie a nie o województwie! Ludzie nie mylcie pojęć. Zakładam, że Ci co piszą artykuły są po studiach (nie wnikam jakich ), więc można od Was wymagać więcej!!! Lubelszczyzna to nie województwo!!!!
[/quote]
W tym cały problem..ze piszący ukończyli uczelnie lubelskie,w których nie uczono rozumienia i stąd nie potrafią odróżni... rozwiń
Avatar
Gość / 27 stycznia 2011 o 16:31
0
[quote name='Kamil' timestamp='1296135463' post='429767']
Przepraszam ale co ma tytuł artykułu wspólnego z treścią? Wg tematu miało być o Lubelszczyźnie a nie o województwie! Ludzie nie mylcie pojęć. Zakładam, że Ci co piszą artykuły są po studiach (nie wnikam jakich ), więc można od Was wymagać więcej!!! Lubelszczyzna to nie województwo!!!!
[/quote]
W tym cały problem..ze piszący ukończyli uczelnie lubelskie,w których nie uczono rozumienia i stąd nie potrafią odróżnić województwo od lubelszczyzny
[quote name='Kamil' timestamp='1296135463' post='429767']
Przepraszam ale co ma tytuł artykułu wspólnego z treścią? Wg tematu miało być o Lubelszczyźnie a nie o województwie! Ludzie nie mylcie pojęć. Zakładam, że Ci co piszą artykuły są po studiach (nie wnikam jakich ), więc można od Was wymagać więcej!!! Lubelszczyzna to nie województwo!!!!
[/quote]
W tym cały problem..ze piszący ukończyli uczelnie lubelskie,w których nie uczono rozumienia i stąd nie potrafią odróżni... rozwiń
Avatar
Kamil / 27 stycznia 2011 o 14:37
0
Przepraszam ale co ma tytuł artykułu wspólnego z treścią? Wg tematu miało być o Lubelszczyźnie a nie o województwie! Ludzie nie mylcie pojęć. Zakładam, że Ci co piszą artykuły są po studiach (nie wnikam jakich ), więc można od Was wymagać więcej!!! Lubelszczyzna to nie województwo!!!!
Avatar
JacekPlacek / 27 stycznia 2011 o 10:36
0
To jest skandal!

63 km ekspresówki w dwa lata! Czy tym państwem rządzą same niedojdy i pseudo wykształciuchy!? to wszystko w, koło co mnie otacza to wielki bajzel. PKS, PKP, polska infrastruktura to koszmarne dziadostwo! Przykładowo podróż do Warszawy czy sąsiedzko położonego Rzeszowa to trzy godziny minimum? Jak szybko podróżować, pracować poza miejscem zamieszkania i załatwiać interesy?
Kiedy to wszystko się zmieni? ZUS kradnie, rząd kłamię, a żyć trzeba dalej?

Pytanie: Jak tu nie stracić głowy?
Avatar
sztukmistrz z Lublina / 27 stycznia 2011 o 10:24
0
cytuję z innego artykułu na stronie DW w sprawie S17:

"Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny "DW" dodaje w komentarzu, że dostajemy to, co nam się należało od dawna, i że zupełnie w tej sprawie zawiedli lubelscy posłowie. Bo dopiero w ostatniej chwili wydali wspólny apel do rządu.

- Dochodziło do żenujących sytuacji, że walkę o drogę traktowano jako element rozgrywki politycznej przed wyborami regionalnego szefa PO, a także w kampanii prezydenckiej Krzysztofa Żuka. Przyjeżdżali kolejni ministrowie, obiecywali i wyjeżdżali, a my dalej nic nie wiedzieliśmy. Gdyby nie nacisk opinii publicznej, to na drogę do Warszawy musielibyśmy znowu poczekać. Dlatego pamiętajmy – to nie politycy wywalczyli tę drogę, tylko my, mieszkańcy. To jest nasza zasługa i nikt nie może jej nam odebrać - uważa Krzysztof Wiejak."

a teraz czytam wypowiedzi posła Żmijana i słynnej bukietowej posłanki Magdy Gąsior Marek i czuję, że prosto w twarz śmieją się ludziom opowiadając takie bzdury. Co za tupet, brak słów. Czujecie się aż tak pewnie?

Szanowna Pani Magdo, nawet Tusk schylił wstydliwie głowę podczas wręczania kwiatów przez Panią min. Grabarczykowi (proszę obejrzeć relację z momentu wręczania po głosowaniu i zobaczyć minę Tuska). Ty natomiast byłaś cała w skowronkach. Podejrzewam, że nikt poważny w tej mało poważnej partii nie chciał się pogrążyć wręczając ministrowi kwiaty w nagrodę za brak osiągnięć i paraliż kolei. Ty natomiast, wybranko Lubelszczyzny, a właściwie nawinych Lublinian, zaistniałaś po raz pierwszy w tej kadencji - na 10 miesięcy przed jej końcem.

Drodzy czytelnicy i internauci. Jeśli mieszkańcy regionu znowu wybiorą sobie takich reprezentantów, to przy okazji kolejnych kontrowersji dot. wyboru inwestycji drogowych do realizacji, znowu będzie potrzebne pospolite ruszenie. To dobrze świadczy o mobilizacji lokalnych społeczności, ale wystawia fatalne świadectwo posłom/posłankom z regionu. Wybierani są ludzie, którym się nie chce chcieć, a przez to są marginesem wewnątrz własnej partii w Sejmie, i służą m.in. do wręczania kwiatów w żenujących sytuacjach, prowadzenia debat w której potrzebna jest ładna buzia i odsłonięte nogi lub zakładania grup typu "Dla Lubelszczyzny", które nie zbierają się ani razu podczas kadencji...

Z drugiej strony wyborców trzeba w pewnym stopniu rozgrzeszyć, wyboru dokonuje się przecież spośród osób na liście, wybranych przez partie wg oczywistego klucza. Stąd przypomina to wybór mniejszego zła. Cóż, taki mamy system, i takie są czasy - można sprzedać chodzącą ściemę w ładnym opakowaniu, bo większości i tak jest wszystko jedno.

Ocenę tych osób zostawiam Państwu, dokonacie jej przy urnach za kilka miesięcy. Ci geniusze na pewno wystartują, wstydu przecież nie mają, a do niczego innego się nie nadają (no może ewentualnie w przypadku porażki mogliby zajmować jakiś stołeczek w miejskiej spółce lub urzędzie, oczywiście z partyjnego nadania).

A żeby teraz przypisywać sobie sukces, trzeba nie mieć za grosz honoru. Oj, przepraszam, o czym ja piszę, jaki honor. Liczy się, że co miesiąć kasa wpływa, a żeby coś ugrać dla regionu? Po co, to przecież wymaga wysiłku, trzeba się nachodzić i zbudować sobie pozycję w centralnych strukturach partii. Tu w regionie między swoimi miernotkami możecie być "baronami", ale na szczeblu krajowym nie znaczycie nic. W ważnych dla kraju, merytorycznych kwestiach też was nie słychać. Jesteście przedłużeniem przycisku do głosowania na sali Sejmu, nic więcej. A wydanie wspólnego apelu do rządu "za pięć dwunasta" było warte tyle, ile wy jesteście warci, czyli NIC. Przykre i tragiczne w skutkach dla regionu, ale prawdziwie.

Dziękuję za uwagę i gratuluję zwykłym ludziom za zaangażowanie w sprawę obrony S17.
cytuję z innego artykułu na stronie DW w sprawie S17:

"Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny "DW" dodaje w komentarzu, że dostajemy to, co nam się należało od dawna, i że zupełnie w tej sprawie zawiedli lubelscy posłowie. Bo dopiero w ostatniej chwili wydali wspólny apel do rządu.

- Dochodziło do żenujących sytuacji, że walkę o drogę traktowano jako element rozgrywki politycznej przed wyborami regionalnego szefa PO, a także w kampanii prezydenckiej Krzysztofa Żuka. Przyjeżdżali kolejni ministrowie, obie... rozwiń
Avatar
miki / 27 stycznia 2011 o 09:29
0
To tak naprawdę kiedy to się wszystko zacznie? Znowu OBIETNICE? Przedłużenie ul. Poligonowej chyba w 2020...A mówi się o tym od 8 lat.
Avatar
drogowiec / 30 stycznia 2011 o 13:04
0
[quote name='Bob Budowniczy' timestamp='1296110990' post='429613']
Czytam i oczom nie wierzę (...)To samo Żmijan, teraz się uaktywnił, a gdzie byłeś ośle przez tyle lat? Sukces ma wielu ojców, ale na pewno nie tych dwoje (...)
[/quote]

No jak to przecież od lat w GDDKiA na Ogrodowej zainstalowany jest synuś Pana posła Żmijana i młody trzyma rękę na pulsie żeby wszystko było ok

Firmy z branży drogowej w których udziały poukrywane ma pan Poseł też nie mają i nie będą miały że przy budowach...
[quote name='Bob Budowniczy' timestamp='1296110990' post='429613']
Czytam i oczom nie wierzę (...)To samo Żmijan, teraz się uaktywnił, a gdzie byłeś ośle przez tyle lat? Sukces ma wielu ojców, ale na pewno nie tych dwoje (...)
[/quote]

No jak to przecież od lat w GDDKiA na Ogrodowej zainstalowany jest synuś Pana posła Żmijana i młody trzyma rękę na pulsie żeby wszystko było ok

Firmy z branży drogowej w których udziały poukrywane ma pan Poseł też nie mają i nie będą miały że przy... rozwiń
Avatar
generation_next / 29 stycznia 2011 o 19:31
0
[quote name='sztukmistrz z Lublina' timestamp='1296120261' post='429662']
cytuję z innego artykułu na stronie DW w sprawie S17:

"Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny "DW" dodaje w komentarzu, że dostajemy to, co nam się należało od dawna, i że zupełnie w tej sprawie zawiedli lubelscy posłowie. Bo dopiero w ostatniej chwili wydali wspólny apel do rządu.

- Dochodziło do żenujących sytuacji, że walkę o drogę traktowano jako element rozgrywki politycznej przed wyborami regionalnego szefa PO, a także w kampanii prezydenckiej Krzysztofa Żuka. Przyjeżdżali kolejni ministrowie, obiecywali i wyjeżdżali, a my dalej nic nie wiedzieliśmy. Gdyby nie nacisk opinii publicznej, to na drogę do Warszawy musielibyśmy znowu poczekać. Dlatego pamiętajmy – to nie politycy wywalczyli tę drogę, tylko my, mieszkańcy. To jest nasza zasługa i nikt nie może jej nam odebrać - uważa Krzysztof Wiejak."

a teraz czytam wypowiedzi posła Żmijana i słynnej bukietowej posłanki Magdy Gąsior Marek i czuję, że prosto w twarz śmieją się ludziom opowiadając takie bzdury. Co za tupet, brak słów. Czujecie się aż tak pewnie?

Szanowna Pani Magdo, nawet Tusk schylił wstydliwie głowę podczas wręczania kwiatów przez Panią min. Grabarczykowi (proszę obejrzeć relację z momentu wręczania po głosowaniu i zobaczyć minę Tuska). Ty natomiast byłaś cała w skowronkach. Podejrzewam, że nikt poważny w tej mało poważnej partii nie chciał się pogrążyć wręczając ministrowi kwiaty w nagrodę za brak osiągnięć i paraliż kolei. Ty natomiast, wybranko Lubelszczyzny, a właściwie nawinych Lublinian, zaistniałaś po raz pierwszy w tej kadencji - na 10 miesięcy przed jej końcem.

Drodzy czytelnicy i internauci. Jeśli mieszkańcy regionu znowu wybiorą sobie takich reprezentantów, to przy okazji kolejnych kontrowersji dot. wyboru inwestycji drogowych do realizacji, znowu będzie potrzebne pospolite ruszenie. To dobrze świadczy o mobilizacji lokalnych społeczności, ale wystawia fatalne świadectwo posłom/posłankom z regionu. Wybierani są ludzie, którym się nie chce chcieć, a przez to są marginesem wewnątrz własnej partii w Sejmie, i służą m.in. do wręczania kwiatów w żenujących sytuacjach, prowadzenia debat w której potrzebna jest ładna buzia i odsłonięte nogi lub zakładania grup typu "Dla Lubelszczyzny", które nie zbierają się ani razu podczas kadencji...

Z drugiej strony wyborców trzeba w pewnym stopniu rozgrzeszyć, wyboru dokonuje się przecież spośród osób na liście, wybranych przez partie wg oczywistego klucza. Stąd przypomina to wybór mniejszego zła. Cóż, taki mamy system, i takie są czasy - można sprzedać chodzącą ściemę w ładnym opakowaniu, bo większości i tak jest wszystko jedno.

Ocenę tych osób zostawiam Państwu, dokonacie jej przy urnach za kilka miesięcy. Ci geniusze na pewno wystartują, wstydu przecież nie mają, a do niczego innego się nie nadają (no może ewentualnie w przypadku porażki mogliby zajmować jakiś stołeczek w miejskiej spółce lub urzędzie, oczywiście z partyjnego nadania).

A żeby teraz przypisywać sobie sukces, trzeba nie mieć za grosz honoru. Oj, przepraszam, o czym ja piszę, jaki honor. Liczy się, że co miesiąć kasa wpływa, a żeby coś ugrać dla regionu? Po co, to przecież wymaga wysiłku, trzeba się nachodzić i zbudować sobie pozycję w centralnych strukturach partii. Tu w regionie między swoimi miernotkami możecie być "baronami", ale na szczeblu krajowym nie znaczycie nic. W ważnych dla kraju, merytorycznych kwestiach też was nie słychać. Jesteście przedłużeniem przycisku do głosowania na sali Sejmu, nic więcej. A wydanie wspólnego apelu do rządu "za pięć dwunasta" było warte tyle, ile wy jesteście warci, czyli NIC. Przykre i tragiczne w skutkach dla regionu, ale prawdziwie.

Dziękuję za uwagę i gratuluję zwykłym ludziom za zaangażowanie w sprawę obrony S17.
[/quote]

Nic dodać, nic ująć. Trafiłeś w samo meritum sprawy inwestycji w Naszym regionie.
[quote name='sztukmistrz z Lublina' timestamp='1296120261' post='429662']
cytuję z innego artykułu na stronie DW w sprawie S17:

"Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny "DW" dodaje w komentarzu, że dostajemy to, co nam się należało od dawna, i że zupełnie w tej sprawie zawiedli lubelscy posłowie. Bo dopiero w ostatniej chwili wydali wspólny apel do rządu.

- Dochodziło do żenujących sytuacji, że walkę o drogę traktowano jako element rozgrywki politycznej przed wyborami regiona... rozwiń
Avatar
generation_next / 29 stycznia 2011 o 19:23
0
[quote name='BOŻENA' timestamp='1296077318' post='429544']
Nie nie dały tzw.starania naszych lokalnych polityków- czyli jest jak zawsze. Jesteśmy na czarnym końcu! GRANDA! Dlaczego u nas brak jest gospodarza miasta, regionu, któremu w końcu udałoby sie odniesc jakiś sukces i zrobic coś dla Lubelszczyzny! Bierzmy przykład choćby z Rzeszowa, który jeszcze parę lat temu był daleko za Lublinem, a teraz pełen rozkwit, inwestycje, zadowoleni mieszkańcy, drogi itp itd..., ale tm jest gospodarz, nie ważne z jakiej opcji politycznej, ale skuteczny!!!
[/quote]

Dokładnie - zgadzam się!!! Jestem co tydzień w Rzeszowie i jestem pod wrażeniem inwestycji w tym mieście!!! Niestety, ale w Lublinie brak jest dobrych zamówień, zatem trzeba jeździć...nieco dalej...PS. Podatki płacę w Lublinie (jeszcze).
[quote name='BOŻENA' timestamp='1296077318' post='429544']
Nie nie dały tzw.starania naszych lokalnych polityków- czyli jest jak zawsze. Jesteśmy na czarnym końcu! GRANDA! Dlaczego u nas brak jest gospodarza miasta, regionu, któremu w końcu udałoby sie odniesc jakiś sukces i zrobic coś dla Lubelszczyzny! Bierzmy przykład choćby z Rzeszowa, który jeszcze parę lat temu był daleko za Lublinem, a teraz pełen rozkwit, inwestycje, zadowoleni mieszkańcy, drogi itp itd..., ale tm jest gospodarz, nie ważne z ... rozwiń
Avatar
generation_next / 29 stycznia 2011 o 19:17
0
Czekamy na dalsze rezultaty "zakulisowych działań" Pań i Panów parlamentarzystów ;-)
Avatar
Gość / 27 stycznia 2011 o 16:34
0
[quote name='Kamil' timestamp='1296135463' post='429767']
Przepraszam ale co ma tytuł artykułu wspólnego z treścią? Wg tematu miało być o Lubelszczyźnie a nie o województwie! Ludzie nie mylcie pojęć. Zakładam, że Ci co piszą artykuły są po studiach (nie wnikam jakich ), więc można od Was wymagać więcej!!! Lubelszczyzna to nie województwo!!!!
[/quote]
W tym cały problem..ze piszący ukończyli uczelnie lubelskie,w których nie uczono rozumienia i stąd nie potrafią odróżnić województwo od lubelszczyzny
[quote name='Kamil' timestamp='1296135463' post='429767']
Przepraszam ale co ma tytuł artykułu wspólnego z treścią? Wg tematu miało być o Lubelszczyźnie a nie o województwie! Ludzie nie mylcie pojęć. Zakładam, że Ci co piszą artykuły są po studiach (nie wnikam jakich ), więc można od Was wymagać więcej!!! Lubelszczyzna to nie województwo!!!!
[/quote]
W tym cały problem..ze piszący ukończyli uczelnie lubelskie,w których nie uczono rozumienia i stąd nie potrafią odróżni... rozwiń
Avatar
Gość / 27 stycznia 2011 o 16:31
0
[quote name='Kamil' timestamp='1296135463' post='429767']
Przepraszam ale co ma tytuł artykułu wspólnego z treścią? Wg tematu miało być o Lubelszczyźnie a nie o województwie! Ludzie nie mylcie pojęć. Zakładam, że Ci co piszą artykuły są po studiach (nie wnikam jakich ), więc można od Was wymagać więcej!!! Lubelszczyzna to nie województwo!!!!
[/quote]
W tym cały problem..ze piszący ukończyli uczelnie lubelskie,w których nie uczono rozumienia i stąd nie potrafią odróżnić województwo od lubelszczyzny
[quote name='Kamil' timestamp='1296135463' post='429767']
Przepraszam ale co ma tytuł artykułu wspólnego z treścią? Wg tematu miało być o Lubelszczyźnie a nie o województwie! Ludzie nie mylcie pojęć. Zakładam, że Ci co piszą artykuły są po studiach (nie wnikam jakich ), więc można od Was wymagać więcej!!! Lubelszczyzna to nie województwo!!!!
[/quote]
W tym cały problem..ze piszący ukończyli uczelnie lubelskie,w których nie uczono rozumienia i stąd nie potrafią odróżni... rozwiń
Avatar
Kamil / 27 stycznia 2011 o 14:37
0
Przepraszam ale co ma tytuł artykułu wspólnego z treścią? Wg tematu miało być o Lubelszczyźnie a nie o województwie! Ludzie nie mylcie pojęć. Zakładam, że Ci co piszą artykuły są po studiach (nie wnikam jakich ), więc można od Was wymagać więcej!!! Lubelszczyzna to nie województwo!!!!
Avatar
JacekPlacek / 27 stycznia 2011 o 10:36
0
To jest skandal!

63 km ekspresówki w dwa lata! Czy tym państwem rządzą same niedojdy i pseudo wykształciuchy!? to wszystko w, koło co mnie otacza to wielki bajzel. PKS, PKP, polska infrastruktura to koszmarne dziadostwo! Przykładowo podróż do Warszawy czy sąsiedzko położonego Rzeszowa to trzy godziny minimum? Jak szybko podróżować, pracować poza miejscem zamieszkania i załatwiać interesy?
Kiedy to wszystko się zmieni? ZUS kradnie, rząd kłamię, a żyć trzeba dalej?

Pytanie: Jak tu nie stracić głowy?
Avatar
sztukmistrz z Lublina / 27 stycznia 2011 o 10:24
0
cytuję z innego artykułu na stronie DW w sprawie S17:

"Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny "DW" dodaje w komentarzu, że dostajemy to, co nam się należało od dawna, i że zupełnie w tej sprawie zawiedli lubelscy posłowie. Bo dopiero w ostatniej chwili wydali wspólny apel do rządu.

- Dochodziło do żenujących sytuacji, że walkę o drogę traktowano jako element rozgrywki politycznej przed wyborami regionalnego szefa PO, a także w kampanii prezydenckiej Krzysztofa Żuka. Przyjeżdżali kolejni ministrowie, obiecywali i wyjeżdżali, a my dalej nic nie wiedzieliśmy. Gdyby nie nacisk opinii publicznej, to na drogę do Warszawy musielibyśmy znowu poczekać. Dlatego pamiętajmy – to nie politycy wywalczyli tę drogę, tylko my, mieszkańcy. To jest nasza zasługa i nikt nie może jej nam odebrać - uważa Krzysztof Wiejak."

a teraz czytam wypowiedzi posła Żmijana i słynnej bukietowej posłanki Magdy Gąsior Marek i czuję, że prosto w twarz śmieją się ludziom opowiadając takie bzdury. Co za tupet, brak słów. Czujecie się aż tak pewnie?

Szanowna Pani Magdo, nawet Tusk schylił wstydliwie głowę podczas wręczania kwiatów przez Panią min. Grabarczykowi (proszę obejrzeć relację z momentu wręczania po głosowaniu i zobaczyć minę Tuska). Ty natomiast byłaś cała w skowronkach. Podejrzewam, że nikt poważny w tej mało poważnej partii nie chciał się pogrążyć wręczając ministrowi kwiaty w nagrodę za brak osiągnięć i paraliż kolei. Ty natomiast, wybranko Lubelszczyzny, a właściwie nawinych Lublinian, zaistniałaś po raz pierwszy w tej kadencji - na 10 miesięcy przed jej końcem.

Drodzy czytelnicy i internauci. Jeśli mieszkańcy regionu znowu wybiorą sobie takich reprezentantów, to przy okazji kolejnych kontrowersji dot. wyboru inwestycji drogowych do realizacji, znowu będzie potrzebne pospolite ruszenie. To dobrze świadczy o mobilizacji lokalnych społeczności, ale wystawia fatalne świadectwo posłom/posłankom z regionu. Wybierani są ludzie, którym się nie chce chcieć, a przez to są marginesem wewnątrz własnej partii w Sejmie, i służą m.in. do wręczania kwiatów w żenujących sytuacjach, prowadzenia debat w której potrzebna jest ładna buzia i odsłonięte nogi lub zakładania grup typu "Dla Lubelszczyzny", które nie zbierają się ani razu podczas kadencji...

Z drugiej strony wyborców trzeba w pewnym stopniu rozgrzeszyć, wyboru dokonuje się przecież spośród osób na liście, wybranych przez partie wg oczywistego klucza. Stąd przypomina to wybór mniejszego zła. Cóż, taki mamy system, i takie są czasy - można sprzedać chodzącą ściemę w ładnym opakowaniu, bo większości i tak jest wszystko jedno.

Ocenę tych osób zostawiam Państwu, dokonacie jej przy urnach za kilka miesięcy. Ci geniusze na pewno wystartują, wstydu przecież nie mają, a do niczego innego się nie nadają (no może ewentualnie w przypadku porażki mogliby zajmować jakiś stołeczek w miejskiej spółce lub urzędzie, oczywiście z partyjnego nadania).

A żeby teraz przypisywać sobie sukces, trzeba nie mieć za grosz honoru. Oj, przepraszam, o czym ja piszę, jaki honor. Liczy się, że co miesiąć kasa wpływa, a żeby coś ugrać dla regionu? Po co, to przecież wymaga wysiłku, trzeba się nachodzić i zbudować sobie pozycję w centralnych strukturach partii. Tu w regionie między swoimi miernotkami możecie być "baronami", ale na szczeblu krajowym nie znaczycie nic. W ważnych dla kraju, merytorycznych kwestiach też was nie słychać. Jesteście przedłużeniem przycisku do głosowania na sali Sejmu, nic więcej. A wydanie wspólnego apelu do rządu "za pięć dwunasta" było warte tyle, ile wy jesteście warci, czyli NIC. Przykre i tragiczne w skutkach dla regionu, ale prawdziwie.

Dziękuję za uwagę i gratuluję zwykłym ludziom za zaangażowanie w sprawę obrony S17.
cytuję z innego artykułu na stronie DW w sprawie S17:

"Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny "DW" dodaje w komentarzu, że dostajemy to, co nam się należało od dawna, i że zupełnie w tej sprawie zawiedli lubelscy posłowie. Bo dopiero w ostatniej chwili wydali wspólny apel do rządu.

- Dochodziło do żenujących sytuacji, że walkę o drogę traktowano jako element rozgrywki politycznej przed wyborami regionalnego szefa PO, a także w kampanii prezydenckiej Krzysztofa Żuka. Przyjeżdżali kolejni ministrowie, obie... rozwiń
Avatar
miki / 27 stycznia 2011 o 09:29
0
To tak naprawdę kiedy to się wszystko zacznie? Znowu OBIETNICE? Przedłużenie ul. Poligonowej chyba w 2020...A mówi się o tym od 8 lat.
Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt
21 lipca 2018, 20:00

IV NightSkating Lublin 2018: Rolkarze dla zwierząt 0 0

Co Gdzie Kiedy. Fani rolek i wrotek ponownie wyjadą w nocy na ulice miasta. Kolejną edycję NightSkating Lublin zaplanowano na sobotę. Tym razem przejażdżka będzie połączona z akcją charytatywną.

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka
22 lipca 2018, 12:00

Turniej Neuroshimy Hex w Chatce Żaka 1 0

Co Gdzie Kiedy. W niedzielę, 22 lipca o godz. 12 w Chatce Żaka (ul. Radziszewskiego 16) odbędzie się turniej eliminacyjny do Mistrzostw Polski 2018 w grze planszowej Neuroshima Hex. Chętni mogą zapisywać się do udziału od godz. 11.30 na miejscu.

Przez pół roku jej rodzina ma wstęp do Aqua Lublin za darmo. Pani Anna miała szczęście

Przez pół roku jej rodzina ma wstęp do Aqua Lublin za darmo. Pani Anna miała szczęście 22 0

Milionowym klientem pochwalił się dzisiaj kompleks pływacki Aqua Lublin przy Al. Zygmuntowskich. Pani Anna, która miała to szczęście, dostała rodzinny karnet do Aqua Lublin.

1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy. Zbiórka na środki transportu dla misjonarzy

1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy. Zbiórka na środki transportu dla misjonarzy 0 0

W niedzielę zaczyna się Akcja św. Krzysztofa – 1 grosz za 1 kilometr szczęśliwej jazdy na środki transportu dla misjonarzy. W ubiegłym roku dzięki przekazanym pieniądzom udało się spełnić prośby polskich misjonarzy w 30 krajach świata.

Pokazy fontanny na placu Litewskim w Lublinie: Nowe widowisko "Anioły lubelskie"

Pokazy fontanny na placu Litewskim w Lublinie: Nowe widowisko "Anioły lubelskie" 3 0

Co Gdzie Kiedy. Już w piątek 20 lipca po raz pierwszy pokazane zostanie w fontannie na pl. Litewskim nowe widowisko „Anioły lubelskie”. W lipcu zobaczymy je w sumie sześć razy, bo Ratusz zmienił harmonogram pokazów.

Chwila nieuwagi i takie efekty. Dachowanie audi [zdjęcia]
galeria

Chwila nieuwagi i takie efekty. Dachowanie audi [zdjęcia] 0 2

Do zdarzenia doszło w piątek po godz. 8 w Janowicach (pow. świdnicki).

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Brązowy medal Joanny Bemowskiej z AZS UMCS
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Brązowy medal Joanny Bemowskiej z AZS UMCS 0 0

Świetny początek 94 PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce dla AZS UMCS. Joanna Bemowska wywalczyła brązowy medal w chodzie sportowym na 5 km.

Rzucił się z nożem na swoją matkę. Bo nie zostawili mu kotletów na kolację

Rzucił się z nożem na swoją matkę. Bo nie zostawili mu kotletów na kolację 40 6

Cztery lata więzienia i przymusowa terapia odwykowa. To kara dla 26-latka z okolic Puław, który ugodził nożem własną matkę. Wcześniej latami znęcał się nad rodziną.

Do ostatniego rzutu. Rozmowa z Pawłem Fajdkiem, zawodnikiem Agrosu Zamość
Magazyn

Do ostatniego rzutu. Rozmowa z Pawłem Fajdkiem, zawodnikiem Agrosu Zamość 2 0

Rozmowa z Pawłem Fajdkiem, zawodnikiem Agrosu Zamość

O ziołach, wirusie i drogach dla Niepodległej

O ziołach, wirusie i drogach dla Niepodległej 0

Rozmowa ze Sławomirem Sosnowskim, Marszałkiem Województwa Lubelskiego.

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Złota niedziela AZS UMCS Lublin?

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Złota niedziela AZS UMCS Lublin? 2 0

Organizatorzy mistrzostw Polski zadbali o to, żeby kibice każdego dnia zawodów mieli co oglądać. Dlatego już w piątek w akcji będzie można zobaczyć Pawła Fajdka

Cyrk Podwórkowy w Lublinie przed Carnavalem Sztukmistrzów [harmonogram]
22 lipca 2018, 17:00

Cyrk Podwórkowy w Lublinie przed Carnavalem Sztukmistrzów [harmonogram] 1 0

Co Gdzie Kiedy. Od najbliższej niedzieli po Lublinie będzie krążyć Cyrk Podwórkowy, który co rok jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów. Artyści będą występować na terenie lubelskich dzielnic. Wszystkie występy są darmowe.

Napadli na bezdomnego koło dworca w Lublinie. Nie miał pieniędzy, wtedy zrobili coś jeszcze gorszego

Napadli na bezdomnego koło dworca w Lublinie. Nie miał pieniędzy, wtedy zrobili coś jeszcze gorszego 49 5

Bezdomny został pobity przez dwóch mężczyzn w okolicach dworca autobusowego przy al. Tysiąclecia w Lublinie.

Lublin: Dwie linie autobusowe w sobotę zmienią trasę

Lublin: Dwie linie autobusowe w sobotę zmienią trasę 0 0

Dodatkowy objazd wprowadzony będzie w sobotę na liniach autobusowych nr 7 oraz 50. Powodem są prace drogowe.

Program TV na weekend 20-22 lipca. Jakie filmu warto zobaczyć?
20 lipca 2018, 0:00

Program TV na weekend 20-22 lipca. Jakie filmu warto zobaczyć? 0 0

Stacje telewizyjne kontynuują zapoczątkowane filmowe serie. Miłośnicy fantasy będą mogli obejrzeć w ten weekend kolejne części cyklów Władca Pierścieni i Gwiezdne Wojny, z kolei fani kina superbohaterskiego zobaczą Człowieka ze stali. Sprawdźcie, jakie filmy będzie można zobaczyć w ten weekend w telewizji.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.