Kraina Lessowych Wąwozów oraz Lublin zostały nagrodzone tytułami Polska Marka Turystyczna. Z kolei Zamość został zauważony jako kandydat do tego tytułu.
Do projektu zgłoszono 117 wniosków z całej Polski. Spośród nich wyłoniono pięciu laureatów i sześciu kandydatów. W pierwszej edycji konkursu organizowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną laureatami obok KLW oraz Lublina zostały: Bieszczady, Śląsk Cieszyński oraz Toruń.
Z kategorii pretendentami do tytułu ogłoszono Jurę Krakowsko-Częstochowską, Mazury Zachodnie, Puszczę Białowieską, Szlak wokół Tatr, Zamość oraz Ziemię Świętego Krzyża.
Laureaci otrzymają wsparcie promocyjne w kraju i za granicą, na które w nadchodzącym roku Polska Organizacja Turystyczna zamierza przeznaczyć ok. 1 milion złotych. Laureaci otrzymają też wsparcie w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku.