Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

9 lipca 2008 r.
20:57
Edytuj ten wpis

Kresowiacy: Prezydent Kaczyński nas zlekceważył

0 11 A A

Prezydent RP nie weźmie udziału w jutrzejszych uroczystościach z okazji 65 rocznicy tragedii polskiego Wołynia.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Kresowiaków bulwersuje, że w tym samym czasie patronuje imprezie rozrywkowej - Festiwalowi Kultury Ukraińskiej w Sopocie.

- Jestem wściekła, bo to się w głowie nie mieści - nie kryje oburzenia Janina Kalinowska, przewodnicząca zamojskiego Stowarzyszenia Upamiętnienia Polaków Pomordowanych na Wołyniu. Stowarzyszenie ma na Zamojszczyźnie wielu członków i sympatyków, co roku organizuje mszę świętą za pomordowanych.

- Prezydent robi uniki, jakby wstydził się uczcić tysiące rodaków wyrżniętych przez bandy ukraińskie. Jak tak można? Przecież tylko na Wołyniu ukraińscy nacjonaliści wymordowali 70 tys. Polaków. Ja straciłam całą rodzinę. Mamy powód do wstydu? Dlaczego głowa państwa chowa głowę w piasek? - pyta Kalinowska.

Podobne pytania zadaje prezes Towarzystwa Miłośników Wołynia i Polesia. - Dlaczego prezydent nie powie otwarcie, że na Wołyniu doszło do zaplanowanego ludobójstwa ludności polskiej? Dlaczego w imię poprawności politycznej mówi o bliżej nieokreślonej tragedii? - zastanawia się Zygmunt Mogiła-Lisowski.

- Dlaczego odwrócił się od nas, a w tym samym czasie patronuje imprezie ze śpiewami i tańcami, którą w Sopocie organizuje Związek Ukraińców w Polsce? Ta zbieżność terminów, to nie przypadek. Lech Kaczyński nas poniża.

Wśród organizatorów jutrzejszych uroczystości jest… Kancelaria Prezydenta. Dwa dni temu jej biuro prasowe poinformowało nas, że ze względu na wyjazd do Jałty Lech Kaczyński nie weźmie udziału w obchodach. Ale we wtorek prezydent odwołał wizytę na Ukrainie. Będzie w Warszawie, ale czy przyjdzie do Wołyniaków?

Wczoraj ponownie zapytaliśmy o to biuro prasowe Kancelarii Prezydenta. Dostaliśmy niepodpisaną odpowiedź, że "ze względu na negocjacje w sprawie amerykańskiej tarczy antyrakietowej Lech Kaczyński nie weźmie udziału w apelu na Skwerze Wołyńskim”. Prezydenta będzie reprezentować minister Ryszard Legutko i to on wręczy wyróżnionym uczestnikom uroczystości odznaczenia.

Nikt z kancelarii nie odniósł się do zarzutu Zygmunta Mogiły-Lisowskiego, że prezydent poniża kresowian.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
robert / 11 lipca 2008 o 08:55
0
... a mnie w tym kraju już nic nie zdziwi!!!
Avatar
kresKowiak / 10 lipca 2008 o 10:27
0
...>Kresowiaków bulwersuje, że w tym samym czasie patronuje imprezie rozrywkowej - Festiwalowi Kultury Ukraińskiej w Sopocie......
No i pani Janina się dziwi,a sama stwierdza,że w tym samym czasie prezydent będzie patronował imprezie w Sopocie.Przecież przeydent ię nie rozerwie (jet tak mały że nie da rady) i nie będzie w 2-ch miejscach jednocześnie.
No i aby stawiać prezydentowi jakiekolwiek zarzuty,najpierw trzeba sprawdzić kto pierwszy złożył prezydentowi zaproszenie.A wogóle może w tym czasie prezydent z rodziną i bratem chcą sobie odpocząć w Juracie po bardzo wyczerpującej pracy?Prezydent też ma swoje prawa i nie musi pracować całe 3 godziny dziennie.
Kresowiakom proponuję,aby zamiast obecnego prezydenta,poprosili byłego prezydenta.Ten to potrafi rozmawiać z kresowiakami.Albo też można sobie poprosić jeszcze poprzedniego prezydenta.A w ostateczności ojca Rydzyka.Przynajmniej przez swoje media "puści" transmisję z kresowiackiej uroczystości
...>Kresowiaków bulwersuje, że w tym samym czasie patronuje imprezie rozrywkowej - Festiwalowi Kultury Ukraińskiej w Sopocie......
No i pani Janina się dziwi,a sama stwierdza,że w tym samym czasie prezydent będzie patronował imprezie w Sopocie.Przecież przeydent ię nie rozerwie (jet tak mały że nie da rady) i nie będzie w 2-ch miejscach jednocześnie.
No i aby stawiać prezydentowi jakiekolwiek zarzuty,najpierw trzeba sprawdzić kto pierwszy złożył prezydentowi zaproszenie.A wogóle może w tym czasie prezydent z rodziną i bratem c... rozwiń
Avatar
Miś / 10 lipca 2008 o 10:07
0
Przecież uczestniczył z Juszczenko w odsłanianiu pomnika tym bandziorom z UPA na Ukrainie.
Avatar
olo77 / 10 lipca 2008 o 09:53
0
do "indie": miałas (-es) racje, juz sie odezwał
Avatar
12 / 10 lipca 2008 o 09:42
0
Pani Kalinowska jest szpecem od zadymy i jest bardzo polityczna.
Avatar
zniesmaczony / 10 lipca 2008 o 09:09
0
rozumię pani wzburzenie, ale jest pani niesprawiedliwa , BO TRZEBA ZROZUMIEĆ,ŻE PREZYDENT NAPRAWDĘ JEST PATRIOTĄ I PRAWDZIWYM POLAKIEM, ale też ma różne inne obowiązki,
Chociaż jego udziału na FESTIWALU W SOPOCIE NIE P O P I E R A M!!!! nie można otwierać takiego festiwalu i tańczyć na grobie ofiar- to nie nasza kultura!!!
Najlepij TUSK -- nic go sprawy polskie nie obchodzą, popiera ruskich, niemców i nikt się nie oburza!!!
Avatar
vox / 10 lipca 2008 o 08:49
0
Droga Pani,
pochodzę z Podola, z rodziny polsko-ukraińskiej. Obecnie mieszkam na Wołyniu. O strasznym losie wielu Polaków na tych terenach dowiedziałem się dopiero bliżej roku 2003, kiedy to wypadła rocznica. Zapewniam Pani, że my pamiętamy i będziemy pamiętać o Pani rodzinie, jak również o wielu innych polskich i ukraińskich rodzinach polecając w modlitwie ich dusze Panu Bogu. Mówię "my", bo jest nas bardzo wielu, którzy po ludzku i po chrześcijańsku podchodzą do tej klęski relacji polsko-ukraińskich nie mieszając w to obecnej polityki, ani obecnych polityków. Tego też Pani życzę z całym szacunkiem.
Droga Pani,
pochodzę z Podola, z rodziny polsko-ukraińskiej. Obecnie mieszkam na Wołyniu. O strasznym losie wielu Polaków na tych terenach dowiedziałem się dopiero bliżej roku 2003, kiedy to wypadła rocznica. Zapewniam Pani, że my pamiętamy i będziemy pamiętać o Pani rodzinie, jak również o wielu innych polskich i ukraińskich rodzinach polecając w modlitwie ich dusze Panu Bogu. Mówię "my", bo jest nas bardzo wielu, którzy po ludzku i po chrześcijańsku podchodzą do tej klęski relacji polsko-ukraińskich nie mieszając w to obecn... rozwiń
Avatar
indie / 10 lipca 2008 o 08:19
0
heh prezydent wszystkich polakow nie przyjedzie. haha. Obrazil sie? A moze ma w du***? a moze nie wie nic o Wolyniu:P
fanem Tuska nie jestem, ale nie porownujmy poziomu kultury, oglady jego i Kaczynskiego. Dlatego twierdze - to, ze Tusk by przyjechal jest o wiele bardziej prawdopodobne. Zreszta co za roznica;)

W kazdym razie jedno jest ABSOLUTNIE PEWNE. Za chwile zatwardzialy fan pisu napisze tak logiczne w swym absurdzie wytlumaczenie w tej sprawie, ze historia schowa sie pod stol;)) I bedzie to najlepsze stanowisko jakie byc moze. Hahahaha.
heh prezydent wszystkich polakow nie przyjedzie. haha. Obrazil sie? A moze ma w du***? a moze nie wie nic o Wolyniu:P
fanem Tuska nie jestem, ale nie porownujmy poziomu kultury, oglady jego i Kaczynskiego. Dlatego twierdze - to, ze Tusk by przyjechal jest o wiele bardziej prawdopodobne. Zreszta co za roznica;)

W kazdym razie jedno jest ABSOLUTNIE PEWNE. Za chwile zatwardzialy fan pisu napisze tak logiczne w swym absurdzie wytlumaczenie w tej sprawie, ze historia schowa sie pod stol;)) I bedzie to najlepsze stanowisko jaki... rozwiń
Avatar
olo77 / 10 lipca 2008 o 08:07
0
a czego mozna spodziewać sie po pisuarowym prezydencie, przecież jasnym jest, ze ten osobnik pojawia sie tam, gdzie przynosi mu to korzysc polityczną i potencjalny elektorat, a Kresowiacy to niestety grupa z roku na rok coraz mniej liczna. Ale faktem jest, że prezydĘt, który ma gębe napchana pokazowym patriotyzmem, swoim postepowanim w tej sprawie daje policzek tysiącom Polaków, szczególnie kresowiakom. Spin doktorzy bielan i kaminski dali d...y na calej linii . Ale nie martwcie się, drodzy Kresowiacy, kaczor przyleci do was za dwa lata, jak będzie prezydencka kampania wyborcza, wtedy o Was nie zapomni...
a czego mozna spodziewać sie po pisuarowym prezydencie, przecież jasnym jest, ze ten osobnik pojawia sie tam, gdzie przynosi mu to korzysc polityczną i potencjalny elektorat, a Kresowiacy to niestety grupa z roku na rok coraz mniej liczna. Ale faktem jest, że prezydĘt, który ma gębe napchana pokazowym patriotyzmem, swoim postepowanim w tej sprawie daje policzek tysiącom Polaków, szczególnie kresowiakom. Spin doktorzy bielan i kaminski dali d...y na calej linii . Ale nie martwcie się, drodzy Kresowiacy, kaczor przyleci do was za dwa lata, jak... rozwiń
Avatar
ola / 10 lipca 2008 o 06:55
0
Myślę, że nigdy pani nie głosowała na Kaczyńskiego. Mam za to radę. Niech pani głosuje na Tuska, który nie tylko do was nie przyjedzie, nie tylko nie wyśle swojego ministra ale zabroni wam spotykania się i mówienia o rzezi na Wołyniu.
Avatar
robert / 11 lipca 2008 o 08:55
0
... a mnie w tym kraju już nic nie zdziwi!!!
Avatar
kresKowiak / 10 lipca 2008 o 10:27
0
...>Kresowiaków bulwersuje, że w tym samym czasie patronuje imprezie rozrywkowej - Festiwalowi Kultury Ukraińskiej w Sopocie......
No i pani Janina się dziwi,a sama stwierdza,że w tym samym czasie prezydent będzie patronował imprezie w Sopocie.Przecież przeydent ię nie rozerwie (jet tak mały że nie da rady) i nie będzie w 2-ch miejscach jednocześnie.
No i aby stawiać prezydentowi jakiekolwiek zarzuty,najpierw trzeba sprawdzić kto pierwszy złożył prezydentowi zaproszenie.A wogóle może w tym czasie prezydent z rodziną i bratem chcą sobie odpocząć w Juracie po bardzo wyczerpującej pracy?Prezydent też ma swoje prawa i nie musi pracować całe 3 godziny dziennie.
Kresowiakom proponuję,aby zamiast obecnego prezydenta,poprosili byłego prezydenta.Ten to potrafi rozmawiać z kresowiakami.Albo też można sobie poprosić jeszcze poprzedniego prezydenta.A w ostateczności ojca Rydzyka.Przynajmniej przez swoje media "puści" transmisję z kresowiackiej uroczystości
...>Kresowiaków bulwersuje, że w tym samym czasie patronuje imprezie rozrywkowej - Festiwalowi Kultury Ukraińskiej w Sopocie......
No i pani Janina się dziwi,a sama stwierdza,że w tym samym czasie prezydent będzie patronował imprezie w Sopocie.Przecież przeydent ię nie rozerwie (jet tak mały że nie da rady) i nie będzie w 2-ch miejscach jednocześnie.
No i aby stawiać prezydentowi jakiekolwiek zarzuty,najpierw trzeba sprawdzić kto pierwszy złożył prezydentowi zaproszenie.A wogóle może w tym czasie prezydent z rodziną i bratem c... rozwiń
Avatar
Miś / 10 lipca 2008 o 10:07
0
Przecież uczestniczył z Juszczenko w odsłanianiu pomnika tym bandziorom z UPA na Ukrainie.
Avatar
olo77 / 10 lipca 2008 o 09:53
0
do "indie": miałas (-es) racje, juz sie odezwał
Avatar
12 / 10 lipca 2008 o 09:42
0
Pani Kalinowska jest szpecem od zadymy i jest bardzo polityczna.
Avatar
zniesmaczony / 10 lipca 2008 o 09:09
0
rozumię pani wzburzenie, ale jest pani niesprawiedliwa , BO TRZEBA ZROZUMIEĆ,ŻE PREZYDENT NAPRAWDĘ JEST PATRIOTĄ I PRAWDZIWYM POLAKIEM, ale też ma różne inne obowiązki,
Chociaż jego udziału na FESTIWALU W SOPOCIE NIE P O P I E R A M!!!! nie można otwierać takiego festiwalu i tańczyć na grobie ofiar- to nie nasza kultura!!!
Najlepij TUSK -- nic go sprawy polskie nie obchodzą, popiera ruskich, niemców i nikt się nie oburza!!!
Avatar
vox / 10 lipca 2008 o 08:49
0
Droga Pani,
pochodzę z Podola, z rodziny polsko-ukraińskiej. Obecnie mieszkam na Wołyniu. O strasznym losie wielu Polaków na tych terenach dowiedziałem się dopiero bliżej roku 2003, kiedy to wypadła rocznica. Zapewniam Pani, że my pamiętamy i będziemy pamiętać o Pani rodzinie, jak również o wielu innych polskich i ukraińskich rodzinach polecając w modlitwie ich dusze Panu Bogu. Mówię "my", bo jest nas bardzo wielu, którzy po ludzku i po chrześcijańsku podchodzą do tej klęski relacji polsko-ukraińskich nie mieszając w to obecnej polityki, ani obecnych polityków. Tego też Pani życzę z całym szacunkiem.
Droga Pani,
pochodzę z Podola, z rodziny polsko-ukraińskiej. Obecnie mieszkam na Wołyniu. O strasznym losie wielu Polaków na tych terenach dowiedziałem się dopiero bliżej roku 2003, kiedy to wypadła rocznica. Zapewniam Pani, że my pamiętamy i będziemy pamiętać o Pani rodzinie, jak również o wielu innych polskich i ukraińskich rodzinach polecając w modlitwie ich dusze Panu Bogu. Mówię "my", bo jest nas bardzo wielu, którzy po ludzku i po chrześcijańsku podchodzą do tej klęski relacji polsko-ukraińskich nie mieszając w to obecn... rozwiń
Avatar
indie / 10 lipca 2008 o 08:19
0
heh prezydent wszystkich polakow nie przyjedzie. haha. Obrazil sie? A moze ma w du***? a moze nie wie nic o Wolyniu:P
fanem Tuska nie jestem, ale nie porownujmy poziomu kultury, oglady jego i Kaczynskiego. Dlatego twierdze - to, ze Tusk by przyjechal jest o wiele bardziej prawdopodobne. Zreszta co za roznica;)

W kazdym razie jedno jest ABSOLUTNIE PEWNE. Za chwile zatwardzialy fan pisu napisze tak logiczne w swym absurdzie wytlumaczenie w tej sprawie, ze historia schowa sie pod stol;)) I bedzie to najlepsze stanowisko jakie byc moze. Hahahaha.
heh prezydent wszystkich polakow nie przyjedzie. haha. Obrazil sie? A moze ma w du***? a moze nie wie nic o Wolyniu:P
fanem Tuska nie jestem, ale nie porownujmy poziomu kultury, oglady jego i Kaczynskiego. Dlatego twierdze - to, ze Tusk by przyjechal jest o wiele bardziej prawdopodobne. Zreszta co za roznica;)

W kazdym razie jedno jest ABSOLUTNIE PEWNE. Za chwile zatwardzialy fan pisu napisze tak logiczne w swym absurdzie wytlumaczenie w tej sprawie, ze historia schowa sie pod stol;)) I bedzie to najlepsze stanowisko jaki... rozwiń
Avatar
olo77 / 10 lipca 2008 o 08:07
0
a czego mozna spodziewać sie po pisuarowym prezydencie, przecież jasnym jest, ze ten osobnik pojawia sie tam, gdzie przynosi mu to korzysc polityczną i potencjalny elektorat, a Kresowiacy to niestety grupa z roku na rok coraz mniej liczna. Ale faktem jest, że prezydĘt, który ma gębe napchana pokazowym patriotyzmem, swoim postepowanim w tej sprawie daje policzek tysiącom Polaków, szczególnie kresowiakom. Spin doktorzy bielan i kaminski dali d...y na calej linii . Ale nie martwcie się, drodzy Kresowiacy, kaczor przyleci do was za dwa lata, jak będzie prezydencka kampania wyborcza, wtedy o Was nie zapomni...
a czego mozna spodziewać sie po pisuarowym prezydencie, przecież jasnym jest, ze ten osobnik pojawia sie tam, gdzie przynosi mu to korzysc polityczną i potencjalny elektorat, a Kresowiacy to niestety grupa z roku na rok coraz mniej liczna. Ale faktem jest, że prezydĘt, który ma gębe napchana pokazowym patriotyzmem, swoim postepowanim w tej sprawie daje policzek tysiącom Polaków, szczególnie kresowiakom. Spin doktorzy bielan i kaminski dali d...y na calej linii . Ale nie martwcie się, drodzy Kresowiacy, kaczor przyleci do was za dwa lata, jak... rozwiń
Avatar
ola / 10 lipca 2008 o 06:55
0
Myślę, że nigdy pani nie głosowała na Kaczyńskiego. Mam za to radę. Niech pani głosuje na Tuska, który nie tylko do was nie przyjedzie, nie tylko nie wyśle swojego ministra ale zabroni wam spotykania się i mówienia o rzezi na Wołyniu.
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Motor Lublin – Sokół Sieniawa 2:1. Znowu horror z happy-endem
galeria

Motor Lublin – Sokół Sieniawa 2:1. Znowu horror z happy-endem 3 0

Tradycji stało się zadość. Motor w meczu u siebie znowu stracił gola, ale dostarczył też kibicom wielu emocji. Tym razem żółto-biało-niebiescy przegrywali z Sokołem Sieniawa 0:1. Ponownie potrafili jednak odwrócić losy spotkania i wygrać 2:1.

Podhale – Podlasie 1:0. Nie odbili się od dna

Podhale – Podlasie 1:0. Nie odbili się od dna 0 1

Trwa fatalna passa piłkarzy z Białej Podlaskiej. Podlasie właśnie zanotowało ósmy z rzędu mecz bez zwycięstwa. Tym razem podopieczni Przemysława Sałańskiego przegrali w Nowym Targu z tamtejszym Podhalem 0:1

Przebudzenia nie było. Francja pokonała Polaków na Mistrzostwach Świata

Przebudzenia nie było. Francja pokonała Polaków na Mistrzostwach Świata 1 0

Polacy nie podnieśli się po bolesnej przegranej z Argentyńczykami. Przegrali 1:3 z „Trójkolorowymi” i dali im nadzieję na awans do decydującej fazy turnieju. Sami za to postawili się pod ścianą – teraz ratuje ich wyłącznie wygrana za trzy punkty z Serbią.

Pierwszy Marsz Równości przejdzie ulicami Lublina. Nie będzie zmiany terminu

Pierwszy Marsz Równości przejdzie ulicami Lublina. Nie będzie zmiany terminu 127 26

W sobotę 13 października ulicami Lublina po raz pierwszy przejdzie Marsz Równości. Jego uczestnicy chcą wyrazić poparcie m.in. dla osób wykluczonych z powodu orientacji seksualnej, tożsamości płciowej czy pochodzenia etnicznego. Przeciwko inicjatywie protestują środowiska narodowe. Były też sugestie, by wydarzenie odbyło się po wyborach samorządowych.

Pianino, trąbki, gitary i stare telefony komórkowe Nokia. Wyprzedaż w Lublinie
galeria

Pianino, trąbki, gitary i stare telefony komórkowe Nokia. Wyprzedaż w Lublinie 6 1

Do wzięcia jest tuba o stroju B marki Cerveny, sanitarny polonez lub zestaw 40 starszych telefonów komórkowych Nokia, wystawiony za cenę wywoławczą 50 złotych. Agencja Mienia Wojskowego po raz kolejny organizuje przetarg na stary sprzęt. Na liście sprzedażowej są prawdziwe perełki.

Orlęta Spomlek – Avia Świdnik 3:0. Nie ma to jak w domu

Orlęta Spomlek – Avia Świdnik 3:0. Nie ma to jak w domu 1 0

Mimo olbrzymich kłopotów kadrowych Orlęta Spomlek zainkasowały w sobotę trzy punkty. Biało-zieloni pokonali u siebie Avię Świdnik 3:0. I tym samych przedłużyli dobrą passę na własnym terenie. W piątym takim występie zanotowali drugie zwycięstwo. Nie przegrali jednak żadnego z pozostałych spotkań.

"Sprawmy by województwo lubelskie podniosło się z kolan". Konwencja PiS w Zamościu
galeria

"Sprawmy by województwo lubelskie podniosło się z kolan". Konwencja PiS w Zamościu 1 6

"Dotrzymujemy słowa w rządzie, dotrzymamy i w samorządzie" - z takim hasłem kandydaci Prawa i Sprawiedliwości z Zamojszczyzny ruszają do wyborów samorządowych.

Jerzy Buzek w Puławach o Unii Europejskiej

Jerzy Buzek w Puławach o Unii Europejskiej 9 20

Na zaproszenie puławskiej Platformy Obywatelskiej w środę do Puław przyjechał były premier RP, prof. Jerzy Buzek. W sali konferencyjnej Hotelu Olimpic opowiadał m.in. o wartościach europejskich, polskich sukcesach politycznych i konieczności szanowania prawa.

Puławy: Nie ma chętnych na działki, które sprzedaje urząd miasta

Puławy: Nie ma chętnych na działki, które sprzedaje urząd miasta 3 2

Mieszkańcy, którzy protestowali przed zbyt intensywną zabudową ul. Sosnowej, mogą spać spokojnie. Próba ich sprzedaży zakończyła się fiaskiem. To oznacza, że miasto w tym roku nie otrzyma zakładanych wpływów z tego tytułu.

Portfel z pieniędzmi leżał na ulicy

Portfel z pieniędzmi leżał na ulicy 0 2

W piątek do radzyńskiej komendy zgłosił się 44-letni mieszkaniec gm. Radzyń Podlaski. Mężczyzna poinformował, że na ul. Międzyrzeckiej znalazł portfel i chce go zwrócić właścicielowi.

Niedziela 23 września. Handlowa czy nie? Sprawdź czy zrobisz zakupy

Niedziela 23 września. Handlowa czy nie? Sprawdź czy zrobisz zakupy 14 1

Niedziele handlowe i z zamkniętymi sklepami. Sprawdź czy w niedzielę 23 września normalnie zrobisz zakupy w sklepach, czy zastaniesz zamknięte supermarkety.

Janowiec: Uczniów zastąpią gospodynie i emeryci

Janowiec: Uczniów zastąpią gospodynie i emeryci 1 1

Jeszcze w tym miesiącu radni gminy Janowiec zdecydują o rozwiązaniu technikum weterynaryjnego znajdującego się w miejscowym Zespole Szkół. Placówka od lat nie prowadzi naboru. Ostatnia klasa liczyła dziewięć osób. Ich miejsce w budynku wkrótce zajmie m.in. Koło Emerytów.

Mężczyzna zginął po potrąceniu na przejściu. Kto widział wypadek?

Mężczyzna zginął po potrąceniu na przejściu. Kto widział wypadek? 12 4

Lubelscy policjanci poszukują świadków wypadku drogowego do którego doszło 6 września na ul. Lubelskiej w Niemcach.

SLD liczy na 5 mandatów w Sejmiku Województwa Lubelskiego
galeria

SLD liczy na 5 mandatów w Sejmiku Województwa Lubelskiego 2 18

W sobotę działacze lubelskiego SLD zaprezentowali kandydatów, którzy walczą o mandaty we wszystkich pięciu okręgach w wyborach do Sejmiku Województwa Lubelskiego.

Motor Lublin - Sokół Sieniawa 2:1 (zapis relacji na żywo)

Motor Lublin - Sokół Sieniawa 2:1 (zapis relacji na żywo) 3 14

Najwidoczniej to już tradycja na Arenie. Motor w meczach u siebie strasznie męczy się z rywalami, ale ostatecznie zdobywa punkty. Tym razem ekipa z Lublina pokonała Sokoła Sieniawa 2:1.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.