Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

4 listopada 2008 r.
19:03
Edytuj ten wpis

NIK: Szpitale wydawały kasę jak chciały

Autor: Zdjęcie autora RAFAŁ PANAS
0 17 A A

Aż 4 mln zł z pominięciem prawa wydały szpitale z Lubelszczyzny - wykryła Najwyższa Izba Kontroli.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
I wytknęła, że starostwa źle kontrolowały te wydatki.

Pod lupę poszło 8 szpitali, w każdym znalazły się nieprawidłowości. Kontrolerzy zbadali część zamówień z lat 2006-2008 (pierwsze półrocze) na łączna kwotę 40 mln zł. Z tego 4 mln zł szpitale wydały nieprawidłowo.

Najgorzej wypadły placówki w Bychawie i Lubartowie. - Trudno w to uwierzyć, ale miesiącami robiono tam zakupy z pominięciem ustawy o zamówieniach publicznych - stwierdził na dzisiejszej konferencji prasowej Marek Bieńkowski, szef lubelskiej delegatury NIK.

648 tys. zł - tyle z naruszeniem prawa wydano w szpitalu w Bychawie na zakup m.in. sprzętu jednorazowego użytku. W Lubartowie z pominięciem przepisów szpital kupił za 250 tys. zł. m. in. nici chirurgiczne. - Nie złapaliśmy nikogo za rękę, ale nie wykluczam, że jest tu praca dla CBA - ocenił Bieńkowski.

- Prawo oczywiście obowiązuje, choć nie zawsze uwzględnia sytuację finansową w ochronie zdrowia. Często staję przed dylematem: zapłacić pracownikom czy dostawcom towarów i usług. Podkreślam, że główne zarzuty i uchybienia dotyczą pracy jednej z komórek organizacyjnych. Ponadto zostały przez nas dostrzeżone i wyeliminowane jeszcze przed rozpoczęciem kontroli - stwierdza Piotr Wojtaś, szef szpitala w Bychawie.

Kompletnie zawiódł nadzór starostów. - Muszą robić profesjonalne kontrole, a nie iluzoryczne. Powinni poczuć odpowiedzialność za to, jak wydawane są publiczne pieniądze - podkreśla Bieńkowski. Przykład: kontrola z lubartowskiego starostwa stwierdziła, że w szpitalnych zamówieniach wszystko gra. Tymczasem NIK badała zamówienia i znalazła bardzo poważne nieprawidłowości.

- Nie zgadzam się, że nasz nadzór nad szpitalem jest iluzoryczny. Ale faktycznie, nasza kontrola nie stwierdziła znacznych uchybień. Audytor nie zwrócił uwagi, że za mało było przetargów, a za dużo zamówień z wolnej ręki - przyznaje Anna Bielińska, wicestarosta lubartowska (poprzedni dyrektor szpitala zrezygnował z funkcji).

Bieńkowski twierdzi, że lubelska prokuratura już zainteresowała się wynikami kontroli w szpitalach. Nie chciał jednak podać szczegółów. - Nie dostaliśmy ostatnio żadnych zawiadomień z NIK - stwierdza Beata Syk-Jankowska z Prokuratury Okręgowej w Lublinie.

Komentarze 17

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
człowiek / 23 marca 2011 o 14:47
0
Powiem że aktualnie jest tak wielka dysproporcja płac, że jest to niemoralne ze strony dyrekcji.Tłumaczenie ,że nie ma kasy to żadne tłumaczenie -kasa była kilka lat wstecz tylko została rozdysponowana nie uczciwie. w/g uznania dyrekcji. W szpitalu nie działają związki więc rządzący robią co chcą, a tracą na tym szarzy pracownicy. Jest to dalece nie moralne i w tej sytuacji jedynym wyjściem był by strajk. Ale pracownicy boją się własnego cienia i pracują za minimalną płacę krajową 1000 zł netto nawet z 35 letnim stażem pracy. Sam ten fakt dowodzi skrajnego traktowania pracowników w tej jednostce. Natomiast nie którzy bliżej tzw. koryta mają pensje po kilka tysięcy zł. Proszę więc ocenić tą sytuację na tych kilku faktach, które są do sprawdzenia.
Powiem że aktualnie jest tak wielka dysproporcja płac, że jest to niemoralne ze strony dyrekcji.Tłumaczenie ,że nie ma kasy to żadne tłumaczenie -kasa była kilka lat wstecz tylko została rozdysponowana nie uczciwie. w/g uznania dyrekcji. W szpitalu nie działają związki więc rządzący robią co chcą, a tracą na tym szarzy pracownicy. Jest to dalece nie moralne i w tej sytuacji jedynym wyjściem był by strajk. Ale pracownicy boją się własnego cienia i pracują za minimalną płacę krajową 1000 zł netto nawet z 35 letnim stażem pracy. Sam ten fakt d... rozwiń
Avatar
polak / 13 listopada 2008 o 21:21
0
Prosze na zjawisko lekcewazenia prawa spojrzec z perpektywy osob chorych,ich rodzin.Oni nie maja wyboru musza akceptowac to co jest dostepne.Jak zauwazylem srodki audiowizualne relacjonuja najscia komornikow na szpitale dzieci nieuleczalnie chorych.To kazdego wzrusza lecz nic z tego nie wynika.
Informacja jest prawem mediow,rzetelna informacja ,a wnioski powinni wyciagnac czytelnicy.
Czy dyrektorzy szpitali brani byli z lapanki. Zmuszani do objecia tych stanowisk.
Sa wyksztalceni maja poparcie tych co decyduja wiec zgadzaja sie ,ze beda autotytetem dla ludzi zatrudnionych w szpitalu ale igwarantem praw dla ludzi chorych,niekiedy smiertelnie chorych.
Nie zdadzam sie z tym ,ze ktos lamie prawo ludzi slabych,chorych zkazanych i wierzacych w to ze ktos im pomoze.
Nie zgadzam sie z tym, ze ktos wykorzystuje swoje stanowisko by zarabiac na najslabszych.
Nie zgadzam sie ztym ,ze Prokuratura Lublin Polnoc w sposob skandaliczny umorzyla postepowanie 2Ds-421 /07 bezprawnie laczac go z postepowaniem 2Ds-407 .
Prokuratura w Polsce jest dyspoozycyja bla zawsze wszak pracuuja tam tylko ludzie.
Prosze na zjawisko lekcewazenia prawa spojrzec z perpektywy osob chorych,ich rodzin.Oni nie maja wyboru musza akceptowac to co jest dostepne.Jak zauwazylem srodki audiowizualne relacjonuja najscia komornikow na szpitale dzieci nieuleczalnie chorych.To kazdego wzrusza lecz nic z tego nie wynika.
Informacja jest prawem mediow,rzetelna informacja ,a wnioski powinni wyciagnac czytelnicy.
Czy dyrektorzy szpitali brani byli z lapanki. Zmuszani do objecia tych stanowisk.
Sa wyksztalceni maja poparcie tych co decyduja wiec ... rozwiń
Avatar
kontroler / 11 listopada 2008 o 20:44
0
Zgadzam się w pełni że prawo jest porządkiem społecznym i po to żeby je przestrzegać. Jeżeli chodzi o Pana K. wcale go nie bronię. Chce tylko
zwrócić uwagę na sposób walki o stołki. Bo niestety głównym powodem całej sytuacji w PSK4 czy w Onkologii w 2006r. był niestety wątek polityczny i walka o stołki. Ja przynajmniej tak to widzę. Szukanie haków na niepotrzebnych czy nie pasujących do kliki i potem kopniak. To są fakty namacalne,wygenerowane niby w imię sprawiedliwości społecznej - tak naprawdę nie mające z tą sprawiedliwością nic wspólnego- a najważniejszym jednak jest dopchanie się do przysłowiowego koryta. I tzw. TKM. Ogólnie rzecz biorąc -chyba obaj mamy rację.
pozdrawiam
Zgadzam się w pełni że prawo jest porządkiem społecznym i po to żeby je przestrzegać. Jeżeli chodzi o Pana K. wcale go nie bronię. Chce tylko
zwrócić uwagę na sposób walki o stołki. Bo niestety głównym powodem całej sytuacji w PSK4 czy w Onkologii w 2006r. był niestety wątek polityczny i walka o stołki. Ja przynajmniej tak to widzę. Szukanie haków na niepotrzebnych czy nie pasujących do kliki i potem kopniak. To są fakty namacalne,wygenerowane niby w imię sprawiedliwości społecznej - tak naprawdę nie mające z tą sprawiedliwością ... rozwiń
Avatar
kontroler / 11 listopada 2008 o 20:15
0
polak napisał:
Szanowny Panie Kontrolerze. Na tym swiecie doskonale jest tylko kolo.Wszystko inne zalezy od ludzi ktorzy przeciez nie sa doskonali.
Ustawa jak Panu wiadomo jest drugim po Konstytucji aktem prawnym ,a jej zapisy maja skutki wyrokowe tzn.interpretacja ma wyplywac z zapisow ustawy i byc z nimi zgodna.
Prosze podac,czy niezyciowy jest zapis wykluczajacy mozliwosc korypcyjnych podejrzen w stosunku do komisji?
Przeciez otwartosc w wyborze firmy jest obowiazkiem wobec NFZ ,ktory z pieniedzy podatnikow utrzymuje szpitale,praktyki lekarzy.
Wtej sutuacji kazdy obywatel moze czuc sia poszkodowanym.
Poprzedni wice,minister Pan Piecha zapewnial,ze procedury sa doskonale i nie rozumie jak moglo dojsc do afery lekowej ktorego odpryskiem bylo zatrzymanie b.dyr.ds ekon. PSK-4 Pana K.
Jak Pan zapewne wi organem zalozycielskim PSK-4 w tym czasie byla AM podlegla bezposrednio Minisrerstwu Zdrowia ,skad wiec to oburzenie ze Pana k. wygryziono?Gdyby nie zatrzymanie juz bylby conajmniej wiceministrem.
Ten Pan tez uznal ,ze moze lamac prawo dla dobra szpitala.Choc dziwne dyr.ekonomiczny,a zwyksztalcenia prawnik.
rozwiń
Avatar
polak / 10 listopada 2008 o 20:53
0
Szanowny Panie Kontrolerze. Na tym swiecie doskonale jest tylko kolo.Wszystko inne zalezy od ludzi ktorzy przeciez nie sa doskonali.
Ustawa jak Panu wiadomo jest drugim po Konstytucji aktem prawnym ,a jej zapisy maja skutki wyrokowe tzn.interpretacja ma wyplywac z zapisow ustawy i byc z nimi zgodna.
Prosze podac,czy niezyciowy jest zapis wykluczajacy mozliwosc korypcyjnych podejrzen w stosunku do komisji?
Przeciez otwartosc w wyborze firmy jest obowiazkiem wobec NFZ ,ktory z pieniedzy podatnikow utrzymuje szpitale,praktyki lekarzy.
Wtej sutuacji kazdy obywatel moze czuc sia poszkodowanym.
Poprzedni wice,minister Pan Piecha zapewnial,ze procedury sa doskonale i nie rozumie jak moglo dojsc do afery lekowej ktorego odpryskiem bylo zatrzymanie b.dyr.ds ekon. PSK-4 Pana K.
Jak Pan zapewne wi organem zalozycielskim PSK-4 w tym czasie byla AM podlegla bezposrednio Minisrerstwu Zdrowia ,skad wiec to oburzenie ze Pana k. wygryziono?Gdyby nie zatrzymanie juz bylby conajmniej wiceministrem.
Ten Pan tez uznal ,ze moze lamac prawo dla dobra szpitala.Choc dziwne dyr.ekonomiczny,a zwyksztalcenia prawnik.
Szanowny Panie Kontrolerze. Na tym swiecie doskonale jest tylko kolo.Wszystko inne zalezy od ludzi ktorzy przeciez nie sa doskonali.
Ustawa jak Panu wiadomo jest drugim po Konstytucji aktem prawnym ,a jej zapisy maja skutki wyrokowe tzn.interpretacja ma wyplywac z zapisow ustawy i byc z nimi zgodna.
Prosze podac,czy niezyciowy jest zapis wykluczajacy mozliwosc korypcyjnych podejrzen w stosunku do komisji?
Przeciez otwartosc w wyborze firmy jest obowiazkiem wobec NFZ ,ktory z pieniedzy podatnikow utrzymuje szpitale,p... rozwiń
Avatar
kontr. / 10 listopada 2008 o 19:49
0
Zgadzam się, że ustawa o zam .publ. jest poto żeby przeprowadzane procedury były przejrzyste -ale one też maja być życiowe i doskonałe a takie nie są . bo opracowywali je niekiedy ludzie niemający pojęcia o funkcjonowaniu szpitala czy rynku zam publ. Co do; Pana CYTAT:Podobnie zdarzylo sie w PSK-4 w lublinie. Dyr.ds ekon. i b.Kanclerz b.AM Pan K. na poczatku 2008 r zostal zatrzymany przez prokurature w Radomiu za lapowki od firm farmacueutycznych.
Z tego co wiem Zarzucano gościowi kwotę 700PLN. A sytuacja wynikła z tąd że Pan dyr. K. chciał zrobić porządek a to niespodobało sie tzw. świ. krowom - no i w tej sytuacji trzeba go było najpierw opluć a potem dać kopa i zrobić miejsce dla innych z kliki. Podobna sytuacja była w Onkologii Lubelskiej w 2006r. Takie sytuacje to nie nowość. Maczają również w tym palce dygnitarze kleru.
Zgadzam się, że ustawa o zam .publ. jest poto żeby przeprowadzane procedury były przejrzyste -ale one też maja być życiowe i doskonałe a takie nie są . bo opracowywali je niekiedy ludzie niemający pojęcia o funkcjonowaniu szpitala czy rynku zam publ. Co do; Pana CYTAT:Podobnie zdarzylo sie w PSK-4 w lublinie. Dyr.ds ekon. i b.Kanclerz b.AM Pan K. na poczatku 2008 r zostal zatrzymany przez prokurature w Radomiu za lapowki od firm farmacueutycznych.
Z tego co wiem Zarzucano gościowi kwotę 700PLN. A sytuacja wynikła z tąd że Pan dyr. K.... rozwiń
Avatar
stan / 9 listopada 2008 o 22:42
0
Ale bardzo poprawny był Pan Wójtowicz, naprawiał wszystko w wielu placówkach służby zdrowia.
szkoda, że wyjechał z Lubartowa.
swoją drogą starościna wywodzi się tez z lubartowskiego szpitala to nie wszystko mogła zauważyć.
zdrowystan
Avatar
kontroler / 9 listopada 2008 o 21:37
0
polak napisał:
Panie kontroler g.. prawda jak mowil ks. Tischner..Zamowienia publiczne maja spowodowac przejrzystosc ofert. Wykluczyc niejasne i korupcyjne sytuacje..Kto daje prezenty i pieniadze? Lek otakim samym lub podobnym spektrum dzialania produkuja rozne firmy.Liczy sie zamowienie, a firmy maja bonusy.Lapowka wkalkulowana w cene leku.Kto zyskuje,napewno nie pacjent napewno nie lekarze ani tym bardziej pielegniarki.
W polskich szpitalach obowiazuje lekcewazenie prawa przez dyrektora -menadzera.Ma do dyspozycji prawnikow lecz nie korzysta z ich opini.Zawsze moze wyjasnic,ze zlamal prawo dla dobra szpitala.
Skad do cholery jest w Polsce tyle zadluzonych szpitali?
Lekcewazacy stosunek do dyscypliny finansowej,brak wlasciwego zarzadzania,brak szacuku do prawa powoduje wzrost kosztow administracyjnych.
Zgodnie z Ustawa o ZOZ transport chorych moze wykonywac Pogotowie Ratunkowe lub Niepubliczne Pogotowie posiadajace ambulanse z homologacja sanitarna ibyc wpsane do rejestru Centru Zdrowia Publicanego. Czy w 2004 r szpital zrezygnowal z uslug WSPR i zlecil transporty firmie prywatnej za wyzsza stawke choc ta firma nie miala uprawnien.
Podobnie zdarzylo sie w PSK-4 w lublinie.

na poczatku 2008 r zostal zatrzymany przez prokurature w Radomiu za lapowki od firm farmacueutycznych.
Sprawe naduzyc prokuratura rejonowa Lublin-Polnoc umorzyla w skandalicznych okolicznosciach.
Do jakiej Polski maja wracac mlodzi ludzie,ktorzy wyjechali do Irlandii,Angliczy Szkocii?
rozwiń
Avatar
polak / 9 listopada 2008 o 15:20
0
Panie kontroler g.. prawda jak mowil ks. Tischner..Zamowienia publiczne maja spowodowac przejrzystosc ofert. Wykluczyc niejasne i korupcyjne sytuacje..Kto daje prezenty i pieniadze? Lek otakim samym lub podobnym spektrum dzialania produkuja rozne firmy.Liczy sie zamowienie, a firmy maja bonusy.Lapowka wkalkulowana w cene leku.Kto zyskuje,napewno nie pacjent napewno nie lekarze ani tym bardziej pielegniarki.
W polskich szpitalach obowiazuje lekcewazenie prawa przez dyrektora -menadzera.Ma do dyspozycji prawnikow lecz nie korzysta z ich opini.Zawsze moze wyjasnic,ze zlamal prawo dla dobra szpitala.
Skad do cholery jest w Polsce tyle zadluzonych szpitali?
Lekcewazacy stosunek do dyscypliny finansowej,brak wlasciwego zarzadzania,brak szacuku do prawa powoduje wzrost kosztow administracyjnych.
Zgodnie z Ustawa o ZOZ transport chorych moze wykonywac Pogotowie Ratunkowe lub Niepubliczne Pogotowie posiadajace ambulanse z homologacja sanitarna ibyc wpsane do rejestru Centru Zdrowia Publicanego. Czy w 2004 r szpital zrezygnowal z uslug WSPR i zlecil transporty firmie prywatnej za wyzsza stawke choc ta firma nie miala uprawnien.
Podobnie zdarzylo sie w PSK-4 w lublinie. Dyr.ds ekon. i b.Kanclerz b.AM Pan K. na poczatku 2008 r zostal zatrzymany przez prokurature w Radomiu za lapowki od firm farmacueutycznych.
Sprawe naduzyc prokuratura rejonowa Lublin-Polnoc umorzyla w skandalicznych okolicznosciach.
Do jakiej Polski maja wracac mlodzi ludzie,ktorzy wyjechali do Irlandii,Angliczy Szkocii?
Panie kontroler g.. prawda jak mowil ks. Tischner..Zamowienia publiczne maja spowodowac przejrzystosc ofert. Wykluczyc niejasne i korupcyjne sytuacje..Kto daje prezenty i pieniadze? Lek otakim samym lub podobnym spektrum dzialania produkuja rozne firmy.Liczy sie zamowienie, a firmy maja bonusy.Lapowka wkalkulowana w cene leku.Kto zyskuje,napewno nie pacjent napewno nie lekarze ani tym bardziej pielegniarki.
W polskich szpitalach obowiazuje lekcewazenie prawa przez dyrektora -menadzera.Ma do dyspozycji prawnikow lecz nie korzysta ... rozwiń
Avatar
kontroler / 9 listopada 2008 o 08:15
0
muminek napisał:
No, Pan Wojtaś to już wystarczająco napierdział w stołek kierownika...........Może by jakieś zmiany w końcu nastąpiły


Chcę przedewszystkim zaznaczyć i niech to do wszystkich dotrze, że p. dyr. Wojtaś tych pieniędzy NIE UKRADŁ tylko zakupił leki naginając ustawe o zam. publ. -robiąc to dla dobra szpitala ? Ponieważ jak wiadomo ustawa o zam. publ. w wielu przypadkach jest b. nie życiowa i niedoskonała i w bardzo wielu przypadkach działa na szkodę szpitala taka jest prawda. Takie sytuacje są we wsdzystkich jednostkach gdzie ustawa obowiązuje. I faktem jest, że każdy na swój sposób stara sie te nie życiowe często przepisy ustawy ominąć. I niekiedy wręcz tym ludziom należy sie pochwała a nie zarzuty i opluwanie często przez laików nie mających pojęcia o co chodzi.


Chcę przedewszystkim zaznaczyć i niech to do wszystkich dotrze, że p. dyr. Wojtaś tych pieniędzy NIE UKRADŁ tylko zakupił leki naginając ustawe o zam. publ. -robiąc to dla dobra szpitala ? Ponieważ jak wiadomo ustawa o zam. publ. w wielu przypadkach jest b. nie życiowa i niedoskonała i w bardzo wielu przypadkach działa na szkodę szpitala taka jest prawda. Takie sytuacje są we wsdzystkich jednostkach gdzie ustawa obowiązuje. I faktem jest, że każdy na swój sposób stara sie te nie życiowe często przepisy ustawy omin... rozwiń
Avatar
człowiek / 23 marca 2011 o 14:47
0
Powiem że aktualnie jest tak wielka dysproporcja płac, że jest to niemoralne ze strony dyrekcji.Tłumaczenie ,że nie ma kasy to żadne tłumaczenie -kasa była kilka lat wstecz tylko została rozdysponowana nie uczciwie. w/g uznania dyrekcji. W szpitalu nie działają związki więc rządzący robią co chcą, a tracą na tym szarzy pracownicy. Jest to dalece nie moralne i w tej sytuacji jedynym wyjściem był by strajk. Ale pracownicy boją się własnego cienia i pracują za minimalną płacę krajową 1000 zł netto nawet z 35 letnim stażem pracy. Sam ten fakt dowodzi skrajnego traktowania pracowników w tej jednostce. Natomiast nie którzy bliżej tzw. koryta mają pensje po kilka tysięcy zł. Proszę więc ocenić tą sytuację na tych kilku faktach, które są do sprawdzenia.
Powiem że aktualnie jest tak wielka dysproporcja płac, że jest to niemoralne ze strony dyrekcji.Tłumaczenie ,że nie ma kasy to żadne tłumaczenie -kasa była kilka lat wstecz tylko została rozdysponowana nie uczciwie. w/g uznania dyrekcji. W szpitalu nie działają związki więc rządzący robią co chcą, a tracą na tym szarzy pracownicy. Jest to dalece nie moralne i w tej sytuacji jedynym wyjściem był by strajk. Ale pracownicy boją się własnego cienia i pracują za minimalną płacę krajową 1000 zł netto nawet z 35 letnim stażem pracy. Sam ten fakt d... rozwiń
Avatar
polak / 13 listopada 2008 o 21:21
0
Prosze na zjawisko lekcewazenia prawa spojrzec z perpektywy osob chorych,ich rodzin.Oni nie maja wyboru musza akceptowac to co jest dostepne.Jak zauwazylem srodki audiowizualne relacjonuja najscia komornikow na szpitale dzieci nieuleczalnie chorych.To kazdego wzrusza lecz nic z tego nie wynika.
Informacja jest prawem mediow,rzetelna informacja ,a wnioski powinni wyciagnac czytelnicy.
Czy dyrektorzy szpitali brani byli z lapanki. Zmuszani do objecia tych stanowisk.
Sa wyksztalceni maja poparcie tych co decyduja wiec zgadzaja sie ,ze beda autotytetem dla ludzi zatrudnionych w szpitalu ale igwarantem praw dla ludzi chorych,niekiedy smiertelnie chorych.
Nie zdadzam sie z tym ,ze ktos lamie prawo ludzi slabych,chorych zkazanych i wierzacych w to ze ktos im pomoze.
Nie zgadzam sie z tym, ze ktos wykorzystuje swoje stanowisko by zarabiac na najslabszych.
Nie zgadzam sie ztym ,ze Prokuratura Lublin Polnoc w sposob skandaliczny umorzyla postepowanie 2Ds-421 /07 bezprawnie laczac go z postepowaniem 2Ds-407 .
Prokuratura w Polsce jest dyspoozycyja bla zawsze wszak pracuuja tam tylko ludzie.
Prosze na zjawisko lekcewazenia prawa spojrzec z perpektywy osob chorych,ich rodzin.Oni nie maja wyboru musza akceptowac to co jest dostepne.Jak zauwazylem srodki audiowizualne relacjonuja najscia komornikow na szpitale dzieci nieuleczalnie chorych.To kazdego wzrusza lecz nic z tego nie wynika.
Informacja jest prawem mediow,rzetelna informacja ,a wnioski powinni wyciagnac czytelnicy.
Czy dyrektorzy szpitali brani byli z lapanki. Zmuszani do objecia tych stanowisk.
Sa wyksztalceni maja poparcie tych co decyduja wiec ... rozwiń
Avatar
kontroler / 11 listopada 2008 o 20:44
0
Zgadzam się w pełni że prawo jest porządkiem społecznym i po to żeby je przestrzegać. Jeżeli chodzi o Pana K. wcale go nie bronię. Chce tylko
zwrócić uwagę na sposób walki o stołki. Bo niestety głównym powodem całej sytuacji w PSK4 czy w Onkologii w 2006r. był niestety wątek polityczny i walka o stołki. Ja przynajmniej tak to widzę. Szukanie haków na niepotrzebnych czy nie pasujących do kliki i potem kopniak. To są fakty namacalne,wygenerowane niby w imię sprawiedliwości społecznej - tak naprawdę nie mające z tą sprawiedliwością nic wspólnego- a najważniejszym jednak jest dopchanie się do przysłowiowego koryta. I tzw. TKM. Ogólnie rzecz biorąc -chyba obaj mamy rację.
pozdrawiam
Zgadzam się w pełni że prawo jest porządkiem społecznym i po to żeby je przestrzegać. Jeżeli chodzi o Pana K. wcale go nie bronię. Chce tylko
zwrócić uwagę na sposób walki o stołki. Bo niestety głównym powodem całej sytuacji w PSK4 czy w Onkologii w 2006r. był niestety wątek polityczny i walka o stołki. Ja przynajmniej tak to widzę. Szukanie haków na niepotrzebnych czy nie pasujących do kliki i potem kopniak. To są fakty namacalne,wygenerowane niby w imię sprawiedliwości społecznej - tak naprawdę nie mające z tą sprawiedliwością ... rozwiń
Avatar
kontroler / 11 listopada 2008 o 20:15
0
polak napisał:
Szanowny Panie Kontrolerze. Na tym swiecie doskonale jest tylko kolo.Wszystko inne zalezy od ludzi ktorzy przeciez nie sa doskonali.
Ustawa jak Panu wiadomo jest drugim po Konstytucji aktem prawnym ,a jej zapisy maja skutki wyrokowe tzn.interpretacja ma wyplywac z zapisow ustawy i byc z nimi zgodna.
Prosze podac,czy niezyciowy jest zapis wykluczajacy mozliwosc korypcyjnych podejrzen w stosunku do komisji?
Przeciez otwartosc w wyborze firmy jest obowiazkiem wobec NFZ ,ktory z pieniedzy podatnikow utrzymuje szpitale,praktyki lekarzy.
Wtej sutuacji kazdy obywatel moze czuc sia poszkodowanym.
Poprzedni wice,minister Pan Piecha zapewnial,ze procedury sa doskonale i nie rozumie jak moglo dojsc do afery lekowej ktorego odpryskiem bylo zatrzymanie b.dyr.ds ekon. PSK-4 Pana K.
Jak Pan zapewne wi organem zalozycielskim PSK-4 w tym czasie byla AM podlegla bezposrednio Minisrerstwu Zdrowia ,skad wiec to oburzenie ze Pana k. wygryziono?Gdyby nie zatrzymanie juz bylby conajmniej wiceministrem.
Ten Pan tez uznal ,ze moze lamac prawo dla dobra szpitala.Choc dziwne dyr.ekonomiczny,a zwyksztalcenia prawnik.
rozwiń
Avatar
polak / 10 listopada 2008 o 20:53
0
Szanowny Panie Kontrolerze. Na tym swiecie doskonale jest tylko kolo.Wszystko inne zalezy od ludzi ktorzy przeciez nie sa doskonali.
Ustawa jak Panu wiadomo jest drugim po Konstytucji aktem prawnym ,a jej zapisy maja skutki wyrokowe tzn.interpretacja ma wyplywac z zapisow ustawy i byc z nimi zgodna.
Prosze podac,czy niezyciowy jest zapis wykluczajacy mozliwosc korypcyjnych podejrzen w stosunku do komisji?
Przeciez otwartosc w wyborze firmy jest obowiazkiem wobec NFZ ,ktory z pieniedzy podatnikow utrzymuje szpitale,praktyki lekarzy.
Wtej sutuacji kazdy obywatel moze czuc sia poszkodowanym.
Poprzedni wice,minister Pan Piecha zapewnial,ze procedury sa doskonale i nie rozumie jak moglo dojsc do afery lekowej ktorego odpryskiem bylo zatrzymanie b.dyr.ds ekon. PSK-4 Pana K.
Jak Pan zapewne wi organem zalozycielskim PSK-4 w tym czasie byla AM podlegla bezposrednio Minisrerstwu Zdrowia ,skad wiec to oburzenie ze Pana k. wygryziono?Gdyby nie zatrzymanie juz bylby conajmniej wiceministrem.
Ten Pan tez uznal ,ze moze lamac prawo dla dobra szpitala.Choc dziwne dyr.ekonomiczny,a zwyksztalcenia prawnik.
Szanowny Panie Kontrolerze. Na tym swiecie doskonale jest tylko kolo.Wszystko inne zalezy od ludzi ktorzy przeciez nie sa doskonali.
Ustawa jak Panu wiadomo jest drugim po Konstytucji aktem prawnym ,a jej zapisy maja skutki wyrokowe tzn.interpretacja ma wyplywac z zapisow ustawy i byc z nimi zgodna.
Prosze podac,czy niezyciowy jest zapis wykluczajacy mozliwosc korypcyjnych podejrzen w stosunku do komisji?
Przeciez otwartosc w wyborze firmy jest obowiazkiem wobec NFZ ,ktory z pieniedzy podatnikow utrzymuje szpitale,p... rozwiń
Avatar
kontr. / 10 listopada 2008 o 19:49
0
Zgadzam się, że ustawa o zam .publ. jest poto żeby przeprowadzane procedury były przejrzyste -ale one też maja być życiowe i doskonałe a takie nie są . bo opracowywali je niekiedy ludzie niemający pojęcia o funkcjonowaniu szpitala czy rynku zam publ. Co do; Pana CYTAT:Podobnie zdarzylo sie w PSK-4 w lublinie. Dyr.ds ekon. i b.Kanclerz b.AM Pan K. na poczatku 2008 r zostal zatrzymany przez prokurature w Radomiu za lapowki od firm farmacueutycznych.
Z tego co wiem Zarzucano gościowi kwotę 700PLN. A sytuacja wynikła z tąd że Pan dyr. K. chciał zrobić porządek a to niespodobało sie tzw. świ. krowom - no i w tej sytuacji trzeba go było najpierw opluć a potem dać kopa i zrobić miejsce dla innych z kliki. Podobna sytuacja była w Onkologii Lubelskiej w 2006r. Takie sytuacje to nie nowość. Maczają również w tym palce dygnitarze kleru.
Zgadzam się, że ustawa o zam .publ. jest poto żeby przeprowadzane procedury były przejrzyste -ale one też maja być życiowe i doskonałe a takie nie są . bo opracowywali je niekiedy ludzie niemający pojęcia o funkcjonowaniu szpitala czy rynku zam publ. Co do; Pana CYTAT:Podobnie zdarzylo sie w PSK-4 w lublinie. Dyr.ds ekon. i b.Kanclerz b.AM Pan K. na poczatku 2008 r zostal zatrzymany przez prokurature w Radomiu za lapowki od firm farmacueutycznych.
Z tego co wiem Zarzucano gościowi kwotę 700PLN. A sytuacja wynikła z tąd że Pan dyr. K.... rozwiń
Avatar
stan / 9 listopada 2008 o 22:42
0
Ale bardzo poprawny był Pan Wójtowicz, naprawiał wszystko w wielu placówkach służby zdrowia.
szkoda, że wyjechał z Lubartowa.
swoją drogą starościna wywodzi się tez z lubartowskiego szpitala to nie wszystko mogła zauważyć.
zdrowystan
Avatar
kontroler / 9 listopada 2008 o 21:37
0
polak napisał:
Panie kontroler g.. prawda jak mowil ks. Tischner..Zamowienia publiczne maja spowodowac przejrzystosc ofert. Wykluczyc niejasne i korupcyjne sytuacje..Kto daje prezenty i pieniadze? Lek otakim samym lub podobnym spektrum dzialania produkuja rozne firmy.Liczy sie zamowienie, a firmy maja bonusy.Lapowka wkalkulowana w cene leku.Kto zyskuje,napewno nie pacjent napewno nie lekarze ani tym bardziej pielegniarki.
W polskich szpitalach obowiazuje lekcewazenie prawa przez dyrektora -menadzera.Ma do dyspozycji prawnikow lecz nie korzysta z ich opini.Zawsze moze wyjasnic,ze zlamal prawo dla dobra szpitala.
Skad do cholery jest w Polsce tyle zadluzonych szpitali?
Lekcewazacy stosunek do dyscypliny finansowej,brak wlasciwego zarzadzania,brak szacuku do prawa powoduje wzrost kosztow administracyjnych.
Zgodnie z Ustawa o ZOZ transport chorych moze wykonywac Pogotowie Ratunkowe lub Niepubliczne Pogotowie posiadajace ambulanse z homologacja sanitarna ibyc wpsane do rejestru Centru Zdrowia Publicanego. Czy w 2004 r szpital zrezygnowal z uslug WSPR i zlecil transporty firmie prywatnej za wyzsza stawke choc ta firma nie miala uprawnien.
Podobnie zdarzylo sie w PSK-4 w lublinie.

na poczatku 2008 r zostal zatrzymany przez prokurature w Radomiu za lapowki od firm farmacueutycznych.
Sprawe naduzyc prokuratura rejonowa Lublin-Polnoc umorzyla w skandalicznych okolicznosciach.
Do jakiej Polski maja wracac mlodzi ludzie,ktorzy wyjechali do Irlandii,Angliczy Szkocii?
rozwiń
Avatar
polak / 9 listopada 2008 o 15:20
0
Panie kontroler g.. prawda jak mowil ks. Tischner..Zamowienia publiczne maja spowodowac przejrzystosc ofert. Wykluczyc niejasne i korupcyjne sytuacje..Kto daje prezenty i pieniadze? Lek otakim samym lub podobnym spektrum dzialania produkuja rozne firmy.Liczy sie zamowienie, a firmy maja bonusy.Lapowka wkalkulowana w cene leku.Kto zyskuje,napewno nie pacjent napewno nie lekarze ani tym bardziej pielegniarki.
W polskich szpitalach obowiazuje lekcewazenie prawa przez dyrektora -menadzera.Ma do dyspozycji prawnikow lecz nie korzysta z ich opini.Zawsze moze wyjasnic,ze zlamal prawo dla dobra szpitala.
Skad do cholery jest w Polsce tyle zadluzonych szpitali?
Lekcewazacy stosunek do dyscypliny finansowej,brak wlasciwego zarzadzania,brak szacuku do prawa powoduje wzrost kosztow administracyjnych.
Zgodnie z Ustawa o ZOZ transport chorych moze wykonywac Pogotowie Ratunkowe lub Niepubliczne Pogotowie posiadajace ambulanse z homologacja sanitarna ibyc wpsane do rejestru Centru Zdrowia Publicanego. Czy w 2004 r szpital zrezygnowal z uslug WSPR i zlecil transporty firmie prywatnej za wyzsza stawke choc ta firma nie miala uprawnien.
Podobnie zdarzylo sie w PSK-4 w lublinie. Dyr.ds ekon. i b.Kanclerz b.AM Pan K. na poczatku 2008 r zostal zatrzymany przez prokurature w Radomiu za lapowki od firm farmacueutycznych.
Sprawe naduzyc prokuratura rejonowa Lublin-Polnoc umorzyla w skandalicznych okolicznosciach.
Do jakiej Polski maja wracac mlodzi ludzie,ktorzy wyjechali do Irlandii,Angliczy Szkocii?
Panie kontroler g.. prawda jak mowil ks. Tischner..Zamowienia publiczne maja spowodowac przejrzystosc ofert. Wykluczyc niejasne i korupcyjne sytuacje..Kto daje prezenty i pieniadze? Lek otakim samym lub podobnym spektrum dzialania produkuja rozne firmy.Liczy sie zamowienie, a firmy maja bonusy.Lapowka wkalkulowana w cene leku.Kto zyskuje,napewno nie pacjent napewno nie lekarze ani tym bardziej pielegniarki.
W polskich szpitalach obowiazuje lekcewazenie prawa przez dyrektora -menadzera.Ma do dyspozycji prawnikow lecz nie korzysta ... rozwiń
Avatar
kontroler / 9 listopada 2008 o 08:15
0
muminek napisał:
No, Pan Wojtaś to już wystarczająco napierdział w stołek kierownika...........Może by jakieś zmiany w końcu nastąpiły


Chcę przedewszystkim zaznaczyć i niech to do wszystkich dotrze, że p. dyr. Wojtaś tych pieniędzy NIE UKRADŁ tylko zakupił leki naginając ustawe o zam. publ. -robiąc to dla dobra szpitala ? Ponieważ jak wiadomo ustawa o zam. publ. w wielu przypadkach jest b. nie życiowa i niedoskonała i w bardzo wielu przypadkach działa na szkodę szpitala taka jest prawda. Takie sytuacje są we wsdzystkich jednostkach gdzie ustawa obowiązuje. I faktem jest, że każdy na swój sposób stara sie te nie życiowe często przepisy ustawy ominąć. I niekiedy wręcz tym ludziom należy sie pochwała a nie zarzuty i opluwanie często przez laików nie mających pojęcia o co chodzi.


Chcę przedewszystkim zaznaczyć i niech to do wszystkich dotrze, że p. dyr. Wojtaś tych pieniędzy NIE UKRADŁ tylko zakupił leki naginając ustawe o zam. publ. -robiąc to dla dobra szpitala ? Ponieważ jak wiadomo ustawa o zam. publ. w wielu przypadkach jest b. nie życiowa i niedoskonała i w bardzo wielu przypadkach działa na szkodę szpitala taka jest prawda. Takie sytuacje są we wsdzystkich jednostkach gdzie ustawa obowiązuje. I faktem jest, że każdy na swój sposób stara sie te nie życiowe często przepisy ustawy omin... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 17

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Rozbił samochód na drzewie. Z poważnymi obrażeniami trafił do szpitala
galeria

Rozbił samochód na drzewie. Z poważnymi obrażeniami trafił do szpitala 1 0

Zjechał z drogi i rozbił auto na drzewach. 21-latek z ciężkimi obrażeniami ciała trafił do szpitala.

Zbiorowa mogiła na budowie S17. Pochowali szczątki ok. 80 rosyjskich żołnierzy

Zbiorowa mogiła na budowie S17. Pochowali szczątki ok. 80 rosyjskich żołnierzy 0 6

Na cmentarzu parafialnym w Baranowie (pow. puławski) pochowano szczątki ok. 80 rosyjskich żołnierzy, którzy 156 lat temu zginęli w starciu z polskimi powstańcami. Ich zbiorową mogiłę odkryto wiosną podczas budowy drogi ekspresowej S-17

Kwalifikacja wojskowa 2019. Kto będzie wezwany przed komisję lekarską?

Kwalifikacja wojskowa 2019. Kto będzie wezwany przed komisję lekarską? 14 4

Wojskowe komisje lekarskie sprawdzą, czy nadajesz się do wojska. W lutym rusza kwalifikacja wojskowa. W naszym regionie obejmie ponad 14 tysięcy młodych ludzi

Tu miało być nowoczesne muzeum multimedialne. Po wielkich planach zostały długi

Tu miało być nowoczesne muzeum multimedialne. Po wielkich planach zostały długi 24 4

Miało być multimedialne muzeum, hologram pogromcy Turków pod Wiedniem, ale dziś wszystko jest w zawieszeniu. Fundacja Thin Tank Szlaku Jana III Sobieskiego nie ma pieniędzy na dokończenie renowacji pałacu w Kijanach. Po wielkich planach zostały długi

Zawierzyli Opole Lubelskie Jezusowi. Burmistrz: "Była to moja własna inicjatywa"

Zawierzyli Opole Lubelskie Jezusowi. Burmistrz: "Była to moja własna inicjatywa" 606 47

Burmistrz Opola Lubelskiego i starosta powierzyli samorząd „Jezusowi Chrystusowi przez Niepokalane Serce Maryi”. Jak tłumaczą, „aby dobrze i owocnie realizować powierzone im zadania potrzebują wsparcia Opatrzności”. Zawierzony Jezusowi Chrystusowi jest też Radzyń Podlaski, a Matce Boskiej miasto i powiat kraśnicki

AZS UMCS i Sparta Biłgoraj najlepsze podczas I rundy pływackiej Multiligi

AZS UMCS i Sparta Biłgoraj najlepsze podczas I rundy pływackiej Multiligi 0 0

W weekend na pływalni Aqua Lublin została rozegrana pierwsza runda Multiligi 2019. Zmagania w Wojewódzkiej Lidze Juniorów wygrał AZS UMCS. Z kolei Ligę Wojewódzką Dzieci i Młodzików Sparta Biłgoraj

Jak pożyczać bezpiecznie i korzystnie ?

Jak pożyczać bezpiecznie i korzystnie ? 0 0

Wymiana mebli na nowe potrafi zmienić na lepsze wystrój całego domu lub mieszkania. Warto też zainwestować w wysoką jakość, aby taka inwestycja cieszyła przez lata. Co jednak robić, kiedy brakuje Ci środków na zakup mebli marzeń? Rozwiązaniem mogą być szybkie i atrakcyjne pożyczki online. Sprawdź jak pożyczać bezpiecznie i korzystnie.

Ruszył nabór na Festiwal Teatralny "Kontestacje"

Ruszył nabór na Festiwal Teatralny "Kontestacje" 0 1

W tym roku w Lublinie odbędzie się już XVI edycja Studenckiego Ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego "Kontestacje". Cieszący się olbrzymią popularnością w całej Polsce festiwal rozpoczął nabór grup teatralnych. Zgłoszenia przyjmowane będą do 1 lutego.

Właściwości zdrowotne miodu

Właściwości zdrowotne miodu 0 0

O dobroczynnym działaniu miodu mówi się bardzo wiele. Wciąż też prowadzone są liczne badania, które mają potwierdzić zdrowotne właściwości tego naturalnego produktu. Co warto wiedzieć o miodzie? Czy rzeczywiście na on korzystny wpływ na organizm? Czy ma znaczenie to, jaki miód wybierzemy?

Alarm bombowy w biurze poselskim w centrum Lublina. Ktoś wysłał maila. "Gińcie świnie" [zdjęcia]
galeria

Alarm bombowy w biurze poselskim w centrum Lublina. Ktoś wysłał maila. "Gińcie świnie" [zdjęcia] 24 26

W czwartek przed południem ewakuowano pracowników biura poselskiego Platformy Obywatelskiej oraz sąsiedniej kamienicy przy ul. Królewskiej w Lublinie. Ktoś poinformował o podłożeniu bomby, a maile wysłano do siedzib partii w kilku innych miastach w Polsce. Alarm okazał się fałszywy.

Krzysztof Piątek piłkarzem AC Milan!
film

Krzysztof Piątek piłkarzem AC Milan! 0 1

Krzysztof Piątek oficjalnie w Milanie! Polski napastnik przeszedł w środę (23 stycznia) medyczne i podpisał czteroipółletni kontrakt z osiemnastokrotnym mistrzem Włoch. Snajper Genoi kosztował mediolańczyków około 35 milionów euro.

Stworzyła rekordową zbiórkę na Facebooku. "Nie wiedziałam, czy uda nam się uzbierać tysiąc"
film

Stworzyła rekordową zbiórkę na Facebooku. "Nie wiedziałam, czy uda nam się uzbierać tysiąc" 0 2

Patrycja Krzymińska zapoczątkowała akcję „Ostatnia puszka Pawła Adamowicza", w ramach której udało się zebrać ponad 15 milionów złotych dla WOŚP-u.

SP ZOZ w Nałęczowie dostanie nowy sprzęt

SP ZOZ w Nałęczowie dostanie nowy sprzęt 0 2

Urząd Miejski w Nałęczowie ogłosił przetarg na zakup nowego ultrasonografu dla SP ZOZ w Nałęczowie. To część unijnego projektu o wartości blisko 200 tys. zł. Oprócz USG do szpitala trafi także fotel transportowy. Zakupy mają poprawić jakość diagnostyki i komfort pacjentów.

Chciał wyprzedzić, uderzył w ciężarówkę nauki jazdy. Instruktor w szpitalu

Chciał wyprzedzić, uderzył w ciężarówkę nauki jazdy. Instruktor w szpitalu 11 2

Kierowca osobówki uderzył w samochód nauki jazdy - ciężarowego MAN-a. Kursant stracił panowanie nad pojazdem i uderzył w drzewo.

Tomaszów Lubelski: Ocieplą szkoły i urzędy w całej gminie

Tomaszów Lubelski: Ocieplą szkoły i urzędy w całej gminie 0 0

Jeszcze w styczniu rozpoczną się prace nad termomodernizacją Szkoły Podstawowej w Majdanie Górnym. Prace pochłoną ponad 2,5 mln zł.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.