Jesienią nasze województwo przeprowadzi kampanię promocyjną ukazującą walory gospodarcze naszego regionu. W tym celu w całym kraju wynajętych zostanie 400 billboardów i tyle samo citylightów, czyli ulicznych podświetlanych tablic reklamowych. Szykowane są także spoty, które mają być emitowane w zagranicznych stacjach telewizyjnych.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
– Dawno nie prowadziliśmy kampanii wizerunkowej, dlatego chcemy się przypomnieć. Kreacje, jakie pojawią się na billboardach chcemy przygotować w sierpniu. Wkrótce powinny być także kręcone spoty – mówi Dariusz Donica, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim.
Najwięcej reklam pojawi się w Warszawie i Trójmieście, ale będą mogli je zobaczyć także mieszkańcy Krakowa, Poznania, Wrocławia, Łodzi, Szczecina i aglomeracji śląskiej. Billboardy mają być zlokalizowane w centrach miast i przy drogach wjazdowych, a citylighty m.in. na dworcach, najczęściej uczęszczanych przystankach komunikacji publicznej, deptakach i w pasażach handlowych.
Mają one być eksponowane w październiku. Nie jest jeszcze znana data emisji spotów telewizyjnych. Urzędnicy chcą, by były one pokazywane m. in. w BBC, ale ustalenia w tej sprawie jeszcze nie zapadły.
Kampania billboardowa ma kosztować ok. 1 mln zł. Na produkcję spotów Urząd Marszałkowski według wstępnych szacunków przeznaczy ok. 500 tys. zł.