Quantcast

Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 grudnia 2008 r.
19:22
Edytuj ten wpis

Abp Życiński ogłosił dyspensę

Autor: Zdjęcie autora (tom)
0 19 A A

W piątek, w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia, możemy jeść mięso bez grzechu. Abp Józef Życiński, metropolita lubelski, ogłosił dyspensę od obowiązku zachowania "charakteru pokutnego” tego dnia, w tym od obowiązku powstrzymania się od spożywania pokarmów mięsnych.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Jednocześnie usilnie zachęcam wszystkich wiernych, którzy skorzystają z dyspensy, do zadośćuczynienia obowiązkowi pokuty w innym dniu i w formie przez siebie dowolnie wybranej (np. wypełnienie uczynków miłosierdzia, jałmużna, post) - napisał w dekrecie abp Życiński.

Z dyspensy mogą skorzystać wszyscy wierni Archidiecezji Lubelskiej oraz inne osoby przebywające w tym dniu na jej terytorium.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
polak / 27 grudnia 2008 r. o 22:34
Korcilo mnie by odpowiedzic slowami poety;Sa w Ojczyznie rachunki krzywd lecz obca dlon ich tez nie przekresli; .Jak ladnie mowi Ewangelia;Przyszli do Jezusa farezeusze mowiac;
Koscol i ludzie kosciola w latach trudnych wmieszali sie w polityke w doslownym tego slowa znaczeniu.
Stracili wiarygodnosc jak wszyscy politycy i tak sa postrzegani. Jak politycy ,a nie kaplani.
Dochodzi ponadto sceptycyzm co do intencji.
Tak to sa skutki laczenia powolania z polityka. Glos doradczy,wywazony tak ,a nie obobiste zaangazowanie sie w polityke.
kosciol jest dla ludzi tym bardziej potrzebny ,ze na wskutek przyjmowania z zachodu tzw nowinek stajemy sie spoleczenstwem bez tradycji,bez wiedzy historycvznej bez korzeni.
I jeszcze jedno ludzie ktorzy wyjechali za praca do Angli itp w Polsce biora sluby w Polsce.
To cos znaczy,A lososie kupuja tam bo sa najtansze.
Korcilo mnie by odpowiedzic slowami poety;Sa w Ojczyznie rachunki krzywd lecz obca dlon ich tez nie przekresli; .Jak ladnie mowi Ewangelia;Przyszli do Jezusa farezeusze mowiac;
Koscol i ludzie kosciola w latach trudnych wmieszali sie w polityke w doslownym tego slowa znaczeniu.
Stracili wiarygodnosc jak wszyscy politycy i tak sa postrzegani. Jak politycy ,a nie kaplani.
Dochodzi ponadto sceptycyzm co do intencji.
Tak to sa skutki laczenia powolania z polityka. Glos doradczy,wywazony tak ,a nie obobiste zaanga... rozwiń
Avatar
polak / 27 grudnia 2008 r. o 22:33
Korcilo mnie by odpowiedzic slowami poety;Sa w Ojczyznie rachunki krzywd lecz obca dlon ich tez nie przekresli; .Jak ladnie mowi Ewangelia;Przyszli do Jezusa farezeusze mowiac;
Koscol i ludzie kosciola w latach trudnych wmieszali sie w polityke w doslownym tego slowa znaczeniu.
Stracili wiarygodnosc jak wszyscy politycy i tak sa postrzegani. Jak politycy ,a nie kaplani.
Dochodzi ponadto sceptycyzm co do intencji.
Tak to sa skutki laczenia powolania z polityka. Glos doradczy,wywazony tak ,a nie obobiste zaangazowanie sie w polityke.
kosciol jest dla ludzi tym bardziej potrzebny ,ze na wskutek przyjmowania z zachodu tzw nowinek stajemy sie spoleczenstwem bez tradycji,bez wiedzy historycvznej bez korzeni.
I jeszcze jedno ludzie ktorzy wyjechali za praca do Angli itp w Polsce biora sluby w Polsce.
To cos znaczy,A lososie kupuja tam bo sa najtansze.
Korcilo mnie by odpowiedzic slowami poety;Sa w Ojczyznie rachunki krzywd lecz obca dlon ich tez nie przekresli; .Jak ladnie mowi Ewangelia;Przyszli do Jezusa farezeusze mowiac;
Koscol i ludzie kosciola w latach trudnych wmieszali sie w polityke w doslownym tego slowa znaczeniu.
Stracili wiarygodnosc jak wszyscy politycy i tak sa postrzegani. Jak politycy ,a nie kaplani.
Dochodzi ponadto sceptycyzm co do intencji.
Tak to sa skutki laczenia powolania z polityka. Glos doradczy,wywazony tak ,a nie obobiste zaanga... rozwiń
Avatar
Podlasiak / 27 grudnia 2008 r. o 18:30
Ludzie mylicie pojęcia! 26 grudnia to święto w tradycji polskiej ale nie w kościele rzymskokatolickim! W KRK 26 grudnia to jest święto św. Szczepana pierwszego męczennika uznanego przez kościół i jest to dzień zwykły żadne tam święto! Nawet czytania są jak w zwykły dzień tzn. nie ma drugiego czytania itp. Ten z naszą tradycją ostatnio coś się coraz wyraźniej rozmija. W wigilie czyli 24 grudnia post w tradycji KRK nie obowiązuje jest to tradycja polska! A tym aktem łaskawej dyspensy zapomniany arcybufon pokazał że jeszcze cokolwiek władzy nu zostało. Tak nawiasem to myślałem że dyspensy od prawdy udzielił sobie i swoim kolesiom że już nigdy przyznać się do niej nie będą musieli! Zwłaszcza do tej niewygodnej dla arcy i bp. A WIECIE CO SUKIENKOWI JEDZĄ W PIĄTEK ZWŁASZCZA WIELKIM ZWANY = Przeważnie ŁOSOSIE biedaki jedza!!! OT to jest POST istotnie WIELKI!!!! Afffffeeeeee!!!!
Ludzie mylicie pojęcia! 26 grudnia to święto w tradycji polskiej ale nie w kościele rzymskokatolickim! W KRK 26 grudnia to jest święto św. Szczepana pierwszego męczennika uznanego przez kościół i jest to dzień zwykły żadne tam święto! Nawet czytania są jak w zwykły dzień tzn. nie ma drugiego czytania itp. Ten z naszą tradycją ostatnio coś się coraz wyraźniej rozmija. W wigilie czyli 24 grudnia post w tradycji KRK nie obowiązuje jest to tradycja polska! A tym aktem łaskawej dyspensy zapomniany arcybufon pokazał że jeszcze coko... rozwiń
Avatar
baba / 27 grudnia 2008 r. o 18:23
to chyba zarty....codziennie ludzie mogliby poscic tak ,jak poszcza ksieza....a suchy chleb im i wode....,dzieciom brakuje chleba
Avatar
zosia / 27 grudnia 2008 r. o 17:54
Ja czegoś nie rozumię " w 2-gi dzień świąt Bożego Narodzenia"
jest to dzień 26,12 czyli Szczepana (piątek) bo we środę była
wigilia to o jakiej dyspensie mówił arcb Życiński.
Od kiedy to post obowiązuje w 2-gi dzień świąt.
Jest to chyba "kaczka"dziennikarska, czyli małe
przekłamanie - mnie się wydaje że chodziło o piątek
przed Wigilią, bo nie o dzień św.Szczepana, kiedy jest
dużo wesel, chrzcin i innych uroczystości. Coś mi tu nie
pasuje. Proszę o sprecyzowanie - kiedy i od czego ta
dyspensa?
Ja czegoś nie rozumię " w 2-gi dzień świąt Bożego Narodzenia"
jest to dzień 26,12 czyli Szczepana (piątek) bo we środę była
wigilia to o jakiej dyspensie mówił arcb Życiński.
Od kiedy to post obowiązuje w 2-gi dzień świąt.
Jest to chyba "kaczka"dziennikarska, czyli małe
przekłamanie - mnie się wydaje że chodziło o piątek
przed Wigilią, bo nie o dzień św.Szczepana, kiedy jest
dużo wesel, chrzcin i innych uroczystości. Coś mi tu nie
pasuje. Proszę o sprecyzowanie - kie... rozwiń
Avatar
jeszcze "ja" / 27 grudnia 2008 r. o 14:12
aha, no oczywiscie nie mowie o RM, ktore z Kosciołem, to powino kojarzyc sie chyba tylko z nazwy Dobrze, ze takie radio jest, bo starzy, samotni ludzie mogą się łączyć w modlitwie z innymi... Szkoda tylko, ze wykorzystuje sie je do prywatnych celow, do celow politycznych, a nawet! antysemickich, ale Kosciol to nie Radio M!
Avatar
ja / 27 grudnia 2008 r. o 14:09
Piotrze zgodzę się, że jest wielu księży, którzy minęli się z powołaniem, ale w której profesji tak nie jest? Księża są tylko ludźmi! Taki proboszcz np. musi zadbać o finanse dla kościoła, o jego ogrzewanie, konserwacje, a ludzi tylko krytykują... ja np. znam wielu wspaniałych ksieży, którym także wiele zawdzięczam, zawsze można z nimi porozmawiać, podpytać, a oni doradzą... Ale jak ktoś np. nie rozumie dlaczego ks. Podstawka jeździł za tą dziewczyną, żeby nie usuwała dziecka... stanął po stronie wiary! I obrony życia! A ludzie tylko krytykują... Owszem zgodzę się, że czasami księża przeginają (szczególnie proboszczowie), ale prowadzenie kościoła to zapewne bardzo ciężkie zadanie...
ps. np. o tacy piszą (krytykują) zapewne tylko Ci, którzy nie dają na tacę... albo w ogóle nie chodzą do kościoła...
pozdrawiam
Piotrze zgodzę się, że jest wielu księży, którzy minęli się z powołaniem, ale w której profesji tak nie jest? Księża są tylko ludźmi! Taki proboszcz np. musi zadbać o finanse dla kościoła, o jego ogrzewanie, konserwacje, a ludzi tylko krytykują... ja np. znam wielu wspaniałych ksieży, którym także wiele zawdzięczam, zawsze można z nimi porozmawiać, podpytać, a oni doradzą... Ale jak ktoś np. nie rozumie dlaczego ks. Podstawka jeździł za tą dziewczyną, żeby nie usuwała dziecka... stanął po stronie wiary! I obrony życia! A ludzie t... rozwiń
Avatar
~piotr~ / 27 grudnia 2008 r. o 01:29
ja napisał:
skad w Was tyle nienawiści do Kościoła? można nie wierzyć, ale skąd ta OGROMNA nienawiść?
ja wierzę! choć rzeczywiście dziwne byłoby, żeby w dzień Narodzenia Pana, myśleć o jego śmierci... Wesołych Świąt Wszystki i wierzącym i niewierzącym, a tym także osobom pełnym nienawiści!

Wiara juz od dawna nie ma nic wspolnego z kosciolem - nigdy cudzej wiary nie ocenialem ale kosciol jako instytucje tak. Kazda inna "organizacja", ktora wyprawialaby to co kosciol wyprawia bylaby juz dawno zdelegalizowana....Sam wierze w Boga ale z polskim katolicyzmem, ktory jest wspaniala ostoja braku tolerancji i ciemnogrodu nie za bardzo chce miec cokolwiek wspolnego. Wesolych Swiat rowniez :-)
ako instytucje tak. Kazda inna "organizacja", ktora wyprawialaby to co kosciol wyprawia bylaby juz dawno zdelegalizowana....Sam wierze w Boga ale z polskim katolicyzmem, ktory jest wspaniala ostoja braku tolerancji i ciemnogrodu nie za bardzo chce miec cokolwiek wspolnego. Wesolych Swiat rowniez :-) rozwiń
Avatar
STYX / 26 grudnia 2008 r. o 20:51
Won klecho od mojego talerza !!! lepiej pilnuj swoje teczki FILOZOF !!!
Avatar
ja / 26 grudnia 2008 r. o 11:38
skad w Was tyle nienawiści do Kościoła? można nie wierzyć, ale skąd ta OGROMNA nienawiść?
ja wierzę! choć rzeczywiście dziwne byłoby, żeby w dzień Narodzenia Pana, myśleć o jego śmierci... Wesołych Świąt Wszystki i wierzącym i niewierzącym, a tym także osobom pełnym nienawiści!
Avatar
polak / 27 grudnia 2008 r. o 22:34
Korcilo mnie by odpowiedzic slowami poety;Sa w Ojczyznie rachunki krzywd lecz obca dlon ich tez nie przekresli; .Jak ladnie mowi Ewangelia;Przyszli do Jezusa farezeusze mowiac;
Koscol i ludzie kosciola w latach trudnych wmieszali sie w polityke w doslownym tego slowa znaczeniu.
Stracili wiarygodnosc jak wszyscy politycy i tak sa postrzegani. Jak politycy ,a nie kaplani.
Dochodzi ponadto sceptycyzm co do intencji.
Tak to sa skutki laczenia powolania z polityka. Glos doradczy,wywazony tak ,a nie obobiste zaangazowanie sie w polityke.
kosciol jest dla ludzi tym bardziej potrzebny ,ze na wskutek przyjmowania z zachodu tzw nowinek stajemy sie spoleczenstwem bez tradycji,bez wiedzy historycvznej bez korzeni.
I jeszcze jedno ludzie ktorzy wyjechali za praca do Angli itp w Polsce biora sluby w Polsce.
To cos znaczy,A lososie kupuja tam bo sa najtansze.
Korcilo mnie by odpowiedzic slowami poety;Sa w Ojczyznie rachunki krzywd lecz obca dlon ich tez nie przekresli; .Jak ladnie mowi Ewangelia;Przyszli do Jezusa farezeusze mowiac;
Koscol i ludzie kosciola w latach trudnych wmieszali sie w polityke w doslownym tego slowa znaczeniu.
Stracili wiarygodnosc jak wszyscy politycy i tak sa postrzegani. Jak politycy ,a nie kaplani.
Dochodzi ponadto sceptycyzm co do intencji.
Tak to sa skutki laczenia powolania z polityka. Glos doradczy,wywazony tak ,a nie obobiste zaanga... rozwiń
Avatar
polak / 27 grudnia 2008 r. o 22:33
Korcilo mnie by odpowiedzic slowami poety;Sa w Ojczyznie rachunki krzywd lecz obca dlon ich tez nie przekresli; .Jak ladnie mowi Ewangelia;Przyszli do Jezusa farezeusze mowiac;
Koscol i ludzie kosciola w latach trudnych wmieszali sie w polityke w doslownym tego slowa znaczeniu.
Stracili wiarygodnosc jak wszyscy politycy i tak sa postrzegani. Jak politycy ,a nie kaplani.
Dochodzi ponadto sceptycyzm co do intencji.
Tak to sa skutki laczenia powolania z polityka. Glos doradczy,wywazony tak ,a nie obobiste zaangazowanie sie w polityke.
kosciol jest dla ludzi tym bardziej potrzebny ,ze na wskutek przyjmowania z zachodu tzw nowinek stajemy sie spoleczenstwem bez tradycji,bez wiedzy historycvznej bez korzeni.
I jeszcze jedno ludzie ktorzy wyjechali za praca do Angli itp w Polsce biora sluby w Polsce.
To cos znaczy,A lososie kupuja tam bo sa najtansze.
Korcilo mnie by odpowiedzic slowami poety;Sa w Ojczyznie rachunki krzywd lecz obca dlon ich tez nie przekresli; .Jak ladnie mowi Ewangelia;Przyszli do Jezusa farezeusze mowiac;
Koscol i ludzie kosciola w latach trudnych wmieszali sie w polityke w doslownym tego slowa znaczeniu.
Stracili wiarygodnosc jak wszyscy politycy i tak sa postrzegani. Jak politycy ,a nie kaplani.
Dochodzi ponadto sceptycyzm co do intencji.
Tak to sa skutki laczenia powolania z polityka. Glos doradczy,wywazony tak ,a nie obobiste zaanga... rozwiń
Avatar
Podlasiak / 27 grudnia 2008 r. o 18:30
Ludzie mylicie pojęcia! 26 grudnia to święto w tradycji polskiej ale nie w kościele rzymskokatolickim! W KRK 26 grudnia to jest święto św. Szczepana pierwszego męczennika uznanego przez kościół i jest to dzień zwykły żadne tam święto! Nawet czytania są jak w zwykły dzień tzn. nie ma drugiego czytania itp. Ten z naszą tradycją ostatnio coś się coraz wyraźniej rozmija. W wigilie czyli 24 grudnia post w tradycji KRK nie obowiązuje jest to tradycja polska! A tym aktem łaskawej dyspensy zapomniany arcybufon pokazał że jeszcze cokolwiek władzy nu zostało. Tak nawiasem to myślałem że dyspensy od prawdy udzielił sobie i swoim kolesiom że już nigdy przyznać się do niej nie będą musieli! Zwłaszcza do tej niewygodnej dla arcy i bp. A WIECIE CO SUKIENKOWI JEDZĄ W PIĄTEK ZWŁASZCZA WIELKIM ZWANY = Przeważnie ŁOSOSIE biedaki jedza!!! OT to jest POST istotnie WIELKI!!!! Afffffeeeeee!!!!
Ludzie mylicie pojęcia! 26 grudnia to święto w tradycji polskiej ale nie w kościele rzymskokatolickim! W KRK 26 grudnia to jest święto św. Szczepana pierwszego męczennika uznanego przez kościół i jest to dzień zwykły żadne tam święto! Nawet czytania są jak w zwykły dzień tzn. nie ma drugiego czytania itp. Ten z naszą tradycją ostatnio coś się coraz wyraźniej rozmija. W wigilie czyli 24 grudnia post w tradycji KRK nie obowiązuje jest to tradycja polska! A tym aktem łaskawej dyspensy zapomniany arcybufon pokazał że jeszcze coko... rozwiń
Avatar
baba / 27 grudnia 2008 r. o 18:23
to chyba zarty....codziennie ludzie mogliby poscic tak ,jak poszcza ksieza....a suchy chleb im i wode....,dzieciom brakuje chleba
Avatar
zosia / 27 grudnia 2008 r. o 17:54
Ja czegoś nie rozumię " w 2-gi dzień świąt Bożego Narodzenia"
jest to dzień 26,12 czyli Szczepana (piątek) bo we środę była
wigilia to o jakiej dyspensie mówił arcb Życiński.
Od kiedy to post obowiązuje w 2-gi dzień świąt.
Jest to chyba "kaczka"dziennikarska, czyli małe
przekłamanie - mnie się wydaje że chodziło o piątek
przed Wigilią, bo nie o dzień św.Szczepana, kiedy jest
dużo wesel, chrzcin i innych uroczystości. Coś mi tu nie
pasuje. Proszę o sprecyzowanie - kiedy i od czego ta
dyspensa?
Ja czegoś nie rozumię " w 2-gi dzień świąt Bożego Narodzenia"
jest to dzień 26,12 czyli Szczepana (piątek) bo we środę była
wigilia to o jakiej dyspensie mówił arcb Życiński.
Od kiedy to post obowiązuje w 2-gi dzień świąt.
Jest to chyba "kaczka"dziennikarska, czyli małe
przekłamanie - mnie się wydaje że chodziło o piątek
przed Wigilią, bo nie o dzień św.Szczepana, kiedy jest
dużo wesel, chrzcin i innych uroczystości. Coś mi tu nie
pasuje. Proszę o sprecyzowanie - kie... rozwiń
Avatar
jeszcze "ja" / 27 grudnia 2008 r. o 14:12
aha, no oczywiscie nie mowie o RM, ktore z Kosciołem, to powino kojarzyc sie chyba tylko z nazwy Dobrze, ze takie radio jest, bo starzy, samotni ludzie mogą się łączyć w modlitwie z innymi... Szkoda tylko, ze wykorzystuje sie je do prywatnych celow, do celow politycznych, a nawet! antysemickich, ale Kosciol to nie Radio M!
Avatar
ja / 27 grudnia 2008 r. o 14:09
Piotrze zgodzę się, że jest wielu księży, którzy minęli się z powołaniem, ale w której profesji tak nie jest? Księża są tylko ludźmi! Taki proboszcz np. musi zadbać o finanse dla kościoła, o jego ogrzewanie, konserwacje, a ludzi tylko krytykują... ja np. znam wielu wspaniałych ksieży, którym także wiele zawdzięczam, zawsze można z nimi porozmawiać, podpytać, a oni doradzą... Ale jak ktoś np. nie rozumie dlaczego ks. Podstawka jeździł za tą dziewczyną, żeby nie usuwała dziecka... stanął po stronie wiary! I obrony życia! A ludzie tylko krytykują... Owszem zgodzę się, że czasami księża przeginają (szczególnie proboszczowie), ale prowadzenie kościoła to zapewne bardzo ciężkie zadanie...
ps. np. o tacy piszą (krytykują) zapewne tylko Ci, którzy nie dają na tacę... albo w ogóle nie chodzą do kościoła...
pozdrawiam
Piotrze zgodzę się, że jest wielu księży, którzy minęli się z powołaniem, ale w której profesji tak nie jest? Księża są tylko ludźmi! Taki proboszcz np. musi zadbać o finanse dla kościoła, o jego ogrzewanie, konserwacje, a ludzi tylko krytykują... ja np. znam wielu wspaniałych ksieży, którym także wiele zawdzięczam, zawsze można z nimi porozmawiać, podpytać, a oni doradzą... Ale jak ktoś np. nie rozumie dlaczego ks. Podstawka jeździł za tą dziewczyną, żeby nie usuwała dziecka... stanął po stronie wiary! I obrony życia! A ludzie t... rozwiń
Avatar
~piotr~ / 27 grudnia 2008 r. o 01:29
ja napisał:
skad w Was tyle nienawiści do Kościoła? można nie wierzyć, ale skąd ta OGROMNA nienawiść?
ja wierzę! choć rzeczywiście dziwne byłoby, żeby w dzień Narodzenia Pana, myśleć o jego śmierci... Wesołych Świąt Wszystki i wierzącym i niewierzącym, a tym także osobom pełnym nienawiści!

Wiara juz od dawna nie ma nic wspolnego z kosciolem - nigdy cudzej wiary nie ocenialem ale kosciol jako instytucje tak. Kazda inna "organizacja", ktora wyprawialaby to co kosciol wyprawia bylaby juz dawno zdelegalizowana....Sam wierze w Boga ale z polskim katolicyzmem, ktory jest wspaniala ostoja braku tolerancji i ciemnogrodu nie za bardzo chce miec cokolwiek wspolnego. Wesolych Swiat rowniez :-)
ako instytucje tak. Kazda inna "organizacja", ktora wyprawialaby to co kosciol wyprawia bylaby juz dawno zdelegalizowana....Sam wierze w Boga ale z polskim katolicyzmem, ktory jest wspaniala ostoja braku tolerancji i ciemnogrodu nie za bardzo chce miec cokolwiek wspolnego. Wesolych Swiat rowniez :-) rozwiń
Avatar
STYX / 26 grudnia 2008 r. o 20:51
Won klecho od mojego talerza !!! lepiej pilnuj swoje teczki FILOZOF !!!
Avatar
ja / 26 grudnia 2008 r. o 11:38
skad w Was tyle nienawiści do Kościoła? można nie wierzyć, ale skąd ta OGROMNA nienawiść?
ja wierzę! choć rzeczywiście dziwne byłoby, żeby w dzień Narodzenia Pana, myśleć o jego śmierci... Wesołych Świąt Wszystki i wierzącym i niewierzącym, a tym także osobom pełnym nienawiści!
Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Już byli w ogródku, już się cieszyli, że wpadnie im 700 tys. zł. Ale coś poszło nie tak

Już byli w ogródku, już się cieszyli, że wpadnie im 700 tys. zł. Ale coś poszło nie tak

Niewiele brakowało, a jeden z hotelarzy padłby kolejną ofiarą oszustwa metodą na „policjanta”. Mężczyzna, mając przeświadczenie, że jego pieniądze są zagrożone, wykonał przelewy na prawie 700 tys. zł. Na szczęście w porę się opamiętał.

Lublin. Wychodziła rano do pracy, a on już na nią czekał. Tym razem nie uciekł

Lublin. Wychodziła rano do pracy, a on już na nią czekał. Tym razem nie uciekł

Przez kilka dni kobieta mieszkająca przy ulicy Radości w Lublinie spotykała dziwnie zachowującego się mężczyznę, przebranego za kobietę. Kiedy napisaliśmy o sprawie, na miejscu pojawili się policjanci.

"Plugawy ptak nocy" się zdenerwował. Radni dyskutowali o petycji ws. budowy obwodnicy

"Plugawy ptak nocy" się zdenerwował. Radni dyskutowali o petycji ws. budowy obwodnicy

Nie można odsłuchać fragmentu nagrania ostatniej sesji Rady Miejskiej Opola Lubelskiego. To efekt interwencji autora petycji, którą zajmowali się radni. Petycja dotycząca budowy obwodnicy została uznana za niezasadną ale przy okazji upubliczniono adres mailowy z którego ją do władz miasta i rady wysłano. – Uznałem, że mieszkańcy mają prawo wiedzieć, kto chce występować w ich imieniu – tłumaczy przewodniczący RM. Jego zdaniem adres mailowy – plugawy ptak nocy – świadczy o nadawcy.

PIT-37 krok po kroku

PIT-37 krok po kroku

PIT-37 jest najczęściej wybieranym formularzem rozliczeniowym - sięga po niego blisko 82% podatników. Dotyczy on osób uzyskujących przychody między innymi z tytułu stosunku pracy, emerytury, umowy zlecenie lub o dzieło. Wypełnienie deklaracji PIT nie jest skomplikowane, jednak warto wcześniej zapoznać się z instrukcjami, by zadbać o wszystkie szczegóły. Podpowiadamy, kto powinien sięgnąć po PIT-37, jak wypełnić deklarację PIT i dlaczego warto zrobić to online.

To będzie trudny rok dla studentów lubelskich uczelni. Ile trzeba zapłacić za pokój, a ile za akademik?
galeria

To będzie trudny rok dla studentów lubelskich uczelni. Ile trzeba zapłacić za pokój, a ile za akademik?

Pod względem finansowym to będzie trudny rok dla studentów lubelskich uczelni. Akademiki zdrożały nawet o 25 proc., a swoje 5 groszy dokłada inflacja. Żeby dożyć do pierwszego i ulżyć trochę rodzicom, wielu studentów łączy naukę z pracą.

Stok Zakrzówek zmaga się z olbrzymimi problemami infrastrukturalnymi

Stok Zakrzówek zmaga się z olbrzymimi problemami infrastrukturalnymi

Z ich powodów nie może rozgrywać domowych spotkań na własnym stadionie

Lublin. Dwa dni utrudnień na ul. Nałęczowskiej

Lublin. Dwa dni utrudnień na ul. Nałęczowskiej

Dziś i jutro utrudniony będzie przejazd ul. Nałęczowską koło skrzyżowania z ul. Morwową. Nocą drogą będzie zamknięta, za dnia ma obowiązywać ruch wahadłowy.

Jak siedzenie prowadzi do zakrzepicy

Jak siedzenie prowadzi do zakrzepicy

Bezczynność ruchowa, czyli zbyt długie siedzenie np. przed komputerem bywa nazywana samobójstwem na raty. Dlaczego? Udowodniono, że brak ruchu po prostu skraca życie. Na różne sposoby.

Nowe nazwy ulic w Gołębiu. Do stadionu Sportową, do szkoły Szkolną

Nowe nazwy ulic w Gołębiu. Do stadionu Sportową, do szkoły Szkolną

W Gołębiu przy dwóch bezimiennych dotąd drogach, wkrótce pojawią się tabliczki z nazwami ulic. To skutek propozycji wójta popartych decyzjami sołectwa i radnych.

"Oni. Homoseksualiści w czasie II wojny światowej". Spotkanie z Joanną Ostrowską w Bramie Grodzkiej
10 października 2022, 18:00

"Oni. Homoseksualiści w czasie II wojny światowej". Spotkanie z Joanną Ostrowską w Bramie Grodzkiej

"Oni. Homoseksualiści w czasie II wojny światowej" to tytuł książki Joanny Ostrowskiej, której poświęcone będzie spotkanie autorskie w Ośrodku "Brama Grodzka - Teatr NN" (ul. Grodzka 21). Wydarzenie odbędzie się w poniedziałek, 10 października o godz. 18.

Gorzkie pożegnanie z cukrem. Jak z drożyzną radzą sobie mieszkańcy Lublina
Pierwsza strona

Gorzkie pożegnanie z cukrem. Jak z drożyzną radzą sobie mieszkańcy Lublina

Nie słodzą kawy, zamiast smażyć – gotują, na potęgę robią przetwory – mieszkańcy Lublina zmieniają swoje zakupowe i żywieniowe nawyki, by zmniejszyć wpływ inflacji na codzienne życie. Główne hasło – mniej i taniej.

Dni Otwarte Funduszy Europejskich – rozwój Lublina w zakresie transportu miejskiego

Dni Otwarte Funduszy Europejskich – rozwój Lublina w zakresie transportu miejskiego

To już IX edycja Dni Otwartych Funduszy Europejskich i kolejna okazja do zaprezentowania efektów projektów unijnych realizowanych przez Miasto Lublin. W tym roku powstała wystawa plenerowa poświęcona dwóm projektom realizowanym w ramach RPO WL 2014-2020. Ekspozycję można obejrzeć na Placu Łokietka do 17 października.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 6 października 2022 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 6 października 2022 r.

Powstają nowe osiedla koło Puław

Powstają nowe osiedla koło Puław

W Skowieszynie, tuż za granicą Puław, powstaną nowe osiedla oferujące mieszkania w zabudowie bliźniaczej. Pierwsze budynki mają być gotowe wiosną przyszłego roku. Nowe bloki powstają także w samym mieście m.in. przy Sosnowej i Spacerowej.

Spilno. Nowe miejsce dla polskich i ukraińskich mieszkańców Lublina

Spilno. Nowe miejsce dla polskich i ukraińskich mieszkańców Lublina

Na drugą połowę października zaplanowane zostało otwarcie nowego miejsca integracji polskich i ukraińskich mieszkańców Lublina. Lokal o nazwie Spilno, co po ukraińsku oznacza „wspólnie” urządzany jest w hali Globus i ma być miejscem nauki i zabawy.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty