Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

19 stycznia 2014 r.
13:39
Edytuj ten wpis

Antyaborcyjna manifestacja przed Ratuszem w Lublinie

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
70 41 A A

Nie było ekscesów podczas mini-manifestacji Fundacji Pro-prawo do życia przed lubelskim Ratuszem. Policja spisała organizatora, Straż Miejska robiła zdjęcia, a młodzi prezentowali transparenty z zdjęciami aborcyjnymi oraz posłami.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Manifestacja była protestem przeciwko finansowaniu przez Ratusz działalności organizacji wspierających, jak twierdzi Pro-prawo, aborcję na życzenie. Krzysztof Kasprzak, szef lubelskiego oddziału Fundacji Pro-prawo do życia, już na początku został spisany przez policję. W tłumie kręcili się strażnicy miejscy z aparatem fotograficznym. - My tylko robimy dokumentację - powiedział jeden z nich. - Policjanci sprawdzili, co się dzieje, spisali moje dane i poszli sobie - mówi Krzysztof Kasprzak. Przypomnijmy, że w czerwcu minionego roku Fundacja już raz chciała zorganizować manifestację przed lubelskim Ratuszem. Krzysztof Żuk, prezydent Lublina, odmówił wówczas wydania zgody, tłumacząc się względami bezpieczeństwa. Pro-prawo do życia zaskarżyło decyzję prezydenta do wojewody, który utrzymał ją w mocy. Sprawa trafiła do WSA i NSA. Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie 10 stycznia uchylił decyzję wojewody lubelskiego oraz wyrok WSA o zakazie organizacji zgromadzenia przed ratuszem, na Placu Łokietka 1. Uzbrojeni w decyzję NSA ponownie zwrócili się do miasta o zgodę na organizację w tę niedzielę. Ratusz ponownie im odmówił. - Nieznajomość prawa szkodzi. Odmowa świadczy o złej woli Ratusza - dodaje Kasprzak. Mimo to, grupka młodych ludzi w niedzielne południe stawiła się przed lubelskim Ratuszem i rozwinęła transparenty z drastycznymi zdjęciami z aborcji. - Moje dzieci widziały te zdjęcia i nie przeżyły szoku. W Kraśniku po naszej pikiecie para młodych ludzi zrezygnowała z aborcji - dodaje Kasprzak. Na transparentach przygotowanych przez Fundację Pro-prawo do życia znalazły się również zdjęcia posłów Magdaleny Gąsior-Marek z PO oraz Michała Kabacińskiego z Twojego Ruchu. - Mam żal do demonstrantów, że wybrali moje najgorsze zdjęcie. Mam wiele lepszych - mówi poseł Michał Kabaciński. - Nie będę jednak podejmować kroków prawnych. Szkoda fatygi i cennego czasu sądu - dodaje poseł. Fundacja zapowiada kolejną manifestację już w lutym.

Komentarze 41

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 20 stycznia 2014 o 15:40
0

Sama Solidarność do tego nie doprowadziła, tylko typy, które podszyły się pod nią i powoli, ale skutecznie doprowadziły do tego co mamy. Wystarczy obejrzeć NOCNĄ ZMIANĘ (która powinna być mantrą Polaków), a głowie choć troszkę się rozjaśni.

NOCNA ZMIANA to jest tylko film nagrany, a nagrać można każą głupotę, a co do podszywania sie  różnych typów, to szkoda,, że tak mało było czołgów na ulicy, przynajmniej niej ich by zostało i bylibyśmy krajem mlekiem i miodem płynącym

NOCNA ZMIANA to jest tylko film nagrany, a nagrać można każą głupotę, a co do podszywania sie  różnych typów, to szkoda,, że tak mało było czołgów na ulicy, przynajmniej niej ich by zostało i bylibyśmy krajem mlekiem i miodem płynącym

rozwiń
Avatar
Gość / 20 stycznia 2014 o 15:37
0

Te osoby nie są od tego, a kraj = Polskę mamy taką jak wybrano tych rządzących oszołomów. I jeszcze, skoro tak nienawidzisz, to wyjedź POpaprańcom jest na rękę.

byl wybierany walęsa i co, obiecał 100 milionów, i gdzie te pieniądze, kolejny kłamca i to z wizerunkiem świętym na klapie

Avatar
Michał / 20 stycznia 2014 o 12:20
0

Czytałem.
Tak, chyba mogę Ci to obiecać, że przemyślę. Ale niestety nie mogę obiecać, że zrozumiem.

Avatar
Przemysław Leniak / 20 stycznia 2014 o 12:06
0

;-)
czytałeś Małego księcia?
obiecuję ci że pomyśle o swoim jadzie ale i ty obiecaj mi że pomyślisz o naturze węża
dzieci widzą rzeczy o których dorosłym szczęśliwie się już nie śni
pzdr

Avatar
Michał / 20 stycznia 2014 o 11:56
0

Wybacz, ale po prostu poczułem się urażony, gdy zasugerowałeś, że nie mam nic przeciwko cierpieniu dzieci.

To, kiedy dziecko będzie gotowe usłyszeć o pewnych rzeczach najlepiej chyba wie rodzic. Bo kto inny? Chociaż owszem, zdarzają się sytuacje marginalne.

Korzystając z tego, że i tak piszę post, dodam jeszcze, że oczywiście - trzeba chronić dzieci przed cierpieniem, ale w bardziej racjonalny sposób. Co innego powiedzieć dziecku: "Nie rozmawiaj z nieznajomymi, nawet jeśli są mili i mówią, że znają tatę i mamę, bo mogą kłamać i próbować Cie skrzywdzić" a co innego straszyć dziecko "nie rozmawiaj z nieznajomymi, bo mogą zawlec Cie do piwnicy, bić i gwałcić, a potem udusić i zakopać w lesie". Trzeba ostrzegać dzieci przed potencjalnym niebezpieczeństwem, ale niekoniecznie tak, żeby miały koszmary i płakały za każdym razem, gdy ktoś obcy się do nich odezwie.

A wracając do tematu: Nie mam Ci za złe. Tylko proszę, następnym razem spróbuj przemyśleć parę rzeczy, zanim pokażesz innym swój jad. Nawet jeśli masz powody go mieć, nie usprawiedliwia to przed tym, żeby wsączać go w innych.

Pozdrawiam ;]
 

Wybacz, ale po prostu poczułem się urażony, gdy zasugerowałeś, że nie mam nic przeciwko cierpieniu dzieci.

To, kiedy dziecko będzie gotowe usłyszeć o pewnych rzeczach najlepiej chyba wie rodzic. Bo kto inny? Chociaż owszem, zdarzają się sytuacje marginalne.

Korzystając z tego, że i tak piszę post, dodam jeszcze, że oczywiście - trzeba chronić dzieci przed cierpieniem, ale w bardziej racjonalny sposób. Co innego powiedzieć dziecku: "Nie rozmawiaj z nieznajomymi, nawet jeśli są mili i mówią, że znają tatę i mamę, bo mogą kła... rozwiń

Avatar
Przemysław Leniak / 20 stycznia 2014 o 11:38
0

bracia Grimm to zuo ;-)
nie bierz mojego jadu do siebie ;-)
na śmierć ból i okrucieństwo nikt nie jest gotowy
z tym kiedy rodzic uzna też bym nie przesadzał bo wiesz Fritzlów niby nie sieją a wszak oni są
pzdr

Avatar
Michał / 20 stycznia 2014 o 10:43
0

swoją droga takie dbanie o dobro dzieci u kogos kto chętnie widziałby je pokrojone jest...
hmm co tu mówić

Czy gdziekolwiek napisałem, że popieram aborcję? Nie.

Nie napisałem również, że śmierć nie dotyczy dzieci. Ale skoro już mowa o tym, co dotyczy dzieci a co nie, to wydaje mi się, że temat aborcji powinno kierować się do osób, które są dojrzałe płciowo, a nie do wszystkich, nawet 4-latków będących na spacerze z rodzicami.

Nie jestem zwolennikiem wychowywania dzieci w cukierkowej ideologii, w której wszystko jest piękne, dobre i kolorowe. Ale niektóre rzeczy mogą poczekać. Opowieści o tym, jak okrutni mogą być dorośli ludzie to nie temat do rozmowy z małym dzieckiem w weekendowe popołudnie. Owszem, kiedyś na pewno taka rozmowa będzie miała miejsce, ale wtedy, gdy rodzic uzna, że dziecko jest na to gotowe i zrozumie.

Czy gdziekolwiek napisałem, że popieram aborcję? Nie.

Nie napisałem również, że śmierć nie dotyczy dzieci. Ale skoro już mowa o tym, co dotyczy dzieci a co nie, to wydaje mi się, że temat aborcji powinno kierować się do osób, które są dojrzałe płciowo, a nie do wszystkich, nawet 4-latków będących na spacerze z rodzicami.

Nie jestem zwolennikiem wychowywania dzieci w cukierkowej ideologii, w której wszystko jest piękne, dobre i kolorowe. Ale niektóre rzeczy mogą poczekać. Opowieści o tym, jak okrutni mogą... rozwiń

Avatar
Przemysław Leniak / 20 stycznia 2014 o 10:22
0

swoją droga takie dbanie o dobro dzieci u kogos kto chętnie widziałby je pokrojone jest...
hmm co tu mówić

Avatar
Przemysław Leniak / 20 stycznia 2014 o 10:18
0

nie powinno się pokazywać czegoś tak drastucznego w miejscu, gdzie mogą być dzieci.

...
bzdura
chcesz powiedzieć że śmierć nie dotyczy dzieci?
że nie dotyczy ich morderstwo?
a może że lepiej by nie wiedziały co je czeka kiedy z więzienia wyjdzie zresocjalizowany  Trynkiewicz?
lepiej powiadasz by nie wiedziały czego się bać?

Avatar
Michał / 20 stycznia 2014 o 10:10
0

Składam zawiadomienie do prokuratury za następujące przestępstwa:

1. Obraza uczuć religijnych. Ci katoliccy fanatycy obrażają moje uczucia religijne narzucając mi zasady swojej wiary i wymagając ode mnie, bym ich przestrzegał, nie szanując tym samym mojego światopoglądu. Jest to sprzeczne z ogólnie przyjętymi normami współżycia w społeczeństwie oraz zwykłym brakiem szacunku do innowierców/bezwyznaniowców.

2. Prezentowanie treści drastycznych w ten sposób, że narzucają oni odbiór tych treści osobom, które sobie tego nie życzą, m.in. ja jestem jedną z tych osób.

I zobaczymy, kto się będzie śmiał ostatni, gdy banda katolickich fanatyków odpowie przed sądem za swoje fanaberie :)

Marcinie,

Przede wszystkim tematem manifestacji (z tego co zrozumiałem) nie była aborcja sama w sobie, tylko finanosowanie przez Ratusz działalności firm, które ją wspierających aborcję na życzenie. Nie wiem, jak finansowanie czegoś może obrażać uczucia religijne.

Poza tym, aborcja nie jest kwestią religijności, lecz etyki. Zabijanie jest złe nie ze względu na to, że jest zapisane w dekalogu. Wydaje mi się, że nawet bez biblii ludzie broniliby życia - niektórzy własnego, inni pewnie też najbliższych. Ale na pewno znaleźliby się i tacy, którzy broniliby życia wszystkich słabszych ludzi, którzy sami nie są w stanie pomóc (a takimi są m.in. nienarodzone dzieci). I to bez względu na to, czy są chrześcijanami, muzlumanami, buddystami, ateistami czy wyznawcami potwora spaghetti. Ochrona życia jest cechą ludzką, nie religijną. 

Prawo zabrania m. in. kradzieży i zabijania. Czy w związku z tym, prawo także obraża Twoje uczucia religijne?

Co do drugiego punktu - tu faktycznie demonstrujący przesadzili. Owszem, sytuacje przedstawione na zdjęciach są autentyczne i prawdziwe, ale nie powinno się pokazywać czegoś tak drastucznego w miejscu, gdzie mogą być dzieci.

de wszystkim tematem manifestacji (z tego co zrozumiałem) nie była aborcja sama w sobie, tylko finanosowanie przez Ratusz działalności firm, które ją wspierających aborcję na życzenie. Nie wiem, jak finansowanie czegoś może obrażać uczucia religijne.

Poza tym, aborcja nie jest kwestią religijności, lecz etyki. Zabijanie jest złe nie ze względu na to, że jest zapisane w dekalogu. Wydaje mi się, że nawet bez biblii ludzie broniliby życia - niektórzy własnego, inni pewnie też najbliższych. Ale na pewno znaleźliby się i tacy, którzy bron... rozwiń
Avatar
Gość / 20 stycznia 2014 o 15:40
0

Sama Solidarność do tego nie doprowadziła, tylko typy, które podszyły się pod nią i powoli, ale skutecznie doprowadziły do tego co mamy. Wystarczy obejrzeć NOCNĄ ZMIANĘ (która powinna być mantrą Polaków), a głowie choć troszkę się rozjaśni.

NOCNA ZMIANA to jest tylko film nagrany, a nagrać można każą głupotę, a co do podszywania sie  różnych typów, to szkoda,, że tak mało było czołgów na ulicy, przynajmniej niej ich by zostało i bylibyśmy krajem mlekiem i miodem płynącym

NOCNA ZMIANA to jest tylko film nagrany, a nagrać można każą głupotę, a co do podszywania sie  różnych typów, to szkoda,, że tak mało było czołgów na ulicy, przynajmniej niej ich by zostało i bylibyśmy krajem mlekiem i miodem płynącym

rozwiń
Avatar
Gość / 20 stycznia 2014 o 15:37
0

Te osoby nie są od tego, a kraj = Polskę mamy taką jak wybrano tych rządzących oszołomów. I jeszcze, skoro tak nienawidzisz, to wyjedź POpaprańcom jest na rękę.

byl wybierany walęsa i co, obiecał 100 milionów, i gdzie te pieniądze, kolejny kłamca i to z wizerunkiem świętym na klapie

Avatar
Michał / 20 stycznia 2014 o 12:20
0

Czytałem.
Tak, chyba mogę Ci to obiecać, że przemyślę. Ale niestety nie mogę obiecać, że zrozumiem.

Avatar
Przemysław Leniak / 20 stycznia 2014 o 12:06
0

;-)
czytałeś Małego księcia?
obiecuję ci że pomyśle o swoim jadzie ale i ty obiecaj mi że pomyślisz o naturze węża
dzieci widzą rzeczy o których dorosłym szczęśliwie się już nie śni
pzdr

Avatar
Michał / 20 stycznia 2014 o 11:56
0

Wybacz, ale po prostu poczułem się urażony, gdy zasugerowałeś, że nie mam nic przeciwko cierpieniu dzieci.

To, kiedy dziecko będzie gotowe usłyszeć o pewnych rzeczach najlepiej chyba wie rodzic. Bo kto inny? Chociaż owszem, zdarzają się sytuacje marginalne.

Korzystając z tego, że i tak piszę post, dodam jeszcze, że oczywiście - trzeba chronić dzieci przed cierpieniem, ale w bardziej racjonalny sposób. Co innego powiedzieć dziecku: "Nie rozmawiaj z nieznajomymi, nawet jeśli są mili i mówią, że znają tatę i mamę, bo mogą kłamać i próbować Cie skrzywdzić" a co innego straszyć dziecko "nie rozmawiaj z nieznajomymi, bo mogą zawlec Cie do piwnicy, bić i gwałcić, a potem udusić i zakopać w lesie". Trzeba ostrzegać dzieci przed potencjalnym niebezpieczeństwem, ale niekoniecznie tak, żeby miały koszmary i płakały za każdym razem, gdy ktoś obcy się do nich odezwie.

A wracając do tematu: Nie mam Ci za złe. Tylko proszę, następnym razem spróbuj przemyśleć parę rzeczy, zanim pokażesz innym swój jad. Nawet jeśli masz powody go mieć, nie usprawiedliwia to przed tym, żeby wsączać go w innych.

Pozdrawiam ;]
 

Wybacz, ale po prostu poczułem się urażony, gdy zasugerowałeś, że nie mam nic przeciwko cierpieniu dzieci.

To, kiedy dziecko będzie gotowe usłyszeć o pewnych rzeczach najlepiej chyba wie rodzic. Bo kto inny? Chociaż owszem, zdarzają się sytuacje marginalne.

Korzystając z tego, że i tak piszę post, dodam jeszcze, że oczywiście - trzeba chronić dzieci przed cierpieniem, ale w bardziej racjonalny sposób. Co innego powiedzieć dziecku: "Nie rozmawiaj z nieznajomymi, nawet jeśli są mili i mówią, że znają tatę i mamę, bo mogą kła... rozwiń

Avatar
Przemysław Leniak / 20 stycznia 2014 o 11:38
0

bracia Grimm to zuo ;-)
nie bierz mojego jadu do siebie ;-)
na śmierć ból i okrucieństwo nikt nie jest gotowy
z tym kiedy rodzic uzna też bym nie przesadzał bo wiesz Fritzlów niby nie sieją a wszak oni są
pzdr

Avatar
Michał / 20 stycznia 2014 o 10:43
0

swoją droga takie dbanie o dobro dzieci u kogos kto chętnie widziałby je pokrojone jest...
hmm co tu mówić

Czy gdziekolwiek napisałem, że popieram aborcję? Nie.

Nie napisałem również, że śmierć nie dotyczy dzieci. Ale skoro już mowa o tym, co dotyczy dzieci a co nie, to wydaje mi się, że temat aborcji powinno kierować się do osób, które są dojrzałe płciowo, a nie do wszystkich, nawet 4-latków będących na spacerze z rodzicami.

Nie jestem zwolennikiem wychowywania dzieci w cukierkowej ideologii, w której wszystko jest piękne, dobre i kolorowe. Ale niektóre rzeczy mogą poczekać. Opowieści o tym, jak okrutni mogą być dorośli ludzie to nie temat do rozmowy z małym dzieckiem w weekendowe popołudnie. Owszem, kiedyś na pewno taka rozmowa będzie miała miejsce, ale wtedy, gdy rodzic uzna, że dziecko jest na to gotowe i zrozumie.

Czy gdziekolwiek napisałem, że popieram aborcję? Nie.

Nie napisałem również, że śmierć nie dotyczy dzieci. Ale skoro już mowa o tym, co dotyczy dzieci a co nie, to wydaje mi się, że temat aborcji powinno kierować się do osób, które są dojrzałe płciowo, a nie do wszystkich, nawet 4-latków będących na spacerze z rodzicami.

Nie jestem zwolennikiem wychowywania dzieci w cukierkowej ideologii, w której wszystko jest piękne, dobre i kolorowe. Ale niektóre rzeczy mogą poczekać. Opowieści o tym, jak okrutni mogą... rozwiń

Avatar
Przemysław Leniak / 20 stycznia 2014 o 10:22
0

swoją droga takie dbanie o dobro dzieci u kogos kto chętnie widziałby je pokrojone jest...
hmm co tu mówić

Avatar
Przemysław Leniak / 20 stycznia 2014 o 10:18
0

nie powinno się pokazywać czegoś tak drastucznego w miejscu, gdzie mogą być dzieci.

...
bzdura
chcesz powiedzieć że śmierć nie dotyczy dzieci?
że nie dotyczy ich morderstwo?
a może że lepiej by nie wiedziały co je czeka kiedy z więzienia wyjdzie zresocjalizowany  Trynkiewicz?
lepiej powiadasz by nie wiedziały czego się bać?

Avatar
Michał / 20 stycznia 2014 o 10:10
0

Składam zawiadomienie do prokuratury za następujące przestępstwa:

1. Obraza uczuć religijnych. Ci katoliccy fanatycy obrażają moje uczucia religijne narzucając mi zasady swojej wiary i wymagając ode mnie, bym ich przestrzegał, nie szanując tym samym mojego światopoglądu. Jest to sprzeczne z ogólnie przyjętymi normami współżycia w społeczeństwie oraz zwykłym brakiem szacunku do innowierców/bezwyznaniowców.

2. Prezentowanie treści drastycznych w ten sposób, że narzucają oni odbiór tych treści osobom, które sobie tego nie życzą, m.in. ja jestem jedną z tych osób.

I zobaczymy, kto się będzie śmiał ostatni, gdy banda katolickich fanatyków odpowie przed sądem za swoje fanaberie :)

Marcinie,

Przede wszystkim tematem manifestacji (z tego co zrozumiałem) nie była aborcja sama w sobie, tylko finanosowanie przez Ratusz działalności firm, które ją wspierających aborcję na życzenie. Nie wiem, jak finansowanie czegoś może obrażać uczucia religijne.

Poza tym, aborcja nie jest kwestią religijności, lecz etyki. Zabijanie jest złe nie ze względu na to, że jest zapisane w dekalogu. Wydaje mi się, że nawet bez biblii ludzie broniliby życia - niektórzy własnego, inni pewnie też najbliższych. Ale na pewno znaleźliby się i tacy, którzy broniliby życia wszystkich słabszych ludzi, którzy sami nie są w stanie pomóc (a takimi są m.in. nienarodzone dzieci). I to bez względu na to, czy są chrześcijanami, muzlumanami, buddystami, ateistami czy wyznawcami potwora spaghetti. Ochrona życia jest cechą ludzką, nie religijną. 

Prawo zabrania m. in. kradzieży i zabijania. Czy w związku z tym, prawo także obraża Twoje uczucia religijne?

Co do drugiego punktu - tu faktycznie demonstrujący przesadzili. Owszem, sytuacje przedstawione na zdjęciach są autentyczne i prawdziwe, ale nie powinno się pokazywać czegoś tak drastucznego w miejscu, gdzie mogą być dzieci.

de wszystkim tematem manifestacji (z tego co zrozumiałem) nie była aborcja sama w sobie, tylko finanosowanie przez Ratusz działalności firm, które ją wspierających aborcję na życzenie. Nie wiem, jak finansowanie czegoś może obrażać uczucia religijne.

Poza tym, aborcja nie jest kwestią religijności, lecz etyki. Zabijanie jest złe nie ze względu na to, że jest zapisane w dekalogu. Wydaje mi się, że nawet bez biblii ludzie broniliby życia - niektórzy własnego, inni pewnie też najbliższych. Ale na pewno znaleźliby się i tacy, którzy bron... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 41

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej
22 lipca 2018, 11:00

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej 0 0

Co Gdzie Kiedy. Muzeum Wsi Lubelskiej zaprasza na kolejną odsłonę wakacyjnych pokazów dawnego rzemiosła. W niedzielę, 22 lipca o godz. 11 w Skansenie rozpoczną się pokazy żniwowania.

Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych powstała w bialskim szpitalu

Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych powstała w bialskim szpitalu 0 0

Przy szpitalu w Białej Podlaskiej zaczęła funkcjonować Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych. Placówka podpisała umowę z lubelskim NFZ.

Śmiertelny wypadek na drodze krajowej nr 19. Nie żyje pieszy

Śmiertelny wypadek na drodze krajowej nr 19. Nie żyje pieszy 4 0

Do tragicznego wypadku doszło po godz. 1 w nocy na drodze krajowej nr 19 w miejscowości Firlej.

Wraca Puławskie Kino Samochodowe
27 lipca 2018, 0:00

Wraca Puławskie Kino Samochodowe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Gratka dla miłośników kina w Puławach. W dniach 27-29 lipca odbędzie się kolejna już edycja Puławskiego Kina Samochodowego, nawiązującego do amerykańskiej tradycji seansów.

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia. Kto zdobył medale? [zdjęcia]
galeria

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia. Kto zdobył medale? [zdjęcia] 0 0

Małgorzata Hołub-Kowalik i Karol Zalewski złotymi medalistami w biegu na 400 metrów. To dość spora niespodzianka bo za faworytów w obu przypadkach uchodzili inni uczestnicy finału

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia]
galeria
film

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia] 92 21

W Lublinie trwa koncert Siła Kobiet. Na scenie występują: Paulina Przybysz, Monika Brodka, Katarzyna Nosowska i Kayah. Na plac Zamkowy przyszły tłumy

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje
kraj
film

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje 5 2

Radomyśl (woj. wielkopolskie). Na trasie Wschowa-Radomyśl samochód osobowy uderzył w dwie nastolatki jadące na rowerach. Młodsza z dziewcząt, 13-latka, zginęła na miejscu. Jej rok starsza koleżanka została przewieziona do szpitala. Przyczyny wypadku bada prokuratura.

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek
2 sierpnia 2018, 17:00

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek 2 0

Co Gdzie Kiedy. Popularny spektakl Centrum Kultury - Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek będzie można zobaczyć bezpłatnie w ramach wakacyjnego projektu Lato na Placu Litewskim. Pokaz odbędzie się dwukrotnie - w czwartek, 2 sierpnia i piątek, 3 sierpnia o godz. 17 przy pomniku Unii Lubelskiej.

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić?
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić? 30 3

Żeby obejrzeć wszystkie występy, najlepiej zacząć w czwartek. Dlatego już dziś przedstawiamy program festiwalu, choć najwięcej spektakli będzie dopiero za tydzień. Jak zwykle warto zarezerwować dużo czasu, dobrze zaplanować dzień i zatroszczyć się o wygodne obuwie

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle!
film

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle! 0 0

Podczas inauguracyjnego konkursu Letniego Grand Prix 2018 na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle reprezentacja Polski zajęła pierwsze miejsce osiągając rekordową przewagę 71,3 punktu nad drugimi w klasyfikacji Niemcami. Trzecie miejsce przypadło Norwegom

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty 15 4

Przebudowany po drugim spadku z rzędu zespół z Łęcznej w pierwszym meczu nowego sezonu wywalczył punkt w Wejherowie chociaż po niespełna pół godzinie gry przegrywał 0:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2 4 0

Po sparingu Stali z Tomasovią zdecydowanie lepsze humory panują w obozie czwartoligowca. Drużyna Pawła Babiarza ograła beniaminka III ligi 4:2

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów 2 2

Zawodnik Agrosu Zamość w piątek został mistrzem Polski w biegu na 100 metrów, a w sobotę zapewnił sobie awans do finałowego biegu na dwa razy dłuższym dystansie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.