Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 stycznia 2011 r.
18:31
Edytuj ten wpis

Do Warszawy bez przedziałów, do Zamościa tylko z Krakowa

Autor: Zdjęcie autora drs
0 27 A A
PKP chce zlikwidować kursy Lublin - Warszawa (Jacek Świerczyński )
PKP chce zlikwidować kursy Lublin - Warszawa (Jacek Świerczyński )

Wiemy już, jakie poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy chcą wprowadzić przewoźnicy. Z naszych informacji wynika, że od 1 marca Lublin straci dwa połączenia z Warszawą i z powrotem obsługiwane pociągami TLK. Likwidację kursów proponuje obsługująca te połączenia spółka PKP Intercity.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Złożyliśmy wniosek do rozkładu jazdy, czekamy na jego akceptację i dopiero po niej możemy powiedzieć, które połączenia będą likwidowane – stwierdza Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

W zamian za pociągi TLK na trasie do Warszawy pojechałyby pociągi interREGIO uruchamiane przez spółkę Przewozy Regionalne. Choć przejazdy nimi są tańsze niż TLK, to komfort podróży jest w nich o wiele gorszy. Połączenie do stolicy obsługiwałyby tzw. elektryczne zespoły trakcyjne – czyli składy z wagonami bez przedziałów. Takie same, jak kursujące między innymi jako osobowe pociągi do Chełma.

W rozkładzie jazdy znaleźć ma się również połączenie Zamościa z Krakowem. Chce je uruchomić spółka PKP Intercity. Z naszych informacji wynika, że skład jako samodzielny pociąg może jechać tylko do Rzeszowa, a tam wagony byłyby doczepiane do innego pociągu.

Na tym połączeniu szczególnie zależało samorządowcom z Zamojszczyzny, którzy podkreślali, że z ich rejonu do Krakowa dojeżdża wielu studentów.

Spełniły się za to obawy tych, którzy sądzili, że Przewozy Regionalne i Intercity będą jedynie oglądać się na siebie, ale żadna z tych spółek nie zgłosi do rozkładu pociągu z Lublina do Zamościa. Na jego uruchomienie liczyła m.in. spółka Polskie Linie Kolejowe, która wyremontowała linię.

Po modernizacji od Adampola do Rejowca składy mogą jechać 120 km/h, a między Rejowcem a Zawadą 80 km/h, zaś miejscami również 120 km/h.

Komentarze 27

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
MARYJAN ARCYBISKUP / 18 stycznia 2011 o 11:35
0
[quote name='Aron' timestamp='1294846933' post='421479']
a po co budować szybką kolej? wystarczy zbudować drogę S17 i Contbus dojedzie do Warszawy w 90 minut. No ale PO oczywiście nie może pozwolić, żeby się busiarz dorobił i drogi nie będzie. Na szczęście już na jesieni Jarosław Wielki wygra wybory, wsadzi tuska do pudła i zbuduje nam porządne drogi ekspresowe
[/quote]

cyrk będzie jak jaruś zacznie wsadzać busiarzy za łamanie prawa w konstrukcji busów...
Avatar
aron mędrzec parczewski / 13 stycznia 2011 o 16:12
0
OK to ułóż rozkład jaki powinien być i zaprezentuj go tutaj, skoro jesteś taki mądry.

Nieoplacalnosc pociagow w woj. lubelskim wynika z
1. stosunkowo niskiej gestosci zaludnienia, przez co pociag traci przewage czasowa
2. niekorzystnie polozonych dworcow PKP ( poza centrami miast)
3. mentalnosci mieszkancow, ktorzy nie lubią dlugo czekac na polaczenie.

Dlatego uwazam, ze pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nalezy zlikwidowac, poniewaz przynosza one tylko straty. Pociagi towarowe popieram. Aj waj szalom.
Avatar
Bartek MK / 12 stycznia 2011 o 23:54
0
GOŚĆ ARON JESTEŚ ZAJEBISTY TY I TE TWOJE BUSY KOLEGO ARON JECHAŁEŚ KIEDYŚ POCIĄGIEM????????? BO MAM WRAZENIE ZE TY POCIĄGU NIGDY NA OCZY NIE WIDZIAŁEŚ ,TY TYLKO WIDZISZ ŻYDOWSKI CONTBUS POPATRZ PRZEJEDŻ SIĘ KOLEJĄ TO POGADAMY
Avatar
Kamil Oroń / 12 stycznia 2011 o 23:35
0
[quote name='aron' timestamp='1294817739' post='421085']
PKP ma kłopoty finansowe, ponieważ na siłę utrzymuje się pociągi w woj. wschodnich - na przykład właśnie Kraków - Zamość. Wiadomo że na tej trasie pociąg nie ma szans na opłacalność.
[/quote]

Kurka aron przestań chrzanić że utrzymywanie pociągów na Ścianie Wschodniej się nie opłaca!!!!!!!! Ta nieopłacalność jest efektem niskiej frekwencji co jest spowodowane schrzanionym rozkładem wogóle niedostosowanym do potrzeb pasażerów!!!!! Kiedyś do Chełma dojeżdżały pośpiechy z Wawy, Zielonej Góry i Bydgoszczy. Teraz-tylko osobowe z Lublina. To że teraz do Chełma nie dojeżdża żaden pośpiech to efekt tego że IC przejęło pośpiechy co było WIELKIM BŁĘDEM!!!!! oraz to że ten zakichany InterSyf wszędzie chce kasować połączenia!!!!!! Aha i jeszcze do Ciebie aron-jeśli chcesz coś napisać nt kolei to najpierw dobrze się zastanów i zasięgnij wiedzy FACHOWEJ!!!! Bo takimi bzdetami jak powyższe tylko się poniżasz.
[quote name='aron' timestamp='1294817739' post='421085']
PKP ma kłopoty finansowe, ponieważ na siłę utrzymuje się pociągi w woj. wschodnich - na przykład właśnie Kraków - Zamość. Wiadomo że na tej trasie pociąg nie ma szans na opłacalność.
[/quote]

Kurka aron przestań chrzanić że utrzymywanie pociągów na Ścianie Wschodniej się nie opłaca!!!!!!!! Ta nieopłacalność jest efektem niskiej frekwencji co jest spowodowane schrzanionym rozkładem wogóle niedostosowanym do... rozwiń
Avatar
Artus / 12 stycznia 2011 o 22:54
0
Proponuję nie narzekać na Regio tylko się cieszyć że przynajmniej oni dają jakiekolwiek połączenia w zamian za to co Intercity kasuje. Warto docenić tę namiastkę konkurencji i to że choć jedna spółka się stara uzupełnić braki. A że składy ma w dyspozycji takie jakie ma to już problem tego jak PKP podzieliła spółki i majątek.
Swoją drogą Regio uzupełnia w całej Polsce składy szybciej (np składy jeżdżące na trasie Łódz - Warszawa) niż Intercity więc jest szansa że niedługo te połączenia będą wygodniejsze niż droższej spółki.
Skądinąd składy Intercity w naszym regionie pozostawiają dużo do życzenia - większość z nich wygląda jakby została cofnięta z zasłużonej emerytury.
Proponuję nie narzekać na Regio tylko się cieszyć że przynajmniej oni dają jakiekolwiek połączenia w zamian za to co Intercity kasuje. Warto docenić tę namiastkę konkurencji i to że choć jedna spółka się stara uzupełnić braki. A że składy ma w dyspozycji takie jakie ma to już problem tego jak PKP podzieliła spółki i majątek.
Swoją drogą Regio uzupełnia w całej Polsce składy szybciej (np składy jeżdżące na trasie Łódz - Warszawa) niż Intercity więc jest szansa że niedługo te połączenia będą wygodniejsze niż droższej spółki.
Skądi... rozwiń
Avatar
wiech / 12 stycznia 2011 o 18:56
0
@Aron
Przecież właśnie władze robią co mogą, żeby Contbus już nigdzie nie jeździł... Po tym artykule przynajmniej już wiadomo, jaki komfort podróży dostaniemy w zamian :-)
Avatar
Gość / 12 stycznia 2011 o 17:53
0
EN57 interregio to powodzenia z 5 godzin bedzie jechał do wawy !!
Avatar
harkie / 12 stycznia 2011 o 17:32
0
[quote name='Kierowca' timestamp='1294833398' post='421273']
Ja już od dawna postuluję stworzenie wahadeł z takich właśnie "tanich" wagonów z Lublina do W-wy i z powrotem. Odjazdy co godzina pomiędzy 4 rano i 22 wieczorem. No i cena biletu jak w busie. Zapewniam wszystkich, że pociągi będą miały pełne obłożenie, bo jazda busami to duże wyzwanie. Teraz czekam tylko na finalizację zamierzeń.
[/quote]

Należałoby jednak coś zrobic z drogą, po której poruszałyby się te składy. Jednotorowe linie, niestrzeżone przejazdy, "ślimak" pod W-wą... Wystarczy jedno opóźnienie np. Szczecińskiego i robi się problem na torach.

Na linii Lublin-Warszawa pojawią sie TLK, Osobowe, InterRegio i cholera wie co jeszcze. Do tego zawiły rozkład, który nie pozwala sensownie planowac i można skutecznie utrudnić planowanie podrózy, w tygodniu lub w święta.

Lublin nadal nie będzie miał sensownego połączenia bo ciągle i ciągle jakieś nowości i zmiany.
Skoro już nie będziemy mieli 17-ki, o szybkiej kolei można zapomnieć do 2030 zaś lotnisko jest dla Lubelszczyzny,
to może przynajmniej nie kombinować w tym co jest tylko trzymać się jednego.

PKP obiecywało kursy raz na godzinę, dwie i zrobić to. Już nie żądam nowych czystych i ciepłych składów.
Tylko przynajmniej pewności, PRZYNAJMNIEJ z perspektywy 6 miesięcy lub roku.

Jeżeli pasażer będzie miał pewność że pociąg pojedzie dzisiaj i za rok o tej samej godzinie to przyjdzie.
Mniej nerwów przy kasach i przy okienku "I".
Tak trudno to zrozumieć?

Bo w styczniu piątego było mniej ludzi o 15-tu i cały rozkład trzeba wywracać, celem dopasowania go do bieżącego zapotrzebowania? Czy autobusy znienacka muszą zmienić trasę bo akurat pod zamkiem wczoraj nikogo nie było?

Takie działania pozoracyjne,skoro nie można lepiej pracować to przynajmnej dac Pani Jadzi zeszyt do pokratkowania.
minister nnie zapyta...

Mój kod do potwierdzenia: Nuttly fasizmom
[quote name='Kierowca' timestamp='1294833398' post='421273']
Ja już od dawna postuluję stworzenie wahadeł z takich właśnie "tanich" wagonów z Lublina do W-wy i z powrotem. Odjazdy co godzina pomiędzy 4 rano i 22 wieczorem. No i cena biletu jak w busie. Zapewniam wszystkich, że pociągi będą miały pełne obłożenie, bo jazda busami to duże wyzwanie. Teraz czekam tylko na finalizację zamierzeń.
[/quote]

Należałoby jednak coś zrobic z drogą, po której poruszałyby się te składy. Jednotorowe... rozwiń
Avatar
Aron / 12 stycznia 2011 o 16:42
0
a po co budować szybką kolej? wystarczy zbudować drogę S17 i Contbus dojedzie do Warszawy w 90 minut. No ale PO oczywiście nie może pozwolić, żeby się busiarz dorobił i drogi nie będzie. Na szczęście już na jesieni Jarosław Wielki wygra wybory, wsadzi tuska do pudła i zbuduje nam porządne drogi ekspresowe
Avatar
edek / 12 stycznia 2011 o 13:54
0
Oj tam chłopaki z PKP nie ma się co czaić od razu wprowadźcie wagony bydlęce i do przewozów towarowych wtedy będziecie mieli super oszczędności !
Oczywiście razem z tą innowacją proponuję podnieść cenę biletów o 50% no bo za takie atrakcje i emocjonujący przejazd trzeba płacić extra co nie ?

Szlag mnie trafia jak czytam co się dzieje na kolei !
Mamy XXI wiek a my się cofamy do XIX.
Wszędzie na świecie inwestują w szybką kolej w celu skrócenia drogi podroży między aglomeracjami a u nas jak zwykle dziadowstwo.


Czy nie mogłoby być szybkiej koleji łączącej płn-wsch Polskę z stolicą.
Taki przejazd między Lublinem a Warszawą raptem trwałby tak około godzinę.
Ile ludzi mogłoby wówczas przesiąść się z samochodów na kolej i dojeżdżać do pracy do wawy nawet codziennie.
Tak jest w wielu krajach i czy nie mogłoby być u nas ?

Swoją drogą to ile środków można by włożyć w infrastrukturę jakby darowali sobie to Euro 2012 i budowę stadionów.
Przecież są sprawy ważne i ważniejsze a według mnie do nich nie należą stadiony.
Oj tam chłopaki z PKP nie ma się co czaić od razu wprowadźcie wagony bydlęce i do przewozów towarowych wtedy będziecie mieli super oszczędności !
Oczywiście razem z tą innowacją proponuję podnieść cenę biletów o 50% no bo za takie atrakcje i emocjonujący przejazd trzeba płacić extra co nie ?

Szlag mnie trafia jak czytam co się dzieje na kolei !
Mamy XXI wiek a my się cofamy do XIX.
Wszędzie na świecie inwestują w szybką kolej w celu skrócenia drogi podroży między aglomeracjami a u nas jak zwykle dziadow... rozwiń
Avatar
MARYJAN ARCYBISKUP / 18 stycznia 2011 o 11:35
0
[quote name='Aron' timestamp='1294846933' post='421479']
a po co budować szybką kolej? wystarczy zbudować drogę S17 i Contbus dojedzie do Warszawy w 90 minut. No ale PO oczywiście nie może pozwolić, żeby się busiarz dorobił i drogi nie będzie. Na szczęście już na jesieni Jarosław Wielki wygra wybory, wsadzi tuska do pudła i zbuduje nam porządne drogi ekspresowe
[/quote]

cyrk będzie jak jaruś zacznie wsadzać busiarzy za łamanie prawa w konstrukcji busów...
Avatar
aron mędrzec parczewski / 13 stycznia 2011 o 16:12
0
OK to ułóż rozkład jaki powinien być i zaprezentuj go tutaj, skoro jesteś taki mądry.

Nieoplacalnosc pociagow w woj. lubelskim wynika z
1. stosunkowo niskiej gestosci zaludnienia, przez co pociag traci przewage czasowa
2. niekorzystnie polozonych dworcow PKP ( poza centrami miast)
3. mentalnosci mieszkancow, ktorzy nie lubią dlugo czekac na polaczenie.

Dlatego uwazam, ze pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nalezy zlikwidowac, poniewaz przynosza one tylko straty. Pociagi towarowe popieram. Aj waj szalom.
Avatar
Bartek MK / 12 stycznia 2011 o 23:54
0
GOŚĆ ARON JESTEŚ ZAJEBISTY TY I TE TWOJE BUSY KOLEGO ARON JECHAŁEŚ KIEDYŚ POCIĄGIEM????????? BO MAM WRAZENIE ZE TY POCIĄGU NIGDY NA OCZY NIE WIDZIAŁEŚ ,TY TYLKO WIDZISZ ŻYDOWSKI CONTBUS POPATRZ PRZEJEDŻ SIĘ KOLEJĄ TO POGADAMY
Avatar
Kamil Oroń / 12 stycznia 2011 o 23:35
0
[quote name='aron' timestamp='1294817739' post='421085']
PKP ma kłopoty finansowe, ponieważ na siłę utrzymuje się pociągi w woj. wschodnich - na przykład właśnie Kraków - Zamość. Wiadomo że na tej trasie pociąg nie ma szans na opłacalność.
[/quote]

Kurka aron przestań chrzanić że utrzymywanie pociągów na Ścianie Wschodniej się nie opłaca!!!!!!!! Ta nieopłacalność jest efektem niskiej frekwencji co jest spowodowane schrzanionym rozkładem wogóle niedostosowanym do potrzeb pasażerów!!!!! Kiedyś do Chełma dojeżdżały pośpiechy z Wawy, Zielonej Góry i Bydgoszczy. Teraz-tylko osobowe z Lublina. To że teraz do Chełma nie dojeżdża żaden pośpiech to efekt tego że IC przejęło pośpiechy co było WIELKIM BŁĘDEM!!!!! oraz to że ten zakichany InterSyf wszędzie chce kasować połączenia!!!!!! Aha i jeszcze do Ciebie aron-jeśli chcesz coś napisać nt kolei to najpierw dobrze się zastanów i zasięgnij wiedzy FACHOWEJ!!!! Bo takimi bzdetami jak powyższe tylko się poniżasz.
[quote name='aron' timestamp='1294817739' post='421085']
PKP ma kłopoty finansowe, ponieważ na siłę utrzymuje się pociągi w woj. wschodnich - na przykład właśnie Kraków - Zamość. Wiadomo że na tej trasie pociąg nie ma szans na opłacalność.
[/quote]

Kurka aron przestań chrzanić że utrzymywanie pociągów na Ścianie Wschodniej się nie opłaca!!!!!!!! Ta nieopłacalność jest efektem niskiej frekwencji co jest spowodowane schrzanionym rozkładem wogóle niedostosowanym do... rozwiń
Avatar
Artus / 12 stycznia 2011 o 22:54
0
Proponuję nie narzekać na Regio tylko się cieszyć że przynajmniej oni dają jakiekolwiek połączenia w zamian za to co Intercity kasuje. Warto docenić tę namiastkę konkurencji i to że choć jedna spółka się stara uzupełnić braki. A że składy ma w dyspozycji takie jakie ma to już problem tego jak PKP podzieliła spółki i majątek.
Swoją drogą Regio uzupełnia w całej Polsce składy szybciej (np składy jeżdżące na trasie Łódz - Warszawa) niż Intercity więc jest szansa że niedługo te połączenia będą wygodniejsze niż droższej spółki.
Skądinąd składy Intercity w naszym regionie pozostawiają dużo do życzenia - większość z nich wygląda jakby została cofnięta z zasłużonej emerytury.
Proponuję nie narzekać na Regio tylko się cieszyć że przynajmniej oni dają jakiekolwiek połączenia w zamian za to co Intercity kasuje. Warto docenić tę namiastkę konkurencji i to że choć jedna spółka się stara uzupełnić braki. A że składy ma w dyspozycji takie jakie ma to już problem tego jak PKP podzieliła spółki i majątek.
Swoją drogą Regio uzupełnia w całej Polsce składy szybciej (np składy jeżdżące na trasie Łódz - Warszawa) niż Intercity więc jest szansa że niedługo te połączenia będą wygodniejsze niż droższej spółki.
Skądi... rozwiń
Avatar
wiech / 12 stycznia 2011 o 18:56
0
@Aron
Przecież właśnie władze robią co mogą, żeby Contbus już nigdzie nie jeździł... Po tym artykule przynajmniej już wiadomo, jaki komfort podróży dostaniemy w zamian :-)
Avatar
Gość / 12 stycznia 2011 o 17:53
0
EN57 interregio to powodzenia z 5 godzin bedzie jechał do wawy !!
Avatar
harkie / 12 stycznia 2011 o 17:32
0
[quote name='Kierowca' timestamp='1294833398' post='421273']
Ja już od dawna postuluję stworzenie wahadeł z takich właśnie "tanich" wagonów z Lublina do W-wy i z powrotem. Odjazdy co godzina pomiędzy 4 rano i 22 wieczorem. No i cena biletu jak w busie. Zapewniam wszystkich, że pociągi będą miały pełne obłożenie, bo jazda busami to duże wyzwanie. Teraz czekam tylko na finalizację zamierzeń.
[/quote]

Należałoby jednak coś zrobic z drogą, po której poruszałyby się te składy. Jednotorowe linie, niestrzeżone przejazdy, "ślimak" pod W-wą... Wystarczy jedno opóźnienie np. Szczecińskiego i robi się problem na torach.

Na linii Lublin-Warszawa pojawią sie TLK, Osobowe, InterRegio i cholera wie co jeszcze. Do tego zawiły rozkład, który nie pozwala sensownie planowac i można skutecznie utrudnić planowanie podrózy, w tygodniu lub w święta.

Lublin nadal nie będzie miał sensownego połączenia bo ciągle i ciągle jakieś nowości i zmiany.
Skoro już nie będziemy mieli 17-ki, o szybkiej kolei można zapomnieć do 2030 zaś lotnisko jest dla Lubelszczyzny,
to może przynajmniej nie kombinować w tym co jest tylko trzymać się jednego.

PKP obiecywało kursy raz na godzinę, dwie i zrobić to. Już nie żądam nowych czystych i ciepłych składów.
Tylko przynajmniej pewności, PRZYNAJMNIEJ z perspektywy 6 miesięcy lub roku.

Jeżeli pasażer będzie miał pewność że pociąg pojedzie dzisiaj i za rok o tej samej godzinie to przyjdzie.
Mniej nerwów przy kasach i przy okienku "I".
Tak trudno to zrozumieć?

Bo w styczniu piątego było mniej ludzi o 15-tu i cały rozkład trzeba wywracać, celem dopasowania go do bieżącego zapotrzebowania? Czy autobusy znienacka muszą zmienić trasę bo akurat pod zamkiem wczoraj nikogo nie było?

Takie działania pozoracyjne,skoro nie można lepiej pracować to przynajmnej dac Pani Jadzi zeszyt do pokratkowania.
minister nnie zapyta...

Mój kod do potwierdzenia: Nuttly fasizmom
[quote name='Kierowca' timestamp='1294833398' post='421273']
Ja już od dawna postuluję stworzenie wahadeł z takich właśnie "tanich" wagonów z Lublina do W-wy i z powrotem. Odjazdy co godzina pomiędzy 4 rano i 22 wieczorem. No i cena biletu jak w busie. Zapewniam wszystkich, że pociągi będą miały pełne obłożenie, bo jazda busami to duże wyzwanie. Teraz czekam tylko na finalizację zamierzeń.
[/quote]

Należałoby jednak coś zrobic z drogą, po której poruszałyby się te składy. Jednotorowe... rozwiń
Avatar
Aron / 12 stycznia 2011 o 16:42
0
a po co budować szybką kolej? wystarczy zbudować drogę S17 i Contbus dojedzie do Warszawy w 90 minut. No ale PO oczywiście nie może pozwolić, żeby się busiarz dorobił i drogi nie będzie. Na szczęście już na jesieni Jarosław Wielki wygra wybory, wsadzi tuska do pudła i zbuduje nam porządne drogi ekspresowe
Avatar
edek / 12 stycznia 2011 o 13:54
0
Oj tam chłopaki z PKP nie ma się co czaić od razu wprowadźcie wagony bydlęce i do przewozów towarowych wtedy będziecie mieli super oszczędności !
Oczywiście razem z tą innowacją proponuję podnieść cenę biletów o 50% no bo za takie atrakcje i emocjonujący przejazd trzeba płacić extra co nie ?

Szlag mnie trafia jak czytam co się dzieje na kolei !
Mamy XXI wiek a my się cofamy do XIX.
Wszędzie na świecie inwestują w szybką kolej w celu skrócenia drogi podroży między aglomeracjami a u nas jak zwykle dziadowstwo.


Czy nie mogłoby być szybkiej koleji łączącej płn-wsch Polskę z stolicą.
Taki przejazd między Lublinem a Warszawą raptem trwałby tak około godzinę.
Ile ludzi mogłoby wówczas przesiąść się z samochodów na kolej i dojeżdżać do pracy do wawy nawet codziennie.
Tak jest w wielu krajach i czy nie mogłoby być u nas ?

Swoją drogą to ile środków można by włożyć w infrastrukturę jakby darowali sobie to Euro 2012 i budowę stadionów.
Przecież są sprawy ważne i ważniejsze a według mnie do nich nie należą stadiony.
Oj tam chłopaki z PKP nie ma się co czaić od razu wprowadźcie wagony bydlęce i do przewozów towarowych wtedy będziecie mieli super oszczędności !
Oczywiście razem z tą innowacją proponuję podnieść cenę biletów o 50% no bo za takie atrakcje i emocjonujący przejazd trzeba płacić extra co nie ?

Szlag mnie trafia jak czytam co się dzieje na kolei !
Mamy XXI wiek a my się cofamy do XIX.
Wszędzie na świecie inwestują w szybką kolej w celu skrócenia drogi podroży między aglomeracjami a u nas jak zwykle dziadow... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 27

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Piłkarki AZS PSW Biała Podlaska wróciły do treningów

Piłkarki AZS PSW Biała Podlaska wróciły do treningów 1 0

AZS PSW Biała Podlaska wraca do treningów. W składzie akademiczek będzie kilka zmian

Nowy zalew powstanie w woj. lubelskim. W planach kąpielisko i plaża na wysepkach

Nowy zalew powstanie w woj. lubelskim. W planach kąpielisko i plaża na wysepkach 1 0

Za dwa lata będzie gotowy projekt zalewu w Piaskach. Będzie też wiadomo, ile ta inwestycja będzie kosztowała.

Lublin: Z galerii handlowej zniknęła droga biżuteria. Szukają tych mężczyzn [zdjęcia]
galeria

Lublin: Z galerii handlowej zniknęła droga biżuteria. Szukają tych mężczyzn [zdjęcia] 5 2

Policjanci z I komisariatu w Lublinie poszukują dwóch sprawców kradzieży w galerii handlowej.

XXII Międzynarodowy Festiwal i Kurs Pianistyczny w Nałęczowie
18 lipca 2018, 19:00

XXII Międzynarodowy Festiwal i Kurs Pianistyczny w Nałęczowie 0 0

Wielkimi krokami zbliża się 22. edycja Międzynarodowego Festiwalu i Kursu Pianistycznego w Nałęczowie. W dniach 18-27 lipca do miasta zawitają wybitni artyści z kraju i zagranicy, m.in. Kazimierz Brzozowski i Tomoko Mack-Brzozowska.

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy"

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy" 35 8

Nową-starą koncepcję Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej pokazał w poniedziałek pełnomocnik wojewody lubelskiego. Jest to odświeżona wersja planów sprzed ośmiu lat. Zakłada budowę nowych przystanków kolejowych w Lublinie, Kraśniku i obok wiaduktu w Konopnicy. Nie ma na razie konkretnych projektów ani funduszy na budowę.

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł 0 0

„Sen o mieście” wraca na dziedziniec lubelskiego zamku. Widowisko w reżyserii Janusza Opryńskiego zobaczymy 4, 5, 10, 11 sierpnia, godz. 21. Właśnie ruszyła sprzedaż biletów.

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka
galeria

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka 65 41

Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej czy Rzeczypospolitej Polskiej? Na napisie umieszczonym na odsłoniętym w niedzielę pomniku smoleńskim w Kraśniku z postacią prezydenta Lecha Kaczyńskiego jest ta pierwsza wersja. Zdaniem językoznawcy prof. Jerzego Bralczyka obie formy są dopuszczalne, choć w sytuacjach uroczystych lepiej jest odmienić obydwa człony.

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia]
galeria
film

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia] 14 5

Pierwsza odkryta pływalnia w mieście już otwarta. Obiekt powstał przy Państwowej Szkole Wyższej. Pierwszy do wody wskoczył rektor prof. Józef Bergier.

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki
Zdjęcia
galeria

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki 31 8

Na al. Witosa w Lublinie doszło do zderzenia chevroleta z busem pasażerskim. Kilka osób jest rannych.

Lubelskie: Śmiertelny wypadek na drodze nr 12. Kierowca i pasażerka peugeota wypadli przez szybę
galeria

Lubelskie: Śmiertelny wypadek na drodze nr 12. Kierowca i pasażerka peugeota wypadli przez szybę 8 12

Tragiczny wypadek w miejscowości Leokadiów (gm. Puławy) na drodze krajowej nr 12. Nie żyją dwie osoby.

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem 15 3

11-letnie dziecko zostało porażone prądem w wesołym miasteczku w Okunince.

"Wystaw to!" w Labiryncie
20 lipca 2018, 19:00

"Wystaw to!" w Labiryncie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt 2 (ul. Grodzka 3) zaprasza na wernisaż ekspozycji Wystaw to!. Otwarcie wystawy odbędzie się 20 lipca o godz. 19.

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi 37 14

Ze Straży Miejskiej odchodzi co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy – alarmują kontrolerzy z Ratusza. Komendant odpowiada, że zarobki są nieatrakcyjne, a fundusz płac zależy od tego, ile pieniędzy przekaże mu Ratusz. Czy w miejskiej kasie znajdą się pieniądze na podwyżki dla strażników?

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać 0 0

Podawał się za szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na operację córki. Wyłudził od kobiety ponad tysiąc złotych.

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie 2 0

Zawodniczki Górnika Łęczna wracają ze zgrupowania z zaledwie jednym zwycięstwem. Podopiecznym Piotra Mazurkiewicza udało się pokonać białoruski FK Mińsk

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.