Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 stycznia 2011 r.
18:31
Edytuj ten wpis

Do Warszawy bez przedziałów, do Zamościa tylko z Krakowa

Autor: Zdjęcie autora drs
0 27 A A
PKP chce zlikwidować kursy Lublin - Warszawa (Jacek Świerczyński )
PKP chce zlikwidować kursy Lublin - Warszawa (Jacek Świerczyński )

Wiemy już, jakie poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy chcą wprowadzić przewoźnicy. Z naszych informacji wynika, że od 1 marca Lublin straci dwa połączenia z Warszawą i z powrotem obsługiwane pociągami TLK. Likwidację kursów proponuje obsługująca te połączenia spółka PKP Intercity.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Złożyliśmy wniosek do rozkładu jazdy, czekamy na jego akceptację i dopiero po niej możemy powiedzieć, które połączenia będą likwidowane – stwierdza Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

W zamian za pociągi TLK na trasie do Warszawy pojechałyby pociągi interREGIO uruchamiane przez spółkę Przewozy Regionalne. Choć przejazdy nimi są tańsze niż TLK, to komfort podróży jest w nich o wiele gorszy. Połączenie do stolicy obsługiwałyby tzw. elektryczne zespoły trakcyjne – czyli składy z wagonami bez przedziałów. Takie same, jak kursujące między innymi jako osobowe pociągi do Chełma.

W rozkładzie jazdy znaleźć ma się również połączenie Zamościa z Krakowem. Chce je uruchomić spółka PKP Intercity. Z naszych informacji wynika, że skład jako samodzielny pociąg może jechać tylko do Rzeszowa, a tam wagony byłyby doczepiane do innego pociągu.

Na tym połączeniu szczególnie zależało samorządowcom z Zamojszczyzny, którzy podkreślali, że z ich rejonu do Krakowa dojeżdża wielu studentów.

Spełniły się za to obawy tych, którzy sądzili, że Przewozy Regionalne i Intercity będą jedynie oglądać się na siebie, ale żadna z tych spółek nie zgłosi do rozkładu pociągu z Lublina do Zamościa. Na jego uruchomienie liczyła m.in. spółka Polskie Linie Kolejowe, która wyremontowała linię.

Po modernizacji od Adampola do Rejowca składy mogą jechać 120 km/h, a między Rejowcem a Zawadą 80 km/h, zaś miejscami również 120 km/h.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 27

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
MARYJAN ARCYBISKUP / 18 stycznia 2011 r. o 11:35
[quote name='Aron' timestamp='1294846933' post='421479']
a po co budować szybką kolej? wystarczy zbudować drogę S17 i Contbus dojedzie do Warszawy w 90 minut. No ale PO oczywiście nie może pozwolić, żeby się busiarz dorobił i drogi nie będzie. Na szczęście już na jesieni Jarosław Wielki wygra wybory, wsadzi tuska do pudła i zbuduje nam porządne drogi ekspresowe
[/quote]

cyrk będzie jak jaruś zacznie wsadzać busiarzy za łamanie prawa w konstrukcji busów...
Avatar
aron mędrzec parczewski / 13 stycznia 2011 r. o 16:12
OK to ułóż rozkład jaki powinien być i zaprezentuj go tutaj, skoro jesteś taki mądry.

Nieoplacalnosc pociagow w woj. lubelskim wynika z
1. stosunkowo niskiej gestosci zaludnienia, przez co pociag traci przewage czasowa
2. niekorzystnie polozonych dworcow PKP ( poza centrami miast)
3. mentalnosci mieszkancow, ktorzy nie lubią dlugo czekac na polaczenie.

Dlatego uwazam, ze pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nalezy zlikwidowac, poniewaz przynosza one tylko straty. Pociagi towarowe popieram. Aj waj szalom.
Avatar
Bartek MK / 12 stycznia 2011 r. o 23:54
GOŚĆ ARON JESTEŚ ZAJEBISTY TY I TE TWOJE BUSY KOLEGO ARON JECHAŁEŚ KIEDYŚ POCIĄGIEM????????? BO MAM WRAZENIE ZE TY POCIĄGU NIGDY NA OCZY NIE WIDZIAŁEŚ ,TY TYLKO WIDZISZ ŻYDOWSKI CONTBUS POPATRZ PRZEJEDŻ SIĘ KOLEJĄ TO POGADAMY
Avatar
Kamil Oroń / 12 stycznia 2011 r. o 23:35
[quote name='aron' timestamp='1294817739' post='421085']
PKP ma kłopoty finansowe, ponieważ na siłę utrzymuje się pociągi w woj. wschodnich - na przykład właśnie Kraków - Zamość. Wiadomo że na tej trasie pociąg nie ma szans na opłacalność.
[/quote]

Kurka aron przestań chrzanić że utrzymywanie pociągów na Ścianie Wschodniej się nie opłaca!!!!!!!! Ta nieopłacalność jest efektem niskiej frekwencji co jest spowodowane schrzanionym rozkładem wogóle niedostosowanym do potrzeb pasażerów!!!!! Kiedyś do Chełma dojeżdżały pośpiechy z Wawy, Zielonej Góry i Bydgoszczy. Teraz-tylko osobowe z Lublina. To że teraz do Chełma nie dojeżdża żaden pośpiech to efekt tego że IC przejęło pośpiechy co było WIELKIM BŁĘDEM!!!!! oraz to że ten zakichany InterSyf wszędzie chce kasować połączenia!!!!!! Aha i jeszcze do Ciebie aron-jeśli chcesz coś napisać nt kolei to najpierw dobrze się zastanów i zasięgnij wiedzy FACHOWEJ!!!! Bo takimi bzdetami jak powyższe tylko się poniżasz.
[quote name='aron' timestamp='1294817739' post='421085']
PKP ma kłopoty finansowe, ponieważ na siłę utrzymuje się pociągi w woj. wschodnich - na przykład właśnie Kraków - Zamość. Wiadomo że na tej trasie pociąg nie ma szans na opłacalność.
[/quote]

Kurka aron przestań chrzanić że utrzymywanie pociągów na Ścianie Wschodniej się nie opłaca!!!!!!!! Ta nieopłacalność jest efektem niskiej frekwencji co jest spowodowane schrzanionym rozkładem wogóle niedostosowanym do... rozwiń
Avatar
Artus / 12 stycznia 2011 r. o 22:54
Proponuję nie narzekać na Regio tylko się cieszyć że przynajmniej oni dają jakiekolwiek połączenia w zamian za to co Intercity kasuje. Warto docenić tę namiastkę konkurencji i to że choć jedna spółka się stara uzupełnić braki. A że składy ma w dyspozycji takie jakie ma to już problem tego jak PKP podzieliła spółki i majątek.
Swoją drogą Regio uzupełnia w całej Polsce składy szybciej (np składy jeżdżące na trasie Łódz - Warszawa) niż Intercity więc jest szansa że niedługo te połączenia będą wygodniejsze niż droższej spółki.
Skądinąd składy Intercity w naszym regionie pozostawiają dużo do życzenia - większość z nich wygląda jakby została cofnięta z zasłużonej emerytury.
Proponuję nie narzekać na Regio tylko się cieszyć że przynajmniej oni dają jakiekolwiek połączenia w zamian za to co Intercity kasuje. Warto docenić tę namiastkę konkurencji i to że choć jedna spółka się stara uzupełnić braki. A że składy ma w dyspozycji takie jakie ma to już problem tego jak PKP podzieliła spółki i majątek.
Swoją drogą Regio uzupełnia w całej Polsce składy szybciej (np składy jeżdżące na trasie Łódz - Warszawa) niż Intercity więc jest szansa że niedługo te połączenia będą wygodniejsze niż droższej spółki.
Skądi... rozwiń
Avatar
wiech / 12 stycznia 2011 r. o 18:56
@Aron
Przecież właśnie władze robią co mogą, żeby Contbus już nigdzie nie jeździł... Po tym artykule przynajmniej już wiadomo, jaki komfort podróży dostaniemy w zamian :-)
Avatar
Gość / 12 stycznia 2011 r. o 17:53
EN57 interregio to powodzenia z 5 godzin bedzie jechał do wawy !!
Avatar
harkie / 12 stycznia 2011 r. o 17:32
[quote name='Kierowca' timestamp='1294833398' post='421273']
Ja już od dawna postuluję stworzenie wahadeł z takich właśnie "tanich" wagonów z Lublina do W-wy i z powrotem. Odjazdy co godzina pomiędzy 4 rano i 22 wieczorem. No i cena biletu jak w busie. Zapewniam wszystkich, że pociągi będą miały pełne obłożenie, bo jazda busami to duże wyzwanie. Teraz czekam tylko na finalizację zamierzeń.
[/quote]

Należałoby jednak coś zrobic z drogą, po której poruszałyby się te składy. Jednotorowe linie, niestrzeżone przejazdy, "ślimak" pod W-wą... Wystarczy jedno opóźnienie np. Szczecińskiego i robi się problem na torach.

Na linii Lublin-Warszawa pojawią sie TLK, Osobowe, InterRegio i cholera wie co jeszcze. Do tego zawiły rozkład, który nie pozwala sensownie planowac i można skutecznie utrudnić planowanie podrózy, w tygodniu lub w święta.

Lublin nadal nie będzie miał sensownego połączenia bo ciągle i ciągle jakieś nowości i zmiany.
Skoro już nie będziemy mieli 17-ki, o szybkiej kolei można zapomnieć do 2030 zaś lotnisko jest dla Lubelszczyzny,
to może przynajmniej nie kombinować w tym co jest tylko trzymać się jednego.

PKP obiecywało kursy raz na godzinę, dwie i zrobić to. Już nie żądam nowych czystych i ciepłych składów.
Tylko przynajmniej pewności, PRZYNAJMNIEJ z perspektywy 6 miesięcy lub roku.

Jeżeli pasażer będzie miał pewność że pociąg pojedzie dzisiaj i za rok o tej samej godzinie to przyjdzie.
Mniej nerwów przy kasach i przy okienku "I".
Tak trudno to zrozumieć?

Bo w styczniu piątego było mniej ludzi o 15-tu i cały rozkład trzeba wywracać, celem dopasowania go do bieżącego zapotrzebowania? Czy autobusy znienacka muszą zmienić trasę bo akurat pod zamkiem wczoraj nikogo nie było?

Takie działania pozoracyjne,skoro nie można lepiej pracować to przynajmnej dac Pani Jadzi zeszyt do pokratkowania.
minister nnie zapyta...

Mój kod do potwierdzenia: Nuttly fasizmom
[quote name='Kierowca' timestamp='1294833398' post='421273']
Ja już od dawna postuluję stworzenie wahadeł z takich właśnie "tanich" wagonów z Lublina do W-wy i z powrotem. Odjazdy co godzina pomiędzy 4 rano i 22 wieczorem. No i cena biletu jak w busie. Zapewniam wszystkich, że pociągi będą miały pełne obłożenie, bo jazda busami to duże wyzwanie. Teraz czekam tylko na finalizację zamierzeń.
[/quote]

Należałoby jednak coś zrobic z drogą, po której poruszałyby się te składy. Jednotorowe... rozwiń
Avatar
Aron / 12 stycznia 2011 r. o 16:42
a po co budować szybką kolej? wystarczy zbudować drogę S17 i Contbus dojedzie do Warszawy w 90 minut. No ale PO oczywiście nie może pozwolić, żeby się busiarz dorobił i drogi nie będzie. Na szczęście już na jesieni Jarosław Wielki wygra wybory, wsadzi tuska do pudła i zbuduje nam porządne drogi ekspresowe
Avatar
edek / 12 stycznia 2011 r. o 13:54
Oj tam chłopaki z PKP nie ma się co czaić od razu wprowadźcie wagony bydlęce i do przewozów towarowych wtedy będziecie mieli super oszczędności !
Oczywiście razem z tą innowacją proponuję podnieść cenę biletów o 50% no bo za takie atrakcje i emocjonujący przejazd trzeba płacić extra co nie ?

Szlag mnie trafia jak czytam co się dzieje na kolei !
Mamy XXI wiek a my się cofamy do XIX.
Wszędzie na świecie inwestują w szybką kolej w celu skrócenia drogi podroży między aglomeracjami a u nas jak zwykle dziadowstwo.


Czy nie mogłoby być szybkiej koleji łączącej płn-wsch Polskę z stolicą.
Taki przejazd między Lublinem a Warszawą raptem trwałby tak około godzinę.
Ile ludzi mogłoby wówczas przesiąść się z samochodów na kolej i dojeżdżać do pracy do wawy nawet codziennie.
Tak jest w wielu krajach i czy nie mogłoby być u nas ?

Swoją drogą to ile środków można by włożyć w infrastrukturę jakby darowali sobie to Euro 2012 i budowę stadionów.
Przecież są sprawy ważne i ważniejsze a według mnie do nich nie należą stadiony.
Oj tam chłopaki z PKP nie ma się co czaić od razu wprowadźcie wagony bydlęce i do przewozów towarowych wtedy będziecie mieli super oszczędności !
Oczywiście razem z tą innowacją proponuję podnieść cenę biletów o 50% no bo za takie atrakcje i emocjonujący przejazd trzeba płacić extra co nie ?

Szlag mnie trafia jak czytam co się dzieje na kolei !
Mamy XXI wiek a my się cofamy do XIX.
Wszędzie na świecie inwestują w szybką kolej w celu skrócenia drogi podroży między aglomeracjami a u nas jak zwykle dziadow... rozwiń
Avatar
MARYJAN ARCYBISKUP / 18 stycznia 2011 r. o 11:35
[quote name='Aron' timestamp='1294846933' post='421479']
a po co budować szybką kolej? wystarczy zbudować drogę S17 i Contbus dojedzie do Warszawy w 90 minut. No ale PO oczywiście nie może pozwolić, żeby się busiarz dorobił i drogi nie będzie. Na szczęście już na jesieni Jarosław Wielki wygra wybory, wsadzi tuska do pudła i zbuduje nam porządne drogi ekspresowe
[/quote]

cyrk będzie jak jaruś zacznie wsadzać busiarzy za łamanie prawa w konstrukcji busów...
Avatar
aron mędrzec parczewski / 13 stycznia 2011 r. o 16:12
OK to ułóż rozkład jaki powinien być i zaprezentuj go tutaj, skoro jesteś taki mądry.

Nieoplacalnosc pociagow w woj. lubelskim wynika z
1. stosunkowo niskiej gestosci zaludnienia, przez co pociag traci przewage czasowa
2. niekorzystnie polozonych dworcow PKP ( poza centrami miast)
3. mentalnosci mieszkancow, ktorzy nie lubią dlugo czekac na polaczenie.

Dlatego uwazam, ze pociagi pasazerskie w woj. lubelskim nalezy zlikwidowac, poniewaz przynosza one tylko straty. Pociagi towarowe popieram. Aj waj szalom.
Avatar
Bartek MK / 12 stycznia 2011 r. o 23:54
GOŚĆ ARON JESTEŚ ZAJEBISTY TY I TE TWOJE BUSY KOLEGO ARON JECHAŁEŚ KIEDYŚ POCIĄGIEM????????? BO MAM WRAZENIE ZE TY POCIĄGU NIGDY NA OCZY NIE WIDZIAŁEŚ ,TY TYLKO WIDZISZ ŻYDOWSKI CONTBUS POPATRZ PRZEJEDŻ SIĘ KOLEJĄ TO POGADAMY
Avatar
Kamil Oroń / 12 stycznia 2011 r. o 23:35
[quote name='aron' timestamp='1294817739' post='421085']
PKP ma kłopoty finansowe, ponieważ na siłę utrzymuje się pociągi w woj. wschodnich - na przykład właśnie Kraków - Zamość. Wiadomo że na tej trasie pociąg nie ma szans na opłacalność.
[/quote]

Kurka aron przestań chrzanić że utrzymywanie pociągów na Ścianie Wschodniej się nie opłaca!!!!!!!! Ta nieopłacalność jest efektem niskiej frekwencji co jest spowodowane schrzanionym rozkładem wogóle niedostosowanym do potrzeb pasażerów!!!!! Kiedyś do Chełma dojeżdżały pośpiechy z Wawy, Zielonej Góry i Bydgoszczy. Teraz-tylko osobowe z Lublina. To że teraz do Chełma nie dojeżdża żaden pośpiech to efekt tego że IC przejęło pośpiechy co było WIELKIM BŁĘDEM!!!!! oraz to że ten zakichany InterSyf wszędzie chce kasować połączenia!!!!!! Aha i jeszcze do Ciebie aron-jeśli chcesz coś napisać nt kolei to najpierw dobrze się zastanów i zasięgnij wiedzy FACHOWEJ!!!! Bo takimi bzdetami jak powyższe tylko się poniżasz.
[quote name='aron' timestamp='1294817739' post='421085']
PKP ma kłopoty finansowe, ponieważ na siłę utrzymuje się pociągi w woj. wschodnich - na przykład właśnie Kraków - Zamość. Wiadomo że na tej trasie pociąg nie ma szans na opłacalność.
[/quote]

Kurka aron przestań chrzanić że utrzymywanie pociągów na Ścianie Wschodniej się nie opłaca!!!!!!!! Ta nieopłacalność jest efektem niskiej frekwencji co jest spowodowane schrzanionym rozkładem wogóle niedostosowanym do... rozwiń
Avatar
Artus / 12 stycznia 2011 r. o 22:54
Proponuję nie narzekać na Regio tylko się cieszyć że przynajmniej oni dają jakiekolwiek połączenia w zamian za to co Intercity kasuje. Warto docenić tę namiastkę konkurencji i to że choć jedna spółka się stara uzupełnić braki. A że składy ma w dyspozycji takie jakie ma to już problem tego jak PKP podzieliła spółki i majątek.
Swoją drogą Regio uzupełnia w całej Polsce składy szybciej (np składy jeżdżące na trasie Łódz - Warszawa) niż Intercity więc jest szansa że niedługo te połączenia będą wygodniejsze niż droższej spółki.
Skądinąd składy Intercity w naszym regionie pozostawiają dużo do życzenia - większość z nich wygląda jakby została cofnięta z zasłużonej emerytury.
Proponuję nie narzekać na Regio tylko się cieszyć że przynajmniej oni dają jakiekolwiek połączenia w zamian za to co Intercity kasuje. Warto docenić tę namiastkę konkurencji i to że choć jedna spółka się stara uzupełnić braki. A że składy ma w dyspozycji takie jakie ma to już problem tego jak PKP podzieliła spółki i majątek.
Swoją drogą Regio uzupełnia w całej Polsce składy szybciej (np składy jeżdżące na trasie Łódz - Warszawa) niż Intercity więc jest szansa że niedługo te połączenia będą wygodniejsze niż droższej spółki.
Skądi... rozwiń
Avatar
wiech / 12 stycznia 2011 r. o 18:56
@Aron
Przecież właśnie władze robią co mogą, żeby Contbus już nigdzie nie jeździł... Po tym artykule przynajmniej już wiadomo, jaki komfort podróży dostaniemy w zamian :-)
Avatar
Gość / 12 stycznia 2011 r. o 17:53
EN57 interregio to powodzenia z 5 godzin bedzie jechał do wawy !!
Avatar
harkie / 12 stycznia 2011 r. o 17:32
[quote name='Kierowca' timestamp='1294833398' post='421273']
Ja już od dawna postuluję stworzenie wahadeł z takich właśnie "tanich" wagonów z Lublina do W-wy i z powrotem. Odjazdy co godzina pomiędzy 4 rano i 22 wieczorem. No i cena biletu jak w busie. Zapewniam wszystkich, że pociągi będą miały pełne obłożenie, bo jazda busami to duże wyzwanie. Teraz czekam tylko na finalizację zamierzeń.
[/quote]

Należałoby jednak coś zrobic z drogą, po której poruszałyby się te składy. Jednotorowe linie, niestrzeżone przejazdy, "ślimak" pod W-wą... Wystarczy jedno opóźnienie np. Szczecińskiego i robi się problem na torach.

Na linii Lublin-Warszawa pojawią sie TLK, Osobowe, InterRegio i cholera wie co jeszcze. Do tego zawiły rozkład, który nie pozwala sensownie planowac i można skutecznie utrudnić planowanie podrózy, w tygodniu lub w święta.

Lublin nadal nie będzie miał sensownego połączenia bo ciągle i ciągle jakieś nowości i zmiany.
Skoro już nie będziemy mieli 17-ki, o szybkiej kolei można zapomnieć do 2030 zaś lotnisko jest dla Lubelszczyzny,
to może przynajmniej nie kombinować w tym co jest tylko trzymać się jednego.

PKP obiecywało kursy raz na godzinę, dwie i zrobić to. Już nie żądam nowych czystych i ciepłych składów.
Tylko przynajmniej pewności, PRZYNAJMNIEJ z perspektywy 6 miesięcy lub roku.

Jeżeli pasażer będzie miał pewność że pociąg pojedzie dzisiaj i za rok o tej samej godzinie to przyjdzie.
Mniej nerwów przy kasach i przy okienku "I".
Tak trudno to zrozumieć?

Bo w styczniu piątego było mniej ludzi o 15-tu i cały rozkład trzeba wywracać, celem dopasowania go do bieżącego zapotrzebowania? Czy autobusy znienacka muszą zmienić trasę bo akurat pod zamkiem wczoraj nikogo nie było?

Takie działania pozoracyjne,skoro nie można lepiej pracować to przynajmnej dac Pani Jadzi zeszyt do pokratkowania.
minister nnie zapyta...

Mój kod do potwierdzenia: Nuttly fasizmom
[quote name='Kierowca' timestamp='1294833398' post='421273']
Ja już od dawna postuluję stworzenie wahadeł z takich właśnie "tanich" wagonów z Lublina do W-wy i z powrotem. Odjazdy co godzina pomiędzy 4 rano i 22 wieczorem. No i cena biletu jak w busie. Zapewniam wszystkich, że pociągi będą miały pełne obłożenie, bo jazda busami to duże wyzwanie. Teraz czekam tylko na finalizację zamierzeń.
[/quote]

Należałoby jednak coś zrobic z drogą, po której poruszałyby się te składy. Jednotorowe... rozwiń
Avatar
Aron / 12 stycznia 2011 r. o 16:42
a po co budować szybką kolej? wystarczy zbudować drogę S17 i Contbus dojedzie do Warszawy w 90 minut. No ale PO oczywiście nie może pozwolić, żeby się busiarz dorobił i drogi nie będzie. Na szczęście już na jesieni Jarosław Wielki wygra wybory, wsadzi tuska do pudła i zbuduje nam porządne drogi ekspresowe
Avatar
edek / 12 stycznia 2011 r. o 13:54
Oj tam chłopaki z PKP nie ma się co czaić od razu wprowadźcie wagony bydlęce i do przewozów towarowych wtedy będziecie mieli super oszczędności !
Oczywiście razem z tą innowacją proponuję podnieść cenę biletów o 50% no bo za takie atrakcje i emocjonujący przejazd trzeba płacić extra co nie ?

Szlag mnie trafia jak czytam co się dzieje na kolei !
Mamy XXI wiek a my się cofamy do XIX.
Wszędzie na świecie inwestują w szybką kolej w celu skrócenia drogi podroży między aglomeracjami a u nas jak zwykle dziadowstwo.


Czy nie mogłoby być szybkiej koleji łączącej płn-wsch Polskę z stolicą.
Taki przejazd między Lublinem a Warszawą raptem trwałby tak około godzinę.
Ile ludzi mogłoby wówczas przesiąść się z samochodów na kolej i dojeżdżać do pracy do wawy nawet codziennie.
Tak jest w wielu krajach i czy nie mogłoby być u nas ?

Swoją drogą to ile środków można by włożyć w infrastrukturę jakby darowali sobie to Euro 2012 i budowę stadionów.
Przecież są sprawy ważne i ważniejsze a według mnie do nich nie należą stadiony.
Oj tam chłopaki z PKP nie ma się co czaić od razu wprowadźcie wagony bydlęce i do przewozów towarowych wtedy będziecie mieli super oszczędności !
Oczywiście razem z tą innowacją proponuję podnieść cenę biletów o 50% no bo za takie atrakcje i emocjonujący przejazd trzeba płacić extra co nie ?

Szlag mnie trafia jak czytam co się dzieje na kolei !
Mamy XXI wiek a my się cofamy do XIX.
Wszędzie na świecie inwestują w szybką kolej w celu skrócenia drogi podroży między aglomeracjami a u nas jak zwykle dziadow... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 27

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Droższy węgiel dla Azotów to wyższe koszty ogrzewania dla mieszkańców Puław

Droższy węgiel dla Azotów to wyższe koszty ogrzewania dla mieszkańców Puław

Zakłady Azotowe w Puławach podpisały nowy aneks do umowy z Lubelskim Węglem Bogdanka. Umowa zakłada, że w ciągu pięciu lat chemiczny kombinat zapłaci za węgiel 1,4 miliarda złotych. O ponad 65 proc. więcej, niż ustalono przed rokiem. Droższy węgiel to wyższa taryfa i rachunki dla mieszkańców miasta.

W regionie powstanie nowa filharmonia. Robią mały krok do dużej inwestycji

W regionie powstanie nowa filharmonia. Robią mały krok do dużej inwestycji

O budowie filharmonii w Zamościu mówi się od bardzo dawna. Kilka lat temu powstała już nawet wizja takiego gmachu. Później nastąpiła długa cisza, a teraz miasto szuka podmiotu, który przeprowadzi konkurs na koncepcję architektoniczno-urbanistyczną. Samorząd zapłaci za to kilkaset tysięcy złotych.

Lublin. Złodziej w DPS-ie. 46-latek ukradł kosztowności

Lublin. Złodziej w DPS-ie. 46-latek ukradł kosztowności

Do środka domu pomocy społecznej dostał się przez wyłamane wcześniej okno. Ukradł kosztowności należące do pensjonariuszy. Zatrzymany przez policjantów lublinianin przyznał się do zarzucanego mu czynu.

Grom Kąkolewnica liderem Keeza bialskiej klasy okręgowej na półmetku

Grom Kąkolewnica liderem Keeza bialskiej klasy okręgowej na półmetku

Trener Gromu Kąkolewnica Edmund Koperwas: przed sezonem drugie miejsce na półmetku rozgrywek brałbym w ciemno. Tytuł mistrza jesieni zatem bardzo nas cieszy, choć przyznam, że myślałem, iż to Lutnia Piszczac wygra rozgrywki pierwszej rundy

Ślizganie będzie droższe. Nowe cenniki lodowisk w Zamościu i Puławach

Ślizganie będzie droższe. Nowe cenniki lodowisk w Zamościu i Puławach

Zdrożeją bilety na sztuczne lodowisko przy ul. Hauke-Bosaka w Puławach. Zgodnie z zarządzeniem prezydenta miasta, w nadchodzącym sezonie koszt 90-minutowej sesji dla jednej osoby wzrośnie z 6 do 10 złotych.

PGE Energia Ciepła. 5 lat dla zrównoważonego rozwoju.

PGE Energia Ciepła. 5 lat dla zrównoważonego rozwoju.

PGE Energia Ciepła, spółka z Grupy PGE, będąca największym w Polsce producentem energii elektrycznej i ciepła wytwarzanych w procesie kogeneracji, obchodzi w tym roku jubileusz 5-ciu lat działalności. Rozwijając nowoczesne lokalne ciepłownictwo, PGE Energia Ciepła jest partnerem miast i regionów. Uwzględnia potrzeby i inicjatywy mieszkańców, angażuje się w ich realizację, podejmuje działania na rzecz czystego powietrza i wspiera ochronę środowiska, a także udziela wsparcia odbiorcom wrażliwym społecznie.

The Settlers: New Allies. Osadnicy przyjdą w lutym (wideo)
film

The Settlers: New Allies. Osadnicy przyjdą w lutym (wideo)

Nowe tereny, nowe frakcje i nowe tryby, czyli nowa gra z serii The Settlers. New Allies ma już datę premiery, a twórcy zdradzają coraz więcej informacji o grze.

LNBA: Mocne nerwy Pawła Zdeba, Rodmos lepszy od Alco

LNBA: Mocne nerwy Pawła Zdeba, Rodmos lepszy od Alco

Tomasz Szczotka zbudował wreszcie zespół, który ma realne szanse na walkę o mistrzostwo. Udowodnił to w niedzielę, kiedy po zaciętym spotkaniu pokonał Alco.

Philips TAG5106: Bezprzewodowe słuchawki dla graczy z DTS Headphone:X 2.0

Philips TAG5106: Bezprzewodowe słuchawki dla graczy z DTS Headphone:X 2.0

468 złotych – na tyle Philips wycenił swoje bezprzewodowe słuchawki dla graczy. W tej kategorii cenowej mamy cała masę słuchawek dla graczy i nie mniejszy zestaw markowych słuchawek stereo. Czym Philips chce nas przekonać, że to właśnie na model TAG5106 powinniśmy wydać swoje pieniądze?

Tragiczny wypadek koło Parczewa. 45-latek spadł z dachu

Tragiczny wypadek koło Parczewa. 45-latek spadł z dachu

Trwa śledztwo w sprawie tragicznego wypadku, do którego doszło dwa dni temu na terenie gminy Jabłoń (powiat parczewski). Nie żyje 45-latek. Mężczyzna spadł z dachu bloku mieszkalnego.

Kregor Hermet pierwszą ofiarą słabszej postawy Polskiego Cukru Start Lublin w tym sezonie

Kregor Hermet pierwszą ofiarą słabszej postawy Polskiego Cukru Start Lublin w tym sezonie

Kontrakt Estończyka został rozwiązany za porozumieniem stron

Nowy poseł z województwa lubelskiego już po ślubowaniu. Kto zastąpi go w sejmiku?

Nowy poseł z województwa lubelskiego już po ślubowaniu. Kto zastąpi go w sejmiku?

Leszek Kowalczyk (Prawo i Sprawiedliwość) złożył ślubowanie poselskie zastępując w sejmowych ławach Jerzego Bieleckiego. Teraz czas na uzupełnienie składu sejmiku województwa lubelskiego, w którym do tej pory zasiadał nowy poseł z województwa lubelskiego.

Zamość. Radny publicznie zbeształ przewodniczących: Powinniście tu siedzieć

Zamość. Radny publicznie zbeształ przewodniczących: Powinniście tu siedzieć

To sytuacja niedopuszczalna – tak radny Dariusz Zagdański ocenił fakt, że przewodniczący zarządów osiedli w Zamościu nie uczestniczą w sesjach aż do samego końca. – Robimy to, co nas należy. I nie radny Zagdański ma prawo nas rozliczać – odpowiadają ci, których publicznie zbeształ.

Zawody o Laur Lubelskiego Koziołka: Lublinianka wygrała szóstą rundę, UKS SP 23 Lublin "generalkę"

Zawody o Laur Lubelskiego Koziołka: Lublinianka wygrała szóstą rundę, UKS SP 23 Lublin "generalkę"

W sobotę została rozegrana VI runda zawodów o Laur Lubelskiego Koziołka. Najlepsza tym razem okazała się Lublinianka, która wyprzedziła UKS SP 23 Lublin i Wisłę Puławy.

Wyjeżdżał z pola. W naczepę ciągnika wjechał kierujący kią

Wyjeżdżał z pola. W naczepę ciągnika wjechał kierujący kią

Policjanci ustalają szczegółowo okoliczności wypadku, do którego doszło o północy na drodze krajowej numer 17.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty