Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

17 grudnia 2014 r.
6:30
Edytuj ten wpis

Drugi rok naszego lotniska. Jak rozwija się Port Lotniczy Lublin?

437 23 A A

Pod znakiem otwarcia stałego przejścia granicznego i uruchamiania nowych połączeń, ale też likwidacji kilku z nich minął kończący się rok na lubelskim lotnisku. W środę PLL obchodzi drugie urodziny.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Na początku lutego w Targach Lublin odbyła się gala "Najlepsza Linia Lotnicza” organizowana przez branżowy portal Pasazer.com. Współorganizatorem wręczenia "lotniczych oskarów”, jako gospodarz najmłodszego lotniska w Polsce, był Port Lotniczy Lublin.

- Spotykamy się w mieście, które dopiero rozpoczyna swoją przygodę z lotnictwem pasażerskim, choć ma bogate tradycje lotnicze - mówił witając gości Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu Pasazer.com.

Wkrótce rozpoczęło się uruchamianie nowych połączeń. 28 lutego do Mediolanu odleciał Eurolot. W czerwcu samoloty tych linii zaczęły latać do Wrocławia, a w listopadzie do Warszawy. W międzyczasie miał miejsce pierwszy lot do Rzymu z rumuńską firmą Carpatair, ale największym wydarzeniem była lipcowa inauguracja przez Lufthansę połączeń do Frankfurtu nad Menem, który jest jednym z największych portów przesiadkowych na świecie. Od 21 maja przyszłego roku z liniami Wizz Air będziemy mogli polecieć do Sztokholmu.
W tej beczce miodu jest też łyżka dziegciu. Z lotów do Wrocławia Eurolot zrezygnował już po trzech miesiącach. - Trasa ta zostanie zamknięta, bo jej wyniki znalazły się poniżej naszych oczekiwań oraz nie rokują poprawy w najbliższych miesiącach - tłumaczyła Karolina Bursa, rzeczniczka przewoźnika.

Wkrótce połączenia do Rzymu na okres zimowy zawiesił Carpatair. Na stronie internetowej firmy można kupować bilety na okres po 30 marca przyszłego roku. Najgłośniejszym echem odbiło się jednak marcowe skasowanie lotów do Dublina przez Ryanair. Jeszcze w 2013 roku te same linie zrezygnowały z połączeń do Liverpoolu, a to właśnie te dwa kierunki należały do najpopularniejszych wśród pasażerów lubelskiego lotniska.
Ważnym wydarzeniem było otwarcie na terenie portu stałego przejścia granicznego. Uruchomiono je 13 listopada po wielomiesięcznych staraniach. Dzięki temu na naszym lotnisku samoloty mogą lądować bez konieczności zgłaszania lotu z 48-godzinnym wyprzedzeniem. Istnienie takiego przejścia może też być dodatkowym atutem podczas rozmów z liniami lotniczymi w sprawie nowych stałych połączeń.

Kolejnym krokiem naprzód dla lubelskiego lotniska może być zapowiadane od dłuższego czasu powstanie terminala towarowego. Jak zapewniał kilka tygodni temu prezes PLL Krzysztof Wójtowicz, w tej sprawie trwają rozmowy z kilkoma zainteresowanymi partnerami.

Dziś władze lotniska podczas konferencji prasowej mają podsumować drugi rok działalności portu.

PLL: Liczba operacji lotniczych w 2014

Styczeń 146
Luty 140
Marzec 240
Kwiecień 274
Maj 302
Czerwiec   304
Lipiec   274
Sierpień   308
Wrzesień   320
Październik 440
Listopad   276

Źródło: PLL
Skomentuj i udostępnij na Facebooku
Czytaj więcej o:

Komentarze 23

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
pat / 11 stycznia 2015 r. o 07:54
0

100 pracowników?? No chyba Pana/Panią trochę poniosło...

Dz.Wsch,6.11,art.pt.Lotnisko Lublin:Będą odprawiać przez całą dobę.Mnie na pewno nie poniosło(Panią).Pozdrawiam.Niestety linku nie mogę zamieścić,ale łatwo znależć-szok.

Avatar
Gość / 18 grudnia 2014 r. o 07:58
0
Chcielibysmy powrotu kierunku Liverpool -Lublin
Avatar
kokoloko / 17 grudnia 2014 r. o 23:51
0

jak nie ma gdzie latac to gdzie mamy leciec ? byl liverpool byl dublin, ktore podkupil modlin zeby dobic LUZ i to jest jasne. teraz nie ma. poza tym co to ma znaczyc, ze taniej mozna poleciec z kazdego lotniska w PL tylko nie z LUZ ? 

Typowy Polak cebulak. Na innym lotnisku kupię bilet 50zł taniej ale to że muszę do niego dojechać i zapłacić za paliwo 100zł to się nie liczy. Ważne że bilet od "tanich" linii

Avatar
ergon / 17 grudnia 2014 r. o 23:20
0

jak nie ma gdzie latac to gdzie mamy leciec ? byl liverpool byl dublin, ktore podkupil modlin zeby dobic LUZ i to jest jasne. teraz nie ma. poza tym co to ma znaczyc, ze taniej mozna poleciec z kazdego lotniska w PL tylko nie z LUZ ? 

Avatar
DSLR / 17 grudnia 2014 r. o 15:32
0

Taki mamy zarząd województwa. Karpackie podkupuje loty u Ryanaira, a wieśniaki z Lubelszczyzny nie mają nawet pojęcia jak się za to zabrać! Trzeba było dać więcej Ryanairowi to może utrzymałby Dublin i Liverpool. Patrząc po kasie, którą wkłada Rzeszów do kieszenie Ryanaira, można spokojnie przyjąć, że tańsze jest dotowanie Ryanaira niż utrzymywanie prawie pustego lotniska!!! Ale co tam, za wszystko zapłacą tępi ludzie.

A dlaczego zarząd województwa z moich podatków ma dopłacać do fundowania cebularni która tych podatków tu nie płaci  lotów do Dublina czy Liverpoolu. Nie zgadzam się. Jeździjcie sobie  po Modlinach i Rzeszowach, niech tam za was płacą.

A dlaczego zarząd województwa z moich podatków ma dopłacać do fundowania cebularni która tych podatków tu nie płaci  lotów do Dublina czy Liverpoolu. Nie zgadzam się. Jeździjcie sobie  po Modlinach i Rzeszowach, niech tam za was płacą.

rozwiń
Avatar
Tom / 17 grudnia 2014 r. o 14:04
0

Chcielibyśmy  latać do Rzymu ale nie dziadowskimi liniami Carpatair !!! Kto ich wpuścił do lublina? - to tak jakby latać na miotle !!!

Te linie są skazane na porażkę bo nikt nie chce latać, Ludzie wolą dojechać na lotnisko  do Warszawy i Modlina lub wybierają  autobusy do Włoch 

Avatar
Tom / 17 grudnia 2014 r. o 14:02
0

Chcielibyśmy  latać do Rzymu ale nie dziadowskimi liniami Carpatair !!! Kto ich wpuścił do lublina? - to tak jakby latać na miotle !!!

Te linie są skazane na porażkę bo nikt nie chce latać, Ludzie wolą dojechać na lotnisko  do Warszawy i Modlina lub wybierają  autobusy do Włoch 

Avatar
pasażer / 17 grudnia 2014 r. o 12:18
0

Oczywiście, że nasze lotnisko ma ogromny potencjał. Przykład z brzegu - rynek ukraiński. Stałe przejście to początek lepszych czasów. Teraz można z "czymś" iść do przewoźników.

Avatar
zaq / 17 grudnia 2014 r. o 12:00
0

Jedno jest pewne-potencjału nie było ,nie ma i nie będzie.Stałe przejście graniczne,prezes zapowiedział,że to 100 pracowników na pełnym etacie.Ile dziesiątek samolotów dziennie muszą odprawić,aby zarobić na swoje pensje?Nie wiem.Miłośnicy nie zrobili niczego,nie zrzeszyli się i nie partcypują w kosztach.Biją pianę i walą po kosztach nie latających.Z powodu ogromnego potencjału m.in. Lublina Eurolot jest wystawiony pod młotek, nie wiadomo czy dotrwa do wiosny.Radni nawet nie złożyli jeszcze wniosku ,obligującego każdą rodzinę,aby 2 razy w tygodniu poleciał gdziekolwiek jeden członek rodziny,aby ratować pensje prezesów i miłośników nie płacących w Polsce grosza podatków.Na razie tyle.Miłego dnia

100 pracowników?? No chyba Pana/Panią trochę poniosło...

100 pracowników?? No chyba Pana/Panią trochę poniosło...

rozwiń
Avatar
pat / 17 grudnia 2014 r. o 11:45
0

Lotnisko to infrastruktura a jej celem nie jest zarabianie na siebie tylko ułatwianie ludziom życia. Lotnisko ma ułatwiać podróżowanie(w tym roku np dwa razy więcej osób w wakacje odleciało niż dwa lata temu), skomunikować miasto z resztą świata a także przyciągać inwestorów. Lotnisko się rozwija, przybywa kierunków, doczekało się stałego przejścia lotniczego. Poprawa wyników to kwestia czasu. Nie ma co wieszać psów na tej inwestycji po raptem 2 latach funkcjonowania. To stanowczo za wcześnie na "podsumowania". Jedno jest pewne - potencjał jest i to spory.

Jedno jest pewne-potencjału nie było ,nie ma i nie będzie.Stałe przejście graniczne,prezes zapowiedział,że to 100 pracowników na pełnym etacie.Ile dziesiątek samolotów dziennie muszą odprawić,aby zarobić na swoje pensje?Nie wiem.Miłośnicy nie zrobili niczego,nie zrzeszyli się i nie partcypują w kosztach.Biją pianę i walą po kosztach nie latających.Z powodu ogromnego potencjału m.in. Lublina Eurolot jest wystawiony pod młotek, nie wiadomo czy dotrwa do wiosny.Radni nawet nie złożyli jeszcze wniosku ,obligującego każdą rodzinę,aby 2 razy w tygodniu poleciał gdziekolwiek jeden członek rodziny,aby ratować pensje prezesów i miłośników nie płacących w Polsce grosza podatków.Na razie tyle.Miłego dnia

Jedno jest pewne-potencjału nie było ,nie ma i nie będzie.Stałe przejście graniczne,prezes zapowiedział,że to 100 pracowników na pełnym etacie.Ile dziesiątek samolotów dziennie muszą odprawić,aby zarobić na swoje pensje?Nie wiem.Miłośnicy nie zrobili niczego,nie zrzeszyli się i nie partcypują w kosztach.Biją pianę i walą po kosztach nie latających.Z powodu ogromnego potencjału m.in. Lublina Eurolot jest wystawiony pod młotek, nie wiadomo czy dotrwa do wiosny.Radni nawet nie złożyli jeszcze wniosku ,obligującego każdą rodzinę... rozwiń

Avatar
pat / 11 stycznia 2015 r. o 07:54
0

100 pracowników?? No chyba Pana/Panią trochę poniosło...

Dz.Wsch,6.11,art.pt.Lotnisko Lublin:Będą odprawiać przez całą dobę.Mnie na pewno nie poniosło(Panią).Pozdrawiam.Niestety linku nie mogę zamieścić,ale łatwo znależć-szok.

Avatar
Gość / 18 grudnia 2014 r. o 07:58
0
Chcielibysmy powrotu kierunku Liverpool -Lublin
Avatar
kokoloko / 17 grudnia 2014 r. o 23:51
0

jak nie ma gdzie latac to gdzie mamy leciec ? byl liverpool byl dublin, ktore podkupil modlin zeby dobic LUZ i to jest jasne. teraz nie ma. poza tym co to ma znaczyc, ze taniej mozna poleciec z kazdego lotniska w PL tylko nie z LUZ ? 

Typowy Polak cebulak. Na innym lotnisku kupię bilet 50zł taniej ale to że muszę do niego dojechać i zapłacić za paliwo 100zł to się nie liczy. Ważne że bilet od "tanich" linii

Avatar
ergon / 17 grudnia 2014 r. o 23:20
0

jak nie ma gdzie latac to gdzie mamy leciec ? byl liverpool byl dublin, ktore podkupil modlin zeby dobic LUZ i to jest jasne. teraz nie ma. poza tym co to ma znaczyc, ze taniej mozna poleciec z kazdego lotniska w PL tylko nie z LUZ ? 

Avatar
DSLR / 17 grudnia 2014 r. o 15:32
0

Taki mamy zarząd województwa. Karpackie podkupuje loty u Ryanaira, a wieśniaki z Lubelszczyzny nie mają nawet pojęcia jak się za to zabrać! Trzeba było dać więcej Ryanairowi to może utrzymałby Dublin i Liverpool. Patrząc po kasie, którą wkłada Rzeszów do kieszenie Ryanaira, można spokojnie przyjąć, że tańsze jest dotowanie Ryanaira niż utrzymywanie prawie pustego lotniska!!! Ale co tam, za wszystko zapłacą tępi ludzie.

A dlaczego zarząd województwa z moich podatków ma dopłacać do fundowania cebularni która tych podatków tu nie płaci  lotów do Dublina czy Liverpoolu. Nie zgadzam się. Jeździjcie sobie  po Modlinach i Rzeszowach, niech tam za was płacą.

A dlaczego zarząd województwa z moich podatków ma dopłacać do fundowania cebularni która tych podatków tu nie płaci  lotów do Dublina czy Liverpoolu. Nie zgadzam się. Jeździjcie sobie  po Modlinach i Rzeszowach, niech tam za was płacą.

rozwiń
Avatar
Tom / 17 grudnia 2014 r. o 14:04
0

Chcielibyśmy  latać do Rzymu ale nie dziadowskimi liniami Carpatair !!! Kto ich wpuścił do lublina? - to tak jakby latać na miotle !!!

Te linie są skazane na porażkę bo nikt nie chce latać, Ludzie wolą dojechać na lotnisko  do Warszawy i Modlina lub wybierają  autobusy do Włoch 

Avatar
Tom / 17 grudnia 2014 r. o 14:02
0

Chcielibyśmy  latać do Rzymu ale nie dziadowskimi liniami Carpatair !!! Kto ich wpuścił do lublina? - to tak jakby latać na miotle !!!

Te linie są skazane na porażkę bo nikt nie chce latać, Ludzie wolą dojechać na lotnisko  do Warszawy i Modlina lub wybierają  autobusy do Włoch 

Avatar
pasażer / 17 grudnia 2014 r. o 12:18
0

Oczywiście, że nasze lotnisko ma ogromny potencjał. Przykład z brzegu - rynek ukraiński. Stałe przejście to początek lepszych czasów. Teraz można z "czymś" iść do przewoźników.

Avatar
zaq / 17 grudnia 2014 r. o 12:00
0

Jedno jest pewne-potencjału nie było ,nie ma i nie będzie.Stałe przejście graniczne,prezes zapowiedział,że to 100 pracowników na pełnym etacie.Ile dziesiątek samolotów dziennie muszą odprawić,aby zarobić na swoje pensje?Nie wiem.Miłośnicy nie zrobili niczego,nie zrzeszyli się i nie partcypują w kosztach.Biją pianę i walą po kosztach nie latających.Z powodu ogromnego potencjału m.in. Lublina Eurolot jest wystawiony pod młotek, nie wiadomo czy dotrwa do wiosny.Radni nawet nie złożyli jeszcze wniosku ,obligującego każdą rodzinę,aby 2 razy w tygodniu poleciał gdziekolwiek jeden członek rodziny,aby ratować pensje prezesów i miłośników nie płacących w Polsce grosza podatków.Na razie tyle.Miłego dnia

100 pracowników?? No chyba Pana/Panią trochę poniosło...

100 pracowników?? No chyba Pana/Panią trochę poniosło...

rozwiń
Avatar
pat / 17 grudnia 2014 r. o 11:45
0

Lotnisko to infrastruktura a jej celem nie jest zarabianie na siebie tylko ułatwianie ludziom życia. Lotnisko ma ułatwiać podróżowanie(w tym roku np dwa razy więcej osób w wakacje odleciało niż dwa lata temu), skomunikować miasto z resztą świata a także przyciągać inwestorów. Lotnisko się rozwija, przybywa kierunków, doczekało się stałego przejścia lotniczego. Poprawa wyników to kwestia czasu. Nie ma co wieszać psów na tej inwestycji po raptem 2 latach funkcjonowania. To stanowczo za wcześnie na "podsumowania". Jedno jest pewne - potencjał jest i to spory.

Jedno jest pewne-potencjału nie było ,nie ma i nie będzie.Stałe przejście graniczne,prezes zapowiedział,że to 100 pracowników na pełnym etacie.Ile dziesiątek samolotów dziennie muszą odprawić,aby zarobić na swoje pensje?Nie wiem.Miłośnicy nie zrobili niczego,nie zrzeszyli się i nie partcypują w kosztach.Biją pianę i walą po kosztach nie latających.Z powodu ogromnego potencjału m.in. Lublina Eurolot jest wystawiony pod młotek, nie wiadomo czy dotrwa do wiosny.Radni nawet nie złożyli jeszcze wniosku ,obligującego każdą rodzinę,aby 2 razy w tygodniu poleciał gdziekolwiek jeden członek rodziny,aby ratować pensje prezesów i miłośników nie płacących w Polsce grosza podatków.Na razie tyle.Miłego dnia

Jedno jest pewne-potencjału nie było ,nie ma i nie będzie.Stałe przejście graniczne,prezes zapowiedział,że to 100 pracowników na pełnym etacie.Ile dziesiątek samolotów dziennie muszą odprawić,aby zarobić na swoje pensje?Nie wiem.Miłośnicy nie zrobili niczego,nie zrzeszyli się i nie partcypują w kosztach.Biją pianę i walą po kosztach nie latających.Z powodu ogromnego potencjału m.in. Lublina Eurolot jest wystawiony pod młotek, nie wiadomo czy dotrwa do wiosny.Radni nawet nie złożyli jeszcze wniosku ,obligującego każdą rodzinę... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 23

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Komendant Miejski Policji w Lublinie przeszedł na emeryturę

Komendant Miejski Policji w Lublinie przeszedł na emeryturę

W piątek z policyjnym mundurem rozstał się Komendant Miejski Policji w Lublinie podinspektor Sławomir Włada.

Samotność w sieci Donalda Trumpa. Czy państwo może regulować pracę mediów społecznościowych?
Magazyn

Samotność w sieci Donalda Trumpa. Czy państwo może regulować pracę mediów społecznościowych?

Prezydent USA został wyrzucony z największych portali społecznościowych. Dla jednych to od dawna oczekiwana reakcja. Dla innych zamach na wolność. Jedno jest pewne: uświadomiło to wszystkim, że internetowa przestrzeń publiczna jest jednak prywatna.

Lubelscy restauratorzy apelują o wsparcie, bo sami już sobie nie radzą
Magazyn

Lubelscy restauratorzy apelują o wsparcie, bo sami już sobie nie radzą

Epidemia odcisnęła piętno na przedstawicielach branży gastronomicznej. Restauratorzy z naszego województwa powoli tracą nadzieję, na to że uda im się przetrwać do czasu, aż będą mogli zacząć normalnie działać. Coraz częściej proszą o wsparcie swoich klientów.

Kto może się szczepić na COVID-19?

Kto może się szczepić na COVID-19?

Z powodu koronawirusa w Polsce oficjalnie umiera kilkaset osób dziennie. To odpowiednik katastrofy dużego samolotu pasażerskiego - mówi dr hab. n. med. Ernest Kuchar, przewodniczący Polskiego Towarzystwa Wakcynologii.

Lubelskie: Więcej miejsc w szpitalach dla zwykłych pacjentów

Lubelskie: Więcej miejsc w szpitalach dla zwykłych pacjentów

Do dziś w szpitalach w regionie miały być odmrożone 183 łóżka dla niezakażonych koronawirusem pacjentów.

W gminie Puławy będzie jaśniej. 190 nowych lamp

W gminie Puławy będzie jaśniej. 190 nowych lamp

Niedostateczna ilość latarni do odwieczny problem największej wiejskiej gminy powiatu puławskiego. W walce z ciemnością samorządowcom Gminy Puławy pomogła rządowa dotacja. W tym roku stanie ponad 190 nowych słupów z lampami LED.

Pierwsze zimowe wzmocnienie Górnika

Pierwsze zimowe wzmocnienie Górnika

Aleksander Jagiełło nowym zawodnikiem Górnika Łęczna. Wychowanek Legii Warszawa ostatnio występował w drużynie Piasta Gliwice.

Dworek Wincentego Pola do przeniesienia? Prawnuczki oburzone, jest reakcja ministra kultury

Dworek Wincentego Pola do przeniesienia? Prawnuczki oburzone, jest reakcja ministra kultury

Pomysłowi przeniesienia Dworku Wincentego Pola do Muzeum Wsi Lubelskiej sprzeciwiają się praprawnuczki słynnego geografa i poety. Ich zdanie podziela minister kultury.

Lublin: Podwładni bronią swojego dyrektora

Lublin: Podwładni bronią swojego dyrektora

Całkowicie pomija się nasz głos – piszą do Ratusza oburzeni pracownicy Dzielnicowego Domu Kultury „Węglin”. Chcą utrzymania Sławomira Księżniaka na stanowisku dyrektora instytucji. Zamiast kolejnej kadencji dyrektor dostał od władz miasta ofertę bycia przez rok „pełniącym obowiązki”.

Seniorzy mają problemy z zapisaniem się na szczepienia. "Nikt nic nie wie, w końcu zrezygnowałem"
Alarm 24

Seniorzy mają problemy z zapisaniem się na szczepienia. "Nikt nic nie wie, w końcu zrezygnowałem"

Zamiast zapisać się na szczepienie przeciwko Covid-19, od rana mają problem. Część seniorów nie może dodzwonić się do przychodni, ani na bezpłatną infolinię. Próbowali zapisać się na miejscu, ale też bez skutku.

Miasto przejmie od lasów Stary Gaj? Najnowsza deklaracja prezydenta Lublina

Miasto przejmie od lasów Stary Gaj? Najnowsza deklaracja prezydenta Lublina

Na terenie Starego Gaju może zostać wyznaczony „zespół przyrodniczo-krajobrazowy”. Taką deklarację złożył dzisiaj prezydent Krzysztof Żuk, który oświadczył też, że zapyta Lasy Państwowe o możliwość… przejęcia Starego Gaju przez miasto

Chełm. Ukradł 42 butelki nalewki i wszystko wypił ze znajomymi

Chełm. Ukradł 42 butelki nalewki i wszystko wypił ze znajomymi

Wprost z suto zakrapianej biesiady do aresztu trafił 34-letni mieszkaniec gminy Wierzbica w powiecie chełmskim. Mężczyzna wcześniej okradł sklep, z którego wyniósł 42 butelki nalewki porzeczkowej. Skradzionego alkoholu nie udało się odzyskać, bo został wypity przez złodziejaszka i jego znajomych.

MKS Perła Lublin podejmie w hali Globus rosyjski HC Lada

MKS Perła Lublin podejmie w hali Globus rosyjski HC Lada

Zdecydowanym faworytem niedzielnej rywalizacji będą przyjezdne

Test wiedzy o Lublinie. Czy znasz stare nazwy lubelskich ulic?

Test wiedzy o Lublinie. Czy znasz stare nazwy lubelskich ulic?

Sprawdź czy znasz stare nazwy lubelskich ulic?

Ośrodek narciarski w Chrzanowie już otwarty. "Działamy na podstawie obowiązującego prawa"
Zdjęcia
galeria

Ośrodek narciarski w Chrzanowie już otwarty. "Działamy na podstawie obowiązującego prawa"

W piątek o godzinie 14 otwarty został ośrodek narciarski w Chrzanowie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.