Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

18 września 2015 r.
17:10

Lubelski Rower Miejski. Prezydent zaskoczony aż tak dużą popularnością

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 12 A A
W Lublinie co 42 sekundy wypożyczany jest rower (fot. AS)
W Lublinie co 42 sekundy wypożyczany jest rower (fot. AS)

Dziś mija rok od uruchomienia systemu Lubelskiego Roweru Miejskiego. Jest w nim zarejestrowanych już ponad 40 tys. użytkowników, a rowery wypożyczono przeszło 500 tys. razy. Wczoraj w systemie pojawiła się kolejna stacja, już trzecia sfinansowana przez centrum handlowe.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Statystycznie w tym systemie co 9 minut rejestruje się nowy użytkownik, a co 42 sekundy jest wypożyczany rower – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes firmy Nextbike Polska, która jest operatorem Lubelskiego Roweru Miejskiego. Rekordzista wypożyczał jednoślady już 849 razy. Wszystkich wypożyczeń jest już ponad pół miliona.

– Sam jestem zaskoczony tym, bo wiedziałem, że będzie to popularny środek transportu, ale nie sądziłem, że aż tak – komentuje Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Najpopularniejsze stacje to te obok ZUS, przy Politechnice, pl. Zamkowym i ul. Akademickiej. Najpopularniejsze trasy to z ronda obok ZUS do Politechniki i z pl. Zamkowego na stary most przy Zamojskiej. Zdecydowana większość użytkowników korzysta z rowerów tak, by od wypożyczenia do zwrotu nie minęło więcej, niż 20 minut. Dzięki temu przejażdżka nie kosztuje ich nic. Dla wielu mieszkańców miejski rower stał się sposobem na codzienne dojazdy do miejsca pracy lub nauki.

– Co 13. podróż rowerem po mieście odbywa się dzięki systemowi Lubelskiego Roweru Miejskiego, to ponad 7 proc. ruchu rowerowego w mieście – wylicza Michał Wolny z Porozumienia Rowerowego, które wiosną prowadziło w Lublinie pomiary.

Aktualnie do dyspozycji lublinian jest 40 stacji i 400 rowerów sfinansowanych przez miasto, jak też 3 stacje z 30 rowerami sfinansowane przez centra handlowe Lublin Plaza, Atrium Felicity, jak też Tarasy Zamkowe, gdzie wypożyczalnia została uruchomiona w piątek.

Szef firmy Nextbike twierdzi, że trwają już rozmowy w sprawie kolejnej stacji sponsorskiej, ale raczej nie pojawi się ona przed końcem sezonu przypadającym na koniec października, tylko dopiero wiosną.

Nowy sezon wystartuje 1 kwietnia, a do tego czasu w Lublinie miasto ma dostawić 42 kolejne stacje z 420 rowerami, z czego dwie stacje (obok Ogrodu Saskiego) będą mieć rowery dziecięce.

– Cel stacji dziecięcych jest jeden: żebyśmy już od najmłodszych lat dawali szansę edukacji rowerowej. Po to, żeby później te dzieciaki, idąc do szkoły, czy na dalszych etapach życia, mogły już rowerami jeździć na co dzień – wyjaśnia Aleksander Wiącek z lubelskiego Ratusza.

Przetarg na nowe miejskie stacje został już ogłoszony, obejmuje też 5 wypożyczalni w Świdniku, które sfinansują władze miasta i starostwo.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 9 października 2015 r. o 15:33
dziwięsię, że zaskoczony jest zaskoczony. To przecież autoreklama mieudacznika
Avatar
Gość / 19 września 2015 r. o 21:01
Finansowane z kasy miasta i ue. Firma zarabia na reklamach rowniez.
Avatar
Zdzisław / 18 września 2015 r. o 23:51

"Zdecydowana większość użytkowników korzysta z rowerów tak, by od wypożyczenia do zwrotu nie minęło więcej, niż 20 minut. Dzięki temu przejażdżka nie kosztuje ich nic." .... czyli prawie cały rower miejski finansują lubelscy podatnicy. Zarabia na tym firma NEXTBIKE i nikt więcej. Lublin to największe i najbiedniejsze polskie miasto po prawej stronie Wisły. Tylko pomyślunku do inwestycji dochodowych brak.

Bredzisz. Darmowe przejażdżki finansowane są z reklam umieszczanych na rowerach i stacjach.

Bredzisz. Darmowe przejażdżki finansowane są z reklam umieszczanych na rowerach i stacjach.

rozwiń
Avatar
Gość / 18 września 2015 r. o 23:39
To dzięki ZTM i jej rewolucji w połączeniach mpk czyli bez przesiadki nie dojedziesz, ot co :-(
Avatar
Gość / 18 września 2015 r. o 21:20

"– Sam jestem zaskoczony tym, bo wiedziałem, że będzie to popularny środek transportu, ale nie sądziłem, że aż tak – komentuje Krzysztof Żuk, prezydent Lublina."

... no patrzcie państwo.

Żuk jest zaskoczony, że darmowe rowery miejskie (pierwsze 20 minut jazdy) to popularny środek transportu.

Przecież tak samo byłoby gdyby rozdawać darmowe użytkowanie aut (przez pierwsze 20 minut jazdy).

Też sukces byłby gwarantowany.  :D 

.................

Na jakich lekach jadą ci ratuszowi pijarowcy to ja nie wiem.

"– Sam jestem zaskoczony tym, bo wiedziałem, że będzie to popularny środek transportu, ale nie sądziłem, że aż tak – komentuje Krzysztof Żuk, prezydent Lublina."

... no patrzcie państwo.

Żuk jest zaskoczony, że darmowe rowery miejskie (pierwsze 20 minut ja... rozwiń

Avatar
Gość / 18 września 2015 r. o 21:10

Nie pisz głupot. Na Zachodzie to własnie w bogatych miastach (np. Szwajacaria) stawia się na rowery i transport zbiorowy.

100  % racji. W bogatych miastach i państwach stawia się na rowery.

A Lublin to taka "Szwajcaria wschodu".

Wszyscy srają eurasami. Nas stać na wszystko.

Avatar
Karol / 18 września 2015 r. o 20:10

"Zdecydowana większość użytkowników korzysta z rowerów tak, by od wypożyczenia do zwrotu nie minęło więcej, niż 20 minut. Dzięki temu przejażdżka nie kosztuje ich nic." .... czyli prawie cały rower miejski finansują lubelscy podatnicy. Zarabia na tym firma NEXTBIKE i nikt więcej. Lublin to największe i najbiedniejsze polskie miasto po prawej stronie Wisły. Tylko pomyślunku do inwestycji dochodowych brak.

Airport Lublin - też

Avatar
Jacek / 18 września 2015 r. o 20:06

"Zdecydowana większość użytkowników korzysta z rowerów tak, by od wypożyczenia do zwrotu nie minęło więcej, niż 20 minut. Dzięki temu przejażdżka nie kosztuje ich nic." .... czyli prawie cały rower miejski finansują lubelscy podatnicy. Zarabia na tym firma NEXTBIKE i nikt więcej. Lublin to największe i najbiedniejsze polskie miasto po prawej stronie Wisły. Tylko pomyślunku do inwestycji dochodowych brak.

Nie pisz głupot. Na Zachodzie to własnie w bogatych miastach (np. Szwajacaria) stawia się na rowery i transport zbiorowy.

Nie pisz głupot. Na Zachodzie to własnie w bogatych miastach (np. Szwajacaria) stawia się na rowery i transport zbiorowy.

rozwiń
Avatar
Gość / 18 września 2015 r. o 19:30
Smaga napisz ile to kosztuje podatnika!!! Ratusz ma obowiązek odpowiedzieć a nie cukrować jaka to wspaniała inicjatywa z tym rowerem.
Avatar
Gość / 18 września 2015 r. o 18:49
Jakich samochodów mniej? Rowerami miejskimi jeżdża ci którzy samochodów nie posiadają. Szykowana podwyżka cen biletów ZTm też pewnie spowodowana jest tymi darmowymi rowerami przez 20 minut.
Avatar
Gość / 9 października 2015 r. o 15:33
dziwięsię, że zaskoczony jest zaskoczony. To przecież autoreklama mieudacznika
Avatar
Gość / 19 września 2015 r. o 21:01
Finansowane z kasy miasta i ue. Firma zarabia na reklamach rowniez.
Avatar
Zdzisław / 18 września 2015 r. o 23:51

"Zdecydowana większość użytkowników korzysta z rowerów tak, by od wypożyczenia do zwrotu nie minęło więcej, niż 20 minut. Dzięki temu przejażdżka nie kosztuje ich nic." .... czyli prawie cały rower miejski finansują lubelscy podatnicy. Zarabia na tym firma NEXTBIKE i nikt więcej. Lublin to największe i najbiedniejsze polskie miasto po prawej stronie Wisły. Tylko pomyślunku do inwestycji dochodowych brak.

Bredzisz. Darmowe przejażdżki finansowane są z reklam umieszczanych na rowerach i stacjach.

Bredzisz. Darmowe przejażdżki finansowane są z reklam umieszczanych na rowerach i stacjach.

rozwiń
Avatar
Gość / 18 września 2015 r. o 23:39
To dzięki ZTM i jej rewolucji w połączeniach mpk czyli bez przesiadki nie dojedziesz, ot co :-(
Avatar
Gość / 18 września 2015 r. o 21:20

"– Sam jestem zaskoczony tym, bo wiedziałem, że będzie to popularny środek transportu, ale nie sądziłem, że aż tak – komentuje Krzysztof Żuk, prezydent Lublina."

... no patrzcie państwo.

Żuk jest zaskoczony, że darmowe rowery miejskie (pierwsze 20 minut jazdy) to popularny środek transportu.

Przecież tak samo byłoby gdyby rozdawać darmowe użytkowanie aut (przez pierwsze 20 minut jazdy).

Też sukces byłby gwarantowany.  :D 

.................

Na jakich lekach jadą ci ratuszowi pijarowcy to ja nie wiem.

"– Sam jestem zaskoczony tym, bo wiedziałem, że będzie to popularny środek transportu, ale nie sądziłem, że aż tak – komentuje Krzysztof Żuk, prezydent Lublina."

... no patrzcie państwo.

Żuk jest zaskoczony, że darmowe rowery miejskie (pierwsze 20 minut ja... rozwiń

Avatar
Gość / 18 września 2015 r. o 21:10

Nie pisz głupot. Na Zachodzie to własnie w bogatych miastach (np. Szwajacaria) stawia się na rowery i transport zbiorowy.

100  % racji. W bogatych miastach i państwach stawia się na rowery.

A Lublin to taka "Szwajcaria wschodu".

Wszyscy srają eurasami. Nas stać na wszystko.

Avatar
Karol / 18 września 2015 r. o 20:10

"Zdecydowana większość użytkowników korzysta z rowerów tak, by od wypożyczenia do zwrotu nie minęło więcej, niż 20 minut. Dzięki temu przejażdżka nie kosztuje ich nic." .... czyli prawie cały rower miejski finansują lubelscy podatnicy. Zarabia na tym firma NEXTBIKE i nikt więcej. Lublin to największe i najbiedniejsze polskie miasto po prawej stronie Wisły. Tylko pomyślunku do inwestycji dochodowych brak.

Airport Lublin - też

Avatar
Jacek / 18 września 2015 r. o 20:06

"Zdecydowana większość użytkowników korzysta z rowerów tak, by od wypożyczenia do zwrotu nie minęło więcej, niż 20 minut. Dzięki temu przejażdżka nie kosztuje ich nic." .... czyli prawie cały rower miejski finansują lubelscy podatnicy. Zarabia na tym firma NEXTBIKE i nikt więcej. Lublin to największe i najbiedniejsze polskie miasto po prawej stronie Wisły. Tylko pomyślunku do inwestycji dochodowych brak.

Nie pisz głupot. Na Zachodzie to własnie w bogatych miastach (np. Szwajacaria) stawia się na rowery i transport zbiorowy.

Nie pisz głupot. Na Zachodzie to własnie w bogatych miastach (np. Szwajacaria) stawia się na rowery i transport zbiorowy.

rozwiń
Avatar
Gość / 18 września 2015 r. o 19:30
Smaga napisz ile to kosztuje podatnika!!! Ratusz ma obowiązek odpowiedzieć a nie cukrować jaka to wspaniała inicjatywa z tym rowerem.
Avatar
Gość / 18 września 2015 r. o 18:49
Jakich samochodów mniej? Rowerami miejskimi jeżdża ci którzy samochodów nie posiadają. Szykowana podwyżka cen biletów ZTm też pewnie spowodowana jest tymi darmowymi rowerami przez 20 minut.
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin. „Dla mnie teatr jest marzeniem". Jak zwykli amatorzy zostali wielkimi aktorami
magazyn

Lublin. „Dla mnie teatr jest marzeniem". Jak zwykli amatorzy zostali wielkimi aktorami

Dziś dają 249. przedstawienie: „Damy i huzary” Aleksandra Fredry. Komplet widzów już dawno zapewniony. Obsypany wieloma nagrodami Amatorski Teatr Towarzyski z Lublina tworzą z pozoru zwykli ludzie: nauczycielka, fryzjerka, menadżerka w dużej korporacji, policjant, księgowa, informatyk, urzędnicy, pracownicy administracji, studenci, ale przede wszystkim Dariusz Boruch, antreprener.

Polski Cukier AZS UMCS jedzie do Gorzowa. Walkę o finał czas zacząć

Polski Cukier AZS UMCS jedzie do Gorzowa. Walkę o finał czas zacząć

Polski Cukier AZS UMCS rozpoczyna walkę o finał. Podopieczne Krzysztofa Szewczyka na początek zmagań dwa razy wystąpią w Gorzowie Wielkopolskim.

Symbol tej części miasta wymaga kompleksowej renowacji

Symbol tej części miasta wymaga kompleksowej renowacji

Znajdująca się w nienajlepszym stanie kładka piesza nad ul. Głęboką wymaga remontu. Problem w tym, że oferenci chcą za niego więcej pieniędzy, niż przygotował zarządca drogi. Po pierwszym przetargu różnica przekraczała 100 tys. zł. Po drugim zmniejszyła się do 64 tys. złotych.

Ratował Żydów, pomagał najsłabszym. Stefan Sendłak ma swoją tablicę w Zamościu
galeria

Ratował Żydów, pomagał najsłabszym. Stefan Sendłak ma swoją tablicę w Zamościu

W piątek, 24 marca w Narodowym Dniu Pamięci Polaków ratujących Żydów w Zamościu oficjalnie odsłonięto tablicę poświęconą Stefanowi Sendłakowi.

Będzie można oddać krew na poczcie. Pierwsza taka sytuacja w Polsce

Będzie można oddać krew na poczcie. Pierwsza taka sytuacja w Polsce

Krwiodawcy z Łukowa będą mogli oddać krew na poczcie. Poszukiwania stałej siedziby trwały 3 lata.

W Lublinie są brejdaki, ale będą też bratki

W Lublinie są brejdaki, ale będą też bratki

W Lublinie popularnym określeniem jest „brejdak”, czyli brat. Lubelską gwarę można również zobaczyć na kamienicy przy ul. Zamojskiej, gdzie widnieje neon autorstwa Tomasza Pieńczaka pt. „Brejdaki". Ale w stolicy województwa pojawią się też… bratki. Od dwóch tygodni trwają wiosenne prace porządkowe i zielarskie, a to wszystko za sprawą wiosny, którą już widać w lubelskiej przestrzeni miejskiej.

Mateusz Dziemba (Polski Cukier Start Lublin): Trzeba zakończyć sezon z twarzą

Mateusz Dziemba (Polski Cukier Start Lublin): Trzeba zakończyć sezon z twarzą

Rozmowa z Mateuszem Dziembą, kapitanem Polskiego Cukru Start Lublin

Dwa busy darów na Ukrainę. To już 12 misja od wybuchu wojny
galeria

Dwa busy darów na Ukrainę. To już 12 misja od wybuchu wojny

To był już 12 taki wyjazd od początku wojny. Jeden z kilku, który Rotary Club Zamość zorganizował wspólnie z RC Zamość ordynacki, a tym razem również z rotarianami z Chełma. Dwoma busami zawieźli do Kołomyi i Stanisławowa pomoc humanitarną.

Startuje projekt "Z frazą". W planach poetyckie slamy, festiwal i spotkania autorskie
24 marca 2023, 20:00

Startuje projekt "Z frazą". W planach poetyckie slamy, festiwal i spotkania autorskie

Fundacja Heuresis niedawno zakończyła projekt Lubelskiej Sceny Poetyckiej, a już rusza z nową inicjatywą. Mowa o projekcie "Z frazą", który zostanie zainaugurowany już 24 marca o godz. 20 w lokalu Qulturalna (ul. Grodzka 26).

Czym charakteryzują się tkaniny gobelinowe?

Czym charakteryzują się tkaniny gobelinowe?

Czym charakteryzują się tkaniny gobelinowe? Tkaniny gobelinowe są na pierwszy rzut oka dość ciężkie, ale mimo to cieszą się na rynku bardzo dużą popularnością. Powstają na skutek krzyżowego tkanina nitek. Zachwycają wyjątkowymi ornamentami i zdobieniami. To materiały, obok których nie da się przejść obojętnie. Co jeszcze warto o nich wiedzieć?

Lubelskie. Co się wydarzyło w tym fordzie? Przekroczenie prędkości to w takiej sytuacji nic

Lubelskie. Co się wydarzyło w tym fordzie? Przekroczenie prędkości to w takiej sytuacji nic

32-letni kierowca forda od razu został zabrany do więzienia. To, że przekroczył prędkość było chyba jego najdrobniejszym przewinieniem.

Edach Budowlani - Arka Gdynia. To nie będzie spacerek

Edach Budowlani - Arka Gdynia. To nie będzie spacerek

W drugiej kolejce rundy rewanżowej Edach Budowlani zmierzą się w sobotę z Arką Gdynia. Spotkanie na obiekcie przy ul. Magnoliowej rozpocznie się o godz. 14

Jeszcze rok nauka na dwie zmiany. Potem miejsce w nowej szkole w Prawiednikach

Jeszcze rok nauka na dwie zmiany. Potem miejsce w nowej szkole w Prawiednikach

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Prawiednikach jeszcze przez ponad rok będą się uczyć w systemie dwuzmianowym. 1 września 2024 przyjdą na inaugurację roku szkolnego do rozbudowanej, nowej szkoły.

Lubelska brygada liderem współpracy. Zaimponowali szwedzkiej generał

Lubelska brygada liderem współpracy. Zaimponowali szwedzkiej generał

Dowództwo Wojsk Obrony Terytorialnej gościło u siebie delegację szwedzkiej Gwardii Krajowej. Celem spotkania miała być wymiana doświadczeń między formacjami oraz wypracowanie koncepcji współpracy między ośrodkami szkoleniowymi.

Studia menedżerskie w KSB UEK – co warto o nich wiedzieć? Dla kogo będą najlepsze?

Studia menedżerskie w KSB UEK – co warto o nich wiedzieć? Dla kogo będą najlepsze?

Oferta edukacyjna krakowskich uczelni jest bardzo bogata. Dużym atutem jest fakt, że szkoły wyższe w Krakowie oferują kandydatom zarówno studia I i II stopnia (w formie stacjonarnej i niestacjonarnej), jak i późniejsze kształcenie w postaci studiów podyplomowych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty