Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

31 grudnia 2017 r.
13:43

Lubelskie atrakcyjne turystycznie? Analiza GUS tego nie potwierdza

Autor: Zdjęcie autora Kurier PAP pab
0 20 A A
Zamek w Kazimierzu Dolnym
Zamek w Kazimierzu Dolnym (fot. Maciej Kaczanowski)

Warszawa, Kraków oraz powiaty nowosądecki i tatrzański – to według GUS najatrakcyjniejsze turystycznie powiaty w Polsce. A jak wypada Lublin i woj. lubelskie?

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Główny Urząd Statystyczny przedstawił analizę walorów turystycznych 314 powiatów i ich bezpośredniego otoczenia. W opracowaniu wskaźnika atrakcyjności turystycznej uwzględniono m.in. wskaźniki atrakcyjności kulturowej, środowiskowej i biznesowo-hotelowej.

Według analizy zdecydowanymi liderami atrakcyjności turystycznej są dwa największe miasta Polski: Warszawa i Kraków, dla których źródłem atrakcyjności są przede wszystkim walory kulturowe. Kolejne dwie lokaty z niemal identyczną wartością WAT zajęły 2 powiaty górskie woj. małopolskiego: nowosądecki (3) i tatrzański (4), które obok bogatych zasobów własnych, nie tylko środowiskowych, ale i kulturowych, zyskują dodatkowo na wzajemnej bliskości oraz bogatych zasobach środowiskowych i kulturowych na Słowacji, tuż za granicą.

Kolejne lokaty zajęły: Gdańsk (5), powiat nowotarski (6), Wrocław (7) oraz powiat kłodzki (8), czyli z jednej strony dwa stare i bogate w zabytki miasta (Gdańsk dodatkowo położony nad Bałtykiem) oraz kolejne 2 górskie powiaty o wysokich walorach środowiskowych i kulturowych, korzystające także z atrakcyjności turystycznej obszarów przygranicznych odpowiednio na Słowacji i w Czechach. 

Zajmujący 9 lokatę powiat krakowski jest przede wszystkim beneficjentem bliskości oraz atrakcyjności Krakowa i Wieliczki. Z kolei powiat jeleniogórski (10) jest powiatem górskim o bogatych walorach środowiskowych i kulturowych. 

Spośród powiatów nadmorskich najwyższą pozycję obok Gdańska (5) osiągnęły powiaty: kołobrzeski (18), nowodworski (19) i słupski (20), które dysponują również innymi walorami poza nadmorskim położeniem. 

GUS zwrócił uwagę, że wraz z awansem Gdańska i Gdyni, dzięki ich sąsiedztwu większy wzrost uzyskał również powiat nowodworski. Pomiędzy rokiem 2014 a 2016 Gdańsk awansował z lokaty 8 na 3, a Gdynia weszła do górnej grupy decylowej na pozycję 32. W opracowaniu zwrócono uwagę na często niedoceniane górskie powiaty: bieszczadzki (11), leski (14), żywiecki (15) i sanocki (16), których wysoka lokata jest wynikiem bardzo wysokiej pozycji według WAT wskaźnik atrakcyjności kulturowej WAK (0,4) wskaźnik atrakcyjności środowiskowej WAS (0,4) wskaźnik atrakcyjności biznesowo-hotelowej WAB (0,2) wskaźnika atrakcyjności środowiskowej (WAS lokaty między 1 a 9). Dodatkowym atutem w ich przypadku jest również bliskość atrakcyjnych turystycznie obiektów na Słowacji. 

Wśród 38 powiatów z górnej grupy decylowej aż 9 należy do woj. małopolskiego, w tym aż 3 są wśród 4 najwyżej lokowanych powiatów i miast na prawach powiatów. Obok wymienionych już liderów atrakcyjności turystycznej: Warszawy, Krakowa, Gdańska i Wrocławia, na uwagę zasługuje również wysoka pozycja Poznania (17) i Torunia (21). 

Jak wypadł Lublin i woj. lubelskie?

Wśród najbardziej atrakcyjnych turystycznie powiatów nie ma Lublina, ani żadnego innego powiatu z woj. lubelskiego. Lublin znajduje się jedynie na 28. miejscu wśród powiatów pod względem atrakcyjności kulturowej. W tym samym rankingu Zamość znalazł się na 30. miejscu.

W rankingu województw podsumowującym ich atrakcyjność turystyczną Lubelskie zajęło dopiero 15. miejsce, wyprzedzając jedynie Łódzkie.

Szczegółowe wyniki wskaźników atrakcyjności kulturowej, przyrodniczej, biznesowo-hotelowej i turystycznej w galerii:

Atrakcyjność turystyczna powiatów i województw

Komentarze 20

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 3 stycznia 2018 o 01:56
0
kulturowy to faktycznie naściągali ukraińców i żydów by ubogacić lubelską kulturę a wszystko omija Lublin dzięki takim super włodarzom co tylko koryto dla nich ważne
Avatar
... / 1 stycznia 2018 o 01:08
0
Górski jesteś niezłym psychopatą...
Avatar
Karol / 31 grudnia 2017 o 23:25
0
undefined napisał:
Jak się ma takich "gospodarzy", to nic dziwnego! Ale propaganda sukcesu w lubelskim Wydziale Sportu i Turystyki - kwitnie! Jeśli zakłada się kaganiec na zwiedzanie miasta z usługą City Tour (jedynym mieście w Polsce!). Jeśli likwiduje się schronisko szkolne dla wycieczek (Lublin jest jedynym miastem wojewódzkim w Polsce, pozbawionym takiego obiektu), jeśli na międzynarodowych targach w Berlinie ITB w 2011 r. Lubelszczyzna promowała się żaglówką na roll-upie, to nic dziwnego, że jesteśmy na przedostatnim miejscu w Polsce (pod względem atrakcji wodnych jesteśmy w drugiej dziesiątce województw w Polsce)! Kto z mieszkańców Lublina wie, że mamy arcydzieła sztuki złotniczej w skarbcu katedry, które może podziwiać cały świat, jak jedną monstrancję w praskiej Lorecie? A kto widział "poczet królów polskich" na zewnętrznych ścianach seminarium? - nie wiedzą o nim nawet przeciętni mieszkańcy Lublina. Ile wycieczek szkolnych odwiedziło Muzeum Historii Miasta Lublina przez ostatnie 30 lat? - niech pani Mieczkowska dalej organizuje na dziedzińcu zamkowym pokazy stert złomu, zamiast zadbać o frekwencję. Ilu turystów w Polsce i za granicą wie, że w w pobernardyńskim kościele św. Pawła jest najpiękniejsza obok kazimierskiej fary i zamojskiej katedry - renesansowa sztukateria? - a jak mogą wiedzieć, skoro kościół jest regularnie zamknięty i niedostępny dla turystów! Z busa elektrycznego oglądamy za to - szyldy między ul. Lubartowską a Placem Zamkowym, jak na przedmieściach Bangladeszu, komórki na węgiel z powyrywanymi drzwiami przy ul. Lubartowskiej, walące się obiekty, obskurne bramy i podwórka, poszarpane kołdry w oknach na ul. Kowalskiej, jak w zbombardowanym Doniecku, czy Aleppo. Nie ma schroniska szkolnego? - a po co mają wycieczki szkolne przyjeżdżać do Lublina? - oglądać pana Żuka na plakatach i całe jego dziadostwo? Wojciech Górski.
 i bardzo dobrze, że jest zakaz dla busa elektrycznego !
 i bardzo dobrze, że jest zakaz dla busa elektrycznego ! rozwiń
Avatar
and / 31 grudnia 2017 o 21:06
0
undefined napisał:
Turyści jeżdżą najczęściej nad morze, potem w góry i nad jeziora. Nikt z Lubelszczyzny nie zrobii riwiery francuskiej ani kurortu alpejskiego i trzeba sobie to wreszcie wbić do głowy, zamiast pchać pieniądze w rozwój turystyki. Prywatni przedsiębiorcy zrobią wystarczająco dużo, by zarobić. Kazimierz to weekendowe miasteczko, Kozłówka to wycieczka na pół dnia. Nikt nie jest takim idiotą, żeby pojechać na wakacje do Lublina czy ferie zimowe do Rąblowa, bo niby po co? Na Zalewie Zemborzyckim można najwyżej nauczyć się podstaw żeglowania, by potem ruszyć na Mazury... Tak więc zacznijcie kierować fundusze w obszary, które sprawiają, że ludziom będzie się wygodnie żyć na codzień.
 Częściowo masz rację ale Lubelszcyzna ma potencjał ciszy i spokoju których tak brakuje we współczesnym świecie przepłyń sie kajakiem po Bugu (tylko nie w weekend) po Wieprzu pojeździj rowerem nad tymi rzekami po Roztoczu popływaj po Wiśle zrozumiesz o co chodzi. Moja siostra z mojego rodzinnego Gdańska po czymś takim stwierdziła że jeżeli Polska to odkryje to zacznie się tu taka komercja jak w Zakopcu lub na Solinie. Są ludzie pragnący w czasie urlopu wyciszyć sie są tacy którym nie przeszkadzają tłumy na plaży i całodobowy chałas oraz wrzaski są tacy co zwiedzają i tacy którym wystarczy pełny stół i kieliszek wewnątrz hotelu a każdy jest tzw turystą i na każdym można zarobić tylko trzeba do tego mieć odpowiednie podejście. No i są jeszcze rodowici mieszkańcy tego województwa którzy także by chcieli w weekendy odpocząć i coś zobaczyć na miejscu im również należy się trochę lepsza baza turystyczna a Kazimierz w weekendy to zjazd snobów i warszawki drogo ciasno brak miejsc w restauracjach w Nałęczowie wystarczą dwie godziny w parku reszta ogrodzona i nie do zwiedzania, Kozłówka sam to stwierdziłeś, Chełm i podziemia jeden dzień to samo Zamość chociaż tu może i dwa dni. Osobiście wolałbym lepszej i mniej kłopotliwej finansowo infrastruktury na rzekami i jeziorami miastom Lubelszczyzny i samemu Lublinowi potencjał turyrstyczny już się wyczerpuje.
 Częściowo masz rację ale Lubelszcyzna ma potencjał ciszy i spokoju których tak brakuje we współczesnym świecie przepłyń sie kajakiem po Bugu (tylko nie w weekend) po Wieprzu pojeździj rowerem nad tymi rzekami po Roztoczu popływaj po Wiśle zrozumiesz o co chodzi. Moja siostra z mojego rodzinnego Gdańska po czymś takim stwierdziła że jeżeli Polska to odkryje to zacznie się tu taka komercja jak w Zakopcu lub na Solinie. Są ludzie pragnący w czasie urlopu wyciszyć sie są tacy którym nie przeszkadzają tłumy na plaży i całodobowy c... rozwiń
Avatar
Gość / 31 grudnia 2017 o 19:34
0
Turyści jeżdżą najczęściej nad morze, potem w góry i nad jeziora. Nikt z Lubelszczyzny nie zrobii riwiery francuskiej ani kurortu alpejskiego i trzeba sobie to wreszcie wbić do głowy, zamiast pchać pieniądze w rozwój turystyki. Prywatni przedsiębiorcy zrobią wystarczająco dużo, by zarobić. Kazimierz to weekendowe miasteczko, Kozłówka to wycieczka na pół dnia. Nikt nie jest takim idiotą, żeby pojechać na wakacje do Lublina czy ferie zimowe do Rąblowa, bo niby po co? Na Zalewie Zemborzyckim można najwyżej nauczyć się podstaw żeglowania, by potem ruszyć na Mazury... Tak więc zacznijcie kierować fundusze w obszary, które sprawiają, że ludziom będzie się wygodnie żyć na codzień.
Turyści jeżdżą najczęściej nad morze, potem w góry i nad jeziora. Nikt z Lubelszczyzny nie zrobii riwiery francuskiej ani kurortu alpejskiego i trzeba sobie to wreszcie wbić do głowy, zamiast pchać pieniądze w rozwój turystyki. Prywatni przedsiębiorcy zrobią wystarczająco dużo, by zarobić. Kazimierz to weekendowe miasteczko, Kozłówka to wycieczka na pół dnia. Nikt nie jest takim idiotą, żeby pojechać na wakacje do Lublina czy ferie zimowe do Rąblowa, bo niby po co? Na Zalewie Zemborzyckim można najwyżej nauczyć się podstaw żeglowania, by pot... rozwiń
Avatar
Gość / 31 grudnia 2017 o 18:47
0
niech dalej trzymają ruiny, ja jak mam cos podziwiac to zamek który jest odnudowany conajmniej w gabarytu. a nie tzrymanie fundamentów jak to wygląda w kazimierzu dolnym nad wisłą. ludzie (tzw konserwatorzy zabytków) nauczcie się uzupełniać braki w murach i dachu tak jak dentysta robi to z zębami inaczej zawsze będzie polska szczerbata gruzami historycznymi. ...
Avatar
Gość / 31 grudnia 2017 o 18:08
0
A w Chełmie można pozwiedzać podziemie kredowe, wejść na dzwonnicę na Górce i popodziwiać najwspanialszy oltarz w stylu Rokko w kościele przy rynku. Na jeden dzień starczy. Gdyby wybudowano centrum handlowe, to może więcej Ukrainców zatrzymywałoby się w Chełmie, by pozwiedzać ;) . A gdybym pierdział w stołek od promocji miasta to zainteresowałbym przyjezdnych: odkrywkową kopalnią kredy, czy skamielinami w Kumowej Dolinie. Na całe szczęście o osiedlu Dyrekcja sobie włodarze przypomnieli, ale o fakcie planu powstania największego węzła kolejowego w regionie już TAK?! Można byłoby pomyśleć o Stołpiu, które odkryło nam swe bizantyjskie tajemnice...itd.
A w Chełmie można pozwiedzać podziemie kredowe, wejść na dzwonnicę na Górce i popodziwiać najwspanialszy oltarz w stylu Rokko w kościele przy rynku. Na jeden dzień starczy. Gdyby wybudowano centrum handlowe, to może więcej Ukrainców zatrzymywałoby się w Chełmie, by pozwiedzać ;) . A gdybym pierdział w stołek od promocji miasta to zainteresowałbym przyjezdnych: odkrywkową kopalnią kredy, czy skamielinami w Kumowej Dolinie. Na całe szczęście o osiedlu Dyrekcja sobie włodarze przypomnieli, ale o fakcie planu powstania największego węzła kolejow... rozwiń
Avatar
Gość / 31 grudnia 2017 o 17:55
0
O atrakcyjności turystycznej danego miasta (powiatu) decyduje liczba odwiedzających dane miejsce turystów, a nie abstrakcyjne wskaźniki. To zestawienie jest tak samo wiarygodne jak średnia pensja, która również "wylicza" GUS
Avatar
Grzegorz / 31 grudnia 2017 o 17:45
0
Promocję trzeba zaczynać od mieszkańców regionu. Oni z atrakcji turystycznych potrafią wskazać tylko Kazimierz, Nałęczów no i kozlowke. O Lublinie nawet mieszkający wiedzą nie wiele bo większą część to przyjezdni. Marszałkowski urząd to dzieci którym się wydaje że znają się na promocji. Tańczą jak im eurposel nakazuje. Szkoda że tak wygląda prawda. 
Avatar
Grzegorz / 31 grudnia 2017 o 17:44
0
Promocję trzeba zaczynać od mieszkańców regionu. Oni z atrakcji turystycznych potrafią wskazać tylko Kazimierz, Nałęczów no i kozlowke. O Lublinie nawet mieszkający wiedzą nie wiele bo większą część to przyjezdni. Marszałkowski urząd to dzieci którym się wydaje że znają się na promocji. Tańczą jak im eurposel nakazuje. Szkoda że tak wygląda prawda. 
Avatar
Gość / 3 stycznia 2018 o 01:56
0
kulturowy to faktycznie naściągali ukraińców i żydów by ubogacić lubelską kulturę a wszystko omija Lublin dzięki takim super włodarzom co tylko koryto dla nich ważne
Avatar
... / 1 stycznia 2018 o 01:08
0
Górski jesteś niezłym psychopatą...
Avatar
Karol / 31 grudnia 2017 o 23:25
0
undefined napisał:
Jak się ma takich "gospodarzy", to nic dziwnego! Ale propaganda sukcesu w lubelskim Wydziale Sportu i Turystyki - kwitnie! Jeśli zakłada się kaganiec na zwiedzanie miasta z usługą City Tour (jedynym mieście w Polsce!). Jeśli likwiduje się schronisko szkolne dla wycieczek (Lublin jest jedynym miastem wojewódzkim w Polsce, pozbawionym takiego obiektu), jeśli na międzynarodowych targach w Berlinie ITB w 2011 r. Lubelszczyzna promowała się żaglówką na roll-upie, to nic dziwnego, że jesteśmy na przedostatnim miejscu w Polsce (pod względem atrakcji wodnych jesteśmy w drugiej dziesiątce województw w Polsce)! Kto z mieszkańców Lublina wie, że mamy arcydzieła sztuki złotniczej w skarbcu katedry, które może podziwiać cały świat, jak jedną monstrancję w praskiej Lorecie? A kto widział "poczet królów polskich" na zewnętrznych ścianach seminarium? - nie wiedzą o nim nawet przeciętni mieszkańcy Lublina. Ile wycieczek szkolnych odwiedziło Muzeum Historii Miasta Lublina przez ostatnie 30 lat? - niech pani Mieczkowska dalej organizuje na dziedzińcu zamkowym pokazy stert złomu, zamiast zadbać o frekwencję. Ilu turystów w Polsce i za granicą wie, że w w pobernardyńskim kościele św. Pawła jest najpiękniejsza obok kazimierskiej fary i zamojskiej katedry - renesansowa sztukateria? - a jak mogą wiedzieć, skoro kościół jest regularnie zamknięty i niedostępny dla turystów! Z busa elektrycznego oglądamy za to - szyldy między ul. Lubartowską a Placem Zamkowym, jak na przedmieściach Bangladeszu, komórki na węgiel z powyrywanymi drzwiami przy ul. Lubartowskiej, walące się obiekty, obskurne bramy i podwórka, poszarpane kołdry w oknach na ul. Kowalskiej, jak w zbombardowanym Doniecku, czy Aleppo. Nie ma schroniska szkolnego? - a po co mają wycieczki szkolne przyjeżdżać do Lublina? - oglądać pana Żuka na plakatach i całe jego dziadostwo? Wojciech Górski.
 i bardzo dobrze, że jest zakaz dla busa elektrycznego !
 i bardzo dobrze, że jest zakaz dla busa elektrycznego ! rozwiń
Avatar
and / 31 grudnia 2017 o 21:06
0
undefined napisał:
Turyści jeżdżą najczęściej nad morze, potem w góry i nad jeziora. Nikt z Lubelszczyzny nie zrobii riwiery francuskiej ani kurortu alpejskiego i trzeba sobie to wreszcie wbić do głowy, zamiast pchać pieniądze w rozwój turystyki. Prywatni przedsiębiorcy zrobią wystarczająco dużo, by zarobić. Kazimierz to weekendowe miasteczko, Kozłówka to wycieczka na pół dnia. Nikt nie jest takim idiotą, żeby pojechać na wakacje do Lublina czy ferie zimowe do Rąblowa, bo niby po co? Na Zalewie Zemborzyckim można najwyżej nauczyć się podstaw żeglowania, by potem ruszyć na Mazury... Tak więc zacznijcie kierować fundusze w obszary, które sprawiają, że ludziom będzie się wygodnie żyć na codzień.
 Częściowo masz rację ale Lubelszcyzna ma potencjał ciszy i spokoju których tak brakuje we współczesnym świecie przepłyń sie kajakiem po Bugu (tylko nie w weekend) po Wieprzu pojeździj rowerem nad tymi rzekami po Roztoczu popływaj po Wiśle zrozumiesz o co chodzi. Moja siostra z mojego rodzinnego Gdańska po czymś takim stwierdziła że jeżeli Polska to odkryje to zacznie się tu taka komercja jak w Zakopcu lub na Solinie. Są ludzie pragnący w czasie urlopu wyciszyć sie są tacy którym nie przeszkadzają tłumy na plaży i całodobowy chałas oraz wrzaski są tacy co zwiedzają i tacy którym wystarczy pełny stół i kieliszek wewnątrz hotelu a każdy jest tzw turystą i na każdym można zarobić tylko trzeba do tego mieć odpowiednie podejście. No i są jeszcze rodowici mieszkańcy tego województwa którzy także by chcieli w weekendy odpocząć i coś zobaczyć na miejscu im również należy się trochę lepsza baza turystyczna a Kazimierz w weekendy to zjazd snobów i warszawki drogo ciasno brak miejsc w restauracjach w Nałęczowie wystarczą dwie godziny w parku reszta ogrodzona i nie do zwiedzania, Kozłówka sam to stwierdziłeś, Chełm i podziemia jeden dzień to samo Zamość chociaż tu może i dwa dni. Osobiście wolałbym lepszej i mniej kłopotliwej finansowo infrastruktury na rzekami i jeziorami miastom Lubelszczyzny i samemu Lublinowi potencjał turyrstyczny już się wyczerpuje.
 Częściowo masz rację ale Lubelszcyzna ma potencjał ciszy i spokoju których tak brakuje we współczesnym świecie przepłyń sie kajakiem po Bugu (tylko nie w weekend) po Wieprzu pojeździj rowerem nad tymi rzekami po Roztoczu popływaj po Wiśle zrozumiesz o co chodzi. Moja siostra z mojego rodzinnego Gdańska po czymś takim stwierdziła że jeżeli Polska to odkryje to zacznie się tu taka komercja jak w Zakopcu lub na Solinie. Są ludzie pragnący w czasie urlopu wyciszyć sie są tacy którym nie przeszkadzają tłumy na plaży i całodobowy c... rozwiń
Avatar
Gość / 31 grudnia 2017 o 19:34
0
Turyści jeżdżą najczęściej nad morze, potem w góry i nad jeziora. Nikt z Lubelszczyzny nie zrobii riwiery francuskiej ani kurortu alpejskiego i trzeba sobie to wreszcie wbić do głowy, zamiast pchać pieniądze w rozwój turystyki. Prywatni przedsiębiorcy zrobią wystarczająco dużo, by zarobić. Kazimierz to weekendowe miasteczko, Kozłówka to wycieczka na pół dnia. Nikt nie jest takim idiotą, żeby pojechać na wakacje do Lublina czy ferie zimowe do Rąblowa, bo niby po co? Na Zalewie Zemborzyckim można najwyżej nauczyć się podstaw żeglowania, by potem ruszyć na Mazury... Tak więc zacznijcie kierować fundusze w obszary, które sprawiają, że ludziom będzie się wygodnie żyć na codzień.
Turyści jeżdżą najczęściej nad morze, potem w góry i nad jeziora. Nikt z Lubelszczyzny nie zrobii riwiery francuskiej ani kurortu alpejskiego i trzeba sobie to wreszcie wbić do głowy, zamiast pchać pieniądze w rozwój turystyki. Prywatni przedsiębiorcy zrobią wystarczająco dużo, by zarobić. Kazimierz to weekendowe miasteczko, Kozłówka to wycieczka na pół dnia. Nikt nie jest takim idiotą, żeby pojechać na wakacje do Lublina czy ferie zimowe do Rąblowa, bo niby po co? Na Zalewie Zemborzyckim można najwyżej nauczyć się podstaw żeglowania, by pot... rozwiń
Avatar
Gość / 31 grudnia 2017 o 18:47
0
niech dalej trzymają ruiny, ja jak mam cos podziwiac to zamek który jest odnudowany conajmniej w gabarytu. a nie tzrymanie fundamentów jak to wygląda w kazimierzu dolnym nad wisłą. ludzie (tzw konserwatorzy zabytków) nauczcie się uzupełniać braki w murach i dachu tak jak dentysta robi to z zębami inaczej zawsze będzie polska szczerbata gruzami historycznymi. ...
Avatar
Gość / 31 grudnia 2017 o 18:08
0
A w Chełmie można pozwiedzać podziemie kredowe, wejść na dzwonnicę na Górce i popodziwiać najwspanialszy oltarz w stylu Rokko w kościele przy rynku. Na jeden dzień starczy. Gdyby wybudowano centrum handlowe, to może więcej Ukrainców zatrzymywałoby się w Chełmie, by pozwiedzać ;) . A gdybym pierdział w stołek od promocji miasta to zainteresowałbym przyjezdnych: odkrywkową kopalnią kredy, czy skamielinami w Kumowej Dolinie. Na całe szczęście o osiedlu Dyrekcja sobie włodarze przypomnieli, ale o fakcie planu powstania największego węzła kolejowego w regionie już TAK?! Można byłoby pomyśleć o Stołpiu, które odkryło nam swe bizantyjskie tajemnice...itd.
A w Chełmie można pozwiedzać podziemie kredowe, wejść na dzwonnicę na Górce i popodziwiać najwspanialszy oltarz w stylu Rokko w kościele przy rynku. Na jeden dzień starczy. Gdyby wybudowano centrum handlowe, to może więcej Ukrainców zatrzymywałoby się w Chełmie, by pozwiedzać ;) . A gdybym pierdział w stołek od promocji miasta to zainteresowałbym przyjezdnych: odkrywkową kopalnią kredy, czy skamielinami w Kumowej Dolinie. Na całe szczęście o osiedlu Dyrekcja sobie włodarze przypomnieli, ale o fakcie planu powstania największego węzła kolejow... rozwiń
Avatar
Gość / 31 grudnia 2017 o 17:55
0
O atrakcyjności turystycznej danego miasta (powiatu) decyduje liczba odwiedzających dane miejsce turystów, a nie abstrakcyjne wskaźniki. To zestawienie jest tak samo wiarygodne jak średnia pensja, która również "wylicza" GUS
Avatar
Grzegorz / 31 grudnia 2017 o 17:45
0
Promocję trzeba zaczynać od mieszkańców regionu. Oni z atrakcji turystycznych potrafią wskazać tylko Kazimierz, Nałęczów no i kozlowke. O Lublinie nawet mieszkający wiedzą nie wiele bo większą część to przyjezdni. Marszałkowski urząd to dzieci którym się wydaje że znają się na promocji. Tańczą jak im eurposel nakazuje. Szkoda że tak wygląda prawda. 
Avatar
Grzegorz / 31 grudnia 2017 o 17:44
0
Promocję trzeba zaczynać od mieszkańców regionu. Oni z atrakcji turystycznych potrafią wskazać tylko Kazimierz, Nałęczów no i kozlowke. O Lublinie nawet mieszkający wiedzą nie wiele bo większą część to przyjezdni. Marszałkowski urząd to dzieci którym się wydaje że znają się na promocji. Tańczą jak im eurposel nakazuje. Szkoda że tak wygląda prawda. 
Zobacz wszystkie komentarze 20

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Hutnik Kraków – Wisła Puławy 0:1. Plan wypalił w stu procentach

Hutnik Kraków – Wisła Puławy 0:1. Plan wypalił w stu procentach 2 0

Trwa dobra passa Wisły na początku nowego sezonu. Licząc także mecz Pucharu Polski puławianie zanotowali właśnie trzecie zwycięstwo w czwartym meczu. Tym razem ograli na trudnym terenie w Krakowie tamtejszego Hutnika 1:0. Nie musieli się jednak martwić o końcowy wynik, gdyby nie kiepska skuteczność

Stal Kraśnik – Spartakus Daleszyce 5:0. Rehabilitacja za Sołę

Stal Kraśnik – Spartakus Daleszyce 5:0. Rehabilitacja za Sołę 1 0

Na razie kibice w Kraśniku przeżywają huśtawkę nastrojów. Na dzień dobry była wygrana z mocną Avią, później porażka w Oświęcimiu, a w niedzielę niebiesko-żółci rozbili Spartakusa Daleszyce aż 5:0.

To pismo od komendanta wzburzyło policjantów. "Uderzono w najmniej zarabiających"

To pismo od komendanta wzburzyło policjantów. "Uderzono w najmniej zarabiających" 75 28

Policjanci nie dostaną na czas dodatków do pensji. Wypłata świadczeń została wstrzymana, bo w policyjnym budżecie zabrakło pieniędzy. – Aby wyżyć będziemy pożyczać kasę po rodzinie i znajomych. Zaczynam się wstydzić gdzie pracujemy– komentuje jedna z policjantek

Avia II – Sokół 2:2, pozostałe wyniki 2. kolejki lubelskiej okręgówki

Avia II – Sokół 2:2, pozostałe wyniki 2. kolejki lubelskiej okręgówki 0 3

Gospodarze zdobyli dwie bramki w doliczonym czasie gry. Bohaterem spotkania został Łukasz Strug, który zdobył gola na wagę punktu tuż przed ostatnim gwizdkiem sędziego

Janowianka – Granit Bychawa 1:1. Prześladuje ich pech

Janowianka – Granit Bychawa 1:1. Prześladuje ich pech 1 1

Granit Bychawa uratował remis w samej końcówce. Piłkarze z Janowa Lubelskiego mogą mówić o olbrzymim pechu

Azoty Puławy poza podium na turnieju w Kaliszu

Azoty Puławy poza podium na turnieju w Kaliszu 2 1

Azoty Puławy zajęły szóste miejsce w rozegranym w Kaliszu V Szczypiorno Cup. Z trzech spotkań brązowi medaliści wygrali tylko jedno, z gospodarzami Energa MKS Kalisz. W trzydniowej imprezie triumfował mistrz Polski PGE Vive Kielce

Kabaret Starszych Pań i Panów w Centrum Kultury
26 sierpnia 2018, 18:00

Kabaret Starszych Pań i Panów w Centrum Kultury 3 0

Co Gdzie Kiedy. 26 sierpnia o godz. 18 w Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) w ramach akcji Centralny Plac Zabaw wystąpią uczestnicy warsztatów teatralnych z kabaretem Starszych Pań i Panów.

Dino Expo. Wystawa dinozaurów i żywe pająki w Targach Lublin
25 sierpnia 2018, 11:00

Dino Expo. Wystawa dinozaurów i żywe pająki w Targach Lublin 0 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 25-26 sierpnia w siedzibie Targów Lublin (ul. Dworcowa 11) odbędzie się podróżnicza wystawa dinozaurów połączona z prezentacją egzotycznych gatunków pająków. Na uczestników czeka moc atrakcji - będzie można przejechać się na grzbiecie prehistorycznego gada!

Tribute to Zbigniew Wodecki - Wodecki Twist Festiwal w Lublinie
23 października 2018, 20:30

Tribute to Zbigniew Wodecki - Wodecki Twist Festiwal w Lublinie 3 1

Co Gdzie Kiedy. Fundacja im. Zbigniewa Wodeckiego oraz Good Taste Production z radością zaprasza na koncert Tribute to: Zbigniew Wodecki by Wodecki Twist Festiwal w Lublinie! Wydarzenie odbędzie się 23 października o godz. 20.30 w Centrum Spotkania Kultur.

Powiślak Końskowola – Lublinianka 3:3. Wszystkiego było dużo

Powiślak Końskowola – Lublinianka 3:3. Wszystkiego było dużo 0 0

Oby więcej takich meczów! Lublinianka wygrywała w Końskowoli 1:0, przegrywała 1:3, ale zdołała urwać gospodarzom jeden punkt po remisie 3:3

Korona – Grom 1:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Korona – Grom 1:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 2 0

Grom Różaniec znakomicie wszedł w nowy sezon rozgrywkowy. Podopieczni trenera Bogdana Antolaka wygrali trzeci mecz z rzędu pokonując na wyjeździe Koronę Łaszczów 2:1 zdobywając decydującą bramkę w doliczonym czasie gry

Tanew – Orkan 5:1. Do trzech razy sztuka

Tanew – Orkan 5:1. Do trzech razy sztuka 0 0

W trzeciej kolejce Tanew Majdan Stary odniosła pierwsze w tym sezonie zwycięstwo ligowe. Bohaterem spotkania był Arkadiusz Kusiak, który skompletował hattricka

Wściekły Kaczyński na billboardach w Lublinie. Akcja wymierzona w PiS

Wściekły Kaczyński na billboardach w Lublinie. Akcja wymierzona w PiS 322 35

Billboardy z wizerunkiem rozwścieczonego Jarosława Kaczyńskiego pojawiły się przy ulicach w wielu polskich miastach, m.in. w Lublinie. Hasła na plakatach uderzają w PiS

Chmielaki 2018. Te piwa wygrały. Wyniki konkursu piw
galeria

Chmielaki 2018. Te piwa wygrały. Wyniki konkursu piw 2 4

Wiemy, kto zwyciężył Konsumenckim Konkursie Piw podczas 48. Ogólnopolskiego Święta Chmielarzy i Piwowarów "Chmielaki Krasnostawskie 2018".

Dłoń trzymająca drzewo. Nietypowa instalacja w Lublinie

Dłoń trzymająca drzewo. Nietypowa instalacja w Lublinie 1 6

Twórcy: Kamil R. Filipowski – autor projektu / współpraca rzeźbiarska, Paweł Pawluk – rzeźbiarz, Kamila Czosnyk – współpraca rzeźbiarska, Tymoteusz Wojna – pomoc rzeźbiarska. Produkcja: Centrum Kultury (Pracownia Sztuki Zaangażowanej Społecznie „Rewiry”, Dział Promocji i Komunikacji, Dział Koordynacji i Programowania). To oni stoją za zwracającą uwagę instalacją na skwerze koło Centrum Kultury.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.