Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

16 sierpnia 2016 r.
6:56

Lubelskie: Prawie co drugi poród kończy cesarskie cięcie

148 29 A A

Mimo że cesarskie cięcie to nawet sześciokrotnie większe ryzyko powikłań, blisko połowa wszystkich porodów kończy się u nas takim zabiegiem. Kobiety boją się bólu towarzyszącemu naturalnemu porodowi, a położnicy chcą w razie czego uniknąć prokuratora – komentują lekarze

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Jak informuje lubelski NFZ, w 2014 roku w Lubelskiem na 17 734 porody aż 8 273 zakończyły się cesarskim cięciem. W ubiegłym roku nastąpił jeszcze lekki wzrost – na 17 723 porody było 8 318 cesarek. Wysoką liczbę takich zabiegów potwierdzają też dane z pierwszego półrocza tego roku – na 8 357 porodów w 3916 przypadkach wykonano cesarskie cięcie.

– Paraliżuje mnie strach na myśl o potwornym bólu. Nie wyobrażam sobie, żebym mogła rodzić naturalnie. Dla mnie w grę wchodzi tylko cesarskie cięcie. Dobrze, że jest taka możliwość – mówi pani Magda ze Świdnika, która jest w trzecim miesiącu ciąży z pierwszym dzieckiem.

Tendencję wzrostową ma m.in. odwrócić pilotażowy program NFZ, który działa od 1 lipca. Na terenie województwa lubelskiego realizują go trzy szpitale: w Łukowie, Chełmie i Zamościu.

Co na to lekarze? – Tę tendencję nie tak łatwo da się odwrócić. Liczba cesarskich cięć będzie nadal rosła i wprowadzenie koordynowanej opieki niewiele tu zmieni. Kobiety boją się o swoje dzieci, więc decydują się na cesarskie cięcie, a lekarze chcą mieć sukces położniczy, uniknąć powikłań, a w konsekwencji być może i prokuratora – komentuje Marek Lipiec, ginekolog-położnik i zastępca dyrektora ds. medycznych w szpitalu „papieskim” w Zamościu. – Trudno się dziwić, wiele kobiet chce korzystać ze zdobyczy medycyny, ale kieruje się też doświadczeniami koleżanek, które doradzają cesarkę, żeby uniknąć bólu.

Wiadomo jednak, że w porównaniu z naturalnym porodem cesarskie cięcie jest znacznie bardzie ryzykowne. Rolą lekarza jest więc wytłumaczyć to pacjentce i jeśli nie ma wyraźnych przeciwwskazań – skłonić ją do naturalnego porodu.

Jak zauważa dr hab. n.med. Marek Gogacz, wojewódzki konsultant w dziedzinie położnictwa i ginekologii, niepokojące są zwłaszcza dane z placówek pierwszo i drugorzędowych, gdzie trafiają pacjentki, które powinny urodzić bez żadnego problemu. – A tam odsetek cesarskich cięć jest nadal wysoki. Będę chciał wykonać szczegółową analizę, żeby zweryfikować, co tak naprawdę jest przyczyną takiej sytuacji – mówi dr Gogacz. – Nie dziwi natomiast wysoki poziom takich zabiegów w szpitalach trzeciorzędowych, od których trafiają najcięższe przypadki z całego województwa. Kiedy chodzi o życie matki i dziecka, cesarskie cięcie jest jak najbardziej wskazane.

Dodaje jednak, że coraz więcej młodych pacjentek decyduje się na naturalny poród. – Po tym widać, że zdrowy rozsądek i promocja naturalnych porodów przynoszą efekty. W USA już dawno zaczęto odchodzić od wykonywania cesarek na żądanie, a tam ten trend się zaczął. Jest to prawidłowy kierunek, bo cesarskie cięcie niesie za sobą nawet sześciokrotnie większe ryzyko powikłań – zauważa dr Gogacz.

– U nas powoli też to podejście zaczyna się zmieniać. Trafia do mnie coraz więcej pacjentek, które są w ciąży z pierwszym dzieckiem i chcą rodzić naturalnie. A jeszcze nie tak dawno miałem sporo pacjentek, które chciały wymusić cesarkę.

– Zawsze chciałam urodzić naturalnie, poród i bóle nie przerażały mnie zupełnie. Tak jest na pewno lepiej i zdrowiej i dla dziecka, i dla matki. Może cesarka jest lżejszym porodem od naturalnego, ale gdy mija znieczulenie, przychodzi ból i kiepskie samopoczucie – mówi Anna z Lublina, która w maju urodziła córeczkę.

Komentarze 29

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 17 sierpnia 2016 o 10:44
0
RODZIŁAM CÓRKĘ 30 GODZIN BÓLI KRZYŻOWYCH BÓL OKROPNY I POTEM TYLKO 45 MINUT PARCIA.KIEDY POLOŻYLI MI CÓRKĘ NA BRZUCHU ZAPOMNIAŁAM O BÓLU A DZIŚ KIEDY PATRZE JAKA JEST SŁODKA TO BÓL MIJA I JEST WIELKIEEE SZCZESCIE.ZERO ROSTEPÓW I WYGLADAM LEPIEJ NIŻ PRZED CIĄŻA.DLA TAKIEGO SZCZESIA WARTO
Avatar
tyle / 17 sierpnia 2016 o 08:25
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Cc to operacja! !!!! Baby są głupie że dają się ciąć by je nie bolał poród pfff a po porodzie gdy trzeba dziecko nakarmić i się nim zająć to leżą i sycza z bólu bezradne i sfrustrowane że nie mogą nawet wstać i się załatwić nie wspomnę o jedzeniu. ...masakra matka natura dobrze to wymyśliła
Szkoda to komentować... O zgonachw trakcie porodu czy komplikacjach poporowdowych SN nie słyszała...
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Dlaczego nie jest tu poruszona kwestia znieczulenia zewnątrzoponowego?  Przecież gdyby było możliwe w Lublinie to każda kobieta wolałaby rodzić naturalnie,  ja też.  Ale po pierwszym porodzie,  gdy rodziłam naturalnie przez 8 godzin po czym stwierdzono że i tak trzeba robić cesarke ja po prostu nie wyobrażam sobie tego przechodzić jeszcze raz. Przy drugim dziecku będzie cesarka chyba że w końcu będzie dostępne znieczulenie zewnątrzoponowe.
Weź pod uwagę czynnik wagowy. Co innego przepchnąć kanałem rodnym dziecko 2600, co innego 4600.
Weź pod uwagę czynnik wagowy. Co innego przepchnąć kanałem rodnym dziecko 2600, co innego 4600. rozwiń
Avatar
i pochwal się w mediach / 17 sierpnia 2016 o 08:21
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Babskie cykory.
Proponuję żebyś swoje następne dziecko rodził odbytem, męski bohaterze.
Avatar
Gość / 17 sierpnia 2016 o 08:19
0
Czy chodzi tylko o ból? Pęknięte krocze, złe szycie, niechęć męża do współżycia "bo ma za szeroką", do tego nadmiarowe kilogramy, rozstępy...
Avatar
Naukowiec / 17 sierpnia 2016 o 07:45
0
Pewnych spraw nie można usprawniać bo się coś "psuje " w organiźmie. Ewolucja sprawiła, że kobieta jest przystosowana do porodu drogami rodnymi a nie przez cesarki. Przez cesarki psujecie dzieło ewolucji.
Avatar
nickon / 16 sierpnia 2016 o 19:24
0
Oczywiście, poród naturalny jest lepszy dla matki i dziecka - o ile dziecko nie waży więcej niż 350 g i wszystko przebiega prawidłowo i bez komplikacji!!!! Ale w przypadku wiekszych dzieci i jakichkolwiek prblemów - decyzja o cc powinna zapadać błyskawicznie - niestety, tak się nie dzieje!!! i potem kobiety cierpią na długoletnie problemy (np. nietrzymanie moczu, pęknięcie szyjki macicy) o konsekwencjac dla dzieci (niedotlenienie, złamania) nawet nie wspomnę...
Avatar
Gość / 16 sierpnia 2016 o 17:10
0
kazdy poród jest innyn kazdy przypadek jest inny i kazda kobieta ma inny próg bolu. odnoszac sie do artykulu, zamiast zajmowac sie analiza przyczyn cesarskiego cięcia nalezaloby zrobic cos z opieką nad kobietą w czasie ciazy porodu i zaraz po nim. bo jak narazie jest jedna wielka tragedia. począwszy od czekania na izmie przyjęć 5 godz po sam przebieg porodu atmosfere i traktowanie na oddziale noworodkowym. znieczulica totalna. brak zapewnienia jakiegokolwiek komfortu psychicznego i odpoczynku. do tej pory mam traume po moim wspanialym porodzie w szpitalu na jaczewskiego
Avatar
Gość / 16 sierpnia 2016 o 17:04
0
nie zawsze poród naturalny jest lepszy i zdrowszy dla dziecka a także nie zawsze jest bezpieczny dla matki. fakt że rośnie liczba cc ale nie jest to "widzi mi się" kobiet w ciąży. w moim przypadku zawiodła aparatura usg i sam lekarz prowadzący. Rodziłam 7 miesięcy temu. chciałam rodzic naturalnie bo teściowa, babcia i inne panie dobrej rady przekonywały ze tak jest "naturalnie"- dziecko samo się rodzi jest, a przy cc dziecko jest "wyciągane". jestem szczupłą osobą i na usg wszystko wskazywało na to że córeczka będzie niewielka i dam radę urodzić. wiem ze takie pomiary są orientacyjne, ale bez przesady. z usg wychodzilo ze mała będzie ważyć ok. 2600g a gdy sie urodziła miała 1kg więcej. lekarz prowadzący do końca mnie przekonywał zęby rodzic naturalnie, ale gdyby nie zdrowy rozsądek innego ginekologa, który zalecił cc to prawdopodobnie albo mnie albo mojej córeczki nie byłoby na tym świecie.podczas porodu córka zaczęła się blokować w kanale rodnym a mi spadało ciśnienie. moim zdaniem gdyby szpitale miały bardziej wyspecjalizowane sprzęty nie byłoby podobnych przypadków. takie mamy czasy że dzieciaczki rodzą się większe i nie wszystkie mamy są w stanie urodzić naturalnie. w ogóle nie rozumiem powiedzenia że cc nie jest porodem naturalnym tylko sztucznym. nie potępiam żadnej kobiety rodzącej przez cc.
nie zawsze poród naturalny jest lepszy i zdrowszy dla dziecka a także nie zawsze jest bezpieczny dla matki. fakt że rośnie liczba cc ale nie jest to "widzi mi się" kobiet w ciąży. w moim przypadku zawiodła aparatura usg i sam lekarz prowadzący. Rodziłam 7 miesięcy temu. chciałam rodzic naturalnie bo teściowa, babcia i inne panie dobrej rady przekonywały ze tak jest "naturalnie"- dziecko samo się rodzi jest, a przy cc dziecko jest "wyciągane". jestem szczupłą osobą i na usg wszystko wskazywało na to że córeczka b... rozwiń
Avatar
Gość / 16 sierpnia 2016 o 16:01
0
Proponuję sprawdzić statystyki ile teraz jest WIĘCEJ zdrowych dzieci , bez niedotlenienia !
Avatar
Gość / 16 sierpnia 2016 o 13:55
0
Dwa tygodnie temu moja żona rodzila w jednym ze szpitali w Lublinie. Na siedem porodów było sześć cesarek. Oczywiścienmoja.żona.też miała ten zabieg. Problem w tym że nie braliśmy pod uwagę tego zabiegu. Ale zdecydował o tym lekarz i chwała mu za to. Bałem się jak szlak o żone, bo syna dostałem szybko. Problem w tym że przez logistykę i dunkcjonowanie oddziału tradiają tam tylko pacjentki lekarzy tam pracujących. Czas oczekiwania na izbie to około pięciu godzin. Szok,
Avatar
Gość / 17 sierpnia 2016 o 10:44
0
RODZIŁAM CÓRKĘ 30 GODZIN BÓLI KRZYŻOWYCH BÓL OKROPNY I POTEM TYLKO 45 MINUT PARCIA.KIEDY POLOŻYLI MI CÓRKĘ NA BRZUCHU ZAPOMNIAŁAM O BÓLU A DZIŚ KIEDY PATRZE JAKA JEST SŁODKA TO BÓL MIJA I JEST WIELKIEEE SZCZESCIE.ZERO ROSTEPÓW I WYGLADAM LEPIEJ NIŻ PRZED CIĄŻA.DLA TAKIEGO SZCZESIA WARTO
Avatar
tyle / 17 sierpnia 2016 o 08:25
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Cc to operacja! !!!! Baby są głupie że dają się ciąć by je nie bolał poród pfff a po porodzie gdy trzeba dziecko nakarmić i się nim zająć to leżą i sycza z bólu bezradne i sfrustrowane że nie mogą nawet wstać i się załatwić nie wspomnę o jedzeniu. ...masakra matka natura dobrze to wymyśliła
Szkoda to komentować... O zgonachw trakcie porodu czy komplikacjach poporowdowych SN nie słyszała...
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Dlaczego nie jest tu poruszona kwestia znieczulenia zewnątrzoponowego?  Przecież gdyby było możliwe w Lublinie to każda kobieta wolałaby rodzić naturalnie,  ja też.  Ale po pierwszym porodzie,  gdy rodziłam naturalnie przez 8 godzin po czym stwierdzono że i tak trzeba robić cesarke ja po prostu nie wyobrażam sobie tego przechodzić jeszcze raz. Przy drugim dziecku będzie cesarka chyba że w końcu będzie dostępne znieczulenie zewnątrzoponowe.
Weź pod uwagę czynnik wagowy. Co innego przepchnąć kanałem rodnym dziecko 2600, co innego 4600.
Weź pod uwagę czynnik wagowy. Co innego przepchnąć kanałem rodnym dziecko 2600, co innego 4600. rozwiń
Avatar
i pochwal się w mediach / 17 sierpnia 2016 o 08:21
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
Babskie cykory.
Proponuję żebyś swoje następne dziecko rodził odbytem, męski bohaterze.
Avatar
Gość / 17 sierpnia 2016 o 08:19
0
Czy chodzi tylko o ból? Pęknięte krocze, złe szycie, niechęć męża do współżycia "bo ma za szeroką", do tego nadmiarowe kilogramy, rozstępy...
Avatar
Naukowiec / 17 sierpnia 2016 o 07:45
0
Pewnych spraw nie można usprawniać bo się coś "psuje " w organiźmie. Ewolucja sprawiła, że kobieta jest przystosowana do porodu drogami rodnymi a nie przez cesarki. Przez cesarki psujecie dzieło ewolucji.
Avatar
nickon / 16 sierpnia 2016 o 19:24
0
Oczywiście, poród naturalny jest lepszy dla matki i dziecka - o ile dziecko nie waży więcej niż 350 g i wszystko przebiega prawidłowo i bez komplikacji!!!! Ale w przypadku wiekszych dzieci i jakichkolwiek prblemów - decyzja o cc powinna zapadać błyskawicznie - niestety, tak się nie dzieje!!! i potem kobiety cierpią na długoletnie problemy (np. nietrzymanie moczu, pęknięcie szyjki macicy) o konsekwencjac dla dzieci (niedotlenienie, złamania) nawet nie wspomnę...
Avatar
Gość / 16 sierpnia 2016 o 17:10
0
kazdy poród jest innyn kazdy przypadek jest inny i kazda kobieta ma inny próg bolu. odnoszac sie do artykulu, zamiast zajmowac sie analiza przyczyn cesarskiego cięcia nalezaloby zrobic cos z opieką nad kobietą w czasie ciazy porodu i zaraz po nim. bo jak narazie jest jedna wielka tragedia. począwszy od czekania na izmie przyjęć 5 godz po sam przebieg porodu atmosfere i traktowanie na oddziale noworodkowym. znieczulica totalna. brak zapewnienia jakiegokolwiek komfortu psychicznego i odpoczynku. do tej pory mam traume po moim wspanialym porodzie w szpitalu na jaczewskiego
Avatar
Gość / 16 sierpnia 2016 o 17:04
0
nie zawsze poród naturalny jest lepszy i zdrowszy dla dziecka a także nie zawsze jest bezpieczny dla matki. fakt że rośnie liczba cc ale nie jest to "widzi mi się" kobiet w ciąży. w moim przypadku zawiodła aparatura usg i sam lekarz prowadzący. Rodziłam 7 miesięcy temu. chciałam rodzic naturalnie bo teściowa, babcia i inne panie dobrej rady przekonywały ze tak jest "naturalnie"- dziecko samo się rodzi jest, a przy cc dziecko jest "wyciągane". jestem szczupłą osobą i na usg wszystko wskazywało na to że córeczka będzie niewielka i dam radę urodzić. wiem ze takie pomiary są orientacyjne, ale bez przesady. z usg wychodzilo ze mała będzie ważyć ok. 2600g a gdy sie urodziła miała 1kg więcej. lekarz prowadzący do końca mnie przekonywał zęby rodzic naturalnie, ale gdyby nie zdrowy rozsądek innego ginekologa, który zalecił cc to prawdopodobnie albo mnie albo mojej córeczki nie byłoby na tym świecie.podczas porodu córka zaczęła się blokować w kanale rodnym a mi spadało ciśnienie. moim zdaniem gdyby szpitale miały bardziej wyspecjalizowane sprzęty nie byłoby podobnych przypadków. takie mamy czasy że dzieciaczki rodzą się większe i nie wszystkie mamy są w stanie urodzić naturalnie. w ogóle nie rozumiem powiedzenia że cc nie jest porodem naturalnym tylko sztucznym. nie potępiam żadnej kobiety rodzącej przez cc.
nie zawsze poród naturalny jest lepszy i zdrowszy dla dziecka a także nie zawsze jest bezpieczny dla matki. fakt że rośnie liczba cc ale nie jest to "widzi mi się" kobiet w ciąży. w moim przypadku zawiodła aparatura usg i sam lekarz prowadzący. Rodziłam 7 miesięcy temu. chciałam rodzic naturalnie bo teściowa, babcia i inne panie dobrej rady przekonywały ze tak jest "naturalnie"- dziecko samo się rodzi jest, a przy cc dziecko jest "wyciągane". jestem szczupłą osobą i na usg wszystko wskazywało na to że córeczka b... rozwiń
Avatar
Gość / 16 sierpnia 2016 o 16:01
0
Proponuję sprawdzić statystyki ile teraz jest WIĘCEJ zdrowych dzieci , bez niedotlenienia !
Avatar
Gość / 16 sierpnia 2016 o 13:55
0
Dwa tygodnie temu moja żona rodzila w jednym ze szpitali w Lublinie. Na siedem porodów było sześć cesarek. Oczywiścienmoja.żona.też miała ten zabieg. Problem w tym że nie braliśmy pod uwagę tego zabiegu. Ale zdecydował o tym lekarz i chwała mu za to. Bałem się jak szlak o żone, bo syna dostałem szybko. Problem w tym że przez logistykę i dunkcjonowanie oddziału tradiają tam tylko pacjentki lekarzy tam pracujących. Czas oczekiwania na izbie to około pięciu godzin. Szok,
Zobacz wszystkie komentarze 29

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Ewakuowali prawie 150 harcerzy z obozów w lesie

Ewakuowali prawie 150 harcerzy z obozów w lesie 0 0

Blisko 150 harcerzy pochodzących z Lubelskiego zostało w środę ewakuowanych z dwóch obozów w lesie w pobliżu miejscowości Wiosna (województwo świętokrzyskie). Harcerze zostali przetransportowani m.in. do szkoły w Dziebałtowie.

Kiedy będą wybory samorządowe 2018? Nie ma już wolnych billboardów w Lublinie

Kiedy będą wybory samorządowe 2018? Nie ma już wolnych billboardów w Lublinie 2 0

Do 16 sierpnia premier Mateusz Morawiecki ma ogłosić datę jesiennych wyborów samorządowych. Wtedy formalnie ruszy kampania wyborcza. Kandydaci już się do niej szykują – wolnych billboardów już praktycznie nie ma.

AZS AWF Biała Podlaska stawia na młodzież

AZS AWF Biała Podlaska stawia na młodzież 1 0

Z zespołem rozstał się Łukasz Kandora, najbardziej doświadczony zawodnik

Uwaga na burze! IMGW wydał ostrzeżenie

Uwaga na burze! IMGW wydał ostrzeżenie 10 1

Meteorolodzy ostrzegają przed burzami z gradem, które w czwartek mogą pojawić się w naszym województwie.

Więcej miejsca na spacery. Miasto chce wydłużyć park w obie strony

Więcej miejsca na spacery. Miasto chce wydłużyć park w obie strony 0 9

Miasto ogłosiło przetarg na urządzenie nowego odcinka parku między ul. Jana Pawła II a Poznańską. Oznacza to, że od os. Górki będzie można się przespacerować, choć z jedną przeszkodą, aż do sklepów przy Orkana. W planach jest też przedłużenie parku Jana Pawła II w przeciwnym kierunku, do Nadbystrzyckiej.

Nieudany występ Kingi Kołosińskiej na zawodach w Szwajcarii

Nieudany występ Kingi Kołosińskiej na zawodach w Szwajcarii 1 0

Siatkówka plażowa Kinga Kołosińska i Katarzyna Kociołek zaliczyły nieudany turniej w Gstaad. Polki pożegnały się z imprezą już po fazie grupowej

Radny wywiózł śmieci z cmentarza pod las. "Zrobiłem to w dobrej wierze" [zdjęcia]
Alarm 24
galeria

Radny wywiózł śmieci z cmentarza pod las. "Zrobiłem to w dobrej wierze" [zdjęcia] 17 16

– Zrobiłem to w dobrej wierze – przekonuje Stanisław Sokół, radny gminy Borki w powiecie radzyńskim, który został przyłapany na wywożeniu odpadów z cmentarza w Woli Osowińskiej. Śmieci wysypał pod lasem i przysypał ziemią. – Widziałem taką potrzebę, bo to zwyczajnie śmierdziało – tłumaczy.

Kamil Janicki, „Epoka milczenia”

Kamil Janicki, „Epoka milczenia” 0 0

Szokujący jest obraz międzywojennej Polski w „Epoce milczenia”. Gwałty, pedofilia, handel żywym towarem, wreszcie „zwyczajne” bicie – to sytuacje znane z kronik kryminalnych także i dzisiaj. Szokuje jednak to, że w opisywanych przez Kamila Janickiego przypadkach role często się zamieniają. To ofiara jest stawiana w roli winnego. A jeśli nawet nie, to znikąd nie znajduje pomocy. To przestępca jest przez aparat ścigania tłumaczony, że został sprowokowany, że ofiara sama tego chciała. I choć wiele się w tych kwestiach zmieniło, i w wielu kręgach nie ma już przyzwolenia na takie zachowania, to wciąż zdarzają się sytuacje całkiem podobne. Właśnie dlatego – tłumaczy autor – powstała ta książka.

Piękne i pełne uzębienie, czyli sprawdzone sposoby na uzupełnienie braków zębowych.

Piękne i pełne uzębienie, czyli sprawdzone sposoby na uzupełnienie braków zębowych. 0 0

Z całą pewnością każdy z nas chciałby móc pochwalić się obezwładniającym, pięknym uśmiechem i zdrowymi zębami. Prawda jest jednak taka, że wciąż bardzo dużo osób ma problemy z uzębieniem, przez co niestety stosunkowo rzadko się uśmiechamy. Posiadanie kompletnego uzębienia jest ważne nie tylko pod względem estetycznym, ale również – a może przede wszystkim - z powodów zdrowotnych. Musimy wiedzieć, że nawet utrata jednego zęba wpływa negatywnie na nasz zgryz. Braki w uzębieniu sprawiają, że niemożliwe jest prawidłowe rozdrobnienie pokarmu, co może mieć niekorzystny wpływ na pracę naszego układu trawiennego. Każdy utracony ząb to również wolna przestrzeń pomiędzy zębami – zęby sąsiadujące od góry lub od dołu – nie napotykając na kontakt, mają tendencję do „wysuwania się”; zęby sąsiadujące w ramach szczęki czy żuchwy – mogą się przesuwać czy przemieszczać powodując przeróżne komplikacje, które często kończą się interwencją ortodonty.

Niska efektywność reklam billboardowych w Lublinie. Co w zamian?

Niska efektywność reklam billboardowych w Lublinie. Co w zamian? 2

Wydajna sprzedaż produktów i usług nie może istnieć bez efektywnej reklamy. Większość osób prowadzących firmy doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Niestety, inwestycja w reklamę często okazuje się zupełnie nietrafiona, a człowiek zastanawia się - dlaczego? Co się stało, że pomimo sporych kosztów, poniesionych na rozpropagowanie marki, klientów wcale nie przybyło? Problem tkwi najprawdopodobniej w formie reklamy.

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie

Granit Bychawa mocno rozpoczął przedsezonowe granie 2 4

Podopieczni Łukasza Gieresza w pierwszym swoim sparingu w tym okresie przygotowawczym rozbili aż 7:1 beniaminka IV ligi Start Krasnystaw.

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia]
galeria

Zderzyły się czołowo i wypadły z drogi. Wśród poszkodowanych 5-letnie dziecko [zdjęcia] 11 8

Groźny wypadek w miejscowości Krupe. Na prostym odcinku drogi zderzyły się czołowo dwa volkswageny.

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą
Po naszej publikacji

Nie przyjęli go do szpitala, zmarł kilka dni później. Prokuratura zajmie się sprawą 64 7

Prokuratura zajmie się sprawą śmierci 26-latka z okolic Poniatowej. Kamil Gnaś mimo silnego bólu, gorączki i wymiotów nie został przyjęty do miejscowego szpitala. Zmarł po kilku dniach.

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup”

Traper przed Roztoczem i Tomasovią w turnieju oldbojów „Parkowa Cup” 1 0

W Narolu został rozegrany IV Turniej Oldbojów 35+ „Parkowa Cup”. W zawodach triumfował zespół Traper Lubaczów, który pokonał w finale ekipę gospodarzy dopiero po rzutach karnych (3:2)

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun
28 lipca 2018, 15:00

Prace zdobywczyni Oscara w Kazimierzu Dolnym. Wystawa Ewy Braun 3 1

Co Gdzie Kiedy.Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym (Rynek 19) i Centrum Spotkania Kultur w Lublinie zapraszają na wernisaż wystawy Ewy Braun Odtwarzanie minionych światów... Otwarcie ekspozycji odbędzie się 28 lipca o godz. 15 i towarzyszyć będzie Festiwalowi Dwa Brzegi.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.