We wtorek ogłoszone zostały propozycje nowych tras nocnych autobusów. Do końca przyszłego tygodnia można na nie głosować w sondzie prowadzonej przez Zarząd Transportu Miejskiego. Potem ostatecznie ustalone będą trasy, które mają obowiązywać od połowy maja
Autobusy zmienią trasy, bo w połowie maja na stałe zamknięte zostanie Krakowskie Przedmieście wzdłuż pl. Litewskiego.
Nowym punktem przesiadkowym ma się stać pl. Wolności. Miasto opracowało po dwa warianty tras dla każdej z trzech linii, a teraz czeka na opinie pasażerów. – Konsultacje potrwają do 24 kwietnia – informuje Justyna Góźdź z ZTM. Głosować można na stronie internetowej ztm.lublin.eu.
Linia N 1
Znad zalewu do centrum ma jechać po staremu, a dalej na Czechów.
Zachowana ma być trasa z Żeglarskiej przez ul. Nałkowskich, Romera, Diamentową, Jana Pawła II, pętlę przy os. Widok, Filaretów, Zana i Nadbystrzycką. Później autobusy nie skręcałyby z ul. Narutowicza za pedetem, ale jechały prosto do pl. Wolności, przez Bernardyńską, Królewską, Lubartowską, Obywatelską i Chodźki.
A dalej? Tu pojawiają się dwa warianty.
Pierwszy: autobus skręca z Chodźki w al. Smorawińskiego, potem jedzie przez al. Kompozytorów Polskich, Elsnera, Choiny, Zelwerowicza i Koncertową do pętli przy os. Choiny.
Drugi: linia skręca z Chodźki w ul. Gębali (przy szpitalu dziecięcym), jedzie ul. Szeligowskiego w dół do Północnej, następnie Lipińskiego, Smorawińskiego, al. Kompozytorów Polskich, Elsnera i Choiny do pętli przy ul. Paderewskiego.
Linia N2
Linia nadal kursowałaby z Czubów przez centrum na Felin lub do Świdnika. Oba warianty różnią się tylko przystankiem końcowym na Czubach: albo pozostanie nim pętla przy Porębie, albo autobus pojedzie na Gęsią.
Linia N3
Autobus ma kursować z Abramowic do śródmieścia, a dalej... pod skansen. W drodze z centrum do pętli Abramowice (i tylko w tym kierunku) ma zahaczyć o os. Kruczkowskiego.
W szczegółach wygląda to tak: Skansen, Zbożowa, Sławinkowska, Willowa, Ducha, al. Sikorskiego, Al. Racławickie, Lipowa, Okopowa, Narutowicza, pl. Wolności, Zamojska, Lubelskiego Lipca ’80 i pl. Bychawski. Dalej autobus skręcałby z Kunickiego w Pocztową, stawał przy dworcu, wracał Pocztową i skręcał w niej w prawo w ul. Kunickiego.
Co dalej? Wariant pierwszy: autobus skręca w ul. Nowy Świat, jedzie przez ul. Smoluchowskiego i Kruczkowskiego do Zemborzyckiej, a następnie przez Kunickiego do Abramowic. Wariant drugi: autobus jedzie przez Kunickiego, Zemborzycką, Kruczkowskiego, zawraca, jedzie przez Kruczkowskiego, Zemborzycką i Kunickiego do Abramowic.
Wracając do centrum autobus ma jechać z Abramowic prosto przez Kunickiego do pl. Bychawskiego, a stąd do dworca przez ul. Lubelskiego Lipca ’80 i koło stadionu.
MASZ Lepszy pomysł?
Pasażerowie mogą nie tylko głosować na trasy zaproponowane przez ZTM, ale też zgłaszać własne propozycje (ztm@ztm.lublin.eu), jednak muszą one trzymać się trzech głównych założeń:
• mogą być tylko trzy linie nocne
• przejazd trasą może trwać najwyżej godzinę i musi uwzględniać czas na przerwę dla kierowcy
• trasy muszą być tak ułożone, by trzy autobusy wjeżdżały na pl. Wolności od strony ul. Narutowicza i trzy od Bernardyńskiej.