Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

6 grudnia 2021 r.
8:32

Lublin. Przedłuża się projektowanie ważnej ulicy

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
29 9 A A
Przedłużenie ul. Zelwerowicza pobiegnie od widocznego na zdjęciu skrzyżowania z ul. Bohaterów Września do ul. Sławinkowskiej, gdzie planowane jest rondo
Przedłużenie ul. Zelwerowicza pobiegnie od widocznego na zdjęciu skrzyżowania z ul. Bohaterów Września do ul. Sławinkowskiej, gdzie planowane jest rondo (fot. FOT. MACIEJ KACZANOWSKI)

Później niż zakładano gotowy będzie projekt drogi mającej być przedłużeniem ul. Zelwerowicza do Zbożowej. Tymczasem Ratusz twierdzi, że droga musi powstać szybko, bo ul. Sławinkowska może być wkrótce przeciążona przez budowę bloków pod miastem

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Osiedle bloków mieszkalnych w podlubelskim Snopkowie, które niepokoi miejskich urzędników, jest planowane przez spółkę Centrum Zana. – Jeżeli w ciągu kilku lat zostanie tam wybudowanych tak dużo budynków wielorodzinnych, to ulica Sławinkowska będzie dla nas problemem – ocenia prezydent Krzysztof Żuk. – Ona nie będzie drożna komunikacyjnie.

Rozwiązaniem problemu ma być budowa przedłużenia ul. Zelwerowicza, która pozwoliłaby skierować ruch spoza miasta przez Czechów. 1400-metrowa trasa miałaby również umożliwić sprawny przejazd ze Sławina na Ponikwodę i dojazd do nowego cmentarza, którego założenie zapowiada miasto.

– Planowane jest wykonanie ulicy dwujezdniowej z dwoma pasami ruchu dla każdego kierunku, z obustronnymi chodnikami i drogami rowerowymi – wylicza Izolda Boguta z biura prasowego Ratusza. Razem z drogą ma powstać oświetlenie, kanalizacja burzowa i sanitarna oraz wodociąg. Nad wąwozem droga przebiegnie wiaduktem. – Planowana jest również przebudowa skrzyżowania z ul. Sławinkowską i Zbożową. Nowe skrzyżowanie będzie miało formę ronda.

Projekt takiej drogi został zamówiony przez miasto już w lutym zeszłego roku, gdy rozstrzygnięty został przetarg na kompletną dokumentację. Zlecenie za blisko 607 tys. zł trafiło do konsorcjum zawiązanego przez warszawską firmę Urban Media i skierniewicki Rem Projekt.

Kompletna dokumentacja projektowa miała być gotowa latem tego roku, ale jeszcze nie powstała. Prace się przeciągną. – Mamy termin przedłużony do końca czerwca 2022 r. – przyznał mieszkańcom Artur Szymczyk, zastępca prezydenta miasta.

Skąd to opóźnienie? Projekt nie zostanie ostatecznie zatwierdzony, jeżeli nie będzie mieć decyzji środowiskowej, a tej na razie nie ma.

– Postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej dla planowanej budowy przedłużenia ul. Zelwerowicza zawieszono do czasu przedłożenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. Prace biura projektowego nad tym dokumentem są na końcowym etapie – wyjaśnia Boguta.

Jeśli nie będzie kolejnych opóźnień, w połowie przyszłego roku gotowa powinna być decyzja zezwalająca na budowę i zarazem przejmująca na własność miasta grunty niezbędne pod taką inwestycję. – Wtedy też poznamy wartość tego zadania – stwierdził zastępca prezydenta. Na razie nie wiadomo, czy i skąd miastu uda się wziąć pieniądze na budowę.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
DrInz / 7 grudnia 2021 r. o 13:18
-5
niedaleko stamtąd, na Relaksowej jest świedny przykład "planowania" przez UM nowych osiedli - przejechać się ledwo da przez tę ulicę, wszystko pozastawiane gratami, bo nikt oczywiście nie pomyślał wraz z powstaniem nowego dużego osiedla żeby poprawić ofertę komunikaci miejskiej w tamtym rejonie.
Avatar
_miki_ / 6 grudnia 2021 r. o 09:50
-6
znowu będzie kwadratowe rondo z możliwością przejazdu na pełnym gazie ?
Avatar
stop_propagandzie / 7 grudnia 2021 r. o 07:59
-8
Gdzie Dziad Jakubowicki PÓjdzie na żebry, żeby dociągnąć dewelo-buraczkom autostradę?(Trzep w łapki od początku, śmierdzielu z agencji pato-pr).
 Pewnie do mieszkańców. Podniesienie się ceny: komunikacji, wody, śmieci, parkowania itp. itd. i będzie dla dewelopera.
Avatar
Samuel / 6 grudnia 2021 r. o 11:06
-8
A z blokowych okien będzie rozciągał się przepiękny widok na las... cmentarnych krzyży.
Avatar
Zaskoczona / 6 grudnia 2021 r. o 19:11
-9
Co oznacza wydanie decyzji pozwalającej na PRZEJĘCIE gruntów? Pan prezydent kolejne wywłaszczenia szykuje?  Ceny gruntów w tamtej okolicy to obecnie 500 zł wzwyż za m2, rzeczoznawca z Miasta jaką kwotę zaproponuje właścicielom ? Po 30zl za m2???  PO wprowadziło ustawę wywłaszczeniowa i widać korzystają z niej jak mogą.  Na sadzenie drzewek miasto lekką ręką wydaje 700tys zł,a chcecie grunty pod drogę i cmentarz wykupić za milion osiemset? Kpiny! Nikt Wam tej ziemi za darmo nie odda!
Avatar
9euro-_-dance6. / 6 grudnia 2021 r. o 15:27
-10
I znowu będzie taka sytuacja, że deweloperzy pozabudowują tam co tylko będą w stanie zabudować( wciskając blok koło bloku w skandalicznie bliskich często od siebie odległościach) a transport zbiorowy nie nadąży by sprostać potrzebom komunikacyjnym mieszkańców. Stamtąd nie będzie się czym wydostać, jak ktoś nie ma własnego auta lub nie będzie podwieziony przez członka rodziny do miejsca nauki/pracy to zostanie taksówka( a raczej taki przejazd drogo kosztować będzie, bo dość daleko od centrum), bo w żadnym wypadku rower czy hulajnoga w rachubę nie wchodzi. Unia owszem wesprze finansowo zakup taboru niskoemisyjnego( autobusy z normą emisji spalin, elektrobusy, trolejbusy), wesprze finansowo przebudowy pętli autobusowych( doposażając je m.in w ładowarki do elektrobusów), wesprze finansowo rozwój trakcji trolejbusowej - wszystko ok. Co natomiast jak było tak jest problemem? Problemem jest brak środków własnych miasta na wzmacnianie częstotliwości kursowania danych linii oraz na możliwość wydłużania tras linii( wozokilometry kosztują) i niestety fatalna polityka biletowa( socjalizm biletowy) - wyłączenie osób do 16 roku życia i osób po 65 roku życia od płacenia za bilety(darmowe przejazdy) skutkuje tym, że pozostałym grupom wiekowym, nie objętym ani darmowymi przejazdami ani choćby ulgami jak rosły tak rosną i rosnąć będą ceny biletów, jeszcze kilka lat a płacący za bilety nieobjęci ulgami zapłacą za normalny bilet czasowy 4,00zł( wówczas ulgowy będzie kosztował 2,00zł) - tak będzie a czemu? Ano dlatego, że wpływy ze skasowanych biletów jak topniały tak topnieją, przybywa pasażerów, którzy nie muszą płacić za bilety( w pojazdach najwięcej osób jakie najczęściej widać to osoby po 65 roku życia oraz dzieci i młodzież do 16 roku), natomiast odpływają ci pasażerowie, którzy za bilety muszą płacić zdecydowanie za dużo( nie chcą przepłacać, czują, że są rąbani po kieszeni), sytuację jedynie ratują wciąż jeszcze licealiści i studenci - ale jedni i drudzy płacą za bilety ulgowe czyli za połowę stawki biletu klasycznego. A ten "nowy system biletowy" to pic na wodę za unijne dofinansowanie, nie oszukujmy się - mieszkańcy jakoś bardzo szczególnie to nie korzystają z aplikacji do płacenia za bilety - siła prostoty jaką jest kupno tradycyjnego biletu papierowego i go skasowanie zwycięża( a jak ktoś często jeździ to sobie KBE wyrabia i raz na jakiś czas ładuje w chociażby kiosku). System "płacisz tyle ile jedziesz"( przy pomocy kart bankowej) to lipa - i tak ceny za przejazd wychodzą podobne jak za skasowanie papierowego biletu, bądźmy szczerzy nikt przecież nie jeździ 2-3 przystanków, jeździ się z reguły 5-6, 7, a jak ktoś ma dalej to i znacznie więcej. Ponadto kartę bankową można w pojeździe łatwo zgubić a w zatłoczonym pojeździe łatwo o kradzież, tak więc absolutnie nie warto z tego skorzystać, poza tym system może bywać wadliwy - ściągnąć dwu-trzy krotność ceny biletu albo nie pobrać opłaty wcale i się jedzie na gapę. Bilet 30-minutowy uprawniający od momentu skasowania do przejazdu po całej trasie był optymalny i wystarczający, ten podział na bilety 15-minutowe oraz 40-minutowe był i jest zbędny i szkodliwy, Bilet 15-minutowy to za mało czasu a cena( 2,80zł normalny, 1,40zł ulgowy) za duża, to jest nieopłacalne, bilet 40-minutowy( 3,60zł normalny i 1,80zł ulgowy) to owszem może czasowo jest ok, bo jest bezpiecznie, natomiast cena jest wysoka i nieadekwatna do standardów świadczonych usług przewozowych. Powinien zatem być zlikwidowany podział na 15-minutowe i 40-minutowe bilety a wrócić powinien bilet 30-minutowy, uprawniający od momentu skasowania do przejazdu po całej trasie. Zwolnić należy od opłat za bilety osoby po 75 roku życia( a nie już po 65 roku życia) oraz dzieci do 5 roku życia( a nie dzieci i młodzież do 16 roku życia) i wówczas obniżyć ceny biletów tak, aby kosztowały - przynajmniej 2,40zł za normalny i przynajmniej 1,20zł za ulgowy. Lepiej by płaciło więcej grup wiekowych ale po sporo niższych stawkach, niż żeby płaciło mało grup wiekowych ale po dużych stawkach( z tendencją rosnącą). Wówczas pomimo niskich cen za bilety płaci więcej osób, ludzie widzą, że to dla nich opłacalne i nie drenuje zbytnio kieszeni to chcą korzystać, rośnie popyt i nie ma efektu "wożenia powietrza" w pojazdach na mniej popularnych liniach. Zyskuje każdy, nikt nie jest zbytnio stratny. A poza tym uważam, że w każdym pojeździe komunikacji miejskiej powinien znajdować się biletomat przyjmujący płatność zarówno kartą jak i gotówką, żadnej dyskryminacji, metody płatniczej.
I znowu będzie taka sytuacja, że deweloperzy pozabudowują tam co tylko będą w stanie zabudować( wciskając blok koło bloku w skandalicznie bliskich często od siebie odległościach) a transport zbiorowy nie nadąży by sprostać potrzebom komunikacyjnym mieszkańców. Stamtąd nie będzie się czym wydostać, jak ktoś nie ma własnego auta lub nie będzie podwieziony przez członka rodziny do miejsca nauki/pracy to zostanie taksówka( a raczej taki przejazd drogo kosztować będzie, bo dość daleko od centrum), bo w żadnym wypadku rower czy hulajnoga w rachubę... rozwiń
Avatar
kronikidewelorozwoju / 6 grudnia 2021 r. o 16:45
-14
Gdzie Dziad Jakubowicki PÓjdzie na żebry, żeby dociągnąć dewelo-buraczkom autostradę?(Trzep w łapki od początku, śmierdzielu z agencji pato-pr).
Avatar
Jas_Fasola / 6 grudnia 2021 r. o 09:45
-19
Nowe osiedla dla kilku tysięcy mieszkań na obrzeżach miasta. Bez szkoły, przychodni, boiska czy placu zabaw większego niż 2 miejsca postojowe. Z 1 autobusem, który jeździ co godzinę. A potem zdziwienie, że choć wokół bloków nie ma nic poza parkingami, to i tak nie da się znaleźć miejsca do zaparkowania.
Avatar
logman44 / 6 grudnia 2021 r. o 11:13
-22
Snopków ma doskonały dojazd, oprócz Sławinkowskiej jest doskonały dojazd przez DW 809 (od ronda w Snopkowie do Boh. Września). Dewelocwaniak nakazał, Sułtan musi, stąd ta troska i zmartwienie.
Avatar
DrInz / 7 grudnia 2021 r. o 13:18
-5
niedaleko stamtąd, na Relaksowej jest świedny przykład "planowania" przez UM nowych osiedli - przejechać się ledwo da przez tę ulicę, wszystko pozastawiane gratami, bo nikt oczywiście nie pomyślał wraz z powstaniem nowego dużego osiedla żeby poprawić ofertę komunikaci miejskiej w tamtym rejonie.
Avatar
stop_propagandzie / 7 grudnia 2021 r. o 07:59
-8
Gdzie Dziad Jakubowicki PÓjdzie na żebry, żeby dociągnąć dewelo-buraczkom autostradę?(Trzep w łapki od początku, śmierdzielu z agencji pato-pr).
 Pewnie do mieszkańców. Podniesienie się ceny: komunikacji, wody, śmieci, parkowania itp. itd. i będzie dla dewelopera.
Avatar
Zaskoczona / 6 grudnia 2021 r. o 19:11
-9
Co oznacza wydanie decyzji pozwalającej na PRZEJĘCIE gruntów? Pan prezydent kolejne wywłaszczenia szykuje?  Ceny gruntów w tamtej okolicy to obecnie 500 zł wzwyż za m2, rzeczoznawca z Miasta jaką kwotę zaproponuje właścicielom ? Po 30zl za m2???  PO wprowadziło ustawę wywłaszczeniowa i widać korzystają z niej jak mogą.  Na sadzenie drzewek miasto lekką ręką wydaje 700tys zł,a chcecie grunty pod drogę i cmentarz wykupić za milion osiemset? Kpiny! Nikt Wam tej ziemi za darmo nie odda!
Avatar
kronikidewelorozwoju / 6 grudnia 2021 r. o 16:45
-14
Gdzie Dziad Jakubowicki PÓjdzie na żebry, żeby dociągnąć dewelo-buraczkom autostradę?(Trzep w łapki od początku, śmierdzielu z agencji pato-pr).
Avatar
9euro-_-dance6. / 6 grudnia 2021 r. o 15:27
-10
I znowu będzie taka sytuacja, że deweloperzy pozabudowują tam co tylko będą w stanie zabudować( wciskając blok koło bloku w skandalicznie bliskich często od siebie odległościach) a transport zbiorowy nie nadąży by sprostać potrzebom komunikacyjnym mieszkańców. Stamtąd nie będzie się czym wydostać, jak ktoś nie ma własnego auta lub nie będzie podwieziony przez członka rodziny do miejsca nauki/pracy to zostanie taksówka( a raczej taki przejazd drogo kosztować będzie, bo dość daleko od centrum), bo w żadnym wypadku rower czy hulajnoga w rachubę nie wchodzi. Unia owszem wesprze finansowo zakup taboru niskoemisyjnego( autobusy z normą emisji spalin, elektrobusy, trolejbusy), wesprze finansowo przebudowy pętli autobusowych( doposażając je m.in w ładowarki do elektrobusów), wesprze finansowo rozwój trakcji trolejbusowej - wszystko ok. Co natomiast jak było tak jest problemem? Problemem jest brak środków własnych miasta na wzmacnianie częstotliwości kursowania danych linii oraz na możliwość wydłużania tras linii( wozokilometry kosztują) i niestety fatalna polityka biletowa( socjalizm biletowy) - wyłączenie osób do 16 roku życia i osób po 65 roku życia od płacenia za bilety(darmowe przejazdy) skutkuje tym, że pozostałym grupom wiekowym, nie objętym ani darmowymi przejazdami ani choćby ulgami jak rosły tak rosną i rosnąć będą ceny biletów, jeszcze kilka lat a płacący za bilety nieobjęci ulgami zapłacą za normalny bilet czasowy 4,00zł( wówczas ulgowy będzie kosztował 2,00zł) - tak będzie a czemu? Ano dlatego, że wpływy ze skasowanych biletów jak topniały tak topnieją, przybywa pasażerów, którzy nie muszą płacić za bilety( w pojazdach najwięcej osób jakie najczęściej widać to osoby po 65 roku życia oraz dzieci i młodzież do 16 roku), natomiast odpływają ci pasażerowie, którzy za bilety muszą płacić zdecydowanie za dużo( nie chcą przepłacać, czują, że są rąbani po kieszeni), sytuację jedynie ratują wciąż jeszcze licealiści i studenci - ale jedni i drudzy płacą za bilety ulgowe czyli za połowę stawki biletu klasycznego. A ten "nowy system biletowy" to pic na wodę za unijne dofinansowanie, nie oszukujmy się - mieszkańcy jakoś bardzo szczególnie to nie korzystają z aplikacji do płacenia za bilety - siła prostoty jaką jest kupno tradycyjnego biletu papierowego i go skasowanie zwycięża( a jak ktoś często jeździ to sobie KBE wyrabia i raz na jakiś czas ładuje w chociażby kiosku). System "płacisz tyle ile jedziesz"( przy pomocy kart bankowej) to lipa - i tak ceny za przejazd wychodzą podobne jak za skasowanie papierowego biletu, bądźmy szczerzy nikt przecież nie jeździ 2-3 przystanków, jeździ się z reguły 5-6, 7, a jak ktoś ma dalej to i znacznie więcej. Ponadto kartę bankową można w pojeździe łatwo zgubić a w zatłoczonym pojeździe łatwo o kradzież, tak więc absolutnie nie warto z tego skorzystać, poza tym system może bywać wadliwy - ściągnąć dwu-trzy krotność ceny biletu albo nie pobrać opłaty wcale i się jedzie na gapę. Bilet 30-minutowy uprawniający od momentu skasowania do przejazdu po całej trasie był optymalny i wystarczający, ten podział na bilety 15-minutowe oraz 40-minutowe był i jest zbędny i szkodliwy, Bilet 15-minutowy to za mało czasu a cena( 2,80zł normalny, 1,40zł ulgowy) za duża, to jest nieopłacalne, bilet 40-minutowy( 3,60zł normalny i 1,80zł ulgowy) to owszem może czasowo jest ok, bo jest bezpiecznie, natomiast cena jest wysoka i nieadekwatna do standardów świadczonych usług przewozowych. Powinien zatem być zlikwidowany podział na 15-minutowe i 40-minutowe bilety a wrócić powinien bilet 30-minutowy, uprawniający od momentu skasowania do przejazdu po całej trasie. Zwolnić należy od opłat za bilety osoby po 75 roku życia( a nie już po 65 roku życia) oraz dzieci do 5 roku życia( a nie dzieci i młodzież do 16 roku życia) i wówczas obniżyć ceny biletów tak, aby kosztowały - przynajmniej 2,40zł za normalny i przynajmniej 1,20zł za ulgowy. Lepiej by płaciło więcej grup wiekowych ale po sporo niższych stawkach, niż żeby płaciło mało grup wiekowych ale po dużych stawkach( z tendencją rosnącą). Wówczas pomimo niskich cen za bilety płaci więcej osób, ludzie widzą, że to dla nich opłacalne i nie drenuje zbytnio kieszeni to chcą korzystać, rośnie popyt i nie ma efektu "wożenia powietrza" w pojazdach na mniej popularnych liniach. Zyskuje każdy, nikt nie jest zbytnio stratny. A poza tym uważam, że w każdym pojeździe komunikacji miejskiej powinien znajdować się biletomat przyjmujący płatność zarówno kartą jak i gotówką, żadnej dyskryminacji, metody płatniczej.
I znowu będzie taka sytuacja, że deweloperzy pozabudowują tam co tylko będą w stanie zabudować( wciskając blok koło bloku w skandalicznie bliskich często od siebie odległościach) a transport zbiorowy nie nadąży by sprostać potrzebom komunikacyjnym mieszkańców. Stamtąd nie będzie się czym wydostać, jak ktoś nie ma własnego auta lub nie będzie podwieziony przez członka rodziny do miejsca nauki/pracy to zostanie taksówka( a raczej taki przejazd drogo kosztować będzie, bo dość daleko od centrum), bo w żadnym wypadku rower czy hulajnoga w rachubę... rozwiń
Avatar
logman44 / 6 grudnia 2021 r. o 11:13
-22
Snopków ma doskonały dojazd, oprócz Sławinkowskiej jest doskonały dojazd przez DW 809 (od ronda w Snopkowie do Boh. Września). Dewelocwaniak nakazał, Sułtan musi, stąd ta troska i zmartwienie.
Avatar
Samuel / 6 grudnia 2021 r. o 11:06
-8
A z blokowych okien będzie rozciągał się przepiękny widok na las... cmentarnych krzyży.
Avatar
_miki_ / 6 grudnia 2021 r. o 09:50
-6
znowu będzie kwadratowe rondo z możliwością przejazdu na pełnym gazie ?
Avatar
Jas_Fasola / 6 grudnia 2021 r. o 09:45
-19
Nowe osiedla dla kilku tysięcy mieszkań na obrzeżach miasta. Bez szkoły, przychodni, boiska czy placu zabaw większego niż 2 miejsca postojowe. Z 1 autobusem, który jeździ co godzinę. A potem zdziwienie, że choć wokół bloków nie ma nic poza parkingami, to i tak nie da się znaleźć miejsca do zaparkowania.
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Koncert "Od serca do ucha vol.2" w Chatce Żaka
28 stycznia 2022, 18:00

Koncert "Od serca do ucha vol.2" w Chatce Żaka

Utalentowani Muzycznie Córki i Synowie wystąpią 28 stycznia o godz. 18 w Chatce Żaka (ul. Radziszewskiego 16) z koncertem "Od serca do ucha".

Pozycjonowanie stron w Lublinie - od czego zacząć?

Pozycjonowanie stron w Lublinie - od czego zacząć?

Mówi się – słusznie oczywiście – że większość biznesów przenosi się do internetu, w ten czy inny sposób. I że sukces będzie udziałem tych, którzy będą potrafili odpowiednio wykorzystać możliwości promocji swojej witryny/firmy. W głównej mierze zaś tych, którzy znajdą się na czołowych pozycjach wyników wyszukiwania Google. Aby tego dokonać, należy podjąć działania, które określane są jako pozycjonowanie stron internetowych. Ale co trzeba zrobić, zanim zaczniemy wdrażać strategię pozycjonowania?

Uczniowie przechodzą na zdalną naukę. Nie przez COVID-19, tylko z powodu pożaru
Aktualizacja
galeria

Uczniowie przechodzą na zdalną naukę. Nie przez COVID-19, tylko z powodu pożaru

Na pewno do końca tygodnia uczniowie ze Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Prawiednikach będą uczyć się zdalnie. Zmiana trybu nauki ma związek z pożarem, który wybuchł w budynku szkoły w nocy z poniedziałku na wtorek. Zniszczona została jedna z sal lekcyjnych.

Niemal 37 tysięcy nowych chorych. Bardzo dużo zakażeń w Lubelskiem

Niemal 37 tysięcy nowych chorych. Bardzo dużo zakażeń w Lubelskiem

Resort zdrowia podał najnowsze dane pandemiczne. Z przedstawionego we wtorek raportu wynika, że w całym kraju przybyło blisko 37 tysięcy zakażeń koronawirusem.

Nauka zdalna. Nieoficjalnie: w dużych miastach

Nauka zdalna. Nieoficjalnie: w dużych miastach

Dzieci i młodzież uczące się w dużych miastach mogą zostać skierowane na naukę zdalną. To jeden z rozważanych przez rząd scenariuszy.

Za i przeciw spalarni śmieci w Kraśniku. Dziś spotkanie dla mieszkańców

Za i przeciw spalarni śmieci w Kraśniku. Dziś spotkanie dla mieszkańców

Przedstawiciele inwestora, władze miasta, ekolodzy, radni a także mieszkańcy wezmą udział w dzisiejszym spotkaniu na temat planowanej budowy spalarni śmieci w Kraśniku. Konsultacje rozpoczną się o godz. 17 w Centrum Kultury i Promocji. Spotkanie będzie transmitowane w internecie.

Miejscówka widmo. Kibic otrzymał bilet z miejscem, którego nie ma

Miejscówka widmo. Kibic otrzymał bilet z miejscem, którego nie ma

Nasz czytelnik, pan Paweł, zakupił bilet na mecz LUK Lublin – Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle na miejsce, którego nie było w hali Globus. Kibic interweniował u pośrednika, który sprzedał mu trefny bilet, u zarządcy hali, jak też w lubelskim klubie

Jest nowy szef lubelskiego więziennictwa

Jest nowy szef lubelskiego więziennictwa

Ppłk Cyprian Bas został dyrektorem okręgowym Służby Więziennej w Lublinie. Do tej pory pracował w Opolu Lubelskim.

Puławy. Mediateka coraz droższa. Potrzeba 3 miliony więcej

Puławy. Mediateka coraz droższa. Potrzeba 3 miliony więcej

Nowa siedziba miejskiej biblioteki będzie kosztowała więcej niż pierwotnie zakładano. W tym roku budżet prac wzrośnie o co najmniej 3 mln zł.

Finał Ogólnopolskiego Konkursu Kolęd w Puławach
30 stycznia 2022, 16:00

Finał Ogólnopolskiego Konkursu Kolęd w Puławach

Ponad 450 zgłoszeń z całego kraju napłynęło na XXVII Ogólnopolski Koncert Kolęd w Puławach. Najpiękniejsze wykonania będzie można usłyszeć na żywo podczas koncertu laureatów 30 stycznia o godz. 16 Domu Chemika (ul. Wojska Polskiego 4).

Nocny pożar w szkole. Paliło się w jednej z klas
zdjęcia
galeria

Nocny pożar w szkole. Paliło się w jednej z klas

Ogień pojawił się około północy z poniedziałku na wtorek. Na miejsce wezwano strażaków z Lublina i kilku jednostek OSP.

Raport drogowy. Na tych trasach w Lubelskiem trzeba uważać

Raport drogowy. Na tych trasach w Lubelskiem trzeba uważać

Najtrudniejsze warunki panują m.in. w okolicach Lubartowa, Parczewa czy Radzynia Podlaskiego. Tak wynika z informacji przekazanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Zwolniony ratownik – antyszczepionkowiec nagrał film skierowany do wojewody

Zwolniony ratownik – antyszczepionkowiec nagrał film skierowany do wojewody

Robert Oleniacz na nagraniu mówi, że szpital tymczasowy w Lublinie jest niepotrzebny. Ratownik medyczny został zwolniony z pracy po wystąpieniu podczas marszu antyszepionkowców w Lublinie.

Młodzieżowiec z Górnika Łęczna powołany do kadry narodowej

Młodzieżowiec z Górnika Łęczna powołany do kadry narodowej

16-letni zawodnik i wychowanek Górnika Łęczna Dawid Tkacz, który przebywa z pierwszym zespołem na zgrupowaniu w tureckiej Antalyi otrzymał powołanie na towarzyskie spotkania młodzieżowej reprezentacji Polski z Norwegią

Lublin. Czy prezes ważnego funduszu spycha ludzi poprzednika?

Lublin. Czy prezes ważnego funduszu spycha ludzi poprzednika?

Iskrzy w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Szef instytucji zaproponował nowe warunki zatrudnienia szefowym zakładowego związku zawodowego, co spotkało się ze sprzeciwem „Solidarności”. Sprawę badała inspekcja pracy.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty