Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

6 grudnia 2021 r.
8:32

Lublin. Przedłuża się projektowanie ważnej ulicy

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
29 8 A A
Przedłużenie ul. Zelwerowicza pobiegnie od widocznego na zdjęciu skrzyżowania z ul. Bohaterów Września do ul. Sławinkowskiej, gdzie planowane jest rondo
Przedłużenie ul. Zelwerowicza pobiegnie od widocznego na zdjęciu skrzyżowania z ul. Bohaterów Września do ul. Sławinkowskiej, gdzie planowane jest rondo (fot. FOT. MACIEJ KACZANOWSKI)

Później niż zakładano gotowy będzie projekt drogi mającej być przedłużeniem ul. Zelwerowicza do Zbożowej. Tymczasem Ratusz twierdzi, że droga musi powstać szybko, bo ul. Sławinkowska może być wkrótce przeciążona przez budowę bloków pod miastem

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Osiedle bloków mieszkalnych w podlubelskim Snopkowie, które niepokoi miejskich urzędników, jest planowane przez spółkę Centrum Zana. – Jeżeli w ciągu kilku lat zostanie tam wybudowanych tak dużo budynków wielorodzinnych, to ulica Sławinkowska będzie dla nas problemem – ocenia prezydent Krzysztof Żuk. – Ona nie będzie drożna komunikacyjnie.

Rozwiązaniem problemu ma być budowa przedłużenia ul. Zelwerowicza, która pozwoliłaby skierować ruch spoza miasta przez Czechów. 1400-metrowa trasa miałaby również umożliwić sprawny przejazd ze Sławina na Ponikwodę i dojazd do nowego cmentarza, którego założenie zapowiada miasto.

– Planowane jest wykonanie ulicy dwujezdniowej z dwoma pasami ruchu dla każdego kierunku, z obustronnymi chodnikami i drogami rowerowymi – wylicza Izolda Boguta z biura prasowego Ratusza. Razem z drogą ma powstać oświetlenie, kanalizacja burzowa i sanitarna oraz wodociąg. Nad wąwozem droga przebiegnie wiaduktem. – Planowana jest również przebudowa skrzyżowania z ul. Sławinkowską i Zbożową. Nowe skrzyżowanie będzie miało formę ronda.

Projekt takiej drogi został zamówiony przez miasto już w lutym zeszłego roku, gdy rozstrzygnięty został przetarg na kompletną dokumentację. Zlecenie za blisko 607 tys. zł trafiło do konsorcjum zawiązanego przez warszawską firmę Urban Media i skierniewicki Rem Projekt.

Kompletna dokumentacja projektowa miała być gotowa latem tego roku, ale jeszcze nie powstała. Prace się przeciągną. – Mamy termin przedłużony do końca czerwca 2022 r. – przyznał mieszkańcom Artur Szymczyk, zastępca prezydenta miasta.

Skąd to opóźnienie? Projekt nie zostanie ostatecznie zatwierdzony, jeżeli nie będzie mieć decyzji środowiskowej, a tej na razie nie ma.

– Postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej dla planowanej budowy przedłużenia ul. Zelwerowicza zawieszono do czasu przedłożenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. Prace biura projektowego nad tym dokumentem są na końcowym etapie – wyjaśnia Boguta.

Jeśli nie będzie kolejnych opóźnień, w połowie przyszłego roku gotowa powinna być decyzja zezwalająca na budowę i zarazem przejmująca na własność miasta grunty niezbędne pod taką inwestycję. – Wtedy też poznamy wartość tego zadania – stwierdził zastępca prezydenta. Na razie nie wiadomo, czy i skąd miastu uda się wziąć pieniądze na budowę.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 8

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
DrInz / 7 grudnia 2021 r. o 13:18
niedaleko stamtąd, na Relaksowej jest świedny przykład "planowania" przez UM nowych osiedli - przejechać się ledwo da przez tę ulicę, wszystko pozastawiane gratami, bo nikt oczywiście nie pomyślał wraz z powstaniem nowego dużego osiedla żeby poprawić ofertę komunikaci miejskiej w tamtym rejonie.
Avatar
_miki_ / 6 grudnia 2021 r. o 09:50
znowu będzie kwadratowe rondo z możliwością przejazdu na pełnym gazie ?
Avatar
stop_propagandzie / 7 grudnia 2021 r. o 07:59
Gdzie Dziad Jakubowicki PÓjdzie na żebry, żeby dociągnąć dewelo-buraczkom autostradę?(Trzep w łapki od początku, śmierdzielu z agencji pato-pr).
 Pewnie do mieszkańców. Podniesienie się ceny: komunikacji, wody, śmieci, parkowania itp. itd. i będzie dla dewelopera.
Avatar
Samuel / 6 grudnia 2021 r. o 11:06
A z blokowych okien będzie rozciągał się przepiękny widok na las... cmentarnych krzyży.
Avatar
Zaskoczona / 6 grudnia 2021 r. o 19:11
Co oznacza wydanie decyzji pozwalającej na PRZEJĘCIE gruntów? Pan prezydent kolejne wywłaszczenia szykuje?  Ceny gruntów w tamtej okolicy to obecnie 500 zł wzwyż za m2, rzeczoznawca z Miasta jaką kwotę zaproponuje właścicielom ? Po 30zl za m2???  PO wprowadziło ustawę wywłaszczeniowa i widać korzystają z niej jak mogą.  Na sadzenie drzewek miasto lekką ręką wydaje 700tys zł,a chcecie grunty pod drogę i cmentarz wykupić za milion osiemset? Kpiny! Nikt Wam tej ziemi za darmo nie odda!
Avatar
9euro-_-dance6. / 6 grudnia 2021 r. o 15:27
I znowu będzie taka sytuacja, że deweloperzy pozabudowują tam co tylko będą w stanie zabudować( wciskając blok koło bloku w skandalicznie bliskich często od siebie odległościach) a transport zbiorowy nie nadąży by sprostać potrzebom komunikacyjnym mieszkańców. Stamtąd nie będzie się czym wydostać, jak ktoś nie ma własnego auta lub nie będzie podwieziony przez członka rodziny do miejsca nauki/pracy to zostanie taksówka( a raczej taki przejazd drogo kosztować będzie, bo dość daleko od centrum), bo w żadnym wypadku rower czy hulajnoga w rachubę nie wchodzi. Unia owszem wesprze finansowo zakup taboru niskoemisyjnego( autobusy z normą emisji spalin, elektrobusy, trolejbusy), wesprze finansowo przebudowy pętli autobusowych( doposażając je m.in w ładowarki do elektrobusów), wesprze finansowo rozwój trakcji trolejbusowej - wszystko ok. Co natomiast jak było tak jest problemem? Problemem jest brak środków własnych miasta na wzmacnianie częstotliwości kursowania danych linii oraz na możliwość wydłużania tras linii( wozokilometry kosztują) i niestety fatalna polityka biletowa( socjalizm biletowy) - wyłączenie osób do 16 roku życia i osób po 65 roku życia od płacenia za bilety(darmowe przejazdy) skutkuje tym, że pozostałym grupom wiekowym, nie objętym ani darmowymi przejazdami ani choćby ulgami jak rosły tak rosną i rosnąć będą ceny biletów, jeszcze kilka lat a płacący za bilety nieobjęci ulgami zapłacą za normalny bilet czasowy 4,00zł( wówczas ulgowy będzie kosztował 2,00zł) - tak będzie a czemu? Ano dlatego, że wpływy ze skasowanych biletów jak topniały tak topnieją, przybywa pasażerów, którzy nie muszą płacić za bilety( w pojazdach najwięcej osób jakie najczęściej widać to osoby po 65 roku życia oraz dzieci i młodzież do 16 roku), natomiast odpływają ci pasażerowie, którzy za bilety muszą płacić zdecydowanie za dużo( nie chcą przepłacać, czują, że są rąbani po kieszeni), sytuację jedynie ratują wciąż jeszcze licealiści i studenci - ale jedni i drudzy płacą za bilety ulgowe czyli za połowę stawki biletu klasycznego. A ten "nowy system biletowy" to pic na wodę za unijne dofinansowanie, nie oszukujmy się - mieszkańcy jakoś bardzo szczególnie to nie korzystają z aplikacji do płacenia za bilety - siła prostoty jaką jest kupno tradycyjnego biletu papierowego i go skasowanie zwycięża( a jak ktoś często jeździ to sobie KBE wyrabia i raz na jakiś czas ładuje w chociażby kiosku). System "płacisz tyle ile jedziesz"( przy pomocy kart bankowej) to lipa - i tak ceny za przejazd wychodzą podobne jak za skasowanie papierowego biletu, bądźmy szczerzy nikt przecież nie jeździ 2-3 przystanków, jeździ się z reguły 5-6, 7, a jak ktoś ma dalej to i znacznie więcej. Ponadto kartę bankową można w pojeździe łatwo zgubić a w zatłoczonym pojeździe łatwo o kradzież, tak więc absolutnie nie warto z tego skorzystać, poza tym system może bywać wadliwy - ściągnąć dwu-trzy krotność ceny biletu albo nie pobrać opłaty wcale i się jedzie na gapę. Bilet 30-minutowy uprawniający od momentu skasowania do przejazdu po całej trasie był optymalny i wystarczający, ten podział na bilety 15-minutowe oraz 40-minutowe był i jest zbędny i szkodliwy, Bilet 15-minutowy to za mało czasu a cena( 2,80zł normalny, 1,40zł ulgowy) za duża, to jest nieopłacalne, bilet 40-minutowy( 3,60zł normalny i 1,80zł ulgowy) to owszem może czasowo jest ok, bo jest bezpiecznie, natomiast cena jest wysoka i nieadekwatna do standardów świadczonych usług przewozowych. Powinien zatem być zlikwidowany podział na 15-minutowe i 40-minutowe bilety a wrócić powinien bilet 30-minutowy, uprawniający od momentu skasowania do przejazdu po całej trasie. Zwolnić należy od opłat za bilety osoby po 75 roku życia( a nie już po 65 roku życia) oraz dzieci do 5 roku życia( a nie dzieci i młodzież do 16 roku życia) i wówczas obniżyć ceny biletów tak, aby kosztowały - przynajmniej 2,40zł za normalny i przynajmniej 1,20zł za ulgowy. Lepiej by płaciło więcej grup wiekowych ale po sporo niższych stawkach, niż żeby płaciło mało grup wiekowych ale po dużych stawkach( z tendencją rosnącą). Wówczas pomimo niskich cen za bilety płaci więcej osób, ludzie widzą, że to dla nich opłacalne i nie drenuje zbytnio kieszeni to chcą korzystać, rośnie popyt i nie ma efektu "wożenia powietrza" w pojazdach na mniej popularnych liniach. Zyskuje każdy, nikt nie jest zbytnio stratny. A poza tym uważam, że w każdym pojeździe komunikacji miejskiej powinien znajdować się biletomat przyjmujący płatność zarówno kartą jak i gotówką, żadnej dyskryminacji, metody płatniczej.
I znowu będzie taka sytuacja, że deweloperzy pozabudowują tam co tylko będą w stanie zabudować( wciskając blok koło bloku w skandalicznie bliskich często od siebie odległościach) a transport zbiorowy nie nadąży by sprostać potrzebom komunikacyjnym mieszkańców. Stamtąd nie będzie się czym wydostać, jak ktoś nie ma własnego auta lub nie będzie podwieziony przez członka rodziny do miejsca nauki/pracy to zostanie taksówka( a raczej taki przejazd drogo kosztować będzie, bo dość daleko od centrum), bo w żadnym wypadku rower czy hulajnoga w rachubę... rozwiń
Avatar
Jas_Fasola / 6 grudnia 2021 r. o 09:45
Nowe osiedla dla kilku tysięcy mieszkań na obrzeżach miasta. Bez szkoły, przychodni, boiska czy placu zabaw większego niż 2 miejsca postojowe. Z 1 autobusem, który jeździ co godzinę. A potem zdziwienie, że choć wokół bloków nie ma nic poza parkingami, to i tak nie da się znaleźć miejsca do zaparkowania.
Avatar
logman44 / 6 grudnia 2021 r. o 11:13
Snopków ma doskonały dojazd, oprócz Sławinkowskiej jest doskonały dojazd przez DW 809 (od ronda w Snopkowie do Boh. Września). Dewelocwaniak nakazał, Sułtan musi, stąd ta troska i zmartwienie.
Avatar
DrInz / 7 grudnia 2021 r. o 13:18
niedaleko stamtąd, na Relaksowej jest świedny przykład "planowania" przez UM nowych osiedli - przejechać się ledwo da przez tę ulicę, wszystko pozastawiane gratami, bo nikt oczywiście nie pomyślał wraz z powstaniem nowego dużego osiedla żeby poprawić ofertę komunikaci miejskiej w tamtym rejonie.
Avatar
stop_propagandzie / 7 grudnia 2021 r. o 07:59
Gdzie Dziad Jakubowicki PÓjdzie na żebry, żeby dociągnąć dewelo-buraczkom autostradę?(Trzep w łapki od początku, śmierdzielu z agencji pato-pr).
 Pewnie do mieszkańców. Podniesienie się ceny: komunikacji, wody, śmieci, parkowania itp. itd. i będzie dla dewelopera.
Avatar
Zaskoczona / 6 grudnia 2021 r. o 19:11
Co oznacza wydanie decyzji pozwalającej na PRZEJĘCIE gruntów? Pan prezydent kolejne wywłaszczenia szykuje?  Ceny gruntów w tamtej okolicy to obecnie 500 zł wzwyż za m2, rzeczoznawca z Miasta jaką kwotę zaproponuje właścicielom ? Po 30zl za m2???  PO wprowadziło ustawę wywłaszczeniowa i widać korzystają z niej jak mogą.  Na sadzenie drzewek miasto lekką ręką wydaje 700tys zł,a chcecie grunty pod drogę i cmentarz wykupić za milion osiemset? Kpiny! Nikt Wam tej ziemi za darmo nie odda!
Avatar
9euro-_-dance6. / 6 grudnia 2021 r. o 15:27
I znowu będzie taka sytuacja, że deweloperzy pozabudowują tam co tylko będą w stanie zabudować( wciskając blok koło bloku w skandalicznie bliskich często od siebie odległościach) a transport zbiorowy nie nadąży by sprostać potrzebom komunikacyjnym mieszkańców. Stamtąd nie będzie się czym wydostać, jak ktoś nie ma własnego auta lub nie będzie podwieziony przez członka rodziny do miejsca nauki/pracy to zostanie taksówka( a raczej taki przejazd drogo kosztować będzie, bo dość daleko od centrum), bo w żadnym wypadku rower czy hulajnoga w rachubę nie wchodzi. Unia owszem wesprze finansowo zakup taboru niskoemisyjnego( autobusy z normą emisji spalin, elektrobusy, trolejbusy), wesprze finansowo przebudowy pętli autobusowych( doposażając je m.in w ładowarki do elektrobusów), wesprze finansowo rozwój trakcji trolejbusowej - wszystko ok. Co natomiast jak było tak jest problemem? Problemem jest brak środków własnych miasta na wzmacnianie częstotliwości kursowania danych linii oraz na możliwość wydłużania tras linii( wozokilometry kosztują) i niestety fatalna polityka biletowa( socjalizm biletowy) - wyłączenie osób do 16 roku życia i osób po 65 roku życia od płacenia za bilety(darmowe przejazdy) skutkuje tym, że pozostałym grupom wiekowym, nie objętym ani darmowymi przejazdami ani choćby ulgami jak rosły tak rosną i rosnąć będą ceny biletów, jeszcze kilka lat a płacący za bilety nieobjęci ulgami zapłacą za normalny bilet czasowy 4,00zł( wówczas ulgowy będzie kosztował 2,00zł) - tak będzie a czemu? Ano dlatego, że wpływy ze skasowanych biletów jak topniały tak topnieją, przybywa pasażerów, którzy nie muszą płacić za bilety( w pojazdach najwięcej osób jakie najczęściej widać to osoby po 65 roku życia oraz dzieci i młodzież do 16 roku), natomiast odpływają ci pasażerowie, którzy za bilety muszą płacić zdecydowanie za dużo( nie chcą przepłacać, czują, że są rąbani po kieszeni), sytuację jedynie ratują wciąż jeszcze licealiści i studenci - ale jedni i drudzy płacą za bilety ulgowe czyli za połowę stawki biletu klasycznego. A ten "nowy system biletowy" to pic na wodę za unijne dofinansowanie, nie oszukujmy się - mieszkańcy jakoś bardzo szczególnie to nie korzystają z aplikacji do płacenia za bilety - siła prostoty jaką jest kupno tradycyjnego biletu papierowego i go skasowanie zwycięża( a jak ktoś często jeździ to sobie KBE wyrabia i raz na jakiś czas ładuje w chociażby kiosku). System "płacisz tyle ile jedziesz"( przy pomocy kart bankowej) to lipa - i tak ceny za przejazd wychodzą podobne jak za skasowanie papierowego biletu, bądźmy szczerzy nikt przecież nie jeździ 2-3 przystanków, jeździ się z reguły 5-6, 7, a jak ktoś ma dalej to i znacznie więcej. Ponadto kartę bankową można w pojeździe łatwo zgubić a w zatłoczonym pojeździe łatwo o kradzież, tak więc absolutnie nie warto z tego skorzystać, poza tym system może bywać wadliwy - ściągnąć dwu-trzy krotność ceny biletu albo nie pobrać opłaty wcale i się jedzie na gapę. Bilet 30-minutowy uprawniający od momentu skasowania do przejazdu po całej trasie był optymalny i wystarczający, ten podział na bilety 15-minutowe oraz 40-minutowe był i jest zbędny i szkodliwy, Bilet 15-minutowy to za mało czasu a cena( 2,80zł normalny, 1,40zł ulgowy) za duża, to jest nieopłacalne, bilet 40-minutowy( 3,60zł normalny i 1,80zł ulgowy) to owszem może czasowo jest ok, bo jest bezpiecznie, natomiast cena jest wysoka i nieadekwatna do standardów świadczonych usług przewozowych. Powinien zatem być zlikwidowany podział na 15-minutowe i 40-minutowe bilety a wrócić powinien bilet 30-minutowy, uprawniający od momentu skasowania do przejazdu po całej trasie. Zwolnić należy od opłat za bilety osoby po 75 roku życia( a nie już po 65 roku życia) oraz dzieci do 5 roku życia( a nie dzieci i młodzież do 16 roku życia) i wówczas obniżyć ceny biletów tak, aby kosztowały - przynajmniej 2,40zł za normalny i przynajmniej 1,20zł za ulgowy. Lepiej by płaciło więcej grup wiekowych ale po sporo niższych stawkach, niż żeby płaciło mało grup wiekowych ale po dużych stawkach( z tendencją rosnącą). Wówczas pomimo niskich cen za bilety płaci więcej osób, ludzie widzą, że to dla nich opłacalne i nie drenuje zbytnio kieszeni to chcą korzystać, rośnie popyt i nie ma efektu "wożenia powietrza" w pojazdach na mniej popularnych liniach. Zyskuje każdy, nikt nie jest zbytnio stratny. A poza tym uważam, że w każdym pojeździe komunikacji miejskiej powinien znajdować się biletomat przyjmujący płatność zarówno kartą jak i gotówką, żadnej dyskryminacji, metody płatniczej.
I znowu będzie taka sytuacja, że deweloperzy pozabudowują tam co tylko będą w stanie zabudować( wciskając blok koło bloku w skandalicznie bliskich często od siebie odległościach) a transport zbiorowy nie nadąży by sprostać potrzebom komunikacyjnym mieszkańców. Stamtąd nie będzie się czym wydostać, jak ktoś nie ma własnego auta lub nie będzie podwieziony przez członka rodziny do miejsca nauki/pracy to zostanie taksówka( a raczej taki przejazd drogo kosztować będzie, bo dość daleko od centrum), bo w żadnym wypadku rower czy hulajnoga w rachubę... rozwiń
Avatar
logman44 / 6 grudnia 2021 r. o 11:13
Snopków ma doskonały dojazd, oprócz Sławinkowskiej jest doskonały dojazd przez DW 809 (od ronda w Snopkowie do Boh. Września). Dewelocwaniak nakazał, Sułtan musi, stąd ta troska i zmartwienie.
Avatar
Samuel / 6 grudnia 2021 r. o 11:06
A z blokowych okien będzie rozciągał się przepiękny widok na las... cmentarnych krzyży.
Avatar
_miki_ / 6 grudnia 2021 r. o 09:50
znowu będzie kwadratowe rondo z możliwością przejazdu na pełnym gazie ?
Avatar
Jas_Fasola / 6 grudnia 2021 r. o 09:45
Nowe osiedla dla kilku tysięcy mieszkań na obrzeżach miasta. Bez szkoły, przychodni, boiska czy placu zabaw większego niż 2 miejsca postojowe. Z 1 autobusem, który jeździ co godzinę. A potem zdziwienie, że choć wokół bloków nie ma nic poza parkingami, to i tak nie da się znaleźć miejsca do zaparkowania.
Zobacz wszystkie komentarze 8

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Tysiące wyciętych drzew nad Bugiem. Sprawdza to policja i prokuratura

Tysiące wyciętych drzew nad Bugiem. Sprawdza to policja i prokuratura

Mieszkańcy i aktywiści przecierali oczy ze zdumienia widząc ogromne ilości ściętych drzew nad brzegiem Bugu na chronionym przyrodniczo obszarze. Do gołej ziemi wykarczowano kilkadziesiąt hektarów. Sprawą zajmują się policja i prokuratura, a dzierżawca terenu twierdzi, że działał zgodnie z prawem.

Dla jednych 400 zł, dla innych nawet 32 tys. złotych nagrody. Tak docenia lubelski marszałek

Dla jednych 400 zł, dla innych nawet 32 tys. złotych nagrody. Tak docenia lubelski marszałek

Nagrody w wysokości prawie 4 mln zł przyznał pod koniec ubiegłego roku pracownikom Urzędu Marszałkowskiego marszałek Jarosław Stawiarski (PiS). Najniższa premia wyniosła 400 zł. Rekordzista otrzymał 32 tys. zł.

Pluszowy żółw i pies Pluto dla dzieci. To Światowy Dzień Chorego w szpitalu w Lublinie
galeria

Pluszowy żółw i pies Pluto dla dzieci. To Światowy Dzień Chorego w szpitalu w Lublinie

W środę, 8 lutego, obchodziliśmy XXXI Światowy Dzień Chorego. Widać to było w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Lublinie.

Nocne nasłuchiwanie sów już jutro. „Noc sów” z ogniskiem i kiełbaskami

Nocne nasłuchiwanie sów już jutro. „Noc sów” z ogniskiem i kiełbaskami

Zwyczaje mało znanych ptaków drapieżnych poznają uczestnicy „Nocy sów” w Ośrodku Edukacji Ekologicznej w Sobieszynie (powiat rycki). Otwarte spotkanie rozpocznie się w czwartek o godz. 19.

Czy grzyby mogą zamienić w zombie? Naukowo o „The Last of Us”

Czy grzyby mogą zamienić w zombie? Naukowo o „The Last of Us”

Choroby powodowane przez grzyby są trudne do leczenia, bo grzyby komunikując się między sobą, mogą przekazywać m.in. informację o oporności na leki. Jednak pasożytem człowieka nie stanie się Cordyceps, grzyb tworzący „mrówki zombie” – mówi mykolożka dr hab. Anna Biedunkiewicz.

Poważny wypadek busa na S12 w pobliżu Puław. Zablokowana droga do Lublina. Objazdy

Poważny wypadek busa na S12 w pobliżu Puław. Zablokowana droga do Lublina. Objazdy

Na miejscu jest policja i kieruje, jadące w stronę Lublina, samochody na objazdy.

Lublin. Kongres Rad Dzielnic i temat przewodni: spalarnia śmieci
film

Lublin. Kongres Rad Dzielnic i temat przewodni: spalarnia śmieci

W Lublinie odbywa się druga edycja Kongresu Rad Dzielnic. To spotkanie organizowane przez senatora Polski 2050 Jacka Burego.

Górki czechowskie. Znamy uzasadnienie ostatniego wyroku sądu

Górki czechowskie. Znamy uzasadnienie ostatniego wyroku sądu

Wojewódzki Sąd Administracyjny stanął po stronie miasta i dewelopera decydując o przyszłości górek czechowskich. Teraz poznaliśmy uzasadnienie wyroku.

Wystawa "Akwarele i rysunek" Eweliny Maliborskiej-Patkowskiej
17 lutego 2023, 17:00

Wystawa "Akwarele i rysunek" Eweliny Maliborskiej-Patkowskiej

W piątek, 17 lutego o godz. 17 w Galerii OKNA MBP (Centrum Kultury, ul. Peowiaków 12) odbędzie się wernisaż wystawy Eweliny Maliborskiej-Patkowskiej "Akwarele i rysunek".

II liga koszykarzy: Lublinianka gorsza od Probasket Mińsk Mazowiecki

II liga koszykarzy: Lublinianka gorsza od Probasket Mińsk Mazowiecki

Lublinianka dzielnie walczyła z Superis UKS Probasket, ale ostatecznie musiała uznać wyższość podopiecznych Rafała Króla.

Do biedronki przyszedł żuk... Wicewojewoda tak chwali przyznanie pieniędzy na drogi

Do biedronki przyszedł żuk... Wicewojewoda tak chwali przyznanie pieniędzy na drogi

Ponad 300 mln zł trafiło do województwa lubelskiego w ramach ostatniego rozdania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wicewojewoda Robert Gmitruczuk (PiS) zapewnia, że pieniądze były przyznawane samorządom bez klucza partyjnego.

Azoty Puławy znowu bez kapitana

Azoty Puławy znowu bez kapitana

Kiepska wiadomość dla trenera Roberta Lisa, a także kibiców Azotów Puławy. Michał Jurecki w najbliższych tygodniach nie pomoże drużynie na parkiecie.

 Liceum chce kształcić przyszłych żołnierzy pod patronatem MON

Liceum chce kształcić przyszłych żołnierzy pod patronatem MON

Platerka zamierza kształcić uczniów w swoich klasach mundurowych pod patronatem Ministerstwa Obrony Narodowej. – Zainteresowanie tym profilem jest duże – przyznaje Przemysław Olesiejuk, dyrektor II Liceum Ogólnokształcące im. Emilii Plater w Białej Podlaskiej.

Na czym polega praca stomatologa?

Na czym polega praca stomatologa?

Każdy z nas mniej więcej wie, na czym polega praca dentysty. Lekarz stomatolog to jednak bardzo obszerne pojęcie, dlatego też chcielibyśmy przyjrzeć się mu nieco bliżej. Odpowiemy sobie również na pytanie odnośnie tego, jak często powinniśmy odwiedzać gabinet dentystyczny.

Grzegorz Turnau w Centrum Spotkania Kultur
17 lutego 2023, 19:00

Grzegorz Turnau w Centrum Spotkania Kultur

W piątek, 17 lutego o godz. 19 w Centrum Spotkania Kultur (plac Teatralny 1) wystąpi Grzegorz Turnau z koncertem w ramach trasy "Znów wędrujemy".

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty