Miasto zamawia projekty kilku dużych inwestycji. Chodzi o przebudowę ronda obok Gali wraz z nowym mostem w ul. Fabrycznej, specjalny korytarz dla komunikacji miejskiej przez Drogę Męczenników Majdanka aż do ul. Grabskiego i nowe odcinki trakcji trolejbusowej
Na wszystkie te inwestycje miasto chce zdobyć unijne dotacje, ale żeby się o nie starać, musi mieć kompletne projekty dla każdego z zadań. I teraz te projekty zamawia.
Nie dość, że będzie to duży pakiet dokumentacji, to miasto chce go otrzymać w bardzo szybkim tempie, bo nie później niż do połowy grudnia. Taki wymóg znalazł się w przetargu na sporządzenie dokumentacji, który został ogłoszony wczoraj przez Zarząd Dróg i Mostów.
Rondo koło Gali
– Najtrudniejszym tematem będzie przebudowa skrzyżowania obok Gali – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina, który jako źródło pieniędzy wskazuje program Polska Wschodnia. Rondo ma być przebudowane tak, by ul. Lubelskiego Lipca ’80, nie musiała już dłużej „pożyczać” wyjazdu od ul. 1 Maja. Nad ul. Lubelskiego Lipca ’80 między rondem a al. Piłsudskiego zaprojektowana ma być trakcja trolejbusowa.
Skrzyżowanie ma być przemyślane tak, by miasto nie przekreśliło sobie możliwości wytyczenia przyjaznego pieszym i rowerzystom szlaku od dworca przez ul. 1 Maja i Zamojską na Stare Miasto. – Chcemy, żeby rondo nie było przeszkodą w poruszaniu się – podkreśla Żuk.
Ale na rondzie zlecenie się nie kończy.
Most
Przy okazji zaprojektowany ma być nowy most na Czerniejówce w ciągu ul. Fabrycznej. Ten, po którym teraz jeździmy i chodzimy jest osłabiony i już nie raz była mowa o tym, że konieczne może się okazać wprowadzenie na nim ograniczeń w ruchu.
Jak będzie wyglądał nowy most? Ratusz oczekuje najpierw przedstawienia dwóch koncepcji, z których do dalszych prac wskaże jedną. Miasto wymaga, by z obu stron jezdni znalazły się chodniki i ścieżki rowerowe, ale w jednej koncepcji mają być one prowadzone osobnymi, równoległymi kładkami, a w drugiej będą tworzyć jedną konstrukcję z mostem.
W ramach tego samego zlecenia zaprojektowany ma być również cały korytarz dla komunikacji miejskiej od ronda, przez ul. Fabryczną i Drogę Męczenników Majdanka aż do skrzyżowania z ul. Grabskiego. A także przebudowa samego skrzyżowania.
Dłuższa trakcja
Ogłoszony wczoraj przetarg obejmuje ponadto budowę przedłużenia trakcji trolejbusowej w ul. Mełgiewskiej od istniejącej pętli, przez ul. Metalurgiczną do miejsca, w którym sieć spotkać ma się z drutami planowanymi nad ul. Grygowej.
Całości dopełniać ma dokumentacja dla montażu wyświetlaczy na przystankach: Targi Lublin 04, Łabędzia 02, pl. Bychawski 03, Dulęby 02, Park Bronowice 02 i 03 oraz obok hali MOSiR, jak również ładowarki dla autobusów elektrycznych przy ul. Mełgiewskiej.
Na oferty firm zainteresowanych zleceniem na sporządzenie projektów miasto będzie czekać do 25 maja.