Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

17 września 2019 r.
8:58

Lublin: Zamiast linii 19 pojedzie 162

Autor: Zdjęcie autora drs
8 15 A A
(fot. Dominik Smaga)

Trolejbusowa linia 19 będzie od października kursować z numerem 162. Tak zdecydował Zarząd Transportu Miejskiego, który zakończył internetową ankietę w sprawie takiej zmiany.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– 64 proc. ankietowanych opowiedziało się za numerem 162 – informuje Justyna Góźdź z ZTM. W sondzie brało udział prawie 370 osób.

Zmianę oznaczenia linii zaproponował ZTM, który wyjaśnia, że „dziewiętnastka” od kilku lat jest obsługiwana przez trolejbusy wspomagane przez jedyny w mieście elektrobus, tymczasem wciąż ma „autobusową” numerację, więc według urzędników należy to uporządkować.

Dotychczas z numerem 162 kursowała specjalna linia trolejbusowa uruchamiana w okresie Wszystkich Świętych, jednak w tym roku zacznie ona kursować z numerem 202.

Nie tylko „dziewiętnastka” zmieni od października numerację, bo w rozkładach nie znajdziemy już linii 10, tylko 150.

 

e-Wydanie

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
brrr / 17 września 2019 o 09:18
+11
czy to oznacza że 162 będzie jeździło cały dzień a nie tylko kilka razy? kiedy 157 wróci na swoją trasę czyli na Nadbystrzycką?
Avatar
Gość / 17 września 2019 o 11:24
+7
MPK Lublin to takie pudrowanie trupa.
Avatar
Gość / 17 września 2019 o 09:42
+6
Ale "zmiana"- śmiech !!! Od początku linia ta była 19...tylko "dureń" dodał jej "szelki" a teraz chce zaistnieć dodając nowy numer, bo "zdrutował" trasę.....Paranoja, chory Zarząd MPK....Najlepiej tam gdzie "druty" zaczynamy numerację od nowa !!!! PS. Już 9 przerobili na 159...czyli "żółwia" , który 2/3 trasy pokonuje jako "autobus" a 1/3 trolejbus.....tylko nie wszyscy pasażerowie w godz. szczytu mieszczą się do "żółwia" !!!!
Avatar
wymyślna / 17 września 2019 o 09:12
+6
za dużo wyznawców żuka w tym zakładzie pracy , dać im szmaty i niech myją przystanki a nie z nudów wymyślają głupoty. A może wzorem Barei ustanowić "dzień pierwszego pasażera " lub "dzień bez pasażera"
Avatar
Obserwator / 17 września 2019 o 22:32
+5
Całkowita racja z tą zmianą numeracji. To nie są linie trolejbusowe, tylko linie obsługiwane przez trolejbusy ( hybrydy ) lub autobus elektryczny. Często się zdarza, że np. 10 nawet tam gdzie jest trakcja trolejbusowa jedzie z ściągniętymi pałąkami. Może w dobie rozwiniętych technologii niewłaściwe jest dzielić linie na autobusowe i trolejbusowe. Tylko obecnie tramwaj nie kursuje jako autobus lub trolejbus. Zmiana numeracji e takim przypadku jest tylko dziwnym zabiegiem, dzięki któremu trzeba pamiętać, ze jest na ogół stara trasa, ale należy pamiętać o zmianie numeru linii. Jak widać staje się to głównym zadaniem ZTM !
Całkowita racja z tą zmianą numeracji. To nie są linie trolejbusowe, tylko linie obsługiwane przez trolejbusy ( hybrydy ) lub autobus elektryczny. Często się zdarza, że np. 10 nawet tam gdzie jest trakcja trolejbusowa jedzie z ściągniętymi pałąkami. Może w dobie rozwiniętych technologii niewłaściwe jest dzielić linie na autobusowe i trolejbusowe. Tylko obecnie tramwaj nie kursuje jako autobus lub trolejbus. Zmiana numeracji e takim przypadku jest tylko dziwnym zabiegiem, dzięki któremu trzeba pamiętać, ze jest na ogół stara trasa, ale na... rozwiń
Avatar
Gość / 17 września 2019 o 09:08
+5
A kiedy 10 wróci na starą trasę? Ludzie nie mają jak dojechać z Węglina.
Avatar
Japolan / 18 września 2019 o 20:20
+4
MPK Lublin to takie pudrowanie trupa.
Jeszcze bardziej ZTM - w MPK przynajmniej jest szansa na rzeczową rozmowę (szczególnie z dyspozytorem). Podmiana mumerów linii - np. z 10 na 150, z 19 na 162 - pomoże jak ... umarłemu kadzidło.
Avatar
gapowicz / 17 września 2019 o 09:08
+3
popisy idiotów spod znaku łysego owada
Avatar
Japolan / 18 września 2019 o 01:58
+2
Linię 8 wycofać z Narutowicza i końcowego na Okopowej( nie należy jednak likwidować tego przystanku końcowego, być może jeszcze kiedyś się przyda), w zamian kierując ją ul. Lipową, Al. Racławickimi, Al. Sikorskiego, gen. Ducha, Willową, Sławinkowską i do pętli ZBOŻOWA. Tak skierowana linia 8 umożliwi nie tylko polepszenie obsługi przewozowej dla mieszkańców Sławinka, dając im bezpośredni dojazd na ulicę Lipową ale także skomunikuje Politechnikę z tamtym rejonem, co na pewno się będzie uśmiechać studentom. Z kolei i mieszkańcy Zemborzyc się ucieszą, bo dostaną bezpośrednie połączenie z al. Racławickimi. W takiej sytuacji należałoby także podnieść częstotliwość linii 8 z co 30 minut na co 20 minut w dzień powszedni, dla wygody pasażerów by nie byli ściśnięci jak sardynki. Linię 40 z kolei od ul. Szeligowskiego należy puścić przez Gębali potem Chodźki następnie al. Smorawińskiego, al. Spółdzielczości Pracy i na końcowy WĘGLARZA. To mogłoby stać się bezprecedensowym hitem tak jak popularna jest linia 26. Dostęp do licznych galerii i punktów usługowych na al. Spółdzielczości Pracy dostaną nie tylko mieszkańcy ul. Nadbystrzyckiej ale także mieszkańcy Wrotkowa, osiedla Nałkowskich. W takiej sytuacji byłoby zasadne aby linia 40 jeździła co 15 minut w dzień powszedni również w między szczycie i obsługiwana była w całości taborem przegubowym. I to wszystko, byłoby naprawdę spoko
Te dwie propozycje dałoby się połączyć - jednak z pewnymi korektami. Linia nr 40 mogłaby kursować przez ul. Gębali, ale następnie należałoby ją skierować (najkrótszą trasą: przez Smorawińskiego i Andersa) do Ronda Berbeckiego na Kalinowszczyźnie. która w ten sposób zyskałaby błyskawiczne połączenie z "rejonem szpitalnym" (Jaczewskiego i okolice). Linia nr 8 faktycznie mogłaby kursować Alejami Racławickimi, ale inną trasą: ... Narutowicza, Okopowa (tam się przydaje), Lipowa, Racławickie, Poniatowskiego, Smorawińskiego, Kompozytorów Polskich, Elsnera, Związkowa, Węglarza; w ten sposób udałoby się zastąpić dotychczasową linię nr 11 (na odcinku od Al. Racławickich do ul. Węglarza). [ul] [li]Na Sławinku brakuje przynajmniej jednej linii - proponuję unikać rozciągania na siłę linii komunikacji miejskiej w celu usprawnienia połączeń ze Sławinkiem.[/li] [/ul] [ol] [li]Przed planowaniem nowych linii "na Sławinek" należy uporządkować sytuację z pętlami autobusowymi w tamtym rejonie.[/li] [li]Chodzi o 3 pętle, ale kluczowe znaczenie powinny mieć dwie (przy Zbożowej oraz obok Muzeum Wsi Lubelskiej).[/li] [li]Linie dojeżdżające na Sławinek od strony uo. Willowej należy wydłużyć do pętli przy Muzeum Wsi Luibelskiej - to znacznie zwiększyłoby dostępność komunikacji miejskiej na Sławinku, i to bez "wytężania sił" (dojazd jest krótki, a i tak na pętli przy ul. Zbożowej często autobusy stoją długo).[/li] [li]Linię nr 37 należy uporządkować - niech w obie strony jeździ tą samą trasą (przez Sikorskiego i rejon Willowej albo przez Aleje Warszawskie). Jej "dopełnieniem" powinna być druga linia - świetnie się do tego nadaje linia nr 38; należałoby zmienić jej trasę: ... Jana Pawła II (całość, a więc do Węglinka), Aleje Kraśnickie (właściwie całość, ewentualnie z jakimś "skokiem w bok", jak w przypadku linii nr 12), dojazd na Sławinek (w obie strony tą samą trasą: albo Alejami Warszawskimi albo Sikorskiego i przez rejon Willowej).[/li] [li]Linię nr 11 można by skierować na Sławinek - prawie zupełnie nową trasą: Pętla przy Muzeum Wsi Lubelskiej, Zbożowa, Sławinkowska, Willowa, Ducha, Północna, Smorawińskiego (od przyczółków Wiaduktu Poniatowskiego), Kompozytorów Polskich, Elsnera, Związkowa, Węglarza, Ponikwoda (najlepiej w całości, ale ewentualnie z "zaliczeniem" ul. Lwowskiej), Unii Lubelskiej, Fabryczna, Męczenników Majdanka, Lotnicza, Kośminek (z użyciem budowanego na nowo mostu przez Czerniejówkę), Kunickiego, Nowy Świat, Wrotkowska, Diamentowa, Zemborzycka, Żeglarska, Janowska, Nadbystrzycka (rejon mostu kolejowego), Jana Pawła II, Filaretów, os. Widok. Przejściowo trzeba by korzystać z objazdów.[/li] [/ol]
Te dwie propozycje dałoby się połączyć - jednak z pewnymi korektami. Linia nr 40 mogłaby kursować przez ul. Gębali, ale następnie należałoby ją skierować (najkrótszą trasą: przez Smorawińskiego i Andersa) do Ronda Berbeckiego na Kalinowszczyźnie. która w ten sposób zyskałaby błyskawiczne połączenie z "rejonem szpitalnym" (Jaczewskiego i okolice). Linia nr 8 faktycznie mogłaby kursować Alejami Racławickimi, ale inną trasą: ... Narutowicza, Okopowa (tam się przydaje), Lipowa, Racławickie, Poniatowskiego, Smoraw... rozwiń
Avatar
Gość / 17 września 2019 o 21:06
+2
Jaki jest sens zmieniać numer linii 19 na 162, jeżeli obecnie jest to tak niepopularna linia, która raptem wykonuje 9 kursów w ciągu dnia, jest to linia szczytowa a w weekendy nie jeździ wcale. Gdyby nie sytuacja z Warbusem w planach było, że linia 161 miała jeździć częściej, mówiło się, że nawet co 15 minut( już co 20 minut byłoby spoko, bo obecnie te 25-30 minut to za rzadko, a linia ma dobrą trasę, dosyć popularną). Obsługa trakcji trolejbusowej na Nadbystrzyckiej do Zana(poza tym, że Politechnika zyskała nowe połączenie w postaci linii 152) jest na poziomie bardzo słabym, bo przypomnijmy, że linia 161 to niemal całościowa trasa dawnej linii 28, a 19 ma się stać( jeśli do tego dojdzie) linią 162. Niedawno Nadbystrzycka straciła linię 157, która została puszczona przez ul. Filaretów. W zasadzie można powiedzieć, że nic znaczącego na tej ulicy nie zaszło, a nawet ciut się pogorszyło - z uwagi na sytuację z Warbusem linia 44, która niegdyś jeździła przed wakacjami co 20 minut w szczycie a co 30 minut w między szczycie, obecnie jeździ co 30 minut w szczycie a co 1 godzinę w między szczycie, na razie tego się nie odczuwa bo nie rozpoczął się rok akademicki, od Października, ta linia może pękać w szwach. Jeśli linia 10 powróciłaby na swoją trasę i została numerem 10 po staremu, to numer 150 przyda się na ul. Nadbystrzyckiej. Po takiej oto trasie widziałbym przyszłościowo linię 150: OS. PORĘBA -Granitowa -Jana Pawła II -Nadbystrzycka -Muzyczna -Stadionowa -Gazowa -Młyńska -Lubelskiego Lipca '80 -Al. Unii Lubelskiej -Lwowska -Al. Andersa -Mełgiewska -MEŁGIEWSKA WSEI. Wystarczy, żeby na początek jeździła co 30 minut w dzień powszedni
Jaki jest sens zmieniać numer linii 19 na 162, jeżeli obecnie jest to tak niepopularna linia, która raptem wykonuje 9 kursów w ciągu dnia, jest to linia szczytowa a w weekendy nie jeździ wcale. Gdyby nie sytuacja z Warbusem w planach było, że linia 161 miała jeździć częściej, mówiło się, że nawet co 15 minut( już co 20 minut byłoby spoko, bo obecnie te 25-30 minut to za rzadko, a linia ma dobrą trasę, dosyć popularną). Obsługa trakcji trolejbusowej na Nadbystrzyckiej do Zana(poza tym, że Politechnika zyskała nowe połączenie w postaci linii 1... rozwiń
Avatar
Japolan / 18 września 2019 o 20:20
+4
MPK Lublin to takie pudrowanie trupa.
Jeszcze bardziej ZTM - w MPK przynajmniej jest szansa na rzeczową rozmowę (szczególnie z dyspozytorem). Podmiana mumerów linii - np. z 10 na 150, z 19 na 162 - pomoże jak ... umarłemu kadzidło.
Avatar
Japolan / 18 września 2019 o 16:15
+1
Mam prawo korzystać z wolności słowa. Proszę o uwagi merytoryczne - a nie w stylu "nie, bo nie", czyli w stylu ZTM i reszty reżimu doktora Krzysztofa Żuka. Niedawne zatrzymanie szefa CBA w Lublinie daje nadzieję na rychły kres rządów "nietykalnych" w Lublinie.
Avatar
Gość / 18 września 2019 o 02:40
-1
Do Japolan: Może ty się lepiej nie bierz za tematykę funkcjonowania komunikacji miejskiej, poza tym straszny chaos wynika z tego co tutaj napisałeś. Po kiego grzyba puszczać linię 8 w kierunku Czechowa?? i jeszcze dosyć krętą trasą, wiesz jakie to by opóźnienia generowało?, przecież ósemka z Zemborzyc jedzie, a z Politechniki na Czechów to 15 i 44 jeżdżą, po co dokładać kolejną linię, lepiej jeśli już to tylko na Sławinek ósemkę puścić, studenci mają połączenie jak się patrzy. Po co linię 40 na Kalinę puszczać? Już lepiej rozważyć wzmocnienie linii 47 - to jest obecnie linia jadąca z Kaliny na m.in Chodźki. Jeśli chodzi o linię 11 to jej trasa była konsultowana z różnymi radami dzielnic, jest więc nietykalna, fakt nie jest ona popularna i często zdarza się że wozi nadmiar wolnego miejsca w pojeździe ale jakiejś grupie pasażerów służy, widać płynęły sygnały by takie połączenie utworzyć to jest i nic z tym nie zrobisz.
Do Japolan: Może ty się lepiej nie bierz za tematykę funkcjonowania komunikacji miejskiej, poza tym straszny chaos wynika z tego co tutaj napisałeś. Po kiego grzyba puszczać linię 8 w kierunku Czechowa?? i jeszcze dosyć krętą trasą, wiesz jakie to by opóźnienia generowało?, przecież ósemka z Zemborzyc jedzie, a z Politechniki na Czechów to 15 i 44 jeżdżą, po co dokładać kolejną linię, lepiej jeśli już to tylko na Sławinek ósemkę puścić, studenci mają połączenie jak się patrzy. Po co linię 40 na Kalinę puszczać? Już lepiej rozważyć wzmocnieni... rozwiń
Avatar
Japolan / 18 września 2019 o 01:58
+2
Linię 8 wycofać z Narutowicza i końcowego na Okopowej( nie należy jednak likwidować tego przystanku końcowego, być może jeszcze kiedyś się przyda), w zamian kierując ją ul. Lipową, Al. Racławickimi, Al. Sikorskiego, gen. Ducha, Willową, Sławinkowską i do pętli ZBOŻOWA. Tak skierowana linia 8 umożliwi nie tylko polepszenie obsługi przewozowej dla mieszkańców Sławinka, dając im bezpośredni dojazd na ulicę Lipową ale także skomunikuje Politechnikę z tamtym rejonem, co na pewno się będzie uśmiechać studentom. Z kolei i mieszkańcy Zemborzyc się ucieszą, bo dostaną bezpośrednie połączenie z al. Racławickimi. W takiej sytuacji należałoby także podnieść częstotliwość linii 8 z co 30 minut na co 20 minut w dzień powszedni, dla wygody pasażerów by nie byli ściśnięci jak sardynki. Linię 40 z kolei od ul. Szeligowskiego należy puścić przez Gębali potem Chodźki następnie al. Smorawińskiego, al. Spółdzielczości Pracy i na końcowy WĘGLARZA. To mogłoby stać się bezprecedensowym hitem tak jak popularna jest linia 26. Dostęp do licznych galerii i punktów usługowych na al. Spółdzielczości Pracy dostaną nie tylko mieszkańcy ul. Nadbystrzyckiej ale także mieszkańcy Wrotkowa, osiedla Nałkowskich. W takiej sytuacji byłoby zasadne aby linia 40 jeździła co 15 minut w dzień powszedni również w między szczycie i obsługiwana była w całości taborem przegubowym. I to wszystko, byłoby naprawdę spoko
Te dwie propozycje dałoby się połączyć - jednak z pewnymi korektami. Linia nr 40 mogłaby kursować przez ul. Gębali, ale następnie należałoby ją skierować (najkrótszą trasą: przez Smorawińskiego i Andersa) do Ronda Berbeckiego na Kalinowszczyźnie. która w ten sposób zyskałaby błyskawiczne połączenie z "rejonem szpitalnym" (Jaczewskiego i okolice). Linia nr 8 faktycznie mogłaby kursować Alejami Racławickimi, ale inną trasą: ... Narutowicza, Okopowa (tam się przydaje), Lipowa, Racławickie, Poniatowskiego, Smorawińskiego, Kompozytorów Polskich, Elsnera, Związkowa, Węglarza; w ten sposób udałoby się zastąpić dotychczasową linię nr 11 (na odcinku od Al. Racławickich do ul. Węglarza). [ul] [li]Na Sławinku brakuje przynajmniej jednej linii - proponuję unikać rozciągania na siłę linii komunikacji miejskiej w celu usprawnienia połączeń ze Sławinkiem.[/li] [/ul] [ol] [li]Przed planowaniem nowych linii "na Sławinek" należy uporządkować sytuację z pętlami autobusowymi w tamtym rejonie.[/li] [li]Chodzi o 3 pętle, ale kluczowe znaczenie powinny mieć dwie (przy Zbożowej oraz obok Muzeum Wsi Lubelskiej).[/li] [li]Linie dojeżdżające na Sławinek od strony uo. Willowej należy wydłużyć do pętli przy Muzeum Wsi Luibelskiej - to znacznie zwiększyłoby dostępność komunikacji miejskiej na Sławinku, i to bez "wytężania sił" (dojazd jest krótki, a i tak na pętli przy ul. Zbożowej często autobusy stoją długo).[/li] [li]Linię nr 37 należy uporządkować - niech w obie strony jeździ tą samą trasą (przez Sikorskiego i rejon Willowej albo przez Aleje Warszawskie). Jej "dopełnieniem" powinna być druga linia - świetnie się do tego nadaje linia nr 38; należałoby zmienić jej trasę: ... Jana Pawła II (całość, a więc do Węglinka), Aleje Kraśnickie (właściwie całość, ewentualnie z jakimś "skokiem w bok", jak w przypadku linii nr 12), dojazd na Sławinek (w obie strony tą samą trasą: albo Alejami Warszawskimi albo Sikorskiego i przez rejon Willowej).[/li] [li]Linię nr 11 można by skierować na Sławinek - prawie zupełnie nową trasą: Pętla przy Muzeum Wsi Lubelskiej, Zbożowa, Sławinkowska, Willowa, Ducha, Północna, Smorawińskiego (od przyczółków Wiaduktu Poniatowskiego), Kompozytorów Polskich, Elsnera, Związkowa, Węglarza, Ponikwoda (najlepiej w całości, ale ewentualnie z "zaliczeniem" ul. Lwowskiej), Unii Lubelskiej, Fabryczna, Męczenników Majdanka, Lotnicza, Kośminek (z użyciem budowanego na nowo mostu przez Czerniejówkę), Kunickiego, Nowy Świat, Wrotkowska, Diamentowa, Zemborzycka, Żeglarska, Janowska, Nadbystrzycka (rejon mostu kolejowego), Jana Pawła II, Filaretów, os. Widok. Przejściowo trzeba by korzystać z objazdów.[/li] [/ol]
Te dwie propozycje dałoby się połączyć - jednak z pewnymi korektami. Linia nr 40 mogłaby kursować przez ul. Gębali, ale następnie należałoby ją skierować (najkrótszą trasą: przez Smorawińskiego i Andersa) do Ronda Berbeckiego na Kalinowszczyźnie. która w ten sposób zyskałaby błyskawiczne połączenie z "rejonem szpitalnym" (Jaczewskiego i okolice). Linia nr 8 faktycznie mogłaby kursować Alejami Racławickimi, ale inną trasą: ... Narutowicza, Okopowa (tam się przydaje), Lipowa, Racławickie, Poniatowskiego, Smoraw... rozwiń
Avatar
Dopieszczając Nadbystrzycką ;) / 17 września 2019 o 22:36
0
Linię 8 wycofać z Narutowicza i końcowego na Okopowej( nie należy jednak likwidować tego przystanku końcowego, być może jeszcze kiedyś się przyda), w zamian kierując ją ul. Lipową, Al. Racławickimi, Al. Sikorskiego, gen. Ducha, Willową, Sławinkowską i do pętli ZBOŻOWA. Tak skierowana linia 8 umożliwi nie tylko polepszenie obsługi przewozowej dla mieszkańców Sławinka, dając im bezpośredni dojazd na ulicę Lipową ale także skomunikuje Politechnikę z tamtym rejonem, co na pewno się będzie uśmiechać studentom. Z kolei i mieszkańcy Zemborzyc się ucieszą, bo dostaną bezpośrednie połączenie z al. Racławickimi. W takiej sytuacji należałoby także podnieść częstotliwość linii 8 z co 30 minut na co 20 minut w dzień powszedni, dla wygody pasażerów by nie byli ściśnięci jak sardynki. Linię 40 z kolei od ul. Szeligowskiego należy puścić przez Gębali potem Chodźki następnie al. Smorawińskiego, al. Spółdzielczości Pracy i na końcowy WĘGLARZA. To mogłoby stać się bezprecedensowym hitem tak jak popularna jest linia 26. Dostęp do licznych galerii i punktów usługowych na al. Spółdzielczości Pracy dostaną nie tylko mieszkańcy ul. Nadbystrzyckiej ale także mieszkańcy Wrotkowa, osiedla Nałkowskich. W takiej sytuacji byłoby zasadne aby linia 40 jeździła co 15 minut w dzień powszedni również w między szczycie i obsługiwana była w całości taborem przegubowym. I to wszystko, byłoby naprawdę spoko
Linię 8 wycofać z Narutowicza i końcowego na Okopowej( nie należy jednak likwidować tego przystanku końcowego, być może jeszcze kiedyś się przyda), w zamian kierując ją ul. Lipową, Al. Racławickimi, Al. Sikorskiego, gen. Ducha, Willową, Sławinkowską i do pętli ZBOŻOWA. Tak skierowana linia 8 umożliwi nie tylko polepszenie obsługi przewozowej dla mieszkańców Sławinka, dając im bezpośredni dojazd na ulicę Lipową ale także skomunikuje Politechnikę z tamtym rejonem, co na pewno się będzie uśmiechać studentom. Z kolei i mieszkańcy Zemborzyc się u... rozwiń
Avatar
Obserwator / 17 września 2019 o 22:32
+5
Całkowita racja z tą zmianą numeracji. To nie są linie trolejbusowe, tylko linie obsługiwane przez trolejbusy ( hybrydy ) lub autobus elektryczny. Często się zdarza, że np. 10 nawet tam gdzie jest trakcja trolejbusowa jedzie z ściągniętymi pałąkami. Może w dobie rozwiniętych technologii niewłaściwe jest dzielić linie na autobusowe i trolejbusowe. Tylko obecnie tramwaj nie kursuje jako autobus lub trolejbus. Zmiana numeracji e takim przypadku jest tylko dziwnym zabiegiem, dzięki któremu trzeba pamiętać, ze jest na ogół stara trasa, ale należy pamiętać o zmianie numeru linii. Jak widać staje się to głównym zadaniem ZTM !
Całkowita racja z tą zmianą numeracji. To nie są linie trolejbusowe, tylko linie obsługiwane przez trolejbusy ( hybrydy ) lub autobus elektryczny. Często się zdarza, że np. 10 nawet tam gdzie jest trakcja trolejbusowa jedzie z ściągniętymi pałąkami. Może w dobie rozwiniętych technologii niewłaściwe jest dzielić linie na autobusowe i trolejbusowe. Tylko obecnie tramwaj nie kursuje jako autobus lub trolejbus. Zmiana numeracji e takim przypadku jest tylko dziwnym zabiegiem, dzięki któremu trzeba pamiętać, ze jest na ogół stara trasa, ale na... rozwiń
Avatar
Gość / 17 września 2019 o 21:06
+2
Jaki jest sens zmieniać numer linii 19 na 162, jeżeli obecnie jest to tak niepopularna linia, która raptem wykonuje 9 kursów w ciągu dnia, jest to linia szczytowa a w weekendy nie jeździ wcale. Gdyby nie sytuacja z Warbusem w planach było, że linia 161 miała jeździć częściej, mówiło się, że nawet co 15 minut( już co 20 minut byłoby spoko, bo obecnie te 25-30 minut to za rzadko, a linia ma dobrą trasę, dosyć popularną). Obsługa trakcji trolejbusowej na Nadbystrzyckiej do Zana(poza tym, że Politechnika zyskała nowe połączenie w postaci linii 152) jest na poziomie bardzo słabym, bo przypomnijmy, że linia 161 to niemal całościowa trasa dawnej linii 28, a 19 ma się stać( jeśli do tego dojdzie) linią 162. Niedawno Nadbystrzycka straciła linię 157, która została puszczona przez ul. Filaretów. W zasadzie można powiedzieć, że nic znaczącego na tej ulicy nie zaszło, a nawet ciut się pogorszyło - z uwagi na sytuację z Warbusem linia 44, która niegdyś jeździła przed wakacjami co 20 minut w szczycie a co 30 minut w między szczycie, obecnie jeździ co 30 minut w szczycie a co 1 godzinę w między szczycie, na razie tego się nie odczuwa bo nie rozpoczął się rok akademicki, od Października, ta linia może pękać w szwach. Jeśli linia 10 powróciłaby na swoją trasę i została numerem 10 po staremu, to numer 150 przyda się na ul. Nadbystrzyckiej. Po takiej oto trasie widziałbym przyszłościowo linię 150: OS. PORĘBA -Granitowa -Jana Pawła II -Nadbystrzycka -Muzyczna -Stadionowa -Gazowa -Młyńska -Lubelskiego Lipca '80 -Al. Unii Lubelskiej -Lwowska -Al. Andersa -Mełgiewska -MEŁGIEWSKA WSEI. Wystarczy, żeby na początek jeździła co 30 minut w dzień powszedni
Jaki jest sens zmieniać numer linii 19 na 162, jeżeli obecnie jest to tak niepopularna linia, która raptem wykonuje 9 kursów w ciągu dnia, jest to linia szczytowa a w weekendy nie jeździ wcale. Gdyby nie sytuacja z Warbusem w planach było, że linia 161 miała jeździć częściej, mówiło się, że nawet co 15 minut( już co 20 minut byłoby spoko, bo obecnie te 25-30 minut to za rzadko, a linia ma dobrą trasę, dosyć popularną). Obsługa trakcji trolejbusowej na Nadbystrzyckiej do Zana(poza tym, że Politechnika zyskała nowe połączenie w postaci linii 1... rozwiń
Avatar
eN / 17 września 2019 o 14:40
-3
Proponuję zrobić ankietę, dotyczącą zachowania lub nie podziału na linie autobusowe i trolejbusowe
Avatar
Gość / 17 września 2019 o 11:24
+7
MPK Lublin to takie pudrowanie trupa.
Avatar
Japolan / 17 września 2019 o 10:25
+2
Za tak zwanej komuny ludzie za mniejsze draństwa rządzących podpalali komitety partyjne, a strajk w WSK Świdnik rozpoczęto z powodu podwyżki ceny kotletów w zakładowej stołówce. Ale to było kiedyś. Teraz jest kapitalistyczny zamordyzm dla ogółu (który zachowuje się jak eunuchy) oraz system troski o pajaców, trzymanych na stanowiskach dzięki układom (być może nawet takim, które są demonstrowane ba "paradach równości"). To, co wyprawia ZTM Lublin wygląda na eskperyment psychologiczno - socjologiczy, którego celem jest sprawdzanie, jak mocno lublinianie POzwolą się upodlić, jak silna jest w nich mentalność niewolnicza.
Za tak zwanej komuny ludzie za mniejsze draństwa rządzących podpalali komitety partyjne, a strajk w WSK Świdnik rozpoczęto z powodu podwyżki ceny kotletów w zakładowej stołówce. Ale to było kiedyś. Teraz jest kapitalistyczny zamordyzm dla ogółu (który zachowuje się jak eunuchy) oraz system troski o pajaców, trzymanych na stanowiskach dzięki układom (być może nawet takim, które są demonstrowane ba "paradach równości"). To, co wyprawia ZTM Lublin wygląda na eskperyment psychologiczno - socjologiczy, którego celem jest sprawdzanie, ja... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

100 lat "Społem" Zamość

100 lat "Społem" Zamość 0

W dniu 12.10.2019 odbyła się Gala Jubileuszowa wieńcząca obchody 100-lecia funkcjonowania Spółdzielni. Uczestnikami gali byli pracownicy i członkowie ,,Jubilatki” w obecności przedstawicieli władz – Gminy, Miasta i Powiatu Zamojskiego, oraz Wojewody Lubelskiego i Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie. Obecni byli, poseł Sławomir Zawiślak i Senator Jerzy Chróścikowski.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 21 października 2019 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 21 października 2019 r. 0 0

Naukowcy siłą UMCS-u
galeria

Naukowcy siłą UMCS-u 0

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie jest jednym z największych ośrodków naukowych w Polsce, który może pochwalić się licznymi osiągnięciami na polu komercjalizacji wyników badań i wdrażania ich na rynek.

Po zliczeniu okazało się, że zdobyli zero głosów. Złożyli zawiadomienia do prokuratury

Po zliczeniu okazało się, że zdobyli zero głosów. Złożyli zawiadomienia do prokuratury 0 13

Dwóch kandydatów na posłów z list Koalicji Obywatelskiej w okręgu chełmskim złożyło zawiadomienia o możliwości błędnego zliczenia oddanych na nich głosów. Chcą ponownego ich przeliczenia i ukarania winnych

Pociągi wracają do Puław. Pierwszy przyjechał w niedzielę wieczorem [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Pociągi wracają do Puław. Pierwszy przyjechał w niedzielę wieczorem [zdjęcia, wideo] 255 16

Wielu puławian wybrało się w niedzielę na stację kolejową, by zobaczyć przyjazd pociągu PKP. Skład InterCity wjechał punktualnie o godz. 18:35. Pierwszy raz od 2 lat i 4 miesięcy. Mieszkańcy z zainteresowaniem oglądali modernizowany peron oraz wnętrze przebudowanego dworca. Zmiany oceniają pozytywnie.

LUK Politechnika Lublin – KFC Gwardia Wrocław 3:1. Emocji nie brakowało

LUK Politechnika Lublin – KFC Gwardia Wrocław 3:1. Emocji nie brakowało 0 0

LUK Politechnika Lublin po zaciętym spotkaniu pokonała KFC Gwardię Wrocław 3:1. Było to czwarte zwycięstwo z rzędu podopiecznych trenera Macieja Kołodziejczyka

Na tych drogach w powiecie puławskim najczęściej można spotkać dzikie zwierzęta

Na tych drogach w powiecie puławskim najczęściej można spotkać dzikie zwierzęta 0 3

Jadąc w okolicach lasów warto zwolnić, szczególnie gdy mijamy znak ostrzegający o dzikiej zwierzynie. Tylko w tym roku na terenie powiatu puławskiego zanotowano 92 kolizje z jej udziałem. Jesienią na drogach pojawiają się m.in. dziki, sarny, a nawet łosie.

Lubelskie: Żołnierze budują nowy most na Wieprzu
galeria

Lubelskie: Żołnierze budują nowy most na Wieprzu 0 2

Trwa budowa mostu na Wieprzu. Żołnierze z 3 batalionu inżynieryjnego z Niska, którzy tam pracują zapowiadają, że do końca miesiąca przeprawa będzie gotowa. Znów będzie można dojechać na łąki i skrócić drogę do Topólczy

Tomasovia - Lewart 2:1. Piłka lubi zaskakiwać

Tomasovia - Lewart 2:1. Piłka lubi zaskakiwać 0 0

Pierwsza porażka lidera! Tomasovia rzutem na taśmę pokonała Lewart Lubartów 2:1. W meczu na szczycie emocji i ciekawych akcji na pewno jednak nie zabrakło

Z kwiatami, doniczkami czy książkach. Pierwsza Lubelska Wymiana Roślin [zdjęcia]
galeria

Z kwiatami, doniczkami czy książkach. Pierwsza Lubelska Wymiana Roślin [zdjęcia] 30 0

W Akademii Kreatywności w kamienicy przy ul. Zamojskiej 21 były już zajęcia dla dzieci i dla dorosłych. Z decoupage, tworzenia choinkowych ozdób, makram czy wyplatania chodników ze starych T-shirtów. Na swoje drugie życie czekają w kącie stare walizki, apteczka, taboret. W niedzielę zorganizowano Pierwszą Lubelską Wymianę Roślin.

Wisła II – Mazowsze 7:0. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Wisła II – Mazowsze 7:0. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej 0 1

Mazowsze Stężyca „czerwoną latarnią” rozgrywek. Podopieczni Mariusza Utnickiego zostali wczoraj rozgromieni przez rezerwy Wisły Puławy

Metalowiec – Tanew 2:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Metalowiec – Tanew 2:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 0 0

Metalowiec Goraj pokonał na swoim obiekcie znajdującą się na podium Tanew Majdan Stary. Goście prowadzili do przerwy jedną bramką, ale w drugiej połowie dwa ciosy zadali gospodarze

Radni PiS chcieli "Samorządowej Karty Praw Rodzin" w Lublinie. To pomysł Ordo Iuris

Radni PiS chcieli "Samorządowej Karty Praw Rodzin" w Lublinie. To pomysł Ordo Iuris 18 16

Radni PiS nie namówili Radę Miasta do uchwalenia „Samorządowej Karty Praw Rodzin” będącej manifestem „przeciw podważaniu” praw małżeństwa rozumianego, jako związek kobiety i mężczyzny. Projekt karty firmuje fundacja Ordo Iuris, która trzy lata temu zasłynęła propozycją zaostrzenia prawa antyaborcyjnego

Wąwóz wyładnieje, ale dopiero w przyszłym roku

Wąwóz wyładnieje, ale dopiero w przyszłym roku 0 2

Na przyszły rok odłożone ma być urządzenie wąwozu na Czechowie między al. Kompozytorów Polskich i ul. Szeligowskiego.

Stal Kraśnik – Hutnik Kraków 2:3. Fotel lidera nie dla nich

Stal Kraśnik – Hutnik Kraków 2:3. Fotel lidera nie dla nich 0 2

Duży niedosyt w Kraśniku. Piłkarze Jarosława Pacholarza prowadzili już z Hutnikiem Kraków 2:0. Niestety, nie dopisali do swojego konta nawet jednego punktu. W drugiej połowie rywale strzelili trzy gole i ostatecznie wygrali 3:2

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.