Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 maja 2008 r.
17:41
Edytuj ten wpis

Maszt Ery wraca na os. Poręba (wideo)

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 28 A A

Ratusz nie mógł odmówić zgody na budowę masztu telekomunikacyjnego na os. Poręba - tak orzekł dzisiaj Wojewódzki Sąd Administracyjny.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Sąd uchylił blokujące inwestycję decyzje prezydenta i wojewody. Prawnicy z obu urzędów mają się teraz zastanowić, czy odwołają się od wyroku do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Ratusz nieoficjalnie zapowiada, że poszuka innego sposobu na zablokowanie budowy masztu. A mieszkańcy os. Poręba grożą ponowną blokadą drogi dojazdowej do placu budowy.

Przypomnijmy. Prezydent uchylił pozwolenie na budowę, gdy okazało się, że miejscy urzędnicy pominęli w postępowaniu spadkobierczynię jednej z działek bezpośrednio sąsiadującej z posesją, na której miał stanąć maszt. W tym czasie budowa już trwała.



We wrześniu mieszkańcy os. Poręba twierdzący, że promieniowanie nadajników zaszkodzi ich zdrowiu i obniży wartość ich mieszkań próbowali powstrzymać robotników blokując drogę dojazdową do placu budowy. Policja siłą usuwała ich z jezdni.

Prezydent uległ ich protestom i odmówił wydania nowego pozwolenia. Adam Wasilewski zapewniał, że maszt nie będzie groźny, ale swą odmowę tłumaczył tym, że nie chce, by lokatorzy żyli w poczuciu zagrożenia. Era zaskarżyła tę decyzję do wojewody, ale ta utrzymała ją w mocy. Dlatego Era odwołała się do sądu.

Ale sąd nie pozostawił suchej nitki na prezydenckim uzasadnieniu odmowy. - Jest gołosłowne i nieuzasadnione - mówiła uzasadniając wyrok sędzia Grażyna Pawlos-Janusz. Podkreślała, że wszelkie dołączone do akt ekspertyzy mówiły, że maszt nie będzie szkodliwy dla mieszkańców Poręby, a Era dopełniła wszelkich formalności.

- Jeżeli inwestor spełni wymagania, organ administracyjny nie może odmówić wydania pozwolenia - dodała. Sąd nie zgodził się też z twierdzeniami, że mieszkania na Porębie stracą na wartości, jeśli na pobliskiej działce wyrośnie maszt.

Dzisiejszy wyrok nie oznacza jeszcze, że Era może wznowić budowę. Może za to ponownie starać się w Ratuszu o zgodę. Ale teraz urzędy nie będą mogły użyć obalonych przez sąd argumentów, by zablokować inwestycję.

- Rozpatrując sprawę organy administracyjne będą związane oceną prawną zawartą w uzasadnieniu tego wyroku - dodała sędzia.

Mieszkańcy Poręby przyjęli wyrok z oburzeniem i żalem.

- Mamy zginąć, bo Niemcy chcą nas wykończyć? Już raz chcieli nas wykończyć. To straszne, że my, jako Polacy mamy się w ten sposób bronić - krzyczała po wyjściu z sali rozpraw starsza kobieta, mieszkanka Poręby.

- Myśleliśmy, że wygramy tę sprawę - mówi Jolanta Wojtasik. - Będziemy dalej walczyć.

Oburzeni lokatorzy zapowiadają, że odwołają się od tego wyroku, choć nie będą mogli tego zrobić, bo formalnie nie byli stroną tej rozprawy, która toczyła się między Polską Telefonią Cyfrową a wojewodą. - Jeśli przegramy w sądach krajowych, pójdziemy do europejskich - mówi Artur Hanryszczak, jeden z mieszkańców osiedla.

Mieszkańcy grożą też ponowną blokadą osiedla. - My zwyczajnie do tej budowy nie dopuścimy i jak będzie trzeba, znów staniemy na drodze - mówi Hanryszczak.

Nie wiadomo jeszcze, jak na dzisiejszy wyrok zareagują wojewoda i prezydent. - Wszystko będzie uzależnione od argumentów zawartych w pisemnym uzasadnieniu wyroku. Na razie czekamy na uzasadnienie, a po jego analizie podejmiemy dalsze kroki - mówi Małgorzata Tatara, rzecznik wojewody.

- Wyroków sądu nie komentujemy, ale nie mamy sobie nic do zarzucenia - stwierdza Iwona Blajerska, rzecznik prezydenta. - Co zrobimy? Będziemy się zastanawiać.



Komentarze 28

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 25 maja 2008 o 20:21
0
laik napisał:
A ja bym zwrócił uwagę na inny aspekt sprawy. Ćzy ktoś ze zwolenników budowy masztu w ogóle zna dokładne miejsce lokalizacji tej budowy? Są to tereny zielone bardzo atrakcyjne pod względem rekreacyjnym - bliskie sąsiedztwo lasu, ładnie ukształtowany teren- sprzyjają wypoczykowi i spacerom np. po pracy, jeżdzie na rowerze. Taki maszt strasznie oszpeciłby to miejsce. Nie wieżę, że nie można znależć innej, lepszej lokalizacji!


A kogo to obchodzi? Mnie gdybym był inwestorem też by to grzało!! Czy Era robi wszystko zgodnie z planem?? TAK!! Więc dlaczego ma szukać innej lokalizacji. Każdy może powiedzieć, że gdzie indziej można postawić. Ale widocznie tutaj jest taka potrzeba. W końcu nie wiem o co chodzi mieszkańcom, o zdrowie czy krajobraz??!!


A kogo to obchodzi? Mnie gdybym był inwestorem też by to grzało!! Czy Era robi wszystko zgodnie z planem?? TAK!! Więc dlaczego ma szukać innej lokalizacji. Każdy może powiedzieć, że gdzie indziej można postawić. Ale widocznie tutaj jest taka potrzeba. W końcu nie wiem o co chodzi mieszkańcom, o zdrowie czy krajobraz??!! rozwiń
Avatar
laik / 25 maja 2008 o 19:07
0
pl napisał:
teraz będzie spokojnie mógł wysrać się pod twoim masztem na porębie

A ja bym zwrócił uwagę na inny aspekt sprawy. Ćzy ktoś ze zwolenników budowy masztu w ogóle zna dokładne miejsce lokalizacji tej budowy? Są to tereny zielone bardzo atrakcyjne pod względem rekreacyjnym - bliskie sąsiedztwo lasu, ładnie ukształtowany teren- sprzyjają wypoczykowi i spacerom np. po pracy, jeżdzie na rowerze. Taki maszt strasznie oszpeciłby to miejsce. Nie wieżę, że nie można znależć innej, lepszej lokalizacji!

A ja bym zwrócił uwagę na inny aspekt sprawy. Ćzy ktoś ze zwolenników budowy masztu w ogóle zna dokładne miejsce lokalizacji tej budowy? Są to tereny zielone bardzo atrakcyjne pod względem rekreacyjnym - bliskie sąsiedztwo lasu, ładnie ukształtowany teren- sprzyjają wypoczykowi i spacerom np. po pracy, jeżdzie na rowerze. Taki maszt strasznie oszpeciłby to miejsce. Nie wieżę, że nie można znależć innej, lepszej lokalizacji! rozwiń
Avatar
pl / 24 maja 2008 o 10:56
0
Gość napisał:
Hej ty chamie z Łęcznej sraj u siebie za stodołą a nie w mieście Lublinie.

teraz będzie spokojnie mógł wysrać się pod twoim masztem na porębie
Avatar
student / 23 maja 2008 o 15:52
0
Nadajniki są już w inncyh częściach od wielu lat i jakoś tam gdzie stoją nikt się nieskarży specjalnie. Ta sprawa się sama nakręca jedna osoba powie że szkodzi i już wszyscy myślą tak samo. Przecież są badania i mimo że niejednoznaczne ale w większości mówią że nieszkodzą - a juz niebardziej niż picie alkoholu czy palenie fajek.
W lublin nie rozwija się brakuje nowych technologii bo wszyscy czego nieznają to się boją i jak tu żyć.
Gdyby niemieli zasięgu to by chodzili i sami prosili o postawienie nadajnika.
Avatar
znawca / 23 maja 2008 o 14:07
0
biolog napisał:
Tak, pozwole na budowę masztu ery na swoim dachu , a potem niech stawiają ubojnie, moze jeszcze jakis kominek. Jak taki madry jeste to zaproś inwestora na swój dach i narażaj swoje i swojej rodziny zdrowie. Poogladaj trochę naukowych programów - polecam Discovery Science, to zrozumiesz ,ze promieniowanie emitowane przez stacje nadawczo -odbiorcze Ery to mikrofale i ze po ponad 10 latach ekspozycji rosnie ryzyko wielu chorob. A tak wogole jesli chcesz sie douczyć polecam : www.pubmed.com - przeglad pismiennictwa naukowego na ten temat.


Twoja wiedza techniczna natomiast wymaga korekty. Stacja na dachu niewielki wplyw na ludzi mieszkajacych w tym budynku pod antenami. Anteny stacji komorkowych maja wlasnosci kierunkowe i emituja energie wylacznie "przed siebie". Powod wyczujesz pewnie intuicyjnie - analogia do reflektora lampy. Pod antena, analogicznie jak pod latarnia, promieniowanie jest mocno oslabione. Zrob eksperyment: rozejrzyj sie czy w Twoim telefonie GSM mozna aktywowac tzw. netmonitor, funkcje "field test display" scisle rzecz ujmujac. W nieco starszych modelach bylo z tym latwiej, w nowszych producenci na wniosek operatorow nieco staranniej utrudniaja jej aktywacje przez laikow. Jesli telefon pokaze poziom sygnalu w domu na poziomie -70 dB to jest OK. stan teraz dokladnie naprzeciwko anteny (przewaznie jest ich na stacji 3 lub 6) w odleglosci powiedzmy 100m i zmierz sygnal. Powinno sie pokazac ok. -50 do -35 dB. Jesli bedzie widac -15 dB to mozesz smialo dzwonic do UKE i wnioskowac o zrobienie pomiarow bez wiedzy operatorow, bo norma zostala celowo przekroczona. Teraz wyobraz sobie ze masz mozliwosc zmierzenia sily sygnalu wspomnianym netmonitorem od nadajnika swojego wlasnego telefonu komorkowego trzymanego przy uchu. Z conajmniej dwoch powodow nie bedziesz mial jednak takiej mozliwosci. Moge Cie zapewnic ze telefon, gdyby mogl pokazal by ok. -0 dB (!!!) czyli prawie tyle ile po przystawieniu Twojej glowy do anten wspomnianego masztu smierci. Wniosek o szkodliwosci telefonu wyciagnij sam. Miara wyindukowanego napiecia jest tu logarytmiczna a nie liniowa. Polskie normy dot. szkodliwosci sa tak i tak znacznie bardziej restrykcyjne niz np. brytyjskie. Widzisz jak tam szanuje sie ludzkie zdrowie?

Ludzie, nie dajcie sie oglupic protestom przeciwko masztom telefonii komorkowej. Uzywanie telefonu GSM przy _slabym zasiegu_ jest ZNACZNIE bardziej SZKODLIWE niz energia dolatujaca od stacji nadawczej GSM, szczegolnie gdy mamy ja na wlasnym dachu.


Twoja wiedza techniczna natomiast wymaga korekty. Stacja na dachu niewielki wplyw na ludzi mieszkajacych w tym budynku pod antenami. Anteny stacji komorkowych maja wlasnosci kierunkowe i emituja energie wylacznie "przed siebie". Powod wyczujesz pewnie intuicyjnie - analogia do reflektora lampy. Pod antena, analogicznie jak pod latarnia, promieniowanie jest mocno oslabione. Zrob eksperyment: rozejrzyj sie czy w Twoim telefonie GSM mozna aktywowac tzw. netmonitor, funkcje "field test display" scis... rozwiń
Avatar
Gość / 23 maja 2008 o 13:40
0
biolog napisał:
Tak, pozwole na budowę masztu ery na swoim dachu , a potem niech stawiają ubojnie, moze jeszcze jakis kominek. Jak taki madry jeste to zaproś inwestora na swój dach i narażaj swoje i swojej rodziny zdrowie. Poogladaj trochę naukowych programów - polecam Discovery Science, to zrozumiesz ,ze promieniowanie emitowane przez stacje nadawczo -odbiorcze Ery to mikrofale i ze po ponad 10 latach ekspozycji rosnie ryzyko wielu chorob. A tak wogole jesli chcesz sie douczyć polecam : www.pubmed.com - przeglad pismiennictwa naukowego na ten temat.
Jesli wladasz angielskim zapoznaj sie z praca z Klinik Onkologii w szwecji na temat szkodliwosci PEM - wzrost zachorowalnosci na guzy mozgu- świeża maj 2008 - metaanaliza- czyli przegląd i analiza dotychczasowego pismiennictwa, o stacjach nadawczych i o szkodliwości dla ludzkiego zdrowia tez tam cos znajdziesz. Pozdrawiam i nie życzę nadajnika Ery nad głową.

Int J Oncol. 2008 May;32(5):1097-103. Links
Meta-analysis of long-term mobile phone use and the association with brain tumours.
Hardell L, Carlberg M, Söderqvist F, Hansson Mild K.
Department of Oncology, University Hospital, SE-701 85 Orebro, Sweden. lennart.hardell@orebroll.se.
We evaluated long-term use of mobile phones and the risk for brain tumours in case-control studies published so far on this issue. We identified ten studies on glioma and meta-analysis yielded OR = 0.9, 95% CI = 0.8-1.1. Latency period of >/=10-years gave OR = 1.2, 95% CI = 0.8-1.9 based on six studies, for ipsilateral use (same side as tumour) OR = 2.0, 95% CI = 1.2-3.4 (four studies), but contralateral use did not increase the risk significantly, OR = 1.1, 95% CI = 0.6-2.0. Meta-analysis of nine studies on acoustic neuroma gave OR = 0.9, 95% CI = 0.7-1.1 increasing to OR = 1.3, 95% CI = 0.6-2.8 using >/=10-years latency period (four studies). Ipsilateral use gave OR = 2.4, 95% CI = 1.1-5.3 and contra-lateral OR = 1.2, 95% CI = 0.7-2.2 in the >/=10-years latency period group (three studies). Seven studies gave results for meningioma yielding overall OR = 0.8, 95% CI = 0.7-0.99. Using >/=10-years latency period OR = 1.3, 95% CI = 0.9-1.8 was calculated (four studies) increasing to OR = 1.7, 95% CI = 0.99-3.1 for ipsilateral use and OR = 1.0, 95% CI = 0.3-3.1 for contralateral use (two studies). We conclude that this meta-analysis gave a consistent pattern of an association between mobile phone use and ipsilateral glioma and acoustic neuroma using >/=10-years latency period.


Wyobraź sobie, że nadajnik mam nieomal nad głową i jakoś się tym nie przejmuję!!
Podobno margaryna i masło też szkodzą!! Smażenie 2 razy na tym samym oleju jest rakotwórcze!! No i co z tego??
Palenie tytoniu powoduje raka i choroby serca!! A ile osób w naszym województwie się tym przejmuje??

NIC WAM BLOKADA NIE POMOŻE!! W Polsce jest mało miejsc gdzie telefony nie mają zasięgu. Mają ewentualnie słaby. I tak się przed tym nie uchronisz. A poczytaj sobie jeszcze, to może doczytasz, że im telefon dalej znajduje się od nadajnika tym bardziej promieniuje!!
Mam takie jedno pytanie do ciebie. Używasz telefonu komórkowego albo komputera??

A teraz krótka informacja do władz. LEPIEJ ZACZNIJCIE SIĘ PRZEJMOWAĆ TAKIMI SPRAWAMI JAK BUDOWA DRÓG. NA polskich dziurach ginie więcej kierowców rocznie, niż kiedykolwiek umrze przez ten nadajnik. A nie później aby się czyta, winą prawdopodobnie była nadmierna prędkość. Guzik prawda, nie nadmierna prędkość tylko nieudolność polskich władz i ich bezmyślność. Aha i posadźcie więcej drzew, żeby było się o co rozbijać.

Tym się zajmijcie, a nie wydawaniem decyzji niezgodnych z prawem i przy okazji marnotrawieniem pieniędzy np. koszty procesu, które poniesiemy MY WSZYSCY.


Wyobraź sobie, że nadajnik mam nieomal nad głową i jakoś się tym nie przejmuję!!
Podobno margaryna i masło też szkodzą!! Smażenie 2 razy na tym samym oleju jest rakotwórcze!! No i co z tego??
Palenie tytoniu powoduje raka i choroby serca!! A ile osób w naszym województwie się tym przejmuje??

NIC WAM BLOKADA NIE POMOŻE!! W Polsce jest mało miejsc gdzie telefony nie mają zasięgu. Mają ewentualnie słaby. I tak się przed tym nie uchronisz. A poczytaj sobi... rozwiń
Avatar
niezależny mieszkaniec / 23 maja 2008 o 09:09
0
Na prawie każdej lubelskiej i nie tylko Parafii wisi nadajnik operatora sieci komórkowej. Dlaczego nikomu to nie przeszkadza ? Wszystkie mieszkania w okolicy kościołów powinne być o połowę tańsze w myśle tego rozumowania. Problem jest z mentalością ludzi i nie znania problemu od strony technicznej. Hasło promieniowanie kojarzy się tylko i wyłącznie z Czarnobylem, a kto ma średnie pojęcie o zagrożeniu albo chęci żeby o tym poczytać wie, że tak nie jest. Jeżeli nie biocie się rozmawaić przez komórki to nie bójcie się nadajników. Im dłużej będziecie o tym mówić tym problem sztucznie rośnie, a osoby zainteresowane budują na tym kapitał już nie będę mówił jaki.
Na prawie każdej lubelskiej i nie tylko Parafii wisi nadajnik operatora sieci komórkowej. Dlaczego nikomu to nie przeszkadza ? Wszystkie mieszkania w okolicy kościołów powinne być o połowę tańsze w myśle tego rozumowania. Problem jest z mentalością ludzi i nie znania problemu od strony technicznej. Hasło promieniowanie kojarzy się tylko i wyłącznie z Czarnobylem, a kto ma średnie pojęcie o zagrożeniu albo chęci żeby o tym poczytać wie, że tak nie jest. Jeżeli nie biocie się rozmawaić przez komórki to nie bójcie się nadajników. Im dłużej będz... rozwiń
Avatar
dr / 22 maja 2008 o 23:54
0
Stacje nadawcze powinny znajdować się w odległości nie mniejszej niż 300 m od zabudowań mieszkalnych! Polecam ponizszy abstrakt pracy naukowej:


Pathol Biol (Paris). 2002 Jul;50(6):369-73.

[Investigation on the health of people living near mobile telephone relay stations: I/Incidence according to distance and sex]

Santini R, Santini P, Danze JM, Le Ruz P, Seigne M.
Institut national des sciences appliquées, laboratoire de biochimie-pharmacologie, bâtiment Louis Pasteur, 20, avenue Albert Einstein, 69621 Villeurbanne, France. rsantini@insa-lyon.fr
A survey study using questionnaire was conducted in 530 people (270 men, 260 women) living or not in vicinity of cellular phone base stations, on 18 Non Specific Health Symptoms. Comparisons of complaints frequencies (CHI-SQUARE test with Yates correction) in relation with distance from base station and sex, show significant (p < 0.05) increase as compared to people living > 300 m or not exposed to base station, till 300 m for tiredness, 200 m for headache, sleep disturbance, discomfort, etc. 100 m for irritability, depression, loss of memory, dizziness, libido decrease, etc. Women significantly more often than men (p < 0.05) complained of headache, nausea, loss of appetite, sleep disturbance, depression, discomfort and visual perturbations. This first study on symptoms experienced by people living in vicinity of base stations shows that, in view of radioprotection, minimal distance of people from cellular phone base stations should not be < 300 m.
Stacje nadawcze powinny znajdować się w odległości nie mniejszej niż 300 m od zabudowań mieszkalnych! Polecam ponizszy abstrakt pracy naukowej:


Pathol Biol (Paris). 2002 Jul;50(6):369-73.

[Investigation on the health of people living near mobile telephone relay stations: I/Incidence according to distance and sex]

Santini R, Santini P, Danze JM, Le Ruz P, Seigne M.
Institut national des sciences appliquées, laboratoire de biochimie-pharmacologie, bâtiment Louis Pasteur, 20, avenue Alber... rozwiń
Avatar
biolog / 22 maja 2008 o 23:49
0
Tak, pozwole na budowę masztu ery na swoim dachu , a potem niech stawiają ubojnie, moze jeszcze jakis kominek. Jak taki madry jeste to zaproś inwestora na swój dach i narażaj swoje i swojej rodziny zdrowie. Poogladaj trochę naukowych programów - polecam Discovery Science, to zrozumiesz ,ze promieniowanie emitowane przez stacje nadawczo -odbiorcze Ery to mikrofale i ze po ponad 10 latach ekspozycji rosnie ryzyko wielu chorob. A tak wogole jesli chcesz sie douczyć polecam : www.pubmed.com - przeglad pismiennictwa naukowego na ten temat.
Jesli wladasz angielskim zapoznaj sie z praca z Klinik Onkologii w szwecji na temat szkodliwosci PEM - wzrost zachorowalnosci na guzy mozgu- świeża maj 2008 - metaanaliza- czyli przegląd i analiza dotychczasowego pismiennictwa, o stacjach nadawczych i o szkodliwości dla ludzkiego zdrowia tez tam cos znajdziesz. Pozdrawiam i nie życzę nadajnika Ery nad głową.

Int J Oncol. 2008 May;32(5):1097-103. Links
Meta-analysis of long-term mobile phone use and the association with brain tumours.
Hardell L, Carlberg M, Söderqvist F, Hansson Mild K.
Department of Oncology, University Hospital, SE-701 85 Orebro, Sweden. lennart.hardell@orebroll.se.
We evaluated long-term use of mobile phones and the risk for brain tumours in case-control studies published so far on this issue. We identified ten studies on glioma and meta-analysis yielded OR = 0.9, 95% CI = 0.8-1.1. Latency period of >/=10-years gave OR = 1.2, 95% CI = 0.8-1.9 based on six studies, for ipsilateral use (same side as tumour) OR = 2.0, 95% CI = 1.2-3.4 (four studies), but contralateral use did not increase the risk significantly, OR = 1.1, 95% CI = 0.6-2.0. Meta-analysis of nine studies on acoustic neuroma gave OR = 0.9, 95% CI = 0.7-1.1 increasing to OR = 1.3, 95% CI = 0.6-2.8 using >/=10-years latency period (four studies). Ipsilateral use gave OR = 2.4, 95% CI = 1.1-5.3 and contra-lateral OR = 1.2, 95% CI = 0.7-2.2 in the >/=10-years latency period group (three studies). Seven studies gave results for meningioma yielding overall OR = 0.8, 95% CI = 0.7-0.99. Using >/=10-years latency period OR = 1.3, 95% CI = 0.9-1.8 was calculated (four studies) increasing to OR = 1.7, 95% CI = 0.99-3.1 for ipsilateral use and OR = 1.0, 95% CI = 0.3-3.1 for contralateral use (two studies). We conclude that this meta-analysis gave a consistent pattern of an association between mobile phone use and ipsilateral glioma and acoustic neuroma using >/=10-years latency period.




Gość napisał:
Tak jest!! Władze miasta nie powinny pozwolić. CO WIĘCEJ POWINNY NAKAZAĆ ROZEBRAĆ WSZYSTKIE STACJE NADAWCZE OD LUBLINA DO WARSZAWY, tak na wszelki wypadek. Aha, w razie gdyby się okazało, że mieszkańcom może i telewizja przeszkadzać, te anteny też rozmontować.
<LOL>

Czy wy naprawdę myślicie, że jak tego masztu tam nie będzie to w mieście nie będziecie narażeni na "promieniowanie"??
Grzeje mnie to co niektórzy piszą lobby ery. Nie rozumiem po prostu mentalności mieszkańców LUBLINA!! A może gdyby ERA tak małą sumkę zaproponowała to już by promieniowanie nie przeszkadzało??
Założę się, że połowa protestujących to nałogowi palacze, którzy nie dbają o swoje zdrowie.

Opanujcie się bo niedługo to ptaki do góry nogami zaczną nad LUBLINEM latać!!
rozwiń
Avatar
Gość / 22 maja 2008 o 23:36
0
do pseudoprofesora napisał:
Profesor z ciebie chyba od 7 bolesci he he... Kiedyś podobni tobie też smiali się z tych, którzy mówili,że promieniowanie rentgenowskie jest nieszkodliwe, bo go nie widać. Potem okazało się, że wywołuje chorobę popromienną. Promieniowanie mikrofalowe emitowane przez komórki i stacje nadawcze w perspektywie wieloletniej jak prognozują Amerykanie zabije więcej osób (nowotwory, choroby hematologiczne itd) niż do tej pory zabił nałóg palenia tytoniu czy azbestoza. Mieszkańcy i władze miasta nie powinni pozwolić na narażanie ludzkiego zdrowia i zycia.


Tak jest!! Władze miasta nie powinny pozwolić. CO WIĘCEJ POWINNY NAKAZAĆ ROZEBRAĆ WSZYSTKIE STACJE NADAWCZE OD LUBLINA DO WARSZAWY, tak na wszelki wypadek. Aha, w razie gdyby się okazało, że mieszkańcom może i telewizja przeszkadzać, te anteny też rozmontować.
<LOL>

Czy wy naprawdę myślicie, że jak tego masztu tam nie będzie to w mieście nie będziecie narażeni na "promieniowanie"??
Grzeje mnie to co niektórzy piszą lobby ery. Nie rozumiem po prostu mentalności mieszkańców LUBLINA!! A może gdyby ERA tak małą sumkę zaproponowała to już by promieniowanie nie przeszkadzało??
Założę się, że połowa protestujących to nałogowi palacze, którzy nie dbają o swoje zdrowie.

Opanujcie się bo niedługo to ptaki do góry nogami zaczną nad LUBLINEM latać!!


Tak jest!! Władze miasta nie powinny pozwolić. CO WIĘCEJ POWINNY NAKAZAĆ ROZEBRAĆ WSZYSTKIE STACJE NADAWCZE OD LUBLINA DO WARSZAWY, tak na wszelki wypadek. Aha, w razie gdyby się okazało, że mieszkańcom może i telewizja przeszkadzać, te anteny też rozmontować.
<LOL>

Czy wy naprawdę myślicie, że jak tego masztu tam nie będzie to w mieście nie będziecie narażeni na "promieniowanie"??
Grzeje mnie to co niektórzy piszą lobby ery. Nie rozumiem po prostu mentalności mieszk... rozwiń
Avatar
Gość / 25 maja 2008 o 20:21
0
laik napisał:
A ja bym zwrócił uwagę na inny aspekt sprawy. Ćzy ktoś ze zwolenników budowy masztu w ogóle zna dokładne miejsce lokalizacji tej budowy? Są to tereny zielone bardzo atrakcyjne pod względem rekreacyjnym - bliskie sąsiedztwo lasu, ładnie ukształtowany teren- sprzyjają wypoczykowi i spacerom np. po pracy, jeżdzie na rowerze. Taki maszt strasznie oszpeciłby to miejsce. Nie wieżę, że nie można znależć innej, lepszej lokalizacji!


A kogo to obchodzi? Mnie gdybym był inwestorem też by to grzało!! Czy Era robi wszystko zgodnie z planem?? TAK!! Więc dlaczego ma szukać innej lokalizacji. Każdy może powiedzieć, że gdzie indziej można postawić. Ale widocznie tutaj jest taka potrzeba. W końcu nie wiem o co chodzi mieszkańcom, o zdrowie czy krajobraz??!!


A kogo to obchodzi? Mnie gdybym był inwestorem też by to grzało!! Czy Era robi wszystko zgodnie z planem?? TAK!! Więc dlaczego ma szukać innej lokalizacji. Każdy może powiedzieć, że gdzie indziej można postawić. Ale widocznie tutaj jest taka potrzeba. W końcu nie wiem o co chodzi mieszkańcom, o zdrowie czy krajobraz??!! rozwiń
Avatar
laik / 25 maja 2008 o 19:07
0
pl napisał:
teraz będzie spokojnie mógł wysrać się pod twoim masztem na porębie

A ja bym zwrócił uwagę na inny aspekt sprawy. Ćzy ktoś ze zwolenników budowy masztu w ogóle zna dokładne miejsce lokalizacji tej budowy? Są to tereny zielone bardzo atrakcyjne pod względem rekreacyjnym - bliskie sąsiedztwo lasu, ładnie ukształtowany teren- sprzyjają wypoczykowi i spacerom np. po pracy, jeżdzie na rowerze. Taki maszt strasznie oszpeciłby to miejsce. Nie wieżę, że nie można znależć innej, lepszej lokalizacji!

A ja bym zwrócił uwagę na inny aspekt sprawy. Ćzy ktoś ze zwolenników budowy masztu w ogóle zna dokładne miejsce lokalizacji tej budowy? Są to tereny zielone bardzo atrakcyjne pod względem rekreacyjnym - bliskie sąsiedztwo lasu, ładnie ukształtowany teren- sprzyjają wypoczykowi i spacerom np. po pracy, jeżdzie na rowerze. Taki maszt strasznie oszpeciłby to miejsce. Nie wieżę, że nie można znależć innej, lepszej lokalizacji! rozwiń
Avatar
pl / 24 maja 2008 o 10:56
0
Gość napisał:
Hej ty chamie z Łęcznej sraj u siebie za stodołą a nie w mieście Lublinie.

teraz będzie spokojnie mógł wysrać się pod twoim masztem na porębie
Avatar
student / 23 maja 2008 o 15:52
0
Nadajniki są już w inncyh częściach od wielu lat i jakoś tam gdzie stoją nikt się nieskarży specjalnie. Ta sprawa się sama nakręca jedna osoba powie że szkodzi i już wszyscy myślą tak samo. Przecież są badania i mimo że niejednoznaczne ale w większości mówią że nieszkodzą - a juz niebardziej niż picie alkoholu czy palenie fajek.
W lublin nie rozwija się brakuje nowych technologii bo wszyscy czego nieznają to się boją i jak tu żyć.
Gdyby niemieli zasięgu to by chodzili i sami prosili o postawienie nadajnika.
Avatar
znawca / 23 maja 2008 o 14:07
0
biolog napisał:
Tak, pozwole na budowę masztu ery na swoim dachu , a potem niech stawiają ubojnie, moze jeszcze jakis kominek. Jak taki madry jeste to zaproś inwestora na swój dach i narażaj swoje i swojej rodziny zdrowie. Poogladaj trochę naukowych programów - polecam Discovery Science, to zrozumiesz ,ze promieniowanie emitowane przez stacje nadawczo -odbiorcze Ery to mikrofale i ze po ponad 10 latach ekspozycji rosnie ryzyko wielu chorob. A tak wogole jesli chcesz sie douczyć polecam : www.pubmed.com - przeglad pismiennictwa naukowego na ten temat.


Twoja wiedza techniczna natomiast wymaga korekty. Stacja na dachu niewielki wplyw na ludzi mieszkajacych w tym budynku pod antenami. Anteny stacji komorkowych maja wlasnosci kierunkowe i emituja energie wylacznie "przed siebie". Powod wyczujesz pewnie intuicyjnie - analogia do reflektora lampy. Pod antena, analogicznie jak pod latarnia, promieniowanie jest mocno oslabione. Zrob eksperyment: rozejrzyj sie czy w Twoim telefonie GSM mozna aktywowac tzw. netmonitor, funkcje "field test display" scisle rzecz ujmujac. W nieco starszych modelach bylo z tym latwiej, w nowszych producenci na wniosek operatorow nieco staranniej utrudniaja jej aktywacje przez laikow. Jesli telefon pokaze poziom sygnalu w domu na poziomie -70 dB to jest OK. stan teraz dokladnie naprzeciwko anteny (przewaznie jest ich na stacji 3 lub 6) w odleglosci powiedzmy 100m i zmierz sygnal. Powinno sie pokazac ok. -50 do -35 dB. Jesli bedzie widac -15 dB to mozesz smialo dzwonic do UKE i wnioskowac o zrobienie pomiarow bez wiedzy operatorow, bo norma zostala celowo przekroczona. Teraz wyobraz sobie ze masz mozliwosc zmierzenia sily sygnalu wspomnianym netmonitorem od nadajnika swojego wlasnego telefonu komorkowego trzymanego przy uchu. Z conajmniej dwoch powodow nie bedziesz mial jednak takiej mozliwosci. Moge Cie zapewnic ze telefon, gdyby mogl pokazal by ok. -0 dB (!!!) czyli prawie tyle ile po przystawieniu Twojej glowy do anten wspomnianego masztu smierci. Wniosek o szkodliwosci telefonu wyciagnij sam. Miara wyindukowanego napiecia jest tu logarytmiczna a nie liniowa. Polskie normy dot. szkodliwosci sa tak i tak znacznie bardziej restrykcyjne niz np. brytyjskie. Widzisz jak tam szanuje sie ludzkie zdrowie?

Ludzie, nie dajcie sie oglupic protestom przeciwko masztom telefonii komorkowej. Uzywanie telefonu GSM przy _slabym zasiegu_ jest ZNACZNIE bardziej SZKODLIWE niz energia dolatujaca od stacji nadawczej GSM, szczegolnie gdy mamy ja na wlasnym dachu.


Twoja wiedza techniczna natomiast wymaga korekty. Stacja na dachu niewielki wplyw na ludzi mieszkajacych w tym budynku pod antenami. Anteny stacji komorkowych maja wlasnosci kierunkowe i emituja energie wylacznie "przed siebie". Powod wyczujesz pewnie intuicyjnie - analogia do reflektora lampy. Pod antena, analogicznie jak pod latarnia, promieniowanie jest mocno oslabione. Zrob eksperyment: rozejrzyj sie czy w Twoim telefonie GSM mozna aktywowac tzw. netmonitor, funkcje "field test display" scis... rozwiń
Avatar
Gość / 23 maja 2008 o 13:40
0
biolog napisał:
Tak, pozwole na budowę masztu ery na swoim dachu , a potem niech stawiają ubojnie, moze jeszcze jakis kominek. Jak taki madry jeste to zaproś inwestora na swój dach i narażaj swoje i swojej rodziny zdrowie. Poogladaj trochę naukowych programów - polecam Discovery Science, to zrozumiesz ,ze promieniowanie emitowane przez stacje nadawczo -odbiorcze Ery to mikrofale i ze po ponad 10 latach ekspozycji rosnie ryzyko wielu chorob. A tak wogole jesli chcesz sie douczyć polecam : www.pubmed.com - przeglad pismiennictwa naukowego na ten temat.
Jesli wladasz angielskim zapoznaj sie z praca z Klinik Onkologii w szwecji na temat szkodliwosci PEM - wzrost zachorowalnosci na guzy mozgu- świeża maj 2008 - metaanaliza- czyli przegląd i analiza dotychczasowego pismiennictwa, o stacjach nadawczych i o szkodliwości dla ludzkiego zdrowia tez tam cos znajdziesz. Pozdrawiam i nie życzę nadajnika Ery nad głową.

Int J Oncol. 2008 May;32(5):1097-103. Links
Meta-analysis of long-term mobile phone use and the association with brain tumours.
Hardell L, Carlberg M, Söderqvist F, Hansson Mild K.
Department of Oncology, University Hospital, SE-701 85 Orebro, Sweden. lennart.hardell@orebroll.se.
We evaluated long-term use of mobile phones and the risk for brain tumours in case-control studies published so far on this issue. We identified ten studies on glioma and meta-analysis yielded OR = 0.9, 95% CI = 0.8-1.1. Latency period of >/=10-years gave OR = 1.2, 95% CI = 0.8-1.9 based on six studies, for ipsilateral use (same side as tumour) OR = 2.0, 95% CI = 1.2-3.4 (four studies), but contralateral use did not increase the risk significantly, OR = 1.1, 95% CI = 0.6-2.0. Meta-analysis of nine studies on acoustic neuroma gave OR = 0.9, 95% CI = 0.7-1.1 increasing to OR = 1.3, 95% CI = 0.6-2.8 using >/=10-years latency period (four studies). Ipsilateral use gave OR = 2.4, 95% CI = 1.1-5.3 and contra-lateral OR = 1.2, 95% CI = 0.7-2.2 in the >/=10-years latency period group (three studies). Seven studies gave results for meningioma yielding overall OR = 0.8, 95% CI = 0.7-0.99. Using >/=10-years latency period OR = 1.3, 95% CI = 0.9-1.8 was calculated (four studies) increasing to OR = 1.7, 95% CI = 0.99-3.1 for ipsilateral use and OR = 1.0, 95% CI = 0.3-3.1 for contralateral use (two studies). We conclude that this meta-analysis gave a consistent pattern of an association between mobile phone use and ipsilateral glioma and acoustic neuroma using >/=10-years latency period.


Wyobraź sobie, że nadajnik mam nieomal nad głową i jakoś się tym nie przejmuję!!
Podobno margaryna i masło też szkodzą!! Smażenie 2 razy na tym samym oleju jest rakotwórcze!! No i co z tego??
Palenie tytoniu powoduje raka i choroby serca!! A ile osób w naszym województwie się tym przejmuje??

NIC WAM BLOKADA NIE POMOŻE!! W Polsce jest mało miejsc gdzie telefony nie mają zasięgu. Mają ewentualnie słaby. I tak się przed tym nie uchronisz. A poczytaj sobie jeszcze, to może doczytasz, że im telefon dalej znajduje się od nadajnika tym bardziej promieniuje!!
Mam takie jedno pytanie do ciebie. Używasz telefonu komórkowego albo komputera??

A teraz krótka informacja do władz. LEPIEJ ZACZNIJCIE SIĘ PRZEJMOWAĆ TAKIMI SPRAWAMI JAK BUDOWA DRÓG. NA polskich dziurach ginie więcej kierowców rocznie, niż kiedykolwiek umrze przez ten nadajnik. A nie później aby się czyta, winą prawdopodobnie była nadmierna prędkość. Guzik prawda, nie nadmierna prędkość tylko nieudolność polskich władz i ich bezmyślność. Aha i posadźcie więcej drzew, żeby było się o co rozbijać.

Tym się zajmijcie, a nie wydawaniem decyzji niezgodnych z prawem i przy okazji marnotrawieniem pieniędzy np. koszty procesu, które poniesiemy MY WSZYSCY.


Wyobraź sobie, że nadajnik mam nieomal nad głową i jakoś się tym nie przejmuję!!
Podobno margaryna i masło też szkodzą!! Smażenie 2 razy na tym samym oleju jest rakotwórcze!! No i co z tego??
Palenie tytoniu powoduje raka i choroby serca!! A ile osób w naszym województwie się tym przejmuje??

NIC WAM BLOKADA NIE POMOŻE!! W Polsce jest mało miejsc gdzie telefony nie mają zasięgu. Mają ewentualnie słaby. I tak się przed tym nie uchronisz. A poczytaj sobi... rozwiń
Avatar
niezależny mieszkaniec / 23 maja 2008 o 09:09
0
Na prawie każdej lubelskiej i nie tylko Parafii wisi nadajnik operatora sieci komórkowej. Dlaczego nikomu to nie przeszkadza ? Wszystkie mieszkania w okolicy kościołów powinne być o połowę tańsze w myśle tego rozumowania. Problem jest z mentalością ludzi i nie znania problemu od strony technicznej. Hasło promieniowanie kojarzy się tylko i wyłącznie z Czarnobylem, a kto ma średnie pojęcie o zagrożeniu albo chęci żeby o tym poczytać wie, że tak nie jest. Jeżeli nie biocie się rozmawaić przez komórki to nie bójcie się nadajników. Im dłużej będziecie o tym mówić tym problem sztucznie rośnie, a osoby zainteresowane budują na tym kapitał już nie będę mówił jaki.
Na prawie każdej lubelskiej i nie tylko Parafii wisi nadajnik operatora sieci komórkowej. Dlaczego nikomu to nie przeszkadza ? Wszystkie mieszkania w okolicy kościołów powinne być o połowę tańsze w myśle tego rozumowania. Problem jest z mentalością ludzi i nie znania problemu od strony technicznej. Hasło promieniowanie kojarzy się tylko i wyłącznie z Czarnobylem, a kto ma średnie pojęcie o zagrożeniu albo chęci żeby o tym poczytać wie, że tak nie jest. Jeżeli nie biocie się rozmawaić przez komórki to nie bójcie się nadajników. Im dłużej będz... rozwiń
Avatar
dr / 22 maja 2008 o 23:54
0
Stacje nadawcze powinny znajdować się w odległości nie mniejszej niż 300 m od zabudowań mieszkalnych! Polecam ponizszy abstrakt pracy naukowej:


Pathol Biol (Paris). 2002 Jul;50(6):369-73.

[Investigation on the health of people living near mobile telephone relay stations: I/Incidence according to distance and sex]

Santini R, Santini P, Danze JM, Le Ruz P, Seigne M.
Institut national des sciences appliquées, laboratoire de biochimie-pharmacologie, bâtiment Louis Pasteur, 20, avenue Albert Einstein, 69621 Villeurbanne, France. rsantini@insa-lyon.fr
A survey study using questionnaire was conducted in 530 people (270 men, 260 women) living or not in vicinity of cellular phone base stations, on 18 Non Specific Health Symptoms. Comparisons of complaints frequencies (CHI-SQUARE test with Yates correction) in relation with distance from base station and sex, show significant (p < 0.05) increase as compared to people living > 300 m or not exposed to base station, till 300 m for tiredness, 200 m for headache, sleep disturbance, discomfort, etc. 100 m for irritability, depression, loss of memory, dizziness, libido decrease, etc. Women significantly more often than men (p < 0.05) complained of headache, nausea, loss of appetite, sleep disturbance, depression, discomfort and visual perturbations. This first study on symptoms experienced by people living in vicinity of base stations shows that, in view of radioprotection, minimal distance of people from cellular phone base stations should not be < 300 m.
Stacje nadawcze powinny znajdować się w odległości nie mniejszej niż 300 m od zabudowań mieszkalnych! Polecam ponizszy abstrakt pracy naukowej:


Pathol Biol (Paris). 2002 Jul;50(6):369-73.

[Investigation on the health of people living near mobile telephone relay stations: I/Incidence according to distance and sex]

Santini R, Santini P, Danze JM, Le Ruz P, Seigne M.
Institut national des sciences appliquées, laboratoire de biochimie-pharmacologie, bâtiment Louis Pasteur, 20, avenue Alber... rozwiń
Avatar
biolog / 22 maja 2008 o 23:49
0
Tak, pozwole na budowę masztu ery na swoim dachu , a potem niech stawiają ubojnie, moze jeszcze jakis kominek. Jak taki madry jeste to zaproś inwestora na swój dach i narażaj swoje i swojej rodziny zdrowie. Poogladaj trochę naukowych programów - polecam Discovery Science, to zrozumiesz ,ze promieniowanie emitowane przez stacje nadawczo -odbiorcze Ery to mikrofale i ze po ponad 10 latach ekspozycji rosnie ryzyko wielu chorob. A tak wogole jesli chcesz sie douczyć polecam : www.pubmed.com - przeglad pismiennictwa naukowego na ten temat.
Jesli wladasz angielskim zapoznaj sie z praca z Klinik Onkologii w szwecji na temat szkodliwosci PEM - wzrost zachorowalnosci na guzy mozgu- świeża maj 2008 - metaanaliza- czyli przegląd i analiza dotychczasowego pismiennictwa, o stacjach nadawczych i o szkodliwości dla ludzkiego zdrowia tez tam cos znajdziesz. Pozdrawiam i nie życzę nadajnika Ery nad głową.

Int J Oncol. 2008 May;32(5):1097-103. Links
Meta-analysis of long-term mobile phone use and the association with brain tumours.
Hardell L, Carlberg M, Söderqvist F, Hansson Mild K.
Department of Oncology, University Hospital, SE-701 85 Orebro, Sweden. lennart.hardell@orebroll.se.
We evaluated long-term use of mobile phones and the risk for brain tumours in case-control studies published so far on this issue. We identified ten studies on glioma and meta-analysis yielded OR = 0.9, 95% CI = 0.8-1.1. Latency period of >/=10-years gave OR = 1.2, 95% CI = 0.8-1.9 based on six studies, for ipsilateral use (same side as tumour) OR = 2.0, 95% CI = 1.2-3.4 (four studies), but contralateral use did not increase the risk significantly, OR = 1.1, 95% CI = 0.6-2.0. Meta-analysis of nine studies on acoustic neuroma gave OR = 0.9, 95% CI = 0.7-1.1 increasing to OR = 1.3, 95% CI = 0.6-2.8 using >/=10-years latency period (four studies). Ipsilateral use gave OR = 2.4, 95% CI = 1.1-5.3 and contra-lateral OR = 1.2, 95% CI = 0.7-2.2 in the >/=10-years latency period group (three studies). Seven studies gave results for meningioma yielding overall OR = 0.8, 95% CI = 0.7-0.99. Using >/=10-years latency period OR = 1.3, 95% CI = 0.9-1.8 was calculated (four studies) increasing to OR = 1.7, 95% CI = 0.99-3.1 for ipsilateral use and OR = 1.0, 95% CI = 0.3-3.1 for contralateral use (two studies). We conclude that this meta-analysis gave a consistent pattern of an association between mobile phone use and ipsilateral glioma and acoustic neuroma using >/=10-years latency period.




Gość napisał:
Tak jest!! Władze miasta nie powinny pozwolić. CO WIĘCEJ POWINNY NAKAZAĆ ROZEBRAĆ WSZYSTKIE STACJE NADAWCZE OD LUBLINA DO WARSZAWY, tak na wszelki wypadek. Aha, w razie gdyby się okazało, że mieszkańcom może i telewizja przeszkadzać, te anteny też rozmontować.
<LOL>

Czy wy naprawdę myślicie, że jak tego masztu tam nie będzie to w mieście nie będziecie narażeni na "promieniowanie"??
Grzeje mnie to co niektórzy piszą lobby ery. Nie rozumiem po prostu mentalności mieszkańców LUBLINA!! A może gdyby ERA tak małą sumkę zaproponowała to już by promieniowanie nie przeszkadzało??
Założę się, że połowa protestujących to nałogowi palacze, którzy nie dbają o swoje zdrowie.

Opanujcie się bo niedługo to ptaki do góry nogami zaczną nad LUBLINEM latać!!
rozwiń
Avatar
Gość / 22 maja 2008 o 23:36
0
do pseudoprofesora napisał:
Profesor z ciebie chyba od 7 bolesci he he... Kiedyś podobni tobie też smiali się z tych, którzy mówili,że promieniowanie rentgenowskie jest nieszkodliwe, bo go nie widać. Potem okazało się, że wywołuje chorobę popromienną. Promieniowanie mikrofalowe emitowane przez komórki i stacje nadawcze w perspektywie wieloletniej jak prognozują Amerykanie zabije więcej osób (nowotwory, choroby hematologiczne itd) niż do tej pory zabił nałóg palenia tytoniu czy azbestoza. Mieszkańcy i władze miasta nie powinni pozwolić na narażanie ludzkiego zdrowia i zycia.


Tak jest!! Władze miasta nie powinny pozwolić. CO WIĘCEJ POWINNY NAKAZAĆ ROZEBRAĆ WSZYSTKIE STACJE NADAWCZE OD LUBLINA DO WARSZAWY, tak na wszelki wypadek. Aha, w razie gdyby się okazało, że mieszkańcom może i telewizja przeszkadzać, te anteny też rozmontować.
<LOL>

Czy wy naprawdę myślicie, że jak tego masztu tam nie będzie to w mieście nie będziecie narażeni na "promieniowanie"??
Grzeje mnie to co niektórzy piszą lobby ery. Nie rozumiem po prostu mentalności mieszkańców LUBLINA!! A może gdyby ERA tak małą sumkę zaproponowała to już by promieniowanie nie przeszkadzało??
Założę się, że połowa protestujących to nałogowi palacze, którzy nie dbają o swoje zdrowie.

Opanujcie się bo niedługo to ptaki do góry nogami zaczną nad LUBLINEM latać!!


Tak jest!! Władze miasta nie powinny pozwolić. CO WIĘCEJ POWINNY NAKAZAĆ ROZEBRAĆ WSZYSTKIE STACJE NADAWCZE OD LUBLINA DO WARSZAWY, tak na wszelki wypadek. Aha, w razie gdyby się okazało, że mieszkańcom może i telewizja przeszkadzać, te anteny też rozmontować.
<LOL>

Czy wy naprawdę myślicie, że jak tego masztu tam nie będzie to w mieście nie będziecie narażeni na "promieniowanie"??
Grzeje mnie to co niektórzy piszą lobby ery. Nie rozumiem po prostu mentalności mieszk... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 28

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Liga Narodów. Portugalia – Polska 1:1
film

Liga Narodów. Portugalia – Polska 1:1 0 2

W ostatnim meczu grupy 3 Dywizji A Polska zremisowała w Guimaraes z Portugalią 1:1 i dzięki temu zachowała miejsce w pierwszym koszyku przed eliminacjami do mistrzostw Europy

Kurów: Nowy wójt i radni zaprzysiężeni. Pierwszy raz głosowali elektronicznie [zdjęcia]
galeria

Kurów: Nowy wójt i radni zaprzysiężeni. Pierwszy raz głosowali elektronicznie [zdjęcia] 13 1

Pierwsza sesja nowej kadencji w powiecie puławskim odbyła się w Kurowie. We wtorek ślubowanie złożyli radni, a także nowy wójt Arkadiusz Małecki. Rada wybrała również swojego przewodniczącego. Po raz pierwszy zastosowano cyfrowy system liczenia głosów.

Zbigniew Ziobro nie zgodził się na kandydatkę do zarządu województwa lubelskiego? "Nominacja może być sporym zaskoczeniem"

Zbigniew Ziobro nie zgodził się na kandydatkę do zarządu województwa lubelskiego? "Nominacja może być sporym zaskoczeniem" 2 8

W środę radni sejmiku wybiorą nowy zarząd województwa. Niewiadomą pozostaje obsada stanowiska należnego Solidarnej Polsce. To miejsce miała zająć Bogna Bender-Motyka, ale – według naszych informacji – nie zgodził się na to Zbigniew Ziobro.

Lublin: Pijany kierowca spowodował stłuczkę i uciekł, złapali go kilkaset metrów dalej [zdjęcia]
galeria

Lublin: Pijany kierowca spowodował stłuczkę i uciekł, złapali go kilkaset metrów dalej [zdjęcia] 7 3

Do zdarzenia doszło po godz. 20 na skrzyżowaniu al. Solidarności z ul. Wodopojną.

Azoty Puławy – MMTS Kwidzyn 26:17. Obrona na piątkę

Azoty Puławy – MMTS Kwidzyn 26:17. Obrona na piątkę 1 2

W spotkaniu rozegranym awansem Azoty Puławy pokonały MMTS Kwidzyn 26:17. W drugiej połowie gospodarze stracili tylko pięć bramek, sami zdobywając 14

Sprawa molestowania lekarek w szpitalu w Lublinie. Skazany nie zgadza się z wyrokiem

Sprawa molestowania lekarek w szpitalu w Lublinie. Skazany nie zgadza się z wyrokiem 10 3

Sprawa molestowania młodych lekarek przez byłego już ordynatora oddziału gastroenterologii w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym w Lublinie znów trafi na wokandę. Pełnomocnik skazanego mężczyzny złożył apelację od wyroku skazującego lekarza.

Sklepy na kolejnej kamienicy w Lublinie z estetycznymi szyldami

Sklepy na kolejnej kamienicy w Lublinie z estetycznymi szyldami 0 5

Były warsztaty z zakresu brandingu i reklamy zewnętrznej dla przedsiębiorców. Są efekty. Na kamienicy przy Lubartowskiej 74 pojawiły się szyldy semaforowe oraz płaskie. Robił je kowal artystyczny Kamil Słowik.

Nowe śmieciarki jeżdżące po Lublinie są zasilane gazem

Nowe śmieciarki jeżdżące po Lublinie są zasilane gazem 0 2

We flocie Kom-Eko znalazły się ostatnio trzy nowe śmieciarki Scania, w tym dwie zasilane gazem CNG. Pięć kolejnych pojazdów CNG zostanie dostarczonych w pierwszym kwartale przyszłego roku. Są to najczystsze pojazdy komunalne obsługujące Lublin i okolice.

Czarnoziem: Bus wypadł z drogi i przewrócił się na bok
galeria

Czarnoziem: Bus wypadł z drogi i przewrócił się na bok 0 1

W poniedziałek rano w miejscowości Czarnoziem (pow. krasnostawski) doszło do wypadku.

Odpowie za włamanie do kiosku w Radzyniu Podlaskim

Odpowie za włamanie do kiosku w Radzyniu Podlaskim 0 0

Radzyńscy policjanci zatrzymali 31-latka, który włamał się do kiosku.

Zabójstwo przy ul. Królewskiej w Lublinie. Szkolny kolega 18-letniej dziewczyny skazany

Zabójstwo przy ul. Królewskiej w Lublinie. Szkolny kolega 18-letniej dziewczyny skazany 18 10

Na 15 lat więzienia i blisko 160 tys. zł zadośćuczynienia skazał Sąd Okręgowy w Lublinie Jana W. Mężczyzna odpowiadał za zabicie swojej szkolnej koleżanki. 18-letnia Marlena zginęła rok temu. Wykrwawiła się po serii ciosów zadanych nożem.

Poszukiwany przez policję wpadł na zakupach w Dysie

Poszukiwany przez policję wpadł na zakupach w Dysie 14 2

Policjant w dniu wolnym od służby, wchodząc do sklepu w miejscowości Dys rozpoznał poszukiwanego mężczyznę.

Koncert Sylwii Grzeszczak w Hali Globus w Lublinie
31 marca 2019, 18:30

Koncert Sylwii Grzeszczak w Hali Globus w Lublinie 0 0

Co Gdzie Kiedy. Jedna z najpopularniejszych polskich wokalistek, Sylwia Grzeszczak, zawita do Lublina w ramach trasy na 10-lecie pracy artystycznej. Jedyny koncert odbędzie się 31 marca o godz. 18.30 w Hali Globus (ul. Kazimierza Wielkiego 8).

Nowy starosta tomaszowski. Po 12 latach

Nowy starosta tomaszowski. Po 12 latach 0 1

Po wyborach Henryk Karwan nowym starostą powiatu tomaszowskiego. Jego zastępcą będzie Jarosław Korzeń.

31-latka z Lubelskiego odsiaduje wyrok dożywocia w Irlandii. To jej ostatnia szansa na obronę

31-latka z Lubelskiego odsiaduje wyrok dożywocia w Irlandii. To jej ostatnia szansa na obronę 91 15

31-letnia Marta Herda z woj. lubelskiego, tytułowana przez irlandzkie media jako „Ice Queen Killer” (Zimna Królowa Zabójczyni – red.) i odsiadująca dożywocie w tamtejszym więzieniu o zaostrzonym rygorze, prosi o pomoc Europejski Trybunał Praw Człowieka. To jej ostatnia szansa na obronę w sprawie morderstwa, którego – jak twierdzi – nie popełniła.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.