Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

19 listopada 2014 r.
6:30
Edytuj ten wpis

Nowa sygnalizacja paraliżuje ruch. Wielkie korki na al. Piłsudskiego

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
331 25 A A

W gigantycznych korkach muszą tkwić kierowcy jadący (a raczej stojący) na al. Piłsudskiego w kierunku ul. Narutowicza i Lipowej. Wszystko przez fatalne zaprogramowanie wymienionej sygnalizacji świetlnej koło Victorii

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Te cykle świateł są źle ustawione. Łapiemy bardzo duże opóźnienia - mówi pan Grzegorz, kierowca MPK. Na nową sygnalizację narzeka odkąd została włączona, czyli od piątkowego popołudnia. A narzeka nie on jeden. - Korek w niedzielę był od stadionu, rzecz niespotykana od 7 lat - napisał do nas pan Mariusz. - Co za matoł to projektował?

Sytuacja, faktycznie, jest bardzo trudna. Wczoraj o godzinie 13 sznur samochodów na al. Piłsudskiego sięgał daleko za skrzyżowanie z Al. Zygmuntowskimi. Najgorzej było na pasie do skrętu w lewo w Narutowicza, który ma teraz własny sygnalizator. Na jednej zmianie świateł skręcało zaledwie pięć-sześć samochodów. Kolejka chętnych do takiego manewru skutecznie zabierała miejsce innym pojazdom. I wcale nie była rzadkością sytuacja, gdy przy samej Victorii oba pasy do jazdy na wprost w Lipową były puste. Dlaczego? Bo samochody tkwiły gdzieś niżej.

- Jeśli korki tworzą się w sobotę, to znaczy, że jest coś nie tak. Wcześniej światła działały lepiej, a teraz gdy rusza się ze świateł przy Dolnej Panny Marii, to na górze trafia się na czerwone, a to już powoduje, że tworzy się ten sztuczny korek - opowiada kierowca MPK. - Z drugiej strony też nie jest lepiej, zwłaszcza że za budynkiem dawnego komisariatu jezdnia jest zwężona przez prace drogowe.

Ze światłami był jeszcze jeden problem, bo po prostu odmawiały posłuszeństwa i ruchem na skrzyżowaniu musieli kierować policjanci z drogówki. Choć dla kierowców nie było to problemem, wręcz przeciwnie, właśnie wtedy ruch odbywał się tu względnie płynnie.

Ratusz zapowiada zmiany w ustawieniach sygnalizacji. - Wydłużone zostanie zielone światło dla kierowców jadących al. Piłsudskiego - mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Odbędzie się to kosztem kierowców jadących ul. Narutowicza od Okopowej w kierunku Victorii. - Oraz kosztem wyjazdu z ul. Lipowej - dodaje Kieliszek. Według zapowiedzi magistratu sygnalizacja powinna być przeprogramowana najpóźniej pojutrze.

Nowe światła koło hotelu zostały zamontowane w ramach przebudowy ul. Narutowicza wraz z jej przecznicami i skrzyżowaniem z ul. Lipową.

Komentarze 25

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 20 listopada 2014 o 01:25
0
Ale "zbiorkomy" zawsze puszczam

No i bardzo dobrze robisz. Rzecz w tym, że to Twoje prawo, a nie obowiązek, jak niektórzy tutaj sugerują.

Avatar
Kierowca Bombowca / 19 listopada 2014 o 22:28
0

Może i się mylę.

Mam ledwie naście lat prawo jazdy w końcu.

Ale "zbiorkomy" zawsze puszczam (przynajmniej w godzinach szczytu). W końcu u mnie jechać może raptem 4 pasażerów (a rzadko kiedy połowa tego), u niego stówa potrafi siedzieć/stać i się tłoczyć.

Wkurzanie się na kierowców MPK, którzy walczą o swoje, zależne od terminowości wizyt na przystankach, premie jest moim zdaniem nie na miejscu. Jeżdżę pod krawatem, do dużo fajniejszej (to najważniejsze) i lepiej płatnej pracy - ale rozumiem też i ich rozterki. Ja jadę do pracy raptem 20-25 minut (i to z odwiezieniem pociech do przedszkola)... oni w tym maglu muszą po 8 godzin spędzać, a potem jeszcze do domów jakoś wrócić.

Może i się mylę.

Mam ledwie naście lat prawo jazdy w końcu.

Ale "zbiorkomy" zawsze puszczam (przynajmniej w godzinach szczytu). W końcu u mnie jechać może raptem 4 pasażerów (a rzadko kiedy połowa tego), u niego stówa potrafi siedzieć/stać i się tłoczyć.

Wkurzanie się na kierowców MPK, którzy walczą o swoje, zależne od terminowości wizyt na przystankach, premie jest moim zdaniem nie na miejscu. Jeżdżę pod krawatem, do dużo fajniejszej (to najważniejsze) i lepiej płatnej pracy - ale rozumiem też i ich rozterki. Ja jadę... rozwiń

Avatar
bialas / 19 listopada 2014 o 20:36
0
plurl.pw/wypadek_6_aut_na_nieowietlonym_skrzyowaniu
wypadek na nieoswietlonym skrzyzowaniu . Nie zyje 4 osoby (dwoje dzieci)
3 osoby ciezko rannych i 3 osoby wyszly o wlasnych silach z aut
Avatar
pchła / 19 listopada 2014 o 18:00
0

Tak mi się wydaje, że kodeks drogowy nakłada na ciebie obowiązek ustąpienia (na obszarze zabudowanym) pierwszeństwa pojazdowi komunikacji zbiorowej wykonującemu regularne przewozy pasażerskie (czyli też i autobusom/trolejbusom MPK), który chce zmienić zajmowany pas ruchu lub wyjechać z zatoki przystankowej.

A skrzyżowanie blokują wsioki, które postanawiają "zmienić" pas za późno. Dziś rano jechałem i jakiś pacan ze Scenica próbował zmienić pas tuż za skrzyżowaniem z Dolną Panny Marii - skutek - korek po CPN na Zygmuntowskich, a od DPM do Narutowicza prawy pas wolny i zielone światło... puszczające powietrze, a nie zablokowane przez pacana samochody.

No wiesz,że dzwonia tylko koscioła nie widac. Jak przepis mowi to nalezy ustapic pojazdowi włączajacemu sie z zatoki...czyli mowa tu TYLKO o wyjazd z zatoki autobusowej która jest na ul. Pilsudskiego...a skrzyzowanie miesci sie okolo 300m dalej. Jak widać pracujesz w MPK i tu wiekszośc ma rację...kierowcy MPK sa ponad prawem drogowym...policja przymyka oko na ich jazdem. a sadze,że jakby skupili uwage na ich jazde po miesćie to  21pkt w ciagu jednego kursu nie byłoby wiekszym problemem....także zeby cos o czyms pisac trzeba miec podstawy a u Ciebie to nawet tego brak...

No wiesz,że dzwonia tylko koscioła nie widac. Jak przepis mowi to nalezy ustapic pojazdowi włączajacemu sie z zatoki...czyli mowa tu TYLKO o wyjazd z zatoki autobusowej która jest na ul. Pilsudskiego...a skrzyzowanie miesci sie okolo 300m dalej. Jak widać pracujesz w MPK i tu wiekszośc ma rację...kierowcy MPK sa ponad prawem drogowym...policja przymyka oko na ich jazdem. a sadze,że jakby skupili uwage na ich jazde po miesćie to  21pkt w ciagu jednego kursu nie byłoby wiekszym problemem....także zeby cos o czyms pisac tr... rozwiń

Avatar
Gość / 19 listopada 2014 o 15:27
0
Czyli "włączenie się do ruchu (przecinek) jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub (spójnik łączący dwa zdania równorzędne) wjechania z zatoki na jezdnię.

Kolego naucz się czytać ze zrozumieniem. Zauważyłeś przecinek, ale nie zauważyłeś słowa "jeżeli". To nie są zdania równorzędne.

Poza tym w przytoczonym artykule nie ma nic o ustępowaniu pierwszeństwa tylko o obowiązku umożliwienia włączenia się do ruchu.

Kolego naucz się czytać ze zrozumieniem. Zauważyłeś przecinek, ale nie zauważyłeś słowa "jeżeli". To nie są zdania równorzędne.

Poza tym w przytoczonym artykule nie ma nic o ustępowaniu pierwszeństwa tylko o obowiązku umożliwienia włączenia się do ruchu.

rozwiń
Avatar
aqq / 19 listopada 2014 o 15:25
0

Mi się jednak zdaje, ...

masz racje Tobie się zdaje...

Avatar
Kierowca Bombowca / 19 listopada 2014 o 14:39
0

Źle interpretujesz ten zapis, masz mu umożliwić włączenie się do ruchu. Jeśli autobus porusza się już po ulicy to nie masz obowiązku mu ustępować.

Mi się jednak zdaje, że interpretuje ten przepis dobrze, a Ty źle.

Tam jest przecinek po "włączenie się do ruchu".

Czyli "włączenie się do ruchu (przecinek) jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub (spójnik łączący dwa zdania równorzędne) wjechania z zatoki na jezdnię.

Tak więc ustąpić masz, gdy:

1. pojazd włącza się do ruchu,

2. pojazd sygnalizuje zamiar zmiany pasa ruchu,

3. pojazd opuszcza zatokę.

A nie, gdy "pojazd włącza się do ruchu i zmieniając jednocześnie pas ruchu opuszcza zatokę".

Alternatywa, a nie koniunkcja.

Ale co ja będę tłumaczył. Może kiedyś jakiś policjant jadący do Komendy Wojewódzkiej zechce Tobie wytłumaczyć, jak zobaczy, że nie wpuszczasz autobusu. Im kosztowniejsza lekcja, tym większe szanse na jej zapamiętanie.

Mi się jednak zdaje, że interpretuje ten przepis dobrze, a Ty źle.

Tam jest przecinek po "włączenie się do ruchu".

Czyli "włączenie się do ruchu (przecinek) jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub (spójnik łączący dwa zdania równorzędne) wjechania z zatoki na jezdnię.

Tak więc ustąpić masz, gdy:

1. pojazd włącza się do ruchu,

2. pojazd sygnalizuje zamiar zmiany pasa ruchu,

3. pojazd opuszcza zatokę.

A nie, gdy "pojazd włącza ... rozwiń

Avatar
Gość / 19 listopada 2014 o 13:17
0

Żebyś się nie zdziwił:

Art. 18.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Źle interpretujesz ten zapis, masz mu umożliwić włączenie się do ruchu. Jeśli autobus porusza się już po ulicy to nie masz obowiązku mu ustępować.

e interpretujesz ten zapis, masz mu umożliwić włączenie się do ruchu. Jeśli autobus porusza się już po ulicy to nie masz obowiązku mu ustępować.

rozwiń
Avatar
she / 19 listopada 2014 o 13:05
0

Należy jeszcze zwrócić uwagę na autobusy jadące Piłsudskiego w górę i skręcające w lewo w Narutowicza. Jadą środkowym pasem i wpychają się pod koniec pasa (lub co gorsza pakują się na skrzyżowanie). Blokują tym samym jazdę na wprost a potem blokują skręcających w lewo. To, że mają rozkład jazdy nie czyni z nich pojazdów uprzywilejowanych.

A Twoim zdaniem jak mają jechać nie wpychając się, jak korek sięga mostu albo i dalej? Wyjeżdżając z zatoki przystankowej przy MPWiKu mają wrzucić wsteczny i ustawić się na końcu kolejki żebyś poczuł się usatysfakcjonowany??

A Twoim zdaniem jak mają jechać nie wpychając się, jak korek sięga mostu albo i dalej? Wyjeżdżając z zatoki przystankowej przy MPWiKu mają wrzucić wsteczny i ustawić się na końcu kolejki żebyś poczuł się usatysfakcjonowany??

rozwiń
Avatar
Kuba / 19 listopada 2014 o 12:51
0

To Ci się źle wydaje, Masz obowiązek wypuścić go z zatoki, ale nie masz obowiązku ustępować mu na swoim pasie.

Żebyś się nie zdziwił:

Art. 18.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Żebyś się nie zdziwił:

Art. 18.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z za... rozwiń

Avatar
Gość / 20 listopada 2014 o 01:25
0
Ale "zbiorkomy" zawsze puszczam

No i bardzo dobrze robisz. Rzecz w tym, że to Twoje prawo, a nie obowiązek, jak niektórzy tutaj sugerują.

Avatar
Kierowca Bombowca / 19 listopada 2014 o 22:28
0

Może i się mylę.

Mam ledwie naście lat prawo jazdy w końcu.

Ale "zbiorkomy" zawsze puszczam (przynajmniej w godzinach szczytu). W końcu u mnie jechać może raptem 4 pasażerów (a rzadko kiedy połowa tego), u niego stówa potrafi siedzieć/stać i się tłoczyć.

Wkurzanie się na kierowców MPK, którzy walczą o swoje, zależne od terminowości wizyt na przystankach, premie jest moim zdaniem nie na miejscu. Jeżdżę pod krawatem, do dużo fajniejszej (to najważniejsze) i lepiej płatnej pracy - ale rozumiem też i ich rozterki. Ja jadę do pracy raptem 20-25 minut (i to z odwiezieniem pociech do przedszkola)... oni w tym maglu muszą po 8 godzin spędzać, a potem jeszcze do domów jakoś wrócić.

Może i się mylę.

Mam ledwie naście lat prawo jazdy w końcu.

Ale "zbiorkomy" zawsze puszczam (przynajmniej w godzinach szczytu). W końcu u mnie jechać może raptem 4 pasażerów (a rzadko kiedy połowa tego), u niego stówa potrafi siedzieć/stać i się tłoczyć.

Wkurzanie się na kierowców MPK, którzy walczą o swoje, zależne od terminowości wizyt na przystankach, premie jest moim zdaniem nie na miejscu. Jeżdżę pod krawatem, do dużo fajniejszej (to najważniejsze) i lepiej płatnej pracy - ale rozumiem też i ich rozterki. Ja jadę... rozwiń

Avatar
bialas / 19 listopada 2014 o 20:36
0
plurl.pw/wypadek_6_aut_na_nieowietlonym_skrzyowaniu
wypadek na nieoswietlonym skrzyzowaniu . Nie zyje 4 osoby (dwoje dzieci)
3 osoby ciezko rannych i 3 osoby wyszly o wlasnych silach z aut
Avatar
pchła / 19 listopada 2014 o 18:00
0

Tak mi się wydaje, że kodeks drogowy nakłada na ciebie obowiązek ustąpienia (na obszarze zabudowanym) pierwszeństwa pojazdowi komunikacji zbiorowej wykonującemu regularne przewozy pasażerskie (czyli też i autobusom/trolejbusom MPK), który chce zmienić zajmowany pas ruchu lub wyjechać z zatoki przystankowej.

A skrzyżowanie blokują wsioki, które postanawiają "zmienić" pas za późno. Dziś rano jechałem i jakiś pacan ze Scenica próbował zmienić pas tuż za skrzyżowaniem z Dolną Panny Marii - skutek - korek po CPN na Zygmuntowskich, a od DPM do Narutowicza prawy pas wolny i zielone światło... puszczające powietrze, a nie zablokowane przez pacana samochody.

No wiesz,że dzwonia tylko koscioła nie widac. Jak przepis mowi to nalezy ustapic pojazdowi włączajacemu sie z zatoki...czyli mowa tu TYLKO o wyjazd z zatoki autobusowej która jest na ul. Pilsudskiego...a skrzyzowanie miesci sie okolo 300m dalej. Jak widać pracujesz w MPK i tu wiekszośc ma rację...kierowcy MPK sa ponad prawem drogowym...policja przymyka oko na ich jazdem. a sadze,że jakby skupili uwage na ich jazde po miesćie to  21pkt w ciagu jednego kursu nie byłoby wiekszym problemem....także zeby cos o czyms pisac trzeba miec podstawy a u Ciebie to nawet tego brak...

No wiesz,że dzwonia tylko koscioła nie widac. Jak przepis mowi to nalezy ustapic pojazdowi włączajacemu sie z zatoki...czyli mowa tu TYLKO o wyjazd z zatoki autobusowej która jest na ul. Pilsudskiego...a skrzyzowanie miesci sie okolo 300m dalej. Jak widać pracujesz w MPK i tu wiekszośc ma rację...kierowcy MPK sa ponad prawem drogowym...policja przymyka oko na ich jazdem. a sadze,że jakby skupili uwage na ich jazde po miesćie to  21pkt w ciagu jednego kursu nie byłoby wiekszym problemem....także zeby cos o czyms pisac tr... rozwiń

Avatar
Gość / 19 listopada 2014 o 15:27
0
Czyli "włączenie się do ruchu (przecinek) jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub (spójnik łączący dwa zdania równorzędne) wjechania z zatoki na jezdnię.

Kolego naucz się czytać ze zrozumieniem. Zauważyłeś przecinek, ale nie zauważyłeś słowa "jeżeli". To nie są zdania równorzędne.

Poza tym w przytoczonym artykule nie ma nic o ustępowaniu pierwszeństwa tylko o obowiązku umożliwienia włączenia się do ruchu.

Kolego naucz się czytać ze zrozumieniem. Zauważyłeś przecinek, ale nie zauważyłeś słowa "jeżeli". To nie są zdania równorzędne.

Poza tym w przytoczonym artykule nie ma nic o ustępowaniu pierwszeństwa tylko o obowiązku umożliwienia włączenia się do ruchu.

rozwiń
Avatar
aqq / 19 listopada 2014 o 15:25
0

Mi się jednak zdaje, ...

masz racje Tobie się zdaje...

Avatar
Kierowca Bombowca / 19 listopada 2014 o 14:39
0

Źle interpretujesz ten zapis, masz mu umożliwić włączenie się do ruchu. Jeśli autobus porusza się już po ulicy to nie masz obowiązku mu ustępować.

Mi się jednak zdaje, że interpretuje ten przepis dobrze, a Ty źle.

Tam jest przecinek po "włączenie się do ruchu".

Czyli "włączenie się do ruchu (przecinek) jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub (spójnik łączący dwa zdania równorzędne) wjechania z zatoki na jezdnię.

Tak więc ustąpić masz, gdy:

1. pojazd włącza się do ruchu,

2. pojazd sygnalizuje zamiar zmiany pasa ruchu,

3. pojazd opuszcza zatokę.

A nie, gdy "pojazd włącza się do ruchu i zmieniając jednocześnie pas ruchu opuszcza zatokę".

Alternatywa, a nie koniunkcja.

Ale co ja będę tłumaczył. Może kiedyś jakiś policjant jadący do Komendy Wojewódzkiej zechce Tobie wytłumaczyć, jak zobaczy, że nie wpuszczasz autobusu. Im kosztowniejsza lekcja, tym większe szanse na jej zapamiętanie.

Mi się jednak zdaje, że interpretuje ten przepis dobrze, a Ty źle.

Tam jest przecinek po "włączenie się do ruchu".

Czyli "włączenie się do ruchu (przecinek) jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub (spójnik łączący dwa zdania równorzędne) wjechania z zatoki na jezdnię.

Tak więc ustąpić masz, gdy:

1. pojazd włącza się do ruchu,

2. pojazd sygnalizuje zamiar zmiany pasa ruchu,

3. pojazd opuszcza zatokę.

A nie, gdy "pojazd włącza ... rozwiń

Avatar
Gość / 19 listopada 2014 o 13:17
0

Żebyś się nie zdziwił:

Art. 18.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Źle interpretujesz ten zapis, masz mu umożliwić włączenie się do ruchu. Jeśli autobus porusza się już po ulicy to nie masz obowiązku mu ustępować.

e interpretujesz ten zapis, masz mu umożliwić włączenie się do ruchu. Jeśli autobus porusza się już po ulicy to nie masz obowiązku mu ustępować.

rozwiń
Avatar
she / 19 listopada 2014 o 13:05
0

Należy jeszcze zwrócić uwagę na autobusy jadące Piłsudskiego w górę i skręcające w lewo w Narutowicza. Jadą środkowym pasem i wpychają się pod koniec pasa (lub co gorsza pakują się na skrzyżowanie). Blokują tym samym jazdę na wprost a potem blokują skręcających w lewo. To, że mają rozkład jazdy nie czyni z nich pojazdów uprzywilejowanych.

A Twoim zdaniem jak mają jechać nie wpychając się, jak korek sięga mostu albo i dalej? Wyjeżdżając z zatoki przystankowej przy MPWiKu mają wrzucić wsteczny i ustawić się na końcu kolejki żebyś poczuł się usatysfakcjonowany??

A Twoim zdaniem jak mają jechać nie wpychając się, jak korek sięga mostu albo i dalej? Wyjeżdżając z zatoki przystankowej przy MPWiKu mają wrzucić wsteczny i ustawić się na końcu kolejki żebyś poczuł się usatysfakcjonowany??

rozwiń
Avatar
Kuba / 19 listopada 2014 o 12:51
0

To Ci się źle wydaje, Masz obowiązek wypuścić go z zatoki, ale nie masz obowiązku ustępować mu na swoim pasie.

Żebyś się nie zdziwił:

Art. 18.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Żebyś się nie zdziwił:

Art. 18.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z za... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 25

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie 16 9

Do dziś na lubelskich osiedlach powinny się pojawić kolorowe pojemniki do segregacji śmieci, ale mało gdzie je widać. Tylko właśnie do niedzieli miał trwać „okres przejściowy” w dzielnicach, które przechodzą na nowy system segregacji odpadów, ale okazuje się, że zamieszanie jeszcze może potrwać.

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia]
galeria

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia] 13 0

Miłośnicy kwiatów z całego województwa lubelskiego w niedzielę przybyli do Końskowoli, żeby zrobić zakupy podczas Święta Róż. To jedna z najlepszych okazji do zaopatrzenia się w sadzonki, kwiaty, a także lokalne, zdrowe produkty żywnościowe. Na scenie zagrały m.in. zespoły taneczne.

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje"

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje" 0 4

Mieszkańcy coraz częściej odwiedzają folwark w łęczyńskim Podzamczu. Kibicują inwestycji, która odmienia ten dawniej zapuszczony fragment Łęcznej.

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach
16 lipca 2018, 19:00

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach 0 0

Przed nami trzeci koncert w ramach tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach. W poniedziałek, 16 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta wystąpi Wacław Golonka.

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego 0 2

W poniedziałek zacznie się kolejny etap przebudowy sieci gazowej w rejonie powstającej drogi, która pobiegnie od Kunickiego do Wrotkowskiej.

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim
Wideo, zdjęcia
galeria
film

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim 467 40

Przy dźwiękach syren i okrzykach wściekłych rolników przemawiał w niedzielę w Kraśniku premier Mateusz Morawiecki. Uroczystość odsłonięcia pomnika smoleńskiego zamieniła się w antyrządowy protest przeciwko niskim cenom malin, agrestu, porzeczek i wiśni.

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018!
film

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018! 2 0

MUNDIAL 2018 Trójkolorowi wygrali w finale z Chorwacją 4:2 po kapitalnym spotkaniu na moskiewskich Łużnikach i zdobyli drugi w historii Puchar Świata. To ogromny sukces dla selekcjonera Didiera Deschampsa, który zdobył to trofeum zarówno jako piłkarz jak i trener

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków 8 0

Lubelscy policjanci szukają świadków dwóch wypadków drogowych, do których doszło na początku lipca.

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika
film

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika 17 9

Co znajdowało się na niewielkim wzgórzu zalanym podczas budowy Zalewu Zemborzyckiego?

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery 3 0

W piątkowe południe dyżurny łukowskiej komendy policji otrzymał telefoniczną informację o młodym mężczyźnie, którego zachowanie wskazywało, że chce ukraść rower. Zawiadamiający opisując jego wygląd, informował dyżurnego o trasie ucieczki młodzieńca.

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje 19 7

Rozpoczęła się przebudowa drogi Krężnica Jara - Strzeszkowice w powiecie lubelskim. To jedna z dwóch inwestycji, realizowanych przez samorząd powiatowy w ramach megaprojektu drogowego, w którym biorą udział także pozostałe powiaty ziemskie województwa lubelskiego.

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program]
16 lipca 2018, 17:30

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program] 2 0

Co Gdzie Kiedy. W poniedziałek w podróż po Lubelszczyźnie wyrusza Festiwal "Śladami Singera". W tym roku artyści zawitają do 12 miast i miejscowości. – Chcemy bawić, zachwycać, ale też skłaniać do refleksji – mówią organizatorzy. Słowo-klucz to pamięć lokalna.

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO]
film

MUNDIAL 2018. Francja – Chorwacja 4:2 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO] 6 4

W ostatnim meczu mistrzostw świata w Rosji Francja gra na Łużnikach z Moskwie z Chorwacją. Czy powtórzy wynik sprzed 20 lat, czy po raz pierwszy złoto zdobędzie zespół z Bałkanów?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport?

Wyjeżdżasz za granicę? Ile trzeba poczekać na nowy paszport? 0 5

Tradycyjnie już okres wakacyjny to czas wzmożonego ruchu w punktach paszportowych. Wiele osób dopiero tuż przed planowanym urlopem zdaje sobie sprawę, że ma nieważny paszport. Dlatego warto sprawdzić termin ważności naszego paszportu. Tylko w czerwcu br. wydano prawie 215 tys. nowych paszportów, a w całym pierwszym półroczu 2018 r. aż 977 tys. dokumentów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.