Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

19 grudnia 2014 r.
11:30
Edytuj ten wpis

Nowe centrum handlowe przy Krakowskim Przedmieściu. Radni muszą się zgodzić

Autor: Zdjęcie autora drs
142 11 A A

Dokument niezbędny do budowy nowej galerii handlowej przy Krakowskim Przedmieściu uchwalić ma we wtorek lubelska Rada Miasta. Obiekt miałby stanąć w miejscu istniejącego pedetu. Właściciel chce wyburzyć budynek.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Gdyby chodziło tylko o wyburzenie, inwestor nie musiałby starać się o zgodę radnych. Chodzi jednak o postawienie nowego obiektu handlowego o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. mkw., a do tego konieczne są dwie uchwały: jedna to plan za-gospodarowania terenu, a drugi to studium uwarunkowań przestrzennych. I to właśnie studium ma być przedmiotem głosowania.

Miejscy urbaniści chcą, by umożliwić tu budowę centrum handlowego. Uznali, że pomoże to powstrzymać wymieranie centrum. W uzasadnieniu czytamy, że centra miast nie są w stanie konkurować atrakcyjnością z centrami handlowymi i że tego typu obiekty w zachodniej części Europy lokuje się już w śródmieściach. A jako przykład z polskiego podwórka wskazywany jest poznański Stary Browar.

Planiści, którzy chcą, aby radni dali zielone światło dla takiej inwestycji powołują się też na przykład centrum handlowego Plaza przy ul. Lipowej. - Początkowe, negatywne dla okolicznego handlu prognozy (...) w dłuższej perspektywie okazały się chybione, a lokalizacja galerii spowodowała ożywienie i rozwój handlu i usług w jej sąsiedztwie - czytamy w dokumencie.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
ariel / 20 grudnia 2014 o 02:04
0

Galerie powstają jak grzyby po deszczu. Nie żebym marudził jak typowy polak, ale do czego kolejna? Chyba dla wycieczkowiczów niedzielnych którzy nie mają co z czasem zrobić. A tak po za tym to za co robić tam zakupy? 

Avatar
HS / 20 grudnia 2014 o 01:19
0

A może by tak podążyć w stronę ochrony dóbr kultury?? Zamiast wyburzać cenny i ważny dla Lublinian obiekt, zdjąć z niego reklamowe szmaty, doprowadzić do porządku i tym sposobem zachęcić najemców oraz klientów. Niepotrzebne jest tam duże centrum handlowe (podobno ma zająć cały plac przed obecną galerią), ponieważ niedaleko jest Plaza a będą jeszcze zamkowe tarasy. Gdzie ci przyszli klienci będą np. parkować? Budowa nowego centrum sparaliżuje na ładny czas ruch w tej okolicy. Nie zgadzam się!!!

Avatar
Mzl / 19 grudnia 2014 o 21:48
0
Na pewno nie powinno być w tej galerii gastronomii i to miasto musi o to zadbać bo jak zrobią tam kolejny syf typu kryć to cała gastronomiczna ( płaczącą w Lublinie podatki) prywatna przedsuebiorczosc w centrum wymrze śmiercią tragiczną bo głupie nastolatki pójdą do gownianego kfc...
Avatar
Barbara Ubryk / 19 grudnia 2014 o 20:59
0

Ale koniecznie żeby tam był bar mleczny których chyba najbardziej brakuje.

Avatar
Fenix / 19 grudnia 2014 o 20:48
0

Widzicie tylko to co chcecie widzieć. Nikt nie otworzy zakładu produkcyjnego w centrum miasta, bo te zajmują dużo miejsca (którego tam nie ma) i utrzymanie takiego zakładu było by wielokrotnie wyższe niż to jest opłacalne. Zakłady są otwierane w strefach ekonomicznych
 

dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140707/LUBLIN/140709669

Avatar
rk / 19 grudnia 2014 o 20:13
0
Zakładów produkcyjnych nie buduje się w centrum miasta a skoro ludzie wolą chodzić do galerii to ich sprawa. W końcu tam też ktoś pracuje.
Avatar
dd / 19 grudnia 2014 o 18:29
0

A może zostawić w spokoju ten szary bunkier ?

To przecież ponad 45-letni zabytek (z końca lat 60-tych).  ;)

Od wielu lat nic się w nim nie dzieje. 

Jakieś zapyziałe sklepiki, klientów jak na lekarstwo.

W ścisłym centrum Lublina jedyne co tętni życiem (przez cały dzień) to "Biedronka" na ul. Wieniawskiej.

Reszta to szczerze mówiąc wiocha.

Klientela przeniosła się na ul. Zana i do innych centrów handlowych.

PDT by zbudowany w połowie lat 60-tych.

PDT by zbudowany w połowie lat 60-tych.

rozwiń
Avatar
Paweł / 19 grudnia 2014 o 15:36
0

Za zalew galerii handlowych i marketów podziękuj Pruszkowskiemu i radnym którzy go popierali - pouchwalali plany zagospodarowania przestrzennego pozwalające budować takie a nie inne obiekty i teraz miasto nie ma nic do gadania. Zgłasza się inwestor, kupuje działkę i stawia kolejny market. Poza tym to nie miasto jest od stawiania fabryk(tu należy wspomnieć, że dzięki skutecznym rządom Żuka który stawia na nogi miejską infrastrukturę wreszcie inwestorzy zaczynają się interesować Lublinem i powstają fabryki z prawdziwego zdarzenia).

Widać, że jesteś za PO. Pruszkowskiego nie lubię bo nic nie zrobił, żuk tak samo, a gadanie, że tyle się dzieje, jest dla mnie bzdurą. Napisanie projektu i wzięcie kasy z UE np na rowery, czy trojeljbusy albo stadion za który będziemy co roku dopłacać 5 mln zł, nie jest dla mnie sukcesem.

Nie mów, że miasto nie ma nic do gadania, bo idąc twoim tokiem rozumowania, ktoś może kupić w centrum miasta działkę i postawić oczyszczalnie ścieków. Doucz się trochę, jest plan zagospodarowania, jeśli dany teren nie jest przeznaczony pod handel to jedynie rada miasta może to zmienić. Pozatym przeczytaj uważnie ten artykuł jeszcze raz "Gdyby chodziło tylko o wyburzenie, inwestor nie musiałby starać się o zgodę radnych. Chodzi jednak o postawienie nowego obiektu handlowego o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. mkw., a do tego konieczne są dwie uchwały: jedna to plan za-gospodarowania terenu, a drugi to studium uwarunkowań przestrzennych. I to właśnie studium ma być przedmiotem głosowania." 

Widać, że jesteś za PO. Pruszkowskiego nie lubię bo nic nie zrobił, żuk tak samo, a gadanie, że tyle się dzieje, jest dla mnie bzdurą. Napisanie projektu i wzięcie kasy z UE np na rowery, czy trojeljbusy albo stadion za który będziemy co roku dopłacać 5 mln zł, nie jest dla mnie sukcesem.

Nie mów, że miasto nie ma nic do gadania, bo idąc twoim tokiem rozumowania, ktoś może kupić w centrum miasta działkę i postawić oczyszczalnie ścieków. Doucz się trochę, jest plan zagospodarowania, jeśli dany teren nie jest przeznaczo... rozwiń

Avatar
Kowalski / 19 grudnia 2014 o 14:41
0

Czy włodarze tego miasta już powariowali non stop otwierane są jakieś galerie handlowe, biedronki i lidle. Wykończycie lokalny biznes, zamiast dążyć, żeby w mieście otwierane były jakieś zakłady produkcyjne, to wszystko idzie w usługi i handel, za 1200 zł netto BRAWO. Jedynymi zakładami pracy w tym mieście są kiepskie uczelnie, urzędy i szpitale  

Za zalew galerii handlowych i marketów podziękuj Pruszkowskiemu i radnym którzy go popierali - pouchwalali plany zagospodarowania przestrzennego pozwalające budować takie a nie inne obiekty i teraz miasto nie ma nic do gadania. Zgłasza się inwestor, kupuje działkę i stawia kolejny market. Poza tym to nie miasto jest od stawiania fabryk(tu należy wspomnieć, że dzięki skutecznym rządom Żuka który stawia na nogi miejską infrastrukturę wreszcie inwestorzy zaczynają się interesować Lublinem i powstają fabryki z prawdziwego zdarzenia).

Za zalew galerii handlowych i marketów podziękuj Pruszkowskiemu i radnym którzy go popierali - pouchwalali plany zagospodarowania przestrzennego pozwalające budować takie a nie inne obiekty i teraz miasto nie ma nic do gadania. Zgłasza się inwestor, kupuje działkę i stawia kolejny market. Poza tym to nie miasto jest od stawiania fabryk(tu należy wspomnieć, że dzięki skutecznym rządom Żuka który stawia na nogi miejską infrastrukturę wreszcie inwestorzy zaczynają się interesować Lublinem i powstają fabryki z prawdziwego zdarz... rozwiń

Avatar
fikander / 19 grudnia 2014 o 12:58
0

A może zostawić w spokoju ten szary bunkier ?

To przecież ponad 45-letni zabytek (z końca lat 60-tych).  ;)

Od wielu lat nic się w nim nie dzieje. 

Jakieś zapyziałe sklepiki, klientów jak na lekarstwo.

W ścisłym centrum Lublina jedyne co tętni życiem (przez cały dzień) to "Biedronka" na ul. Wieniawskiej.

Reszta to szczerze mówiąc wiocha.

Klientela przeniosła się na ul. Zana i do innych centrów handlowych.

Avatar
ariel / 20 grudnia 2014 o 02:04
0

Galerie powstają jak grzyby po deszczu. Nie żebym marudził jak typowy polak, ale do czego kolejna? Chyba dla wycieczkowiczów niedzielnych którzy nie mają co z czasem zrobić. A tak po za tym to za co robić tam zakupy? 

Avatar
HS / 20 grudnia 2014 o 01:19
0

A może by tak podążyć w stronę ochrony dóbr kultury?? Zamiast wyburzać cenny i ważny dla Lublinian obiekt, zdjąć z niego reklamowe szmaty, doprowadzić do porządku i tym sposobem zachęcić najemców oraz klientów. Niepotrzebne jest tam duże centrum handlowe (podobno ma zająć cały plac przed obecną galerią), ponieważ niedaleko jest Plaza a będą jeszcze zamkowe tarasy. Gdzie ci przyszli klienci będą np. parkować? Budowa nowego centrum sparaliżuje na ładny czas ruch w tej okolicy. Nie zgadzam się!!!

Avatar
Mzl / 19 grudnia 2014 o 21:48
0
Na pewno nie powinno być w tej galerii gastronomii i to miasto musi o to zadbać bo jak zrobią tam kolejny syf typu kryć to cała gastronomiczna ( płaczącą w Lublinie podatki) prywatna przedsuebiorczosc w centrum wymrze śmiercią tragiczną bo głupie nastolatki pójdą do gownianego kfc...
Avatar
Barbara Ubryk / 19 grudnia 2014 o 20:59
0

Ale koniecznie żeby tam był bar mleczny których chyba najbardziej brakuje.

Avatar
Fenix / 19 grudnia 2014 o 20:48
0

Widzicie tylko to co chcecie widzieć. Nikt nie otworzy zakładu produkcyjnego w centrum miasta, bo te zajmują dużo miejsca (którego tam nie ma) i utrzymanie takiego zakładu było by wielokrotnie wyższe niż to jest opłacalne. Zakłady są otwierane w strefach ekonomicznych
 

dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140707/LUBLIN/140709669

Avatar
rk / 19 grudnia 2014 o 20:13
0
Zakładów produkcyjnych nie buduje się w centrum miasta a skoro ludzie wolą chodzić do galerii to ich sprawa. W końcu tam też ktoś pracuje.
Avatar
dd / 19 grudnia 2014 o 18:29
0

A może zostawić w spokoju ten szary bunkier ?

To przecież ponad 45-letni zabytek (z końca lat 60-tych).  ;)

Od wielu lat nic się w nim nie dzieje. 

Jakieś zapyziałe sklepiki, klientów jak na lekarstwo.

W ścisłym centrum Lublina jedyne co tętni życiem (przez cały dzień) to "Biedronka" na ul. Wieniawskiej.

Reszta to szczerze mówiąc wiocha.

Klientela przeniosła się na ul. Zana i do innych centrów handlowych.

PDT by zbudowany w połowie lat 60-tych.

PDT by zbudowany w połowie lat 60-tych.

rozwiń
Avatar
Paweł / 19 grudnia 2014 o 15:36
0

Za zalew galerii handlowych i marketów podziękuj Pruszkowskiemu i radnym którzy go popierali - pouchwalali plany zagospodarowania przestrzennego pozwalające budować takie a nie inne obiekty i teraz miasto nie ma nic do gadania. Zgłasza się inwestor, kupuje działkę i stawia kolejny market. Poza tym to nie miasto jest od stawiania fabryk(tu należy wspomnieć, że dzięki skutecznym rządom Żuka który stawia na nogi miejską infrastrukturę wreszcie inwestorzy zaczynają się interesować Lublinem i powstają fabryki z prawdziwego zdarzenia).

Widać, że jesteś za PO. Pruszkowskiego nie lubię bo nic nie zrobił, żuk tak samo, a gadanie, że tyle się dzieje, jest dla mnie bzdurą. Napisanie projektu i wzięcie kasy z UE np na rowery, czy trojeljbusy albo stadion za który będziemy co roku dopłacać 5 mln zł, nie jest dla mnie sukcesem.

Nie mów, że miasto nie ma nic do gadania, bo idąc twoim tokiem rozumowania, ktoś może kupić w centrum miasta działkę i postawić oczyszczalnie ścieków. Doucz się trochę, jest plan zagospodarowania, jeśli dany teren nie jest przeznaczony pod handel to jedynie rada miasta może to zmienić. Pozatym przeczytaj uważnie ten artykuł jeszcze raz "Gdyby chodziło tylko o wyburzenie, inwestor nie musiałby starać się o zgodę radnych. Chodzi jednak o postawienie nowego obiektu handlowego o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. mkw., a do tego konieczne są dwie uchwały: jedna to plan za-gospodarowania terenu, a drugi to studium uwarunkowań przestrzennych. I to właśnie studium ma być przedmiotem głosowania." 

Widać, że jesteś za PO. Pruszkowskiego nie lubię bo nic nie zrobił, żuk tak samo, a gadanie, że tyle się dzieje, jest dla mnie bzdurą. Napisanie projektu i wzięcie kasy z UE np na rowery, czy trojeljbusy albo stadion za który będziemy co roku dopłacać 5 mln zł, nie jest dla mnie sukcesem.

Nie mów, że miasto nie ma nic do gadania, bo idąc twoim tokiem rozumowania, ktoś może kupić w centrum miasta działkę i postawić oczyszczalnie ścieków. Doucz się trochę, jest plan zagospodarowania, jeśli dany teren nie jest przeznaczo... rozwiń

Avatar
Kowalski / 19 grudnia 2014 o 14:41
0

Czy włodarze tego miasta już powariowali non stop otwierane są jakieś galerie handlowe, biedronki i lidle. Wykończycie lokalny biznes, zamiast dążyć, żeby w mieście otwierane były jakieś zakłady produkcyjne, to wszystko idzie w usługi i handel, za 1200 zł netto BRAWO. Jedynymi zakładami pracy w tym mieście są kiepskie uczelnie, urzędy i szpitale  

Za zalew galerii handlowych i marketów podziękuj Pruszkowskiemu i radnym którzy go popierali - pouchwalali plany zagospodarowania przestrzennego pozwalające budować takie a nie inne obiekty i teraz miasto nie ma nic do gadania. Zgłasza się inwestor, kupuje działkę i stawia kolejny market. Poza tym to nie miasto jest od stawiania fabryk(tu należy wspomnieć, że dzięki skutecznym rządom Żuka który stawia na nogi miejską infrastrukturę wreszcie inwestorzy zaczynają się interesować Lublinem i powstają fabryki z prawdziwego zdarzenia).

Za zalew galerii handlowych i marketów podziękuj Pruszkowskiemu i radnym którzy go popierali - pouchwalali plany zagospodarowania przestrzennego pozwalające budować takie a nie inne obiekty i teraz miasto nie ma nic do gadania. Zgłasza się inwestor, kupuje działkę i stawia kolejny market. Poza tym to nie miasto jest od stawiania fabryk(tu należy wspomnieć, że dzięki skutecznym rządom Żuka który stawia na nogi miejską infrastrukturę wreszcie inwestorzy zaczynają się interesować Lublinem i powstają fabryki z prawdziwego zdarz... rozwiń

Avatar
fikander / 19 grudnia 2014 o 12:58
0

A może zostawić w spokoju ten szary bunkier ?

To przecież ponad 45-letni zabytek (z końca lat 60-tych).  ;)

Od wielu lat nic się w nim nie dzieje. 

Jakieś zapyziałe sklepiki, klientów jak na lekarstwo.

W ścisłym centrum Lublina jedyne co tętni życiem (przez cały dzień) to "Biedronka" na ul. Wieniawskiej.

Reszta to szczerze mówiąc wiocha.

Klientela przeniosła się na ul. Zana i do innych centrów handlowych.

Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 0 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 0 3

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 3 0

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 2 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 3

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 6 4

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 1 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 24 9

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 6

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce
wizualizacje
galeria

Był Zielony Rynek, a będą apartamenty. Zmiany na zamojskiej starówce 12 3

43 apartamenty, parking podziemny, lokale usługowe i przede wszystkim przepiękny widok z okien – tak najkrócej opisać można „Apartamenty Bazyliańska 1”. Inwestycja na Zielonym Rynku otrzymała już pozytywną opinię służb konserwatorskich

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami?

Rozbiórka starej altany ogrodowej - co zrobić z odpadami? 0 0

Rodzinne ogródki działkowe są charakterystycznym elementem miejskiej przestrzeni w Polsce. Przez kilka dekad korzystali z nich pracownicy dużych zakładów oraz lokatorzy spółdzielni mieszkaniowych. W ogrodach uprawiano warzywa i owoce dla swoich rodzin, gdy sklepowe półki były puste. Obecnie coraz więcej ogrodów jest użytkowanych przez młodych ludzi, którzy stawiają nową, typowo rekreacyjną architekturę ogrodową. Co zrobić z odpadami z rozbiórki altany?

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu
Magazyn
galeria

Ks. Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu. Specjalista od crowdfundingu i fundraisingu 0 0

Dziś rocznica urodzin księdza Ignacego Kłopotowskiego. Był związany z Lublinem ponad 20 lat. Pomagał wykluczonym. Mając ich sporo pod opieką, był specjalistą crowdfundingu i nie był mu obcy fundraising. Z konieczności propagował i stosował idee zero waste. Twórca konsorcjum wydawniczego, publicysta wykorzystujący mechanizmy marketingu i public relations. Co w tym niezwykłego? Błogosławiony ksiądz Ignacy Kłopotowski urodził się 152 lata temu.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.