Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

26 października 2019 r.
11:45

Od dziś duże zmiany w komunikacji miejskiej w Lublinie. Wydłużone i zmienione trasy linii

Autor: Zdjęcie autora opr. pab
43 15 A A
Od dziś nie wszystkie linie będą zajeżdżać na pętlę przy ul. Paderewskiego. W zamian za to wszystkie pojazdy, także wyjeżdżające z pętli zatrzymają się również na przystanku Paderewskiego 04 przy ul. Choiny
Od dziś nie wszystkie linie będą zajeżdżać na pętlę przy ul. Paderewskiego. W zamian za to wszystkie pojazdy, także wyjeżdżające z pętli zatrzymają się również na przystanku Paderewskiego 04 przy ul. Choiny (fot. Maciej Kaczanowski)

W sobotę weszły w życie zmiany w kursowaniu autobusów i trolejbusów komunikacji miejskiej. Najważniejszą zmianą jest możliwość dojechania trolejbusem do nowej pętli, która powstała przy ul. Choiny oraz powrót na dotychczasowe trasy większości linii jeżdżących przez ul. Fabryczną.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Po otwarciu dla ruchu ul. Fabrycznej ZTM przywrócił podstawowe trasy przejazdów większości linii komunikacyjnych: 7, 14, 16, 17, 23, 29, 55, 153, 156, 158, 159, 160 i 950. Na obecnych trasach pozostają linie 3 i 154. Jednocześnie przywrócone zostało funkcjonowanie przystanków Park Bronowice 04 i Rondo Lubelskiego Lipca 01, 02, 04, 05.

Oddanie do użytkowania nowej pętli przy ul. Choiny oznacza wydłużenie tras linii nr 18, 156 i 160. Autobus 18 nie będzie miał przystanku końcowego na pętli przy ul. Paderewskiego, a trolejbusy 156 i 160 nie zakończą trasy przy ul. Chodźki tylko pojadą ul. Szeligowskiego i dalej przez ul. Choiny. Na nowej pętli zatrzymywać się będzie także autobus 44, niektóre kursy wykonujący w kierunku Kawki, oraz 950.

Uwaga na zmiany na starej pętli

Wydłużenie tras oznacza także zmiany w organizacji ruchu na starej pętli przy ul. Paderewskiego. Pojazdy linii nr 18, 23, 42, 44, 156, 160 i 950 jadące w kierunku ul. Związkowej będą zatrzymywały się na przystanku Paderewskiego 04 bez zajeżdżania na pętlę Paderewskiego. Linie nr 13, 17, 26, 29, N1 rozpoczynające swój bieg na starej pętli Paderewskiego będą zaś także zatrzymywały się na przystanku Paderewskiego 04 (przystanek znajduje się przy ul. Choiny, na wysokości starej pętli).

Nowa pętla przy ul. Choiny

Pozostałe zmiany

Poza tym ZTM informuje, że w związku z wnioskami pasażerów przywraca poprzednią trasę przejazdu linii nr 21 poprzez skierowanie pojazdu w obu kierunkach przez ul. Kunickiego i ul. Nowy Świat z pominięciem ul. Wyścigowej i przystanków: Smoluchowskiego 02, Wyścigowa-szkoła 01 i 02, Wyścigowa 03.

Linia nr 45 w soboty i dni świąteczne kursy o godz. 16:48 i 17:48 z przystanku Gęsia 02 zostają wydłużone do ul. Metalurgicznej. Kursy powrotne z przystanku Metalurgiczna 02 w kierunku Gęsiej o godz. 17:35 i 18:45

Linia nr 52 będzie od dziś kursowała w soboty.

Linia nr 157 straci w dzień powszedni kurs o godz. 22:30 z przystanku Felin 02.

e-Wydanie

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Do Choiny-GRANICA MIASTA: / 27 października 2019 o 02:29
+5
Na razie dajmy szansę temu co jest, poza tym to wcale nie takie odludzie jak myślisz, tam jest dużo domów jednorodzinnych, na pewno jacyś ludzie skorzystają z połączeń mpk jakie zaoferuje nowa pętla, a kto wie czy deweloper wzorem Felina nie połasi się na to by nieopodal pętli wybudować parę bloków, oferując tanie mieszkania - okazja ku temu jest, miejsce idealne, z dala od zgiełku centrum zrobić osiedle na granicy miasta. a ludzie będą mieć połączenia jak się patrzy. Co do linii 160 to celowo została ona wydłużona do nowej pętli, bo linię 17 byłoby bez sensu dawać, właśnie z uwagi na olbrzymie pokrycie trasy.
Na razie dajmy szansę temu co jest, poza tym to wcale nie takie odludzie jak myślisz, tam jest dużo domów jednorodzinnych, na pewno jacyś ludzie skorzystają z połączeń mpk jakie zaoferuje nowa pętla, a kto wie czy deweloper wzorem Felina nie połasi się na to by nieopodal pętli wybudować parę bloków, oferując tanie mieszkania - okazja ku temu jest, miejsce idealne, z dala od zgiełku centrum zrobić osiedle na granicy miasta. a ludzie będą mieć połączenia jak się patrzy. Co do linii 160 to celowo została ona wydłużona do nowej pętli, bo linię 1... rozwiń
Avatar
Gość / 26 października 2019 o 18:30
+5
nie rozumiem, skoro linie zaczynają na pętli paderewskiego trasę, to będzie można tam wsiąść czy nie? napisane, że będą się zatrzymywały na nowym przystanku, ale nie napisane, czy to dopiero tam można wsiąść czy już na pętli.
Avatar
bolek / 27 października 2019 o 16:01
+4
a co ze 152 miało jeździć na czas remontu zamiast do Abramowic to tylko do dworca kolejowego. Jest już po remonicie i CO?????
Avatar
Gość / 3 listopada 2019 o 10:54
+2
A mnie zastanawia kiedy będzie połączenie dziesiąta - czuby. Jest nowa trasa od jana pawla przez diamentowa, kolo lubelli i ciagnie sie do wyscigowej. Są nowe przystanki a autobusu jakiegokolwiek brak, jeździło 21 ale i to zabrali.
Avatar
Do bolek: / 27 października 2019 o 20:57
+2
Dobre pytanie, też mnie to zastanawia, kto wie, może są jakieś plany odnośnie tej linii. Jeśli chodzi o linię 152 dużo korzystniejszą opcją byłoby puszczenie jej od Dworca PKP albo w kierunku Felina albo w kierunku Kaliny i Tatar( Mełgiewska WSEI) - zarówno i jedna opcja i druga brzmią kusząco, pierwsza brzmi kusząco bo umożliwi szybkie połączenie Czubów i LSM-ów z Felinem druga z kolei brzmi kusząco bo wykorzysta nową trakcję trolejbusową na Kalinie ale także zapewniłaby szybsze( niż linia 39) połączenie tejże dzielnicy z LSM-em i Czubami, bo 39 robi przejazd turystyczny i tylko dużo czasu traci. A z kolei jak Abramowice chciałyby mieć połącznie z ul Zana, to można by było np. skorygować trasę linii 38 puszczając ją przez Filaretów, Zana i B. M. C a potem do po dotychczasowej trasie prosto na Węglin. Takie moje sugestie
Dobre pytanie, też mnie to zastanawia, kto wie, może są jakieś plany odnośnie tej linii. Jeśli chodzi o linię 152 dużo korzystniejszą opcją byłoby puszczenie jej od Dworca PKP albo w kierunku Felina albo w kierunku Kaliny i Tatar( Mełgiewska WSEI) - zarówno i jedna opcja i druga brzmią kusząco, pierwsza brzmi kusząco bo umożliwi szybkie połączenie Czubów i LSM-ów z Felinem druga z kolei brzmi kusząco bo wykorzysta nową trakcję trolejbusową na Kalinie ale także zapewniłaby szybsze( niż linia 39) połączenie tejże dzielnicy z LSM-em i Czubami, ... rozwiń
Avatar
Do Choiny GRANICA MIASTA: / 27 października 2019 o 20:29
+2
Cytuję: "ZTM zamiast zelektryfikować np. 17 co wbrew pozorom trudne by nie było, a dawało by może i przyszłość trolejbusowej 18" - Nie rozumiem tego zdania kompletnie - co ma elektryfikacja linii 17 do przyszłości trolejbusowej linii 18? - i od kiedy to 18 miałaby być trolejbusową linią, pierwsze słyszę. Elektryfikacja linii 17 na chwilę obecną jest niemożliwa, bo po pierwsze na ul Związkowej( Bursakach) i al. Spółdzielczości Pracy nie ma trakcji trolejbusowej( to akurat mniejszy kłopot), a po drugie( to ważne) jadąc ul. Abramowicką trakcja trolejbusowa kończy się na pętli ABRAMOWICE, a linia 17 nie kończy tutaj trasy a dojeżdża wszystkimi kursami do pętli ABRAMOWICKA-DOMINÓW, niektóre zaś z nich wydłużone są do Głuszczyzny. Trolejbusy z możliwością jazdy ''bez szelek'' mogą pokonać krótki odcinek bez trakcji trolejbusowej, to znaczy maksymalnie do 5 km. Odległość od pętli w Abramowicach do miejscowości Głuszczyzna to na pewno ponad 5 km. Więc niemożliwością jest elektryfikacja linii 17. "ZTM strasznie sztucznie wydłuża linie przez co 156 jest po prostu krótsza wersją 23." - A mam pytanie, która z tych linii jest bardziej popularna 23? czy 156? Jak na mój gust to linia 156(po mimo krótszej od linii 23 trasy) cieszy się dużą popularnością pasażerów o czym świadczy częstotliwość co 15 minut, a czemu? Bo to bardzo szybkie połączenie rejonów Chodźki z Majdankiem, które ludzie doceniają, musisz wiedzieć, że linia 23 jadąc w kierunku Czechowa jedzie przez al. Unii Lubelskiej, bo jest to jedyne połącznie Felina z dworcem PKS, a z kolei jadąc w kierunku Felina( strefy przemysłowej) linia 23 jedzie przez ul. Królewską i Zamojską. Jest to swego rodzaju kompromis jeśli chodzi o układ trasy tej linii( bo były głosy, żeby w obydwu kierunkach przez Zamojską linię 23 puścić, a to by oznaczało utratę bezpośredniego połączenia Felina z Dworcem PKS, które mimo, że słabe ale jest). "A o 160 to nawet nie chce mówić... Już była to przepełniona linia w centrum, a teraz będzie jeszcze gorzej." - Z tym zgodzić się mogę, linia 160 jeździ często i duże potoki pasażerów łapie, tutaj trzeba uzbroić się w nieco cierpliwości i poczekać aż tą linię będą obsługiwać trolejbusy przegubowe, co poprawi komfort podróży, a kto wie czy jakaś partia trolejbusów przegubowych nie zostanie dostarczona w 2020 roku, trzeba być dobrej myśli.
Cytuję: "ZTM zamiast zelektryfikować np. 17 co wbrew pozorom trudne by nie było, a dawało by może i przyszłość trolejbusowej 18" - Nie rozumiem tego zdania kompletnie - co ma elektryfikacja linii 17 do przyszłości trolejbusowej linii 18? - i od kiedy to 18 miałaby być trolejbusową linią, pierwsze słyszę. Elektryfikacja linii 17 na chwilę obecną jest niemożliwa, bo po pierwsze na ul Związkowej( Bursakach) i al. Spółdzielczości Pracy nie ma trakcji trolejbusowej( to akurat mniejszy kłopot), a po drugie( to ważne) jadąc ul. Abramowick... rozwiń
Avatar
Do Choiny-GRANICA MIASTA 2 / 27 października 2019 o 12:19
+2
Odludzie? Chyba nie znasz tej okolicy skoro tak piszesz. Do tej pory miałem jedynie 44, które jeździło dość rzadko do centrum miasta i często nie pasowały mi godziny odjazdów. Musiałem chodzić na pętlę na Choinach, aby wsiąść w 12,15 czy 55 po kilka razy dziennie, każde przejście około 20 minut w 1 stronę. W tym momencie mam 5 minut drogi na pętlę i mogę podjechać wszystkim z nowej pętli, a później przesiąść się w docelowy autobus na Paderewskiego czy ogólnie na mieście. Z powrotami też będę miał o wiele lepiej, ponieważ muszę tylko dojechać czymkolwiek na przystanek naprzeciwko WSSP, a stamtąd czymkolwiek jadę na nową pętlę. Pamiętam około 10-15 lat temu liczne prośby, telefony i walkę o to, aby w ogóle w te okolice jeździł jakikolwiek autobus MPK. Dziś jestem mega wdzięczny te inwestycje tzn. pętlę i przebudowaną ulicę Choiny. W końcu tereny wokół ul. Choiny od Paderewskiego nie są "trzecim światem". :)
Odludzie? Chyba nie znasz tej okolicy skoro tak piszesz. Do tej pory miałem jedynie 44, które jeździło dość rzadko do centrum miasta i często nie pasowały mi godziny odjazdów. Musiałem chodzić na pętlę na Choinach, aby wsiąść w 12,15 czy 55 po kilka razy dziennie, każde przejście około 20 minut w 1 stronę. W tym momencie mam 5 minut drogi na pętlę i mogę podjechać wszystkim z nowej pętli, a później przesiąść się w docelowy autobus na Paderewskiego czy ogólnie na mieście. Z powrotami też będę miał o wiele lepiej, ponieważ muszę tylk... rozwiń
Avatar
Gość / 26 października 2019 o 19:34
+2
Pojazdy linii nr 18, 156, 160 i 950 jadące w kierunku ul. Związkowej będą zatrzymywały się na przystanku Paderewskiego 05, a nie jak pisze dziennik na przystanku 04.
Avatar
farba / 27 stycznia 2020 o 13:56
0
A mnie szokuje jak dziadowsko się zarabia w tym MPK skoro podwyższenie pensji minimalnej ( na i tak głodowy poziom) ma tak znaczący wpływ na budżet tej instytucji. Kierowca , to naprawdę ciężka praca , ze już nie wspomnę o wstawaniu o 3 w nocy.
Avatar
Choiny-GRANICA MIASTA / 27 października 2019 o 11:29
0
Bardzo możliwe że zbudują bloki, ale zanim to zrobią to jeszcze trochę minie, lecz dalej nie widzę żeby były potrzebne więcej niż 3-4 linie. ZTM zamiast zelektryfikować np. 17 co wbrew pozorom trudne by nie było, a dawało by może i przyszłość trolejbusowej 18, to strasznie sztucznie wydłuża linie przez co 156  jest po prostu krótsza wersją 23. A o 160 to nawet nie chce mówić... Już była to przepełniona linia w centrum, a teraz będzie jeszcze gorzej. 
Avatar
farba / 27 stycznia 2020 o 13:56
0
A mnie szokuje jak dziadowsko się zarabia w tym MPK skoro podwyższenie pensji minimalnej ( na i tak głodowy poziom) ma tak znaczący wpływ na budżet tej instytucji. Kierowca , to naprawdę ciężka praca , ze już nie wspomnę o wstawaniu o 3 w nocy.
Avatar
Gość / 3 listopada 2019 o 10:54
+2
A mnie zastanawia kiedy będzie połączenie dziesiąta - czuby. Jest nowa trasa od jana pawla przez diamentowa, kolo lubelli i ciagnie sie do wyscigowej. Są nowe przystanki a autobusu jakiegokolwiek brak, jeździło 21 ale i to zabrali.
Avatar
Tubylec / 28 października 2019 o 22:52
-4
(...) ja mieszkam w willi w kazimierzowce, mam basen i mercedesa (...) Mieszkasz na Lubartowskiej z pękniętej kamienicy na parterze, masz grzyba na ścianie i kumpli meneli w bramie, a jedyny pojazd jaki masz, to wózek złomiarza. LOL.
Avatar
Do bolek: / 27 października 2019 o 20:57
+2
Dobre pytanie, też mnie to zastanawia, kto wie, może są jakieś plany odnośnie tej linii. Jeśli chodzi o linię 152 dużo korzystniejszą opcją byłoby puszczenie jej od Dworca PKP albo w kierunku Felina albo w kierunku Kaliny i Tatar( Mełgiewska WSEI) - zarówno i jedna opcja i druga brzmią kusząco, pierwsza brzmi kusząco bo umożliwi szybkie połączenie Czubów i LSM-ów z Felinem druga z kolei brzmi kusząco bo wykorzysta nową trakcję trolejbusową na Kalinie ale także zapewniłaby szybsze( niż linia 39) połączenie tejże dzielnicy z LSM-em i Czubami, bo 39 robi przejazd turystyczny i tylko dużo czasu traci. A z kolei jak Abramowice chciałyby mieć połącznie z ul Zana, to można by było np. skorygować trasę linii 38 puszczając ją przez Filaretów, Zana i B. M. C a potem do po dotychczasowej trasie prosto na Węglin. Takie moje sugestie
Dobre pytanie, też mnie to zastanawia, kto wie, może są jakieś plany odnośnie tej linii. Jeśli chodzi o linię 152 dużo korzystniejszą opcją byłoby puszczenie jej od Dworca PKP albo w kierunku Felina albo w kierunku Kaliny i Tatar( Mełgiewska WSEI) - zarówno i jedna opcja i druga brzmią kusząco, pierwsza brzmi kusząco bo umożliwi szybkie połączenie Czubów i LSM-ów z Felinem druga z kolei brzmi kusząco bo wykorzysta nową trakcję trolejbusową na Kalinie ale także zapewniłaby szybsze( niż linia 39) połączenie tejże dzielnicy z LSM-em i Czubami, ... rozwiń
Avatar
Do Choiny GRANICA MIASTA: / 27 października 2019 o 20:29
+2
Cytuję: "ZTM zamiast zelektryfikować np. 17 co wbrew pozorom trudne by nie było, a dawało by może i przyszłość trolejbusowej 18" - Nie rozumiem tego zdania kompletnie - co ma elektryfikacja linii 17 do przyszłości trolejbusowej linii 18? - i od kiedy to 18 miałaby być trolejbusową linią, pierwsze słyszę. Elektryfikacja linii 17 na chwilę obecną jest niemożliwa, bo po pierwsze na ul Związkowej( Bursakach) i al. Spółdzielczości Pracy nie ma trakcji trolejbusowej( to akurat mniejszy kłopot), a po drugie( to ważne) jadąc ul. Abramowicką trakcja trolejbusowa kończy się na pętli ABRAMOWICE, a linia 17 nie kończy tutaj trasy a dojeżdża wszystkimi kursami do pętli ABRAMOWICKA-DOMINÓW, niektóre zaś z nich wydłużone są do Głuszczyzny. Trolejbusy z możliwością jazdy ''bez szelek'' mogą pokonać krótki odcinek bez trakcji trolejbusowej, to znaczy maksymalnie do 5 km. Odległość od pętli w Abramowicach do miejscowości Głuszczyzna to na pewno ponad 5 km. Więc niemożliwością jest elektryfikacja linii 17. "ZTM strasznie sztucznie wydłuża linie przez co 156 jest po prostu krótsza wersją 23." - A mam pytanie, która z tych linii jest bardziej popularna 23? czy 156? Jak na mój gust to linia 156(po mimo krótszej od linii 23 trasy) cieszy się dużą popularnością pasażerów o czym świadczy częstotliwość co 15 minut, a czemu? Bo to bardzo szybkie połączenie rejonów Chodźki z Majdankiem, które ludzie doceniają, musisz wiedzieć, że linia 23 jadąc w kierunku Czechowa jedzie przez al. Unii Lubelskiej, bo jest to jedyne połącznie Felina z dworcem PKS, a z kolei jadąc w kierunku Felina( strefy przemysłowej) linia 23 jedzie przez ul. Królewską i Zamojską. Jest to swego rodzaju kompromis jeśli chodzi o układ trasy tej linii( bo były głosy, żeby w obydwu kierunkach przez Zamojską linię 23 puścić, a to by oznaczało utratę bezpośredniego połączenia Felina z Dworcem PKS, które mimo, że słabe ale jest). "A o 160 to nawet nie chce mówić... Już była to przepełniona linia w centrum, a teraz będzie jeszcze gorzej." - Z tym zgodzić się mogę, linia 160 jeździ często i duże potoki pasażerów łapie, tutaj trzeba uzbroić się w nieco cierpliwości i poczekać aż tą linię będą obsługiwać trolejbusy przegubowe, co poprawi komfort podróży, a kto wie czy jakaś partia trolejbusów przegubowych nie zostanie dostarczona w 2020 roku, trzeba być dobrej myśli.
Cytuję: "ZTM zamiast zelektryfikować np. 17 co wbrew pozorom trudne by nie było, a dawało by może i przyszłość trolejbusowej 18" - Nie rozumiem tego zdania kompletnie - co ma elektryfikacja linii 17 do przyszłości trolejbusowej linii 18? - i od kiedy to 18 miałaby być trolejbusową linią, pierwsze słyszę. Elektryfikacja linii 17 na chwilę obecną jest niemożliwa, bo po pierwsze na ul Związkowej( Bursakach) i al. Spółdzielczości Pracy nie ma trakcji trolejbusowej( to akurat mniejszy kłopot), a po drugie( to ważne) jadąc ul. Abramowick... rozwiń
Avatar
bolek / 27 października 2019 o 16:01
+4
a co ze 152 miało jeździć na czas remontu zamiast do Abramowic to tylko do dworca kolejowego. Jest już po remonicie i CO?????
Avatar
Do Choiny-GRANICA MIASTA 2 / 27 października 2019 o 12:19
+2
Odludzie? Chyba nie znasz tej okolicy skoro tak piszesz. Do tej pory miałem jedynie 44, które jeździło dość rzadko do centrum miasta i często nie pasowały mi godziny odjazdów. Musiałem chodzić na pętlę na Choinach, aby wsiąść w 12,15 czy 55 po kilka razy dziennie, każde przejście około 20 minut w 1 stronę. W tym momencie mam 5 minut drogi na pętlę i mogę podjechać wszystkim z nowej pętli, a później przesiąść się w docelowy autobus na Paderewskiego czy ogólnie na mieście. Z powrotami też będę miał o wiele lepiej, ponieważ muszę tylko dojechać czymkolwiek na przystanek naprzeciwko WSSP, a stamtąd czymkolwiek jadę na nową pętlę. Pamiętam około 10-15 lat temu liczne prośby, telefony i walkę o to, aby w ogóle w te okolice jeździł jakikolwiek autobus MPK. Dziś jestem mega wdzięczny te inwestycje tzn. pętlę i przebudowaną ulicę Choiny. W końcu tereny wokół ul. Choiny od Paderewskiego nie są "trzecim światem". :)
Odludzie? Chyba nie znasz tej okolicy skoro tak piszesz. Do tej pory miałem jedynie 44, które jeździło dość rzadko do centrum miasta i często nie pasowały mi godziny odjazdów. Musiałem chodzić na pętlę na Choinach, aby wsiąść w 12,15 czy 55 po kilka razy dziennie, każde przejście około 20 minut w 1 stronę. W tym momencie mam 5 minut drogi na pętlę i mogę podjechać wszystkim z nowej pętli, a później przesiąść się w docelowy autobus na Paderewskiego czy ogólnie na mieście. Z powrotami też będę miał o wiele lepiej, ponieważ muszę tylk... rozwiń
Avatar
Choiny-GRANICA MIASTA / 27 października 2019 o 11:29
0
Bardzo możliwe że zbudują bloki, ale zanim to zrobią to jeszcze trochę minie, lecz dalej nie widzę żeby były potrzebne więcej niż 3-4 linie. ZTM zamiast zelektryfikować np. 17 co wbrew pozorom trudne by nie było, a dawało by może i przyszłość trolejbusowej 18, to strasznie sztucznie wydłuża linie przez co 156  jest po prostu krótsza wersją 23. A o 160 to nawet nie chce mówić... Już była to przepełniona linia w centrum, a teraz będzie jeszcze gorzej. 
Avatar
Do Choiny-GRANICA MIASTA: / 27 października 2019 o 02:29
+5
Na razie dajmy szansę temu co jest, poza tym to wcale nie takie odludzie jak myślisz, tam jest dużo domów jednorodzinnych, na pewno jacyś ludzie skorzystają z połączeń mpk jakie zaoferuje nowa pętla, a kto wie czy deweloper wzorem Felina nie połasi się na to by nieopodal pętli wybudować parę bloków, oferując tanie mieszkania - okazja ku temu jest, miejsce idealne, z dala od zgiełku centrum zrobić osiedle na granicy miasta. a ludzie będą mieć połączenia jak się patrzy. Co do linii 160 to celowo została ona wydłużona do nowej pętli, bo linię 17 byłoby bez sensu dawać, właśnie z uwagi na olbrzymie pokrycie trasy.
Na razie dajmy szansę temu co jest, poza tym to wcale nie takie odludzie jak myślisz, tam jest dużo domów jednorodzinnych, na pewno jacyś ludzie skorzystają z połączeń mpk jakie zaoferuje nowa pętla, a kto wie czy deweloper wzorem Felina nie połasi się na to by nieopodal pętli wybudować parę bloków, oferując tanie mieszkania - okazja ku temu jest, miejsce idealne, z dala od zgiełku centrum zrobić osiedle na granicy miasta. a ludzie będą mieć połączenia jak się patrzy. Co do linii 160 to celowo została ona wydłużona do nowej pętli, bo linię 1... rozwiń
Avatar
Choiny-GRANICA MIASTA / 27 października 2019 o 01:30
-2
Ha ha intratne połączenia? Miasta z odludziem? Jakoś dotychczas było 44 i wystarczało. Jedyne z czym mógłbym się zgodzić to przedłużenie linii 154 i skrócenie 160, która aktualnie jest dublowana linią 17 i 29. Za N1 też bym był za ale z Paderewskiego 15 minut piechoty chyba nikogo nie zbawi. 
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Niektóre autobusy w Lublinie w ogóle nie powinny wozić ludzi. Jedna kontrola i osiem wycofanych z ruchu

Niektóre autobusy w Lublinie w ogóle nie powinny wozić ludzi. Jedna kontrola i osiem wycofanych z ruchu 2 1

Osiem autobusów wycofanych z ruchu to efekt porannej kontroli przeprowadzonej w poniedziałek przez Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego.

KPKS Halemba – Tomasovia Tomaszów Lubelski 0:3. Witajcie na drugim miejscu

KPKS Halemba – Tomasovia Tomaszów Lubelski 0:3. Witajcie na drugim miejscu 0 0

Kiedy forma dopisuje chciałoby się grać nawet codziennie. Tymczasem po czterech zwycięstwach z rzędu Tomasovia musiała odpocząć dwa tygodnie. Przerwa nie wytrąciła jednak niebiesko-białych z rytmu. W sobotę przyszła wygrana numer pięć – z Halembą 3:0

Lublin: Raz jest tu rozlewisko, raz lodowisko, raz grzęzawisko. Mieszkańcy pytają o budowę drogi
Alarm 24

Lublin: Raz jest tu rozlewisko, raz lodowisko, raz grzęzawisko. Mieszkańcy pytają o budowę drogi 4 11

Mieszkańcy Ponikwody upominają się o wybudowanie ul. Rumiankowej, bo już od wielu lat czekają na jezdnię i chodnik z prawdziwego zdarzenia. Ratusz tłumaczy, że nie ma pieniędzy na budowę takiej drogi. Kiedy je znajdzie?

Corruption 2029: Dziś taktyczna premiera (wideo)
film

Corruption 2029: Dziś taktyczna premiera (wideo) 0 0

Za dziewięć lat złowrogi reżim zmieni Amerykę w zniszczone wojną pustkowie. Dlaczego? Na to pytanie odpowiedź będzie musiał znaleźć niewielki oddział naszych żołnierzy. Premiera gry Corruption 2029.

Biłgoraj, Bełżyce, Tarnogród. Tutaj będzie można oddać krew

Biłgoraj, Bełżyce, Tarnogród. Tutaj będzie można oddać krew 0 0

RCKiK w Lublinie zaprasza do udziału w terenowych akcjach poboru krwi.

Zastosowanie obróbki CNC w przemyśle lotniczym

Zastosowanie obróbki CNC w przemyśle lotniczym 0

Wpadł na granicy z motocyklem. Będzie się musiał tłumaczyć

Wpadł na granicy z motocyklem. Będzie się musiał tłumaczyć 0 0

W piątek na drogowym przejściu granicznym w Kukurykach - na kierunku wyjazdowym, zatrzymano motocykl yamaha o szacunkowej wartości 10 tys. zł.

Wypadek koło Lubartowa. Samochód z ośmioma osobami przewrócił się na bok

Wypadek koło Lubartowa. Samochód z ośmioma osobami przewrócił się na bok 0 0

W niedzielę doszło do wypadku w miejscowości Nowodwór Piaski na drodze krajowej nr 19. Samochód volkswagen caravelle, którym podróżowało 8 osób (czworo dzieci i cztery osoby dorosłe) zjechał na pobocze i przewrócił się na prawy bok.

Palit GTX 1650 KalmX: Karta graficzna z pasywnym chłodzeniem

Palit GTX 1650 KalmX: Karta graficzna z pasywnym chłodzeniem 0 0

739 złotych za ciszę. Karta graficzna Palit GTX 1650 KalmX do sprzedaży trafi jeszcze w lutym.

Nowoczesne metody produkcji części metalowych

Nowoczesne metody produkcji części metalowych 0

Motor Lublin w końcu znalazł lewego obrońcę

Motor Lublin w końcu znalazł lewego obrońcę 0 3

Od początku zimowego okienka transferowego jednym z priorytetów żółto-biało-niebieskich był lewy obrońca. Po długich poszukiwaniach wreszcie się udało. W poniedziałek kontrakt z Motorem podpisał Nazar Melnyczuk, ostatnio zawodnik Wołynia Łuck.

Dachowanie na S17. Kierująca wpadła w poślizg podczas regulowania ogrzewania

Dachowanie na S17. Kierująca wpadła w poślizg podczas regulowania ogrzewania 0 2

Do groźnie wyglądającego zdarzenia doszło w sobotę rano na drodze S17 na wysokości Kurowa.

Polityczna sztafeta Szymona Hołowni wystartowała w Lublinie. Otworzył pierwsze biuro
Zdjęcia
galeria

Polityczna sztafeta Szymona Hołowni wystartowała w Lublinie. Otworzył pierwsze biuro 47 26

Niezależny kandydat na prezydenta Szymon Hołownia rozpoczął „Sztafetę Szymona”, podczas której otworzy biura w każdym z województw. Pierwszy taki punkt powstał w Lublinie.

Radzyń Podlaski: Co z wnioskiem o dofinansowanie na 22 mln zł? "Procedury są w toku"

Radzyń Podlaski: Co z wnioskiem o dofinansowanie na 22 mln zł? "Procedury są w toku" 0 1

Do 20 marca Radzyń Podlaski musi złożyć pełną dokumentację, aby mieć szansę na 22 mln zł z Urzędu Marszałkowskiego na rewitalizację pałacu Potockich i centrum miasta. – Czy miasto zdąży? Nie wiemy, jak idą prace – pisze nasz czytelnik z Radzynia Podlaskiego.

Puławy: Publikacja nagrania z hali targowej pomogła policjantom

Puławy: Publikacja nagrania z hali targowej pomogła policjantom 10 2

Wczoraj puławska policja opublikowała wizerunek osoby mającej związek z przywłaszczeniem pieniędzy w hali targowej w Puławach.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.